abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 maart 2015 @ 23:06:52 #51
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150934171
Tics van je petten.
  zondag 22 maart 2015 @ 23:49:12 #52
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150935516
quote:
Kom je na je waarschuwingen wederom hier je shit dumpen? We hebben niets aan links. Post je verhaal gewoon hier. Links dumpen is geen meerwaarde voor dit topic.
  maandag 23 maart 2015 @ 00:04:59 #53
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150935907
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 23:49 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Kom je na je waarschuwingen wederom hier je shit dumpen? We hebben niets aan links. Post je verhaal gewoon hier. Links dumpen is geen meerwaarde voor dit topic.
Pardon? Waarschuwingen? Vertel...

Daarnaast ben jij volgens mij niet de persoon die daar iets over te zeggen heeft. Je hoeft het niet te lezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door nattermann op 23-03-2015 00:10:20 ]
Tics van je petten.
  maandag 23 maart 2015 @ 00:14:48 #54
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150936150
quote:
15s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:04 schreef nattermann het volgende:

[..]

Pardon? Waarschuwingen? Vertel...

Daarnaast ben jij volgens mij niet de persoon die daar iets over te zeggen heeft. Je hoeft het niet te lezen.
Excuus als ik me vergist heb in de persoon. Maar de eigenaar van die site (ik dacht dat jij het was) kwam hier telkens links van die site dumpen. Hij kreeg daar toen een waarschuwing voor. Het is de bedoeling dat je hier teksten neerzet en geen links naar teksten.
pi_150937510
Wat een droeftoeter om zo te link dumpen naar z'n eigen site, niet gelezen en ga het ook niet doen.
  maandag 23 maart 2015 @ 05:24:15 #56
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150938253
Het is niet mijn site.

[ Bericht 0% gewijzigd door nattermann op 23-03-2015 05:53:00 ]
Tics van je petten.
pi_150938361
Het is best een leuke site trouwens. Tripjes, tips.. Best interessant.

Alleen dat linkdumpen is wat te makkelijk maar das al gebeurd denk ik?
  maandag 23 maart 2015 @ 08:51:17 #58
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_150939527
Ik post vanaf mobiel dus een quote in elkaar knutselen is zo makkelijk nog niet. Dacht dat het wellicht interessant was om dat stukje te delen, blijkbaar wordt daar anders over gedacht. Jammer.
Tics van je petten.
pi_150940446
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:14 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Excuus als ik me vergist heb in de persoon. Maar de eigenaar van die site (ik dacht dat jij het was)
varfok zo te zien: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #10: 11-11-2014 Dat was hem dan. Bye Bye MD11

Dus ja, even uit je slof geschoten. :P

[edit] WTF, dat alles voor ¤400? Maakt mijn innerlijke boomknuffelaar trouwens wel een beetje verdrietig. :{ En aparte combi van airlines, qua miles/FF status..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 23 maart 2015 @ 12:44:25 #60
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150944702


Rondje Washington met de PH-TFM
So we just called him Fred
pi_150947632
Wel raar om niet meer zo'n post te maken. Heb er eigenlijk nog steeds wel zin in.

Maar goed; daarom maar wat random nieuws:


(PH-MCS op 9 maart)

- Zoals gezegd, Martinair's PH-MCR MD-11F heeft haar laatste vlucht gemaakt.
Met flinke vertraging binnengekomen; i.p.v. zaterdagmiddag om 13:10 uur is ze zondagnacht om 00:20 aangekomen.
Volgende week zaterdag volgt alweer de 2e: PH-MCS.
Geen idee hoe snel ze weggevlogen worden en wat er überhaupt mee gaat gebeuren. Ik gok enkeltje Victorville of Mojave?



- Arke's 3e 787 komt deze week naar Schiphol. PH-TFM zal komende vrijdag 27 maart rond 11 uur op Schiphol landen.



- KLM's 24e 777 en wel de 9e -300ER, landt - volgens planning - komende zaterdag 28 maart tussen op Schiphol. Verwachte aankomst van PH-BVN is tussen 08:30 - 09:00 uur.
Daarmee is het de 2e 777 met de nieuwe livery; PH-BVA (de 'oudste' -300ER) schijnt ook de nieuwe livery te hebben gekregen. Vloog gisteravond naar Buenos Aires waar het - toen ik begon met het typen van dit bericht - net wat geland, maar is ondertussen net begonnen aan het stukje naar Santiago waar het over ruim een uur zal landen.

- Vanaf vanmorgen 05:00 uur is de Kaagbaan gesloten.
Pas volgende week zaterdag 4 april gaat de baan rond 18:00 uur weer open.
Spotten langs de Kaagbaan heeft de komende 2 weken dus geen zin.
Alleen voor overvliegende kisten die vanaf 18C (Zwanenburgbaan) vertrekken zou het kunnen; maar dan kijk je wel naar de onderkant van de vliegtuigen. :+



- Virgin Atlantic vliegt deze week voor het laatst met hun Airbus A340-300 toestellen.
Momenteel heeft het nog maar 2 stuks (G-VSUN Rainbow Lady en G-VELD African Queen) die waarvan de eerste alleen nog maar in gebruik is op de Shanghai route.
G-VELD staat sinds begin deze maand op London Gatwick opgeslagen (foto hierboven) voor als er problemen komen met hun nieuwe 787-9 Dreamliners. Virgin Atlantic heeft 10 A340-300's in bezit gehad.
Hun laatste A340-300 vlucht is vlucht 251 die komende zondag 29 maart om rond het middaguur (lokale tijd) zal vertrekken en rond 17:00 - 18:00 uur op London Heathrow zal landen.
Tussen 30 maart en 15 juni zal de route worden uitgevoerd door hun A340-600's voordat ze daarna hun nieuwe 787-9's op Shanghai zullen inzetten.



- Ook Emirates lijkt snel haar laatste A340-500 uit de vloot te halen. Momenteel lijkt het erop dat ze nog maar 1 toestel (A6-ERE) gebruiken op korte routes (Algiers, Athene, Kabul).
Na komende zaterdag zal dit toestel alleen nog op de route naar Kabul worden ingezet; een route van slechts 1700 kilometer die zo'n 2.5 uur duurt.




- Airbus heeft haar 9000e toestel afgeleverd.
Afgelopen zaterdag werd VN-A651, een A321 aan VietJetAir geleverd.
Het is VietJetAir's eerste A321.

- Airbus heeft het standaardaantal stoelen in de A380 verhoogd van 525 naar 544 stoelen.
Dit betekend dat onderin in economy het aantal stoelen van 10-abreast naar 11-abreast gaan.

Oude situatie:



Nieuwe situatie:



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 23-03-2015 20:28:47 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 14:14:41 #62
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150947707
Dit soort posts zijn ook zeker top Iemand91!

[ Bericht 1% gewijzigd door Fiorano op 23-03-2015 14:21:22 ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 23 maart 2015 @ 14:17:00 #63
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150947782
Dat wordt wel heel erg knus met zijn vijven op een rij in het midden.
So we just called him Fred
  maandag 23 maart 2015 @ 14:59:11 #64
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_150949254
Leuk als je in het midden zit
  maandag 23 maart 2015 @ 20:38:59 #65
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_150961497
Bij 2-5-2 had je nog het voordeel van de twee-zits. In 3-5-3 zijn de nadelen van 2-5-2 gecombineerd met de nadelen 3-3-3 :X
pi_150962548
En dan denk je dat het met (AF)KLM slecht gaat.

Op 29 maart haalt Thai Airways haar 5 A340-600's, haar beide 747-400F's en 4 A330-300's uit de vloot.
Samen met hun 4 A340-500's, 5 A300-600's en een aantal 777-200ER's en 737-400's die nog vliegen / ze opgeslagen hebben (Don Mueang moet volstaan met geparkeerde Thai kisten :/ ) willen ze alles bij elkaar 22 vliegtuigen van de hand doen cq. verkopen.

Als dat niet voldoende is willen ze in een tweede rond nog eens zo'n 20 vliegtuigen van de hand doen...
Ze hebben momenteel ruim 90 toestellen.

Ze verwachten dit jaar nog wel 2 777-300ER's en 2 787-8's.



En naast Martinair nog een maatschappij die stopt met de McDonnel Douglas MD-11.
EVA Air (Cargo) laatst overgebleven MD-11F (B-16113) vloog vandaag van Taipei via Anchorage naar Los Angeles. 3 uur later vloog het alweer door naar haar laatste rustplaats; San Bernardino op slechts 100 kilometer / 21 minuten afstand; naast KLM's MD-11...
Eva Air vloog van 1992 t/m 2003 passagiers met haar MD-11's.
Ze hebben in totaal 12 MD-11's in de vloot gehad.



Ach, om toch iets leuks te posten: toet :+ :



EDIT: nog meer leuk nieuws. Vandaag rolde in Kansas een Boeing B-29 Superfortress de hangar uit.
Gaat om 44-69972 "Doc". Naast Fifi is het de enige vliegwaardige B-29 ter wereld.
De roll-out vandaag is exact 70 jaar nadat het in 1945 aan de USAF geleverd werd.





[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 23-03-2015 22:21:39 ]
  maandag 23 maart 2015 @ 21:18:34 #67
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150963488
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:38 schreef OEM het volgende:
Bij 2-5-2 had je nog het voordeel van de twee-zits. In 3-5-3 zijn de nadelen van 2-5-2 gecombineerd met de nadelen 3-3-3 :X
Dat dus. In een A380 zat die 3-4-3 voorin best prima, bij Emirates dan. Maar als dat ooit 3-5-3 wordt, vrees ik dat het net zo oncomfortabel wordt als die 3-4-3 in een 777. Nog nooit in een 2-5-2 opstelling gevlogen, maar binnenkort gaan we het meemaken bij Malaysia AMS-KUL. Vind die 2-4-2 opstelling in een A330/340 altijd wel prima, al duurt een vlucht dan meestal een uurtje langer dan in een 777.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_150966540
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:18 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat dus. In een A380 zat die 3-4-3 voorin best prima, bij Emirates dan. Maar als dat ooit 3-5-3 wordt, vrees ik dat het net zo oncomfortabel wordt als die 3-4-3 in een 777. Nog nooit in een 2-5-2 opstelling gevlogen, maar binnenkort gaan we het meemaken bij Malaysia AMS-KUL. Vind die 2-4-2 opstelling in een A330/340 altijd wel prima, al duurt een vlucht dan meestal een uurtje langer dan in een 777.
3-4-3 bij Emirates was voorin inderdaad uitstekend te doen. Waar ik me naast de zitruimte en vooral gangpadruimte vooral zorgen over maak is de bagageruimte. Het is nu al vaak te krap en met meer passagiers en hun spullen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:42:06 #69
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_150978311
Toestel van germanwings neergestort in Frankrijk.
pi_150978591
quote:
Een Airbus A320 van vliegmaatschappij Germanwings met aan boord 142 personen is dinsdag neergestort in het zuiden van Frankrijk.



Dat melden diverse Franse media.

Het toestel met vluchtnummer 4U9525 zou onderweg zijn van Barcelona naar Dusseldorf en is neergestort in de Alpen. De eerste brokstukken van het toestel zouden al gevonden zijn.

De Airbus A320 is een groot passagierstoestel met een capaciteit voor 174 inzittenden. Het gaat waarschijnlijk om een vlucht die om 10.00 uur is vertroken vanuit Barcelona.

Germanwings is een dochtermaatschappij van Lufthansa.
http://www.nu.nl/buitenla(...)uiden-frankrijk.html
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:50:35 #71
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_150978634
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_150978739
Misschien slimmer om bijv. hier verder te gaan.
Kan me nog levendig herinneren dat ik iets dergelijks ook zei bij MH17...
pi_150979215
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:40:05 #74
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_150982864
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:53 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien slimmer om bijv. hier verder te gaan.
Kan me nog levendig herinneren dat ik iets dergelijks ook zei bij MH17...
Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebben :P

Maar die info van FlightRadar is wel vreemd. Daalt "normaal", geen rare bochten, geen grote variaties in snelheid... De computer verkeerd geprogrammeerd zou zo maar kunnen toch? En dan piloten die niet op zitten te letten want he, je zit in het veiligste deel van je vlucht. Naja, we krijgen de inside informatie natuurlijk nooit te horen, maar ik ben nu al benieuwd naar het eindoordeel van de onderzoekers.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_150983031
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:40 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebben :P

Maar die info van FlightRadar is wel vreemd. Daalt "normaal", geen rare bochten, geen grote variaties in snelheid... De computer verkeerd geprogrammeerd zou zo maar kunnen toch? En dan piloten die niet op zitten te letten want he, je zit in het veiligste deel van je vlucht. Naja, we krijgen de inside informatie natuurlijk nooit te horen, maar ik ben nu al benieuwd naar het eindoordeel van de onderzoekers.
Geloof me, die rate of descent heb je echt wel door. En de computer programmeer je ook niet verkeerd, die rekent het verticale profiel helemaal zelf uit ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')