op tijd rijden kunnen ze wel, met ijzer dat alleen dan weer welquote:Op vrijdag 19 december 2014 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je dat vraagt aan de NS-top antwoorden ze met 'Wat is dat?'
gisteren was ik zelfs 5 minuten te vroeg in rotterdam met een leeg matje geen slechte score met een sgm vanuit Gouda godverwellequote:Op vrijdag 19 december 2014 10:45 schreef boriq het volgende:
[..]
op tijd rijden kunnen ze wel, met ijzer dat alleen dan weer wel
Jonguh ik zei toch dat het je dat makkelijk zou halen. BIERDRINKTIJD!quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht Centraal. Intercity naar Rotterdam van 12:02 wacht nog op een machinist
Magoe, kan mij het bommen. Examen gehaald en op naar de Kerstborrel
Gefeliciteerd Pik!quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht Centraal. Intercity naar Rotterdam van 12:02 wacht nog op een machinist
Magoe, kan mij het bommen. Examen gehaald en op naar de Kerstborrel
feli!quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht Centraal. Intercity naar Rotterdam van 12:02 wacht nog op een machinist
Magoe, kan mij het bommen. Examen gehaald en op naar de Kerstborrel
Had je er een plaatsreservering bij moeten doen Vanaf nu trouwens gratis bij 1e klas kaartje in Duitslandquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:05 schreef greavy het volgende:
Ik heb voor een groep van 11 man op 28 februari een groepsboeking gemaakt bij DB Gruppen. 47 dagen terug. Krijg ik vandaag een mail dat het niet mogelijk is de zitplaatsen bijelkaar te boeken, want de trein zit inmiddels vol. Ik heb 47 dagen terug al betaald enzo....
We zouden verspreid over heel de trein zitten nu
Stelletje randdebielen daar Heb ze maar even geantwoord dat we een passende oplossing verwachten...
Precies zoiets als: Laten we een groep in de "Ruhezone" plaatsen (PTA TT Nieuwjaarsrondje)
Volgens mij heeft het grootste deel inmiddels weer een Bistroquote:
Hersenloos stel malloten.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Triest. Voorbij Woerden voor de rooie om ingehaald te worden door de sprinter "want die is wel op tijd"
NS wat falen jullie weer. En Prorail ook. Stelletje klunzen.
En ook nog steeds een PKP-bak.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het grootste deel inmiddels weer een Bistro
PKPquote:Op vrijdag 19 december 2014 14:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En ook nog steeds een PKP-bak.
Ook in Poolse/PKP kleuren? Ik wil niet in herhaling vallen maar die B9 wagons van PKPquote:Op vrijdag 19 december 2014 14:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En ook nog steeds een PKP-bak.
Nog niks gezien.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het grootste deel inmiddels weer een Bistro
Het is gewoon een standaard Avmz (1e klas rijtuig met coupe's), maar dat met blauwe band en opschrift 'Berlin-Warszawa-Express'quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ook in Poolse/PKP kleuren? Ik wil niet in herhaling vallen maar die B9 wagons van PKP [ afbeelding ]
Feli met je examen!quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht Centraal. Intercity naar Rotterdam van 12:02 wacht nog op een machinist
Magoe, kan mij het bommen. Examen gehaald en op naar de Kerstborrel
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 19 december 2014 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht Centraal. Intercity naar Rotterdam van 12:02 wacht nog op een machinist
Magoe, kan mij het bommen. Examen gehaald en op naar de Kerstborrel
Gefeliciteerd met je examen!quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht Centraal. Intercity naar Rotterdam van 12:02 wacht nog op een machinist
Magoe, kan mij het bommen. Examen gehaald en op naar de Kerstborrel
ARI weet wat goed voor u is!quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:05 schreef ReisT het volgende:
Ijzerschuiven deel zoveel.
Sprinter naar Tiel moest weer zo nodig stipt op tijd gaan rijden in Utrecht terwijl de IC nog moest vertrekken.
Vertraging op lunetten heel voorspelbaar +2. Had je dus best 2 minuten later kunnen vertrekken, hadden meer mensen hun aansluiting gehaald.
dank u wel allemaalquote:Op vrijdag 19 december 2014 19:11 schreef Anne het volgende:
Fles! Gefeliciteerd met behalen van je examen.
Examen waarvoor eigenlijk ?
quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:20 schreef Ireyon het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_treinstakingen.html
"Wegens een groeiend ongenoegen van de dienstverlening bij de NMBS gelinkt aan de opeenvolgende stakingen wordt mijn vervoersbewijs getoond met een vertraging van 30 seconden."
Baas
De tering.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Jha ik zit in een huyrbusje op weg terug naar huis
Bron: www.ns.nl/treinverkeerdelftquote:Werk aan het spoor bij Delft
Voor het project Spoorzone Delft voert ProRail grootschalige werkzaamheden uit rondom station Delft. Het nieuwe ondergrondse station Delft wordt aangesloten op het bestaande spoornetwerk. Dit nieuwe station wordt na deze werkzaamheden meteen in gebruik genomen. Daarnaast werkt ProRail aan de bouw van een grotere fietsenstalling en een nieuwe parkeergarage.
Om deze vernieuwingen mogelijk te maken en om dit werk goed en veilig uit te kunnen voeren, is er geen treinverkeer mogelijk tussen Schiedam Centrum en Den Haag Centraal in de periode van 22 t/m 27 februari 2015.
Gevolgen voor uw reis
Van zondag 22 t/m vrijdag 27 februari is er geen treinverkeer mogelijk op het traject Schiedam Centrum - Den Haag Hollands Spoor (HS) / Den Haag Centraal. Op dit traject rijden NS-bussen in plaats van treinen.
Doorgaande reizigers die via het traject Schiedam Centrum - Den Haag Centraal reizen, kunnen omreizen of reizen met andere vervoerders:
• Rotterdam Centraal - Den Haag Centraal: reizigers kunnen omreizen via Gouda of reizen met RandstadRail.
• Rotterdam Centraal - Den Haag HS: reizigers kunnen reizen met RandstadRail.
• Den Haag Moerwijk - Den Haag Centraal: reizigers kunnen gebruikmaken van HTM-lijn 16.
• Rijswijk - Den Haag Centraal: reizigers kunnen gebruikmaken van HTM-lijn 17.
• Delft - Den Haag HS: reizigers kunnen gebruikmaken van HTM-lijn 1.
• Nachtnet Rotterdam Centraal - Den Haag HS: reizigers kunnen reizen met NS-bussen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van minimaal 30 minuten. Houdt u rekening met extra drukte, met name in de spits. Op doordeweekse dagen geldt dat met name tussen 7.30 en 9.00 uur en tussen 16.30 en 18.00 uur.
Geldig vervoerbewijs
Als u reist met een NS-bus heeft u een geldig NS-vervoerbewijs nodig. Met een OV-chipkaart reist u met het vervangend busvervoer net zo als met de trein. U checkt in bij de start van uw reis, ook indien uw reis start met een bus. Op uw station van bestemming checkt u weer uit met uw OV-chipkaart.
Let op: uw NS-vervoerbewijs is niet geldig als u reist met RandstadRail of als u gebruikmaakt van de HTM-lijnen.
Plan uw reis
In de NS Reisplanner ziet u vanaf 10 dagen voor reisdatum wat deze werkzaamheden voor uw reis betekenen. Kijkt u kort voor vertrek nogmaals voor het meest actuele reisadvies.
Actuele informatie
Deze pagina wordt regelmatig aangepast als er nieuwe of aanvullende informatie beschikbaar is. Wilt u meer informatie over de werkzaamheden van ProRail of over het project Spoorzone Delft, kijkt u dan op spoorzonedelft.nl
RET kan al die reizigers er helemaal niet bij hebben op lijn E, zeker niet in de spits. Dus die zullen niet happig zijn op het afsluiten van een contract voor vervangend vervoer met NS.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: www.ns.nl/treinverkeerdelft
Beetje jammer dat het NS-vervoerbewijs niet geldig is op bijvoorbeeld RR E. De metro is tussen Rotterdam en Den Haag Centraal maar 2 minuten trager dan de sprinter, terwijl vervangende bussen er wel veel langer over zullen doen door de grote drukte op o.a. de A13.
Daar heb je wel een punt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
RET kan al die reizigers er helemaal niet bij hebben op lijn E, zeker niet in de spits. Dus die zullen niet happig zijn op het afsluiten van een contract voor vervangend vervoer met NS.
Ja, de perrons zijn uitgelegd voor twee stellen. Met hogere frequentie rijden stuit op problemen op het samenloopbaanvak of zoiets. Plus dat het materieel voor extra treinen niet echt voorhanden is om dat MG2/1 en SG2/1 in revisie zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt.
Ik zie RET meestal met twee stelletjes rijden op lijn E. Zou het kunnen om een aantal metrotreinen te verlengen tot 3 of misschien zelfs 4 setjes, of krijg je dan allerlei ellende met te korte perrons en andere ellende?
Dan houdt het eigenlijk al snel opquote:Op vrijdag 19 december 2014 23:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, de perrons zijn uitgelegd voor twee stellen.
Ohja, daar heb ik Pedro Peters al eens iets over zien schrijven. HTM stuurt zoveel trams van en naar Zoetermeer dat er zo goed als geen plek meer is voor extra metro's.quote:Met hogere frequentie rijden stuit op problemen op het samenloopbaanvak of zoiets.
Ah, ok...quote:Plus dat het materieel voor extra treinen niet echt voorhanden is om dat MG2/1 en SG2/1 in revisie zijn.
Ja het houdt gewoon op daar. En als het wel zou passen, hebben ze niet genoeg stellen over die het treinbeveiligingssysteem op RandstadRail snappen. En als ze die wel hebben, zal er wel niet genoeg energie zijn of zo. Er is altijd wel wat.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:26 schreef dennistd het volgende:
Met achter elkaar rijden zal het nog wel gaan denk ik, maar je hebt ook nog een gelijkvloerse aansluiting bij Laan van NOI.
Zo druk is de E lijn nou ook weer niet. Dat is vooral vanaf berkel naar Rotterdam, en 's avonds weer terug.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
RET kan al die reizigers er helemaal niet bij hebben op lijn E, zeker niet in de spits. Dus die zullen niet happig zijn op het afsluiten van een contract voor vervangend vervoer met NS.
Ik reis zo nu en dan wel eens met lijn E in beide richtingen (Rotterdam -> Den Haag rond 09:45, de andere kant op rond 18:30). De drukte lijkt dan mee te vallen: genoeg stoeltjes zijn gevuld, maar voor zover ik kan zien hoeft niemand te staan en blijft er ook niemand achter.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zo druk is de E lijn nou ook weer niet. Dat is vooral vanaf berkel naar Rotterdam, en 's avonds weer terug.
Mensen die omreizen omdat Den Haag - Rotterdam er uit ligt, reizen ook op het stuk tussen Berkel en Rotterdam.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zo druk is de E lijn nou ook weer niet. Dat is vooral vanaf berkel naar Rotterdam, en 's avonds weer terug.
Uiteraard waar, maar dat is voornamelijk 1 kant op. En zelfs dan zouden er echt nog wel flink wat mensen bij kunnen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mensen die omreizen omdat Den Haag - Rotterdam er uit ligt, reizen ook op het stuk tussen Berkel en Rotterdam.
Het is sowieso bijzonder kinderachtig van de htm om mensen niet de trams in te laten. Maar daar heb ik sinds deze week geen goed woord meer voor over. Gister op de bon gegaan omdat ik zoekend om me heen stond te kijken over hoe ik nou aan een kaartje moest komen in de tram. Terwijl de htm beveiligers undercover zaten toe te kijken. Terwijl ik met geld in mijn hand stond. Hondenquote:Op vrijdag 19 december 2014 23:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik reis zo nu en dan wel eens met lijn E in beide richtingen (Rotterdam -> Den Haag rond 09:45, de andere kant op rond 18:30). De drukte lijkt dan mee te vallen: genoeg stoeltjes zijn gevuld, maar voor zover ik kan zien hoeft niemand te staan en blijft er ook niemand achter.
Wat ik begrepen had, was dat er eigenlijk een metro extra zou moeten rijden in de spits?quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Uiteraard waar, maar dat is voornamelijk 1 kant op. En zelfs dan zouden er echt nog wel flink wat mensen bij kunnen.
Echt? Schoften. Dat zou ik niet pikken.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is sowieso bijzonder kinderachtig van de htm om mensen niet de trams in te laten. Maar daar heb ik sinds deze week geen goed woord meer voor over. Gister op de bon gegaan omdat ik zoekend om me heen stond te kijken over hoe ik nou aan een kaartje moest komen in de tram. Terwijl de htm beveiligers undercover zaten toe te kijken. Terwijl ik met geld in mijn hand stond. Honden
Wagenverkoop bij de bestuurder lijkt me, in de RR-voertuigen hangen automaten?quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is sowieso bijzonder kinderachtig van de htm om mensen niet de trams in te laten. Maar daar heb ik sinds deze week geen goed woord meer voor over. Gister op de bon gegaan omdat ik zoekend om me heen stond te kijken over hoe ik nou aan een kaartje moest komen in de tram. Terwijl de htm beveiligers undercover zaten toe te kijken. Terwijl ik met geld in mijn hand stond. Honden
Nooit gemerkt eigenlijk. Hij rijdt nu geloof ik 6x per uur, ik heb een winter lang iedere dag erin gezeten rond 8e van leidscheveen naar 1 halte voorbij beurs.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat ik begrepen had, was dat er eigenlijk een metro extra zou moeten rijden in de spits?
quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Echt? Schoften. Dat zou ik niet pikken.
Klopt, maar die automaten pakken alleen muntjes. Maarja, kom om 11.30 nog maar eens aan munten in een Zoetermeerse woonwijk. Normaal stonden er altijd mannetjes in die ook kaartjes hadden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wagenverkoop bij de bestuurder lijkt me, in de RR-voertuigen hangen automaten?
Klacht indienen bij HTM
Je bent dronken, ga slapen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Sla je er toch gewoon wat immekaar. Wie niet horen wil moet maar voelen
twitter:HTM_Reisinfo twitterde op donderdag 18-12-2014 om 07:36:42 @yrealj Goedemorgen, in de RandstadRail hangt een automaat waar je een uurnetkaartje kan kopen voor ¤ 3,-. ^EA reageer retweet
twitter:yrealj twitterde op donderdag 18-12-2014 om 12:40:20 @HTM_Reisinfo dus als ik s avonds geen muntjes heb, kan ik niet met de tram? reageer retweet
twitter:HTM_Reisinfo twitterde op donderdag 18-12-2014 om 12:44:51 @yrealj klopt, je bent zelf verantwoordelijk voor het kopen van een vervoersbewijs. ^EA reageer retweet
Handigquote:Op vrijdag 19 december 2014 23:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt, maar die automaten pakken alleen muntjes. Maarja, kom om 11.30 nog maar eens aan munten in een Zoetermeerse woonwijk. Normaal stonden er altijd mannetjes in die ook kaartjes hadden.
Staan er geen oplaadautomaten op de stations dan?quote:Dusja, wat moet je dan? HTM gooit het op "das jouw probleem, dan kan je dus niet met de tram". Je OV opladen kan ook nergens.
Ik had zoiets fuck jullie, dus ik wilde de tram uit, en toen werd ik hardhandig in gehouden. Ik hou wel van een principe kwestie, maar een arrestatie voor 34.50....quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Sla je er toch gewoon wat immekaar. Wie niet horen wil moet maar voelen
Nop.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Handig
[..]
Staan er geen oplaadautomaten op de stations dan?
* James1988 komt misschien 1x per jaar in Zoetermeer... met de auto
Nee heus, dat is beter voor de reiziger. Echt heus waar hoor ja echtquote:Op vrijdag 19 december 2014 23:55 schreef Ireyon het volgende:
Ga morgen met een vriendin naar Breda vanaf Roosendaal. Die kan met mij meereizen met korting.
Maar ze heeft geen OV-chipkaart dus die moet ze nog kopen voor ¤7,50. Daar moet dan nog minstens ¤10,- saldo op natuurlijk. Alternatief is een wegwerpchipkaart kopen, maar daar kan alleen vol tarief op + een euro extra voor die chipkaart waardoor je op ¤5.80 voor een enkeltje uitkomt.
Roosendaal - Breda met 40% korting is 2 euro 90. Iemand die toevallig eens een keertje de trein wilt pakken, is dus minstens 2x zoveel kwijt als dat de reis daadwerkelijk kost. Echt, waarom is dit soort schaamteloos reizigertje naaien in hemelsnaam toegestaan .
En nu het dan eindelijk draait willen ze er weer vanaf. Maar een onderzoek naar links tussen de politiek en translink?quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:55 schreef Ireyon het volgende:
Ga morgen met een vriendin naar Breda vanaf Roosendaal. Die kan met mij meereizen met korting.
Maar ze heeft geen OV-chipkaart dus die moet ze nog kopen voor ¤7,50. Daar moet dan nog minstens ¤10,- saldo op natuurlijk. Alternatief is een wegwerpchipkaart kopen, maar daar kan alleen vol tarief op + een euro extra voor die chipkaart waardoor je op ¤5.80 voor een enkeltje uitkomt.
Roosendaal - Breda met 40% korting is 2 euro 90. Iemand die toevallig eens een keertje de trein wilt pakken, is dus minstens 2x zoveel kwijt als dat de reis daadwerkelijk kost. Echt, waarom is dit soort schaamteloos reizigertje naaien in hemelsnaam toegestaan .
Dan is het waarschijnlijk geen boete (¤ 38,50) geweest, maar een controlekaart (¤ 30). Een controlekaart wordt door HTM gezien als wagenverkoop, waartegen je geen bezwaar kunt maken. Dat kan wel tegen een boete...quote:Op zaterdag 20 december 2014 00:03 schreef Yreal het volgende:
Maarja, door de juridische insteek van die boete kan je er geen zak tegen doen. In eerste instantie is het privaat, niet nakomen overeenkomst. Betaal je hem dan niet pasen ze hem door aan het cjib, omdat het ook strafbaar is.
Ik mag wel bezwaar maken, maar de rechter heeft al eens geoordeeld dat dit privaatrecht is.quote:Op zaterdag 20 december 2014 00:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan is het waarschijnlijk geen boete (¤ 38,50) geweest, maar een controlekaart (¤ 30). Een controlekaart wordt door HTM gezien als wagenverkoop, waartegen je geen bezwaar kunt maken. Dat kan wel tegen een boete...
Al met al vind ik dit best wel een kwalijke zaak. Misschien eens een briefje naar Driek sturen?
Daarom moet je nooit akkoord gaan met een rituitrijkaart of wat dan ook in zo'n geval, maar gewoon een boete met proces verbaal waar je tegen in beroep kunt gaan.quote:Op zaterdag 20 december 2014 00:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan is het waarschijnlijk geen boete (¤ 38,50) geweest, maar een controlekaart (¤ 30). Een controlekaart wordt door HTM gezien als wagenverkoop, waartegen je geen bezwaar kunt maken. Dat kan wel tegen een boete...
In dat geval: succes!quote:Op zaterdag 20 december 2014 00:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik mag wel bezwaar maken, maar de rechter heeft al eens geoordeeld dat dit privaatrecht is.
Ik ben jurist he, ik heb wel een planquote:Op zaterdag 20 december 2014 00:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
In dat geval: succes!
Ik denk niet dat je veel kans hebt, helaas...
Het blijft krom: jij staat daar ter goeder trouw met geld, je bent bereid om te betalen voor je reis, maar het kan niet omdat je niet in de gelegenheid bent om een vervoerbewijs te kopen.
Uhu, ik had uit moeten stappen bij de volgende halte. Maar daar is ook niks natuurlijk, want Zoetermeerquote:Op zaterdag 20 december 2014 00:12 schreef dennistd het volgende:
Je moet het voertuig betreden zonder geldig vervoersbewijs, je kunt immers niet inchecken om het perron. Pas op het moment dat je in het voertuig staat kun je zien dat je er alleen met muntgeld terecht kunt (neem aan dat dit niet op de halte vermeldt staat?), maar op het moment dat jij wilt uitstappen zitten de deuren al weer dicht.
Ik ben benieuwd wat een rechter vindt wat je dan moet gaan doen. Aan de noodrem trekken en de noodontgrendeling gebruiken? Lijkt me niet, dus dan moet je wel tot de eerstvolgende halte mee zonder te kunnen betalen.
HTM kan natuurlijk stellen koppelen op Den Haag Centraal-hoog en ontkoppelen op Voorweg-laag...quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan houdt het eigenlijk al snel op
[..]
Ohja, daar heb ik Pedro Peters al eens iets over zien schrijven. HTM stuurt zoveel trams van en naar Zoetermeer dat er zo goed als geen plek meer is voor extra metro's.
[..]
Ah, ok...
Ook de RandstadRail is een tram, dus had je volgens deze tekst met contant betalen een kaartje bij de trambestuurder kunnen kopen. Er staat niet dat in de RandstadRail een kaartje alleen bij de automaat verkrijgbaar is.quote:Waar koop ik het?
Bij de trambestuurders en buschauffeurs (contant betalen). En in de automaten in de RandstadRail-voertuigen met muntgeld.
Die zitten in een dichte cabinequote:Op zaterdag 20 december 2014 00:15 schreef dennistd het volgende:
https://www.htm.nl/vervoerbewijzen/losse-kaartjes/uurnetkaart/
[..]
Ook de RandstadRail is een tram, dus had je volgens deze tekst met contant betalen een kaartje bij de trambestuurder kunnen kopen. Er staat niet dat in de RandstadRail een kaartje alleen bij de automaat verkrijgbaar is.
Bij een Groepsboeking is een zitplaatsreservering sowieso inbegrepen hoor.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:24 schreef bork het volgende:
[..]
Had je er een plaatsreservering bij moeten doen Vanaf nu trouwens gratis bij 1e klas kaartje in Duitsland
Ah, dat wist ik dan weer niet Dat die 2 zitplaatsreserveringen vervallen terwijl er voor betaald is dat is te bizar voor woordenquote:Op zaterdag 20 december 2014 03:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij een Groepsboeking is een zitplaatsreservering sowieso inbegrepen hoor.
Maar ik had op 2 November 2014 een boeking gedaan voor 9 personen mét ticket voor het traject, en 2 personen enkel een zitplaatsreservering (zij hebben vanuit NedTrain bepaalde goedkope kaartjes). Dat was goed, boeking was gedaan enzo. Inclusief alle zitplaatsreserveringen, óók die 2 losse. Gewoon betaald ook.
En nu, 47 dagen later, vervallen die 2 zitplaatsreserveringen ineens "want de trein is vol"
Zie, als hun een fout gemaakt hebben, en één dag later melden dat het toch niet kan. Oké, so be it, maar dan is het nog niet fijn. Maar anderhalve maand later een simpel mailtje sturen:quote:Op zaterdag 20 december 2014 04:14 schreef bork het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik dan weer niet Dat die 2 zitplaatsreserveringen vervallen terwijl er voor betaald is dat is te bizar voor woorden
Na 3 telefoontjes (werd 2x teruggebeld) en wat mailwisseling kreeg ik dus uiteindelijk dit mailtje:quote:Sehr geehrte Herr,
wir haben für Sie unter der Auftragsnummer ...... eine Gruppenreise gebucht.
Für die beiden zugebuchten Teilnehmer sind im ICE 104 am 28. Februar keine Sitzplätze mehr verfügbar. Bitte informieren Sie sich kurzfristig, ob noch Plätze reservierbar sind.
Für weitere Rückfragen steht Ihnen unser Service-Team auch unter der Rufnummer 01806 99 66 33 (20 ct/ Anruf aus dem Festnetz, Tarife bei Mobilfunk max. 60 ct/ Anruf) täglich von 7 Uhr bis 21 Uhr gerne zur Verfügung. Ein kleiner Tipp: Bereits unmittelbar nach der Begrüßungsansage können Sie das Stichwort "Gruppe" nennen. Das Sprachdialogsystem verbindet Sie dann direkt mit Ihrem persönlichen Ansprechpartner.
Mit freundlichen Grüßen
Ihr Serviceteam Gruppenreisen
DB Vertrieb GmbH
Uiteindelijk hebben ze - na de nodige communicatie - aangegeven de reserveringskosten terug te boeken naar mij.quote:Sehr geehrter Herr Houtsma,
vielen Dank für Ihre E-Mail.
Es ist lediglich nur im Anschlusszug von Frankfurt nach Arnhem nicht möglich zu reservieren vor die 2 Reisende ohne Fahrkarte, alle anderen Züge und Reisende sind gebucht.
Das Reservierungsentgelt bleibt daher bestehen.
Für weitere Rückfragen steht Ihnen unser Service-Team auch unter der Rufnummer 01806 99 66 33 (20 ct/ Anruf aus dem Festnetz, Tarife bei Mobilfunk max. 60 ct/ Anruf) täglich von 7 Uhr bis 21 Uhr gerne zur Verfügung. Ein kleiner Tipp: Bereits unmittelbar nach der Begrüßungsansage können Sie das Stichwort "Gruppe" nennen. Das Sprachdialogsystem verbindet Sie dann direkt mit Ihrem persönlichen Ansprechpartner.
Mit freundlichen Grüßen
Ihr Serviceteam Gruppenreisen
DB Vertrieb GmbH
Blabla verwoest blabla.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee heus, dat is beter voor de reiziger. Echt heus waar hoor ja echt
Het gore lef... Wipe them out, all of them!quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:54 schreef Yreal het volgende:twitter:HTM_Reisinfo twitterde op donderdag 18-12-2014 om 07:36:42 @yrealj Goedemorgen, in de RandstadRail hangt een automaat waar je een uurnetkaartje kan kopen voor ¤ 3,-. ^EA reageer retweettwitter:yrealj twitterde op donderdag 18-12-2014 om 12:40:20 @HTM_Reisinfo dus als ik s avonds geen muntjes heb, kan ik niet met de tram? reageer retweettwitter:HTM_Reisinfo twitterde op donderdag 18-12-2014 om 12:44:51 @yrealj klopt, je bent zelf verantwoordelijk voor het kopen van een vervoersbewijs. ^EA reageer retweet
Reiziger op nummer één, ja hoor!quote:Op zaterdag 20 december 2014 09:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het gore lef... Wipe them out, all of them!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |