abonnement Unibet Coolblue
pi_150767203
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nou ja, je kunt de diepvrieskibbeling (*aanname*) niet vergelijken met kibbeling van een echte visboer :P
De visboer verkoopt ook gewoon kibbeling van diepvries koolvis. :') Gewoon omdat het goedkoop is. Waarschijnlijk is de kibbeling van de McDonalds ook van koolvis. De betere visboer verkoopt natuurlijk kibbeling van verse kabeljauw. Maar geloof me dat zijn er HEEL weinig. Diepvries kabeljauw komt ook wel voor maar ik schat dat 95% voor wat anders kiest dan kabeljauw.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:26:58 #77
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150767359
Hi there, :W

Ik kom al een tijdje op Fok maar ben op dit subforum eigenlijk nog nooit geweest. -O-
Ik ben als hamburger fan een Burger Blogje begonnen (eergisteren pas dus het is nog pril) en ben op zoek naar de beste hamburgers van Nederland.
Aangezien ik de fastfood burgers zeker niet oversla en m'n eerste blogs over burgers van de McDonald's gaan wil ik hier even ongegeneerd spammen :o

Link naar de blog: Geburgerd.nl

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, of ik een beetje goed zit en of jullie mij tips kunnen geven.

Hieronder een voorbeeld recensie van de Big Mac:
quote:
Iedereen zal m ooit al wel eens geproefd hebben maar maakt de Big Mac zijn naam nog wel waar, met andere woorden kan hij op boksen tegen de nieuwkomers op het Burgerslagveld in Fastfoodland.

De burger is het vlaggenschip schip van McDonald en bestaat al zo’n ruim 40 jaar. Het is een Double Decker burger met eigenlijk van alles een beetje: een beetje vlees, een beetje kaas en een beetje groente.

Iedereen kent de Big Mac uiteraard maar het benoemen van wat je eet wil ik jullie toch niet onthouden. De burger lijkt vrij hoog maar laat zich door het relatief zachte brood prima beet bakken. Overigens hebben ze bij McDonald’s een prima bakker in huis want maar zelden is het brood daar niet goed.
Het vlees in de burger is maar magertjes en zelfs dun te noemen en heeft weinig van vlees weg (in vergelijking met bijvoorbeeld een Big Tasty). Het zou mij niet verbazen dat als het op de grond zou vallen dat het stuk vlees dan terug zou stuiteren vanwege de rubber-achtige gelijkenissen. Gelukkig maakt de befaamde “Big Mac” saus een hoop goed.
De burger zou niet misstaan zonder een tomaatje of een komkommer erbij, maar zoals de groente nu is verdeeld past dit goed bij de burger. Er is wel een kleine sidenote, de augurk kan soms de overheersend zijn, dus mocht je daar minder van houden bestel de Big Mac dan zonder augurk

Algemene beoordeling:
Vlees/Kip/Vis **
Brood little ****
Groente ***
Kaas ***
Saus ****
Extra -
Smaak ***
Totaal score: 3.2 ***
Side dishes –

Prijs ¤ 3,50



Vlees / kip / vis
Op de Big Mac zijn 2 plakjes rundvlees aanwezig.
Het zijn 2 vrij dunne plakjes vlees waarvan de textuur weg heeft van een fietsband, McDonald’s heeft beter vlees op de grill liggen dus de keuze voor dit vlees ontgaat mij volledig.

Het brood
Ondanks dat het een Double Decker is, is het brood goed en niet te overheersend. Het brood lijkt kort gegrild te zijn. Er is een goede verdeling van de zaadjes op de top en het de burger laat zich goed vast pakken.

Gebruikte groentes
De Big Mac is belegd met ijsberg sla, uitjes en augurk.
Dat is jammer want met een beetje tomaat of komkommer had de burger meer volledig geweest echter de gekozen combi is niet slecht gekozen.
Als je geen fan bent van augurk dan kan deze soms overheersend mocht je er in bijten, je kan de Big Mac zonder bestellen maar voor de volledige Big Mac ervaring raad ik aan de augurken er op te laten.

Kaas
Cheddar cheese is de kaas welke op de Big Mac ligt, dit is een goede combinatie maar op de gegeten hamburger was niet op alle plekken (een groot deel zelfs niet) de kaas gesmolten.

De saus
De saus, de BIG MAC saus, de befaamde, in alle windrichtingen bekende Big Mac saus. Hij smaakt wat zoetig met een gekruid tintje er aan.
Een van de redenen om de Big Mac in je bestelling niet over te slaan.

Eventuele extra /speciale ingrediënten
Er zit helaas niks extra’s op de standaard Big Mac (eventuele tijdelijke varianten buiten beschouwing gelaten).

Smaak / Synergie van de burger
Door het goede brood en de goddelijke saus lijkt de Big Mac een hit te zijn, dat is hij natuurlijk ook wel (gezien de leeftijd en het verkoopsucces) maar er kleven wel min punten aan de Big Mac.
Het vlees is wat minder en dat brengt de Big Mac uit balans.
Het formaat is prima, als je weet dat je het niet alleen bij de Big Mac houdt.
Door het mindere vlees blijft de Big Mac steken op 3.2 sterren in deze test.

Extra dishes
De Big Mac is met eventuele extra’s verkrijgbaar maar deze zijn niet in de test meegenomen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:30:19 #78
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150767472
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:22 schreef dimmak het volgende:

[..]

De visboer verkoopt ook gewoon kibbeling van diepvries koolvis. :') Gewoon omdat het goedkoop is. Waarschijnlijk is de kibbeling van de McDonalds ook van koolvis. De betere visboer verkoopt natuurlijk kibbeling van verse kabeljauw. Maar geloof me dat zijn er HEEL weinig. Diepvries kabeljauw komt ook wel voor maar ik schat dat 95% voor wat anders kiest dan kabeljauw.
Hmm.. dan is er maar één manier om erachter te komen of de McKibbeling te vergelijken is met de visboer :Y)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_150768032
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:30 schreef Maraca het volgende:

[..]

Hmm.. dan is er maar één manier om erachter te komen of de McKibbeling te vergelijken is met de visboer :Y)
#viesdik
pi_150768381
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:22 schreef dimmak het volgende:

[..]

De visboer verkoopt ook gewoon kibbeling van diepvries koolvis. :') Gewoon omdat het goedkoop is. Waarschijnlijk is de kibbeling van de McDonalds ook van koolvis. De betere visboer verkoopt natuurlijk kibbeling van verse kabeljauw. Maar geloof me dat zijn er HEEL weinig. Diepvries kabeljauw komt ook wel voor maar ik schat dat 95% voor wat anders kiest dan kabeljauw.
Verse bestaat al heel lang niet meer, bijna alle vis komt tegenwoordig diepgevroren aan op urk, waarna een gedeelte door een machine gaat(6uur waterbadjes) en er als vers uit komt.
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:59:27 #81
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150768480
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:46 schreef Studiotje het volgende:

[..]

#viesdik
Stalker :6
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_150768527
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:56 schreef icloud het volgende:

[..]

Verse bestaat al heel lang niet meer, bijna alle vis komt tegenwoordig diepgevroren aan op urk, waarna een gedeelte door een machine gaat(6uur waterbadjes) en er als vers uit komt.
:') Grotere onzin heb ik nog nooit gelezen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_150768873
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:00 schreef dimmak het volgende:

[..]

:') Grotere onzin heb ik nog nooit gelezen.
Als je mijn eigen waarnemingen niet gelooft, dan moet je de uitzending van kdvw maar eens bekijken, de machine in en vers eruit
pi_150768913
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:08 schreef icloud het volgende:

[..]

Als je mijn eigen waarnemingen niet gelooft, dan moet je de uitzending van kdvw maar eens bekijken, de machine in en vers eruit
Voor mijn werk weet ik wel het één of andere van de visindustrie af. ;) Dus ik kan je vertellen dat je bullshit loopt te verkondigen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_150768947
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:09 schreef dimmak het volgende:

[..]

Voor mijn werk weet ik wel het één of andere van de visindustrie af. ;) Dus ik kan je vertellen dat je bullshit loopt te verkondigen.
Jaja jij bent zo visboer die verse panga filet verkoopt van gisteren
pi_150768959
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:10 schreef icloud het volgende:

[..]

Jaja jij bent zo visboer die verse panga filet verkoopt van gisteren
Verre van eigenlijk.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_150769023
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:10 schreef dimmak het volgende:

[..]

Verre van eigenlijk.
Dan concludeer ik dat je er weinig verstand van hebt
pi_150769026
Nu heb ik trek. Ga even langs de visboer denk ik :')
Tap tap tap
pi_150769080
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:12 schreef icloud het volgende:

[..]

Dan concludeer ik dat je er weinig verstand van hebt
Dat mag jij concluderen. :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_150769412
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:59 schreef Maraca het volgende:

[..]

Stalker :6
Sorry dat ik hier ook wel eens post :{
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:39:56 #91
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150770007
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:22 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Sorry dat ik hier ook wel eens post :{
Excuses aanvaard O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_150775728
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:22 schreef dimmak het volgende:

[..]

De visboer verkoopt ook gewoon kibbeling van diepvries koolvis. :') Gewoon omdat het goedkoop is. Waarschijnlijk is de kibbeling van de McDonalds ook van koolvis. De betere visboer verkoopt natuurlijk kibbeling van verse kabeljauw. Maar geloof me dat zijn er HEEL weinig. Diepvries kabeljauw komt ook wel voor maar ik schat dat 95% voor wat anders kiest dan kabeljauw.
Minimaal heek bij een visboer, geen koolvis (te droog).
Bij mij zijn er 3 visboeren met gelukkig allen lekkerbekjes en kibbeling van kabeljauw
:9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_150775800
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:19 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Minimaal heek bij een visboer, geen koolvis (te droog).
Bij mij zijn er 3 visboeren met gelukkig allen lekkerbekjes en kibbeling van kabeljauw
:9
Heek gebruiken ze vaak bij de lekkerbekken. Kibbeling toch echt pollock (koolvis). Maar het liefst natuurlijk kabeljauw dus je mag tevreden zijn. :)
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 18 maart 2015 @ 15:29:39 #94
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_150776107
Ik ga in ieder geval niet naar de MC voor kibbeling, de Fishfilet was tenminste nog origineel maar kibbeling kan je elders veel beter krijgen.
pi_150776321
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:26 schreef nils7 het volgende:
Hi there, :W

Ik kom al een tijdje op Fok maar ben op dit subforum eigenlijk nog nooit geweest. -O-
Ik ben als hamburger fan een Burger Blogje begonnen (eergisteren pas dus het is nog pril) en ben op zoek naar de beste hamburgers van Nederland.
Aangezien ik de fastfood burgers zeker niet oversla en m'n eerste blogs over burgers van de McDonald's gaan wil ik hier even ongegeneerd spammen :o

Link naar de blog: Geburgerd.nl

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, of ik een beetje goed zit en of jullie mij tips kunnen geven.

Hieronder een voorbeeld recensie van de Big Mac:

[..]

Jammer dat heel taalkundig niet heel goed in elkaar zit. Verder wel een grappig stukje :)
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:02:08 #96
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150779231
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Jammer dat heel taalkundig niet heel goed in elkaar zit. Verder wel een grappig stukje :)
Ik zal er nog eens overheen kijken.

Thnx in ieder geval.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150780840
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:26 schreef nils7 het volgende:
Hi there, :W

Ik kom al een tijdje op Fok maar ben op dit subforum eigenlijk nog nooit geweest. -O-
Ik ben als hamburger fan een Burger Blogje begonnen (eergisteren pas dus het is nog pril) en ben op zoek naar de beste hamburgers van Nederland.
Aangezien ik de fastfood burgers zeker niet oversla en m'n eerste blogs over burgers van de McDonald's gaan wil ik hier even ongegeneerd spammen :o

Link naar de blog: Geburgerd.nl

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, of ik een beetje goed zit en of jullie mij tips kunnen geven.

Hieronder een voorbeeld recensie van de Big Mac:

[..]

Ik vind de bigmacsaus smaken als warme sandwichspread... geef mij maar de big tasty met bacon of een quarter pounder...
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:55:28 #98
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_150781065
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:26 schreef nils7 het volgende:
Hi there, :W

Ik kom al een tijdje op Fok maar ben op dit subforum eigenlijk nog nooit geweest. -O-
Ik ben als hamburger fan een Burger Blogje begonnen (eergisteren pas dus het is nog pril) en ben op zoek naar de beste hamburgers van Nederland.
Aangezien ik de fastfood burgers zeker niet oversla en m'n eerste blogs over burgers van de McDonald's gaan wil ik hier even ongegeneerd spammen :o

Link naar de blog: Geburgerd.nl

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, of ik een beetje goed zit en of jullie mij tips kunnen geven.

Hieronder een voorbeeld recensie van de Big Mac:

[..]

De McChicken is 1 van de weinige chicken-based burgers die McDonald’s aanbiedt. Het is een kleine no-nonsense burger met kip, ijsberg sla en een beetje saus.

Je hebt het in het hele artikel voornamelijk over ''chicken'' en dan opeens kip. Noem het dan kip OF chicken, dat staat een stuk netter.

En er staat bijvoorbeeld : De saus is niet geweldig. Ok, waar smaakt die saus dan naar? Wat is het voor saus? Ik zou dat niet helemaal onderaan het artikel zetten, dat is verwarrend.

Dit artikel geeft me eerder meer dan minder vragen.
  donderdag 19 maart 2015 @ 07:18:27 #99
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150801804
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:55 schreef Windigo het volgende:

[..]

De McChicken is 1 van de weinige chicken-based burgers die McDonald’s aanbiedt. Het is een kleine no-nonsense burger met kip, ijsberg sla en een beetje saus.

Je hebt het in het hele artikel voornamelijk over ''chicken'' en dan opeens kip. Noem het dan kip OF chicken, dat staat een stuk netter.

En er staat bijvoorbeeld : De saus is niet geweldig. Ok, waar smaakt die saus dan naar? Wat is het voor saus? Ik zou dat niet helemaal onderaan het artikel zetten, dat is verwarrend.

Dit artikel geeft me eerder meer dan minder vragen.
De bedoeling is om bovenaan een soort van beknopt verslagje te zetten over het restaurant en de burger (hoef je niet alles te lezen om de beoordeling te kunnen lezen).
Vandaar dat een uitgebreidere opinie over de saus verder onderaan staat.

Thnx voor de tips :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150808469
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:17 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Juist ja. En dat was op de Lijnbaan? Tja...niet erg representatief want volgende week gaat de nieuwe op de Coolsingel open en waar dat nieuwe systeem wel zal worden ingevoerd. Misschien dan wel anders en beter?
Ben al vaker bij vestigingen geweest met dat nieuwe systeem. Het is het gewoon niet waard. Je vlees o.i.d. is niet verser want die komen nog steeds uit warmhoudbakken, alleen de sla etc. is er wat later opgelegd. Maar je burger smaakt daar niet lekkerder door, zeker niet met het lange wachten.
Inderdaad zal de Mc op de Coolsingel ook wel dat systeem gaan hanteren :(.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')