abonnement Unibet Coolblue
pi_149817413
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:18 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Bij mij staan links onderin zowel het uniek als het gewone pers. Nummer. Deze zijn bij mij identiek. Rechtsboven staat nogmaals hetzelfde nummer minus een paar nullen aan het begin.
Bij mij lijken ze zelfs niet op elkaar, dus heb ze nu beide maar ingevuld en dan maar in de gaten houden of er niet ineens 15 euro per maand wordt afgeschreven
  donderdag 19 februari 2015 @ 06:54:33 #102
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149817576
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:09 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Als ik ergens loop zonder stoep loop ik altijd tegen het verkeer in.
Vind ik voor mezelf stukken veiliger. Zie het verkeer aankomen en kan mezelf eventueel nog in veiligheid brengen als het moet.
Als ik met mijn rug naar het verkeer toe loop, dan moet ik maar hopen dat alles goed gaat.
Tegen het verkeer inlopen is mijn inziens veiliger. Zo is het mij geleerd geworden en zo lees je het ook veel op internet.
Het kan wellicht veiliger zijn, maar onpraktisch is het in vele gevallen.
Prima dat het op internet zo staat, maar mensen moeten er niet van uit gaan dat overal tegen het verkeer in lopen beter/veiliger is. Ik meen dat je je als voetganger bij het niet aanwezig zijn van een stoep, je je hoort te gedragen als elke andere deelnemer(dus met het verkeer mee te gaan).
Maar ook dat ligt denk ik weer aan de verkeers-situatie/overzicht.

Mijn mening is dat in vele gevallen het met het verkeer meelopen veiliger is. Ik kom hier vaak van die wandelclubs tegen die met 2 of vaak met meer naast elkaar op een (smal)fietspad of binnenweg of waar dan ook tegen het verkeer in lopen. Al kletsend en/of provocerend |:(

Een ervaren wandelaar/afstandloper oid loopt vaker met het verkeer mee dan er tegen. Deze letten vaak beter op het verkeer dan mensen die in tegenovergestelde richting lopen. En hebben vaak ook geen oordopjes met muziek in.

Straks gaan de fietsers ook aan de andere kant van de weg bevinden omdat het veiliger zou zijn :P

In ieder geval,ik vind het storend :) Behalve als ik jou zou tegen komen dan :P ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 19 februari 2015 @ 06:57:03 #103
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149817582
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
Loonstrookje staat ook weer online
Hier ook.
Weer 5 dagen feest en de rest van de maand hopen op eind van de maand *O* *O* *O* :+ :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 19-02-2015 07:34:29 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 19 februari 2015 @ 07:29:31 #104
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149817667
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149818049
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 06:54 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Prima dat het op internet zo staat, maar mensen moeten er niet van uit gaan dat overal tegen het verkeer in lopen beter/veiliger is.
Ik heb dat vroeger - toen ik nog leefde zonder internet, kan je je dat nog voorstellen? - ook zo geleerd: aan de linkerkant lopen als er geen trottoir is.
  donderdag 19 februari 2015 @ 08:33:01 #106
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149818124
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:24 schreef zombo het volgende:

[..]

Ik heb dat vroeger - toen ik nog leefde zonder internet, kan je je dat nog voorstellen? - ook zo geleerd: aan de linkerkant lopen als er geen trottoir is.
Ligt aan de situatie en je eigen opstelling in deze mbt het verkeer. Ik zeg niet dat het verkeerd is. Het is zelfs een ongeschreven regel), maar in veel gevallen roept, naast vaak een lakse instelling van degenen die zo lopen (men gaat er vaak van uit dat je wordt gezien dus dat andere weggebruikers daar maar op moeten letten)het meer ergernis op bij andere weggebruikers wat ook weer tot (bijna) aanrijding leidt.
1 Persoon die zo loopt:geen probleem, maar ik kom regelmatig ean bataljon aan 'wandelaars' tegen die in tegenovergestelde richting op een (onoverzichtelijke) weg of (smal)fietspad(waar je mag lopen als er geen stoep is) zich zo opstelt (al kletsend met meerdere personen naast elkaar lopend) dat dit zorgt voor gevaarlijke verkeerssituaties onder het mom van: zo zien wij het verkeer aankomen maar we doen er verders niets mee :)
Prima als je zo loopt, maar houdt ook rekening met wel aan de goede kant fietsend/brommend verkeer en stel je ook zo op(voor beide partijen) :)

Kort gezegd: ik vind het in vele gevallen irritant en soms ook nog eens verkeersonveiliger dan als men gewoon aan de 'goede' kant zou lopen :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietertje71 op 19-02-2015 08:42:14 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149818270
Ik bedoel maar: heel raar is het niet dat mensen links lopen, vroeger leerde je dat zo op school en thuis. Vroeger, toen melk en vlees nog gezond waren en een appel eten goed voor de tanden.

Verder geen mening, ik kijk gewoon zelf goed uit. Heb er alleen een hekel aan als mensen over 'mijn' stoep gaan lopen, waar ik wil fietsen dus ;)
  donderdag 19 februari 2015 @ 08:53:45 #108
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149818362
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:45 schreef zombo het volgende:
Ik bedoel maar: heel raar is het niet dat mensen links lopen, vroeger leerde je dat zo op school en thuis. Vroeger, toen melk en vlees nog gezond waren en een appel eten goed voor de tanden.

Verder geen mening, ik kijk gewoon zelf goed uit. Heb er alleen een hekel aan als mensen over 'mijn' stoep gaan lopen, waar ik wil fietsen dus ;)
Melk was melk en pure hagelslag was nog zwart van kleur en fruit nog naar fruit smaakte ^O^
Nu is dat 'speciaal' en vooral duurder :P
Jahoor, is hier ook met de paplepel ingegoten in een tijd dat verkeer iets minder druk was.

Hahaha, ja die mensen die net daar gaan lopen of blijven staan waar je net moet zijn met je post. Ook irritant. oprotten daar! :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149818376
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:33 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ligt aan de situatie en je eigen opstelling in deze mbt het verkeer. Ik zeg niet dat het verkeerd is. Het is zelfs een ongeschreven regel), maar in veel gevallen roept, naast vaak een lakse instelling van degenen die zo lopen (men gaat er vaak van uit dat je wordt gezien dus dat andere weggebruikers daar maar op moeten letten)het meer ergernis op bij andere weggebruikers wat ook weer tot (bijna) aanrijding leidt.
1 Persoon die zo loopt:geen probleem, maar ik kom regelmatig ean bataljon aan 'wandelaars' tegen die in tegenovergestelde richting op een (onoverzichtelijke) weg of (smal)fietspad(waar je mag lopen als er geen stoep is) zich zo opstelt (al kletsend met meerdere personen naast elkaar lopend) dat dit zorgt voor gevaarlijke verkeerssituaties onder het mom van: zo zien wij het verkeer aankomen maar we doen er verders niets mee :)
Prima als je zo loopt, maar houdt ook rekening met wel aan de goede kant fietsend/brommend verkeer en stel je ook zo op(voor beide partijen) :)

Kort gezegd: ik vind het in vele gevallen irritant en soms ook nog eens verkeersonveiliger dan als men gewoon aan de 'goede' kant zou lopen :)
Ik ben het helemaal met je eens. Ik maak geregeld mee dat er iemand aan mijn kant van de weg op mij af komt en er op de andere helft van het fietspad een tegenligger aankomt. Ik kan dan niet in het midden gaan rijden i.v.m. mijn brede fietstassen en ik kan ook niet achter degene voor mij blijven hangen totdat ik er langs kan, want die komt ook mijn kant op. }:|
  donderdag 19 februari 2015 @ 08:57:01 #110
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149818404
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:54 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens. Ik maak geregeld mee dat er iemand aan mijn kant van de weg op mij af komt en er op de andere helft van het fietspad een tegenligger aankomt. Ik kan dan niet in het midden gaan rijden i.v.m. mijn brede fietstassen en ik kan ook niet achter degene voor mij blijven hangen totdat ik er langs kan, want die komt ook mijn kant op. }:|
Jij begrijpt mij...brother in arms mail _O_ ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_149821011
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 05:08 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Bij mij lijken ze zelfs niet op elkaar, dus heb ze nu beide maar ingevuld en dan maar in de gaten houden of er niet ineens 15 euro per maand wordt afgeschreven
Dan hebben ze toch door dat je een gespleten persoonlijkheid hebt. :P
(hiermee had ik Pietertje eigenlijk verwacht).
pi_149825717
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 06:54 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]
Mijn mening is dat in vele gevallen het met het verkeer meelopen veiliger is. Ik kom hier vaak van die wandelclubs tegen die met 2 of vaak met meer naast elkaar op een (smal)fietspad of binnenweg of waar dan ook tegen het verkeer in lopen. Al kletsend en/of provocerend |:(
Ik vind het juist handiger om als wandelaar links te lopen. Als je rechts loopt zie je het achteropkomend verkeer niet naderen, en moeten die mensen om je heen gaan fietsen. Als je links loopt hoeft achteropkomend verkeer niet uit te wijken, en hoef je alleen maar op tegenliggers te letten, die je ruim van tevoren aan ziet komen. Het is dan uiteraard wel de bedoeling dat je dan als wandelgroepje op zo'n moment even de berm in duikt, of achter elkaar gaat lopen ipv naast elkaar te blijven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_149826151
Wandelgroepjes zijn sowieso lastig, aan welke kant van de weg dan ook. Wielrenners ook...
Postbezorgers nooit :)

Ik had vandaag zo'n dag dat 'iedereen' op me af reed zonder te kijken, achteruit of druk met iets anders (telefoon). Schrikken ze zich op het laatste moment een hoedje, terwijl ik al lang uitgeweken ben. Ben toch niet onzichtbaar, met die oranje jas aan?

Vijf minuten winst vandaag ;)
  donderdag 19 februari 2015 @ 14:19:07 #114
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_149826356
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Tot slot heeft de bezorgster in kwestie een wijk die je kennelijk in 7 minuten kan lopen.
Nou als je de 'Dichtbij' moet geloven is dat helemaal niet zo raar. Bij dat depot in Purmerend stond ook dat er 660 adressen zijn met 22 wijken. Dat is toch wel een 30 adressen per wijk gemiddeld.
pi_149826489
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 14:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nou als je de 'Dichtbij' moet geloven is dat helemaal niet zo raar. Bij dat depot in Purmerend stond ook dat er 660 adressen zijn met 22 wijken. Dat is toch wel een 30 adressen per wijk gemiddeld.
Ja vorige keer was er ook al zo'n depot met bizar veel wijken voor het aantal adressen. Ik dacht toen nog aan een typfoutje maar nu is het weer zo apart.

660 adressen zijn hier 2 a 3 wijken in het centrumgebied en buiten ongeveer 4 wijken..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 19 februari 2015 @ 14:29:46 #116
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149826658
Middag :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 februari 2015 @ 14:56:33 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149827431
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 14:23 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ja vorige keer was er ook al zo'n depot met bizar veel wijken voor het aantal adressen. Ik dacht toen nog aan een typfoutje maar nu is het weer zo apart.

660 adressen zijn hier 2 a 3 wijken in het centrumgebied en buiten ongeveer 4 wijken..
Met een paar flinke flats erin kan 660 adressen soms zelfs maar één wijk zijn. Kan me herinneren ooit eens eentje gelopen te hebben die meer dan 750 (!) brievenbussen heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149828332
Veel van die rabo scanners zaten er tussen vandaag
pi_149828492
Ik heb vandaag (alweer) een rouwkaart met een verkeerd nummer uit de bundel gevist en op het juiste adres bezorgd. Verstuurd naar nummer 13 in plaats van nummer 8. Zal wel overgenomen zijn van een moeilijk leesbaar handschrift.
Kom ik nu net als Arie in de dichtbij?

quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:26 schreef gelestipjes het volgende:
Veel van die rabo scanners zaten er tussen vandaag
Niet alleen vandaag. Ben ondertussen toch wel weer klaar met die dingen. Hoeveel bankrekeningen hebben sommige mensen ook?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 februari 2015 @ 15:38:13 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149828663
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:32 schreef Rafierafie het volgende:
Ik heb vandaag (alweer) een rouwkaart met een verkeerd nummer uit de bundel gevist en op het juiste adres bezorgd. Verstuurd naar nummer 13 in plaats van nummer 8. Zal wel overgenomen zijn van een moeilijk leesbaar handschrift.
Kom ik nu net als Arie in de dichtbij?
Dan had ik er ook al in mogen staan. Heb eens een kaart in een dorp verderop bezorgd omdat ik wist dat die mensen daar naar toe waren verhuisd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149829734
Was vandaag wel opletten met de windvlagen, moest soms helemaal scheef tegen de wind in hangen met de scooter.
Maar is allemaal weer goed gegaan en alles is bezorgd.

Zaterdag een wijk alleen doen voor het eerst. Heb nu 2 keer een helft ervan alleen gedaan, was wel wat tijd kwijt aan zoeken, industrieterreinen hebben niet altijd een logische nummering..
  vrijdag 20 februari 2015 @ 05:54:42 #122
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149848338
Mogguh :)

Ik heb nog even het dienstrooster nagezien en voor de eerste keer klopt het niet.
Ook zijn sommige begin/eindtijden anders doorgegeven(komt wel op hetzelfde aantal gewerkte uren uit, dus prima denk ik maar). Maar op zaterdag kwam ik 0.40 te kort. Terwijl ik sowieso al sneller dan normaliter klaar met de ronde was.
Dit doorgegeven aan mijn TC waar die in godsnaam denkt mee bezig te zijn of hij dit wil nazien :)

Er is al een week of 2 merkbaar een terugloop qua postvolume, want zowel mijn collega scooterrijders als ik, hebben minimaal 0.25 tot soms wel 1.00 minder over de route gedaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:26 schreef gelestipjes het volgende:
Veel van die rabo scanners zaten er tussen vandaag
Klopt. Komt geen eind aan. Al de hele week zo :)

Binnenkort de verkiezingspost (stempassen en kandidatenlijsten)
Zou dat op een donderdag ingepland zijn of over meerdere/andere dagen?
quote:
10s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan had ik er ook al in mogen staan. Heb eens een kaart in een dorp verderop bezorgd omdat ik wist dat die mensen daar naar toe waren verhuisd.
Maar jij bent ook wel een hele speciale hè ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 16:16 schreef zwartbekgrondel het volgende:
Was vandaag wel opletten met de windvlagen, moest soms helemaal scheef tegen de wind in hangen met de scooter.
Maar is allemaal weer goed gegaan en alles is bezorgd.

Zaterdag een wijk alleen doen voor het eerst. Heb nu 2 keer een helft ervan alleen gedaan, was wel wat tijd kwijt aan zoeken, industrieterreinen hebben niet altijd een logische nummering..
Ja lekker he die windvlagen ;)
Eind van de rit is brandstofmeter ook verder dan normaliter gezakt.
Ik heb er dagen bij gehad dat ik bij piekdagen, eind van de dag al weer moest tanken voor de volgende dag(normaliter doe ik met een 'volle' tank daar ongeveer 2-3 dagen mee.).
Omdat ik op de terugweg altijd langs de pomp kom, tank ik meestal gelijk :)

Succes a.s. zaterdag. En met die 'onlogische nummering' is waar de voorbereider/ster ook wel eens mee de fout in gaat ;)
Mocht je zoiets hebben van ik weet de route nog niet precies of als gewoon ene reminder/back-up), print deze dan uit (als het goed is, heb je de route van straat/nummer naar straat/nummer via mail gekregen, en klem je die (met elastiek oid) tussen de houders van je windscherm(gezien het voorspelde weer zou je dit wellicht in een doorzichtig insteek hoesje kunnen doen). Dan hoef je die niet telkens vanuit je jaszak oid te halen :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Pietertje71 op 20-02-2015 10:02:32 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 20 februari 2015 @ 08:18:54 #123
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149848912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:32 schreef Rafierafie het volgende:
Ik heb vandaag (alweer) een rouwkaart met een verkeerd nummer uit de bundel gevist en op het juiste adres bezorgd. Verstuurd naar nummer 13 in plaats van nummer 8. Zal wel overgenomen zijn van een moeilijk leesbaar handschrift.
Kom ik nu net als Arie in de dichtbij?

[..]

Niet alleen vandaag. Ben ondertussen toch wel weer klaar met die dingen. Hoeveel bankrekeningen hebben sommige mensen ook?
Had een adres met 8 van die krengen 8)7
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 februari 2015 @ 09:48:53 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149850249
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 05:54 schreef Pietertje71 het volgende:

Maar jij bent ook wel een hele speciale hè ;)

Nee, een hele aparte :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 20 februari 2015 @ 10:06:22 #125
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149850588
Wat een pisweer zeg. En morgen word het ook niet beter :(
Ben ik vanochtend ook nog 'door mijn rug' gegaan met iets oppakken |:( (I'm too old for this shit :P )
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 09:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, een hele aparte :+
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')