abonnement Unibet Coolblue
pi_151059078
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:41 schreef A_Fortiori het volgende:
Zou dit ook met de MH370 gebeurd kunnen zijn? Of spreken we hier over andere regels betreft de cockpit?
Dit zou idd ook gebeurt kunnen zijn bij de MH370
pi_151059116
Ja, gelezen. Maar vond dat wel shocking, maar sorry voor het vermelden!
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:44:43 #204
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151059165
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_151059218
quote:
Je zou toch verwachten dat je ook de crash hoort de laatste paar seconden?
Oi!
pi_151059219
Is er geen software die de gesprekken in de cockpit opneemt, zodat deze later, na een crash in te lezen zijn?
pi_151059257
Ik zie als enige oplossing meer mensen (piloten/boordwerktuigkundigen).
Hiermee 'ondervangt' men niet alleen dit soort akties.
Er zijn veel werkloze piloten. Het creëert heel veel banen. Kijk maar 'ns op flightradar24 wat er zoal rondvliegt. Het moet dan natuurlijk wel voor iedereen gaan gelden, anders krijg je oneerlijke concurrentie. Prima taak voor de International Civil Aviation Organisation dat te gaan regelen.
Een extra piloot of de aanwezigheid van een boordwerktuigkundige verhoogt de vliegveiligheid sowieso.
Als het dan voor iedereen gaat gelden krijgen alle maatschappijen te maken met een kostenverhoging, dus wordt vliegen gewoon duurder.
Ik vind het niet normaal hoe weinig vliegen vandaag de dag kost. Mag best wat duurder.
Voor dat extra personeel zijn heus wel klusjes voor aan boord te bedenken.
Hulp bij een technisch dingetje dit, hulp bij een technisch dingetje dat, extra hulp aan behoevenden, betere service, betere security.
Nou, en als je dan zegt; 'ja maar wij westerlingen zijn duurder.'
Ik werk al jaren internationaal en heb dus ook al jaren te maken met internationale concurrentie, maar mijn werkgevers krijgen een korting op mijn inkomstenbelasting, waardoor ze me beter kunnen betalen.
Voer dat ook maar in voor vliegend personeel dan.
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:47:48 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151059258
quote:
Die is nieuw voor mij maar als het al echte footage zou zijn (wat me hoogstonwaarschijnlijk lijkt) dan zijn het in ieder geval niet de laatste 60 seconden, want op de persconferentie werd gesproken over gegil op het allerlaatst en daar is hier geen sprake van. Ik vermoed dat dit een van die fijne internethelden is die hier een ziek soort 15 minutes of fame uit denken te kunnen halen.
***
pi_151059260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:46 schreef A_Fortiori het volgende:
Is er geen software die de gesprekken in de cockpit opneemt, zodat deze later, na een crash in te lezen zijn?
Dat zou verdomde handig zijn
I search for something I'm missing and disappear when I'm bored
pi_151059275
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:46 schreef A_Fortiori het volgende:
Is er geen software die de gesprekken in de cockpit opneemt, zodat deze later, na een crash in te lezen zijn?
Dat zou handig zijn, en dan noemen we het 'voicerecorder', en dan stoppen we het in een soort grote zwarte, stevige doos, die noemen we dan de black box?
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:48:20 #211
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_151059281
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:46 schreef A_Fortiori het volgende:
Is er geen software die de gesprekken in de cockpit opneemt, zodat deze later, na een crash in te lezen zijn?
:')
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:49:02 #212
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_151059297
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:46 schreef A_Fortiori het volgende:
Is er geen software die de gesprekken in de cockpit opneemt, zodat deze later, na een crash in te lezen zijn?
Die voicerecorder bestaat, ja.
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:49:09 #213
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_151059303
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat zou handig zijn, en dan noemen we het 'voicerecorder', en dan stoppen we het in een soort grote zwarte, stevige doos, die noemen we dan de black box?
Waar we na een crash altijd nara moeten zoeken ;') Upload die dingen gelijk op een of andere server ofzo.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:49:27 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151059314
Oh, nou dan heb ik nog een goeie ook... Wat nou, als we een noodprocedure verzinnen voor de cockpitdeur zodat die tenminste ook van buitenaf geopend kan worden?
Nou? Goeie toch? 8-)

Nog even we hebben hier met zijn alle de luchtvaart eens eventjes fijn verbeterd want al die klapharken snappen er toch maar verdomd weinig van!
***
pi_151059316
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:17 schreef Loekie1 het volgende:
Het is sowieso naief om een veiligheidssysteem te bedenken waarbij de achtergebleven piloot in de cockpit alles kan overrulen. Hoe dom kun je zijn.
Dat is om ervoor te zorgen dat een piloot buiten de cockpit niet de cockpit in kan als hij bijvoorbeeld onder schot wordt gehouden door een terrorist. Er zit wel een zekere logica achter.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_151059320
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat zou handig zijn, en dan noemen we het 'voicerecorder', en dan stoppen we het in een soort grote zwarte, stevige doos, die noemen we dan de black box?
Nee, beter stoppen we het in een rode doos en noemen het een blackbox. Gewoon omdat het logisch is.
pi_151059325
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:49 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Nee, beter stoppen we het in een rode doos en noemen het een blackbox. Gewoon omdat het logisch is.
True _O-
pi_151059327
quote:
De beelden zeker.

Maar ik vrees net zo nep als dit "ongeluk" van Germanwings.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:49:54 #219
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151059331
Eigenlijk moeten ze dergelijke gesprekken in de cockpit en luchtverkeersleiding in een soort kist opslaan die bijna niet kapot te krijgen is. Zelfs bij een crash. Of gaat dat tegenwoordig ook allemaal via een cloud (pun intended).
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_151059347
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat zou handig zijn, en dan noemen we het 'voicerecorder', en dan stoppen we het in een soort grote zwarte, stevige doos, die noemen we dan de black box?
Weet je wat? Laten we zo'n ding oranje verven. Beter te vinden na een crash. :)
pi_151059370
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:50 schreef niels0 het volgende:

[..]

Weet je wat? Laten we zo'n ding oranje verven. Beter te vinden na een crash. :)
Beacon er in die pings afgeeft. We komen er wel _O_
pi_151059380
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:50 schreef niels0 het volgende:

[..]

Weet je wat? Laten we zo'n ding oranje verven. Beter te vinden na een crash. :)
Maar waarom noemen ze het dan de zwarte doos?!??!!?!? :S
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:51:11 #223
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151059385
Waar zouden de mensen in het vliegtuig eigenlijk aan gestorven zijn? En is er een manier om je kansen te vergroten wanneer je chill een boekje aan het lezen bent en je merkt opeens dat de piloot snode bedoelingen heeft? Springen op het moment van landen zodat je vrij in de lucht bent en dan minder kans hebt op botbreuken?

Dit is een serieuze vraag en ik verwacht dus ook serieuze antwoorden.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:51:27 #224
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151059396
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:51 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Maar waarom noemen ze het dan de zwarte doos?!??!!?!? :S
Pandora.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_151059402
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:47 schreef niels0 het volgende:
Ik zie als enige oplossing meer mensen (piloten/boordwerktuigkundigen).
Hiermee 'ondervangt' men niet alleen dit soort akties.
Er zijn veel werkloze piloten. Het creëert heel veel banen. Kijk maar 'ns op flightradar24 wat er zoal rondvliegt. Het moet dan natuurlijk wel voor iedereen gaan gelden, anders krijg je oneerlijke concurrentie. Prima taak voor de International Civil Aviation Organisation dat te gaan regelen.
Een extra piloot of de aanwezigheid van een boordwerktuigkundige verhoogt de vliegveiligheid sowieso.
Als het dan voor iedereen gaat gelden krijgen alle maatschappijen te maken met een kostenverhoging, dus wordt vliegen gewoon duurder.
Ik vind het niet normaal hoe weinig vliegen vandaag de dag kost. Mag best wat duurder.
Voor dat extra personeel zijn heus wel klusjes voor aan boord te bedenken.
Hulp bij een technisch dingetje dit, hulp bij een technisch dingetje dat, extra hulp aan behoevenden, betere service, betere security.
Nou, en als je dan zegt; 'ja maar wij westerlingen zijn duurder.'
Ik werk al jaren internationaal en heb dus ook al jaren te maken met internationale concurrentie, maar mijn werkgevers krijgen een korting op mijn inkomstenbelasting, waardoor ze me beter kunnen betalen.
Voer dat ook maar in voor vliegend personeel dan.
Goedkoper is het om een chemisch toilet in de cockpit te zetten 8-)
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')