abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 februari 2015 @ 00:45:26 #151
251975 kissaa
fka: kissa
pi_149461964
Net teruggekeken. Wat een doddige hond :)
  † In Memoriam † zondag 8 februari 2015 @ 01:16:57 #152
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_149462473
quote:
11s.gif Op zondag 8 februari 2015 00:21 schreef golfer het volgende:
En ik heb bewondering voor die man, maar verklaar hem gelijk voor gek dat ie op z'n 64/65ste nog aan zo'n project begint en werkelijk alles zelf moet/wil doen.
Yep, sympathieke kerel, maar kansloze missie.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 8 februari 2015 @ 01:58:45 #153
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_149462931
Leuke mensen en de meest schattige hond oout!

Hoop dat ze het redden daar, maar dat zal vast wel, of het nu af komt of niet. Hij had er in elk geval plezier in, ondanks al het werk en zij voelde zich er ook thuis. Prima herfst van je leven, als je op die manier gelukkig bent.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_149465236
Ik heb er nog eens over nagedacht en een paar stukjes nog eens bekeken. De uitzending was saai, want hoewel de verbouwing veel langzamer ging dan gedacht en ze van alles moesten verkopen om weer wat geld te hebben, waren er geen echt dramatische mislukkingen, en gooide hij het bijltje er niet bij neer. Hij was af en toe niet echt blij, maar een opmerking als "niet kijken naar wat er nog allemaal gebeuren moet, maar naar wat er allemaal gedaan is anders zakt je broek af" zegt ook veel over een bepaalde levenshouding bij tegenslag en teleurstelling.
Het is het eigenlijk wel heel stoer wat ze deden: 64 en 57 jaar, en dan het roer nog eens omgooien. Ik ken genoeg mensen van half zo oud, die al volkomen vastgeroest zijn, en doodsbenauwd bij het idee zo hard te moeten werken met een zo onzekere uitkomst.

Natuurlijk heeft hij (waarschijnlijk nu al) zijn AOW achter de hand, en het leven in Duitsland waar zij zitten is misschien ook goedkoper, maar dan nog _O_ . Ze hebben zichzelf volkomen op de nullijn gezet (levensverzekering opgenomen) om deze droom waar te maken.
En zoals die man handmatig al die muren heeft weggebroken en met kruiwagens heeft afgevoerd, dat doen menigeen hem niet na. De oude vloeren liggen keurig opgestapeld (1300 planken) en gaan na geschuurd te zijn weer terug op de vloer (het parket). Persoonlijk zou ik uitrekenen dat ik met daar dik 2 maanden elke dag met de hand planken schuren voor nodig had, en nog voor de eerste plank de handdoek in de ring gooien, maar zij niet.
pi_149465245
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik denk het niet, ik hou van dat volk.
Exact, Duitsers zijn veel beleefder en gemanierder dan Nederlanders.

Maar even ontopic, ik begrijp niet waar je op die leeftijd nog aan begint. Hoe lang ga je dat vol houden ?
Iedereen is anders, maar ik zou zelf kiezen voor een wat meer ontspannen oude dag .
pi_149465266
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:16 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Yep, sympathieke kerel, maar kansloze missie.
Nee, want deze mensen doen per dag wat nodig is, en kijken niet heel ver vooruit. Ik denk dat ze het redden. Ik denk ook dat meer mensen -ook handige klussers- ze sympa vinden, en dat er daaronder enkelen zijn die denken "paar weekjes met tent op hun terrein en ik draag een steentje bij". Bij mij kwam die gedachte in ieder geval op, maar ik ben totaal niet handig, van mij heeftie meer last dan gemak.
pi_149465277
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:05 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Exact, Duitsers zijn veel beleefder en gemanierder dan Nederlanders.

Maar even ontopic, ik begrijp niet waar je op die leeftijd nog aan begint. Hoe lang ga je dat vol houden ?
Iedereen is anders, maar ik zou zelf kiezen voor een wat meer ontspannen oude dag .
Volgens mij had hij het er wel naar zijn zin. Fulltime hobby-projectje. ;)
Make my day!
pi_149465309
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:05 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Exact, Duitsers zijn veel beleefder en gemanierder dan Nederlanders.

Maar even ontopic, ik begrijp niet waar je op die leeftijd nog aan begint. Hoe lang ga je dat vol houden ?
Iedereen is anders, maar ik zou zelf kiezen voor een wat meer ontspannen oude dag .
Zo van halfslapend en zeer ontspannen glij ik praktisch ongemerkt de kist in?
pi_149465477
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:10 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Zo van halfslapend en zeer ontspannen glij ik praktisch ongemerkt de kist in?
Ontspannen hoeft niet perse 'achter de geraniums zitten' te betekenen.
Je kan ook leuke dingen gaan doen.
Neemt niet weg dat ik het knap vind wat ze doen, hoop dat het allemaal lukt en nog lang vol houden.

quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:08 schreef agter het volgende:

[..]

Volgens mij had hij het er wel naar zijn zin. Fulltime hobby-projectje. ;)
Ik denk dat hij beter de hele boel met de grond gelijk had kunnen maken en dan wat nieuws er voor terug ;)
pi_149465721
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:58 schreef Duderinnetje het volgende:
Leuke mensen en de meest schattige hond oout!

Hoop dat ze het redden daar, maar dat zal vast wel, of het nu af komt of niet. Hij had er in elk geval plezier in, ondanks al het werk en zij voelde zich er ook thuis. Prima herfst van je leven, als je op die manier gelukkig bent.
Ze gaan het niet redden. Veel te veel hooi op hun vork genomen: ze kunnen die verbouwing niet betalen, het is veel te veel werk voor hem alleen en zonder dat het af is, komt er geen geld binnen. Kansloze missie, al vanaf het begin. De buffer die ze hadden is ook helemaal op en de levensverzekering is afgekocht.

Beter hadden ze een wat kleiner huis gekocht waar wat minder aan moet gebeuren.
  zondag 8 februari 2015 @ 11:23:32 #161
318507 Jester65
Stay frosty
pi_149466213
Toch is er inmiddels wat af: http://www.paulineamsee.com/?page_id=223
pi_149466255
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:23 schreef Jester65 het volgende:
Toch is er inmiddels wat af: http://www.paulineamsee.com/?page_id=223
Het ziet er netjes uit. Hij is natuurlijk ook wel een allround klusser die handig is. Er zit verdomd weinig tempo in, maar hij kan wel vrijwel alles zelf.

Ik vond de omgeving overigens aardig deprimerend.
pi_149467521
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:30 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Inderdaad, voor het klimaat of het eten hoef je het niet te doen.
Je kan daar prima eten, voor weinig geld, niets mis mee. De restaurants waar je van de kaart kan eten zijn al niet duur, maar daarnaast zijn er veel kleine Gaststäte waar ze maar een gerecht hebben, het dagmenu, waar je vaak voor 5 euro een goede maaltijd hebt.

Sauerbraten. _O_
pi_149467618
En eigenlijk kun je het ook gewoon beschouwen als een hobby van die man. En dan zou het kut zijn als het in een maandje klaar is en je niets meer te doen hebt.
pi_149467730
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:37 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
En eigenlijk kun je het ook gewoon beschouwen als een hobby van die man. En dan zou het kut zijn als het in een maandje klaar is en je niets meer te doen hebt.
Het zal ook wel hobby zijn, maar dan nog is het fijn als het financieel uitvoerbaar is. Jezelf helemaal klem zetten voor een hobby is niet verstandig.
pi_149467775
Ik vond het bijna zielig. Ze hebben zich er zo op verkeken, en proberen het nu nog goed te praten.

Ik hoop dat het af komt!
pi_149467998
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:26 schreef Halcon het volgende:
Ik vond de omgeving overigens aardig deprimerend.
Dat valt best mee, het is maar net wat je zoekt. Als je waarde hecht aan een bruisende hectische omgeving of uitgaansgelegenheden dan zit je daar verkeerd inderdaad.

Als je juist van rust houdt dan zit je gebeiteld. Sowieso ook veel ruimte en mooie natuur, véél meer dan in Nederland. Naast vervallen gebouwen zijn er ook tal van prachtige oude gebouwen. Ik vind het een mooie omgeving. ^O^

Ik vond het overigens wel een aardige aflevering. In tegenstelling tot sommige afleveringen had dit stel wel een hoge gunfactor. ^O^
pi_149468125
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat valt best mee, het is maar net wat je zoekt. Als je waarde hecht aan een bruisende hectische omgeving of uitgaansgelegenheden dan zit je daar verkeerd inderdaad.

Als je juist van rust houdt dan zit je gebeiteld. Sowieso ook veel ruimte en mooie natuur, véél meer dan in Nederland. Naast vervallen gebouwen zijn er ook tal van prachtige oude gebouwen. Ik vind het een mooie omgeving. ^O^

Ik vond het overigens wel een aardige aflevering. In tegenstelling tot sommige afleveringen had dit stel wel een hoge gunfactor. ^O^
Ik ken ook wel omgevingen met mooiere natuurgebieden. Maar goed, daar hangt vaak ook een ander prijskaartje aan vast. Het blijft smaak natuurlijk.

Ik gun het deze mensen ook wel. Ik had geen gevoel van leedvermaak (vaak heb ik dat wel bij dit programma). Dat gunnen komt denk ik vooral omdat die man echt constant aan het werk was en niet met een blikje bier in het zonnetje zat te klagen. Wel hebben ze zich er gruwelijk op verkeken natuurlijk. Gigantisch veel werk voor iemand alleen en het geld is op. Het lijkt me dat je op een gegeven moment ook wel wil dat het af is en je wat kunt genieten.
pi_149468211
Hoge gunfactor inderdaad ^O^.
  zondag 8 februari 2015 @ 13:04:23 #170
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_149468325
Er waren bij aanvang van de uitzending al een paar kamers af, meen ik, als ook eigen woonruimte. De grote klus die we te zien kregen, was het grote schoolgebouw naast de directeurswoning. In de directeurswoning zag alles, ook de gastenkamers, er al af uit.

Ze hebben natuurlijk ook gewoon hun pensioen, en ik kreeg de indruk dat ze daar an sich van konden leven (geen verbouwing van betalen, maar wel van leven). Dus zo nijpend is de situatie misschien wel niet, met een paar kamers in de verhuur, twee pensioentjes en een redelijk goedkope leefomgeving.

Hoezeer de montage ook de andere kant op wilde sturen, kreeg ik de indruk dat ze er gewoon gelukkig waren, ondanks het vele werk dat ze nog wilden verzetten in dat schoolgebouw.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_149468378
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:45 schreef rubbereend het volgende:
Ik had voor de 15k toch echt voor iets wel een vakman laten komen. Al was t maar voor het gevoel dat er iets af raakt
Dat heeft nul komma nul zin denk ik. Die vakman zal ook materialen nodig hebben. Materialen + uurloon, dan kom je nog niet heel ver met ¤ 15k. Die ¤ 15k kan hij beter gebruiken voor "wat korstjes brood".

Ook lijkt hij me zo'n type van "wat ik zelf doe, doe ik beter".
pi_149468476
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ken ook wel omgevingen met mooiere natuurgebieden.
Ongetwijfeld, maar niet in Nederland denk ik. Wat lijkt jou zo deprimerend aan die omgeving?
pi_149468539
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:09 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar niet in Nederland denk ik. Wat leek jou zo deprimerend aan die omgeving?
Nee, niet in Nederland. Dat ze uit Nederland weggaan snap ik ook wel, maar denken daar een goed draaiende verhuur business op te zetten... Ben benieuwd of dat lukt.

Vooral random natuur, zoals je in veel gebieden hebt en wat vervallen dorpjes met heel weinig faciliteiten. Kijk, nu hoeven er niet 350 discotheken en 180 striptenten te zijn, maar voor vakantiegangers is het wel fijn als er iets te doen is.

Ik moet trouwens eerlijk bekennen dat de muziek die erbij gemonteerd was, ook erg deprimerend is.
pi_149468695
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:12 schreef Halcon het volgende:
Vooral random natuur, zoals je in veel gebieden hebt en wat vervallen dorpjes met heel weinig faciliteiten. Kijk, nu hoeven er niet 350 discotheken en 180 striptenten te zijn, maar voor vakantiegangers is het wel fijn als er iets te doen is.
Dat klopt, voor de vakantieganger geldt dat zeker. Het is mij echter niet echt duidelijk geworden waar ze nu precies op mikken met de verhuur van die appartementen, ik weet niet of dat specifiek op vakantiegangers gericht was

quote:
Ik moet trouwens eerlijk bekennen dat de muziek die erbij gemonteerd was, ook erg deprimerend is.
Inderdaad. Ik heb er gewoond en vond het zeker geen deprimerende omgeving. :) Nu houd ik dus wel van rust, ruimte en natuur. Voor een tiener die gewend is om meermaals per week te gaan stappen in een discotheek is die omgeving misschien wel een hel ja. :o
pi_149468822
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:16 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat klopt, voor de vakantieganger geldt dat zeker. Het is mij echter niet echt duidelijk geworden waar ze nu precies op mikken met de verhuur van die appartementen, ik weet niet of dat specifiek op vakantiegangers gericht was

[..]

Inderdaad. Ik heb er gewoond en vond het zeker geen deprimerende omgeving. :) Nu houd ik dus wel van rust, ruimte en natuur. Voor een tiener die gewend is om meermaals per week te gaan stappen in een discotheek is die omgeving misschien wel een hel ja. :o
Met die blik heb ik er een beetje naar gekeken. Wil je daar wonen omdat je het een mooie omgeving vindt, dan koop je niet zo'n kolossaal pand om het vervolgens helemaal te verbouwen. Dan koop je wat kleiners, maak je het naar je zin en geniet je wat van het leven. Als je dan wat wil klussen, omdat dat je hobby is, bouw je een schuurtje of een hondenhok. Dat hele verhaal met het verhuren van die appartementen en hoe ze dat aan willen gaan pakken... geen idee.

Ik houd daar ook wel van, maar ik vind die omgeving niet bijzonder. Er zijn in Duitsland veel gebieden die voldoen aan die voorwaarden. Dan komen we ook weer terug op dat verhuren van die appartementen. Geen idee waar ze precies op mikken en hoe dat loopt. Het waren vrij grote appartementen, maar kan me niet voorstellen dat je met moeder de vrouw en 3 kinderen daar naar toe gaat op vakantie...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')