twiFight | dinsdag 14 april 2015 @ 11:55 | |
Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014 06. Nico Rosberg Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo 33. Max Verstappen 55. Carlos Sainz Jr. Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson? 12. Felipe Nasr? 36. Giedo van der Garde Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 28. Will Stevens 98. Roberto Merhi Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2015 Wijzigingen 2015 uitgelegd | ||
twiFight | dinsdag 14 april 2015 @ 11:57 | |
LaPo vorige topic: Lengte is het probleem niet, dat is onzin. Er zijn meerdere coureurs langer dan Max. Mocht hij nog 10 cm gaan groeien, ja dan heb je een probleem. Het probleem is niet met lengte maar met gewicht. Teams hebben het gewicht nodig voor de auto en gebruiken de coureur om te 'compenseren'. M.a.w. als de auto al op gewicht zit zoekt een team een lichte coureur, omdat je anders tijd verliest. Woorden van Button: Lijstje van gewichten van een paar jaar terug:
| ||
Nattekat | dinsdag 14 april 2015 @ 11:58 | |
Hier had je zo'n leuke woordspeling van kunnen maken in de TT | ||
nils7 | dinsdag 14 april 2015 @ 17:46 | |
Voor de liefhebber: http://ticketspy.nl/deals/zo-kan-het-ook-ticket-bahrein-e146/ | ||
Geralt | dinsdag 14 april 2015 @ 18:52 | |
HHF. De lul. Ik wil het er niet meer over hebben | ||
sasquatsch | dinsdag 14 april 2015 @ 19:50 | |
Huikenberg's gewicht zou hem vorig jaar het stoeltje bij McLaren gekost hebben. Toen kozen ze voor Magnussen. Zeker met auto's van nu, die al zwaarder zijn dan die van 2013. | ||
Waffle | dinsdag 14 april 2015 @ 20:10 | |
Als ik zie hoe Max met de auto omgaat, begin ik te vermoeden dat zelfs al zou hij langer worden het geen grote problemen gaat kosten. De Hulk heeft ook veel goede races gehad en is een baas in de auto. Maar Max slaat toch wel alles. Bij Hulk was het meestal goed kwalificeren en daarna zo min mogelijk verliezen. Kan me niet echt goede inhaalacties of zo van hem herinneren. Terwijl bij Max juist het tegenovergestelde is. Maar misschien moet ik nog niet te snel mezelf gek maken... | ||
zoem | dinsdag 14 april 2015 @ 20:13 | |
Bianchi signed Sauber contract at Suzuka reveals KollesSauber sloot contracten af met 6 coureurs | ||
Waffle | dinsdag 14 april 2015 @ 20:14 | |
Waren ze van plan over te stappen naar het WEC of zo? | ||
Patrice_Consigny | dinsdag 14 april 2015 @ 20:14 | |
Bianchi kun je momenteel weinig van verwachten, dus dat is weer een beetje dom. | ||
Fir3fly | dinsdag 14 april 2015 @ 20:22 | |
Laten we het hopen! Een opvolger voor de Sauber C9: | ||
sasquatsch | dinsdag 14 april 2015 @ 20:26 | |
Nasr en Ericsson waren later. Van der Garde en Bianchi zouden (volgens de geruchten) samen bij Sauber gaan rijden, maar het ongeluk van Bianchi gooide roet in het eten waardoor Sauber een noodsprong moest maken om genoeg geld binnen te krijgen en dus twee nieuwe rijders aantrok die meer geld meenamen. | ||
nils7 | dinsdag 14 april 2015 @ 20:34 | |
Was toch al langer bekend? Bianchi en Giedo zouden er gaan rijden maar door het ongeluk van Bianchi hebben ze andere middelen moeten zoeken. [edit] dit dus:
| ||
Fer | dinsdag 14 april 2015 @ 22:15 | |
Ik vraag mij af hoe groot de kans is dat er in 2016 of 2017 een BMW achterin de RedBull zit, danwel het hele team verkocht is aan Beieren. De Bmw turbo uit 1986 en V10 en V8 waren de sterkste die er waren. | ||
Fir3fly | dinsdag 14 april 2015 @ 22:16 | |
Waar haal je dat gerucht vandaan? | ||
Fer | dinsdag 14 april 2015 @ 22:17 | |
Oh gewoon gissen, wie er uberhaubt budget, interesse en de kennis heeft om zoiets te doen. Audi en BMW is wat in mij opkomt. | ||
Fir3fly | dinsdag 14 april 2015 @ 22:19 | |
En dat moet in dit topic omdat? Audi gaat sowieso niet meedoen. | ||
twiFight | dinsdag 14 april 2015 @ 22:20 | |
2016 wordt 'm sowieso niet, gezien de ontwikkeltijd voor zo'n motor. Volgens mij was Honda al een volle 2 jaar bezig en die hebben nog (net) niet aansluiting op het veld. Maar ook 2017 acht ik onwaarschijnlijk, ook al zou BMW willen. Zo'n besluit moet je nemen en er gelijk 100% voor gaan. BMW zou (al starten ze nu) nog geen budget hebben geclaimd, nog geen volledig team hebben, etc. | ||
Fer | dinsdag 14 april 2015 @ 22:20 | |
RedBull Renault helemaal niks meer wordt. En zonder een nieuwe fabrikant, zie ik ze vrij snel vertrekken uit de F1. Eigenlijk raar dat Audi (VAG) niet wil. Dan zouden ze met de Tdi in de WEC blijven en met de T(F)si in de F1. | ||
twiFight | dinsdag 14 april 2015 @ 22:22 | |
RB heeft nog altijd wel een contract tot 2020 he... Nu is dat af te kopen en RedBull heeft het budget ook wel, maar de FIA kennende zullen dat grote bedragen zijn. Nog naast dat de FOM (i.i.r.c.) gaat steigeren omdat die niet genoeg auto's meer op de baan kunnen garanderen. | ||
Fir3fly | dinsdag 14 april 2015 @ 22:23 | |
BMW heeft geen geld en interesse. Ze hebben al vaak genoeg een flater geslagen. Ik zie überhaupt niet waarom welke motorfabrikant dan ook in de huidige F1 zou willen stappen. Audi heeft totaal geen interesse. Te duur en niet relevant. Als Red Bull/Renault verdwijnt, verdwijnen ze gewoon. | ||
Nattekat | dinsdag 14 april 2015 @ 22:33 | |
Ford heeft ook nog interesse getoond, en het zou zomaar kunnen dat Honda ook een flinke stap heeft gemaakt aan het einde van het seizoen. | ||
Fir3fly | dinsdag 14 april 2015 @ 22:34 | |
Wanneer? Heb ik niets over gelezen. | ||
Nattekat | dinsdag 14 april 2015 @ 22:37 | |
http://gas2.org/2014/05/0(...)turn-formula-1-2015/ Niks dan geruchten op een site die niks voorstelt... ik had het iets rooskleuriger in mijn hoofd zitten. | ||
Fir3fly | dinsdag 14 april 2015 @ 22:39 | |
Dat die Cosworth V6 überhaupt bestaat is al de vraag. Het gerucht ging ook dat die in de Nissan GTR LM zou zitten maar ook dat bleek niet waar te zijn. Ford heeft daarentegen een nieuwe GT40 aangekondigd die zeer waarschijnlijk ook op Le Mans gaat rijden. | ||
sasquatsch | dinsdag 14 april 2015 @ 22:56 | |
Onderzoek heeft anders aangetoond. De reden dat Audi (of andere VAG merk) niet rijdt is omdat Piech en Ecclestone elkaar niet mogen. Sowieso waren de motorenregels samen met Audi opgesteld, voordat ze zich terugtrokken en de F1 overging op V6 ipv i4. | ||
Fir3fly | dinsdag 14 april 2015 @ 23:02 | |
Uit 2011. Zoals gezegd, de F1 is te duur en irrelevant. In 2011 al en nu al helemaal. De enige reden dat al die geruchten de kop op doen is omdat Domenicali door Audi is ingehuurd. Maar waar was hij dit weekend? In Maleisië? Neen, hij was gewoon bij WEC op Silverstone. [ Bericht 4% gewijzigd door Fir3fly op 14-04-2015 23:09:23 ] | ||
Fer | dinsdag 14 april 2015 @ 23:12 | |
2011. Nu sla je het feit over dat tegenwoordig F1 juist wel gaat over zo efficiënt mogelijk benzine verbranden. Het verbruik ligt al bijna 40% lager dan toen. En volgens mij hebben ze nog steeds geen goed platform om hun TSI te promoten. Zeker nu diesel minder populair aan het worden is in Europa. Maar ik zie het ook niet gebeuren hoor. | ||
Fir3fly | dinsdag 14 april 2015 @ 23:17 | |
Gekoppeld natuurlijk aan alle andere ontkenningen die Audi heeft gepubliceerd sinds die tijd. En F1 is gewoon te laat. | ||
sasquatsch | dinsdag 14 april 2015 @ 23:47 | |
Dat was toen. En de huidige motorregels (zoals gezegd opgesteld met de hulp van Audi) sluiten nu beter aan. Sowieso is de F1 marketingtechnisch interessanter dan de WEC. Dat toont het succes van Mercedes wel aan. Mercedes zou vorig jaar een geschatte adverteringswaarde van 2 miljard halen uit de F1 tegenover de 30 miljoen wat Audi uit de WEC en toerwagens haalt. Sowieso schijnt 2015 het laatste jaar te zijn van de huidige R18 en de bouw van een nieuwe LMP1 om aan de top te blijven meedraaien zou Audi veel meer kosten dan dat de WEC ze nu kost. Genoeg om een F1 team te beginnen, zeker als er genoeg sponsoring bijkomt. Verder zijn er diverse aanwijzingen dat er iets op stapel staat.
| ||
Fir3fly | dinsdag 14 april 2015 @ 23:55 | |
Nog steeds vele malen minder dan WEC. Zoals Audi zelf ook gezegd heeft. Nee hoor. In 2016 blijven de regels ook min of meer gelijk. De enige verandering zou een sprong omhoog naar de 8 MJ klasse zijn. Daar gaan alle fabrieksauto's uiteindelijk naar toe. Allemaal ongefundeerde rommel. Een soort samenvatting van alle maffe geruchten en de mening van de schrijver. De helft van de punten is een opsomming van waarom de schrijver zelf denkt dat de F1 bij Audi zou passen, zonder daadwerkelijk in achting te nemen of Audi echt zo denkt. Het mooiste zijn nog wel de vele suggesties dat de R18 verouderd is en zijn concurrenten niet meer kan bijbenen. Nou, dat hebben we gezien . | ||
Geralt | dinsdag 14 april 2015 @ 23:55 | |
Ik wil geen Audi of BMW in de F1. Ik wil Jaguar of Maserati of Pagani of Koenigsegg of Lamborghini of Aston Martin of weet ik het wat. Ik hoef geen 13 in een dozijn leasebakkenmerk in de F1 Renault heeft er imo ook niets te zoeken en dat staat los van de tegenvallende resultaten van dit korte seizoen. | ||
Geralt | dinsdag 14 april 2015 @ 23:59 | |
Mercedes mag van mij ook optiefen. Zet er gewoon alleen maar merken die supercars maken in. En dan zal Mercedes die ook best wel maken het zal allemaal wel, maar het is niet hun corebusiness. Maargoed, we moeten het er maar mee doen denk ik. PS: Honda mag ook weg van mij | ||
sasquatsch | woensdag 15 april 2015 @ 00:05 | |
We zullen het wel zien. | ||
Fir3fly | woensdag 15 april 2015 @ 00:14 | |
Nou ja, niet dus. Wellicht na 2017, als de F1 weer interessant wordt. | ||
Fer | woensdag 15 april 2015 @ 00:14 | |
JAAAA Redbull verkoopt het team gewoon aan Tata en het komt weer terug als Jaguar. Force India wordt dan een klein zusterteam. Motor laten bouwen bij Cosworth Michiel Mol stapt dan uit Force India en koopt dan samen met Boekhoorn het overgebleven Torro Rosso, wat weer met Ferrari motoren gaat rijden. En nu is het tijd om verder in bed te dromen.... zzz | ||
twiFight | woensdag 15 april 2015 @ 00:37 | |
Pagani: ~55 medewerkers Lamborghini: ~830 medewerkers Aston Martin: 1250 Maserati: 1100 Koenigsegg: 50-100 (vage bronnen) Typisch bedrijven die wel even een F1 motor, plus electrische onderdelen in elkaar zetten met die gigantische ontwerpafdeling en faciliteiten die ze hebben Plus dat ze allemaal compleet vanaf scratch moeten beginnen, want geen van die fabrikanten levert 1.6L turbomotoren, voor zover ik weet. Alleen Jaguar zou het misschien kunnen. | ||
Geralt | woensdag 15 april 2015 @ 06:39 | |
Dat weet ik ook heus wel, maar zoals Fer al opmerkte was het hoogste bedtijd | ||
Bluurgh | woensdag 15 april 2015 @ 10:03 | |
http://www.f1reports.com/(...)act-at-suzuka-kollesZes coureurs . En als zelfs Kolles al vragen stelt bij je werkwijze.. . | ||
nils7 | woensdag 15 april 2015 @ 10:10 | |
Dubieuzer dan Kolles kan het idd niet. Oh wacht... Monisha... | ||
Fer | woensdag 15 april 2015 @ 11:36 | |
Omdat de Bianchi-Ferrari deal de mist in ging door het ongeluk. Toen was het geld van Guiterez of VdGarde onvoldoende en moesten er plotsklaps rijkere coureurs komen. | ||
twiFight | woensdag 15 april 2015 @ 11:36 | |
Ik snap alleen het nieuwtje zelf niet, want dat Sauber Bianchi wilde hebben is echt al heel lang bekend. | ||
Fer | woensdag 15 april 2015 @ 11:46 | |
Ik snap niet dat Sauber zo'n goede auto kan bouwen. Zou het echt alleen aan de motor liggen? | ||
Rossdale | woensdag 15 april 2015 @ 11:49 | |
Voor een groot gedeelte wel. Deze generatie moet het vooral van de motoren hebben, waar het bij de V8's meer in de aerodynamica zat. Als je nu bijvoorbeeld ziet dat vorig jaar Lotus met de renault kansloos achteraan reed en nu met een Mercedes in de top 10 zit, dan lijkt me dat behoorlijk duidelijk Aerodynamisch zullen ze niet zo'n megastap gemaakt hebben, zelfde met Sauber. De Ferrari-motor is gewoon veel sterker dan vorig jaar. | ||
Beach | woensdag 15 april 2015 @ 12:05 | |
Nog een beter idee. Audi bezit Ducati. Ducati gaat F1 motoren bouwen voor de auto ontwikkeld door Audi. Audi powered by Ducati | ||
sasquatsch | woensdag 15 april 2015 @ 12:08 | |
Door de lagere neus hebben ze de auto flink moeten aanpassen. Dus aerodynamisch is er wel het een en ander veranderd, waardoor een aantal auto's beter zijn geworden. Williams en Red Bull lijken er bijvoorbeeld door deze verandering op achteruit gegaan te zijn. | ||
twiFight | woensdag 15 april 2015 @ 13:53 | |
En het kan ook gewoon zijn dat de nieuwe motor bepaalde karakteristieken heeft die beter aansluiten bij het chassis en de aero package die Sauber had. F1 wagens zijn in die zin heel complex. Het zou een soort van 'stom geluk' zijn als ze daar voordeel uit halen. | ||
Atreidez | woensdag 15 april 2015 @ 15:59 | |
Soort van (toekomstige rijders in de) F1 nieuws Die races zijn pas een genot om naar te kijken. Helaas ook dit jaar weer redelijk slecht bezet door Nederlanders, maar dat drukt de pret niet of nauwelijks.. GP2 weer te zien op RTL7 | ||
Sinister-D- | woensdag 15 april 2015 @ 21:29 | |
Toptalent Daniel de Jong rijdt mee genoeg reden om alle afspraken opzij te zetten | ||
Ferry_76 | woensdag 15 april 2015 @ 22:56 | |
Even off topic, maar zijn er hier nog meer mensen die het Bloodhound SSC proiect volgen? Wat een waanzinnig ding is dat zeg! | ||
Marks | donderdag 16 april 2015 @ 00:29 | |
Sarcastisch mag ik hopen? | ||
Waffle | donderdag 16 april 2015 @ 02:13 | |
Denk eigenlijk dat lotus best wel veel op aerodynamisch gebied veranderd zijn. Die neus is echt radicaal anders van vorig jaar. Dat betekent ook dat alle Aero na de neus compleet anders is. Ik vermoed eigenlijk dat de sauber vorig jaar niet zo slecht was als dat hij leek. Het Ferrari blok daarentegen was gewoon veel slechter. Verder heeft sauber wel de faciliteiten om een goede auto te bouwen. | ||
Mexicanobakker | donderdag 16 april 2015 @ 07:35 | |
Zoals jij ook weet kan die er he-le-maal niets van | ||
Beach | donderdag 16 april 2015 @ 10:55 | |
RTL7 vind ik kut om races te kijken. Reclame, altijd Allard Kalf. | ||
sasquatsch | donderdag 16 april 2015 @ 11:17 | |
Gewoon live op Sport1 | ||
Ferry_76 | donderdag 16 april 2015 @ 11:24 | |
Plus dat de auto van vorig jaar te zwaar was, een probleem wat ze het hele jaar niet hebben kunnen oplossen. | ||
Sinister-D- | donderdag 16 april 2015 @ 12:50 | |
| ||
Nattekat | donderdag 16 april 2015 @ 12:58 | |
Is het raar dat ik hier nostalgie bij voel? (vooral het motorgeluid dat er bovenuit steekt) | ||
KingRadler | donderdag 16 april 2015 @ 13:36 | |
je bedoeld Veronica | ||
WEST | donderdag 16 april 2015 @ 14:24 | |
Persconferentie net geweest en volgens mij is die Maldonado niet eens aan het woord geweest | ||
RingBewoner | donderdag 16 april 2015 @ 14:33 | |
Ik heb hem nog proberen te vinden. Straks maar op youtube terugkijken. | ||
RingBewoner | donderdag 16 april 2015 @ 14:35 | |
Wel jammer dat het volkomen kut was om naar te kijken zonder voor- en nabeschouwing en om de 10 minuten reclame. | ||
RingBewoner | donderdag 16 april 2015 @ 14:35 | |
Wat? | ||
Mexicanobakker | donderdag 16 april 2015 @ 14:36 | |
Ze hadden 45 minuten voorbeschouwing joh | ||
sasquatsch | donderdag 16 april 2015 @ 14:37 | |
GP2 | ||
RingBewoner | donderdag 16 april 2015 @ 14:38 | |
Die stelde echt geen reet voor, bijna niks uit de paddock, voornamelijk een top5 van dingen en een terugblik op de vorige race. | ||
RingBewoner | donderdag 16 april 2015 @ 14:39 | |
Klopt, ga daar komend weekend eens voor zitten, kijken of het interessant is. | ||
Mexicanobakker | donderdag 16 april 2015 @ 14:40 | |
Mee eens, nog altijd beter dan Sport1 | ||
RingBewoner | donderdag 16 april 2015 @ 14:41 | |
Sport1 moet nodig upgraden ze leveren nu namelijk als je het vergelijkt met landen om ons heen een beetje half werk. Hoogste tijd dat Mol versterking krijgt van iemand die tijdens de races in de pitstraat kan blijven. | ||
WEST | donderdag 16 april 2015 @ 14:43 | |
Willen ze meer kijkers trekken moeten ze dat zeker gaan doen. En moeten ze af van dat gelul in de studio. Rob Kamphues kan gelijk ontslagen worden. | ||
RingBewoner | donderdag 16 april 2015 @ 14:47 | |
Maar wie dan wel? Ken momenteel weinig geschikte kandidaten. | ||
Beach | donderdag 16 april 2015 @ 14:48 | |
Was het maar mogelijk om legaal Sky te nemen. | ||
WEST | donderdag 16 april 2015 @ 14:51 | |
Dat is ook wel zo. Vroeger zat iedereen te miepen over Ruud ter Weijde. Maar hij deed het wel goed. Alleen is hij wel met pensioen. Gewoon Mol met een paar vanaf locatie werken. | ||
WEST | donderdag 16 april 2015 @ 14:52 | |
moet je in Engeland wonen maar ik hoorde van een teamgenoot van mij dat Sky in Engeland peperduur is. | ||
sasquatsch | donderdag 16 april 2015 @ 15:09 | |
Ja, ruim 560 pond voor SD en 760 voor HD per jaar. http://www.f1fanatic.co.u(...)st-watching-f1-2015/ | ||
WEST | donderdag 16 april 2015 @ 15:11 | |
Even naar Euro's omgerekend ¤778,- voor SD en ¤1056,- voor HD Voor HD betaal je dus 88 euro per maand. | ||
Nattekat | donderdag 16 april 2015 @ 15:13 | |
Tering Zelfs voor de beste F1 zender op de planeet heb ik dat er niet voor over. | ||
twiFight | donderdag 16 april 2015 @ 15:18 | |
Als je als Brit alleen F1 fan bent kun je natuurlijk wel losse races kopen. Volgens mij 8 pond per race als ik het goed onthouden heb. | ||
Peterselieman | donderdag 16 april 2015 @ 16:32 | |
Heb je het ook gelijk over vele andere sporten die je erbij krijgt. Het geld gaat er bij onder meer Sky ook weer met bakken uit, want heb je bijvoorbeeld gezien wat er gelapt wordt voor de Premier League? | ||
borisz | donderdag 16 april 2015 @ 16:41 | |
Je zit dan wel met een compleet tv-pakket. Een standaard Sky-pakket is 21,50 pond. Met Sport 47 pond. Kortom Sky Sports kost 26,50*12 = 318 pond ofwel 442 euro pj. Alleen Sky Sports valt niet los te bestellen. [ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 16-04-2015 16:58:26 ] | ||
Wertha | donderdag 16 april 2015 @ 17:52 | |
Deze tune is en blijft hét icoon van Formule 1 op de Nederlandse televisie. | ||
Nattekat | donderdag 16 april 2015 @ 18:10 | |
Het voegde ook echt iets toe Nu heb je helemaal niks, maar Sky F1 heeft gelukkig ook een prima tune, helaas nog niet gezien dit jaar door het vroege tijdstip. | ||
Wolve000 | donderdag 16 april 2015 @ 18:11 | |
Onze bronnen vertelden ons dat je het sport-pakket niet eens nodig hebt bij Sky. Formule 1 schijnt al in het normale Sky pakket te zitten. Dus dan ben je voor die £21,50 al klaar. | ||
Geralt | donderdag 16 april 2015 @ 18:17 | |
| ||
WEST | donderdag 16 april 2015 @ 18:25 | |
ik hoorde het later ja. | ||
Fer | maandag 20 april 2015 @ 19:09 | |
Ik las op enkele sites dat Ecclestone en de teams het eens geworden zijn om in 2017 de max fuek flow te verhogen om zo richting de 1000pk te gaan. Zou dit dan gelijk een grote equalizer zijn voor de merken? Misschien maken de verschillen minder uit met zoveel vermogen en komt het meer op drivebility aan. | ||
Peterselieman | maandag 20 april 2015 @ 19:15 | |
Zou mooi zijn. Ze zitten nu iets boven de 810 pk? | ||
Sinister-D- | maandag 20 april 2015 @ 19:50 | |
2017? Waarom niet al gewoon komend seizoen | ||
sasquatsch | maandag 20 april 2015 @ 20:34 | |
Omdat de FIA zonder toestemming van de teams de regels voor 2017 kan vaststellen. Voor 2016 is er nu unanieme toestemming van alle teams nodig, | ||
#ANONIEM | maandag 20 april 2015 @ 20:49 | |
Voor Nederland wel, maar dat BBC-muziekje vind ik toch toffer. | ||
sasquatsch | maandag 20 april 2015 @ 21:32 | |
Dat is mijn ringtone. | ||
#ANONIEM | maandag 20 april 2015 @ 21:36 | |
Nice. | ||
Ferry_76 | maandag 20 april 2015 @ 22:13 | |
Jaques Villeneuve getroffen door een vlaag van gezond verstand: https://www.rtlgp-magazin(...)-max-verstappen.html | ||
Ferry_76 | maandag 20 april 2015 @ 22:18 | |
Door het verlengen van het contract van Winterkorn bij VW (Wat een groot verlies is voor opperbaas Piëch) wakkert het F1 gerucht ook weer aan: https://www.rtlgp-magazin(...)taande-met-audi.html | ||
alwaysonhold | maandag 20 april 2015 @ 23:34 | |
Zou mooi zijn voor de sport.... | ||
Ferry_76 | maandag 20 april 2015 @ 23:39 | |
https://twitter.com/GvanderGarde/status/590158247757217792 | ||
Nattekat | maandag 20 april 2015 @ 23:41 | |
| ||
Fiorano | maandag 20 april 2015 @ 23:43 | |
| ||
Meike26 | dinsdag 21 april 2015 @ 00:21 | |
Dat mag ik wel, beetje zelfspot, goed voor zijn imago en goed voor zijn toekomst in wellicht WEC of DTM. Ik hoop het laatste | ||
Geralt | dinsdag 21 april 2015 @ 06:43 | |
Ik lees net dat de topman van VW in 2017 opstapt. Je weet wel, die man die een grafhekel aan Bernie heeft. De nieuwe topman zou mogelijk wel oren hebben naar F1. En dan met Audi. Duurt nog een paar jaar dus sowieso als het al gaat gebeuren. | ||
Fer | dinsdag 21 april 2015 @ 07:11 | |
Als je bedenkt dat de Audi R18 ook al kers en ters heeft. Ze ook al een diverse v6 blokken heeft. Het zou weleens snel kunnen gaan. 2016 moet trouwens al een topjaar worden. Ferrari weer op topsnelheid. Honda max vermogen. Renault moet na 3 jaar die motor ook een keer onder de knie krijgen. Haas wat erbij komt. Max in een topwagen? En dan 2017 1000pk | ||
Rossdale | dinsdag 21 april 2015 @ 07:34 | |
1000 pk... Één keer goed gasgeven en ze smeren een halve pirelli aan het asfalt | ||
nils7 | dinsdag 21 april 2015 @ 08:18 | |
Er is overeengekomen dat een 5de motor dit seizoen straffeloos gebruikt mag worden! | ||
WEST | dinsdag 21 april 2015 @ 08:52 | |
Staat alleen nog niet zwart op wit op papier. | ||
twiFight | dinsdag 21 april 2015 @ 10:39 | |
Ik denk dat ze wel 'moeten'. Met de onbetrouwbaarheid van sommige power trains (lees: Honda/Renault) zou het halve seizoen voor ze bestaan uit gridstraffen. Dan haken de fans van ~30% van de coureurs af. Tegelijkertijd worden andere teams niet per se benadeeld, want die kunnen nu hun motor nog een tandje hoger zetten als ze willen. Maar eerlijk is eerlijk, vooral Renault moet haar shit gewoon op orde krijgen. Zo'n zwakke motor als dit is hun eigen verantwoordelijkheid. Dus niet gaan janken dat Mercedes afgezwakt moet worden, maar gewoon zelf keihard aan de slag. Het is Ferrari gelukt, dus Renault moet het ook kunnen (ik zeg niet dat ze dit binnen een paar maanden moeten kunnen, maar we zijn inmiddels 1,25 seizoen verder). Honda loopt nog achter maar heeft tenminste een stijgende lijn in hun ontwikkeling. | ||
sasquatsch | dinsdag 21 april 2015 @ 10:42 | |
Ik lees her en der 2018. | ||
Marks | dinsdag 21 april 2015 @ 19:11 | |
Waarom niet gewoon 12, 1300 pk. In de jaren 80 hadden ze dat al, op banen die 10x gevaarlijker waren, met auto´s die 10x gevaarlijker waren. Kan nu ook makkelijk, zegt oa ook Gerhard Berger. In 2004 had de BAR ook al 950 PK. | ||
sasquatsch | dinsdag 21 april 2015 @ 19:55 | |
Die 1000+ was er alleen in de kwalificatie. In de race reden ze met max 900pk. | ||
Wertha | dinsdag 21 april 2015 @ 20:43 | |
Nice, zelfspot is koning! | ||
Fer | dinsdag 21 april 2015 @ 22:02 | |
1000pk valt nog uit de huidige V6 te halen, met kleine aanpassingen. 1300pk zou weer een compleet nieuwe architectuur betekenen. Die uit de jaren 80 liepen dan ook max 10 rondjes op dat vermogen tijdens de kwali. En dan zouden ze met zoveel downforce gaan rijden, dan kun je met 300 door Eau Rouge. Geeft nogal wat splinters als iemand dan een foutje maakt. Maldonado en Perez kunnen dan sowieso niet meer meedoen, levensgevaarlijk. | ||
Peterselieman | dinsdag 21 april 2015 @ 22:44 | |
Interessant om te lezen hoe de Formule 1-motor van Honda in elkaar steekt. Behoorlijk afwijkend van de rest in ieder geval door niet alleen net als Mercedes de turbo en compressor van elkaar te splitsen, maar de turbo ook nog eens op het motorblok te lepelen in plaats van er achter. http://www.racer.com/f1/i(...)cal-formula-1-engine | ||
Sinister-D- | dinsdag 21 april 2015 @ 22:52 | |
de beste man begrijpt nu al niet wat ie fout gedaan heeft http://www.f1today.net/nl(...)-brokkenpilootimago/ | ||
Fer | dinsdag 21 april 2015 @ 23:17 | |
Er is een ander type (Axiale) compressor gebruikt, waardoor hij makkelijk tussen de V past ipv voorop, zoals bij Mercedes. De turbine zit gewoon achterop, zoals bij iedereen. Het lijk erop dat ze de Redbull van vorig jaar een hak proberen te zetten en Honda een motor hebben laten bouwen die compacter is dan de Renault en een smallere, kleinere achterbody van de McLaren mogelijk maken. Het zou dus inderdaad weleens heel erg goed kunnen komen, als ze de koeling en betrouwbaarheid in orde hebben gekregen. | ||
Marks | dinsdag 21 april 2015 @ 23:27 | |
Ja dat klopt, maar feit is dat ze dus wel met die 10x gevaarlijkere autos op 10x gevaarlijkere banen reden. Kan nu dus helemaal makkelijk. Interessant artikel, over moderne circuits en waarom dit de sensatie van f1 kijken zou verminderen. http://thejudge13.com/201(...)ayout-affect-racing/ Zelf heb ik nog een toegevoegd element waardoor in mijn ogen de snelheidssensatie minder is: ironisch genoeg lijkt de beeldkwaliteit gewoon te goed te zijn. In de jaren 80, 90, onboard, alles trilt, het beeld flikkert, zeer lage resolutie, maximaal gevoel van snelheid. Nu alles HD, totaal niet meer trillen.... te smooth | ||
Meike26 | dinsdag 21 april 2015 @ 23:40 | |
Oplossing, camera's dichter op het circuit, meer inniemini cameraatjes in het wegdek of curbstone en de in-helmet-camera definitief doorvoeren naar minimaal 5 coureurs per weekend. En weg met die vele onnodige helicopter shots.. levert soms mooie beelden op, maar ik vind beelden van de camera's op grote en kleine kranen (jibs) veel interessanter en van groter toegevoegde waarde. Helicopter-cams zijn uitgevonden voor de tour de France, niet voor de f1 | ||
Nattekat | woensdag 22 april 2015 @ 00:04 | |
Dit geeft absoluut het beste weer wat er echt gaande is met de F1... Hockenheim, Nürburgring, nu Monza weer... alle goede circuits worden vervangen, en waarom? | ||
Marks | woensdag 22 april 2015 @ 00:13 | |
Hmm verschil van mening, ik vind de heliviews echt super... | ||
Fir3fly | woensdag 22 april 2015 @ 00:14 | |
Geld. En een lange campagne om de auto's langzamer te maken. Onder andere dus door de circuits langzamer te maken. | ||
WEST | woensdag 22 april 2015 @ 00:28 | |
Ben ik niet mee eens. Heli views zijn wel een aanwinst. Vooral bij herhalingen van de starts. maar meer in helm onboards ben ik voorstander van | ||
IkWilbert | woensdag 22 april 2015 @ 08:46 | |
Sport 1 komt met een nieuw kanaal, Sport 1 Racing. Meer info: http://www.sport1.nl/nieu...ing-als-nieuw-kanaal.html Voordeel, om deze zender te promoten kunnen mensen met een digitaal Ziggo abonnement gratis Sport 1 kijken van 8 tot 10 mei (GP Spanje) | ||
nils7 | woensdag 22 april 2015 @ 09:41 | |
Wilde het net plaatsen... Ben toevallig 1 mei vrij | ||
twiFight | woensdag 22 april 2015 @ 10:03 | |
Tuurlijk joh. Sterker nog, pleur er 5000 pk in, kan allemaal makkelijk! Feit is dat het misschien 20% veiliger is in de auto en 10% veiliger op de baan. Als je met 250+ km/u van de baan vliegt heb je ook vandaag nog een grote kans op zwaar letsel. Het doel is niet 20% minder doden, maar 0 doden. Ik kan ze wel waarderen, maar niet als alternatief voor verslaglegging van de race. Tijdens de voorbeschouwing zijn ze prachtig. Tijdens de race af en toe tussendoor. Maar 2 minuten naar een heli-shot kijken vind ik niet erg spannend. Overigens moet er wel rekening gehouden worden met de coureur, vind ik. Een rail-cam of crane-cam is tof, maar als er de hele tijd 3 meter voor een coureur zo'n ding zweeft dan gaat de prestatie daar wel onder lijden. Het begint met een 'E' en eindigt op 'cclestone'. De geldlust van die man is oneindig. Alle circuits zouden nog jaaaaren verder kunnen als Ecclestone niet zo belachelijk veel geld eist. Er zijn verschillende circuits die 10 miljoen (moeten) betalen. Bij een royaal bezoekersaantal van 100.000 mensen betekent dat 100 euro/pond/dollar per persoon die het circuit ergens bij de fan vandaan moet plukken (of sponsoren, maar die 10 miljoen is alleen maar voor Bernie, het circuit zelf moet ook nog daadwerkelijk draaiende gehouden worden). | ||
nils7 | woensdag 22 april 2015 @ 10:13 | |
Sterker nog Singapore betaald 65 miljoen per jaar | ||
Beach | woensdag 22 april 2015 @ 11:01 | |
Zul je zien dat die vent minstens 100 wordt. | ||
Geralt | woensdag 22 april 2015 @ 11:54 | |
Daar ben ik ook voorstander van. Zeker dat soort shots geven een goeie snelheidsbeleving. Laat daar meer van zien. Elke coureur zo een camera in zn helm en ju. | ||
Geralt | woensdag 22 april 2015 @ 11:57 | |
Ehmz die races wat ik daar lees zouden ze toch gewoon op Sport1 uit gaan zenden dit jaar? Het gaat toch niet zo zijn dat ze dat nu overhevelen naar een nieuwe zender waar ik als klant extra voor moet gaan betalen wel?????? | ||
Fiorano | woensdag 22 april 2015 @ 11:59 | |
Je hebt nu toch ook Sport1 Tennis etc? Daar komt dus nog een extra kanaal bij. | ||
Geralt | woensdag 22 april 2015 @ 11:59 | |
Ja nou dat was me dus niet helemaal duidelijk. | ||
Fiorano | woensdag 22 april 2015 @ 12:01 | |
Lees die link dan even kereltje:
| ||
Nattekat | woensdag 22 april 2015 @ 12:01 | |
HD hoop ik? Die link is trouwens kapot, en ook echt kapot. | ||
Nattekat | woensdag 22 april 2015 @ 12:03 | |
FOK!meet? | ||
Racerblade | woensdag 22 april 2015 @ 12:04 | |
Waar heeft die man het over. Eerst lult die over een zogenaamde 'flow' in het begin van Suzuka, een flow die toevallig ook aanwezig is in sector 2 van zowel Bahrein en China, ondanks dat hij die als voorbeelden aanhaalt. Totaal voorbijgaand aan het feit dat dit soort bochten 0 inhaalacties produceren trouwens. Ja, de keren dat in dat gedeelte van Suzuka wordt ingehaald is het prachtig, maar die momenten zijn ook op een halve hand te tellen. Dan heeft hij het over te veel langzame bochten zoals hairpins. Terwijl de circuits die hij prachtig vindt (Spa, Suzuka, Barcelona) allemaal hairpins bevatten. Nu gaat hij wel heel erg los om met het begrip hairpin. Met die logica is Parabolica op Monza er ook één. Maleisië en Korea geef ik hem gelijk (hoewel bij beiden de afstand tussen de twee hairpins dusdanig groot is, dat het verschil makkelijk door middel van slipstream opgeheven kan worden), maar het probleem van field spread is niet te wijten aan de nieuwe tracks, dit gebeurt net zo veel op de oude tracks. Verder blijft hij maar herhalen dat het niet bewezen is dat vandaag de dag meer ingehaald wordt dan vroeger, terwijl dit al zo vaak wél het geval is. Maar door zijn nostalgische gevoelens is hij waarschijnlijk niet in staat dat te erkennen. Daarnaast lijkt hij de andere reden voor langzame bochten niet te snappen. Straks oppert hij nog voor het terughalen van de Nordschleife op de kalender. [ Bericht 3% gewijzigd door Racerblade op 22-04-2015 12:34:24 ] | ||
twiFight | woensdag 22 april 2015 @ 12:15 | |
Ik vind hairpins juist wel tof. Niet alleen is het een inhaalmogelijkheid, maar het test de remmen tot de limiet, je moet goede grip/acceleratie hebben én coureurs maken er nogal eens een fout met het niet halen van de apex. Misschien is dat niet spectaculair om te kijken, maar als ik 'spectaculair' wil dan kijk ik wel een Top Gear aflevering met wat zinloze explosies. Een track moet uitdagend zijn voor de coureur en auto. Als het er op tv snel uitziet, maar er geen drol verschil zit tussen coureurs dan hoef ik het ook niet te zien. | ||
nils7 | woensdag 22 april 2015 @ 12:50 | |
Als je kaartjes wint is het wel leuk ja! | ||
IkWilbert | woensdag 22 april 2015 @ 13:06 | |
Gemaakt http://www.sport1.nl/nieu(...)ls-nieuw-kanaal.html | ||
Geralt | woensdag 22 april 2015 @ 13:19 | |
Nou succes mannen en zorg voor wat meer betrouwbaarheid zodat onze Max gewoon weer een race lekker en op vol vermogen kan rijden en ook uit kan rijden. | ||
Geralt | woensdag 22 april 2015 @ 13:24 | |
Ow je kan overigens bij dat Sport1 event een meet&greet met Jos en Max winnen | ||
sasquatsch | woensdag 22 april 2015 @ 13:45 | |
Nee, Tennis wordt vervangen door Racing. Ze blijven bij 6 kanalen. | ||
Fer | woensdag 22 april 2015 @ 13:53 | |
Wat kan zo'n dynamische testbank simuleren naast een gewone motortestbank? G krachten of luchtstroom onder het bodywork? Trouwens werd de RB van vorig jaar ook te heet, Vettel reed toen met eennpaar geknipte gaten in het bodywork. | ||
sasquatsch | woensdag 22 april 2015 @ 14:21 | |
Realistischere testen van de motor (inclusief alle ERS componenten) onder belasting, dus met versnellingsbak ingebouwd in het chassis en realistischere schakel en rempatronen etcetera. | ||
Marks | woensdag 22 april 2015 @ 14:24 | |
Ik snap daar ook geen bal van, in 2013 zag ik dit geweldige rondje, zat met open mond voor TV.... En ze doen er niets mee | ||
twiFight | woensdag 22 april 2015 @ 14:56 | |
Plus beter te zien welke componenten te heet worden met het body work er omheen. | ||
twiFight | woensdag 22 april 2015 @ 14:59 | |
Worden die niet onder een premium prijs verkocht aan sommige decoder kanalen of zo? Zou me wel typisch zo'n FOM actie lijken. | ||
sasquatsch | woensdag 22 april 2015 @ 15:02 | |
Sport1 heeft een apart kanaal voor onboard beelden. | ||
Pagan | woensdag 22 april 2015 @ 15:14 | |
Benieuwd of CanalDigitaal dit wel gaat uitzenden, nu hebben ze alleen S1 select, voetval en golf. Kan er iig. nog niets over vinden. | ||
Ferry_76 | woensdag 22 april 2015 @ 16:27 | |
Daar heeft Gary Hartstein op zijn blog nog een aardig stuk over geschreven, hoe belachelijk het is dat circuits de F1 moeten betalen om het product F1 te mogen gebruiken, en hoe ze feitelijk verplicht zijn dit bedrag bij de fans terug te halen. Zelfs de sponsoring langs het circuit wordt door de F1 bepaalt, eigen uitingen mogen niet. Blijft dus alleen de opbrengst van de kaartverkoop over om nog wat terug te kunnen verdienen. Het mooiste zou zijn als al deze circuits gezamelijk hier tegen in opstand zouden komen, dan zou er wat kunnen veranderen, maar ik ben bang dat we dan alleen nog maar in sfeerloze zandbakken rijden..... | ||
Ferry_76 | woensdag 22 april 2015 @ 16:31 | |
"Prima hoek zo!" "Even lachen voor je close-up, Max!" | ||
Marks | woensdag 22 april 2015 @ 17:03 | |
Niet dat ik weet, is volgens mij gewoon test geweest, zo reed Coulthard bij zijn laatste race ook met een speciale helmcamera , maar die werd na 1 bocht uitgeschakeld. En in plaats van dag ze dan het jaar erna verder gaan, is het gewoon vergeten en verzwegen. Dat was 2008, 2013 dus met Bottas en opnieuw niet meer aan de orde geweest. Apart, ziet er erg spectaculair uit imho. | ||
Tarado | woensdag 22 april 2015 @ 18:10 | |
| ||
Rossdale | woensdag 22 april 2015 @ 19:18 | |
Dan zouden we wel bizarre beelden van Bianchi hebben als dat standaard zo was | ||
hmmmz | donderdag 23 april 2015 @ 17:42 | |
Horner vreest dat Red Bull acht of negen motoren nodig heeft 'Het is frustrerend, de kans dat we binnen de limiet blijven zit dicht bij nul' http://www.nu.nl/formule-(...)ren-nodig-heeft.html | ||
Marks | donderdag 23 april 2015 @ 18:35 | |
Tja, wat zullen we zeggen. Ik denk dat wanneer een Renault zich opblaast achter in de Red Bull, ze al genoeg gestraft worden door het feit DAT het gebeurt. STR en RB hebben al talloze punten (miljoenen euros?) in rook op zien gaan.... Extra gridpenaltys zijn dan ook dubbelop in mijn ogen. | ||
Scrutinizer | donderdag 23 april 2015 @ 18:59 | |
Gridpenalties zijn terecht mijns inziens anders zouden de rijkere teams voordeel kunnen hebben door meer risico's te nemen mbt de levensduur van de motor en er iedere Grand Prix een nieuwe achterin kunnen hangen. | ||
sasquatsch | donderdag 23 april 2015 @ 20:50 | |
En dat de prikkel om betrouwbare motoren te bouwen er niet meer is. | ||
Fer | donderdag 23 april 2015 @ 22:39 | |
Bandjes voor de volgende races zijn bekend, wat vinden jullie van Pirelli dit jaar? Ik ben dik tevreden tot nu toe. De prime is een echte raceband, iedereen lijkt er een goede constante snelheid op te kunnen rijden. De option altijd sneller en met 10-19 rondjes levensduur en geleidelijke slijtage per ronde perfect voor kwalificatie en leuke verschillen in taktiek tussen de teams. Eens zien wat die soft/supersoft voor races gaat geven. | ||
twiFight | vrijdag 24 april 2015 @ 08:38 | |
Ik ben altijd al positief geweest over Pirelli. Ze doen wat van ze verlangd wordt. Als mensen willen zeiken moeten ze dat op de FIA doen. Hooguit moet Pirelli proberen de banden wat constanter te krijgen, in de zin dat het ene setje options het andere niet is en dito voor de prime. Als je banden wisselt voor een nieuw setje van dezelfde banden, dan zou daar (idealiter) geen verschil in mogen zitten. Nu hoor je nogal eens dat een coureur opeens amper kan presteren met een ander setje banden. | ||
Mexicanobakker | vrijdag 24 april 2015 @ 08:53 | |
Gridpenalties zouden moeten zijn als schorsingen in het voetbal. Daar blijf ik bij. | ||
Meike26 | vrijdag 24 april 2015 @ 09:14 | |
Dit vind ik juist mooi, het laat zien dat grote multinationals ook niet foutloos zijn, net als de teams zelf. Die banden worden gemaakt in badges, als er ergens een productie fout inzit, soit, jammer een slechte badge en waarschijnlijk zijn er nog een paar teams met je die zo'n probleemset hebben, maar hebben waarschijnlijk geluk gehad deze te hebben gebruikt in de FP's. Het blijft een technische sport. | ||
Breaker.Faker | vrijdag 24 april 2015 @ 10:36 | |
Sport 1 racing zal niet in HD uit worden gezonden. Sport1 tennis wordt dadelijk Sport1 racing. De formule1 blijft wel bij Sport1 select is gewoon in HD te volgen. Alle andere race klasse is in SD te zien RTL7 en Eurosport kunnen het zelf beter dan Sport1. Wat een troep is Sport1 zeg. Ze vragen ongeveer 15 euro per maand maar een nieuwe HD kanaal doorgeven kunnen ze niet. Ze gaan niet mee met hun tijd. Voor mij geen reden om mij sport1 abonnement van 9,95 de eerste 2 maanden te verlengen. Ik vraag mij af hoeveel mensen er komen naar de sport1 evenement. Veel toegevoegde waarde heeft het niet als het in bagger SD kwaliteit is. Denk dat Sport1 op die dag weer van alles gaat beloven net als 3 jaar geleden en vervolgens niet nakomt. | ||
Sinister-D- | vrijdag 24 april 2015 @ 10:56 | |
vervang "banden" eens met "Renault-motoren", lees je verhaal nog eens en denk eens terug aan je post van enkele dagen terug in het Max topic SPT / [F1] Max Verstappen #6 - Met vader Jos die Renault wil slopen | ||
Fiorano | vrijdag 24 april 2015 @ 11:11 | |
Zuur figuur. Waarschijnlijk zijn er niet meer HD kanalen beschikbaar bij de providers. Buitendat, paar jaar geleden had niemand van HD gehoord en keek je ook gewoon. | ||
Meike26 | vrijdag 24 april 2015 @ 11:13 | |
Daar heb je wel een punt ja | ||
Fer | vrijdag 24 april 2015 @ 13:40 | |
Ik red het al vanaf Melbourne zonder Sport1. Gewoon via BBC/RTL en van de zomer kijk ik toch vaak niet live, maar 's avonds pas. Dan pak ik wel een download van usenet. En anders nog per race te bestellen, want Sport1 is verder toch nutteloos. | ||
Ferry_76 | vrijdag 24 april 2015 @ 14:13 | |
En vervang 'Badge' even door 'Batch'. En ondertussen gaat deze soap vrolijk door: 'Giedo van der Garde na Grand Prix van Spanje in de Manor F1'
| ||
Nattekat | vrijdag 24 april 2015 @ 14:23 | |
sasquatsch | vrijdag 24 april 2015 @ 14:46 | |
Sport1 heeft genoeg andere raceklassen die interessant zijn om te kijken. | ||
nils7 | vrijdag 24 april 2015 @ 14:51 | |
Volgens mij zit Ziggo al aan hun max nu qua HD kanalen. Nu nog het WEC live erbij | ||
Marks | vrijdag 24 april 2015 @ 14:54 | |
Ben blij dat ze Indycar en Nascar Sprint hebben, al is het soms wel even lastig als zoals afgelopen week F1, MotoGP, WSBK, Indycar EN NASCAR samen vallen Dit weekend alleen Indy en Nascar, dat is te doen, al hoop ik eigenlijk niet dat het op hetzelfde tijdstip is bedenk ik me nu | ||
nils7 | vrijdag 24 april 2015 @ 14:55 | |
Ze hebben nog Sport 1 Extra1 en Extra2 | ||
sasquatsch | vrijdag 24 april 2015 @ 16:07 | |
En twee races in de WSR Formule Renault 3.5. NASCAR is om 01.00 uur op zondag en IndyCars om 21.30 uur op zondag | ||
Ferry_76 | vrijdag 24 april 2015 @ 17:41 | |
Goed idee?
| ||
nils7 | vrijdag 24 april 2015 @ 17:41 | |
Uitnodiging voor 't Sport1 event is binnen. Wie komt er nog meer? | ||
Nattekat | vrijdag 24 april 2015 @ 18:01 | |
Nog niet opgegeven | ||
Rossdale | vrijdag 24 april 2015 @ 18:03 | |
Lijkt me wel | ||
Peterselieman | vrijdag 24 april 2015 @ 20:19 | |
Zo slecht is het eigenlijk niet eens | ||
Geralt | vrijdag 24 april 2015 @ 20:35 | |
Hear hear. Pirelli doet gewoon wat de FIA van hen vraagt en dat doen ze gewoon goed. | ||
nils7 | vrijdag 24 april 2015 @ 21:35 | |
Ja ey ik dacht dat je mee zou gaan, sta ik daar zometeen alleen.... | ||
Yvie_lu | vrijdag 24 april 2015 @ 21:36 | |
Ik heb helaas geen Sport1, want klinkt wel als een leuke actie maar zonder abonneenr kan je helaas niet meedoen. | ||
Ferry_76 | vrijdag 24 april 2015 @ 21:36 | |
Eigenlijk zie ik maar twee nadelen: Coureurs die na de kwalificatie en de race alleen maar kunnen klagen over een verkeerde bandenkeuze. En televiesiekijkers en commentatoren die het niet meer kunnen volgen wie nu precies waar op rijdt. | ||
Geralt | vrijdag 24 april 2015 @ 21:37 | |
Er zijn minder verschillende compounds dan dat het gros van de mensen aan vingers heeft. En die zijn dan ook nog allemaal gekleurd om het nog makkelijker te maken. Zo moeilijk is het niet hoor | ||
Beach | vrijdag 24 april 2015 @ 21:38 | |
Vroeger anders ook vaak gehoord dat coureurs een slecht bandensetje handen. | ||
nils7 | vrijdag 24 april 2015 @ 21:39 | |
Zolang je iemand kent met een klantnummer die t wel heeft kun je je inschrijven... | ||
nils7 | vrijdag 24 april 2015 @ 22:03 | |
Soms zie lees je wel eens verhalen op Facebook waarvan je denkt Komt dit op mn tijdlijn voorbij:
Punt 1, volgens mij is Audi op Monza aan het testen... Punt 2, hoe hard denk je dat ie daar gaat op die foto? 120 mijl per uur of 120 mm per uur? | ||
Ferry_76 | vrijdag 24 april 2015 @ 22:07 | |
Mercedes spammed de hele dag twitter al vol met foto's en filmpjes van Stirling Moss en Lewis Hamilton, beiden in een W196 vanaf monza, dus dat klopt wel. | ||
nils7 | vrijdag 24 april 2015 @ 22:11 | |
Ja zag deze ook voorbij komen bij het scrollen maar je kan moeilijk ontkennen dat die eerste wel heel erg fotoshop lijkt... | ||
Fer | vrijdag 24 april 2015 @ 22:17 | |
Dat ouwe barrel heeft toen al 300pk, ik zou er niet met een petje en een gouden ketting in rijden zo op een circuit. | ||
WEST | vrijdag 24 april 2015 @ 22:20 | |
Prima idee. Ik zeg gelijk doen. | ||
sasquatsch | vrijdag 24 april 2015 @ 22:22 | |
Ik heb ze ook. | ||
Rossdale | vrijdag 24 april 2015 @ 22:43 | |
Staat uiteraard gewoon geparkeerd voor de fotoshoot | ||
nils7 | zaterdag 25 april 2015 @ 00:21 | |
Cool | ||
Automatic_Rock | zaterdag 25 april 2015 @ 09:23 | |
120mph met een petje op | ||
sasquatsch | zaterdag 25 april 2015 @ 09:32 | |
Voor de mensen die geen Sport1 hebben, je kan nog kaartjes winnen via http://verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9061 | ||
Nattekat | zaterdag 25 april 2015 @ 11:33 | |
Het kan nog steeds | ||
Mexicanobakker | zaterdag 25 april 2015 @ 12:27 | |
In een oud barrel met nul crashstructuur op die levensgevaarlijke oval. Goeie. | ||
nils7 | zaterdag 25 april 2015 @ 13:24 | |
Sasquatsch en ik wachten op je | ||
Peterselieman | zaterdag 25 april 2015 @ 19:56 | |
Piëch is per direct opgestapt bij Volkswagen. Ben benieuwd wat dit voor de autosportplannen zal gaan betekenen. http://nos.nl/artikel/203(...)-bij-volkswagen.html | ||
Ferry_76 | zaterdag 25 april 2015 @ 20:07 | |
Zo dan, de man achter de porsche 917, Bugatti Veyron maar ook de 3L Lupo en de XL1, en de man die VAG nadrukkelijk niet in de F1 wilde.... Erg benieuwd wat daar nog gaat veranderen de komende tijd. | ||
nils7 | zaterdag 25 april 2015 @ 20:19 | |
Het heeft van VAG wel de grootste auto fabrikant gemaakt dus of ze F1 echt nodig hebben... | ||
hmmmz | zaterdag 25 april 2015 @ 21:03 | |
http://www.dumpert.nl/med(...)jan_roos_praten.html Jos | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 april 2015 @ 21:07 | |
Plus 1000 voor Jos. | ||
hmmmz | zaterdag 25 april 2015 @ 21:20 | |
Jos laat zich weer kennen, Max doet dat toch een stuk beter. | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 april 2015 @ 21:22 | |
Nee. Jos geeft aan dat hij die flikkers van Powned eikels vindt. Duidelijk. Dat zouden meer mensen moeten doen. | ||
hmmmz | zaterdag 25 april 2015 @ 21:23 | |
Hij stelt zich aan. | ||
#ANONIEM | zaterdag 25 april 2015 @ 21:24 | |
Waarom dan? Ik neem aan dat hij Powned wel kende en dat hij de gok maar nam en vervolgens vrij snel doorhad dat het halfzwakzinnigen zijn. | ||
Beach | zaterdag 25 april 2015 @ 21:25 | |
Niemand geeft een fuck wat jij ervan vindt. | ||
Rossdale | zaterdag 25 april 2015 @ 21:33 | |
Wat een knurft die gast, laat de verstappens maar gewoon met rust | ||
hmmmz | zaterdag 25 april 2015 @ 21:44 | |
Daar ga je dan toch boven staan ipv je zo op te stellen. | ||
hmmmz | zaterdag 25 april 2015 @ 21:44 | |
| ||
#ANONIEM | zaterdag 25 april 2015 @ 21:44 | |
En dan zeg je dus: zullen we maar gewoon niet meer met elkaar praten? En zo gezegd, zo gedaan. | ||
Sinister-D- | zaterdag 25 april 2015 @ 22:25 | |
nu wilt Jos eens niet in beeld komen, is het wéér niet goed | ||
alwaysonhold | zaterdag 25 april 2015 @ 23:54 | |
Plus 1000 ook voor Jos. Negatieve gezeik van die Jan Roos altijd. Max doet dit wel heel goed trouwens. | ||
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 07:06 | |
Zeker. Goed opgelet bij mediatraining. | ||
#ANONIEM | zondag 26 april 2015 @ 07:12 | |
Als iedereen zo om zou gaan met die trieste flikkers van Powned, dan zou die club vrij snel verdwenen zijn. Nog eens plus 1000 voor Jos. | ||
Automatic_Rock | zondag 26 april 2015 @ 09:43 | |
Heeft Jos netjes afgehandeld | ||
Toekito | zondag 26 april 2015 @ 10:18 | |
jos heeft wel een punt | ||
Sinister-D- | zondag 26 april 2015 @ 11:11 | |
17 zelfs | ||
opreis | zondag 26 april 2015 @ 11:22 | |
Jos is geen publiek figuur zoals politici dat wel zijn, het staat hem geheel vrij om wel of niet met bepaalde mensen te praten. In het geval van de verslaggevers van powned kan je eigenlijk ook alleen maar verliezen door met hun te praten. Ik snap heel goed dat hij geen zin heeft om zich voor schut te laten zetten. | ||
S95Sedan | zondag 26 april 2015 @ 12:18 | |
Sorry hoor maar jos had toch 2/3 antwoorden kunnen geven en dan had het klaar geweest, nu slaat hij gewoon een figuur terwijl het niet eens zulke rare vragen waren, jan viel nog mee hier. Max daarintegen doet het verder prima. Die renault motor is gewoon ruk, dan kan je verwachten dat je daar vragen over krijgt. | ||
Meike26 | zondag 26 april 2015 @ 12:41 | |
Ja tuurlijk, maar dan gaat hij dus mee in die slappe onzin van Jan de Roos, die net als die gasten van VI totaal geen verstand van F1 hebben. En hij hoeft maar 1 ding met Jan eens te zijn (persoonlijk en open op televisie) en hij heeft grote bonje bij STR. Nee, dat is lekker professioneel ! Dat die Renault motor ruk is, dat weet iedereen wel, maar Max heeft moeilijk te kiezen en heeft STR en Renault te steunen. | ||
Sinister-D- | zondag 26 april 2015 @ 12:47 | |
en wat verwacht die Jan Roos dan door al met zo'n insinuerende "vraag" al direct woorden in iemands mond te leggen? Je denkt toch niet dat Jos ook maar iemand de kans geeft om zichzelf negatief uit te laten over Max z'n team, met het risico dat daardoor breuken in die relatie komt te zitten Jos heeft dat netjes afgehandelt. Edit: zoals Meike dus ook aanhaalt | ||
S95Sedan | zondag 26 april 2015 @ 13:00 | |
Max heeft het toch ook prima opgelost. Dus niks onprofessioneels aan. Jos had gewoon slimmer moeten zijn, ook dit soort vragen horen erbij. | ||
Weltschmerz | zondag 26 april 2015 @ 13:05 | |
Inderdaad, die lui van Powned moeten zich maar eens realiseren dat een gesprek en ook een vraaggesprek een van beide kanten vrijwillige aangelegenheid is. De pers te woord staan hoort bij het vak, maar dan hebben we het wel over journalisten, en niet over jongens die met een microfoon en camera op stap gaan om mensen te beledigen. | ||
VacaLoca | zondag 26 april 2015 @ 13:34 | |
Mja hij stelt zich een beetje aan. Voor een Geenstijl vraag viel dit bijzonder mee, hij doelt enkel een beetje populistisch op dat we als volk blij zijn met talent Max maar balen dat die motor het steeds begeeft. Natuurlijk kan Jos niet zeggen van ja Renault is kut, maar ga dan gewoon in op hoe het jammer is dat ie is uitgevallen en dat Max idd een toptalent is. Maar snap verder wel dat als je GS voor je hebt je er niets van vertrouwd en ook twijfelt of ie het loven van Max wel meent, maar dat meende ie wel. | ||
franklop | zondag 26 april 2015 @ 14:18 | |
Button heeft vandaag even een marathon gelopen. In Londen liep hij 2:52.30 | ||
Patrice_Consigny | zondag 26 april 2015 @ 14:32 | |
Zijn meisje loopt ook nog. Maar 2:52 is best een toptijd. Button <3 | ||
Fer | zondag 26 april 2015 @ 14:34 | |
Ach Powned is een grote grap, die je met hoop lucht moet nemen. Het is triester dat op radio 1 over serieuze zaken ook op deze manier vragen gesteld wordt. | ||
hmmmz | zondag 26 april 2015 @ 14:49 | |
| ||
Geralt | zondag 26 april 2015 @ 15:18 | |
Dat inderdaad. Prima reactie van Jos. Klasse | ||
Geralt | zondag 26 april 2015 @ 15:20 | |
Ik had hetzelfde gedaan. Maargoed, ik ben niet de vader van een van de grootste talenten in de F1 ter wereld, dus mij zullen die kaffers van Geenstijl wel niet willen interviewen | ||
TheFreshPrince | zondag 26 april 2015 @ 16:06 | |
Jos liep rood aan en moest zich aardig inhouden. Jos is nu eenmaal geen politicus, dat zit in je of niet. Op zijn manier prima afgehandeld. POW | ||
kepler | zondag 26 april 2015 @ 17:27 | |
Dan te bedenken dat hij dit er 'even' bij doet Hij doet ook mee aan triathlons (IronMan) en ook zeker niet onverdienstelijk! | ||
Ferry_76 | zondag 26 april 2015 @ 18:00 | |
Precies, altijd makkelijk om iemand waarvan je weet dat hij in het verleden agressief uit de hoek kon komen, om die uit de kast te lokken. Lekker goedkoop leuke televisie scoren. | ||
Meike26 | zondag 26 april 2015 @ 18:13 | |
Fixed | ||
Automatic_Rock | maandag 27 april 2015 @ 09:26 | |
Voor Max horen dit soort vragen er inderdaad bij. Jos heeft die tijd al gehad. Hij is nu 'alleen maar' de vader van Max en hoeft zich wat mij betreft niet verplicht te voelen om aan elke interview mee te doen | ||
Weltschmerz | maandag 27 april 2015 @ 09:58 | |
Hoe kom je daarbij? | ||
franklop | maandag 27 april 2015 @ 11:47 | |
Diverse teams op circuit vandaag. Met oude auto's zeker? Of hoe zit dat precies | ||
nils7 | maandag 27 april 2015 @ 12:27 | |
Romain Grosjean heeft op zn Facebook gezet dat ze een filmdag hebben. Mag met deze auto maar max geloof ik 100km? | ||
Peterselieman | maandag 27 april 2015 @ 12:28 | |
klopt | ||
Nober | maandag 27 april 2015 @ 15:50 | |
Kimi Räikkönen was weer eens in het land om zijn motocross team te supporteren in Valkenswaard gisteren. Kimi's support hielp echter niet want Maximilian Nagl werd in beide manches tweede maar nam wel de leiding in het WK over van Clément Desalle. | ||
nils7 | maandag 27 april 2015 @ 16:53 | |
Hoezo, leiding overgenomen in het WK is toch prima | ||
Nober | maandag 27 april 2015 @ 17:16 | |
Hij stond maar één punt achter op Desalle samen met Cairoli en een van die twee zou hem sowieso wel voorbij gaan omdat Desalle geen liefhebber is van het Eurocircuit in Valkenswaard. | ||
twiFight | maandag 27 april 2015 @ 17:32 | |
Maar hij staat nu eerste in het kampioenschap en dat is (i.i.g. voor Kimi) toch het allerbelangrijkste. Ergo, voor wat Kimi betreft heeft zijn support prima effect gehad! | ||
Geralt | maandag 27 april 2015 @ 23:37 | |
Ik denk dattie het 15 jaar geleden heel anders afgehandeld had Ook volkomen terecht. Ik heb echt een spuughekel aan die losers van powned. | ||
zoem | dinsdag 28 april 2015 @ 22:04 | |
Interessant artikel over de Honda-motor: http://en.f1i.com/magazin(...)wer-unit-design.html | ||
Nattekat | dinsdag 28 april 2015 @ 22:09 | |
Ja, nu snap ik een deel van die betrouwbaarheidsproblemen Alle motors op Renault na gebruiken zo compact mogelijke wegen... | ||
Fer | dinsdag 28 april 2015 @ 22:26 | |
Ik ben wel benieuwd wat Renault heeft zitten uitvreten. Vorig jaar waren ze nog aardig bij en beter dan Ferrari. Ferrari heeft bijna helemaal ingelopen op Mercedes, Renault is nergens. Of Redbull heeft weer zitten rommelen. Ik herinner mij nog een dynamo van Vettel die meerdere keren kapot ging door een koelprobleem onder het chassis. | ||
nils7 | woensdag 29 april 2015 @ 08:15 | |
Wie komen er as. vrijdag naar het Sport1 racing event? Nattekat? Sasquatsch? Misschien leuk om dan ff te meeten? | ||
Nattekat | woensdag 29 april 2015 @ 09:47 | |
Nee helaas, heb geen kaartje meer weten te bemachtigen. | ||
Marcoss | woensdag 29 april 2015 @ 10:01 | |
| ||
Nattekat | woensdag 29 april 2015 @ 10:02 | |
Wat is dat nou weer voor onzin | ||
Mexicanobakker | woensdag 29 april 2015 @ 10:19 | |
Kan 3 redenen hebben: Bernie wil er nog races voor hebben Bernie wil druk leggen op circuits die betalingen niet rond hebben Bernie wil ervoor zorgen dat teams het maximum van 20 op willen hogen naar, zeg, 25. | ||
nils7 | woensdag 29 april 2015 @ 10:21 | |
Tot nu toe heb ik Sasquatsch die kaartjes heeft (of die komt? neem aan van wel) en Yvie_Lu 3 Fokkers, hoe meer hoe beter natuurlijk maar dit is al een begin | ||
Nattekat | woensdag 29 april 2015 @ 10:22 | |
Dus hou je de eerste race maar 3 weken later? | ||
Mexicanobakker | woensdag 29 april 2015 @ 10:23 | |
Ja. Problemen? | ||
Nattekat | woensdag 29 april 2015 @ 10:24 | |
Ja. 3 weken langer wachten op race 1 | ||
sasquatsch | woensdag 29 april 2015 @ 10:32 | |
Ik heb mijn kaartjes nog niet. Ben in overleg met Sport1, omdat ik me wel aangemeld heb, maar de mail met de kaartjes nooit gekregen heb. | ||
nils7 | woensdag 29 april 2015 @ 10:33 | |
Oh heb je ze wel geactiveerd/geregistreerd? | ||
sasquatsch | woensdag 29 april 2015 @ 10:34 | |
Ja. En dat kan niet meer opnieuw omdat de code al gebruikt is. | ||
nils7 | woensdag 29 april 2015 @ 10:34 | |
Ah ja, vond ik ook een tricky proces om te doen. | ||
Googolplexian | donderdag 30 april 2015 @ 01:22 | |
flipsen | donderdag 30 april 2015 @ 04:09 | |
Nice | ||
Meike26 | donderdag 30 april 2015 @ 07:54 | |
Is dit die CNN reportage, waar ze speciaal voor naar Bahrein zijn gekomen? Zo ja dan vind ik hem wel tegenvallen. Zo niet, leuk profiel van Verstappen, wel erg amerikaans , maar ach | ||
WEST | donderdag 30 april 2015 @ 08:13 | |
Nee, dit is niet die CNN reportage. Dit komt uit een programma wat voorafgaande aan een Grand Prix weekend wordt uitgezonden. | ||
Tarado | donderdag 30 april 2015 @ 08:14 | |
Het lijkt eerder door Red Bull zelf gemaakt | ||
WEST | donderdag 30 april 2015 @ 08:38 | |
of het dat programma door Red Bull gemaakt is weet ik niet. Maar het programma heet gp confidential | ||
nils7 | donderdag 30 april 2015 @ 08:41 | |
En binnenkort te zien op Sport1 | ||
WEST | donderdag 30 april 2015 @ 08:42 | |
is allang te zien op sport1 vanaf de 1e GP al. | ||
nils7 | donderdag 30 april 2015 @ 08:42 | |
oh | ||
Tarado | donderdag 30 april 2015 @ 08:44 | |
OK, het lijkt zo'n typisch "perspakket" filmpje | ||
WEST | donderdag 30 april 2015 @ 09:00 | |
Wel informatief. | ||
Bluurgh | donderdag 30 april 2015 @ 12:11 | |
De uitgelekte (voorlopige) kalender van 2016: http://www.motorsport.com(...)6-f1-calendar-leaked
Oftewel twee races meer dan dit jaar, dan wel weer twee weken later beginnen maar in de zomer maar drie weken pauze in plaats van vier. | ||
nils7 | donderdag 30 april 2015 @ 12:23 | |
Baku, Europe Waarom Maleisie en Singapore na elkaar da's alsof de Franse GP voor Monaco wordt verreden, erg nuttig voor de fans... | ||
twiFight | donderdag 30 april 2015 @ 12:24 | |
Een race in duitsland? Ik dacht dat die juist gecancelled was. Of loop ik achter? | ||
nils7 | donderdag 30 april 2015 @ 12:25 | |
2016 | ||
Peterselieman | donderdag 30 april 2015 @ 12:26 | |
Voor dit jaar is het geskipt, maar Hockenheim heeft nog een contract voor 2016 | ||
Tarado | donderdag 30 april 2015 @ 12:26 | |
Logistiek wel handig maar verder wel met je eens | ||
twiFight | donderdag 30 april 2015 @ 12:26 | |
Snap ik, maar ik dacht dat ze voor onbepaalde tijd gecancelled waren, omdat de circuits het geld niet meer op kunnen brengen. Lijkt me sterk dat het dit jaar niet lukt maar volgend jaar wel weer. Of Bernie moet zakken met zijn geldlust, maar er vliegen nog eerder varkens door een bevroren hel. Helder, thanks. | ||
sasquatsch | donderdag 30 april 2015 @ 12:28 | |
Wil Singapore ook niet, dus Malaysia zal nog wel gewisseld worden met Japan. | ||
nils7 | donderdag 30 april 2015 @ 12:30 | |
Nog gelukt voor morgen Sas? | ||
sasquatsch | donderdag 30 april 2015 @ 12:33 | |
Nog niet. Gisteren een paar keer gemaild met Sport1, maar krijg alleen maar advies als kijk eens in de spam folder en zo. Alsof ik dat nog niet gedaan heb. | ||
Beach | donderdag 30 april 2015 @ 12:35 | |
Baku is toch een stratencircuit? Beter dan de zoveelste Tilkebaan in de zandbak. | ||
Bluurgh | donderdag 30 april 2015 @ 12:45 | |
Volgens mij stond de GP van Duitsland dit jaar ook alleen maar op de kalender omdat de FIA dat verplicht is; als ze dat niet doen plegen ze contractbreuk. Ze hebben gewoon net zo lang gewacht tot vanuit Duitsland zelf het signaal kwam dat het niet doorging. Zo zal het voor volgend jaar ook wel in z'n werk gaan.. Baku: | ||
Peterselieman | donderdag 30 april 2015 @ 12:50 | |
Ziet eruit als een enorm lang recht stuk bij voor start/finish en wil je kunnen inhalen dan moet je voor bocht 16 er al dicht achter zitten | ||
twiFight | donderdag 30 april 2015 @ 13:36 | |
Ik meet 1,6 km vanaf T19 tot T1. Dat zou de langste van het seizoen worden toch? [edit] Als T20 benoemd is zullen ze dat ook wel als bocht rekenen, ondanks dat het vol gas zal zijn. Dan hou ik een kleine 1,3 km over. [ Bericht 24% gewijzigd door twiFight op 30-04-2015 16:04:12 (typo's) ] | ||
WEST | donderdag 30 april 2015 @ 14:23 | |
Ziet er vanaf turn 16 al volgas uit want, 17,18,19 & 20 zijn bochten om te remmen. | ||
Fer | donderdag 30 april 2015 @ 15:07 | |
Met al die 90 graden bochten kan Renault beter thuisblijven. | ||
flipsen | donderdag 30 april 2015 @ 15:24 | |
Dus Australie pas in april om de tijd tussen races gelijkwaardiger te maken, dat was toch het idee? Nu zijn er diverse races direct het weekend na de voorgaande race, dus erg geholpen heeft het niet he? Zie ook echt het nut niet in van wachten tot april | ||
Mexicanobakker | donderdag 30 april 2015 @ 16:01 | |
New Jersey is van de baan? | ||
twiFight | donderdag 30 april 2015 @ 16:07 | |
Meer om de tijd tussen races niet te lang te laten zijn. Sneller de volgende race zal niemand erg vinden (even vanuit de kijker gezien dan he). Ik moet zeggen dat ik het ook altijd irritant lang vind aanvoelen als er 3 weken tussen zit. Dus ik ben er op zich wel blij mee. En eerder dan na twee weken mag van mij altijd. Dat gezegd hebbende zal ik het niemand kwalijk nemen als er af en toe drie weken tussen zit, dat zal dan vast een reden hebben. | ||
Ferry_76 | donderdag 30 april 2015 @ 16:19 | |
Al die rechte hoeken zijn sowieso gewoon kut, dit lijkt zo van boven op een tweede Valencia.. Weer zo'n fijn start/stop circuitje. | ||
Fer | donderdag 30 april 2015 @ 16:30 | |
Misschien wel leuk om de brake by wire van Mercedes te stressen. | ||
sasquatsch | donderdag 30 april 2015 @ 16:30 | |
Al een tijdje. Investeerders trokken zich terug waardoor er geen funding is. Geen geld, geen race. | ||
Fir3fly | donderdag 30 april 2015 @ 16:33 | |
Toch jammer. Die baan leek wel een beetje op Montreal. | ||
Yvie_lu | donderdag 30 april 2015 @ 16:41 | |
Oh dat had ik ook even gemist. Toch wel een beetje verrassend eigenlijk aangezien ze echt wel genoeg promo hebben gedaan zou je denken. | ||
Fer | donderdag 30 april 2015 @ 17:12 | |
En die Amerikanen doen niet zo moeilijk over geluid. Een IndyCar met 2.2l turbo op 10k klinkt ook als een bromvlieg. | ||
twiFight | donderdag 30 april 2015 @ 17:28 | |
Feit is wel dat F1 daar nog klein is en daarom niet zo interessant voor investeerders, vooral omdat ze al hele populaire raceklasses hebben om in te investeren. | ||
sasquatsch | donderdag 30 april 2015 @ 17:31 | |
Back-to-back races verminderen de transportkosten. Dat was nu extreem slecht met de ruimte tussen de verschillende races. Maar er zijn genoeg redenen te noemen om de race pas in april te rijden. Allereerst betekent dat, dat de race in Europa een uur later is (ondanks een uur eerder in Australië). Dat heeft te maken met dat de zomertijd in Australië dan afgelopen is en in Europa begonnen is. Meer kijkers en dus meer inkomsten. Ten tweede geeft dit aan dat er meer races op de kalender kunnen (iets waar de teams tot nog toe op tegen zijn) doordat er nu ruimte is in maart. Ten derde zorgt het ingedikte schema ervoor dat er minder Fomule 1-loze weekenden zijn, dus meer continue aandacht voor de F1 in plaats van dat het verwatert. | ||
Mexicanobakker | donderdag 30 april 2015 @ 17:39 | |
Het werd ook wel elke keer uitgesteld... | ||
WEST | donderdag 30 april 2015 @ 17:43 | |
Ik denk dat het niet zoveel uit maakt. Ze willen de race immers ook eerder laten beginnen in Australie. Dus als ze de race om 14:00 willen laten beginnen is dat hier ook nog gewoon om 6 uur. Aangezien er 8 uur tijd verschil is ipv 10 uur in maart. Dat tweede juich ik wel toe, alleen gaan de teams over dat kosten besparen geneuzel beginnen. Andere kant van de medaille is teams moeten meer mensen aannemen wat weer voor werkgelegenheid zorgt. | ||
sasquatsch | donderdag 30 april 2015 @ 18:20 | |
Ik lees dat ze de race dan om 15.00 uur lokale tijd willen laten beginnen. Dat is om 7.00 uur 's ochtends hier. | ||
franklop | donderdag 30 april 2015 @ 18:22 | |
valencia vergeten? |