abonnement Unibet Coolblue
pi_149873352
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 22:46 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Als je er van uit gaat dat de Oekrane een eenheidsstaat is met een probleem dan moeten ze gewoon betalen voor het gas dat ze afnemen. Als ze moeten erkennen dat ze de feitelijke controle kwijt zijn daar dan hebben de seperatisten legitimiteit onder het internationaal recht (ze promoveren dan naar de volgende categorie zeg maar). Dat wil Kiev voorkomen, maar dan vraagt Rusland om geld voor het gas.

Vergeet niet dat de politieke leiders van nu allemaal zijn opgegroeid/onderwezen in het Sovjet systeem waar deze retorische chicanes tot Kunst verheven waren. Net schaken, en daar zijn ze daar ook al zo goed in...
Ja, daar lijkt het op. Maar het woord 'chicane' vind ik wel toepasselijk, want dat is het precies. Wat dat betreft is het ook wel een beetje flauw en doorzichtig.

Zo iemand die nieuwe Griekse minister van financin heeft het beter begrepen. Die is dan wel speltheoreticus maar zegt juist heel stellig dat politiek gn spelletje is dat je op zo'n manier kan (of zou moeten) aanpakken. ^O^

Ik vraag me af wanneer bijv. Merkel en Hollande enzo ook eens inzien dat diplomatie geen spelletje is waarbij de regels vaststaan en dat je verliest als je volgens de geest van de regels probeert te spelen terwijl de ander probeert elke regel strikt naar de letter te misbruiken.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2015 23:03:40 ]
  vrijdag 20 februari 2015 @ 22:54:36 #252
192592 SureD1
------------------------------
pi_149873414
quote:
Nobel van ze...maar er is natuurlijk geen enkel bewijs dat die UAF mensen het op de UA gevangenen hadden gemunt. Voor hetzelfde geld beschieten ze een NAF positie die UA gevangenen hebben. Tendentieuze titel van het filmpje dus. Ook hier handen gebonden bij de POW's?
pi_149873527
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 22:54 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nobel van ze...maar er is natuurlijk geen enkel bewijs dat die UAF mensen het op de UA gevangenen hadden gemunt. Voor hetzelfde geld beschieten ze een NAF positie die UA gevangenen hebben. Tendentieuze titel van het filmpje dus. Ook hier handen gebonden bij de POW's?
geen idee, filmpje niet bekeken. laat ik aan anderen over. Leek het enige potentieel interessante dat voorbijkwam op twitter voor #mariupol.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  vrijdag 20 februari 2015 @ 23:01:00 #254
192592 SureD1
------------------------------
pi_149873633
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 22:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

geen idee, filmpje niet bekeken. laat ik aan anderen over. Leek het enige potentieel interessante dat voorbijkwam op twitter voor #mariupol.
Ok. Is van hetzelfde incident waar gisteren een filmpje van werd gepost waar die cameraman achter een RPG ging staan toen die werd afgevuurd.
pi_149873640
quote:
Kremlin-backed fighters gain more ground, build forces for attack on Mariupol

Ukraine suffered a further blow today when separatists and Russian forces seized the village of Chornukhyne, located close to the city of Debaltseve.

Meanwhile, Russian tanks and troops crossed the border and headed for Novoazovsk, some 40 kilometres from the strategic port of Mariupol and its 500,000 inhabitants.

The villages of Ridkodub, Nikishyne and Mius have also fallen under separatists' control, Ukrainian military officials confirmed.

Chornukhyne, with a pre-war population of 6,000 citizens, has been a the site of fierce street fighting for the last two weeks, according to Luhansk Oblast governor Hennadiy Moskal. The head of the village fled as soon as the fighting broke out in the suburbs, Moskal says, and only returned to Chornukhyne when the separatists took over.

Separatist leaders say they have seized more than 250 pieces of Ukrainian military equipment in Debaltseve and its surroundings, but Kyiv has dismissed the claims.

At least two Ukrainian servicemen have been killed and another three wounded in the south-east of the country over the past 24 hours. So far, the new cease-fire has been mostly observed in Luhasnk Oblast as no firing were reported on Feb. 19. Gas supply has been cut over the territory of the self-proclaimed Luhansk People's Republic.

Near Mariupol, 28 armoured vehicles pieces including tanks, armored combat vehicles and self-propelled artillery crossed the Russian-Ukrainian border overnight Feb. 20. The vehicles were spotted in Snizhne and Shakhtarsk in Donetsk Oblast, a military blogger and lawmaker of People's Front Dmytro Tymchuk said.

Ukraine's military also reported more than 20 Russian tanks, 10 missile systems and busloads of fighters and ammunition had crossed Ukraine's border and headed towards Novoazovsk, a rebel-controlled border town east of Mariupol. A further 20 trucks with equipment were seen in a village of Izvaryne, Luhansk Oblast. Army commanders of battalions stationed near Mariupol said that they had seen an increase in drone activity over the past few days, and had shot down two.

This adds to the overwhelming evidence of Russian military involvement in Ukraine. On Feb. 18, the British embassy released photos of 96K6 Pantsir-S1 surface-to-air missile system spotted in a number of eastern Ukrainian cities, including Shakhtarsk and Donetsk, popped up on embassy's Twitter page. The complex Russian equipment can only be operated by highly trained regular forces.

Previously, Pantsirs have been exported in limited quantities, primarily to the Middle East, according to Armament Research Services, an independent consultancy firm offering technical expertise and analysis on arms and munitions.

Oleksiy Melnyk, a military expert of Razumkov Center, believes further attacks on the front line are likely in the immediate future. He said their success will be dependent on separatist support.

“If Russia stops arming the separatists, they will last no more than a week and will end up having only small arms," Melnyk explains.
http://www.kyivpost.com/c(...)mariupol-381395.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149873788
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:01 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ok. Is van hetzelfde incident waar gisteren een filmpje van werd gepost waar die cameraman achter een RPG ging staan toen die werd afgevuurd.
Ouch, heb gezien wat die dingen met het interieur doen als ze vanuit een gebouw worden afgevuurd (Syri filmpjes)
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149873811
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 22:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Mijn punt staat er toch echt vrij duidelijk: dat het een absurd eis is, die zelfs een clown nog niet had kunnen verzinnen. Eerst zelf een land half bezetten en aan puin schieten, dan tegen wil van het bezette land in goederen leveren, dan ook nog een rekening sturen, en dan ook nog denken dat dat contractueel correct in elkaar steekt - hoe verzin je het?

En ik wil er nog wel aan toevoegen dat het reden te meer is voor ons om zo snel mogelijk onafhankelijk van Russisch gas te worden. Je kan blijkbaar afspreken wat je wil, Rusland verdraait elk woord uit een verdrag of contract blijkbaar toch gewoon zodanig dat het past bij wat ze met chantage en militaire dreiging willen.
Zonder rethoriek, als Amerikaans LNG het alternatief is, carefull what you wish for. Het medicijn is vele malen erger dan de zogenaamde kwaal.

Misschien dat je de Gazprom saga niet helemaal gevolgd hebt, maar me dunkt dat je de zwarte piet nogal verkeerd neerlegt. Elke westerse maatschappij had al jaren geleden de kraan dichtgedraaid. Het is enkel uit politieke overwegingen dat ze nog leveren, is er uberhaupt betaald onlangs? Je hebt gelijk dat ze wellicht beter kunnen leveren over deze gasstations, en de rest dichtdraaien en verder denken zoek het uit. Maar dan zijn ze ook de gebeten hond, nietwaar?
so long and thanks for all the fish
pi_149873895
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:06 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Zonder rethoriek, als Amerikaans LNG het alternatief is, carefull what you wish for. Het medicijn is vele malen erger dan de zogenaamde kwaal.

Misschien dat je de Gazprom saga niet helemaal gevolgd hebt, maar me dunkt dat je de zwarte piet nogal verkeerd neerlegt. Elke westerse maatschappij had al jaren geleden de kraan dichtgedraaid. Het is enkel uit politieke overwegingen dat ze nog leveren, is er uberhaupt betaald onlangs? Je hebt gelijk dat ze wellicht beter kunnen leveren over deze gasstations, en de rest dichtdraaien en verder denken zoek het uit. Maar dan zijn ze ook de gebeten hond, nietwaar?
Zonder retoriek zou Moskau "humanitaire hulp" uit eigen zak moeten betalen.

En eventueel de gaskraan naar de rest van Oekrane dicht moeten draaien als daar niet voor betaald wordt - ja, dat inderdaad ook.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 23:10:00 #259
192592 SureD1
------------------------------
pi_149873947
Via conflictreporter (geretweet door @loogunda) een youtube link naar een filmpje van 7 of 8 MSTA-S zware houwitsers bij Debaltseve. Oekrane heeft er 40 dus als ze van de Oekrane zijn afgenomen dan hebben de rebellen dus bijna een kwart van de inventaris in handen... De bemanningen zien er ook niet heel rebel-achtig uit....
  vrijdag 20 februari 2015 @ 23:10:14 #260
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149873957
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:06 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Zonder rethoriek, als Amerikaans LNG het alternatief is, carefull what you wish for. Het medicijn is vele malen erger dan de zogenaamde kwaal.

Misschien dat je de Gazprom saga niet helemaal gevolgd hebt, maar me dunkt dat je de zwarte piet nogal verkeerd neerlegt. Elke westerse maatschappij had al jaren geleden de kraan dichtgedraaid. Het is enkel uit politieke overwegingen dat ze nog leveren, is er uberhaupt betaald onlangs? Je hebt gelijk dat ze wellicht beter kunnen leveren over deze gasstations, en de rest dichtdraaien en verder denken zoek het uit. Maar dan zijn ze ook de gebeten hond, nietwaar?
En het feit dat Oekrane een doorvoerland is.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149874071
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Zonder retoriek zou Moskau "humanitaire hulp" uit eigen zak moeten betalen.

En eventueel de gaskraan naar de rest van Oekrane dicht moeten draaien als daar niet voor betaald wordt - ja, dat inderdaad ook.
Ben ik met je eens, of dat het beter maakt is een andere zaak.
so long and thanks for all the fish
pi_149874076
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:10 schreef SureD1 het volgende:
Via conflictreporter (geretweet door @loogunda) een youtube link naar een filmpje van 7 of 8 MSTA-S zware houwitsers bij Debaltseve. Oekrane heeft er 40 dus als ze van de Oekrane zijn afgenomen dan hebben de rebellen dus bijna een kwart van de inventaris in handen... De bemanningen zien er ook niet heel rebel-achtig uit....
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_149874127
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:17 schreef Pharmacist het volgende:
Goede maps van business Insider

Estland en Letland hebben trouwens wel heel weinig militaire middelen zeg :X , ook in verhouding!
Vandaar dat de generaals van de NAVO de bui al zien hangen. Weinig Europese landen zijn anno 2015 voorbereid op een conflict in eigen land. Oekraine heeft het geld en de middelen niet om het volledige leger te benutten. Hongarije kun je ook bij Rusland tellen dankzij het gedrag van Orban. Uit dat rijtje hebben alleen Polen en Roemenie iets in te brengen.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 23:24:35 #264
192592 SureD1
------------------------------
pi_149874443
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:15 schreef Nintex het volgende:

[..]

Vandaar dat de generaals van de NAVO de bui al zien hangen. Weinig Europese landen zijn anno 2015 voorbereid op een conflict in eigen land. Oekraine heeft het geld en de middelen niet om het volledige leger te benutten. Hongarije kun je ook bij Rusland tellen dankzij het gedrag van Orban. Uit dat rijtje hebben alleen Polen en Roemenie iets in te brengen.
Als je even die pantserhouwitsers pakt: Rusland heeft er 600+, wij 57 PzH 2000, Duitsland 185...

Edit, door bezuinigen gaan we er een hoop verkopen zodat we er 24 over houden...
pi_149874630
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:24 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Als je even die pantserhouwitsers pakt: Rusland heeft er 600+, wij 57 PzH 2000, Duitsland 185...

Edit, door bezuinigen gaan we er een hoop verkopen zodat we er 24 over houden...
Achterlijk beleid idd. We blijven er maar van uit gaan dat we door de VS beschermd worden. Overigens altijd gedacht dat Duitsland er meer had, hebben die waarschijnlijk ook nog andere typen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149874683
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Achterlijk beleid idd. We blijven er maar van uit gaan dat we door de VS beschermd worden. Overigens altijd gedacht dat Duitsland er meer had, hebben die waarschijnlijk ook nog andere typen?
Ga jij vertellen dat we defensie budget verdubbelen? Waar wil je op bezuinigen gegeven onze krimende economie. En dan ga ik geen sancties rant doen hier :)

Keuzes. Die prijs is wellicht wel hoger dan sommigen doen voorkomen.
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 20 februari 2015 @ 23:32:34 #267
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149874702
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:31 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ga jij vertellen dat we defensie budget verdubbelen? Waar wil je op bezuinigen gegeven onze krimende economie. En dan ga ik geen sancties rant doen hier :)

Keuzes.
Kunst, ontwikkelingssamenwerking en sociale zekerheid.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149874721
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:32 schreef DeJori het volgende:

[..]

Kunst, ontwikkelingssamenwerking en sociale zekerheid.
Succes. Met de oorlogen die we her en der voeren, wordt in ieder geval het ontwikkelingssamenwerkng budget hier te lande danig uitgehold.
so long and thanks for all the fish
pi_149874734
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:31 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ga jij vertellen dat we defensie budget verdubbelen? Waar wil je op bezuinigen gegeven onze krimende economie. En dan ga ik geen sancties rant doen hier :)
De economie groeit en we bezuinigen op ontwikkelingshulp aan mensen die onze hulp toch niet accepteren en respecteren. Dat scheelt een slok op een borrel en met 4 miljard kun je mooie wapens kopen.
pi_149874766
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:33 schreef Nintex het volgende:

[..]

De economie groeit en we bezuinigen op ontwikkelingshulp aan mensen die onze hulp toch niet accepteren en respecteren. Dat scheelt een slok op een borrel en met 4 miljard kun je mooie wapens kopen.
Ik denk dat je even mist hoeveel mensen we met onze F16's deze kant op jagen. Duurzaam.

En mooie wapens bestaan niet, maar dat kan aan mij liggen.
so long and thanks for all the fish
pi_149874791
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:34 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik denk dat je even mist hoeveel mensen we met onze F16's deze kant op jagen. Duurzaam.
Niet meer doen de verdediging van Europa heeft prioriteit. Laat de Amerikanen maar in de zandbak spelen als ze dat zo graag willen.
pi_149874831
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:31 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ga jij vertellen dat we defensie budget verdubbelen? Waar wil je op bezuinigen gegeven onze krimende economie. En dan ga ik geen sancties rant doen hier :)

Keuzes. Die prijs is wellicht wel hoger dan sommigen doen voorkomen.
Volgens navo normen wel. Maar idd het zal lastig worden.
Ik ga voor kunst en cultuur, ontwikkelingssamenwerking, zorg.

We zullen moeten accepteren dat we voor onze veiligheid moeten betalen. Momenteel is dat 30 per maand per NLer.


Ik zie trouwens dat DLD ook nog 50stuks MLRS heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149874882
Dan zijn we snel uitgeluld, denk ik, als de keuze is Ukraine of Opa Jan in het verzorgingstehuis. Terecht, overigens.
so long and thanks for all the fish
pi_149874921
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:37 schreef crashbangboom het volgende:
Dan zijn we snel uitgeluld, denk ik, als de keuze is Ukraine of Opa Jan in het verzorgingstehuis. Terecht, overigens.
Ik heb het niet over ukraine maar in het algemeen. NL heeft denk ik iets van 10.000 soldaten over die daadwerkelijk vechten. 70 f16's en nog maar een paar schepen, dit terwijl we verplicht zijn de overzeese gebiedsdelen te verdedigen.

http://www.globalfirepowe(...)apore&Submit=COMPARE

Ik bedoel dit is toch om te janken? 18 howitzers over, 0 tanks.
Dat is niet eens voldoende om een stad als maastricht te verdedigen.

[ Bericht 10% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 20-02-2015 23:46:52 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 20 februari 2015 @ 23:40:16 #275
192592 SureD1
------------------------------
pi_149874937
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:32 schreef DeJori het volgende:

[..]

Kunst, ontwikkelingssamenwerking en sociale zekerheid.
Nuh-uh... Onze krijgsmacht is gevormd naar het haantje-de-voortse spelen bij internationale missies...we hebben 100 bushmasters, dat is leuk in Afghanistan en andere stoffige plekken maar tegen een T-90 begin je er verrekte weinig mee.. Territoriale bescherming is ondergeschikt geworden aan eager-beaver zijn bij missies...

Ah, we hebben ook alweer 88 CV-90's verkocht...die waren gloedje nieuw...44 gaan naar Estland, 12 voor training en 32 stuks terug naar de dealer...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')