abonnement Unibet Coolblue
pi_149131406
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak... :D
Klopt.
Lees dan alleen mijn laatste alinea maar, dat is wat telt. ;)
  woensdag 28 januari 2015 @ 11:13:48 #277
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149132773
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:12 schreef vannelle het volgende:

[..]

Euh.........laat ik het netjes zeggen: Je hebt het fout.
Stel je rijdt zelf achter iemand die rechtsaf lijkt te gaan, ga je dan stil staan totdat de ander 100 meter de zijstraat in is?
Nee, maar snelheid aanpassen ipv door te cruisen op gelijke snelheid is een realistische optie.
quote:
Dan rij je zelf ws. in een grijze Opel en draag je een ribbeltjesbroek boven je sandalen.
Waarom zou je afstand houden tot iemand die lijkt af te slaan of te gaan parkeren? Ga je dan ook wachten tot hij terug is uit de winkel en hij ws. uit gaat parkeren?
Afslaan/richtingveranderen/opvallend rijgedrag = poot van het gas en kijken. Simple as that.

quote:
Nee, het gaat hier om zwabbergedrag van een egocentrische bestelbusbestuurder die denkt alles maar te kunnen maken zonder te communiceren met z'n medeweggebruikers.
Des te meer reden om je gas los te laten en op te letten ipv door te ploegen.
quote:
En dát praat je in principe goed met je opmerking.
Eh, nee, maar ik wijs wel op de verantwoordelijkheid die je als opvolgend verkeer hebt: afstand houden, snelheid aanpassen en niet je recht proberen door te drukken door zelf gevaarlijke situaties te creëren. Want dat probeer jij dan weer goed te praten.

quote:
Ongeacht de omstandigheden is nog steeds het aangehaalde wetsartikel van kracht: Als je een bijzondere maneuvre uitvoert dien je het overige verkeer voor te laten gaan. Zo simpel is het.
In bovenstaande schets vind ik het nogal twijfelachtig of het een onoverkomelijke aanrijding was wat betreffende poster wel suggereert. Zoals ik al aangaf: je hoeft niet je recht door te drukken door een aanrijding op te zoeken. (en met een beetje zelfstandig nadenken had dit dus niet hoeven plaatsvinden.)
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Klopt.
Lees dan alleen mijn laatste alinea maar, dat is wat telt. ;)
And I thought my jokes were bad.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 28 januari 2015 @ 11:17:54 #278
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149132898
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:52 schreef Buurpoes het volgende:
Vandaag weer een stuk of vier wielrenners door rood zien rijden. Ik hoop altijd dat die een keer aangetikt worden door iemand die wel groen heeft. Of van heel dichtbij een claxon mogen beluisteren. Dat ze de volgende keer gewoon effies op groen wachten en niet wat medeweggebruikers laten schrikken/hinderen of ophouden.
Ik rij vaak door rood als fietser maar ik heb wel gezond verstand om eerst te kijken of er overig verkeer is wat mij dan in gevaar zou kunnen brengen en vice versa. Wielrenners hebben daarentegen gewoon schijt aan alles :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_149133231
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:17 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik rij vaak door rood als fietser maar ik heb wel gezond verstand om eerst te kijken of er overig verkeer is wat mij dan in gevaar zou kunnen brengen en vice versa. Wielrenners hebben daarentegen gewoon schijt aan alles :')
Eens.
Trouwens nu ook leuke discussie in de Koffie SC, in GC. :+ Wielrenner die denkt gelijk te hebben.
Professioneel gifmenger.
pi_149133332
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:13 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Nee, maar snelheid aanpassen ipv door te cruisen op gelijke snelheid is een realistische optie.

[..]

Afslaan/richtingveranderen/opvallend rijgedrag = poot van het gas en kijken. Simple as that.

[..]

Des te meer reden om je gas los te laten en op te letten ipv door te ploegen.

[..]

Eh, nee, maar ik wijs wel op de verantwoordelijkheid die je als opvolgend verkeer hebt: afstand houden, snelheid aanpassen en niet je recht proberen door te drukken door zelf gevaarlijke situaties te creëren. Want dat probeer jij dan weer goed te praten.

[..]

In bovenstaande schets vind ik het nogal twijfelachtig of het een onoverkomelijke aanrijding was wat betreffende poster wel suggereert. Zoals ik al aangaf: je hoeft niet je recht door te drukken door een aanrijding op te zoeken. (en met een beetje zelfstandig nadenken had dit dus niet hoeven plaatsvinden.)

[..]

And I thought my jokes were bad.
Ik ben het met je eens dat defensief rijden absoluut moet, fouten van anderen opvangen is óók onderdeel van het verkeer.
En recht opeisen hoort idd ook niet, ben ik ook met je eens.
Maar sommige mensen vertonen zúlk lomp gedrag dat je er gewoon niet op kán anticiperen, puur omdat het zo onlogisch is.
En omdat jij de schuld van dit ongeval bij de autobestuurder legt had ik de behoefte om te reageren omdat ik het daar totaal niet mee eens ben.
Verschil van mening moet kunnen toch?
pi_149134347
Bij voorbaat alvast excuses voor de lange post, ik zal proberen de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:51 schreef Skull-splitter het volgende:
Perunage zit fout. Er is zoiets als defensief rijden, snelheid aanpassen en gepaste afstand houden. Zeker als je er fucking achter rijdt zou je dit moeten kunnen zien.
Er is zeker zoiets als defensief rijden, wat ik daar ook absoluut deed. Het bestelbusje liep op mij uit qua snelheid, en de afstand was meer, dan ook meer dan voldoende. Snelheid werd aangepast, ik liet mijn gas los en stond op het punt al terug te schakelen, nog steeds in de overtuiging dat het bestelbusje naar rechts af zou slaan. Ik zag in mijn spiegels dat er geen fietsers aankwamen, dus vermoedde dat hij in één keer zou afslaan. Ik was totaal NIET voornemens om hem aan de linkerkant in te halen. Mijn schuine positie op de weg is ontstaan doordat ik hem nog probeerde te ontwijken, en ontwijken aan de rechterkant op dat moment niet mogelijk was. Ik zag alleen mogelijkheid om het stuur om te gooien naar links.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, het gaat hier om zwabbergedrag van een egocentrische bestelbusbestuurder die denkt alles maar te kunnen maken zonder te communiceren met z'n medeweggebruikers.
(...)
Er was inderdaad geen sprake van communicatie middels richtingaanwijzer van het bestelbusje.

quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je hier zo onmogelijk vlot er voorbij wilde. Ik had rustig afgewacht, ook omdat er altijd nog een onoplettende fietser ineens over kan steken vanuit de straat waar die auto wellicht in had kunnen gaan rijden. Zou niet de eerste keer zijn...die lui zie je echt niet achter een busje.
Ik weet niet waar je hebt gelezen dat ik er vlot voorbij zou willen, want dit was niet het geval. Ik bleef in mijn rijstrook en liet gas los om terug te schakelen. Als hij rechtsaf was gegaan dan had ik niet eens er links omheen gekund, dus dat is niet eens een optie geweest. Mijn schuine positie komt doordat ik hem nog probeerde te ontwijken, en dit ontwijken naar de rechterkant niet mogelijk was omdat ik dan frontaal op hem was geknald en ik een wachtende fietser had geraakt.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:13 schreef Skull-splitter het volgende:

Nee, maar snelheid aanpassen ipv door te cruisen op gelijke snelheid is een realistische optie.
Snelheid werd aangepast door het gas los te laten, zie ook bovenstaand.

quote:
Afslaan/richtingveranderen/opvallend rijgedrag = poot van het gas en kijken. Simple as that.
Snelheid werd aangepast door het gas los te laten, zie ook bovenstaand. Ik keek notabene al in mijn rechter buitenspiegel of er een fietser aankwam die mogelijk de baan van het busje zou kunnen kruisen, waardoor busje zou moeten stoppen en ik tot stilstand had moeten komen.

quote:
Des te meer reden om je gas los te laten en op te letten ipv door te ploegen.
Ik liet mijn gas los, maar verwachtte zijn actie niet, voornamelijk door het niet gebruiken van richtingaanwijzer.

quote:
Eh, nee, maar ik wijs wel op de verantwoordelijkheid die je als opvolgend verkeer hebt: afstand houden, snelheid aanpassen en niet je recht proberen door te drukken door zelf gevaarlijke situaties te creëren. Want dat probeer jij dan weer goed te praten.
Van recht doordrukken is geen sprake. Ik laat het gas los en anticipeer dat hij rechtsaf gaat, om vervolgens hem naar links te zien komen en mijn rijstrook compleet te blokkeren, evenals de tegenliggers te hinderen, waardoor ik moet uitwijken door zijn onbezonnen actie.

Ik heb in ieder geval gemerkt dat er ook bij jullie twijfels zijn. Ik houd jullie op de hoogte van de schuldvraag en verwijtbaarheid vanuit de beide verzekeringen.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:14:07 #282
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149137739
Maar dan zou je een remactie moeten kunnen verrichten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:14:41 #283
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149137759
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:30 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Eens.
Trouwens nu ook leuke discussie in de Koffie SC, in GC. :+ Wielrenner die denkt gelijk te hebben.
Linkje?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_149138074
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:52 schreef Buurpoes het volgende:
Vandaag weer een stuk of vier wielrenners door rood zien rijden. Ik hoop altijd dat die een keer aangetikt worden door iemand die wel groen heeft. Of van heel dichtbij een claxon mogen beluisteren. Dat ze de volgende keer gewoon effies op groen wachten en niet wat medeweggebruikers laten schrikken/hinderen of ophouden.
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:42:02 #285
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149138570
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:52 schreef Buurpoes het volgende:
Vandaag weer een stuk of vier wielrenners door rood zien rijden. Ik hoop altijd dat die een keer aangetikt worden door iemand die wel groen heeft. Of van heel dichtbij een claxon mogen beluisteren. Dat ze de volgende keer gewoon effies op groen wachten en niet wat medeweggebruikers laten schrikken/hinderen of ophouden.
Waarom hoop je dat soort dingen. :')

Bij sommige mensen verdwijnt alle menselijkheid en empathie in de auto. Doet me denken aan een wegmisbruikers aflevering waarbij een auto expres niet remde en bijna fietsers aan reed.

Dat je in de auto mensen kan doodrijden, betekend niet dat dat een goed plan is.

Zowiezo we hebben allemaal dronken enzo gefietst. En als jij de uitzondering vormt je kinderen / neefjes wel.

Als je anticipeert in het verkeer kan je het gedrag van fietsers prima voorspellen. Ik rij dagelijks in Utrecht en heb maar 1 keer onverwachts moeten remmen. En toen had de fietser voorrang :'). Voor de rest is het common sense. Als een fietser dronken zwalkt moet je er niet vlak langs rijden (überhaupt moet je dat niet doen). Als je gas geeft moet je kijken of je niet tegen iemand aan rijdt.

Simpele dingen maar het scheelt levens. "Ik heb groen dus druk op het gas" is een akelig gedrag.
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:48:34 #286
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149138788
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:14 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar dan zou je een remactie moeten kunnen verrichten.
Dat is inderdaad wel een goed punt.

Je moet in de auto er altijd voor kunnen zorgen dat je kan stoppen voor zo ver je overzicht hebt.

Hier was dat dus niet zo. Als er een file voor het busje stond was ts daarop geknald. Op het moment dat het busje remde, kon het niet zo zijn dat er 2 seconden afstand was gehouden. Anders was het remmen gelukt.

Hetzelfde soort probleem als wanneer er iets stil staat, 1 auto weg stuurt en ontwijkt, en de ander het obstakel te laat ziet.

Aan de andere kant begrijp ik het doorduwen wel. Het is menselijk en we doen het allemaal wel eens.
pi_149139664
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:48 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel een goed punt.

Je moet in de auto er altijd voor kunnen zorgen dat je kan stoppen voor zo ver je overzicht hebt.

Hier was dat dus niet zo. Als er een file voor het busje stond was ts daarop geknald. Op het moment dat het busje remde, kon het niet zo zijn dat er 2 seconden afstand was gehouden. Anders was het remmen gelukt.

Hetzelfde soort probleem als wanneer er iets stil staat, 1 auto weg stuurt en ontwijkt, en de ander het obstakel te laat ziet.

Aan de andere kant begrijp ik het doorduwen wel. Het is menselijk en we doen het allemaal wel eens.
Feit is dat de remactie door mij uiteindelijk wel is gemaakt om de schade te beperken :') . Uiteindelijk is 'alleen' het kapje van mijn rechterknipperlicht aan de voorkant kapot, het omringende spatbord heeft een deukje en de bumper drie krasjes. Nu was de botsing met ommenabij 5km/h, stel ik had niet geremd, dan was hij met dik 30km/h gegaan. Er wordt door diverse personen geopperd dat ik aan het doorduwen was, maar ik snap niet waar jullie dat uit mijn bewoordingen opmaken en van doorduwen is absoluut geen sprake.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
pi_149139776
Maar als ik het goed begrijp reed je dus wel vrij hard op het busje af, omdat je verwachtte dat hij rechtsaf zou slaan? Dus stel dat, om welke reden dan ook, het busje niet was afgeslagen of daar lang mee had gewacht, dan had jij er links omheen gemoeten?
pi_149140302
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:18 schreef Viezze het volgende:
Maar als ik het goed begrijp reed je dus wel vrij hard op het busje af, omdat je verwachtte dat hij rechtsaf zou slaan? Dus stel dat, om welke reden dan ook, het busje niet was afgeslagen of daar lang mee had gewacht, dan had jij er links omheen gemoeten?
Ik liet mijn gas los en de afstand was ruim voldoende. 'Vrij hard' is erg lastig om aan te geven. Stel dat hij niet was afgeslagen dan had ik geremd en had ik er niet eens links omheen gekund omdat ik dan de punt van de vluchtheuvel zou raken. Ik was dan op tijd tot stilstand gekomen. In die splitseconde dat hij rechtsaf leek te gaan had ik mijn gas nog los, maar hield ik er logischerwijs geen rekening mee dat hij linksaf zou draaien. Op het moment dat ik zag dat hij zijn stuurbeweging inzette naar links, stuurde ik om hem te ontwijken ook naar links en trapte ik het rempedaal in. De stuurbeweging van mij was ten opzichte van de zijne echter niet voldoende.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  woensdag 28 januari 2015 @ 17:37:36 #290
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_149143892
Ik snap 'm eindelijk :) Maar goed, ik was het al met je eens dat dat busje of had moeten wachten, of zijn lichten had moeten gebruiken. Als iemand naar rechts beweegt, dan kun je niet logischerwijs verwachten dat hij opeens naar links gaat. Er zijn altijd wel posters die vinden dat dat wel zo is, maar dat is makkelijk praten op een forum. In het verkeer lees je continu informatie af aan de handelingen van mensen. Dit busje gaf gewoon het verkeerde signaal af en had dat makkelijk kunnen voorkomen. Of de verzekering het hier mee eens is is iets heel anders :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_149162622
Taxibusje van Taxi Linsen zit bovenop mijn bumper en wordt boos als ik stop voor een op rood springend verkeerslicht waabij hij bijna in mijn kofferbak duikt. Luid getoeter als ie me inhaalt maar blijft vervolgens links plakken en knalt even later zelf vol door rood. :(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2015 09:23:21 ]
pi_149167040
Wat zei de chauffeur van het busje bij het invullen van het schadeformulier?
Politie erbij geweest?
  vrijdag 30 januari 2015 @ 02:19:42 #293
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_149199007
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg? :?
Irene is bae <3
  Spellchecker vrijdag 30 januari 2015 @ 02:33:49 #294
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_149199060
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 02:19 schreef Jiang153 het volgende:
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg? :?
Nee, want ik fiets niet over de snelweg.
Tevens -purist.
pi_149199268
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 02:19 schreef Jiang153 het volgende:
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg? :?
Ja, maar ik ben gewoon langzamer gaan rijden. Resultaat: een kwartier later lossen en geladen. Ik ben blij dat ik met een gewone oplegger weg was en niet met de LZV.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 08:24:11 #296
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149200146
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 02:19 schreef Jiang153 het volgende:
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg? :?
Nope. Niks aan de hand hier.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 08:25:53 #297
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_149200164
nee gisteren helemaal nergens last van gehad,
en vandaag alleen bij ons in de straat was het wat glad.
voor de rest nix aan de hand en ook nix drukker als anders

(van bladel naar Eindhoven)
mee bekant vangde gin haas.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 09:50:08 #298
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_149201545
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 02:19 schreef Jiang153 het volgende:
Jullie nog problemen gehad vanavond met dat sneeuw/hagel op de snelweg? :?
Ja want ik woon in Arnhem. En als er ook maar 2 sneeuwlokjes vallen staan alle wegen rondom Arnhem klemvast. 3,5 uur over een stukje van 50 km, waarbij ik de eerste 30 km gewoon door heb kunnen rijden. Pas vanaf de aansluiting A15 op de A325 in de file gekomen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_149245283
Op de A13, een chauffeur die zijn werklichten aan heeft laten staan. Dat is dus gewoon als groot licht, maar dan naar achter.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_149246963
Ik gok op 50/50 voor het ongeval.

Perunage probeerde het busje in te halen, wat net zo goed een bijzondere manoeuvre is. Busje deed keren, wat ook een bijzondere manoeuvre is. 50/50 dus
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')