Je kunt markt voor post en pakketten niet zomaar met elkaar vergelijken. Dat is een gevalletje appels en peren.quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:28 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarom niet? in de pakketwereld gaat het toch ook al jaren goed? ups, postnl, tnt dpd alles gaat door elkaar heen en ieder zorgt voor zijn eigen boontjes.
Ik verstuur regelmatig post met bp en nooit last van gehad.
Dat gaat Sandd echt niet doen voor die anderhalve brief die per dag nog in zo'n ding gegooid wordt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:18 schreef icloud het volgende:
Als je de upd volledig afschaft en sandd toestaat om brievenbussen te plaatsen, dan bezorgen ze ook vaker.
Dat lees ik nergens, ik heb lang genoeg bij de dpd gewerkt om te weten dat de concurrenten wat betreft paketten volledig hun eigen boontjes doppen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:43 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat ze bij pakketten voor hun eigen boontjes zorgen terwijl dat in de situatie die beschreven wordt in dat artikel dus absoluut niet het geval is.
prima, vaker doenquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:51 schreef asabeta1 het volgende:
[..]
Omdat ze blij met ons zijn en dat we goed werk hebben geleverd
Den Haag verstuurd genoeg via Sandd terwijl ze weten dat het een bedrijf is dat draait op uitbuiten, een bouwbedrijf dat Portugezen of Polen te weinig betaald pakken ze wel aan. Sandd laten ze gewoon met rust, dat oogje dicht knijpen is echt veelte veel "steun" van de overheid.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:18 schreef icloud het volgende:
[..]
Ze bezorgen niet vaker omdat de overheid postnl voortrekt.
Als je de upd volledig afschaft en sandd toestaat om brievenbussen te plaatsen, dan bezorgen ze ook vaker.
Hoe bedoel je? Zelf je bak indelen? Of dat klanten bepaalden hoe je de bak moest indelen?quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:31 schreef icloud het volgende:
Of het inmiddels is uitgekleed weet ik niet, ik heb er minder dan een half jaar gewerkt.
Was het gezeik van klanten helemaal zat, bepaalde klanten die van mij eiste dat ik de vrachtwagen zou vullen tegen de regels in, mooi niet daar ben ik een eikel in en ga lekker een kopje koffie drinken.
1 Rode + 2 blauwe bakken is ongeveer 1 volle tas.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:10 schreef V__L_N het volgende:
Hoeveel rode bakken is eigenlijk een tas? Ik lees hier steeds zoveel bakken. Maar ik als straatloper heb geen idee hoeveel dat eigenlijk is.
Ik had hier 2 tassen.
het is een bedrijf met veredelde folderlopers, die met niet al te snugger volk werktquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:00 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Ik zal je twee goede redenen geven om de postmarkt weer dicht te gooien.
PostNL verzorgt de universele postdienst en dat kost gewoon belastinggeld. Alle post naar PostNL zou de kosten drukken, iets wat voor de belastingbetaler veel intresanter is dan een prijsvechter als Sandd waar de (meeste) bezorg(st)ers niet eens het minimum loon verdienen. Daarbij zal Sandd met twee dagen bezorgen ook nooit een bedrijf zijn dat Nederland met echt werk verrijkt, het grootste deel van hun bezorgend personeel verdient tussen de 75 en 150 euro bruto per maand!
Voor bedrijven is die te lage prijs op het eerste gezicht, net als die goedkope kerstkaarten leuk. Maar het belastinggeld dat naar PostNL gaat komt toch ergens vandaan.
voortrekken, buiten de digitale aanlevering zit alles van de overheid al zowat bij Sandd(wat de kwaliteit niet ten goede komt, zie google)quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:18 schreef icloud het volgende:
[..]
Ze bezorgen niet vaker omdat de overheid postnl voortrekt.
Als je de upd volledig afschaft en sandd toestaat om brievenbussen te plaatsen, dan bezorgen ze ook vaker.
Kennelijk is er niet genoeg post en is het niet rendabel in de huidige markt om vaker te bezorgen.
In de tijd dat ik nog chauffeur was bij tpg verdiende ik meer dan een collega trucker, daar zit het addertje.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:50 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat lees ik nergens, ik heb lang genoeg bij de dpd gewerkt om te weten dat de concurrenten wat betreft paketten volledig hun eigen boontjes doppen.
En jouw steek onder water ga ik niet op in, daar heb jij je niet mee te bemoeien.
Bemoei je er niet mee ja!quote:
Of een flinke levering 1, zodat je niet hoeft te wachten.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:03 schreef superkimmi het volgende:
Nu al gesmst dat het vandaag weer topdruk is en dat ze ons op de hoogte houden van zowel levering 1 als 2. Beetje jammer alleen, als levering 1 op tijd is en ik begin op tijd, maar levering 2 niet, ik na anderhalf uur alsnog buiten sta te wachten
Mijn baas zei altijd jij bent chauffeur, dus jij rijd de vrachtwaggel tot aan het dock, en dan moet de klant zelf zijn spullen inladen en ondertussen kan jij koffie gaan drinken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 06:09 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Hoe bedoel je? Zelf je bak indelen? Of dat klanten bepaalden hoe je de bak moest indelen?
Ik vond het nooit een probleem om zelf in te laden. Vaak genoeg tegen gekomen dat klanten zelf gingen of wilden laden en het totaal misging ivm verkeerde indeling oid.
Ook een keer meegemaakt omdat het niet anders kon/op verzoek van het DC, de klep tegen een dok aangezet. Komt zo'n figuur met een klein heftruckje aan om de trailer vol te zetten. Ik dacht eerst:die zet die pallets er voor, maar nee dus, hij reed door. Ja, daar kon die klep niet tegen
Maar jij bent verantwoordelijk voor je lading, dus enige aanwijzingen of soms zelf laden hoort daar afentoe bij.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:47 schreef icloud het volgende:
[..]
Mijn baas zei altijd jij bent chauffeur, dus jij rijd de vrachtwaggel tot aan het dock, en dan moet de klant zelf zijn spullen inladen en ondertussen kan jij koffie gaan drinken.
Volgens hem was er toenertijd zelfs zwart op wit afgesproken dat je als chauffeur geen laadwerkzaamheden hoeft te doen, ivm arbo en belasting enzo.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:52 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Maar jij bent verantwoordelijk voor je lading, dus enige aanwijzingen of soms zelf laden hoort daar afentoe bij.
Ik snap het wel hoor, totdat het mis gaat, gaat wat je baas zegt wel op.
Been there done that
O,a pallet met folders vervoeren die niet goed waren ingeseald tot dure elektronica(onderdelen)....
Hier wordt het ook weer half 2 (de enige aanlevering). Maar ik moet zeggen: vorige week kwam TC alvast een paar tassen eerder brengen (toen ik twee wijken had).quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:38 schreef superkimmi het volgende:
maar dan is alles er nog later. Das niet handig voor mensen die 2 wijken lopen, want dan kun je pas om half 2 beginnen en word het in het donker lopen.
Maar de pakkettenwereld is niet te vergelijken. Daar heb je meerdere grote bedrijven die landelijk en daarbuiten opereren. En, zoals je zelf zegt, ze doppen hun eigen boontjes. Het is niet zo dat bijv. DPD niet in Drenthe actief is, en dat vervolgens UPS van hogerhand gedwongen wordt om daar ook de pakjes van DPD te gaan bezorgen, om zodoende op een kunstmatige manier iets te creëren wat op landelijke dekking en concurrentie zou moeten lijken. Daarnaast is het ook nog eens zo dat de pakkettenmarkt een groeimarkt is, terwijl de postmarkt krimpt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:28 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarom niet? in de pakketwereld gaat het toch ook al jaren goed? ups, postnl, tnt dpd alles gaat door elkaar heen en ieder zorgt voor zijn eigen boontjes.
Ik verstuur regelmatig post met bp en nooit last van gehad.
PostNL is niet degene die onterechte staatssteun ontvangt. Het geld wat wij krijgen is voor het uitvoeren van de universele dienstverlening. Zonder dit geld is het niet rendabel om deze dienst uit te voeren, en dan zouden mensen in afgelegen gebieden verstoken blijven van postbezorging. Want denk maar niet dat de concurrentie daar gaat lopen!quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:02 schreef icloud het volgende:
[..]
Kijk en dan heb je meteen het probleem te pakken, een verstoorde markt door onterechte staatssteun.
Gooi de markt maar helemaal open, en dan gaat sandd vanzelf vaker bezorgen, de sterkste blijven over, de rest gaat zonder pardon failliet
Ik ben trouwens zeer benieuwd hoe die steun eruit ziet, jaarlijks een zak met geld, opgenomen in de concessie? Of gedeeltelijk betalen van de postzegel?
Dat is wat ik in mijn eerste post al zei, iedereen moet zijn eigen broek ophouden met een eigen dc, wil je dat niet of kun je dat niet dan is er geen plaats op de postmarkt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar de pakkettenwereld is niet te vergelijken. Daar heb je meerdere grote bedrijven die landelijk en daarbuiten opereren. En, zoals je zelf zegt, ze doppen hun eigen boontjes. Het is niet zo dat bijv. DPD niet in Drenthe actief is, en dat vervolgens UPS van hogerhand gedwongen wordt om daar ook de pakjes van DPD te gaan bezorgen, om zodoende op een kunstmatige manier iets te creëren wat op landelijke dekking en concurrentie zou moeten lijken. Daarnaast is het ook nog eens zo dat de pakkettenmarkt een groeimarkt is, terwijl de postmarkt krimpt.
Op de postmarkt heb je twee grote bedrijven, en daarnaast nog een heleboel kleintjes. Die kleintjes kunnen niet de eigen broek ophouden, en dus wordt PostNL gedwongen ze daarbij te helpen, en zo zichzelf te beconcurreren.
Een markt die krimpt en waar dus steeds minder te verdienen valt moet je niet koste wat het kost willen liberaliseren, en al helemaal niet op deze manier.
Stel je voor dat ik morgen een kruidenierswinkeltje begin, en dat Albert Heijn mij daar door de overheid gedwongen mee moet helpen. Dat is toch idioot?
Dat durf ik ten zeerst te betwijfelen, sandd werkt met veel goedkoper personeel, dus als je echt de postmarkt volledig opengooit hebben zij een voordeel.quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als de postmarkt echt een vrije markt zou zijn dan waren alle concurrenten al lang omgevallen. Sandd was dan ook failliet gegaan of overgenomen door PostNL. Dan hadden ze dezelfde weg afgelegd als Select Mail en VSP Post.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |