Wel raar om niet meer zo'n post te maken. Heb er eigenlijk nog steeds wel zin in.
Maar goed; daarom maar wat random nieuws:
(PH-MCS op 9 maart)
- Zoals gezegd, Martinair's PH-MCR MD-11F heeft haar laatste vlucht gemaakt.
Met flinke vertraging binnengekomen; i.p.v. zaterdagmiddag om 13:10 uur is ze zondagnacht om 00:20 aangekomen.
Volgende week zaterdag volgt alweer de 2e: PH-MCS.
Geen idee hoe snel ze weggevlogen worden en wat er überhaupt mee gaat gebeuren. Ik gok enkeltje Victorville of Mojave?
- Arke's 3e 787 komt deze week naar Schiphol. PH-TFM zal komende vrijdag 27 maart rond 11 uur op Schiphol landen.
- KLM's 24e 777 en wel de 9e -300ER, landt - volgens planning - komende zaterdag 28 maart tussen op Schiphol. Verwachte aankomst van PH-BVN is tussen 08:30 - 09:00 uur.
Daarmee is het de 2e 777 met de nieuwe livery; PH-BVA (de 'oudste' -300ER) schijnt ook de nieuwe livery te hebben gekregen. Vloog gisteravond naar Buenos Aires waar het - toen ik begon met het typen van dit bericht - net wat geland, maar is ondertussen net begonnen aan het stukje naar Santiago waar het over ruim een uur zal landen.
- Vanaf vanmorgen 05:00 uur is de
Kaagbaan gesloten.
Pas volgende week zaterdag 4 april gaat de baan rond 18:00 uur weer open.
Spotten langs de Kaagbaan heeft de komende 2 weken dus geen zin.
Alleen voor overvliegende kisten die vanaf 18C (Zwanenburgbaan) vertrekken zou het kunnen; maar dan kijk je wel naar de onderkant van de vliegtuigen.
- Virgin Atlantic vliegt deze week voor het laatst met hun Airbus A340-300 toestellen.
Momenteel heeft het nog maar 2 stuks (G-VSUN
Rainbow Lady en G-VELD
African Queen) die waarvan de eerste alleen nog maar in gebruik is op de Shanghai route.
G-VELD staat sinds begin deze maand op London Gatwick opgeslagen (foto hierboven) voor als er problemen komen met hun nieuwe 787-9 Dreamliners. Virgin Atlantic heeft 10 A340-300's in bezit gehad.
Hun laatste A340-300 vlucht is vlucht 251 die komende zondag 29 maart om rond het middaguur (lokale tijd) zal vertrekken en rond 17:00 - 18:00 uur op London Heathrow zal landen.
Tussen 30 maart en 15 juni zal de route worden uitgevoerd door hun A340-600's voordat ze daarna hun nieuwe 787-9's op Shanghai zullen inzetten.
- Ook Emirates lijkt snel haar laatste A340-500 uit de vloot te halen. Momenteel lijkt het erop dat ze nog maar 1 toestel (A6-ERE) gebruiken op korte routes (Algiers, Athene, Kabul).
Na komende zaterdag zal dit toestel alleen nog op de route naar Kabul worden ingezet; een route van slechts 1700 kilometer die zo'n 2.5 uur duurt.
- Airbus heeft haar 9000e toestel afgeleverd.
Afgelopen zaterdag werd VN-A651, een A321 aan VietJetAir geleverd.
Het is VietJetAir's eerste A321.
- Airbus heeft het standaardaantal stoelen in de A380 verhoogd van 525 naar 544 stoelen.
Dit betekend dat onderin in economy het aantal stoelen van 10-abreast naar 11-abreast gaan.
Oude situatie:
Nieuwe situatie:
[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 23-03-2015 20:28:47 ]