abonnement Unibet Coolblue
pi_148337305
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:55 schreef Poekieman het volgende:

Op de sticker op de kartonnen envelop staat (bij mij) 'signature required'.
Op de afdeling (IT) waar ik werk, versturen mijn collega's ook spullen met UPS naar adressen in Europa, en in de UPS software (lokaal geïnstalleerde software) stond het vinkje "signature required" UITGESCHAKELD by default. Dat was prima... totdat de UPS koerier een HP EliteBook bij iemands voordeur achterliet in een voorstadje van London (niemand thuis), en inderdaad: bij thuiskomst was de laptop verdwenen.

Sinds die keer staat "signature required" aan, bij al onze shipments... en dus ook bij shipments die nagenoeg geen waarde hebben (zoals de ICBC chocolaatjes)... vandaar dat je er voor moest tekenen, want voor andere spullen (lees: waardevolle papieren, etc. van ICBC) laten ze by default ook signature required staan.
pi_148337979
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:18 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Da's waar. Dan zou de grens 'zo veel mogelijk spaargeld zijn'. Ik weet gewoon niet wat een 'nastrevenswaardige' buffer is.
Ik dacht me te herinneren dat hier wel eens topics over zijn geweest. Er zijn wel rekenhulpjes voor, om je spaarbuffer uit te rekenen. Maar het is (naar mijn mening per persoon/huishouden) verschillend.

Mijn situatie:
- Koopwoning (en moet ik geld reserveren voor als er een keer een nieuwe ketel moet komen, schilderwerk, etc.)
- Auto (ik rij nu in een lease auto, maar stel dat ik mn ontslag krijg, dan moet ik toch 10/15k achter de hand hebben voor een goede gebruikte auto)
- Geen kinderen (en als ik die wel zou hebben dan zou ik meer geld achter de hand moeten hebben... of in ieder geval veel minder kunnen sparen, want zwemles, voetballen, gitaarles, schoolgeld, kleding en weet ik wat nog meer)

Owh, dit las ik op internet voor wat betreft minimale buffers:
Alleenstaand, huurwoning, zonder auto: 3.550 euro
Stel, huurwoning, auto van 5.000 euro: 4.000 euro
Stel, twee kinderen, koopwoning, auto van 10.000 euro: 5.000 euro

Maar het blijft heel persoonlijk, ik hou liever een wat grotere buffer aan.
Met een buffer van minder dan 50k zou ik niet heel rustig zitten (gevoelsmatig, ondanks dat ik dus geen kinderen heb).

[ Bericht 3% gewijzigd door Ton76 op 04-01-2015 22:59:18 ((irrelevante regel verwijderd)) ]
  maandag 5 januari 2015 @ 01:24:48 #53
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_148344631
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:44 schreef Ton76 het volgende:
- Geen kinderen (en als ik die wel zou hebben dan zou ik meer geld achter de hand moeten hebben... of in ieder geval veel minder kunnen sparen, want zwemles, voetballen, gitaarles, schoolgeld, kleding en weet ik wat nog meer)
Het wordt onderhand tijd dat je belastingvrij kan sparen voor de studie van je kinderen! Als je nu 20 jaar lang jaarlijks 1,2% mag inleveren hakt dat er hard in...
Studenten krijgen ondertussen niets meer, maar sparende ouders worden alsnog gepakt. Zelfs in de VS hebben ze aantrekkelijker spaarplannen... Het zou goed zijn als je uit je brutosalaris kan sparen voor de studie van je kinderen, en dat geld dan ook veilig is voor financiele problemen van de ouders (lees: niet opeten bij bijstand o.i.d.).
Nu worden voorzieningen voor jongeren/studenten compleet uitgekleed, maar de ouders betalen er niet minder belasting om... Steeds meer overheidsbudget gaat richting het grijze verleden i.p.v. de jonge toekomst, en als je verstandig bent om te sparen word je extra gepakt.
censuur :O
pi_148346824
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 01:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het wordt onderhand tijd dat je belastingvrij kan sparen voor de studie van je kinderen! Als je nu 20 jaar lang jaarlijks 1,2% mag inleveren hakt dat er hard in...
Studenten krijgen ondertussen niets meer, maar sparende ouders worden alsnog gepakt. Zelfs in de VS hebben ze aantrekkelijker spaarplannen... Het zou goed zijn als je uit je brutosalaris kan sparen voor de studie van je kinderen, en dat geld dan ook veilig is voor financiele problemen van de ouders (lees: niet opeten bij bijstand o.i.d.).
Nu worden voorzieningen voor jongeren/studenten compleet uitgekleed, maar de ouders betalen er niet minder belasting om... Steeds meer overheidsbudget gaat richting het grijze verleden i.p.v. de jonge toekomst, en als je verstandig bent om te sparen word je extra gepakt.
Waarom? Dan mag jij extra sparen terwijl iemand zonder kinderen wel moet betalen... lijkt weer een CDA voorstel - altijd gezinnen financieel voortrekken.
pi_148347372
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 08:31 schreef elkravo het volgende:

[..]

Waarom? Dan mag jij extra sparen terwijl iemand zonder kinderen wel moet betalen... lijkt weer een CDA voorstel - altijd gezinnen financieel voortrekken.
Ik snap je punt, maar wij hebben weer heel gunstig kunnen studeren. Dat wordt meer een meer afgebouwd. In dat opzicht zou je een soort studiefonds als een privé pensioenfonds kunnen opzetten.

Ik denk dat dat over de breedte niet zo uitmaakt. Of je nu direct de studiefinanciering via jouw belasting ophoest of het via een spaarvoordeel op deze wijze. Al was het maar in de vorm van niet mee laten tellen voor het totaal vermogen.
pi_148347466
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:23 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar wij hebben weer heel gunstig kunnen studeren. Dat wordt meer een meer afgebouwd. In dat opzicht zou je een soort studiefonds als een privé pensioenfonds kunnen opzetten.

Ik denk dat dat over de breedte niet zo uitmaakt. Of je nu direct de studiefinanciering via jouw belasting ophoest of het via een spaarvoordeel op deze wijze. Al was het maar in de vorm van niet mee laten tellen voor het totaal vermogen.
Goed punt, en netjes onderbouwd. Ook ik snap het punt (voortrekken van gezinnen) waar elkravo op doelt.

En als het studiefonds echt geblokkeerd is, en alleen gebruikt mag worden voor lesgeld/collegegeld/boeken, etc., dan valt het voortrekken m.i. ook wel mee.

(kun je nagaan, dat zeg zelfs ik, als een niet-ouder)
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 5 januari 2015 @ 09:35:40 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148347515
Je moet sparen sowieso niet belasten. En al helemaal niet in deze tijd met hoge schulden en wereldwijde pensioentekorten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148347527
Zwitserleven rente staat er op bij mij.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 5 januari 2015 @ 13:02:56 #59
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_148352680
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 08:31 schreef elkravo het volgende:
Waarom? Dan mag jij extra sparen terwijl iemand zonder kinderen wel moet betalen... lijkt weer een CDA voorstel - altijd gezinnen financieel voortrekken.
Iemand zonder kinderen profiteert ook van een opleiding van toekomstige landgenoten. Er zijn veel meer dingen in de samenleving waar je aan bijdraagt zonder er zelf direct profijt van te hebben.
Er komt juist steeds meer een tweedeling: mensen met "oude rechten" die financieel voordeel hebben (goedkoop gestudeerd, fiscaal vriendelijke spaarhypotheek, volledige partner-AOW en aanrechtsubsidiec vroegpensioen, etc. etc.) en jongeren voor wie al die dingen worden afgeschaft, daardoor steeds meer zelf moeten betalen, en ondertussen ook nog via de belastingen moeten bijdragen aan alle oude verworven rechten voor een generatie waar ze zelf nooit gebruik van kunnen maken.
Heeft verder weinig met CDA te maken, maar het lijkt me zinniger om te investeren in de studie van jongeren dan heel veel andere overheidsuitgaven.
De nu afgeschafte studiefinanciering was trouwens al minimaal. Vergelijk die 200 euro per jaar eens met wat iemand krijgt als-ie besluit niets te gaan doen: bijstand is vele malen hoger. Het leven van een hoogbejaarde een maand rekken kost al meer dan een volledige studie!
censuur :O
pi_148352812
Vader geworden, Remco? Gefeliciteerd ;)
so long and thanks for all the fish
pi_148353841
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:34 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Sinds die keer staat "signature required" aan, bij al onze shipments... en dus ook bij shipments die nagenoeg geen waarde hebben (zoals de ICBC chocolaatjes)...
Jij werkt bij ICBC?

Overigens heb ik ook geen chocolaatjes van ze mogen ontvangen. Misschien hebben ze de grens getrokken bij een bepaald spaarvermogen óf moet je voor een bepaalde datum een rekening geopend hebben? Ik heb volgens mij rond de zomer begin oktober een (spaar)rekening geopend bij ICBC..

[ Bericht 2% gewijzigd door Graankorrel op 05-01-2015 13:51:02 ]
pi_148354131
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:39 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Jij werkt bij ICBC?

Nee, zeer zeker niet.

Ik wil alleen maar zeggen dat ze in de UPS tooling bij ICBC waarschijnlijk het vinkje "signature required" hebben aangezet, waardoor je dus ook voor pakketjes met een waarde van 0 Euro toch je handtekening moet zetten.
pi_148354226
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:49 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Nee, zeer zeker niet.

Ik wil alleen maar zeggen dat ze in de UPS tooling bij ICBC waarschijnlijk het vinkje "signature required" hebben aangezet, waardoor je dus ook voor pakketjes met een waarde van 0 Euro toch je handtekening moet zetten.
Ah oké, dan had ik je verkeerd begrepen. Was wel interessant geweest als er een werknemer van daar hier op het forum actief zou zijn... ;)
pi_148354279
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:52 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Ah oké, dan had ik je verkeerd begrepen. Was wel interessant geweest als er een werknemer van daar hier op het forum actief zou zijn... ;)
Geen probleem.
Ik probeerde alleen maar uit te leggen waarom je voor (waarschijnlijk) elk ICBC pakketje (verstuurd via UPS) je handtekening moet zetten. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ton76 op 05-01-2015 13:54:33 (typo) ]
pi_148354375
Rente NN is bijgeschreven :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 5 januari 2015 @ 14:00:23 #66
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148354472
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:52 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Ah oké, dan had ik je verkeerd begrepen. Was wel interessant geweest als er een werknemer van daar hier op het forum actief zou zijn... ;)
Ik denk best wel dat een aantal banken hier af en toe komt rondneuzen hoor. Dat zou ik in elk geval wel doen als ik bij de marketing afdeling van een bank werkte.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148354574
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:57 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Rente NN is bijgeschreven :)
Ahja, ik zie het... bij mij staat het er ook op.

Ik heb er nu niet veel bij NN staan, want ik ben vorig jaar begonnen met ZwitserLeven MaandSparen, en de rente daar (bij ZL) was (toen) toen iets aantrekkelijker.

Maar op dit moment staat de rente bij zowel NN als ZL MaandSparen op 1,6%. :(

[ Bericht 3% gewijzigd door Ton76 op 05-01-2015 14:04:27 (typo) ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 5 januari 2015 @ 14:05:51 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148354662
De hoogst renderende banken doen altijd een beetje haasje over kwa rente dus je kunt je geld ook gewoon spreiden over de beste 2 of 3.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148354707
Ik snap alleen echt niet waarom ze bij NN flash gebruiken ;(
Zeer onveilig wat mij betreft.
  maandag 5 januari 2015 @ 14:10:08 #70
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_148354796
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:35 schreef SeLang het volgende:
Je moet sparen sowieso niet belasten. En al helemaal niet in deze tijd met hoge schulden en wereldwijde pensioentekorten.
SeLang voor minister-president. _O_
pi_148354810
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:05 schreef SeLang het volgende:
De hoogst renderende banken doen altijd een beetje haasje over kwa rente dus je kunt je geld ook gewoon spreiden over de beste 2 of 3.
Klopt helemaal!

Bij Argenta komt medio januari 1 van mijn depositos vrij, en dan laat ik het (bij Argenta, tegen 1,65%, vrij opneembaar) voorlopig staan.

En met de ING actie sluis ik dan (in veelvouden van 2500 euro, want 5 euro premie per 2500 vermogenstoename) m'n "vermogen" van ZwitserLeven, Nationale Nederlanden EN Argenta naar m'n ING rekening (onlangs geopend).

En na afloop van de actie ga ik het weer spreiden (en kijken of er weer een deposito actie langskomt).
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 5 januari 2015 @ 15:12:18 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148356917
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:10 schreef Ton76 het volgende:

En na afloop van de actie ga ik het weer spreiden (en kijken of er weer een deposito actie langskomt).
ICBC zit ook in de topgroep en die doen vaak iets rond Chinees Nieuwjaar (valt dit jaar op 10 feb) en in de zomer. In juli (of aug?) bijvoorbeeld heb ik nog 100 euro bonus ontvangen voor het afsluiten van een 1-jaar deposito tegen 1,95%. Betekent wel dat je dat geld van de zomeractie dan niet kunt gebruiken voor de ING actie, als die plaatsvindt. Maar op dat moment leek het me evengoed gunstig omdat de rentes aan het instorten waren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148357611
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

ICBC zit ook in de topgroep en die doen vaak iets rond Chinees Nieuwjaar (valt dit jaar op 10 feb) en in de zomer. In juli (of aug?) bijvoorbeeld heb ik nog 100 euro bonus ontvangen voor het afsluiten van een 1-jaar deposito tegen 1,95%. Betekent wel dat je dat geld van de zomeractie dan niet kunt gebruiken voor de ING actie, als die plaatsvindt. Maar op dat moment leek het me evengoed gunstig omdat de rentes aan het instorten waren.
Ik lees al een hele tijd mee, en ik heb vorig jaar ook gezien dat jij toen gebruik hebt gemaakt van die bonus bij het afsluiten van een deposito.

Maar heel praktisch lijkt ICBC mij niet, om de redenen die een andere FOK'er hier onder geeft. Maar van de andere kant, een beetje papierwerk voor een mooiere rente EN een bonus is natuurlijk ook niet verkeerd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

ICBC is niet de meest eenvoudige bank met overschrijven en deposito's, gaat allemaal analoog (nouja, formulieren invullen, inscannen en mailen). Maar ze reageren wel vlot en de hogere rente weegt nog wel op tegen die extra moeite in dit geval :)

Je kunt wel internetbankieren aanvragen, maar dan moet je volgens mij naar hun hoofdkantoor in Amsterdam komen. Verder, op die ¤5000 na, geen voorwaarden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 5 januari 2015 @ 15:38:54 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148357898
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:31 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Ik lees al een hele tijd mee, en ik heb vorig jaar ook gezien dat jij toen gebruik hebt gemaakt van die bonus bij het afsluiten van een deposito.

Maar heel praktisch lijkt ICBC mij niet, om de redenen die een andere FOK'er hier onder geeft. Maar van de andere kant, een beetje papierwerk voor een mooiere rente EN een bonus is natuurlijk ook niet verkeerd.

Vergeet die doos chocola niet _O- :9

Maar je hebt gelijk, het is iets meer moeite. Mij boeit dat niet want het is tenslotte geen betaalrekening maar een rekening waar ik 1x per jaar ofzo een deposito afsluit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148357946
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:31 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Ik lees al een hele tijd mee, en ik heb vorig jaar ook gezien dat jij toen gebruik hebt gemaakt van die bonus bij het afsluiten van een deposito.

Maar heel praktisch lijkt ICBC mij niet, om de redenen die een andere FOK'er hier onder geeft. Maar van de andere kant, een beetje papierwerk voor een mooiere rente EN een bonus is natuurlijk ook niet verkeerd.

[..]

Ik "bankier" bij ICBC gewoon digitaal (overmaken van tegenrekening naar renteloze ICBC rekening naar gekoppelde ICBC spaarrekening, et vice versa) en het werkt.

Daar is echter ook alles mee gezegd: de interface ziet er niet uit en werkt ook totaal niet vloeiend en makkelijk. Heb nu een beetje door hoe het allemaal werkt dus ik red me er wel mee, maar kan me voorstellen dat lang niet iedereen ermee uit de voeten kan.

Edit: heb dit ook een tijdje met een mobiele app van ze gedaan, dit werkte naar behoren (en beter dan via de web-interface) maar een tijd terug deed ie het opeens niet meer; heb hem toen maar weer verwijderd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')