abonnement Unibet Coolblue
pi_148612771
Mooi die foto's ! Waarom is het toestel eigenlijk eerst naar Seattle gegaan?

FR kan er ook wat van: "KLM (P.O. and Scrap)Doom Flight :( " Staat er nu als je de vlucht vanaf BFI aanklikt. Of is het SEA?

[ Bericht 30% gewijzigd door inkjet op 12-01-2015 19:02:55 ]
--
pi_148614983
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:21 schreef inkjet het volgende:
Mooi die foto's ! Waarom is het toestel eigenlijk eerst naar Seattle gegaan?
Douane/immigratie-perikelen.
Die velden als Mojave en Crestview hebben daar geen mogelijkheden/personeel voor.
quote:
Of is het SEA?
SEA ja.

Ze zijn dus niet via Los Angeles gegaan; aldus Valette zelf:
quote:
Parking spots and flight-time issues


[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 12-01-2015 19:18:28 ]
  maandag 12 januari 2015 @ 20:22:03 #228
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_148618226
British Airways op herhaling. Gaat al een stuk beter dan dat akkefietje in Johannesburg, maar ze zijn er nog niet helemaal:

BAng: British Airways Plane Hits Hangar

  maandag 12 januari 2015 @ 20:28:08 #229
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_148619178
Gisteren weer terug gevlogen vanaf Newark (VS) naar Dusseldorf via London Heathrow. Eerste vlucht met Virgin, en zo goed als de heenreis me beviel zo slecht was deze -O- Vooral de beenruimte viel me zwaar tegen. We zaten in een A340, kon mijn benen niet eens recht vooruit neerzetten :')

Heathrow via terminal 5 terug, ook waardeloos. Overal rijen. British Airways dan weer prima beenruimte. Les voor de volgende keer; direct vliegen met KLM :+
pi_148619849
Direct vliegen :Y :Y
KLM :N
BA :Y

Al is het maar omdat BA op Schiphol bij gates zit zonder van die achterlijke bodyscanners. ^O^
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_148620095
Een overstap is eigenlijk helemaal niet zo erg, laat de tijd was verandert en we hadden goede tailwind (http://www.iflscience.com(...)during-flight-london dit waren wij niet maar wel die dag), dus ik moest lang wachten. En Terminal 5 op Heathrow was wel echt kut.

Die bodyscans kunnen me dan weer niks interesseren :P
pi_148624055
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:22 schreef OEM het volgende:
British Airways op herhaling. Gaat al een stuk beter dan dat akkefietje in Johannesburg, maar ze zijn er nog niet helemaal:

BAng: British Airways Plane Hits Hangar

[ afbeelding ]
Oeps. :+

EDIT: Foto's van Valette:

Laatste KLM MD-11 staat in Mojave


Flo has landed







En als je geld over hebt...
quote:
Dit is de originele flightstrip van de allerlaatste pax md11 outbound vanaf Schiphol.
Een prachtig collecters item!
Hierbij start de veiling, uiteraard gaat het geld naar het goede doel!!

This is the original flightstrip used at Schiphol Tower for the last outbound flight ever out of Amsterdam by the last pax MD11. A fantastic collecters item!
The auction starts now, of course the money will be donated to charity!
Shipping abroad will be no problem!!

EDIT: en de PH-CKD staat nu gepland om morgen om 13:00 uur te vertrekken voor een testvlucht.
Of het betrouwbaar is...vlucht is al zo vaak verzet...



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 13-01-2015 00:46:45 ]
pi_148627200
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:06 schreef LintuxCx het volgende:
Direct vliegen :Y :Y
KLM :N
BA :Y

Al is het maar omdat BA op Schiphol bij gates zit zonder van die achterlijke bodyscanners. ^O^
Ach het gaat wel vlot moet ik zeggen. Veel vlotter dan een check bij de gate, maar dat is verleden tijd als Schiphol klaar is met de 'bovendekken' op de pieren. All een paar keer vertraging gehad omdat de security het boarden ophield.
--
pi_148628347
Vandaag in de geschiedenis:



- 13 januari 1942: Het eerste gebruik van de schietstoel om een vliegtuig te verlaten.
Helmut Schenk zit in een Heinkel He 280 prototype (de eerste straal aangedreven gevechtsvliegtuig) waarvan de motoren waren verwijderd. Hij werd door een paar Messerschmitt Bf 110 vliegtuigen voortgetrokken. Maar op 2400 meter hoogte verliest hij de controle over het vliegtuig (het had veel gesneeuw) waarop hij de schietstoel gebruikt.



- 13 januari 1969: Scandinavian Airlines is op weg van Seattle naar Los Angeles. De 2.5 jaar oude McDonnell-Douglas DC-8-62 (LN-MOO Sverre Viking) vanuit Kopenhagen heeft 3 cockpit- en 3 cabin-crew en 36 passagiers aan boord.
Bij de landing krijgen ze echter problemen met de landing gear en worden hierdoor afgeleid.
Dit leidt tot verdere problemen en vergeten ze hun positie.
Om 19:21 uur crashen ze in de Santa Monica Bay, 11 kilometer ten westen van LAX. 3 cabincrew en 3 passagiers overleven de crash niet.




De piloot probeert de DC-8 nog omhoog te krijgen waardoor de staart het water eerst raakt. Hierna breekt de DC-8 in drie stukken. Het grootste stuk - voorste gedeelte tot net achter de vleugel - blijft nog 20 uur drijven. Dit stuk wordt later naar Monica Beach gesleept waar het zinkt, maar wordt later geborgen en naar de haven van Long Beach gebracht. De andere twee stukken - inclusief landing gear en motoren - wordt niet geborgen.



5 dagen later crasht United Airlines vlucht 266 - een 4 maanden jonge Boeing 727-22C N7434U van LAX naar Denver - na takeoff van LAZ in de baai; niet ver van de DC-8. Geen van de 38 inzittenden overleeft de crash die aan motorproblemen te wijten is.



- 13 januari 1982: Air Florida vlucht 90 staat gereed op Washington National Airport voor een vlucht naar Fort Lauderdale met een stop in Tampa. De Boeing 737-222 (N62AF) heeft 2 cockpit-, 3 cabincrew en 74 passagiers aan boord.
De temperatuur was -4 °C en de luchthaven was die morgen al gesloten geweest vanwege sneeuwval, rond het middaguur werd de luchthaven weer geopend.

Nadat de 737 was gede-iced kon de een pushback truck geen grip krijgen; hierop werden de motoren gestart en werd reverse thrust gebruikt om los te komen. Ondanks de truck en de motoren kwam de 737 niet in beweging waarop een pushback truck met sneeuwkettingen de kist wel weg kon krijgen; hierna stonden ze nog 49 minuten in een lange rij met andere vliegtuigen, wachtend om te vertrekken.
Ondertussen begon het weer harder te sneeuwen en moesten ze eigenlijk weer gede-iced worden.
Dit besloten zij niet te doen (het zou nog meer vertraging opleveren) en ook de engine anti-ice system schakelden zij niet in. Dit systeem gebruikt de warmte van de motoren om sensoren te beschermen tegen bevriezing.

Dit zorgde bij de takeoff ervoor dat de motoren minder vermogen leverden dan nodig was; de 737 had 800 meter meer nodig om los te komen. Vrijwel direct na het loskomen begon de stick shaker te rammelen ter indicatie dat de kist begint te overtrekken.
De 737 haalt maar 107 meter hoogte waarna het weer begint te dalen.
Nog geen 30 seconden na takeoff crasht de 737 op de 14th Street Bridge waar het 6 auto's en een vrachtauto raakt en crasht vervolgens in de bevroren Potomac rivier.

Aangezien veel overheidsgebouwen eerder gesloten waren vanwege het weer waren de wegen vol en konden hulpdiensten moeilijk de plek bereiken. Enkele bijstanders konden overlevenden uit het water halen maar de meesten konden niets doen in het ijskoude water.
20 minuten na de crash kwam een Bell 206 helikopter (N22PP) aan; deze kon enkele overlevenden over het ijs naar de kant sleuren.
Een van de passagiers - Arland D. Williams - gaf telkens de reddingslijn door aan anderen.
Toen de helikopter voor hem terugkwam was hij verdwenen.




Van alle 79 inzittenden overleven slechts 5 inzittenden de crash en het ijskoude water; 1 stewardess en 4 passagiers. Daarnaast overleden 4 personen die in de auto's zaten en raken daar 4 gewond.
De 14th Street Bridge is later naar Williams vernoemd.

30 minuten na de crash ontspoorde een metrostel bij een naburige station waarbij 3 doden vielen.
In 30 minuten lag een van Washington's belangrijkste luchthaven en metrolijnen eruit wat de hele Washington metropolitan area plat legde.
pi_148633767
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:11 schreef Viezze het volgende:
En Terminal 5 op Heathrow was wel echt kut.
Wat vind je er eigenlijk kut aan? Ik had een hekel aan Heathrow toen ik er alleen voor overstappen kwam, maar nu ik gewoon in Londen woon heb ik van alle vliegvelden hier inclusief Gatwick, toch het liefste Heathrow (en dan vooral T5)..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_148634414
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wat vind je er eigenlijk kut aan? Ik had een hekel aan Heathrow toen ik er alleen voor overstappen kwam, maar nu ik gewoon in Londen woon heb ik van alle vliegvelden hier inclusief Gatwick, toch het liefste Heathrow (en dan vooral T5)..
We kwamen op (volgens mij) T2 aan. Dan staat de hal daar vol omdat iedereen naar T5 moet en de bussen niet zoveel rijden. Kom je aan op T5, weer een behoorlijke rij in de gang. Aan het einde van die rij staat weer een rij voor ticket/paspoort controle, dan mag je wachten tot je naar boven mag, waar je weer mag wachten op de beveiligingscontrole. Het heeft me minimaal een uur geduurd (maar volgens mij meer) om van T2 naar T5 te komen (heenreis T5 - T2 ging veel sneller).

Maar wat het ergste was, was dat het personeel uiterst onbeschoft en slecht gehumeurd was.
pi_148640718
(Ik lees hier weleens mee, gaaf topic)

T5 wordt steeds erger met lange rijen. Ik vlieg eigenlijk altijd via Heathrow T5 (woon in Baltimore, en dan kan je direct van BWI naar LHR) en het wordt steeds erger. Laatst stond zelfs het grondpersoneel te klagen dat het zo slecht was opgezet. Normaliter transfer ik altijd via T5 maar laatst moest ik van T5 naar T3, en volgens mij was ik sneller met de bus naar T3 en door ticket/paspoort dan dat wanneer ik in T5 was gebleven.

Volgens mij kan je bij T5 het best gewoon de UK binnen te gaan (zeker met electronisch paspoort) en dan aan de andere kant weer door security (aan je rechterkant, want daar is het altijd minder druk, de linkerkant is sowieso drukker + daar komen ook de transfers doorheen).
pi_148640894
Dat was precies waar wij aan zaten te denken. Nou hadden we een lange overstap, maar als je net uit een nachtvlucht komt en geen oog hebt dicht gedaan heb je geen zin om zo lang te wachten.

Off-topic; ik was vorige week nog in Baltimore! Ik weet nu in ieder geval weer hoe 10 graden onder 0 aanvoelt :+

Trouwens, je zou ook een Amtrak naar Newark kunnen nemen en dan rechtstreeks op AMS vliegen. Weet niet of dat veel tijd scheelt overigens.
pi_148642137
Even wegkijken nu:


Foto is van 3 januari.

Foto zegt dat de kist rechts PH-KCI is, maar dat klopt IMHO niet. PH-KCI is al gesloopt net als -KCH.
Persoonlijk gok ik dat de MD-11 die hier gesloopt wordt -KCG is, het toestel rechts is dan -KCK of -KCF.

PH-KCC in San Bernardino is nog steeds in redelijk gave conditie (eind 2014 was daar minder van verwijderd dan de kisten in Victorville).
-KCA en -KCB in Crestview staan ook nog steeds deels ontmanteld naast de baan.
pi_148642859
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:41 schreef Viezze het volgende:
Dat was precies waar wij aan zaten te denken. Nou hadden we een lange overstap, maar als je net uit een nachtvlucht komt en geen oog hebt dicht gedaan heb je geen zin om zo lang te wachten.

Off-topic; ik was vorige week nog in Baltimore! Ik weet nu in ieder geval weer hoe 10 graden onder 0 aanvoelt :+

Trouwens, je zou ook een Amtrak naar Newark kunnen nemen en dan rechtstreeks op AMS vliegen. Weet niet of dat veel tijd scheelt overigens.
Ik ben BA-lid met aardig wat punten en trein is ook weer gedoe (en niet goedkoop). Daarnaast is mijn vrouw Brits dus we zijn ook regelmatig in de UK. Ik ben het wel gewend zo! En ja, het was koud vorige week!

OT: Ben blij dat ik afgelopen jaar de MD-11 nog op Schiphol heb zien staan. Zo jammer...
  PR/Manusje van alles dinsdag 13 januari 2015 @ 15:46:41 #242
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148643054
Beter gesloopt dan 20 jaar stofhappen in de woestijn.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 15:47:23 #243
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148643087
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:19 schreef Iemand91 het volgende:
Even wegkijken nu:

[ afbeelding ]
Foto is van 3 januari.

RIP in pieces ;(
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:03:57 #244
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_148643738
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:19 schreef Iemand91 het volgende:
Even wegkijken nu:

[ afbeelding ]
Foto is van 3 januari.

Foto zegt dat de kist rechts PH-KCI is, maar dat klopt IMHO niet. PH-KCI is al gesloopt net als -KCH.
Persoonlijk gok ik dat de MD-11 die hier gesloopt wordt -KCG is, het toestel rechts is dan -KCK of -KCF.
Als ik door m'n foto's blader van de md11's, dan zie ik alleen KCK met zo'n zwarte veeg bij de eerste deur links.
pi_148649044


45 hele kilometers :7
Trotse Twentenaar
pi_148649260
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:55 schreef zlotka het volgende:
[ afbeelding ]

45 hele kilometers :7
Positioning flight :) en dan vlieg je nog een stuk om ook als je vanuit het noorden landt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:34:53 #247
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148668008
Als dadelijk ArkeFly hun 3e 787 ontvangen zal er weer een 767 vertrekken. Klopt het dat ze dan nog met die laatste 767 die overblijft door blijven vliegen? Of gaat deze er dan ook uit?
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:38:12 #248
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148668105
Ik dacht laatst hier gelezen te hebben dat ze die laatste 767 houden omdat drie 787's niet genoeg zou zijn en wikipedia ondersteund dat:
"De enige 767 die overblijft is de PH-OYI, deze zal de vloot op korte termijn ook niet verlaten zolang Arke niet aan meer dan drie 787 Dreamliners kan komen."
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:08:51 #249
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_148668767
Dure bedoeling om 1 kist van een bepaald type in de lucht te moeten houden.
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:18:53 #250
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_148668996
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:08 schreef Sunri5e het volgende:
Dure bedoeling om 1 kist van een bepaald type in de lucht te moeten houden.
Zijn er binnen de TUI-Group toevallig geen andere maatschappijen die ook met 767's vliegen?
Lijkt mij dat ze dan iets gezamenlijk kunnen regelen voor onderhoud van de vloot?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')