Dit zou idd ook gebeurt kunnen zijn bij de MH370quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:41 schreef A_Fortiori het volgende:
Zou dit ook met de MH370 gebeurd kunnen zijn? Of spreken we hier over andere regels betreft de cockpit?
Je zou toch verwachten dat je ook de crash hoort de laatste paar seconden?quote:
Die is nieuw voor mij maar als het al echte footage zou zijn (wat me hoogstonwaarschijnlijk lijkt) dan zijn het in ieder geval niet de laatste 60 seconden, want op de persconferentie werd gesproken over gegil op het allerlaatst en daar is hier geen sprake van. Ik vermoed dat dit een van die fijne internethelden is die hier een ziek soort 15 minutes of fame uit denken te kunnen halen.quote:
Dat zou verdomde handig zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:46 schreef A_Fortiori het volgende:
Is er geen software die de gesprekken in de cockpit opneemt, zodat deze later, na een crash in te lezen zijn?
Dat zou handig zijn, en dan noemen we het 'voicerecorder', en dan stoppen we het in een soort grote zwarte, stevige doos, die noemen we dan de black box?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:46 schreef A_Fortiori het volgende:
Is er geen software die de gesprekken in de cockpit opneemt, zodat deze later, na een crash in te lezen zijn?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:46 schreef A_Fortiori het volgende:
Is er geen software die de gesprekken in de cockpit opneemt, zodat deze later, na een crash in te lezen zijn?
Die voicerecorder bestaat, ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:46 schreef A_Fortiori het volgende:
Is er geen software die de gesprekken in de cockpit opneemt, zodat deze later, na een crash in te lezen zijn?
Waar we na een crash altijd nara moeten zoeken ;') Upload die dingen gelijk op een of andere server ofzo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat zou handig zijn, en dan noemen we het 'voicerecorder', en dan stoppen we het in een soort grote zwarte, stevige doos, die noemen we dan de black box?
Dat is om ervoor te zorgen dat een piloot buiten de cockpit niet de cockpit in kan als hij bijvoorbeeld onder schot wordt gehouden door een terrorist. Er zit wel een zekere logica achter.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:17 schreef Loekie1 het volgende:
Het is sowieso naief om een veiligheidssysteem te bedenken waarbij de achtergebleven piloot in de cockpit alles kan overrulen. Hoe dom kun je zijn.
Nee, beter stoppen we het in een rode doos en noemen het een blackbox. Gewoon omdat het logisch is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat zou handig zijn, en dan noemen we het 'voicerecorder', en dan stoppen we het in een soort grote zwarte, stevige doos, die noemen we dan de black box?
Truequote:Op donderdag 26 maart 2015 15:49 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Nee, beter stoppen we het in een rode doos en noemen het een blackbox. Gewoon omdat het logisch is.
De beelden zeker.quote:
Weet je wat? Laten we zo'n ding oranje verven. Beter te vinden na een crash.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat zou handig zijn, en dan noemen we het 'voicerecorder', en dan stoppen we het in een soort grote zwarte, stevige doos, die noemen we dan de black box?
Beacon er in die pings afgeeft. We komen er welquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:50 schreef niels0 het volgende:
[..]
Weet je wat? Laten we zo'n ding oranje verven. Beter te vinden na een crash.
Maar waarom noemen ze het dan de zwarte doos?!??!!?!? :Squote:Op donderdag 26 maart 2015 15:50 schreef niels0 het volgende:
[..]
Weet je wat? Laten we zo'n ding oranje verven. Beter te vinden na een crash.
Pandora.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar waarom noemen ze het dan de zwarte doos?!??!!?!? :S
Goedkoper is het om een chemisch toilet in de cockpit te zettenquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:47 schreef niels0 het volgende:
Ik zie als enige oplossing meer mensen (piloten/boordwerktuigkundigen).
Hiermee 'ondervangt' men niet alleen dit soort akties.
Er zijn veel werkloze piloten. Het creëert heel veel banen. Kijk maar 'ns op flightradar24 wat er zoal rondvliegt. Het moet dan natuurlijk wel voor iedereen gaan gelden, anders krijg je oneerlijke concurrentie. Prima taak voor de International Civil Aviation Organisation dat te gaan regelen.
Een extra piloot of de aanwezigheid van een boordwerktuigkundige verhoogt de vliegveiligheid sowieso.
Als het dan voor iedereen gaat gelden krijgen alle maatschappijen te maken met een kostenverhoging, dus wordt vliegen gewoon duurder.
Ik vind het niet normaal hoe weinig vliegen vandaag de dag kost. Mag best wat duurder.
Voor dat extra personeel zijn heus wel klusjes voor aan boord te bedenken.
Hulp bij een technisch dingetje dit, hulp bij een technisch dingetje dat, extra hulp aan behoevenden, betere service, betere security.
Nou, en als je dan zegt; 'ja maar wij westerlingen zijn duurder.'
Ik werk al jaren internationaal en heb dus ook al jaren te maken met internationale concurrentie, maar mijn werkgevers krijgen een korting op mijn inkomstenbelasting, waardoor ze me beter kunnen betalen.
Voer dat ook maar in voor vliegend personeel dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |