abonnement Unibet Coolblue
pi_147338873
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:25 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat accessoire-spul van Festool is ook bedoeld om het te gebruiken met Festool gereedschap :P .
Het bekende "systeem" waardoor je genoodzaakt bent veels te veel geld neer te leggen voor accessoires :') .
Klopt, maar sommige accesoires zijn niet beperkt tot gebruik met enkel Festool.
Bijv. die verstekhaak. Die kan je met elke afkortzaag gebruiken, maar het is gewoon een onhandig ding :P

En soms loop je tegen een probleem op waar geen "off the shelve" oplossing voor is.
Dan ga je zoeken en kijken of je iets kan vinden wat met enkele aanpassingen wel goed zou werken :)
  zondag 7 december 2014 @ 00:45:05 #152
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147350829
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 19:04 schreef Atmoz het volgende:
Zojuist de knoop maar doorgehakt (goed naar bleiblei geluisterd) O-) :P

[..]

Thanks weer voor deze rip uit m'n portemonnee >:)

4 stuks Bessey KRV100
[ afbeelding ]

4 stuks Frame's
[ afbeelding ]

2 stuks adapter
[ afbeelding ]

2 stuks KR-VO verplaatsbare bek
[ afbeelding ]

Erg mooi systeem vind ik 't _O_

[..]

:D :D :D
En nu ben ik jaloers :P .
pi_147353266
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Een fatsoenlijke Hilti of Bosch (voor Atmoz ;) ) breekhamer, heeft natuurlijk zijn eigen koffer.
Misschien dat die net in een Maxi Systainer passen, maar die kosten ook weer ¤75 en passen niet bij de rest van de systainers qua formaat.
Sommige 230 slijptollen kun je wel krijgen met koffer, maar dat word dan ook gelijk zo`n lomp ding.

[..]

Sleuven slijpen is denk ik ook niet echt het toepassingsgebied voor zo`n ding (ook niet die van een fatsoenlijk merk)
In een kruipruimte ofzo is het wel mooi voor, aangezien je daar beter niet met 230V kunt werken, stukkies wapenings/betonijzer afslijpen dan hoef je geen honderd meter kabel uit te rollen, ergens op een steiger ofzo.

Ik wil zelf nog een DeWalt accutol :@ http://www.ebay.com/itm/D(...)&hash=item417fc4b102
Accu slijpers zijn echt ideaal en overal wel te gebruiken. Kan niet zonder ;). Had een keer afgebroken sleuteltje in mijn fiets. Midden in stad. Ik de volgende dag er heen met slijper. Had politie al ingelicht. Maar sleep slot door en niemand die echt wat zei of deed. Ja grappen. Is toch wel je eigen fiets ;).

Voor zwaar werk heb je er overigens weinig aan voor sleuven gaat niet werken. Daar oor moet je een flex sleuvenfrees hebben 😛
pi_147362058
Nieuwe anti-splinterstrippen besteld voor m'n geleiderails.

Toch maar even rondgekeken voor wat alternatieven, want +/- ¤45,- voor 3m rubber strip vind ik toch veel geld.

Op eBay iemand gevonden die ze voordelig aanbied. 260cm (exact de lengte van de rail) voor ¤9,20.
Twijfelde nog tussen deze en die van YouTool. Deze was goedkoper met verzenden omdat YouTool enkel met UPS verzend.

  Knikkerking zondag 7 december 2014 @ 16:52:59 #155
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147362678
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 00:45 schreef bleiblei het volgende:

En nu ben ik jaloers :P .
Lol, welke heb je zelf dan?

quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 07:29 schreef hans1985 het volgende:
Accu slijpers zijn echt ideaal en overal wel te gebruiken. Kan niet zonder ;). Had een keer afgebroken sleuteltje in mijn fiets. Midden in stad. Ik de volgende dag er heen met slijper. Had politie al ingelicht. Maar sleep slot door en niemand die echt wat zei of deed. Ja grappen. Is toch wel je eigen fiets ;).

8)7 bizar eigenlijk he?! als je er zo over nadenkt... maar zelf zou ik denk ik ook gewoon doorlopen en denken tja het zal wel z'n eigen fiets zijn, anders durfde die dat hier niet zo te doen :P

quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:34 schreef Drexciyan het volgende:
Nieuwe anti-splinterstrippen besteld voor m'n geleiderails.

Toch maar even rondgekeken voor wat alternatieven, want +/- ¤45,- voor 3m rubber strip vind ik toch veel geld.

Op eBay iemand gevonden die ze voordelig aanbied. 260cm (exact de lengte van de rail) voor ¤9,20.
Twijfelde nog tussen deze en die van YouTool. Deze was goedkoper met verzenden omdat YouTool enkel met UPS verzend.

[ afbeelding ]
Sow! Das inderdaad niet niks voor 'n stukje rubber... Maarja, 3m 3M he O-)
En wat moet je met zo'n lange geleider? Waar gebruik je zoiets voor? Om deuren mee te zagen in de lange weg ofzo?

Was zojuist weer aan 't kloten om te kijken of ergens stroomleidingen liepen i.v.m. het plaatsen van een kastje. Stopcontact eraf, met zaklampje schijnen, "ohja gelukkig de kabels gaan omlaag" dus ik kan erboven gewoon boren... "Tja, dat moet makkelijker de volgende keer. Wat heeft Bosch daarvoor?" ... :9

Bosch GMS120


Nu ook maar eens zo'n mooie schuim-inlay maken voor de lasers en dit apparaatje 8-)

Meteen spookt me een vraag door het hoofd...

HOE kan zo'n ding nu hout detecteren?
pi_147363588
3M is het alternatief ;)
DeWALT verkoopt ze enkel in lengtes van 3 meter. Wel handig voor m'n 150cm rail,
maar met de 260cm heb je al 2 van die strips nodig. Dan word het al gauw een duur geintje.
Bij Festool niet anders geloof ik. En je moet ze eens in de zoveel tijd toch vervangen.

Maar goed, eerst eens afwachten hoe de kwaliteit is. De feedback van die verkoper ziet er goed uit, dus ik heb er vertrouwen in.

De lange rail gebruik ik om o.a. plaatmateriaal te zagen en inderdaad ook om deuren pas en arm te zagen :)
  zondag 7 december 2014 @ 18:09:50 #157
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147365367
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:52 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Lol, welke heb je zelf dan?

De lompere klemmen zijn van dubieuze poolse afkomst. Heb ik een keer goedkoop in een webshop op de kop getikt. Nadeel is dat als je ze vast draait de bekken scheef van elkaar buigen. Dus voor verlijmen ze niet bepaald geschikt :P .

Mooi voorbeeld van goedkoop is duurkoop ;) .
Ik kijk ook zelden tevreden terug op budget gereedschap wat ik in de loop der jaren gekocht heb.
Enige wat prima voldeed zijn mijn haakse slijper waarvan nu af en toe de aan/uit knop van blijft hangen maar waarmee ik 10tallen meters sleuven heb gefreest en 100den klinkertjes mee op maar heb geslepen (gratis in een B&D actie gekregen) en mijn Lux doppenset die mij toch best vaak gered heeft en mijn lompheid netjes doorstaat :D .
pi_147375058
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 19:04 schreef Atmoz het volgende:
Zojuist de knoop maar doorgehakt (goed naar bleiblei geluisterd) O-) :P

[..]

Thanks weer voor deze rip uit m'n portemonnee >:)

4 stuks Bessey KRV100
[ afbeelding ]

4 stuks Frame's
[ afbeelding ]

2 stuks adapter
[ afbeelding ]

2 stuks KR-VO verplaatsbare bek
[ afbeelding ]

Erg mooi systeem vind ik 't _O_
Ik kan me niks bedenken waarvoor ik het nu nodig zou hebben, en toch ben ik jaloers :P. Ik heb het afgelopen jaar ook een hoop gereedschap erbij gekocht, dus het is wel mooi om te zien dat ik niet de enige ben die ergens een klus bij gaat verzinnen om het maar aan te schaffen. O-)

Heb zelf een paar maanden terug een set bessey klemmen (in systainer, "want dan past het mooi bij de rest") gekocht. Komt wel weer goed van pas tijdens m'n verbouwing momenteel.
pi_147377095
Noodgedwongen een gasbrander om te solderen gekocht... Één koppeling los van vorige eigenaar. Pfff.

Staat lekker in verhouding met die gierend dure spullen van jullie :o
Laat die handjes wapperen!
pi_147409131
Mooi spul die Kliklamps!

Vandaag eindelijk m'n Stabila waterpas binnen. Wat 'n ding. Nu snap ik waarom er geen handgrepen inzitten. Dat is altijd de zwakste schakel. En door de vorm van die R300 is het eigenlijk 1 grote handgreep. Die gaat niet gauw krom. Bij Gerritse hadden ze 'em ook niet eerder gezien. Een serieus waterpas. Hopelijk gaat ie lang mee :)

Nog wat dingetjes aangeschaft. Een nieuwe rail, die ik ga aanpassen specifiek voor de zwaardzaag.
Dan heb ik een complete set met zaag, rail en klem.
Nieuwe ledlamp. Veel meer licht dan de vorige. Al wilde ik wachten op de spotlight die eraan zit te komen met 1000lumen, maar dat duurt nog even geloof ik en deze wilde ik al een tijdje.
Verder nog 2 brackets voor het onderstel van m'n afkortzaag. Daar maak ik een werktafeltje van. Misschien ook een dubbele acculader eronder met een stekkerdoos erbij. Leuk projectje.
En nog een nieuw setje metaalboren voor de slagschroevendraaier. Wilde ze los kopen, maar de meeste zijn bot, dus dan maar weer een setje. Dure krengen, maar o zo fijn.









Hier schijnt de zon geel 8-)
pi_147409543
die stabila r300 serie hadden ze ook bij onze lokale dealer. hele bak vol, alle maten.
Alleen had ik een 180 cm nodig en dan de prijs van die r300 serie.
Mooi spul maar vond het echt duur.Mijn gewone stabila 180cm was al aan de prijs maar die is al lekker solide ivm met de sola die wij hadden (en krom was).

Maar boren voor een slagschroevendraaier, werkt dat in principe met de techniek van "slaan"?
ik voel weer een aankoop aankomen :')
(kost dat?)
pi_147410756
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:58 schreef Gieliovd het volgende:
Noodgedwongen een gasbrander om te solderen gekocht... Één koppeling los van vorige eigenaar. Pfff.

Staat lekker in verhouding met die gierend dure spullen van jullie :o
Uit nieuwsgierigheid waar je die gasbrander voor nodig had even je hele projectreeks doorgelezen, mooie woning heb je ervan gemaakt. :Y Zie een hoop dingen terugkomen die ik zelf ook nog van plan ben uit te voeren.

Zelf ben ik niet erg merkgebonden, een greep van wat ik het afgelopen jaar heb aangeschaft:

- Bosch GBH 2-28 DFV SDS boorhamer
- Metabo ASR2025 bouwstofzuiger
- Festool invalcirkelzaag TS55 REBQ+ met rail
- Festool RTS 400 EQ vlakschuurmachine
- Defecte DTS400EQ deltaschuurmachine gekocht en weer werkend gemaakt
- Makita 6980FDWE 12V slagschroevendraaier + milwaukee shockwave bitset
- Makita DHP458RME 18v accu klopboormachine
- Makita haakse slijperset 125mm + 230mm en diamantschijven
- Gedore 1B steekringsleutelset 6 t/m 32 + extra sleutels 8 9 10 11 13 14 17 19.
- Knipex tangen, bahco sleutels, wera torxschroevendraaiers, bosch pcl 20 kruislijnlaser, die kliklampset dus, bahco beitelset, goedkope metabo afkortzaag is ook erg handig voor de verbouwing.

En dan nog een paar systainers om alles in op te bergen. Waterpas, handzagen, boren, beitels, stanleymes en nog een hoop anders spul wat je misschien maar 1 klus in huis nodig hebt. :z
pi_147411398
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:01 schreef hans1985 het volgende:
die stabila r300 serie hadden ze ook bij onze lokale dealer. hele bak vol, alle maten.
Alleen had ik een 180 cm nodig en dan de prijs van die r300 serie.
Mooi spul maar vond het echt duur.Mijn gewone stabila 180cm was al aan de prijs maar die is al lekker solide ivm met de sola die wij hadden (en krom was).

Maar boren voor een slagschroevendraaier, werkt dat in principe met de techniek van "slaan"?
ik voel weer een aankoop aankomen :')
(kost dat?)
Welke dealer is dat? Ik heb ze hier bij geen enkele dealer zien liggen. Wel online.
Goedkoop zijn ze niet nee. Zo'n beetje het duurste model van Stabila, buiten die uitschuifbare waterpassen van hun. Maar ja, dan kan je zo'n 3-4m mee gaan.
Heb ook nog zitten kijken naar het 244cm model, maar die is echt duur in vergelijk voor 44cm meer.

Die boren. Ja, in principe boort ie gewoon en bij veel weerstand begint de machine te 'slaan'.
Daar zijn ze op gemaakt. Gebruik ook speedboren en trappenboren met die machine.
Toevallig vandaag nog. Ff gaatje maken in een HEA balk voor de electricien. Normale metaalboor gaat tot 13mm. Trappenboor erbij. Eigenlijk nog nooit voor dik staal gebruikt, maar stelt niets voor. Rammelt er zo doorheen. Wel beetje snijolie erbij voor de zekerheid.
Dat is met die metaalboren niet anders. Ook makkelijk in hout. Hoef ik niet telkens van machine te wisselen.

Setje kost ¤79,- :X
Jammer dat ze geen complete set hebben met alle maten erin. Die hebben ze wel los en koop ik er dan meestal bij. Dit keer nog ff niet.
Moet nog eens kijken of deze boren toch niet herslijpbaar zijn. Zeker voor die prijs ;)
  dinsdag 9 december 2014 @ 08:06:54 #164
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147414605
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:31 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid waar je die gasbrander voor nodig had even je hele projectreeks doorgelezen, mooie woning heb je ervan gemaakt. :Y Zie een hoop dingen terugkomen die ik zelf ook nog van plan ben uit te voeren.

Zelf ben ik niet erg merkgebonden, een greep van wat ik het afgelopen jaar heb aangeschaft:

- Bosch GBH 2-28 DFV SDS boorhamer
- Metabo ASR2025 bouwstofzuiger
- Festool invalcirkelzaag TS55 REBQ+ met rail
- Festool RTS 400 EQ vlakschuurmachine
- Defecte DTS400EQ deltaschuurmachine gekocht en weer werkend gemaakt
- Makita 6980FDWE 12V slagschroevendraaier + milwaukee shockwave bitset
- Makita DHP458RME 18v accu klopboormachine
- Makita haakse slijperset 125mm + 230mm en diamantschijven
- Gedore 1B steekringsleutelset 6 t/m 32 + extra sleutels 8 9 10 11 13 14 17 19.
- Knipex tangen, bahco sleutels, wera torxschroevendraaiers, bosch pcl 20 kruislijnlaser, die kliklampset dus, bahco beitelset, goedkope metabo afkortzaag is ook erg handig voor de verbouwing.

En dan nog een paar systainers om alles in op te bergen. Waterpas, handzagen, boren, beitels, stanleymes en nog een hoop anders spul wat je misschien maar 1 klus in huis nodig hebt. :z
:o ben je een kloon van mij? :P
Je aankoopbeleid komt op een paar uitzonderingen na overeen met die van mij :) .
  Knikkerking dinsdag 9 december 2014 @ 08:12:58 #165
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147414652
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:09 schreef bleiblei het volgende:

De lompere klemmen zijn van dubieuze poolse afkomst. Heb ik een keer goedkoop in een webshop op de kop getikt. Nadeel is dat als je ze vast draait de bekken scheef van elkaar buigen. Dus voor verlijmen ze niet bepaald geschikt :P .
Sjrot dus :P kun je eigenlijk niets mee...

quote:
Mooi voorbeeld van goedkoop is duurkoop ;) .
Precies! Liever dus nét iets meer uitgeven en je hebt er VEEL meer plezier van ^O^

quote:
Ik kijk ook zelden tevreden terug op budget gereedschap wat ik in de loop der jaren gekocht heb.
Enige wat prima voldeed zijn mijn haakse slijper waarvan nu af en toe de aan/uit knop van blijft hangen maar waarmee ik 10tallen meters sleuven heb gefreest en 100den klinkertjes mee op maar heb geslepen (gratis in een B&D actie gekregen) en mijn Lux doppenset die mij toch best vaak gered heeft en mijn lompheid netjes doorstaat :D .
Ik kan dit beamen. Hier exact hetzelfde! Het verschil in kwaliteit is gewoon té groot. Uiteindelijk gaat het altijd (op het verkeerde moment) kapot. Hoe ik het ook wend of keer: beter in één keer goed, dan 3x pruts, en erna ALSNOG goed >:)

quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:18 schreef Tom_ het volgende:

Ik kan me niks bedenken waarvoor ik het nu nodig zou hebben, en toch ben ik jaloers :P.
:+
Ik heb zelf ook niet direct iets liggen waarvoor ik ze acuut zou kunnen gebruiken, maar tijdens het in elkaar zetten van wat kasten vorige week, pasten mijn pas gekochte Kliklamps (zelfde als jij hebt gekocht, maar dan de zwarte versie) niet. Vandaar de aanschaf van die grotere. Maarja, toen kwam bleiblei met z'n tip... O-)

quote:
Ik heb het afgelopen jaar ook een hoop gereedschap erbij gekocht, dus het is wel mooi om te zien dat ik niet de enige ben die ergens een klus bij gaat verzinnen om het maar aan te schaffen. O-)
I feel you _O_

quote:
Heb zelf een paar maanden terug een set bessey klemmen (in systainer, "want dan past het mooi bij de rest") gekocht. Komt wel weer goed van pas tijdens m'n verbouwing momenteel. [ afbeelding ]
Ben d'r zelf zeer tevreden over. Echt mooi spul :7 Heb ze alleen niet in een systainer, want ja, dat past niet goed bij Bosch Blauw (L-boxx) he O-)

quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:58 schreef Gieliovd het volgende:
Noodgedwongen een gasbrander om te solderen gekocht... Één koppeling los van vorige eigenaar. Pfff.

Staat lekker in verhouding met die gierend dure spullen van jullie :o
Zag het in je topic gisteren ja :'( wat een gedoe allemaal he.....
Erg vervelend. Maar: keep it up he ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 22:52 schreef Drexciyan het volgende:
Mooi spul die Kliklamps!

Vandaag eindelijk m'n Stabila waterpas binnen. Wat 'n ding. Nu snap ik waarom er geen handgrepen inzitten. Dat is altijd de zwakste schakel. En door de vorm van die R300 is het eigenlijk 1 grote handgreep. Die gaat niet gauw krom. Bij Gerritse hadden ze 'em ook niet eerder gezien. Een serieus waterpas. Hopelijk gaat ie lang mee :)

Nog wat dingetjes aangeschaft. Een nieuwe rail, die ik ga aanpassen specifiek voor de zwaardzaag.
Dan heb ik een complete set met zaag, rail en klem.
Nieuwe ledlamp. Veel meer licht dan de vorige. Al wilde ik wachten op de spotlight die eraan zit te komen met 1000lumen, maar dat duurt nog even geloof ik en deze wilde ik al een tijdje.
Verder nog 2 brackets voor het onderstel van m'n afkortzaag. Daar maak ik een werktafeltje van. Misschien ook een dubbele acculader eronder met een stekkerdoos erbij. Leuk projectje.
En nog een nieuw setje metaalboren voor de slagschroevendraaier. Wilde ze los kopen, maar de meeste zijn bot, dus dan maar weer een setje. Dure krengen, maar o zo fijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hier schijnt de zon geel 8-)
Zeer nice!! *O*
Mooi geel is niet lelijk :s)

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:31 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid waar je die gasbrander voor nodig had even je hele projectreeks doorgelezen, mooie woning heb je ervan gemaakt. :Y Zie een hoop dingen terugkomen die ik zelf ook nog van plan ben uit te voeren.

Zelf ben ik niet erg merkgebonden, een greep van wat ik het afgelopen jaar heb aangeschaft:

- Bosch GBH 2-28 DFV SDS boorhamer
- Metabo ASR2025 bouwstofzuiger
- Festool invalcirkelzaag TS55 REBQ+ met rail
- Festool RTS 400 EQ vlakschuurmachine
- Defecte DTS400EQ deltaschuurmachine gekocht en weer werkend gemaakt
- Makita 6980FDWE 12V slagschroevendraaier + milwaukee shockwave bitset
- Makita DHP458RME 18v accu klopboormachine
- Makita haakse slijperset 125mm + 230mm en diamantschijven
- Gedore 1B steekringsleutelset 6 t/m 32 + extra sleutels 8 9 10 11 13 14 17 19.
- Knipex tangen, bahco sleutels, wera torxschroevendraaiers, bosch pcl 20 kruislijnlaser, die kliklampset dus, bahco beitelset, goedkope metabo afkortzaag is ook erg handig voor de verbouwing.

En dan nog een paar systainers om alles in op te bergen. Waterpas, handzagen, boren, beitels, stanleymes en nog een hoop anders spul wat je misschien maar 1 klus in huis nodig hebt. :z
Mooie lijst *O*
En fijne boorhamer he?! Heb 'm zelf ook. Zeer tevreden over.
Dat laatste komt me trouwens bekend voor... Zelfs al heb ik het maar 1x nodig, toch maar kopen, want misschien komt er een 2e, 3e of 4e keer. Bovendien lenen vrienden en familie ook graag wat spullen hier, kan ik die ook blij maken ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 08:06 schreef bleiblei het volgende:

:o ben je een kloon van mij? :P
Je aankoopbeleid komt op een paar uitzonderingen na overeen met die van mij :) .
* Atmoz meld zich >:)
pi_147414777
Iedereen lijkt wel een uit die serie te hebben.


Deze is trouwens overleden. Zou ik hem begraven en een minuut stilte houden :+
  dinsdag 9 december 2014 @ 08:40:33 #167
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147414909
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 08:12 schreef Atmoz het volgende:
Bovendien lenen vrienden en familie ook graag wat spullen hier, kan ik die ook blij maken
Reden des te meer om geen prof. spul te kopen voor mij.

Heb nu een bosch klopboor ~550 watt van 39 piek (was in de aanbieding), een slijptol van hetzelfde prijs/merk/aanbieding, gamma decoupeerzaag+accuboor.
Voor het weinige klussen wat ik nu doet voldoet het allemaal prima. Natuurlijk is het gereedschap van een maatje van me die timmerman/interieurbouwer is mooier en beter, maar voor mij overpriced.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 9 december 2014 @ 08:43:57 #168
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147414959
Mijn vader had deze. Die heeft 2 huizen verbouwt en bij mijn huis en de vele kamers/huizen waar m'n zus gewoond de nodige gaten geboord. Helaas ook overleden.
Nee, die advertentie is niet van mij
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_147415343
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 08:12 schreef Atmoz het volgende:
Bovendien lenen vrienden en familie ook graag wat spullen hier, kan ik die ook blij maken ;)
Er wordt hier in principe niets uitgeleend.
Dan help ik nog liever zelf mee dan dat ze mijn spullen gebruiken en weken later in een andere staat terugbrengen.

En als ik iets uitleen, dan leen ik het wel uit aan iemand die respect heeft voor gereedschap, dat kan je dan ook zien aan de manier waarop iemand met zijn eigen spullen omgaat.
  Knikkerking dinsdag 9 december 2014 @ 09:29:10 #170
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147415478
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 08:27 schreef hans1985 het volgende:
Iedereen lijkt wel een uit die serie te hebben.
[ afbeelding ]

Deze is trouwens overleden. Zou ik hem begraven en een minuut stilte houden :+
Lol :P Maareh alsnog gecondoleerd he ^O^ 8)7

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 08:40 schreef kanovinnie het volgende:

Reden des te meer om geen prof. spul te kopen voor mij.

Tja, het is inderdaad hoe je het bekijkt...
Ikzelf heb zoiets van: professioneel gereedschap kan wel wat hebben, het is gemaakt om dagelijks in de bouw te gebruiken. Ik zal het dus met m'n gehobby in VEEEEEL minder mate gebruiken/belasten. Dus kan ik het nog wel eens uitlenen, ook daarvan zal het niet veel slijten. Die paar keer dat dat per jaar gebeurt...

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:19 schreef bluemoon23 het volgende:

Er wordt hier in principe niets uitgeleend.
Dan help ik nog liever zelf mee dan dat ze mijn spullen gebruiken en weken later in een andere staat terugbrengen.
Zelf meehelpen doe ik ook graag, maar soms heb je geen tijd, en wilt diegene toch graag verder.

quote:
En als ik iets uitleen, dan leen ik het wel uit aan iemand die respect heeft voor gereedschap, dat kan je dan ook zien aan de manier waarop iemand met zijn eigen spullen omgaat.
Dat is voor mij inderdaad wel een belangrijk punt. Het meeste leen ik dan ook uit aan m'n pa, broertje en neefjes. Af en toe een goede vriend, maar die is er ook super voorzichtig mee, en poetst bovendien alles voordat hij 't terug brengt O+ _O_
pi_147415599
Zo,het eerste bitje is gesloopt door de slagschroevendraaier :p welke bitset kan ik t beste kopen voor in de ssd?

Wel echt een mooie machine! Heerlijk om mee te werken zon ding. Wel oppassen dat ik de schroeven niet met kop en al door het hout heen draai :+
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 09:44:45 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147415688
Wera met zo'n diamantje erop zie ik hier vaak voorbij komen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking dinsdag 9 december 2014 @ 10:06:17 #173
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147415998
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:38 schreef Makrolon het volgende:
Zo,het eerste bitje is gesloopt door de slagschroevendraaier :p welke bitset kan ik t beste kopen voor in de ssd?

Wel echt een mooie machine! Heerlijk om mee te werken zon ding. Wel oppassen dat ik de schroeven niet met kop en al door het hout heen draai :+
Ik "kende" dat apparaat eerst niet. Totdat ik hem eerder dit jaar aanschafte... wow, dat werkt fijn!! _O_

Die schroeven gaan d'r inderdaad in als een heet mes door de boter :7
Inderdaad oppassen geblazen dat je niet DOOR het hout heen draait, en bij dunne schroefjes dat je het kopje er niet afdraait met al dat geweld...

Ik heb zoals derLudolf ook adviseert deze:



échte Duitse kwaliteit! Heerlijk spul :Y

[edit]

En als je dan toch bezig bent misschien ook deze:

pi_147416449
Best prijzig, bitsetjes die ik tot nu had waren max een tientje. :+ maare, als ik die bovenste heb, waar heb ik die onderste dan precies nog voor nodig? :+
  Knikkerking dinsdag 9 december 2014 @ 10:44:49 #175
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147416755
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:29 schreef Makrolon het volgende:
Best prijzig, bitsetjes die ik tot nu had waren max een tientje. :+ maare, als ik die bovenste heb, waar heb ik die onderste dan precies nog voor nodig? :+
Tja, goede vraag eigenlijk >:)

Ik heb ze in de "verkeerde" volgorde gekocht...
Eerst die Diamond (voor non-ssd), en erna kocht ik die ssd en moest ik dus ook die bovenste set kopen ;)

Nu gebruik ik die bovenste altijd in de ssd, en die onderste voor de "normale" accuschroevendraaiers.
Check de reviews van die onderste maar eens, is toch wel goed over nagedacht.

[edit]



Mooie filmpjes dit altijd... kijk ik bijna net zo graag naar als naar een mooie vrouw O-)

[ Bericht 4% gewijzigd door Atmoz op 09-12-2014 10:53:29 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')