denk dat dan Bernie gaat ingrijpen. Die houdt niet van politie in de paddock.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:47 schreef DenS het volgende:
[..]
Dan kan VDG beslag leggen op Sauber lijkt mij? Sowieso op 1 wagen.
Hoe is ze überhaupt mede-eigenaar kunnen worden? Kortom waar heeft ze de miljoenen vandaan gehaald? Of heeft ze als verkapt salaris aandelen van Peter Sauber gekregen?quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:48 schreef Jigzoz het volgende:
En zo hebben we voor de eerste race gereden is toch elke ochtend sensatie.
Ik ben overigens heel benieuwd hoe Kaltenborn zich nog als teambaas kan handhaven. Al was ze voor 100% eigenaar, dit kan gewoon echt niet.
ja dat hoorde ik vanmiddag met een geluidsfragment.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:57 schreef Beach het volgende:
Net bij het NOS sportjournaal kwam de kwestie VdG even langs.
De NOS F1 commentator (stond echt bij zijn naam, hadden ze die dan?!) had het erover dat het twee weken zou duren om een stoeltje te maken
Die praat alles na wat hij hoort. Dus als Sauber dat zegt dan zal dat wel zo zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:57 schreef Beach het volgende:
Net bij het NOS sportjournaal kwam de kwestie VdG even langs.
De NOS F1 commentator (stond echt bij zijn naam, hadden ze die dan?!) had het erover dat het twee weken zou duren om een stoeltje te maken
Ze werkte in de jaren '90 voor Fritz Kaiser:quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hoe is ze überhaupt mede-eigenaar kunnen worden? Kortom waar heeft ze de miljoenen vandaan gehaald? Of heeft ze als verkapt salaris aandelen van Peter Sauber gekregen?
quote:In 1995, Fritz Kaiser became co-owner of the Swiss Formula One racing team Sauber, of which he was chairman from 1997-1999. During his F1 partnership time he successfully secured a contract with Red Bull in 1995, negotiated the Malaysian petroleum company PETRONAS as the main sponsor and engineering joint venture partner and developed the engine partnership with Ferrari. In 1999 he sold his share in the team to his partners, Peter Sauber and Dietrich Mateschitz (from Red Bull)
quote:and finally for the Fritz Kaiser Group in 1998–1999.
At this stage, Kaiser was a co-owner of the Sauber Formula One team (along with founder and team principal Peter Sauber and Red Bull owner Dietrich Mateschitz), and Kaltenborn was employed to take charge of the team's corporate and legal affairs. By 2000, Kaiser had sold his shares but Kaltenborn remained with the team as the head of its legal department. From 2001, she has been a member of its Management Board, and in early 2010, following the team's return to independent status following the withdrawal of former partner BMW, she was appointed CEO of Sauber Motorsport AG.
quote:On May 16, 2012, Peter Sauber transferred a third of the Sauber team to Kaltenborn, making her a part owner
quote:“I am clearly aware of my situation and I know what I’m doing, We’ve announced our drivers and anything else we will sort out internally,” she said. “It’s for me a clear situation."
Zij is dan een van de weinigen voor wie de situatie helder is. Misschien moet zij het maar uitleggen aan de rechter dan?quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:10 schreef Ferry_76 het volgende:
25 November vorig jaar, interview met Kaltenborn:
[..]
Dat zou dan de enige reden zijn om iemand met een waterdicht contract op straat te zetten. Dat dat ten koste gaat van het team. Maar dat moet dan wel aannemelijk gemaakt worden voor de rechter en dat is tot dusver niet gebeurd.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik las pas dat Kaltenborn heeft gezegd dat ze als ze v/d Garde lieten rijden (In plaats van Nasr of Ericsson) het 330 man hun baan zou kosten, ik kan het alleen zo gauw niet terugvinden.
Maar goed, vannacht is de uitspraak van het hoogste gerecht, beroep is dan niet meer mogelijk en als Sauber dan nog Giedo niet wil laten rijden ben ik benieuwd wat de volgende stap gaat worden.
Ik weet het zo net nog niet. Als iemand een keiharde zakenman is dan is het Bernie wel en zakenmannen vinden meestal heel erg afspraak is afspraak en als Sauber zich daar niet aan wil houden dan kan het 2 kanten op denk ik:quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:54 schreef WEST het volgende:
[..]
denk dat dan Bernie gaat ingrijpen. Die houdt niet van politie in de paddock.
Wat natuurlijk niet zo is. Als het al zo ver komt dan is het het contractgestuntel van Sauber zelf dat 330 mensen hun baan kost.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik las pas dat Kaltenborn heeft gezegd dat ze als ze v/d Garde lieten rijden (In plaats van Nasr of Ericsson) het 330 man hun baan zou kosten, ik kan het alleen zo gauw niet terugvinden.
Voor het wekend heb je dat i.i.g. niet klaar, eerst passen, 3d model bouwen daarvan een mal maken uit staal meet een cnc machine en dan het carbon kreng persen. Vaak moeten er nog wat aanpassingen en dergelijke gedaan worden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:57 schreef Beach het volgende:
Net bij het NOS sportjournaal kwam de kwestie VdG even langs.
De NOS F1 commentator (stond echt bij zijn naam, hadden ze die dan?!) had het erover dat het twee weken zou duren om een stoeltje te maken
Een permanente stoel duurt twee weken, een tijdelijke stoel kan in 3 uur.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:52 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Voor het wekend heb je dat i.i.g. niet klaar, eerst passen, 3d model bouwen daarvan een mal maken uit staal meet een cnc machine en dan het carbon kreng persen. Vaak moeten er nog wat aanpassingen en dergelijke gedaan worden.
Ik denk niet dat VDG zin heeft om zich uit te laten kopen, die wil dat stoeltje. En aangezien de arbritagecommissie al heeft gezegd dat het contract overeind blijft, hoeft VDG zich ook niet uit te laten kopen. Het zou kunnen, maar ik zie het niet gebeuren, VDG heeft geen enkele aanleiding om zich uit te laten kopen. Dit is (denk ik) zijn laatste kans om in de F1 te rijden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik weet het zo net nog niet. Als iemand een keiharde zakenman is dan is het Bernie wel en zakenmannen vinden meestal heel erg afspraak is afspraak en als Sauber zich daar niet aan wil houden dan kan het 2 kanten op denk ik:
1) Bernie laat VDG gewoon beslag leggen op zijn auto en tieft vervolgens eigenhandig Sauber eruit omdat ze niet met 2 auto's op de grid staan en omdat hij dat amateuristisch geneuzel spuugzat is.
2) Bernie trekt de portemonnee en koopt VDG af, want Sauber heeft dat geld waarschijnlijk niet en draait vervolgens zelf Sauber de nek om omdat hij zijn geld terug wil. En dan zal hij Sauber waarschijnlijk de rest van het seizoen gewoon aan laten kloten en volgend jaar als Haas erbij komt tieft ie Sauber eruit.
Zoiets verwacht ik. Sauber heeft zichzelf echt in een lastig parket gebracht.
Misschien worden ze wel door de FIA voor een of meer races gebanned voor het in disrespect brengen van de F1.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat VDG zin heeft om zich uit te laten kopen, die wil dat stoeltje. En aangezien de arbritagecommissie al heeft gezegd dat het contract overeind blijft, hoeft VDG zich ook niet uit te laten kopen. Het zou kunnen, maar ik zie het niet gebeuren, VDG heeft geen enkele aanleiding om zich uit te laten kopen. Dit is (denk ik) zijn laatste kans om in de F1 te rijden.
Dan blijven volgens mij de volgende mogelijkheden over:
• Sauber rijdt dit weekend met VDG en Nasr of Ericsson (volgens de advocaat van VDG had tenminste één van die twee een exit-clausule)
• ze starten wel met VDG dit weekend, maar geven hem een brakke wagen of claimen een technisch defect (zou dom zijn, want ten eerste snijden ze in hun eigen vlees door met maar één wagen te rijden, ten tweede zal de FIA dit niet leuk vinden, ten derde kan VDG dan misschien nog contractbreuk claimen)
• ze starten met Nasr en Ericsson (volgens mij kan VDG dan de boel opeisen, dus dat wordt 'm ook niet)
• ze starten helemaal niet (FIA en sponsoren niet blij)
Eerlijk gezegd lijken de 1e en de 4e optie me het meest waarschijnlijk.
Da's toch gewoon hetzelfde als de 4e optie, maar dan 'grappig' geformuleerd?quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:16 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Optie 5:
Peter steekt een dikke sigaar op, zet een trapauto neer voor vdg, stapt zelf in de auto van Nasr en rijdt daarmee naar een andere dimensie.
Dat zou kunnen, maar zie ik niet meer gebeuren voor de race in Australië.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien worden ze wel door de FIA voor een of meer races gebanned voor het in disrespect brengen van de F1.
Hij maakte nogal traag plaats voor Maxquote:Op woensdag 11 maart 2015 20:15 schreef alwaysonhold het volgende:
Red Bull versus Toro Rosso, 1-0. Denk dat het door sainz junior komt http://www.redbull.com/en(...)f1-karting-race-2015
Of de kart, omdat ze niet met dezelfde kart rijden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:15 schreef alwaysonhold het volgende:
Red Bull versus Toro Rosso, 1-0. Denk dat het door sainz junior komt http://www.redbull.com/en(...)f1-karting-race-2015
2 opties:quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat VDG zin heeft om zich uit te laten kopen, die wil dat stoeltje. En aangezien de arbritagecommissie al heeft gezegd dat het contract overeind blijft, hoeft VDG zich ook niet uit te laten kopen. Het zou kunnen, maar ik zie het niet gebeuren, VDG heeft geen enkele aanleiding om zich uit te laten kopen. Dit is (denk ik) zijn laatste kans om in de F1 te rijden.
Dan blijven volgens mij de volgende mogelijkheden over:
• Sauber rijdt dit weekend met VDG en Nasr of Ericsson (volgens de advocaat van VDG had tenminste één van die twee een exit-clausule)
• ze starten wel met VDG dit weekend, maar geven hem een brakke wagen of claimen een technisch defect (zou dom zijn, want ten eerste snijden ze in hun eigen vlees door met maar één wagen te rijden, ten tweede zal de FIA dit niet leuk vinden, ten derde kan VDG dan misschien nog contractbreuk claimen)
• ze starten met Nasr en Ericsson (volgens mij kan VDG dan de boel opeisen, dus dat wordt 'm ook niet)
• ze starten helemaal niet (FIA en sponsoren niet blij)
Eerlijk gezegd lijken de 1e en de 4e optie me het meest waarschijnlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |