abonnement Unibet Coolblue
pi_151628529
Ik heb afgelopen jaar een kadobon voor centerparcs gekocht, deze wil ik binnenkort gaan inleveren bij het boeken van een last minute verblijft.

Echter zoal je vaak ziet worden er verschillende situaties genoemd waarin je deze bon niet kan inleveren. één daarvan is in combinatie met een last minute boeking.

Ik vraag me echter af of deze uitsluiting is toegestaan ?
Het betreft hier namelijk geen kortingsbon, maar een kadobon, deze vertegenwoordigd een geldbedrag. volgens mij zou deze altijd ingeleverd moeten kunnen worden.

hoe zien jullie dit ?
pi_151628610
Ze kunnen zelf beslissen welke voorwaarden er aan een kadobon verbonden zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_151629019
Ik ben daar niet helemaal van overtuigd.

Deze kadobon vertegenwoordigd een bedrag en ik denk dat deze altijd in te leveren moet zijn, zonder daar allemaal condities aan te verbinden.
pi_151629133
Okee, dat mag jij denken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_151629429
Past dit niet beter in WGR?
pi_151630189
Ik denk dat je gelijk hebt.

Kan hij worden verplaatst ?
pi_151630380
Ik zou even bellen met Center Parcs, of misschien hebben ze een facebook pagina waar je je vraag kan stellen? Dan weet je het zeker.
pi_151636442
Trv > wgr
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_151636544
Uitsluiting is gewoon toegestaan, de verkoper mag de voorwaarden bepalen en degene die de bon gekocht heeft is daarmee akkoord gegaan
  maandag 13 april 2015 @ 09:15:43 #10
442834 Uitgebloed
Geen rood kruis meer..
pi_151636628
Je zal voor die kadobon van bijv. 50 euro ook geen 50 euro betaald hebben gok ik.
Denk dat het wel mag, hoewel ik jouw uitleg ook niet onlogisch vind.
Ook hoi!
  maandag 13 april 2015 @ 11:28:52 #11
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_151639748
Bij ons was het geen probleem, wij hadden tijdens de Bingo de waardebon van 250¤ gewonnen.

Wij hebben dan een met early-bird, en nog wat kortingen dan 146¤ moeten opleggen voor een VIP-cottage. Geen issue.

Je moet gewoon alles via de website boeken en dan met je reserveringsnummer naar de klantendienst bellen met de melding dat je een waardebon hebt. Die moet je dan opsturen (maak wel een kopietje) en wanneer die bij hen binnen is krijg je per mail de verrekening met het openstaande saldo.
  maandag 13 april 2015 @ 15:28:05 #12
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151646807
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 22:23 schreef Piet200 het volgende:
Ik ben daar niet helemaal van overtuigd.

Deze kadobon vertegenwoordigd een bedrag en ik denk dat deze altijd in te leveren moet zijn, zonder daar allemaal condities aan te verbinden.
Je wil dus alleen horen dat je gelijk hebt? OK, je hebt gelijk
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 13 april 2015 @ 15:38:29 #13
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_151647193
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 22:23 schreef Piet200 het volgende:
Ik ben daar niet helemaal van overtuigd.

Deze kadobon vertegenwoordigd een bedrag en ik denk dat deze altijd in te leveren moet zijn, zonder daar allemaal condities aan te verbinden.
Wat wil je dan met dit topic bereiken, als je gelijk bij de eerste post al zegt dat je niet overtuigd bent _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_151647733
een cadeaubon is simpelweg niet hetzelfde als geld, daarom hoeven ze je het restant bijv ook niet in geld uit te keren als je slechts een deel van een bon gebruikt en daarom mogen ze ook een bepaalde geldigheidsduur verbinden aan zo'n bon.

Van consuwijzer: Degene die de bon koopt, accepteert de voorwaarden die de verkoper heeft bepaald.

Dus nee, je bon hoeft niet altijd ingeleverd te kunnen worden.
  maandag 13 april 2015 @ 15:55:44 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_151647859
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 22:23 schreef Piet200 het volgende:
Ik ben daar niet helemaal van overtuigd.

Deze kadobon vertegenwoordigd een bedrag en ik denk dat deze altijd in te leveren moet zijn, zonder daar allemaal condities aan te verbinden.
Jij doelt op geld. Een bon is reeds aangekocht, een product dus, met alle bijbehorende voorwaarden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_151652687
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 22:13 schreef Piet200 het volgende:
Echter zoal je vaak ziet worden er verschillende situaties genoemd waarin je deze bon niet kan inleveren
'worden er genoemd', bedoel je bij aanschaf kadobon of bij boeking?
pi_151652788
Cadeaubonnen zuigen zwaar. Voegt echt geen zak toe tov gewoon geld. Alleen maar beperkingen/belemmeringen :N
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_151652933
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2015 18:30 schreef Skv het volgende:
Cadeaubonnen zuigen zwaar. Voegt echt geen zak toe tov gewoon geld. Alleen maar beperkingen/belemmeringen :N
Maar de ING rentepuntenwinkel geeft nou eenmaal geen gratis geld weg :+
pi_151653229
Waarom zou je geen voorwaarden aan een kadobon mogen verbinden?
Als je dat wilt omzeilen geef je mensen gewoon een eigengemaakte kadobon en betaal je hun reservering.
pi_151653566
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:42 schreef NewHorizon het volgende:
Waarom zou je geen voorwaarden aan een kadobon mogen verbinden?
Als je dat wilt omzeilen geef je mensen gewoon een eigengemaakte kadobon en betaal je hun reservering.
Dat mag ook wel maar dan moeten die voorwaarden wel bij voor aankoop van de kadobon kenbaar worden gemaakt.
pi_151654339
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat mag ook wel maar dan moeten die voorwaarden wel bij voor aankoop van de kadobon kenbaar worden gemaakt.
Uiteraard. Dat maak ik wel op uit de OP.
pi_151654508
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 19:11 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Uiteraard. Dat maak ik wel op uit de OP.
Ik niet, vandaar ook mijn post:
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:27 schreef r_one het volgende:

[..]

'worden er genoemd', bedoel je bij aanschaf kadobon of bij boeking?
pi_151654684
Hier wordt overigens wel genoemd dat het bruikbaar is in combinatie met aanbiedingen:

http://pages.centerparcs.(...)gitalecadeaubon.html
pi_151655717
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 19:19 schreef NewHorizon het volgende:
Hier wordt overigens wel genoemd dat het bruikbaar is in combinatie met aanbiedingen:

http://pages.centerparcs.(...)gitalecadeaubon.html
Inderdaad. En bij de actievoorwaarden op deze pagina staat vervolgens het volgende:
quote:
Actievoorwaarden
Niet geldig voor reeds gedane boekingen.
Niet geldig in combinatie met andere (spaar)acties, waardebonnen of kortingen of in geval van annulering.
Geldig zolang de voorraad strekt.
Geldig in combinatie met Friendsvoordelen, maar niet mogelijk voor Early Check-in
Prijzen gelden per cottage.
Wijzigingen in het aanbod zijn voorbehouden.
Exclusief reserveringskosten (¤ 29,50 per boeking), verplichte bedlinnen pakketten bij boeking van een Comfort Cottage in Nederland, België en Duitsland (¤ 7,25 per persoon) en toeristenbelasting en heffingen.
Early Check-in is niet van toepassing indien geboekt met deze Last Minute actie.
Toch vind ik het merkwaardig om daar van 'waardebonnen' te spreken terwijl ze het volgens mij op iedere andere plek over 'cadeaubonnen' hebben.

Ook leuk dat ze op de cadeaubon bestelpagina vragen om akkoord van de 'algemene voorwaarden' en de 'voorwaarden van de (digitale) cadeaubon'. De hyperlinks van deze twee linken echter helemaal niet naar een pagina met algemene voorwaarden. Bij de eerste kom je weer terecht op de homepage, en bij de tweede ga je terug naar het hoofdscherm van de cadeaubonnen.

Edit:
Volgens mij hebben ze het echt overal over 'cadeaubonnen', en alleen bij de actievoorwaarden van de last-minutes over 'waardebonnen'. Het is natuurlijk een beetje een lullig verschil, maar het is toch slordig van Centerparks. Misschien dat deze slordigheid voldoende is om het beding op grond van de contra proferentem regel in het voordeel van TS uit te moeten leggen. Mja beetje stom om daarvoor naar de rechter te gaan om je gelijk te krijgen. :9

[ Bericht 11% gewijzigd door ElPolloLoco op 13-04-2015 20:08:32 (toevoeging) ]
pi_151657263
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 19:43 schreef ElPolloLoco het volgende:

[..]

Inderdaad. En bij de actievoorwaarden op deze pagina staat vervolgens het volgende:

[..]

Toch vind ik het merkwaardig om daar van 'waardebonnen' te spreken terwijl ze het volgens mij op iedere andere plek over 'cadeaubonnen' hebben.

Ook leuk dat ze op de cadeaubon bestelpagina vragen om akkoord van de 'algemene voorwaarden' en de 'voorwaarden van de (digitale) cadeaubon'. De hyperlinks van deze twee linken echter helemaal niet naar een pagina met algemene voorwaarden. Bij de eerste kom je weer terecht op de homepage, en bij de tweede ga je terug naar het hoofdscherm van de cadeaubonnen.

Edit:
Volgens mij hebben ze het echt overal over 'cadeaubonnen', en alleen bij de actievoorwaarden van de last-minutes over 'waardebonnen'. Het is natuurlijk een beetje een lullig verschil, maar het is toch slordig van Centerparks. Misschien dat deze slordigheid voldoende is om het beding op grond van de contra proferentem regel in het voordeel van TS uit te moeten leggen. Mja beetje stom om daarvoor naar de rechter te gaan om je gelijk te krijgen. :9
Het is veel simpeler, het maakt naar mijn idee niet uit wat er bij het boeken staat. Het had al vermeld moeten worden bij aankoop van die bon (of in de algemene voorwaarden die erbij horen).

Het lijkt me niet redelijk te verwachten dat je eerst alle reserveringspagina's door moet nemen als je een cadeaubon aanschaft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')