abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 april 2015 @ 23:49:58 #1
862 Arcee
Look closer
pi_151348100

© donroyco

Waar is dit topic voor bedoeld? :?

Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...

Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.

Tips:

• Als het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld.
• Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op Ster.nl, of een van de andere sites in het onderstaand overzicht.
• Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op IMDb
• Als je de muziek zoekt van een filmpje op YouTube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje.
• Heb je een stukje tekst uit een nummer?
Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet)
• Heb je een request geplaatst, post dan niet binnen een dag opnieuw hetzelfde verzoek, dat voorkomt ergernissen..
• Heb je een request geplaatst, en heb je daarna zelf al het nummer gevonden, schroom dan niet om nog even het nummer te vermelden, dit kan natuurlijk helpen met toekomstige vragen!
• Heb je een request geplaatst, en is het juiste antwoord gegeven, laat het even weten, toch leuk om te horen of we het goed hebben/hadden!
• Wanneer je op een request reageert, quote de betreffende post dan aub. Dan is duidelijk op wiens vraag je reageert, wat de algemene overzichtelijkheid bevordert.
• Gebruik voor het uploaden van samples sites als zippyshare.com, zodat samples direct beluisterd kunnen worden en niet eerst gedownload hoeven te worden, na het uitzitten van die fantastische wachttijden.

Handige links:

Midomi
Musipedia Whistle
Tunatic
Muziek van de reclame
Adformatie Campagnes
Muziek in de reclame (nieuw!)
Commercials (nieuw!)
Melodycatcher (nieuw!)
WhoSampled
Met dank aan Baggeruser, Deetch, Noodly, RacerDKB, willem888 & MissLuna voor de bijdragen *O*

Waar is dit topic niet voor bedoeld? :N

• Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
• 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
• Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Een lief modje zal hem weer sticky maken.

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

Game on!
pi_151348550
Volgens mij moet het zijn: je bent natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen... OF... het staat je vrij om.....enz.

Bij 'je staat vrij' moet ik automatisch denken aan voetbal. :Y
  zaterdag 4 april 2015 @ 10:38:07 #3
303136 Roland1000
Google is your best friend!
pi_151352922
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 april 2015 00:02 schreef Hiddendoe het volgende:
Volgens mij moet het zijn: je bent natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen... OF... het staat je vrij om.....enz.

Bij 'je staat vrij' moet ik automatisch denken aan voetbal. :Y
Zeg het ze! ~O>

_O-
Van het concert des levens, krijgt niemand een program.
  zondag 5 april 2015 @ 19:02:15 #4
339902 xStroop
Stroopwafelliefhebber
pi_151395154
Hallo FOK!kers,

Ik ben op zoek naar een nummer dat nu vaak gedraaid wordt.
Hij was gisteren middag op SLAM FM tussen 14.10 - 14.25. Nu heb ik daar gekeken in de playlist wat er in die tijd werd afgespeeld, maar het lied dat ik zoek zat er niet tussen.

In het lied wordt 1 deuntje steeds herhaald, op verschillende manieren. Met een drum, en een beat er onder, maar later ook met trompet/trombone o.i.d. Volgens mij wordt er niet in dit lied gezongen.
Het is een dance-nummer.

Wie kan mij helpen? :)

:W
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2015 @ 19:04:12 #5
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_151395203
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 19:02 schreef xStroop het volgende:
Hallo FOK!kers,

Ik ben op zoek naar een nummer dat nu vaak gedraaid wordt.
Hij was gisteren middag op SLAM FM tussen 14.10 - 14.25. Nu heb ik daar gekeken in de playlist wat er in die tijd werd afgespeeld, maar het lied dat ik zoek zat er niet tussen.

In het lied wordt 1 deuntje steeds herhaald, op verschillende manieren. Met een drum, en een beat er onder, maar later ook met trompet/trombone o.i.d. Volgens mij wordt er niet in dit lied gezongen.
Het is een dance-nummer.

Wie kan mij helpen? :)

:W
Dat zal deze zijn :)

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 5 april 2015 @ 19:05:19 #6
339902 xStroop
Stroopwafelliefhebber
pi_151395231
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 19:04 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dat zal deze zijn :)

Thanks! _O_
Waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht..
pi_151396871
Help! Ik zoek een nummer uit eind jaren '80. Ik heb geen titel en alleen summiere tekst...de volgende woorden kwamen erin voor:
1. "under the moonlight.
2. "yellow light"
3. "crazy night".

In het refrein werd ook zoiets gezongen als "pa-pa-pa pa-pa-pa-pa-pa pa-pa, pa-pa-pa-pa pa-pa-pa. Beetje dat ritme, als jullie het snappen. :') voor mijn uitleg.
  zondag 5 april 2015 @ 20:13:03 #8
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_151397279
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 20:02 schreef Skeletor. het volgende:
under the moonlight
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_151397385
quote:
Dank je wel, maar dat is 'm helaas niet :'( .
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2015 @ 20:19:54 #10
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_151397577
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 20:02 schreef Skeletor. het volgende:
Help! Ik zoek een nummer uit eind jaren '80. Ik heb geen titel en alleen summiere tekst...de volgende woorden kwamen erin voor:
1. "under the moonlight.
2. "yellow light"
3. "crazy night".

In het refrein werd ook zoiets gezongen als "pa-pa-pa pa-pa-pa-pa-pa pa-pa, pa-pa-pa-pa pa-pa-pa. Beetje dat ritme, als jullie het snappen. :') voor mijn uitleg.
Ik moest hieraan denken, waarom weet ik ook niet :P

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_151397798
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 20:19 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik moest hieraan denken, waarom weet ik ook niet :P

Dank! Helaas is Thomas Dolby ook niet de zanger van het stuk :( .
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2015 @ 20:27:07 #12
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_151397887
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 20:25 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Dank! Helaas is Thomas Dolby ook niet de zanger van het stuk :( .
Deze dan :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 5 april 2015 @ 20:28:38 #13
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_151397956
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 20:02 schreef Skeletor. het volgende:
Help! Ik zoek een nummer uit eind jaren '80. Ik heb geen titel en alleen summiere tekst...de volgende woorden kwamen erin voor:
1. "under the moonlight.
2. "yellow light"
3. "crazy night".

In het refrein werd ook zoiets gezongen als "pa-pa-pa pa-pa-pa-pa-pa pa-pa, pa-pa-pa-pa pa-pa-pa. Beetje dat ritme, als jullie het snappen. :') voor mijn uitleg.
Ik ga een hele wilde gok doen:
Tasmin Archer - Sleeping Satellite

[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_151398851
quote:
Dit is 'm! Bedankt _O_ ! De uitvoering herinner ik me alleen wat meer rock.
pi_151398875
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 20:28 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik ga een hele wilde gok doen:
Tasmin Archer - Sleeping Satellite

Dank je, ook niet. Het was Tambourine :D .
pi_151416450
Mijn dochter heeft gisteren dit muziekdoosje gehad voor haar verjaardag en ik herken de melodie wel maar kan het niet thuisbrengen. Weet iemand misschien welke componist het is?



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2015 14:05:36 ]
  maandag 6 april 2015 @ 17:14:16 #17
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_151422170
Ik zoek voor mijn schoonmoeder muziek die ze in spanje heeft gehoord. Ze omschrijft het als lounge (maar of het dan ook echt lounge is weet ik niet). Ze heeft tijdens een lange wandelvakantie in spanje de muziek gehoord en heeft toen gevraagd wat het was.

Dit heeft ze opgeschreven: blue note, trip, armonia show.

Met armonia show heb ik wel verzamelalbums van latin muziek gevonden, maar dat was het absoluut niet. Iemand een idee?
pi_151422645
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 17:14 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik zoek voor mijn schoonmoeder muziek die ze in spanje heeft gehoord. Ze omschrijft het als lounge (maar of het dan ook echt lounge is weet ik niet). Ze heeft tijdens een lange wandelvakantie in spanje de muziek gehoord en heeft toen gevraagd wat het was.

Dit heeft ze opgeschreven: blue note, trip, armonia show.

Met armonia show heb ik wel verzamelalbums van latin muziek gevonden, maar dat was het absoluut niet. Iemand een idee?
Je moet de blue note trip cd's gaan beluisteren.
  maandag 6 april 2015 @ 17:28:43 #19
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_151422735
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 17:25 schreef kvd het volgende:

[..]

Je moet de blue note trip cd's gaan beluisteren.
ow haha, dat is gewoon iets dus. Ik ga luisteren! Tnx.

Edit: ja ze zegt dat dit t is. Tnx! En ik kan blijkbaar niet googelen. :P

[ Bericht 14% gewijzigd door egeltje1985 op 06-04-2015 17:51:31 ]
pi_151423758
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 17:28 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

ow haha, dat is gewoon iets dus. Ik ga luisteren! Tnx.

Edit: ja ze zegt dat dit t is. Tnx! En ik kan blijkbaar niet googelen. :P
daar heb je gewoon andere mensen voor ;)
  maandag 6 april 2015 @ 18:49:35 #21
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_151425341
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:05 schreef Tem het volgende:
Mijn dochter heeft gisteren dit muziekdoosje gehad voor haar verjaardag en ik herken de melodie wel maar kan het niet thuisbrengen. Weet iemand misschien welke componist het is?

“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_151430065
quote:
Hmmm not sure, ik hoor het er niet echt in eigenlijk.
pi_151450383
Ik ben een film aan het kijken (The Gambler 2014 ) en gelijk aan het begin werd ik geraakt door een geweldig mooi nummer. Het is vrijwel in het begin van de film dat de vader van Mark Wahlberg (in de film) wordt begraven. Het lijkt iets op het Ave Maria ofzo. Weet iemand toevallig hoe dit nummer heet?
Shazam herkent het niet en bij IMDB kan ik dat nummer ook al niet vinden. Zelfs op de soundtrack cd staat het niet. Iemand een idee?
Dit is een klein stukje wat in die film zit:

http://vocaroo.com/i/s0HqUvWfaOis

Thanx!
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_151450626
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef sloopkogel het volgende:
Ik ben een film aan het kijken (The Gambler 2014 ) en gelijk aan het begin werd ik geraakt door een geweldig mooi nummer. Het is vrijwel in het begin van de film dat de vader van Mark Wahlberg (in de film) wordt begraven. Het lijkt iets op het Ave Maria ofzo. Weet iemand toevallig hoe dit nummer heet?
Shazam herkent het niet en bij IMDB kan ik dat nummer ook al niet vinden. Zelfs op de soundtrack cd staat het niet. Iemand een idee?
Dit is een klein stukje wat in die film zit:

http://vocaroo.com/i/s0HqUvWfaOis

Thanx!
Hey, na mijn "puberale" reactie en 4 topics heb je je weg toch gevonden? Geweldig man. Ik hoop dat je het het nummer nog ergens tegenkomt.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:45:03 #25
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_151450765
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef sloopkogel het volgende:
Ik ben een film aan het kijken (The Gambler 2014 ) en gelijk aan het begin werd ik geraakt door een geweldig mooi nummer. Het is vrijwel in het begin van de film dat de vader van Mark Wahlberg (in de film) wordt begraven. Het lijkt iets op het Ave Maria ofzo. Weet iemand toevallig hoe dit nummer heet?
Shazam herkent het niet en bij IMDB kan ik dat nummer ook al niet vinden. Zelfs op de soundtrack cd staat het niet. Iemand een idee?
Dit is een klein stukje wat in die film zit:

http://vocaroo.com/i/s0HqUvWfaOis

Thanx!
Theo Green en John Brion zijn betrokken bij de film qua muziek.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')