Niet alles via eBay als gift laten komenquote:Op donderdag 20 november 2014 22:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Paar dagen geleden op radar ook ja'ja mensen, deze pakketten zijn tegengehouden bij de douane! op die chinese sites werd niet vermeld dat je dan ook invoerrechten moet betalen!!!'
Echt, linkse triestheid en Hertsenbergpropaganda ten top
Fixed.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:23 schreef piekartz87 het volgende:
Als je import uit China gaat verbieden dan kan bijvoorbeeld de Action 80% van alle Nederlandse winkels al wel sluiten.
Hier heb ik geen last van gehad... oke ik moest invoerkosten betalen maar dat was 15 euro tegen een tablet van 170 euroquote:Op donderdag 20 november 2014 21:23 schreef piekartz87 het volgende:
Nederland zorgt ervoor dat je die import belasting moet betalen. Daar heeft een Chinese webshop niks mee te maken.
True.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Fixed.
Overigens een 5" dualsim quadcore telefoon met 8 mpixel camera uit China gekocht. Voor 85,-.
Dus dan denk ik dat het eerder aan de Nederlandse 'concurrentie' ligt die steeds meer hun winsten zien verdwijnen naar het oosten en daarom radar maar ronselt om die websites zwart te maken.
Dat is absoluut een goed iets om voor te waarschuwen. Maar deze testen schuiven dit af op de webshops. Terwijl ze leveren aan de hele wereld en elk land heeft daarbij zijn eigen regels.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:42 schreef CafeRoker het volgende:
Die chinese webshops zijn rationeel gezien best een vreemd fenomeen. Maar niet onprettig voor de consument en dit soort bangmakerij hoort niet bij de consumentenbond thuis. Wel vind ik het een goede zaak dat er duidelijk voor invoerkosten gewaarschuwd wordt. Dat je die moet betalen is wel bekend maar het komt voor veel mensen toch als een verrassing hoe snel deze oplopen en vooral: hoe hoog ze beginnen. Daar keek ik de eerste keer ook wel van op.
Waarom denk je dat bol.com nog bestaat.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:43 schreef Coca_Cola het volgende:
Misschien dan eerst eens op de website van de douane kijken? Of zijn mensen nu zo dom?
Klopt. Voor de bedragen daarboven wel en dat gaat vrij hard omdat je van zowel douane als koerier al een starttarief aan administratiekosten krijgt voor je ook maar 1 cent echte invoerrechten betaald hebt. Wat daarnaast nog tricky is al speelt dat bij die webshops meestal niet is dat je ook nog invoerrechten over de verzendkosten betaalt. Met name bij zwaardere spullen gaat het dan stevig omhoog.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:16 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Dat is absoluut een goed iets om voor te waarschuwen. Maar deze testen schuiven dit af op de webshops. Terwijl ze leveren aan de hele wereld en elk land heeft daarbij zijn eigen regels.
Persoonlijk heb ik overigens nog nooit bij hoeven te betalen. Maar tot de 22 euro hoeft dat volgens mij ook helemaal niet.
Je vergeet allerlei Europese regelgeving waar je als Importeur aan moet voldoen. (CE). De meeste producten in Chinese webstores voldoen daar absoluut niet aan. Niet erg wanneer je voor je zelf wat koopt (behalve dan dat je niet raar moet opkijken als er opeens een voeding doorbrandt en je halve woonkamer meeneemt omdat er geen brandvertragende materialen worden gebruikt), maar wanneer je producten importeert en verkoopt wordt je als importeur geacht er voor te zorgen dat de producten aan die Europese regelgeving voldoen (en aansprakelijk voor de schade die ontstaat bij producten die daar niet aan voldoen).quote:Op donderdag 20 november 2014 22:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Fixed.
Overigens een 5" dualsim quadcore telefoon met 8 mpixel camera uit China gekocht. Voor 85,-.
Dus dan denk ik dat het eerder aan de Nederlandse 'concurrentie' ligt die steeds meer hun winsten zien verdwijnen naar het oosten en daarom radar maar ronselt om die websites zwart te maken.
Je kan natuurlijk ook ff zelf bedenken wat je koopt.. voor een dubbeltje heb je een slechte lader en voor een euro een goede.. en goedkope troep word er ook genoeg ook in NL verkocht...quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je vergeet allerlei Europese regelgeving waar je als Importeur aan moet voldoen. (CE). De meeste producten in Chinese webstores voldoen daar absoluut niet aan. Niet erg wanneer je voor je zelf wat koopt (behalve dan dat je niet raar moet opkijken als er opeens een voeding doorbrandt en je halve woonkamer meeneemt omdat er geen brandvertragende materialen worden gebruikt), maar wanneer je producten importeert en verkoopt wordt je als importeur geacht er voor te zorgen dat de producten aan die Europese regelgeving voldoen (en aansprakelijk voor de schade die ontstaat bij producten die daar niet aan voldoen).
Daarom is zelfs de goedkoopste Nederlandse webshop duurder dan een Chinese.
Welke bijkomende kosten? Zelfs als ik 20,- invoerrechten en 15,- btw zou moeten betalen op deze telefoon, zou ik nog maar 120,- in totaal kwijt zijn, en dat is een fractie van wat ik hier betaal.quote:Op vrijdag 21 november 2014 10:03 schreef piekartz87 het volgende:
True.
Consumentenbond stel dat er geen voordeel te behalen is door de bijkomende kosten
Waarom besteld iedereen uit China dan?
Ik denk dat het gemiddelde Nederlandse bedrijf ook al zijn spullen uit China bestelt. Dat is volgens mij precies hetzelfde apparaat, alleen zit er dan geen Hi of Samsung logo op waardoor het ineens drie keer zo goedkoop is. Het simpelste voorbeeld is wel een standaard apple oplaadkabel. In china 1,95, hier betaal je 10 keer zoveel.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je vergeet allerlei Europese regelgeving waar je als Importeur aan moet voldoen. (CE). De meeste producten in Chinese webstores voldoen daar absoluut niet aan. Niet erg wanneer je voor je zelf wat koopt (behalve dan dat je niet raar moet opkijken als er opeens een voeding doorbrandt en je halve woonkamer meeneemt omdat er geen brandvertragende materialen worden gebruikt), maar wanneer je producten importeert en verkoopt wordt je als importeur geacht er voor te zorgen dat de producten aan die Europese regelgeving voldoen (en aansprakelijk voor de schade die ontstaat bij producten die daar niet aan voldoen).
Daarom is zelfs de goedkoopste Nederlandse webshop duurder dan een Chinese.
Voor een dubbeltje kun je als je goed kijkt soms prima goede kwaliteit krijgen. Deze lithium charger werd in paren voor een dollar op ebay verkocht en bezit alle functionaliteiten van een 'normale' charger.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook ff zelf bedenken wat je koopt.. voor een dubbeltje heb je een slechte lader en voor een euro een goede.. en goedkope troep word er ook genoeg ook in NL verkocht...
Daarbij word al bijna alles standaard met ce certificaat geproduceerd..
Ik kan je garanderen dat dat niet zo is.quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:13 schreef Snowballed het volgende:
Daarbij word al bijna alles standaard met ce certificaat geproduceerd..
Standaard kabels ben ik direct met je eens. dat zijn gewoon margemakers hier (hoewel er ook allerlei regelgeving is voor weekmakers in kabels. Echt, de directives zijn bizar). Maar voor de rest wat in China geproduceerd wordt zitten de grotere bedrijven er echt wel bovenop dat het volgens CE norm geproduceerd wordt. En ik kan je garanderen dat dat standaard NIET zo is.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik denk dat het gemiddelde Nederlandse bedrijf ook al zijn spullen uit China bestelt. Dat is volgens mij precies hetzelfde apparaat, alleen zit er dan geen Hi of Samsung logo op waardoor het ineens drie keer zo goedkoop is. Het simpelste voorbeeld is wel een standaard apple oplaadkabel. In china 1,95, hier betaal je 10 keer zoveel.
Natuurlijk wel. Maar de kans is wel een stuk kleiner EN wanneer een voeding in de brand vliegt en de behuizing volgens de CE regels zijn geproduceerd loop je minder kans op extra schade.quote:O en 'gecertificeerde' accu's van reguliere merken zijn hier natuurlijk nog nooit warm geworden of ontploft
En waar baseer je dat op? Een documentje? Weet je hoeveel ruimte er tussen het hoge voltage en lage voltage moet zitten op de PCB? Voldoet hij daar ook écht aan? CE gaat niet over functionele specs maar alleen maar over veiligheid en milieu.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:39 schreef Aapmensch het volgende:
[..]
Voor een dubbeltje kun je als je goed kijkt soms prima goede kwaliteit krijgen. Deze lithium charger werd in paren voor een dollar op ebay verkocht en bezit alle functionaliteiten van een 'normale' charger.
http://dlnmh9ip6v2uc.clou(...)ototyping/TP4056.pdf
Als je iets bij een chinese webshop bestelt waar wel een CE logo op zit, mag je er dan ook van uit gaan dat echt aan de CE normen voldaan wordt?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Natuurlijk wel. Maar de kans is wel een stuk kleiner EN wanneer een voeding in de brand vliegt en de behuizing volgens de CE regels zijn geproduceerd loop je minder kans op extra schade.
Nee. Je mag er zelfs niet vanuit gaan dat alles wat in de nederlandse winkels ligt waar een ce logo op staat daadwerkelijk aan de CE voldoet. Het is ook geen keurmerk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Als je iets bij een chinese webshop bestelt waar wel een CE logo op zit, mag je er dan ook van uit gaan dat echt aan de CE normen voldaan wordt?
En de praktijk? Lijkt zo'n CE labeltje toch nog iets te zeggen of is het helemaal een loze kreet?quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee. Je mag er zelfs niet vanuit gaan dat alles wat in de nederlandse winkels ligt waar een ce logo op staat daadwerkelijk aan de CE voldoet. Het is ook geen keurmerk.
Je moet als fabrikant/importeur verklaren dat je aan de CE regels voldoet. Maar de controle is achteraf dus als producten al in de winkel liggen (en wanneer er serieus iets fout gaat). De fabrikant/importeur wordt geacht dat wanneer er echt iets fout gaat aan te tonen dat hij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk kan aantonen dat zijn claim klopt. Ergo, dat hij zelf de producten en het productieproces gecontroleerd heeft en dat ook steekproefgewijs blijft doen.
Natuurlijk worden grotere fabrikanten met enige regelmaat gecontroleerd door de voedsel en waren authoriteit en agentschap telecom enzo. Kleine fabrikanten/importeurs hebben alleen kans 'gepakt' te worden als er daadwerkelijk iets misgaat met hun producten. (maar zijn dan dus wel volledig aansprakelijk voor alle schade.)
In de praktijk zullen alle grote fabrikanten er strikt aan voldoen. De wat kleinere zullen vooral de veiligheidsaspecten wel redelijk voor elkaar hebben, de milieuvereisten wat minder. En bij seizoensspullen zoals kerstmeuk denk ik dat 80% of meer niet voldoet.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:23 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
En de praktijk? Lijkt zo'n CE labeltje toch nog iets te zeggen of is het helemaal een loze kreet?
Oppo iddquote:Op zaterdag 22 november 2014 13:12 schreef Michielos het volgende:
heb tablet en telefoon gekocht alsmede allerhande randapparatuur (www.ibuygou.com) . Top kwaliteit, top prijs en 0,0 klachten (zou eens kijken naar Xiaomi en Oppo bv). Wat een lacher dit
ik Xiaomi, werkt ook gewoon boven verwachting. Natuurlijk als je zo een Apple kloon koopt of een neppe Samsung heb je nog steeds een degelijk iets voor de prijs.. maar het is kwalitatief gezien gewoon geen Apple of een Samsung. Maar de gevestigde chinese merken zijn echt totaal niet te vergelijken met "chinese namaak", dat is gewoon a quality stuff.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:44 schreef MAHL het volgende:
[..]
Oppo iddSmartphone van gekocht. Werkt perfect, high-end specs voor een mid-range prijs. Heb hem nu dik een jaar en nog 0,0 klachten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |