QPark zal zelf ook niet lang bestaan als alle winkelcentrums leeg en verlaten zijn met al die winkels die dicht gaanquote:Op maandag 2 februari 2015 07:15 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Zo ongeveer wel.
Ik ken genoeg garages die ¤2 per 19 minuten rekenen. Je betaalt dan elk blok van 19 minuten zodra je eraan begint en dan is het dus na 60 minuten ¤8.
Kassa voor de oplichters van QPark.
Voor drie uurtjes naar het centrum ben je al snel 20 euro kwijt. Ze mogen oprotten van mij.quote:Op maandag 2 februari 2015 07:15 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Zo ongeveer wel.
Ik ken genoeg garages die ¤2 per 19 minuten rekenen. Je betaalt dan elk blok van 19 minuten zodra je eraan begint en dan is het dus na 60 minuten ¤8.
Kassa voor de oplichters van QPark.
'ze'?quote:Op maandag 2 februari 2015 07:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Voor drie uurtjes naar het centrum ben je al snel 20 euro kwijt. Ze mogen oprotten van mij.
Zij zullen vast nog wel effe tegenstrubbelen door de parkeertarieven te verhogen naar 2 euro per 14 minuten.quote:Op maandag 2 februari 2015 07:24 schreef Evertjan het volgende:
[..]
QPark zal zelf ook niet lang bestaan als alle winkelcentrums leeg en verlaten zijn met al die winkels die dicht gaan
Ik neem aan: parkeerbeheerders. Dat zijn dus Qpark,maar ook de gemeente die met hoge parkeertarieven hun tekort aan inkomen vanwege verminderde bezoekersaantalen proberen te compenseren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had ook moeite om het te geloven, maar het is bij dit soort fondsen heel gebruikelijk om de overname te financieren door het bedrijf met schulden te overladen. Hoe die constructies precies in elkaar zitten weet ik niet.quote:Op zondag 1 februari 2015 22:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan jij nog even uitleggen hoe een schuld van de koper een schuld van de overgenomen partij wordt? Je hebt dat nog niet gedaan namelijk.
Leg het nou eens uit?quote:Op maandag 2 februari 2015 08:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik had ook moeite om het te geloven, maar het is bij dit soort fondsen heel gebruikelijk om de overname te financieren door het bedrijf met schulden te overladen. Hoe die constructies precies in elkaar zitten weet ik niet.
Zegt de man die mij in dit topic komt opzoeken om mij te bestoken met zijn inhoudsloze oneliners.quote:Op zondag 1 februari 2015 22:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ben jij toch ook een ontzettende loser dat je alleen maar met ad hominems blijft strooien. Zorg eens voor wat inhoud.
Dat vrees ik ook ja.quote:Waar haal je het vandaan dat men het anders in heeft geschat? Ik acht het zeer waarschijnlijk dat men bij de aankoop vooral oog heeft gehad voor dat vastgoed en een plan had ter zake.
Dan had jij daar een inhoudsloze oneliner onder kunnen zetten.quote:Hier had ook iets inhoudelijks kunnen staan. Het is maar een idee.
Een bedrijf gaat om activiteit, een bedrijf bezit om te kunnen doen en daarmee geld te verdienen, hebben is geen ondernemen. Dus als je een bedrijf koopt dan doe je dat om de vruchten te trekken van de bedrijfsactiviteiten. Indien het lucratiever is om een bedrijf te kopen om de activiteiten te stoppen dan om geld te verdienen met de bedrijfsactiviteiten dan deugen de regels niet.quote:Ze spelen niet vals. Ze hebben gezien dat er een activiteit is die het waarschijnlijk niet gaat redden. De core business nog wel. Nou, dan zorg je dat die ellende zo min mogelijk besmet van het totaal.
The house always wins, alleen zie ik niet in waarom private equity juridisch in zo'n positie moet worden gezet als een casino.quote:Jij zou wellicht kiezen om V&D 10 jaar langer open te houden en dan eindigen op 0.
In het casino zie je ook wel van die malloten. Nooit winst pakken staat daar net als met ondernemen gelijk aan zeker eindigen met niets.
Heel veel bedrijven halen de 50 of de 100 jaar, die overleven roerige periodes en gaan daarna gewoon weer geld verdienen en winst uitkeren. Je aanpassen aan een veranderende markt hoort bij het ondernemen, nieuwe omstandigheden zijn ook nieuwe kansen. Als je niet zo'n doener bent dan moet je dat aan anderen overlaten en je geld op een spaarrekening zetten of zo.quote:Ieder bedrijf zal ooit ophouden te bestaan. De tijd van V&D is gekomen en staat los van het vastgoed. Die transactie heeft alleen de timing beïnvloed.
Wil je ontkennen dat PE's de overnames van bedrijven financieren door deze in de schulden te steken?quote:
quote:Op maandag 2 februari 2015 08:52 schreef DJKoster het volgende:
6x per uur een bus naar het centrum op zaterdag, P&R vlakbij de snelweg (2,50 voor de hele dag plus 4 kaartjes.) en busbanen.
Enschede.De parkeerkosten worden in dit topic wel heel vaak als argument gehaald maar :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Inderdaad, P+R, in Rotterdam betaal je 2 euro om op Kralingse zoom te staan. Kun je daarna met de metro. In Utrecht betaal je 5 euro maar dat is inclusief openbaar vervoer naar het centrum.
- Centrum Rotterdam is naar mijn weten nog steeds onder de 3 euro per uur. Delft (waar ik woon) heeft zelfs een maximaal dagtarief ingesteld van 8 euro.
Natuurlijk, het kost geld, maar is dat niet zo vreemd als je per se in een binnenstad wil parkeren?
ik vind het opzich wel jammer omdat het inmiddels een deel nederlandse geschiendenis is. Ze bestaan al zo lang. Bedrijven die zo lang bestaan met hun historie.quote:Op zondag 1 februari 2015 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik moet zeggen, een keten als V&D die failliet gaat kan me niet boeien, een zelfstandig ondernemer met een geheel eigen aanbod en leuke dingen die ermee op houd vind ik veel ergerlijker.
Zo zijn er wel meer bedrijven verdwenen die achter de feiten aanliepen.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:04 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik vind het opzich wel jammer omdat het inmiddels een deel nederlandse geschiendenis is. Ze bestaan al zo lang. Bedrijven die zo lang bestaan met hun historie.
Maargoed, ik kwam er zelf ook nooit dus ik zal er niet wakker van liggen hoor, maar toch zoiets van "hm jammer"
Is het niet vreemd dat je geld uitgeeft en/of moeite moet doen om geld uit te mogen geven in winkels? Willen de gemeentes nou wel of geen spenderende klanten?quote:Op maandag 2 februari 2015 09:03 schreef skrn het volgende:
[..]
De parkeerkosten worden in dit topic wel heel vaak als argument gehaald maar :
- Inderdaad, P+R, in Rotterdam betaal je 2 euro om op Kralingse zoom te staan. Kun je daarna met de metro. In Utrecht betaal je 5 euro maar dat is inclusief openbaar vervoer naar het centrum.
- Centrum Rotterdam is naar mijn weten nog steeds onder de 3 euro per uur. Delft (waar ik woon) heeft zelfs een maximaal dagtarief ingesteld van 8 euro.
Natuurlijk, het kost geld, maar is dat niet zo vreemd als je per se in een binnenstad wil parkeren?
Ik denk dat heel mensen in dit topic de kracht van een traditioneel winkelgebied in een gezellig oud stadscentrum onderschatten. Geloof het of niet, die parkeergarages hier in Delft staan zaterdag bijna nokkie-vol. En ik zeg dat heel veel gemeentes gunstige P+R-regelingen hebben.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:15 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Is het niet vreemd dat je geld uitgeeft en/of moeite moet doen om geld uit te mogen geven in winkels? Willen de gemeentes nou wel of geen spenderende klanten?
Als ik moet betalen om te shoppen, dan is de keuze snel gemaakt hoor.
Willen de winkels dat ik iets koop? Prima, sponsor mijn parkeergeld zoals supermarkten dat ook doen. Bij aankoop van meer dan x bedrag krijg ik een uur parkeren gratis.
Ja, hier in Den Haag ook. Alleen helpt het blijkbaar niet tegen de teloorgang van winkels. En de vraag is natuurlijk heel leuk: blijven die parkeergarages ook zo vol staan als de halve stad leeg staat?quote:Op maandag 2 februari 2015 09:25 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik denk dat heel mensen in dit topic de kracht van een traditioneel winkelgebied in een gezellig oud stadscentrum onderschatten. Geloof het of niet, die parkeergarages hier in Delft staan zaterdag bijna nokkie-vol. En ik zeg dat heel veel gemeentes gunstige P+R-regelingen hebben.
Ik vind het wel veel meer storend dat heel veel 'B-gemeentes' betaald parkeren hebben. Het kost dan maar 2 euro per uur, maar dat vind ik minder makkelijk te verdedigen dan in hartje Amsterdam te staan voor vijf euro per uur.
Dat kan je vinden, maar het is nu eenmaal zo dat mensen niet graag betalen voor parkeren.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat mensen vergeten is dat het exploiteren van een parkeergarage geld kost. Het is niet een kwestie van bouwen en klaar. Zeker als je een schone en veilige garage verwacht. En daarnaast blijf ik me erover verbazen dat mensen klagen over 10 euro parkeerkosten terwijl ze tijdens hun bezoek 300 euro aan kleding kopen. Daarvoor moet je ook gewoon betalen.
Ik heb het dan ook over de aankoop door KKB destijds. Die hebben het voor zover ik dat in moet schatten gekocht met het doel de hele flikkerse bende in delen te verkopen. Daarmee hebben ze ook een veelvoud gekregen voor die delen dan ze voor het geheel betaald hebben.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:18 schreef Buster24 het volgende:
Klopt dat wel?
De huidige eigenaar is Sun European Partners en die bezitten V & D vanaf 2010
Het vastgoed is in 2005 verkocht onder KBB dus S.E.P. heeft nooit de opbrengst van het vastgoed
gehad of zie ik iets over het hoofd?
http://www.propertynl.com(...)ndex-kbb-618-mln-op/
Allicht, maar je moet realistisch zijn. Je kan niet verwachten dat je in een binnenstad gratis kan parkeren heden ten dage. En: mensen komen in een binnenstad, zoals die van Delft, waar ik woon, niet alleen om kleding te bunkeren. Ze komen voor een beleving van de stad, oude gebouwen, haringhappen bij de visboer, koffie, je weet wel. 's Zomers is het ook minder druk in de garages want dan komen mensen vanuit de omgeving lekker met de fiets.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat kan je vinden, maar het is nu eenmaal zo dat mensen niet graag betalen voor parkeren.
Realiteit is dat mensen dus steeds meer online kopen en steden hun best zullen moeten doen publiek te trekken.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:44 schreef skrn het volgende:
[..]
Allicht, maar je moet realistisch zijn.
Dat denk ik ook, maar ik zeg ook dat oude, gezellige binnensteden bepaalde tarieven kunnen veroorloven omdat ze een beleving bieden. Gewone winkelcentra, met standaard-winkels, maar met parkeertarieven, ja, daar verwacht ik dus de klappen.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Realiteit is dat mensen dus steeds meer online kopen en steden hun best zullen moeten doen publiek te trekken.
Wat een volstrekt idiote redenering. Het probleem is dan niet de regelgeving, maar dat de activiteiten niet meer renderen.quote:Op maandag 2 februari 2015 08:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Een bedrijf gaat om activiteit, een bedrijf bezit om te kunnen doen en daarmee geld te verdienen, hebben is geen ondernemen. Dus als je een bedrijf koopt dan doe je dat om de vruchten te trekken van de bedrijfsactiviteiten. Indien het lucratiever is om een bedrijf te kopen om de activiteiten te stoppen dan om geld te verdienen met de bedrijfsactiviteiten dan deugen de regels niet.
Het is helemaal niet relevant welke groep van investeerders de aandelen bezit en de regels zijn ook exact gelijk, nog afgezien van het feit dat ook deze groep wel eens in het stof moet bijten, dus de vergelijking die jij er nu uit draait is feitelijk onjuist.quote:The house always wins, alleen zie ik niet in waarom private equity juridisch in zo'n positie moet worden gezet als een casino.
Het huidige V&D is een bedrijfsonderdeel en is dus niet het bedrijf wat ontbonden is. Het bedrijf (laatstelijk bekend als Maxeda, toen het nog de combi van Vendex en KBB was) bestond uit vele delen en is deels gesplitst om doe-het-zelf en fashion te scheiden en van de onderdelen die bij fashion horen draait b.v. Bijenkorf prima (voorziet in een behoefte) en V&D niet (voorziet niet meer in een behoefte). De doe-het-zelf tak is volgens mij nog redelijk compleet.quote:Heel veel bedrijven halen de 50 of de 100 jaar, die overleven roerige periodes en gaan daarna gewoon weer geld verdienen en winst uitkeren. Je aanpassen aan een veranderende markt hoort bij het ondernemen, nieuwe omstandigheden zijn ook nieuwe kansen.
Als je geen verstand hebt van economie en alleen maar op de middelbare school wat economie hebt gehad (en daar nog trots op bent ook!!!), kun je de discussie ook beter aan anderen overlaten (b.v. diegenen die op universitair niveau economie gedaan hebben), maar daar laat jij je ook niet door tegenhouden... dus leg die steen maar weer snel terug.quote:Als je niet zo'n doener bent dan moet je dat aan anderen overlaten en je geld op een spaarrekening zetten of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |