Niet alles via eBay als gift laten komenquote:Op donderdag 20 november 2014 22:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Paar dagen geleden op radar ook ja'ja mensen, deze pakketten zijn tegengehouden bij de douane! op die chinese sites werd niet vermeld dat je dan ook invoerrechten moet betalen!!!'
Echt, linkse triestheid en Hertsenbergpropaganda ten top
Fixed.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:23 schreef piekartz87 het volgende:
Als je import uit China gaat verbieden dan kan bijvoorbeeld de Action 80% van alle Nederlandse winkels al wel sluiten.
Hier heb ik geen last van gehad... oke ik moest invoerkosten betalen maar dat was 15 euro tegen een tablet van 170 euroquote:Op donderdag 20 november 2014 21:23 schreef piekartz87 het volgende:
Nederland zorgt ervoor dat je die import belasting moet betalen. Daar heeft een Chinese webshop niks mee te maken.
True.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Fixed.
Overigens een 5" dualsim quadcore telefoon met 8 mpixel camera uit China gekocht. Voor 85,-.
Dus dan denk ik dat het eerder aan de Nederlandse 'concurrentie' ligt die steeds meer hun winsten zien verdwijnen naar het oosten en daarom radar maar ronselt om die websites zwart te maken.
Dat is absoluut een goed iets om voor te waarschuwen. Maar deze testen schuiven dit af op de webshops. Terwijl ze leveren aan de hele wereld en elk land heeft daarbij zijn eigen regels.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:42 schreef CafeRoker het volgende:
Die chinese webshops zijn rationeel gezien best een vreemd fenomeen. Maar niet onprettig voor de consument en dit soort bangmakerij hoort niet bij de consumentenbond thuis. Wel vind ik het een goede zaak dat er duidelijk voor invoerkosten gewaarschuwd wordt. Dat je die moet betalen is wel bekend maar het komt voor veel mensen toch als een verrassing hoe snel deze oplopen en vooral: hoe hoog ze beginnen. Daar keek ik de eerste keer ook wel van op.
Waarom denk je dat bol.com nog bestaat.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:43 schreef Coca_Cola het volgende:
Misschien dan eerst eens op de website van de douane kijken? Of zijn mensen nu zo dom?
Klopt. Voor de bedragen daarboven wel en dat gaat vrij hard omdat je van zowel douane als koerier al een starttarief aan administratiekosten krijgt voor je ook maar 1 cent echte invoerrechten betaald hebt. Wat daarnaast nog tricky is al speelt dat bij die webshops meestal niet is dat je ook nog invoerrechten over de verzendkosten betaalt. Met name bij zwaardere spullen gaat het dan stevig omhoog.quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:16 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Dat is absoluut een goed iets om voor te waarschuwen. Maar deze testen schuiven dit af op de webshops. Terwijl ze leveren aan de hele wereld en elk land heeft daarbij zijn eigen regels.
Persoonlijk heb ik overigens nog nooit bij hoeven te betalen. Maar tot de 22 euro hoeft dat volgens mij ook helemaal niet.
Je vergeet allerlei Europese regelgeving waar je als Importeur aan moet voldoen. (CE). De meeste producten in Chinese webstores voldoen daar absoluut niet aan. Niet erg wanneer je voor je zelf wat koopt (behalve dan dat je niet raar moet opkijken als er opeens een voeding doorbrandt en je halve woonkamer meeneemt omdat er geen brandvertragende materialen worden gebruikt), maar wanneer je producten importeert en verkoopt wordt je als importeur geacht er voor te zorgen dat de producten aan die Europese regelgeving voldoen (en aansprakelijk voor de schade die ontstaat bij producten die daar niet aan voldoen).quote:Op donderdag 20 november 2014 22:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Fixed.
Overigens een 5" dualsim quadcore telefoon met 8 mpixel camera uit China gekocht. Voor 85,-.
Dus dan denk ik dat het eerder aan de Nederlandse 'concurrentie' ligt die steeds meer hun winsten zien verdwijnen naar het oosten en daarom radar maar ronselt om die websites zwart te maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |