abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 maart 2015 @ 22:12:22 #151
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151173260
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het hele bijzonder onderwijs mogen ze van mij wel afschaffen.
Amen.

Ik zou het onderwijs in het kader van de leerplicht en het recht tot religieuze indoctrinatie van kinderen strikt gescheiden willen houden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:24:55 #152
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151173957
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Amen.

Ik zou het onderwijs in het kader van de leerplicht en het recht tot religieuze indoctrinatie van kinderen strikt gescheiden willen houden.
De hele insteek van het onderwijs zo imo anders moeten: niet langer kinderen leren wat te denken, maar je moet ze leren hoe te denken. Nu krijgen ze de 'juiste' meningen en conclusies ingegoten, eigenlijk zouden we ze de feiten moeten geven en voldoende moeten opleiden om zelf tot oplossingen, standpunten en conclusies te komen.

Het stomme is dat dit idee al veel langer rondzingt (en zelfs een zekere aanhang heeft), maar bepaalde mensen vinden het veel te makkelijk om school te gebruiken om de samenleving aan te passen aan hun eigen ideetjes.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:27:22 #153
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151174061
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De hele insteek van het onderwijs zo imo anders moeten: niet langer kinderen leren wat te denken, maar je moet ze leren hoe te denken. Nu krijgen ze de 'juiste' meningen en conclusies ingegoten, eigenlijk zouden we ze de feiten moeten geven en voldoende moeten opleiden om zelf tot oplossingen, standpunten en conclusies te komen.

Het stomme is dat dit idee al veel langer rondzingt (en zelfs een zekere aanhang heeft), maar bepaalde mensen vinden het veel te makkelijk om school te gebruiken om de samenleving aan te passen aan hun eigen ideetjes.
Ik vind dit eigenlijk helemaal geen slecht idee! ^O^

Hoe dat nu precies in de praktijk moet worden gebracht is een vers twee, maar je hebt mijn aandacht.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:49:47 #154
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151175040
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind dit eigenlijk helemaal geen slecht idee! ^O^

Hoe dat nu precies in de praktijk moet worden gebracht is een vers twee, maar je hebt mijn aandacht.
In de praktijk zou je af kunnen stappen van de extreem arbeidsmarktgerichte insteek van het huidige onderwijs, en kunnen gaan naar onderwijs waarin meer ruimte is voor bijvoorbeeld filosofische en culturele vorming.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:56:27 #155
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151175383
Ten aanzien van 'hoe te denken' had Dawkins bij die bijeenkomst in Antwerpen nog wel een leuke anekdote over een docent biologie.

De docent vroeg zijn klas "What animal eats Hydra?"

Hij gaat de hele klas rond, er worden heel wat beestjes genoemd. De hele klas hangt aan zijn lippen om te horen wat het goede antwoord is.

En tenslotte is het antwoord van de leraar op die vraag: "I don't know!"

Dat lijkt me nou een goed voorbeeld van een docent die zijn leerlingen niet leert wat ze moeten denken, maar hoe ze moeten denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 30-03-2015 08:26:17 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 30 maart 2015 @ 02:17:27 #156
224960 highender
Travellin' Light
  maandag 30 maart 2015 @ 08:51:20 #157
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151181422
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:56 schreef Molurus het volgende:
Ten aanzien van 'hoe te denken' had Dawkins bij die bijeenkomst in Antwerpen nog wel een leuke anekdote over een docent biologie.

De docent vroeg zijn klas "What animal eats Hydra?"

Hij gaat de hele klas rond, er worden heel wat beestjes genoemd. De hele klas hangt aan zijn lippen om te horen wat het goede antwoord is.

En tenslotte is het antwoord van de leraar op die vraag: "I don't know!"

Dat lijkt me nou een goed voorbeeld van een docent die zijn leerlingen niet leert wat ze moeten denken, maar hoe ze moeten denken.
Ik snap het niet helemaal. Hoezo zouden de leerlingen daarvan leren hoe ze moeten denken? Hij stelt een vraag en geeft als antwoord: "Ik weet het niet." Maar hij reikt de leerlingen geen enkel handvat om zelf te achterhalen wat het antwoord dan wel is.
  maandag 30 maart 2015 @ 08:53:50 #158
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151181448
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik snap het niet helemaal. Hoezo zouden de leerlingen daarvan leren hoe ze moeten denken? Hij stelt een vraag en geeft als antwoord: "Ik weet het niet." Maar hij reikt de leerlingen geen enkel handvat om zelf te achterhalen wat het antwoord dan wel is.
Het is een goede poging om die leerlingen te motiveren om zelf te achterhalen wat het goede antwoord is. Dat begint bij de realisatie dat de docent niet alles weet, en dat ze zelf dingen moeten ontdekken.

"Ik weet het niet" is een respectabel standpunt, dat moeten ze eerst leren. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 30 maart 2015 @ 13:03:52 #159
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_151186865
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is een goede poging om die leerlingen te motiveren om zelf te achterhalen wat het goede antwoord is. Dat begint bij de realisatie dat de docent niet alles weet, en dat ze zelf dingen moeten ontdekken.

"Ik weet het niet" is een respectabel standpunt, dat moeten ze eerst leren. :)
Star Trek doesn't disappoint:
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  dinsdag 31 maart 2015 @ 09:14:18 #160
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151214788
Alweer een atheďstische blogger vermoord in Bangladesh... :{

http://www.patheos.com/bl(...)dered-in-bangladesh/
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:24:09 #161
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151240788
Vanavond om 22:55 op NPO 2:

Kumaré - the true story of a false prophet.

"A documentary about a man who impersonates a wise Indian Guru and builds a following in Arizona. At the height of his popularity, the Guru Kumaré must reveal his true identity to his disciples and unveil his greatest teaching of all."
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:37:14 #162
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151241443
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:51:39 #163
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_151242135
Ik ben zo gevormd door die serie. Bij heel veel topics denk ik: "hey, dat -of iets soortgelijks- is behandeld in die ene episode*." TNG is echt een geniale serie. Zo maken ze ze tegenwoordig niet meer :{

* Drumhead, Measure of a man, Devil's Due, Who Watches the Watchers, Pen Pals, om er maar een paar te noemen
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:02:52 #164
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151242749
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:51 schreef GrumpyFish het volgende:
Ik ben zo gevormd door die serie. Bij heel veel topics denk ik: "hey, dat -of iets soortgelijks- is behandeld in die ene episode*." TNG is echt een geniale serie. Zo maken ze ze tegenwoordig niet meer :{

* Drumhead, Measure of a man, Devil's Due, Who Watches the Watchers, Pen Pals, om er maar een paar te noemen
Ik vond Voyager ook nog erg leuk, zeker de holodeck afleveringen.

De allerlaatste Star Trek serie (ik ben zelfs de naam kwijt) is na een paar afleveringen gestopt wegens gebrek aan belangstelling. En ik weet precies hoe dat komt: Men nam het veel te serieus, ze probeerden er een soort hollywood van te maken.

TNG en Voyager danken hun succes aan het feit dat de makers in de verhalen hun fantasie helemaal de vrije loop lieten. En dat werd dan leuk en luchtig gebracht. Ik heb er ook erg goede herinneringen aan. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:16:47 #165
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_151243563
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vond Voyager ook nog erg leuk, zeker de holodeck afleveringen.

De allerlaatste Star Trek serie (ik ben zelfs de naam kwijt) is na een paar afleveringen gestopt wegens gebrek aan belangstelling. En ik weet precies hoe dat komt: Men nam het veel te serieus, ze probeerden er een soort hollywood van te maken.

TNG en Voyager danken hun succes aan het feit dat de makers in de verhalen hun fantasie helemaal de vrije loop lieten. En dat werd dan leuk en luchtig gebracht. Ik heb er ook erg goede herinneringen aan. :)
Star Trek; Enterprise was dat volgens mij, met die gast van Quantum Leap :)

Voyager vond ik ook wel vet, al zijn de verhalen/episodes minder interessant dan TNG imo. Daarbij was het toch vaak de afweging tussen de hoge Starfleet moraal vs. snel thuis komen.

Bij TNG waren ze veel vrijer om andere interessante kwesties af te gaan (zoals bijv. de rechten van Data in "Measure of a man" (o.a. ook over de vraag of Data bewustzijn heeft), hoe bewijs je dat je een god bent in "Devils Due" of juist dat je geen god bent in "Who watches the watchers", non-interventie-principes (Prime Directive) in o.a. Pen Pals, grondrechten in een sabotage/terrorisme situatie in "Drumhead", naast natuurlijk pareltjes als "The Inner Light" en "Family"

[/nerd rant]

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:23:20 #166
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151243981
Nou wil ik niks afdoen aan TNG, maar zulke thema's kwamen toch ook wel aan de orde in Voyager?

Nu weet ik alle afleveringen niet exact (zo'n nerd ben ik nou ook weer niet :P ) maar the Doctor vervult bijvoorbeeld de rol van het AI personage, wiens rechten regelmatig aan de orde zijn. (En heeft ook nog een briljant karakter.) Uiteraard zijn er ook religieuze thema's, wetenschappelijke thema's (tijdreizen) en diverse filosofische thema's.

Nee, voor mij doen ze niet voor elkaar onder. En dan heeft Voyager nog het voordeel dat het iets minder gedateerd is. (En dus betere beeldkwaliteit enzo.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:36:03 #167
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_151244793
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:23 schreef Molurus het volgende:
Nou wil ik niks afdoen aan TNG, maar zulke thema's kwamen toch ook wel aan de orde in Voyager?

Nu weet ik alle afleveringen niet exact (zo'n nerd ben ik nou ook weer niet :P ) maar the Doctor vervult bijvoorbeeld de rol van het AI personage, wiens rechten regelmatig aan de orde zijn. (En heeft ook nog een briljant karakter.) Uiteraard zijn er ook religieuze thema's, wetenschappelijke thema's (tijdreizen) en diverse filosofische thema's.

Nee, voor mij doen ze niet voor elkaar onder. En dan heeft Voyager nog het voordeel dat het iets minder gedateerd is. (En dus betere beeldkwaliteit enzo.)
Mja, ik weet het niet. Misschien dat het meer indruk maakte omdat het zo explicit in 1 episode behandeld wordt (de rechten van de AI). Of misschien dat de scripts beter in elkaar zaten. Of misschien wel simpelweg vanwege Patrick Stewart.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:45:32 #168
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151245340
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:36 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Of misschien wel simpelweg vanwege Patrick Stewart.
Patrick Stewart! _O_

In American Dad vind ik hem helemaal geweldig. Ik verdenk de scriptschrijvers daarvan dat ze elke keer denken: "wat voor vulgairs zullen we Picard nu weer laten zeggen?" _O-

Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:51:41 #169
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_151245633
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Patrick Stewart! _O_

In American Dad vind ik hem helemaal geweldig. Ik verdenk de scriptschrijvers daarvan dat ze elke keer denken: "wat voor vulgairs zullen we Picard nu weer laten zeggen?" _O-
Inderdaad! Toch vind ik de episode van Family Guy waarin Stewie de cast van TNG naar zn kamer teleport en er de dag mee op stap gaat, beter.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:52:39 #170
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151245693
Film begint bijna trouwens.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 23:57:58 #171
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_151248272
Ja, dat was toch wel een bijzondere documentaire.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 1 april 2015 @ 09:45:59 #172
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151253399
De Jehova's Getuigen worden aangeklaagd in België wegens hun uitsluitingsbeleid. De aanklager denkt een zaak te hebben omdat in burgerlijke zaken ook al is beslist dat de JG's discrimineren op grond van geloof. Ik ben benieuwd.

Saillant detail: deze man is uitgesloten onder meer omdat hij een pedofiliezaak wilde melden bij de politie...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150401_01609474
pi_151255207
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De Jehova's Getuigen worden aangeklaagd in België wegens hun uitsluitingsbeleid. De aanklager denkt een zaak te hebben omdat in burgerlijke zaken ook al is beslist dat de JG's discrimineren op grond van geloof. Ik ben benieuwd.

Saillant detail: deze man is uitgesloten onder meer omdat hij een pedofiliezaak wilde melden bij de politie...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150401_01609474
Ik vraag me af wat die man probeert te bereiken. Terug in de gemeente en contact met iedereen?

PS
Dat laatste in het artikel is waar. Je wordt niet uitgesloten omdat je contact hebt met uitgeslotenen.
En ook niet wanneer je vragen stelt over het geloof of wanneer je een misdaad wilt melden. Er speelt hier wel meer, volgens mij. Ik denk eerder dat hij onrust probeert te veroorzaken.
  woensdag 1 april 2015 @ 12:38:44 #174
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151258640
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:54 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat die man probeert te bereiken. Terug in de gemeente en contact met iedereen?

PS
Dat laatste in het artikel is waar. Je wordt niet uitgesloten omdat je contact hebt met uitgeslotenen.
En ook niet wanneer je vragen stelt over het geloof of wanneer je een misdaad wilt melden. Er speelt hier wel meer, volgens mij. Ik denk eerder dat hij onrust probeert te veroorzaken.
Moet ik je nu alweer laten zien dat je wel degelijk uitgesloten kunt worden omdat je contact hebt met uitgeslotenen, of wanneer je een misdaad wilt melden? Ik heb je al eens een link gegeven naar de site van de Watchtower zelf waar stond dat mensen zelfs uitgesloten kunnen worden als ze de begrafenis van een uitgesloten persoon bezoeken.

Overigens is dit typisch zo'n reactie van iemand die niet objectief naar dingen kan kijken. In plaats van de feiten te bekijken - feiten waarvan je het onomstotelijke bewijs al eens onder ogen hebt gekregen - val je de boodschapper aan. "Hij zal wel slechte bedoelingen hebben, dus hoef ik de kritiek op mijn clubje niet serieus te nemen." Dat is een drogreden van jewelste.
pi_151259756
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Moet ik je nu alweer laten zien dat je wel degelijk uitgesloten kunt worden omdat je contact hebt met uitgeslotenen, of wanneer je een misdaad wilt melden? Ik heb je al eens een link gegeven naar de site van de Watchtower zelf waar stond dat mensen zelfs uitgesloten kunnen worden als ze de begrafenis van een uitgesloten persoon bezoeken.

Overigens is dit typisch zo'n reactie van iemand die niet objectief naar dingen kan kijken. In plaats van de feiten te bekijken - feiten waarvan je het onomstotelijke bewijs al eens onder ogen hebt gekregen - val je de boodschapper aan. "Hij zal wel slechte bedoelingen hebben, dus hoef ik de kritiek op mijn clubje niet serieus te nemen." Dat is een drogreden van jewelste.
Amen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')