abonnement Unibet Coolblue
pi_147641770
Het is natuurlijk ook ontzettend dom om in iemands z'n dode hoek te gaan rijden en al helemaal bij een vrachtwagen. Je ziet het nota bene ook al aankomen dat je op die manier in de dode hoek terecht komt. De automobilist had beter meteen de linkerstrook kunnen pakken. Rechts reed toch die aanhangwagen. Met de juiste timing kwam je dan achter de vrachtwagen terecht.
Maar goed, dat is achteraf. De vrachtwagen zat natuurlijk hartstikke fout hier. Nog een wonder dat er geen doden zijn gevallen.
pi_147642046
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:30 schreef liebherr-machinist het volgende:
Auto zit in deze situatie eigenlijk de hele weg al in de dode hoek, dit is een kut punt van jewelste, de vrouw/man komt vanaf de a9 de vrachtwagen vanaf west poort. De chauffeur kan de auto alleen zien van af het begin van de oprit daarna een hele tijd niet..

Maar aan de reactie van die man te horen waren ze al ergens opgefokt over dus misschien zaten ze er zelf ook niet helemaal bij met hun gedachte, aangezien ze zich zelf wel behoorlijk klem rijd achter die aanhanger....
Je hebt wel een punt. Het is voor automobilist handiger geweest als ze een beetje ingehouden hadden. maarja, ikke eerst en de rest komt later.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_147642117
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt. Het is voor automobilist handiger geweest als ze een beetje ingehouden hadden. maarja, ikke eerst en de rest komt later.
Sorry, maar zij is al grotendeels voorbij de vrachtwagen op het moment dat de doorgetrokken streep pas ophoudt. Had ze dan al over die paar honderd meter moeten afremmen naar minder dan 80? Lijkt mij helemaal geen goede oplossing. Daarbij, vrachtwagen had haar allang kunnen zien als hij in zijn spiegels had gekeken en daarmee kunnen weten dat er een auto rechts van hem zat.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_147642381
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:05 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Sorry, maar zij is al grotendeels voorbij de vrachtwagen op het moment dat de doorgetrokken streep pas ophoudt. Had ze dan al over die paar honderd meter moeten afremmen naar minder dan 80? Lijkt mij helemaal geen goede oplossing. Daarbij, vrachtwagen had haar allang kunnen zien als hij in zijn spiegels had gekeken en daarmee kunnen weten dat er een auto rechts van hem zat.
Ben ik helemaal met je eens. Chauffeur zit fout, want die gooit 'm ongezien naar rechts. Maar als je van tevoren ziet dat je voor je een aanhangwagen hebt (rijdt langzaam) en naast je een vrachtauto (rijdt ook langzaam) dan is het toch een stuk slimmer om achter de vrachtauto in te voegen en meteen in te halen? Althans, dat zou ik doen. Maar het gros van het volk (en ook deze bestuurder, dat is duidelijk te zien op het filmpje) vindt alleen de eerste drie meter asfalt voor de auto ongelooflijk interessant.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_147642969
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:05 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Sorry, maar zij is al grotendeels voorbij de vrachtwagen op het moment dat de doorgetrokken streep pas ophoudt. Had ze dan al over die paar honderd meter moeten afremmen naar minder dan 80? Lijkt mij helemaal geen goede oplossing. Daarbij, vrachtwagen had haar allang kunnen zien als hij in zijn spiegels had gekeken en daarmee kunnen weten dat er een auto rechts van hem zat.
Aangezien de vrachtwagen de achterkant aantikt zat de auto in de dodehoek aan de voorkant, ik heb me zelf ook wel een de pleuris gezocht naar een auto in mijn spiegel die vrolijk in mijn dooie hoek zat.... Had de auto hem voorbij geweest had hij die auto niet geraakt aangezien deze hem voorbij was......
pi_147643013
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt. Het is voor automobilist handiger geweest als ze een beetje ingehouden hadden. maarja, ikke eerst en de rest komt later.
Volgens mij had hij gewoon die aanhangwagen een stuk sneller ingeschat en juist het idee gehad op deze manier het minst in de weg te rijden. Het hoeft niet altijd per se ikke ikke te zijn.
pi_147643019
En daarbij had hij in zijn spiegels alleen weiland gezien de lokatie kenende...
pi_147643027
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:33 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Aangezien de vrachtwagen de achterkant aantikt zat de auto in de dodehoek aan de voorkant, ik heb me zelf ook wel een de pleuris gezocht naar een auto in mijn spiegel die vrolijk in mijn dooie hoek zat.... Had de auto hem voorbij geweest had hij die auto niet geraakt aangezien deze hem voorbij was......
De vrachtwagen en auto rijden eerst een stuk naast elkaar bij een doorgetrokken streep. DAAR had de chauffeur in zijn spiegels moeten kijken. Dan had hij de auto WEL opgemerkt. ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_147643253
Ik heb geen groot rijbewijs, maar volgens mij kun je vanaf 0.13, het moment dat de auto naast de trailer gaat rijden, niet meer in de spiegel zien dat er iemand rijdt. De auto zit te ver naar rechts en er is nog een hoek tussen de banen.
.
pi_147644059
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:35 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

De vrachtwagen en auto rijden eerst een stuk naast elkaar bij een doorgetrokken streep. DAAR had de chauffeur in zijn spiegels moeten kijken. Dan had hij de auto WEL opgemerkt. ;)
Daar zat hij dus al in de dode hoek, en een chauffeur kan niet 24 uur per dag in zijn spuegel turen hij moet ook voor zich kijken....
pi_147644075
Maar zeg niet dat hij niet fout is
pi_147646301
Maar voor de vrachtwagel rijders onder ons, dit is het punt waar de 20tonner reed:

https://www.google.nl/map(...)KKdUryXl6jknCX7A!2e0

De auto reed op de meest rechter strook, naast de trailer. Kan je die al zien in de spiegel, of is het te ver naar rechts, of de hoek te groot?
.
pi_147646403
Ligt er aan waar je wanneer kijkt
pi_147647839
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:23 schreef Fer het volgende:
Maar voor de vrachtwagel rijders onder ons, dit is het punt waar de 20tonner reed:

https://www.google.nl/map(...)KKdUryXl6jknCX7A!2e0

De auto reed op de meest rechter strook, naast de trailer. Kan je die al zien in de spiegel, of is het te ver naar rechts, of de hoek te groot?
Daar kun je 'm zien. Aan de rechterzijde zit standaard een (verplichte) dodehoekspiegel.
Alleen het stuk tussen rechtervoorzijde kabine en een straal van ongeveer vijf meter daar vandaan kan voor de chauffeur een blind stuk zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_147647921
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:05 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daar kun je 'm zien. Aan de rechterzijde zit standaard een (verplichte) dodehoekspiegel.
Alleen het stuk tussen rechtervoorzijde kabine en een straal van ongeveer vijf meter daar vandaan kan voor de chauffeur een blind stuk zijn.
Ofwel, kop gebruiken en weten dat als je verderop naar rechts moet, alvast kijken of er iemand aankomt, die je dode hoek in wil verstoppen.
.
pi_147648151
Dat klopt ik vraag me alleen af waar die auto nou precies zat, want hoe je het ook zegt hoe het gebeurt is ik blijf het een vreemd ongeluk vinden
.


Ik zat net weer te kijken maar waarom zegt die vrouw "die vrachtauto" net alsof ze op film vast wilt hebben staan dat hij het deed.....

Dan kijkende naar al die andere moraalridders met dashcam natuurlijk hè.

Ben d'r bijna van overtuigd dat die chauffeur niet op zat te Letten, kan gebeuren maar toch.

Trouwens nog een tip als je de chauffeur kan zien, dan kan hij jou ook zien.....
pi_147650096
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 21:36 schreef dick_laurent het volgende:. Knip
veel kilometers maken en buiten de comfort zone werkt gewoon het beste. Gewoon drukte opzoeken en dan ervaren dat het allemaal wel meevalt. Hellingproef is ff een technisch ding wat ze vast wel onder de knie krijgt.

Belangrijkste is (in gezonde mate) schijt hebben aan waar je rijdt en vooral durven een stapje extra te zetten en assertief te rijden.
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 21:38 schreef BigSmurf het volgende:
Knip
het grote voordeel van een slipcursus/voortgezette rij opleiding is dat je leert wat de grens is van een auto voordat ie uitbreekt of gekke dingen gaat doen. Als je dat hebt ervaren zul je weer leren hoe het nou echt voelt als het 'misgaat' en dat je met een paar simpele dingen (koppeling in, gas los/gas bij, tegensturen etc) al een hele hoop kunt corrigeren.
pi_147651049
quote:
Grappig hoe een groot deel van de dashcamfilmers dus gewoon zelf te hard en te dicht op zijn voorgangers rijdt. Lekker links blijven plakken achter je voorganger als een echte aso.
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 22:11:57 #169
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147654138
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:16 schreef Justinn het volgende:

[..]

Grappig hoe een groot deel van de dashcamfilmers dus gewoon zelf te hard en te dicht op zijn voorgangers rijdt. Lekker links blijven plakken achter je voorganger als een echte aso.
Jep. Ik zie het op de snelweg op de linkerbaan zó vaak gebeuren :N

Iedereen maar duwen en stressen en dan nog meer duwen en dan hup, alle remlampjes die weer aangaan... En waarvoor?? Omdat jij persé 135 wil rijden terwijl je voorganger 120 rijdt.
Bohoo. Belangrijk zeg... :')

Daarom ben ik best wel een rechtsplakker (ook omdat ik sowieso geen snelle auto heb :P) en haal ik gewoon af en toe eens in en ga dan gewoon relaxed weer naar rechts.
Het is het drama en de stress gewoon echt niet waard. Wanneer gaan mensen in dit overbevolkte land dat nou eens inzien. (nooit probably)
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:30:51 #170
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147655293
quote:
Wat heeft die op 2:30 geraakt?

En die ene van 4:08 zit ook wel achterlijk dichtbij :')

Leerzaam filmpje dit ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door Jiang153 op 16-12-2014 22:38:51 ]
Irene is bae <3
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:00:07 #171
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147656847
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt. Het is voor automobilist handiger geweest als ze een beetje ingehouden hadden. maarja, ikke eerst en de rest komt later.
Waarom? Ze reden op gescheiden rijstroken. Die vrachtwagen hoefde helemaal niet naar rechts, daar koos die voor. Nogal logisch dat de autobestuurder gewoon doorrijdt, er is immers alle tijd om een plekje op de weg te zoeken en niemand hoeft daar van strook te wisselen. Waarom zou je verwachten dat iemand tegen je aan rijdt?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_147657807
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:00 schreef twiFight het volgende:

[..]

Waarom? Ze reden op gescheiden rijstroken. Die vrachtwagen hoefde helemaal niet naar rechts, daar koos die voor. Nogal logisch dat de autobestuurder gewoon doorrijdt, er is immers alle tijd om een plekje op de weg te zoeken en niemand hoeft daar van strook te wisselen. Waarom zou je verwachten dat iemand tegen je aan rijdt?
Nee, stel dat de vrachtwagenchauffeur op de andere rijstrook was blijven rijden, dan had de auto tussen aanhanger (voor) en vrachtauto (naast) blijven zitten. Daarbij is het verschil in snelheid tussen die voertuigen niet groot. Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar ik zou mij niet op m'n gemak voelen als ik in een situatie kom waarbij ik voledig afhankelijk ben van acties van anderen en hopen dat ze niet het verkeerde doen. En dat is de situatie waar ze zelf voor heben gekozen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ridocar op 17-12-2014 07:58:34 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_147661185
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:00 schreef twiFight het volgende:

[..]

Waarom? Ze reden op gescheiden rijstroken. Die vrachtwagen hoefde helemaal niet naar rechts, daar koos die voor. Nogal logisch dat de autobestuurder gewoon doorrijdt, er is immers alle tijd om een plekje op de weg te zoeken en niemand hoeft daar van strook te wisselen. Waarom zou je verwachten dat iemand tegen je aan rijdt?
Een ieder ze plek op de weg is rechts. Dus als de chauffeur de personen auto niet zijn dooiehoek in heeft zien kruipen hebben ze een probleem.

Het valt mij gewoon op dat de automobilist en partner ergens over verbaasd waren, en dat hij iets zei van mu zitten we vast...
pi_147661776
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:32 schreef Chai het volgende:
Hoe komen jullie erbij dat het een zij is? Op het filmpje klinkt het alsof de vrouw de passagier is hoor. :D
Ze zegt: "die vrachtwagen drukte me", dat zeg je als je rijdt, als je meerijdt zeg je: "drukte jou". Maar wel kudo's dat ze zo rustig bleven.
quote:
En de auto bij dat ongeluk ging niet uit zichzelf naar links, maar werd door het naar rechts gaan van de vrachtwagen naar links geduwd. De vrachtwagen zag de auto niet doordat ze blijkbaar precies in de dode hoek reden.
Dat is zeer waarschijnlijk en de vrachtwagen zal dan ook de schuld krijgen. Dat neemt niet weg dat ze zelf deze situatie met een beetje inzicht hadden zien aankomen en kunnen voorkomen. Wetende van de dode hoek en de manier waarop ik naast de vrachtwagen terecht ben gekomen, had ik die vrachtwagen via m'n spiegels in de gaten gehouden en eventueel naar rechts kunnen uitwijken (als daar geen pechgeval stond...). Sowieso was het neem ik aan niet de bedoeling achter de aanhanger te blijven zitten, dus kijk je toch in je spiegels?

[ Bericht 0% gewijzigd door Toga op 17-12-2014 10:05:38 ]
Racist
pi_147661801
Maar iedereen is er ongedeerd vanaf gekomen toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')