abonnement Unibet Coolblue
pi_150368678
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 21:09 schreef Astwice het volgende:
Dus ik moet nu constant in adresvak kijken en rechtsonder?

(ik kijk meestal gewoon in het adresvak)

Dat kan. Als in het adresvak een vreemd adres staat (vreemd omdat je daar niet bent) kijk dan altijd even naar de code rechtsonderin om te kijken of het geen doorgestuurde post is. Zoals blijevis al zegt herken je dat aan de uitgeprinte straatnaam.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 21:38:33 #102
419860 Astwice
If It's Meant To Be It Wi
pi_150368780
Ik snap! Bedankt!
  zaterdag 7 maart 2015 @ 06:27:28 #103
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150378488
Mogguh :)

Onlangs is in mijn wijk een zeer lieve oude mevrouw overleden.
Ik had al een vermoeden dat ze ziek zou zijn, want ik had haar al even niet meer gezien(ze staat mij normaliter op te wachten om de post aan te nemen en om even een kort gesprekje te voeren).
Gisteren was blijkbaar de uitvaart gezien de bloemen op het pad.

Vandaag even een condoleance-kaartje kopen.
Vind ik wel netjes.

Hoe staan jullie hier tegen over? Zouden jullie dat doen (bij iemand die je vaker ziet/een gesprek mee hebt) of...?

En dan het volgende:
Als het vandaag weer mooi weer is/wordt, loop/rijd ik op deze muziek de wijken in ;)


[ Bericht 61% gewijzigd door Pietertje71 op 07-03-2015 07:16:28 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 7 maart 2015 @ 06:37:43 #104
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150378494
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 20:34 schreef Astwice het volgende:
Kan iemand mij helpen met informatie?

Afgelopen week ben ik gebeld door tc met de mededeling dat ik post verkeerd heb bezorgt met de code *21. Dit is post van mensen die verhuist staan en waar het oude adres in het adresvak staat en het nieuwe rechtsonderaan.

Maar die code *21, waar kan ik die vinden op de envelop?
Maar dan is er toch ook ergens iets misgegaan in de sortering/voorbereiding lijkt mij?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150378929
quote:
Vandaag even een condoleance-kaartje kopen.
Vind ik wel netjes.

Hoe staan jullie hier tegen over? Zouden jullie dat doen (bij iemand die je vaker ziet/een gesprek mee hebt) of...?
Ik zou het gewoon doen. Vaak word dit wel gewaardeerd door mensen.

quote:
Maar die code *21, waar kan ik die vinden op de envelop?
rechts onder op de envelop staat het doorzendadres geprint. Stel mensen zijn verhuisd naar de Dorpsstraat 33 1200 AB in Ons Dorp, dan staat rechtonder op de envelop: " 1200 AB Dorpsstraat 33"
Waarom dit gebeuren *21 wordt genoemd weet ik niet. Komt misschien nog wel uit de PTT tijd, toen ook in het telefoonverkeer soms *21 werd gebruikt.
pi_150379128
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 06:27 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

Onlangs is in mijn wijk een zeer lieve oude mevrouw overleden.
Ik had al een vermoeden dat ze ziek zou zijn, want ik had haar al even niet meer gezien(ze staat mij normaliter op te wachten om de post aan te nemen en om even een kort gesprekje te voeren).
Gisteren was blijkbaar de uitvaart gezien de bloemen op het pad.

Vandaag even een condoleance-kaartje kopen.
Vind ik wel netjes.

Hoe staan jullie hier tegen over? Zouden jullie dat doen (bij iemand die je vaker ziet/een gesprek mee hebt) of...?

En dan het volgende:
Als het vandaag weer mooi weer is/wordt, loop/rijd ik op deze muziek de wijken in ;)

Als je die dame bijna dagelijks sprak lijkt het me niet vreemd als je daar dan een kaartje in de bus gooit.

Zelf heb ik zoiets nog nooit gedaan. Ik ben bang dat mensen me dan als bemoeizuchtig zullen zien. Misschien ben ik een rare wat dat betreft.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 09:42:44 #107
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150379527
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 09:05 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Als je die dame bijna dagelijks sprak lijkt het me niet vreemd als je daar dan een kaartje in de bus gooit.

Zelf heb ik zoiets nog nooit gedaan. Ik ben bang dat mensen me dan als bemoeizuchtig zullen zien. Misschien ben ik een rare wat dat betreft.
Dat is het hem nu ook. Ik zit/zat even in dubio.
Haar zoon en vriend spreek ik ook altijd even vluchtig.
Altijd vriendelijk.
Ik heb iig een kaartje gekocht :Y
En sommige mensen vinden mij sowieso al 'raar' dus ach ;) :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150380745
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 09:42 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Dat is het hem nu ook. Ik zit/zat even in dubio.
Haar zoon en vriend spreek ik ook altijd even vluchtig.
Altijd vriendelijk.
Ik heb iig een kaartje gekocht :Y
En sommige mensen vinden mij sowieso al 'raar' dus ach ;) :P
Toen de opa van mijn vriend was overleden, heeft de daar bezorgende collega ook een kaartje in de bus gedaan. Schoonouders vonden het erg aardig.
Ze had er natuurlijk wel bijgezet dat zij de postbezorgster bij hun is en een collega van mij in dit geval.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 15:40:29 #109
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150386494
Middag :)
Ik heb blijkbaar mijn 'oude ' voorbereider/ster weer terug.
Dikke bundels en wederom dezelfde 2 straten verkeerd gesorteerd.
HAH voor 2 wijken elk een folder te veel in de bundel(begon met AH-folder en eindigde met de AH-folder).

Verders veel (frisse) wind maar gelukkig droog :)

Condoleancekaartje besteld.
Ik zie wel of ze het waarderen of niet :)
Wel er bij gezet dat het van mij, postbezorger PostNL + naam, af komt natuurlijk ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150386824
Onaangename verrassing weer... 1 van de wijken die ik vandaag moest lopen is van 1.43 naar 1.26 gekort. En ik doe er dus wel minimaal 1.35 over. Ben benieuwd of dit weer een dealtje is geweest met een bezorger. Ze hebben daar ooit de dinsdag (en de zaterdag) op 1.30 gezet terwijl donderdag al 1.35 was, omdat de vaste doordeweekse bezorger op de daldagen met de voorgestelde tijden ruim over hield en dan kon ze die dinsdag wel compenseren. Dat dat voor de zaterdag sowieso al niet op ging.. tsja. En elke invaller die niet die daldagen daar loopt heeft die compensatie toch al niet :X

Wtf zij krijgt dinsdag 2 uur en donderdag 1.43, en ik krijg zaterdag 1.26 8)7
En ik zie nu ook dat uitloop bij 1 wijk van dinsdag ivm erg veel HAH afgekeurd is :')

[ Bericht 10% gewijzigd door VixenFromHell op 07-03-2015 16:00:22 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 maart 2015 @ 16:30:33 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150387746
Gewoon tijd bijclaimen, als in onhaalbaar

Had zelf een makje met mijn wijk. Moest hier en daar even zoeken omdat ik er niet heel erg vaak kom, maar qua hoeveelheid was er weer niet veel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_150387755
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 15:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Onaangename verrassing weer... 1 van de wijken die ik vandaag moest lopen is van 1.43 naar 1.26 gekort. En ik doe er dus wel minimaal 1.35 over. Ben benieuwd of dit weer een dealtje is geweest met een bezorger. Ze hebben daar ooit de dinsdag (en de zaterdag) op 1.30 gezet terwijl donderdag al 1.35 was, omdat de vaste doordeweekse bezorger op de daldagen met de voorgestelde tijden ruim over hield en dan kon ze die dinsdag wel compenseren. Dat dat voor de zaterdag sowieso al niet op ging.. tsja. En elke invaller die niet die daldagen daar loopt heeft die compensatie toch al niet :X

Wtf zij krijgt dinsdag 2 uur en donderdag 1.43, en ik krijg zaterdag 1.26 8)7
En ik zie nu ook dat uitloop bij 1 wijk van dinsdag ivm erg veel HAH afgekeurd is :')
Afgekeurd? Laten ze zelf eens met 5 hah door regen en wind gaan lopen zou je zeggen.
pi_150390666
Al weken behoorlijk druk en dat was vandaag niet anders. Ze zijn druk bezig met glasvezel aan te leggen en mede daardoor is een soort van telecomoorlog tussen kpn en ziggo aan de ging. De ene mailing na de andere.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 maart 2015 @ 18:35:45 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150391341
Vandaag zei een man tegen mij: "Jij kunt tenminste wel lezen."

Hij heeft een sticker op de bus zitten: geen reclame, wel Huis aan Huis en alles van Post.NL

Ik had hem dus gewoon reclame gegeven en dat bleek dus correct te zijn. Andere collega's doen dat blijkbaar niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_150391685
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 16:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Afgekeurd? Laten ze zelf eens met 5 hah door regen en wind gaan lopen zou je zeggen.
Mja.... de 5 minuten uitloop van mijn 1e wijk was wel goedgekeurd, maar de 10 minuten van mijn 2e wijk niet. Zal er ook wel mee te maken hebben dat ze recentelijk de tijden weer aangepast hebben en ik dan dus die tijd weer terug probeer te claimen. Tsja, als het druk is kan dat gebeuren he }:|
Eerste keer dat ze de extra tijd niet toegekend hebben, hopelijk wordt het geen trend.

De tijd van die wijk van vanmiddag heb ik wel doorgegeven, zal me benieuwen. Maar ik vind het gewoon vreemd. Ik vermoed eigenlijk dat zij tijd van de daldagen af heeft laten halen en dat bij haar 2 piekdagen heeft laten zetten. Zij loopt dus dinsdag t/m vrijdag diezelfde wijk en zaterdag loopt er een ander. Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk krijgt zij voor een dinsdag 35 minuten meer dan ik op de zaterdag en dat lijkt me niet de bedoeling. Een normtijd van 1.26 is gewoon echt niet haalbaar en dan maar wat tijd van je daldagen naar die dag laten schuiven lijkt me toch ook niet echt de juiste oplossing. Ze moeten gewoon een fatsoenlijke normtijd geven.

Het wordt nog gekker, heb het nagekeken en ze krijgt voor de daldagen nog dezelfde tijd als eerder. En dan dus op de piekdagen die zij werkt ineens een stuk bij de normtijd op gekomen. (en dit was dus op het vooraf gestuurde rooster, niet gerealiseerde tijd)

[ Bericht 4% gewijzigd door VixenFromHell op 07-03-2015 18:53:24 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_150392502
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:46 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Mja.... de 5 minuten uitloop van mijn 1e wijk was wel goedgekeurd, maar de 10 minuten van mijn 2e wijk niet. Zal er ook wel mee te maken hebben dat ze recentelijk de tijden weer aangepast hebben en ik dan dus die tijd weer terug probeer te claimen. Tsja, als het druk is kan dat gebeuren he }:|
Eerste keer dat ze de extra tijd niet toegekend hebben, hopelijk wordt het geen trend.

De tijd van die wijk van vanmiddag heb ik wel doorgegeven, zal me benieuwen. Maar ik vind het gewoon vreemd. Ik vermoed eigenlijk dat zij tijd van de daldagen af heeft laten halen en dat bij haar 2 piekdagen heeft laten zetten. Zij loopt dus dinsdag t/m vrijdag diezelfde wijk en zaterdag loopt er een ander. Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk krijgt zij voor een dinsdag 35 minuten meer dan ik op de zaterdag en dat lijkt me niet de bedoeling. Een normtijd van 1.26 is gewoon echt niet haalbaar en dan maar wat tijd van je daldagen naar die dag laten schuiven lijkt me toch ook niet echt de juiste oplossing. Ze moeten gewoon een fatsoenlijke normtijd geven.

Het wordt nog gekker, heb het nagekeken en ze krijgt voor de daldagen nog dezelfde tijd als eerder. En dan dus op de piekdagen die zij werkt ineens een stuk bij de normtijd op gekomen. (en dit was dus op het vooraf gestuurde rooster, niet gerealiseerde tijd)
dat heb je niet goed geregeld dan.

Snap ook niet dat ze zo lastig doen over uitloop. Hier kennen ze dat gewoon toe zonder gezeur.
pi_150392977
Ehm wat heb ik precies niet goed geregeld? :P

Over die normtijden word mij als invaller iig niks gevraagd. De vaste bezorgers bespreken met de TC de tijden en tekenen daarvoor, en ik moet het maar uitzoeken :') het kan ook nog goed zijn dat ze een andere collega onder druk hebben gezet om voor die zaterdag tijd te tekenen. Dat geintje hebben ze mij ook geflikt, al was die tijd wel redelijk (komt ook overeen met de dinsdag).

En uitloop toekennen zonder gezeur is idd wel gewoon netjes. Het is ook niet alsof ik aan de lopende band uitloop zit door te geven of zo ;) maar 'zeer veel volume' was hij het blijkbaar niet mee eens. Tja, je kan geen toelichting geven. Erg veel post was het misschien idd niet, maar wel veel HAH.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:26:37 #118
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150393142
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag zei een man tegen mij: "Jij kunt tenminste wel lezen."

Hij heeft een sticker op de bus zitten: geen reclame, wel Huis aan Huis en alles van Post.NL

Ik had hem dus gewoon reclame gegeven en dat bleek dus correct te zijn. Andere collega's doen dat blijkbaar niet.
En toch is het vaak zo dat als je wel HAH er in gooit, je commentaar krijgt omdathet volgens de bewoners reclame is.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 maart 2015 @ 19:27:59 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150393192
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Ehm wat heb ik precies niet goed geregeld? :P

Over die normtijden word mij als invaller iig niks gevraagd. De vaste bezorgers bespreken met de TC de tijden en tekenen daarvoor, en ik moet het maar uitzoeken :') het kan ook nog goed zijn dat ze een andere collega onder druk hebben gezet om voor die zaterdag tijd te tekenen. Dat geintje hebben ze mij ook geflikt, al was die tijd wel redelijk (komt ook overeen met de dinsdag).

En uitloop toekennen zonder gezeur is idd wel gewoon netjes. Het is ook niet alsof ik aan de lopende band uitloop zit door te geven of zo ;) maar 'zeer veel volume' was hij het blijkbaar niet mee eens. Tja, je kan geen toelichting geven. Erg veel post was het misschien idd niet, maar wel veel HAH.
Oranje kaart gebruiken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 maart 2015 @ 19:28:41 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150393215
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:26 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

En toch is het vaak zo dat als je wel HAH er in gooit, je commentaar krijgt omdathet volgens de bewoners reclame is.
Huis aan Huis is in het geval van vandaag dus niet de reclame, maar een weekblad ;)

En in dit geval heb ik het goed gedaan :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 7 maart 2015 @ 19:32:40 #121
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150393338
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Huis aan Huis is in het geval van vandaag dus niet de reclame, maar een weekblad ;)

En in dit geval heb ik het goed gedaan :)
Aan dat laatste twijfel ik ook niet :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150398164
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 19:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Ehm wat heb ik precies niet goed geregeld? :P

Over die normtijden word mij als invaller iig niks gevraagd. De vaste bezorgers bespreken met de TC de tijden en tekenen daarvoor, en ik moet het maar uitzoeken :') het kan ook nog goed zijn dat ze een andere collega onder druk hebben gezet om voor die zaterdag tijd te tekenen. Dat geintje hebben ze mij ook geflikt, al was die tijd wel redelijk (komt ook overeen met de dinsdag).

En uitloop toekennen zonder gezeur is idd wel gewoon netjes. Het is ook niet alsof ik aan de lopende band uitloop zit door te geven of zo ;) maar 'zeer veel volume' was hij het blijkbaar niet mee eens. Tja, je kan geen toelichting geven. Erg veel post was het misschien idd niet, maar wel veel HAH.
Dat laten tekenen door mensen die niet op een bepaalde dag lopen is inderdaad een bekend trucje.
En uitloop op bijvoorbeeld donderdag compenseren met de tijd die je korter over je wijk doet op woensdag vind ik niets mis mee, mits het om een paar minuten gaat. Tientallen minuten schuiven tussen piek- en daldagen lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. :N

En onthoud: gewerkte tijd is betaalde tijd. ;)
Wie gelooft het nog...
pi_150398532
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag zei een man tegen mij: "Jij kunt tenminste wel lezen."

Hij heeft een sticker op de bus zitten: geen reclame, wel Huis aan Huis en alles van Post.NL

Ik had hem dus gewoon reclame gegeven en dat bleek dus correct te zijn. Andere collega's doen dat blijkbaar niet.
Wij kregen hier een tijdje geleden de instructie om bij alle "niet officiële" stickers gewoon hah in te gooien.
Een sticker betekent bij mij over het algemeen gewoon dat dat adres geen reclame krijgt, tenzij ik in een oogopslag kan zien dat er andere wensen zijn. Ik ga niet uitgebreid elke sticker lezen.

En wie zijn toch die mensen van Post.NL :? Is dat een lokale bezorgdienst? Ik ben ze namelijk nog nooit tegengekomen.
pi_150399197
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:18 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

En onthoud: gewerkte tijd is betaalde tijd. ;)
Wie gelooft het nog...
Hier stond er bij de reorganisatie gewerkte tijd is betaalde tijd maar ook betaalde tijd is gewerkte tijd :{

Ben vanaf de nieuwe diensten binnen zelf reserve. Elke week achter een andere kast is niet echt handig om de norm te halen natuurlijk, maar we zullen zien.
  zondag 8 maart 2015 @ 06:39:08 #125
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150411278
Goedemorgen :)

Gisteren een tientje rijker geworden *O*
Jullie ook of hadden sommigen al de tegemoetkoming broekvergoeding- VVV-bon van PostNL gekregen?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')