abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 februari 2015 @ 11:15:59 #101
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149949095
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 11:07 schreef Saninl het volgende:

[..]

Wat is een main bus? :@


In dit voorbeeld loopt de main bus naar links. Alle productie van onderdelen voeg je toe op banden, twee banden naast elkaar en dan twee ruimte ertussen en dan weer twee banden naast elkaar. Zo kun je met splitters en tunnels aftakkingen maken voor fabrieken die de materialen nodig hebben. Die productielijnen laat je vervolgens weer naar boven en beneden lopen, waardoor je die weer makkelijk kunt uitbreiden door gewoon meer fabrieken naar boven of beneden te bouwen. De productie van die fabrieken voeg je vervolgens weer toe aan je main bus.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 23 februari 2015 @ 17:42:45 #102
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149960038
Paar plaatjes.


IJzerproductie.


Deel van de koperproductie.


Ander deel van de koperproductie, met wat zonnepanelen en accu's :P.


Staalproductie.


Nog een klein deel ijzerproductie, en groene en rode printplaten.


Rode, groene, blauwe, en paarse science.


Blauwe transportbandjes. Ik gebruik niets anders meer :P.


Blauwe underground belts, blauwe splitters, zonnepanelen, accu's, repair kits, medium poles, en de blauwe (of paarse?) printplaten.


Overzicht van de kaart.

Denk dat het main bus idee wel duidelijk is :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149973522
De demo was leuker dan ik had gedacht, nu wachten tot het uitkomt op steam
pi_149976340
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:52 schreef Houtenbeen het volgende:
nu wachten tot het uitkomt op steam
waarom? :P
pi_149977752


zo, wat structuur aangebracht aan mijn science labs..
en morgen opzoek naar een ander deel van een ondergrondse transport band.. :')
heb er nu 1, maar weet niet waar de andere helft nou gebleven is :')
pi_149977785
Spelen jullie trouwens op peaceful of niet? Zitten wel zeven nesten vlak rond de basis hierboven. :o

Heb twee maps lopen op dit moment. Eentje peaceful en eentje normaal. Het verschil is echt gigantisch qua bouwstijl en resources. Bij die peaceful is het wel redelijk compact te houden met goede layout. Bij normale map echt constant aanvallen waardoor een groot deel van de iron consumptie naar ammo gaat. Probleem is ook dat ik nog niet helemaal snap hoe ik die nesten het best kan vernietigen. Heb ook de pech dat het meest dichtstbijzijnde nest een big worm heeft. :(

Wel tof spel maar combat is nog wat rusty imo. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_149977796
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 02:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Spelen jullie trouwens op peaceful of niet? Zitten wel zeven nesten vlak rond de basis hierboven. :o

Heb twee maps lopen op dit moment. Eentje peaceful en eentje normaal. Het verschil is echt gigantisch qua bouwstijl en resources. Bij die peaceful is het wel redelijk compact te houden met goede layout. Bij normale map echt constant aanvallen waardoor een groot deel van de iron consumptie naar ammo gaat. Probleem is ook dat ik nog niet helemaal snap hoe ik die nesten het best kan vernietigen. Heb ook de pech dat het meest dichtstbijzijnde nest een big worm heeft. :(

Wel tof spel maar combat is nog wat rusty imo. :P
ik speel a.t.m. peaceful

niet peaceful wil ik binnenkort wel een map mee starten, maar denk dat ik het daar niet lang uithou :D
pi_149977834
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 02:58 schreef mschol het volgende:

[..]

ik speel a.t.m. peaceful

niet peaceful wil ik binnenkort wel een map mee starten, maar denk dat ik het daar niet lang uithou :D
Ik denk dat ik ook het liefst peaceful speel omdat je dan gewoon kunt knutselen aan de fabriek zelf. Op normaal heb je constant waarschuwingen op je scherm dat dingen worden aangevallen. :P En omdat je de camera niet los kunt bewegen is het altijd een gok of je turrets het redden. En je gaat zo snel door je resources heen, niet normaal. Daarna paar forward bases gebouwd maar dan moet je daar ook gelijk muren bouwen en turrets plempen.

Aan de andere kant heeft het ook wel weer wat. Constant dat gevaar. En langzaam ook die evoluerende beesten die alleen met clusters turrets te stoppen zijn. :P Heb in ieder geval in peaceful nooit de behoefte om echt ver uit te breiden. Op normaal is het gewoon noodzaak anders ben je vrij snel klaar. Als je ammo productie opdroogt ben je gelijk de sjaak. :P

Edit: Heel stiekem hoop ik op een mod waarbij je niet één mannetje bestuurt en je gewoon kunt bouwen en je tevens barakken hebt. Daar kun je dan space marines bouwen die je basis kunnen verdedigen en nesten kunnen aanvallen. :P Wordt altijd beetje droevig van zo'n grote basis met maar één persoon, zo eenzaam. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door SuperHarregarre op 24-02-2015 03:22:57 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 09:05:39 #109
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149979119
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:52 schreef Houtenbeen het volgende:
De demo was leuker dan ik had gedacht, nu wachten tot het uitkomt op steam
:?
Je kunt het gewoon kopen en spelen hoor. Kan nog wel een hele tijd duren voor het op Steam komt. Zonde om te wachten. Als het op Steam komt krijg je gewoon een key.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 09:08:47 #110
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149979168
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 02:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Spelen jullie trouwens op peaceful of niet? Zitten wel zeven nesten vlak rond de basis hierboven. :o
Nee niet peaceful. Gewoon lekker knallen :P. Veel turrets rond je basis zetten, en een flinke muur bouwen.
quote:
Heb twee maps lopen op dit moment. Eentje peaceful en eentje normaal. Het verschil is echt gigantisch qua bouwstijl en resources. Bij die peaceful is het wel redelijk compact te houden met goede layout. Bij normale map echt constant aanvallen waardoor een groot deel van de iron consumptie naar ammo gaat. Probleem is ook dat ik nog niet helemaal snap hoe ik die nesten het best kan vernietigen. Heb ook de pech dat het meest dichtstbijzijnde nest een big worm heeft. :(
Big Worms zijn echt hoerig. Die kun je pas later in het spel doodmaken, als je een power armor hebt. Of je moet met een tank kunnen omgaan :P. Die shells doen wel veel damage tegen worms.

Op een gegeven moment heb je wel minder ammo nodig. Zodra je laser turrets kunt bouwen. Zorg wel voor genoeg stroom want bij een paar aanvallen tegelijkertijd wordt je hele energieproductie leeggezogen :').
quote:
Wel tof spel maar combat is nog wat rusty imo. :P
Dat moet en gaat ook nog verder uitgewerkt worden. Eventueel kun je mods gebruiken om het allemaal wat uit te breiden en/of spannender te maken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 09:12:09 #111
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149979224
Ik heb trouwens gisteren een productielijn gemaakt voor destroyer drones. Ik had al een power armor Mk2 met drie partable fusion reactors en acht shields Mk2, en nu met een paar destroyer drones bij me kan ik echt iedere alien basis aan. Geen uitdaging meer in :P.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 03:12 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik denk dat ik ook het liefst peaceful speel omdat je dan gewoon kunt knutselen aan de fabriek zelf. Op normaal heb je constant waarschuwingen op je scherm dat dingen worden aangevallen. :P En omdat je de camera niet los kunt bewegen is het altijd een gok of je turrets het redden. En je gaat zo snel door je resources heen, niet normaal. Daarna paar forward bases gebouwd maar dan moet je daar ook gelijk muren bouwen en turrets plempen.

Aan de andere kant heeft het ook wel weer wat. Constant dat gevaar. En langzaam ook die evoluerende beesten die alleen met clusters turrets te stoppen zijn. :P Heb in ieder geval in peaceful nooit de behoefte om echt ver uit te breiden. Op normaal is het gewoon noodzaak anders ben je vrij snel klaar. Als je ammo productie opdroogt ben je gelijk de sjaak. :P

Edit: Heel stiekem hoop ik op een mod waarbij je niet één mannetje bestuurt en je gewoon kunt bouwen en je tevens barakken hebt. Daar kun je dan space marines bouwen die je basis kunnen verdedigen en nesten kunnen aanvallen. :P Wordt altijd beetje droevig van zo'n grote basis met maar één persoon, zo eenzaam. :P
Aliens komen af op vervuiling. Die moet je dus zo laag mogelijk houden. Zodra het kan overstappen op solar panels in plaats van steam engines, en echt in elke fabriek, mijn en smelter efficiency modules plaatsen. Je ziet op mijn screenshot van de map vrij weinig vervuiling ;). Dat merk je echt gigantisch in alien attacks.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:42:36 #112
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149983295
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 17:42 schreef Bart het volgende:
Paar plaatjes.

[ afbeelding ]
IJzerproductie.

[ afbeelding ]
Deel van de koperproductie.

[ afbeelding ]
Ander deel van de koperproductie, met wat zonnepanelen en accu's :P.

[ afbeelding ]
Staalproductie.

[ afbeelding ]
Nog een klein deel ijzerproductie, en groene en rode printplaten.

[ afbeelding ]
Rode, groene, blauwe, en paarse science.

[ afbeelding ]
Blauwe transportbandjes. Ik gebruik niets anders meer :P.

[ afbeelding ]
Blauwe underground belts, blauwe splitters, zonnepanelen, accu's, repair kits, medium poles, en de blauwe (of paarse?) printplaten.

[ afbeelding ]
Overzicht van de kaart.

Denk dat het main bus idee wel duidelijk is :P.
Potverdomme zeg :D :D :D

Kom er door jouw screens achter dat iron en koper gewoon met een fabriek kan worden versmolten? :P ik deed altijd nog netjes met van die ovens :{w Kan ik de coal-productie laten voor het wat is waarschijnlijk, zonder afnemers :P
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:43:30 #113
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149983322
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:42 schreef Saninl het volgende:

[..]

Potverdomme zeg :D :D :D

Kom er door jouw screens achter dat iron en koper gewoon met een fabriek kan worden versmolten? :P ik deed altijd nog netjes met van die ovens :{w Kan ik de coal-productie laten voor het wat is waarschijnlijk, zonder afnemers :P
Ore kan alleen in een oven worden gesmolten hoor :o.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:44:33 #114
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149983358
Oh je wil van kolen af. Ja, op een gegeven moment ontwikkel je een elektrische oven. Geen kolen meer nodig, wel veel stroom ;). Dingen zijn 3x3 in tegenstelling tot 2x2 van de stenen en stalen ovens. Dus je moet een en ander om gaan bouwen qua ruimte als je daar geen rekening mee hebt gehouden in het begin :P.

Kolen blijf je trouwens nodig hebben hoor, voor plastic en explosieven ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:45:49 #115
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149983421
Oooh, sorry. Zag de elektrische ovens als fabrieken :P
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:46:09 #116
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149983433
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:45 schreef Saninl het volgende:
Oooh, sorry. Zag de elektrische ovens als fabrieken :P
Zijn andere dingen :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:21:02 #117
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_149989709
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:46 schreef Bart het volgende:

[..]

Zijn andere dingen :).
Jep, weer één van de ontelbare mogelijkheden geleerd ;)
pi_149989718
Was nieuwe map begonnen en liep wel lekker. Had in omgeving geen enkel nest gezien dus ik ging alles even ruim uitmeten en geen verdediging ontwikkeld. :') Ben ik op zoek naar extra iron ore kom ik ineens een gigantisch nest met meerdere big worms tegen. Echt... :')

Ik moet ook maar eens een auto maken. Was aan de andere kant van de map wat dingen zoeken, gaat het alarm af terwijl ik nog het idee had dat de nesten vrij ver weg waren. Hele pleuriseind weer terug lopen. :(

Dat overschakelen op solar panels vind ik eigenlijk wel weer klote. Neemt enorm oppervlak in beslag en ik zit altijd te kutten met de precieze indeling. Misschien dat ik ze maar weer allemaal uit de grond trek en ergens kijk naar wat designs.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 14:25:53 #119
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149989865


Deze gebruik ik.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149995116
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 00:24 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom? :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 09:05 schreef Bart het volgende:

[..]

:?
Je kunt het gewoon kopen en spelen hoor. Kan nog wel een hele tijd duren voor het op Steam komt. Zonde om te wachten. Als het op Steam komt krijg je gewoon een key.
Toch maar gekocht
pi_149996043
Oeh dat ziet er tof uit. Binnenkort maar eens kopen.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_149996473
voor de cheaters onder ons:

http://www.factorioforums(...)ommands_.28cheats.29
en dan is vooral deze handig om te voorkomen dat je heel snel naar andere grondstoffen op zoek moet

quote:
Refill resources (refill oil, iron etc.)
Hold you cursor (hand) over the resource you want to refill and type:

/c game.player.selected.amount=7500
  dinsdag 24 februari 2015 @ 18:11:17 #123
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_149997756
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:19 schreef mschol het volgende:
voor de cheaters onder ons:

http://www.factorioforums(...)ommands_.28cheats.29
en dan is vooral deze handig om te voorkomen dat je heel snel naar andere grondstoffen op zoek moet

[..]

Cheaten verpest dit spel zo hard
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_149998175
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:11 schreef Bart het volgende:

[..]

Cheaten verpest dit spel zo hard
ligt eraan hoe je het spel speelt, in sandbox verpest het vrij weinig imho (dan ben je toch aan et klooien)

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 24-02-2015 18:29:07 ]
  woensdag 25 februari 2015 @ 23:55:26 #125
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_150052223
Ik speel dit spelleke sinds eind 2013, leuk dat er nu een topique voor is :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')