abonnement Unibet Coolblue
pi_147760620
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:25 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

Yup :Y
Waarom eigenlijk?
pi_147760676
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Waarom niet? in de pakketwereld gaat het toch ook al jaren goed? ups, postnl, tnt dpd alles gaat door elkaar heen en ieder zorgt voor zijn eigen boontjes.

Ik verstuur regelmatig post met bp en nooit last van gehad.
Je kunt markt voor post en pakketten niet zomaar met elkaar vergelijken. Dat is een gevalletje appels en peren.
Je zegt zelf dat ze bij pakketten voor hun eigen boontjes zorgen terwijl dat in de situatie die beschreven wordt in dat artikel dus absoluut niet het geval is.

En een tip: Als je antwoord wil op je vraag, moet je niet direct daarna kritiek gaan leveren. Over het algemeen worden mensen dan gauw minder behulpzaam.
  vrijdag 19 december 2014 @ 22:44:56 #153
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147760730
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:18 schreef icloud het volgende:
Als je de upd volledig afschaft en sandd toestaat om brievenbussen te plaatsen, dan bezorgen ze ook vaker.
Dat gaat Sandd echt niet doen voor die anderhalve brief die per dag nog in zo'n ding gegooid wordt.
pi_147761058
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:43 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat ze bij pakketten voor hun eigen boontjes zorgen terwijl dat in de situatie die beschreven wordt in dat artikel dus absoluut niet het geval is.

Dat lees ik nergens, ik heb lang genoeg bij de dpd gewerkt om te weten dat de concurrenten wat betreft paketten volledig hun eigen boontjes doppen.

En jouw steek onder water ga ik niet op in, daar heb jij je niet mee te bemoeien.
pi_147761111
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?
Omdat ze blij met ons zijn en dat we goed werk hebben geleverd :s)
pi_147761813
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:51 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

Omdat ze blij met ons zijn en dat we goed werk hebben geleverd :s)
prima, vaker doen
pi_147763883
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:18 schreef icloud het volgende:

[..]

Ze bezorgen niet vaker omdat de overheid postnl voortrekt.

Als je de upd volledig afschaft en sandd toestaat om brievenbussen te plaatsen, dan bezorgen ze ook vaker.
Den Haag verstuurd genoeg via Sandd terwijl ze weten dat het een bedrijf is dat draait op uitbuiten, een bouwbedrijf dat Portugezen of Polen te weinig betaald pakken ze wel aan. Sandd laten ze gewoon met rust, dat oogje dicht knijpen is echt veelte veel "steun" van de overheid.

En de UPD is meer dan alleen brievenbussen mogen neer zetten. Als Sandd brievenbussen wil moeten ze eens met de NS praten. Weet je nog die Telfort telefooncellen? Die stonden op (min of meer openbaar) privé terein, daar kunnen nu ook heel goed brievenbussen staan hoor. Lekker makkelijk zonder dat er allemaal dure randvoorwaarden zijn, die PostNL dus wel heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stoplichtjuh op 20-12-2014 00:04:05 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  zaterdag 20 december 2014 @ 06:09:58 #158
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147766796
Mogguh :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:31 schreef icloud het volgende:
Of het inmiddels is uitgekleed weet ik niet, ik heb er minder dan een half jaar gewerkt.

Was het gezeik van klanten helemaal zat, bepaalde klanten die van mij eiste dat ik de vrachtwagen zou vullen tegen de regels in, mooi niet daar ben ik een eikel in en ga lekker een kopje koffie drinken.
Hoe bedoel je? Zelf je bak indelen? Of dat klanten bepaalden hoe je de bak moest indelen?
Ik vond het nooit een probleem om zelf in te laden. Vaak genoeg tegen gekomen dat klanten zelf gingen of wilden laden en het totaal misging ivm verkeerde indeling oid.
Ook een keer meegemaakt omdat het niet anders kon/op verzoek van het DC, de klep tegen een dok aangezet. Komt zo'n figuur met een klein heftruckje aan om de trailer vol te zetten. Ik dacht eerst:die zet die pallets er voor, maar nee dus, hij reed door. Ja, daar kon die klep niet tegen :')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147766828
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:10 schreef V__L_N het volgende:
Hoeveel rode bakken is eigenlijk een tas? Ik lees hier steeds zoveel bakken. Maar ik als straatloper heb geen idee hoeveel dat eigenlijk is.

Ik had hier 2 tassen.
1 Rode + 2 blauwe bakken is ongeveer 1 volle tas.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_147767159
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:00 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Ik zal je twee goede redenen geven om de postmarkt weer dicht te gooien.

PostNL verzorgt de universele postdienst en dat kost gewoon belastinggeld. Alle post naar PostNL zou de kosten drukken, iets wat voor de belastingbetaler veel intresanter is dan een prijsvechter als Sandd waar de (meeste) bezorg(st)ers niet eens het minimum loon verdienen. Daarbij zal Sandd met twee dagen bezorgen ook nooit een bedrijf zijn dat Nederland met echt werk verrijkt, het grootste deel van hun bezorgend personeel verdient tussen de 75 en 150 euro bruto per maand!

Voor bedrijven is die te lage prijs op het eerste gezicht, net als die goedkope kerstkaarten leuk. Maar het belastinggeld dat naar PostNL gaat komt toch ergens vandaan.
het is een bedrijf met veredelde folderlopers, die met niet al te snugger volk werkt
pi_147767177
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:18 schreef icloud het volgende:

[..]

Ze bezorgen niet vaker omdat de overheid postnl voortrekt.

Als je de upd volledig afschaft en sandd toestaat om brievenbussen te plaatsen, dan bezorgen ze ook vaker.

Kennelijk is er niet genoeg post en is het niet rendabel in de huidige markt om vaker te bezorgen.

In de tijd dat ik nog chauffeur was bij tpg verdiende ik meer dan een collega trucker, daar zit het addertje.
voortrekken, buiten de digitale aanlevering zit alles van de overheid al zowat bij Sandd(wat de kwaliteit niet ten goede komt, zie google)
pi_147767365
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:50 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat lees ik nergens, ik heb lang genoeg bij de dpd gewerkt om te weten dat de concurrenten wat betreft paketten volledig hun eigen boontjes doppen.

En jouw steek onder water ga ik niet op in, daar heb jij je niet mee te bemoeien.
:')
  zaterdag 20 december 2014 @ 09:48:49 #163
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147767756
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 09:03 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

:')
Bemoei je er niet mee ja!

:+
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147767896
Nu al gesmst dat het vandaag weer topdruk is en dat ze ons op de hoogte houden van zowel levering 1 als 2. Beetje jammer alleen, als levering 1 op tijd is en ik begin op tijd, maar levering 2 niet, ik na anderhalf uur alsnog buiten sta te wachten :')

Bol.com cadeaukaart is alweer uitgegeven. Legpuzzels zijn mijn hobby maar zijn vrij duur, dus kon er nu mooi eentje kopen :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147768149
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:03 schreef superkimmi het volgende:
Nu al gesmst dat het vandaag weer topdruk is en dat ze ons op de hoogte houden van zowel levering 1 als 2. Beetje jammer alleen, als levering 1 op tijd is en ik begin op tijd, maar levering 2 niet, ik na anderhalf uur alsnog buiten sta te wachten :')
Of een flinke levering 1, zodat je niet hoeft te wachten.
pi_147768304
maar dan is alles er nog later. Das niet handig voor mensen die 2 wijken lopen, want dan kun je pas om half 2 beginnen en word het in het donker lopen.

Net een smsje gehad dat de eerste aflevering maar een kwartiertje verlaat is. Dus valt mee
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147768443
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 06:09 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Hoe bedoel je? Zelf je bak indelen? Of dat klanten bepaalden hoe je de bak moest indelen?
Ik vond het nooit een probleem om zelf in te laden. Vaak genoeg tegen gekomen dat klanten zelf gingen of wilden laden en het totaal misging ivm verkeerde indeling oid.
Ook een keer meegemaakt omdat het niet anders kon/op verzoek van het DC, de klep tegen een dok aangezet. Komt zo'n figuur met een klein heftruckje aan om de trailer vol te zetten. Ik dacht eerst:die zet die pallets er voor, maar nee dus, hij reed door. Ja, daar kon die klep niet tegen :')
Mijn baas zei altijd jij bent chauffeur, dus jij rijd de vrachtwaggel tot aan het dock, en dan moet de klant zelf zijn spullen inladen en ondertussen kan jij koffie gaan drinken.
  zaterdag 20 december 2014 @ 10:52:51 #168
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147768530
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:47 schreef icloud het volgende:

[..]

Mijn baas zei altijd jij bent chauffeur, dus jij rijd de vrachtwaggel tot aan het dock, en dan moet de klant zelf zijn spullen inladen en ondertussen kan jij koffie gaan drinken.
Maar jij bent verantwoordelijk voor je lading, dus enige aanwijzingen of soms zelf laden hoort daar afentoe bij.
Ik snap het wel hoor, totdat het mis gaat, gaat wat je baas zegt wel op.
Been there done that :{
O,a pallet met folders vervoeren die niet goed waren ingeseald tot dure elektronica(onderdelen)....
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147768629
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:52 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Maar jij bent verantwoordelijk voor je lading, dus enige aanwijzingen of soms zelf laden hoort daar afentoe bij.
Ik snap het wel hoor, totdat het mis gaat, gaat wat je baas zegt wel op.
Been there done that :{
O,a pallet met folders vervoeren die niet goed waren ingeseald tot dure elektronica(onderdelen)....
Volgens hem was er toenertijd zelfs zwart op wit afgesproken dat je als chauffeur geen laadwerkzaamheden hoeft te doen, ivm arbo en belasting enzo.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn voormalige baas ongeveer een jaar met veel bombarie en een rechtszaak is weggegaan, hij heeft ze het bloed onder de bagels vandaan gehaald, door precies zich te houden aan zijn taakomschrijving en dwars te zijn.
pi_147769228
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:38 schreef superkimmi het volgende:
maar dan is alles er nog later. Das niet handig voor mensen die 2 wijken lopen, want dan kun je pas om half 2 beginnen en word het in het donker lopen.

Hier wordt het ook weer half 2 (de enige aanlevering). Maar ik moet zeggen: vorige week kwam TC alvast een paar tassen eerder brengen (toen ik twee wijken had).

Wie weet, streven ze er volgend jaar naar om de bezorgers om 17 uur OP de straat te hebben...
pi_147769416
Ik vind het nu toch wel fijn dat ze me maar op 1 wijk hebben gezet. Als er dan zo nog een sms komt over vertraging, kom ik iig niet in de problemen :P
Vorige jaren een paar keer gedonder mee gehad toen ik wel 2 wijken had. Dus daar houden ze nu wel wat meer rekening mee :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147770791
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 17:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Waarom niet? in de pakketwereld gaat het toch ook al jaren goed? ups, postnl, tnt dpd alles gaat door elkaar heen en ieder zorgt voor zijn eigen boontjes.

Ik verstuur regelmatig post met bp en nooit last van gehad.
Maar de pakkettenwereld is niet te vergelijken. Daar heb je meerdere grote bedrijven die landelijk en daarbuiten opereren. En, zoals je zelf zegt, ze doppen hun eigen boontjes. Het is niet zo dat bijv. DPD niet in Drenthe actief is, en dat vervolgens UPS van hogerhand gedwongen wordt om daar ook de pakjes van DPD te gaan bezorgen, om zodoende op een kunstmatige manier iets te creëren wat op landelijke dekking en concurrentie zou moeten lijken. Daarnaast is het ook nog eens zo dat de pakkettenmarkt een groeimarkt is, terwijl de postmarkt krimpt.

Op de postmarkt heb je twee grote bedrijven, en daarnaast nog een heleboel kleintjes. Die kleintjes kunnen niet de eigen broek ophouden, en dus wordt PostNL gedwongen ze daarbij te helpen, en zo zichzelf te beconcurreren.

Een markt die krimpt en waar dus steeds minder te verdienen valt moet je niet koste wat het kost willen liberaliseren, en al helemaal niet op deze manier.

Stel je voor dat ik morgen een kruidenierswinkeltje begin, en dat Albert Heijn mij daar door de overheid gedwongen mee moet helpen. Dat is toch idioot?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147771090
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:02 schreef icloud het volgende:

[..]

Kijk en dan heb je meteen het probleem te pakken, een verstoorde markt door onterechte staatssteun.

Gooi de markt maar helemaal open, en dan gaat sandd vanzelf vaker bezorgen, de sterkste blijven over, de rest gaat zonder pardon failliet

Ik ben trouwens zeer benieuwd hoe die steun eruit ziet, jaarlijks een zak met geld, opgenomen in de concessie? Of gedeeltelijk betalen van de postzegel?
PostNL is niet degene die onterechte staatssteun ontvangt. Het geld wat wij krijgen is voor het uitvoeren van de universele dienstverlening. Zonder dit geld is het niet rendabel om deze dienst uit te voeren, en dan zouden mensen in afgelegen gebieden verstoken blijven van postbezorging. Want denk maar niet dat de concurrentie daar gaat lopen!

Degenen die onterechte staatssteun ontvangen zijn juist de concurrenten! De overheid wil per se een vrije markt en doet dus alles om de concurrentie in leven te houden. Zo hoeven ze zich niet te houden aan de postwet. Ze hoeven geen brievenbussen te plaatsen, geen x aantal servicepunten te hebben, ze mogen zelf bepalen hoe vaak ze bezorgen per week. En post die ze niet willen/kunnen bezorgen, alsmede de retourpost mogen ze in de oranje PostNL-bus gooien en wij moeten dat dan verplicht verwerken tegen kostprijs. En..... ze mogen hun mensen per bezorgde brief betalen.

Als de postmarkt echt een vrije markt zou zijn dan waren alle concurrenten al lang omgevallen. Sandd was dan ook failliet gegaan of overgenomen door PostNL. Dan hadden ze dezelfde weg afgelegd als Select Mail en VSP Post.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147771528
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar de pakkettenwereld is niet te vergelijken. Daar heb je meerdere grote bedrijven die landelijk en daarbuiten opereren. En, zoals je zelf zegt, ze doppen hun eigen boontjes. Het is niet zo dat bijv. DPD niet in Drenthe actief is, en dat vervolgens UPS van hogerhand gedwongen wordt om daar ook de pakjes van DPD te gaan bezorgen, om zodoende op een kunstmatige manier iets te creëren wat op landelijke dekking en concurrentie zou moeten lijken. Daarnaast is het ook nog eens zo dat de pakkettenmarkt een groeimarkt is, terwijl de postmarkt krimpt.

Op de postmarkt heb je twee grote bedrijven, en daarnaast nog een heleboel kleintjes. Die kleintjes kunnen niet de eigen broek ophouden, en dus wordt PostNL gedwongen ze daarbij te helpen, en zo zichzelf te beconcurreren.

Een markt die krimpt en waar dus steeds minder te verdienen valt moet je niet koste wat het kost willen liberaliseren, en al helemaal niet op deze manier.

Stel je voor dat ik morgen een kruidenierswinkeltje begin, en dat Albert Heijn mij daar door de overheid gedwongen mee moet helpen. Dat is toch idioot?
Dat is wat ik in mijn eerste post al zei, iedereen moet zijn eigen broek ophouden met een eigen dc, wil je dat niet of kun je dat niet dan is er geen plaats op de postmarkt.
pi_147771633
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Als de postmarkt echt een vrije markt zou zijn dan waren alle concurrenten al lang omgevallen. Sandd was dan ook failliet gegaan of overgenomen door PostNL. Dan hadden ze dezelfde weg afgelegd als Select Mail en VSP Post.
Dat durf ik ten zeerst te betwijfelen, sandd werkt met veel goedkoper personeel, dus als je echt de postmarkt volledig opengooit hebben zij een voordeel.

IK zou eerder verwachten dat postnl dan gierend failliet zou gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')