abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:13:36 #26
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_146874814
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je vergeet allerlei Europese regelgeving waar je als Importeur aan moet voldoen. (CE). De meeste producten in Chinese webstores voldoen daar absoluut niet aan. Niet erg wanneer je voor je zelf wat koopt (behalve dan dat je niet raar moet opkijken als er opeens een voeding doorbrandt en je halve woonkamer meeneemt omdat er geen brandvertragende materialen worden gebruikt), maar wanneer je producten importeert en verkoopt wordt je als importeur geacht er voor te zorgen dat de producten aan die Europese regelgeving voldoen (en aansprakelijk voor de schade die ontstaat bij producten die daar niet aan voldoen).

Daarom is zelfs de goedkoopste Nederlandse webshop duurder dan een Chinese.
Je kan natuurlijk ook ff zelf bedenken wat je koopt.. voor een dubbeltje heb je een slechte lader en voor een euro een goede.. en goedkope troep word er ook genoeg ook in NL verkocht...

Daarbij word al bijna alles standaard met ce certificaat geproduceerd..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_146876970
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:03 schreef piekartz87 het volgende:

True.
Consumentenbond stel dat er geen voordeel te behalen is door de bijkomende kosten :')
Waarom besteld iedereen uit China dan? :P
Welke bijkomende kosten? Zelfs als ik 20,- invoerrechten en 15,- btw zou moeten betalen op deze telefoon, zou ik nog maar 120,- in totaal kwijt zijn, en dat is een fractie van wat ik hier betaal.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_146877094
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je vergeet allerlei Europese regelgeving waar je als Importeur aan moet voldoen. (CE). De meeste producten in Chinese webstores voldoen daar absoluut niet aan. Niet erg wanneer je voor je zelf wat koopt (behalve dan dat je niet raar moet opkijken als er opeens een voeding doorbrandt en je halve woonkamer meeneemt omdat er geen brandvertragende materialen worden gebruikt), maar wanneer je producten importeert en verkoopt wordt je als importeur geacht er voor te zorgen dat de producten aan die Europese regelgeving voldoen (en aansprakelijk voor de schade die ontstaat bij producten die daar niet aan voldoen).

Daarom is zelfs de goedkoopste Nederlandse webshop duurder dan een Chinese.
Ik denk dat het gemiddelde Nederlandse bedrijf ook al zijn spullen uit China bestelt. Dat is volgens mij precies hetzelfde apparaat, alleen zit er dan geen Hi of Samsung logo op waardoor het ineens drie keer zo goedkoop is. Het simpelste voorbeeld is wel een standaard apple oplaadkabel. In china 1,95, hier betaal je 10 keer zoveel.

O en 'gecertificeerde' accu's van reguliere merken zijn hier natuurlijk nog nooit warm geworden of ontploft :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_146877799
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:13 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook ff zelf bedenken wat je koopt.. voor een dubbeltje heb je een slechte lader en voor een euro een goede.. en goedkope troep word er ook genoeg ook in NL verkocht...

Voor een dubbeltje kun je als je goed kijkt soms prima goede kwaliteit krijgen. Deze lithium charger werd in paren voor een dollar op ebay verkocht en bezit alle functionaliteiten van een 'normale' charger.

http://dlnmh9ip6v2uc.clou(...)ototyping/TP4056.pdf
My love for you is ticking clock, Berserker
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 november 2014 @ 19:44:42 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_146878012
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:13 schreef Snowballed het volgende:

Ik kan je garanderen dat dat niet zo is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 19:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik denk dat het gemiddelde Nederlandse bedrijf ook al zijn spullen uit China bestelt. Dat is volgens mij precies hetzelfde apparaat, alleen zit er dan geen Hi of Samsung logo op waardoor het ineens drie keer zo goedkoop is. Het simpelste voorbeeld is wel een standaard apple oplaadkabel. In china 1,95, hier betaal je 10 keer zoveel.
Standaard kabels ben ik direct met je eens. dat zijn gewoon margemakers hier (hoewel er ook allerlei regelgeving is voor weekmakers in kabels. Echt, de directives zijn bizar). Maar voor de rest wat in China geproduceerd wordt zitten de grotere bedrijven er echt wel bovenop dat het volgens CE norm geproduceerd wordt. En ik kan je garanderen dat dat standaard NIET zo is.

quote:
O en 'gecertificeerde' accu's van reguliere merken zijn hier natuurlijk nog nooit warm geworden of ontploft :')
Natuurlijk wel. Maar de kans is wel een stuk kleiner EN wanneer een voeding in de brand vliegt en de behuizing volgens de CE regels zijn geproduceerd loop je minder kans op extra schade.

Het gaat er niet alleen om dat het moet, maar dat je simpelweg ook in Europa door allerlei instanties gecontroleerd wordt. Product niet volgens de regels, dan wordt het zonder pardon uit de winkels gehaald. En om aan die regelgeving te voldoen stijgen de kosten enorm snel.

Ik bedoelde het slechts als verklaring waarom producten in Nederland, zelfs die in china geproduceerd worden, duurder zijn dan producten die je zelf bij dealextreme bestelt. Ik bestel ook genoeg hoor in china. Maar ik ben wel altijd voorzichtig met voedingen en dingen waar oplaadbare batterijen inzitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 21-11-2014 19:51:00 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 november 2014 @ 19:46:46 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_146878100
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 19:39 schreef Aapmensch het volgende:

[..]

Voor een dubbeltje kun je als je goed kijkt soms prima goede kwaliteit krijgen. Deze lithium charger werd in paren voor een dollar op ebay verkocht en bezit alle functionaliteiten van een 'normale' charger.

http://dlnmh9ip6v2uc.clou(...)ototyping/TP4056.pdf
En waar baseer je dat op? Een documentje? Weet je hoeveel ruimte er tussen het hoge voltage en lage voltage moet zitten op de PCB? Voldoet hij daar ook écht aan? CE gaat niet over functionele specs maar alleen maar over veiligheid en milieu.
pi_146879111
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2014 19:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Natuurlijk wel. Maar de kans is wel een stuk kleiner EN wanneer een voeding in de brand vliegt en de behuizing volgens de CE regels zijn geproduceerd loop je minder kans op extra schade.
Als je iets bij een chinese webshop bestelt waar wel een CE logo op zit, mag je er dan ook van uit gaan dat echt aan de CE normen voldaan wordt?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 november 2014 @ 21:06:39 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_146881054
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 20:18 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Als je iets bij een chinese webshop bestelt waar wel een CE logo op zit, mag je er dan ook van uit gaan dat echt aan de CE normen voldaan wordt?
Nee. Je mag er zelfs niet vanuit gaan dat alles wat in de nederlandse winkels ligt waar een ce logo op staat daadwerkelijk aan de CE voldoet. Het is ook geen keurmerk.

Je moet als fabrikant/importeur verklaren dat je aan de CE regels voldoet. Maar de controle is achteraf dus als producten al in de winkel liggen (en wanneer er serieus iets fout gaat). De fabrikant/importeur wordt geacht dat wanneer er echt iets fout gaat aan te tonen dat hij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk kan aantonen dat zijn claim klopt. Ergo, dat hij zelf de producten en het productieproces gecontroleerd heeft en dat ook steekproefgewijs blijft doen.

Natuurlijk worden grotere fabrikanten met enige regelmaat gecontroleerd door de voedsel en waren authoriteit en agentschap telecom enzo. Kleine fabrikanten/importeurs hebben alleen kans 'gepakt' te worden als er daadwerkelijk iets misgaat met hun producten. (maar zijn dan dus wel volledig aansprakelijk voor alle schade.)
pi_146881760
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee. Je mag er zelfs niet vanuit gaan dat alles wat in de nederlandse winkels ligt waar een ce logo op staat daadwerkelijk aan de CE voldoet. Het is ook geen keurmerk.

Je moet als fabrikant/importeur verklaren dat je aan de CE regels voldoet. Maar de controle is achteraf dus als producten al in de winkel liggen (en wanneer er serieus iets fout gaat). De fabrikant/importeur wordt geacht dat wanneer er echt iets fout gaat aan te tonen dat hij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk kan aantonen dat zijn claim klopt. Ergo, dat hij zelf de producten en het productieproces gecontroleerd heeft en dat ook steekproefgewijs blijft doen.

Natuurlijk worden grotere fabrikanten met enige regelmaat gecontroleerd door de voedsel en waren authoriteit en agentschap telecom enzo. Kleine fabrikanten/importeurs hebben alleen kans 'gepakt' te worden als er daadwerkelijk iets misgaat met hun producten. (maar zijn dan dus wel volledig aansprakelijk voor alle schade.)
En de praktijk? Lijkt zo'n CE labeltje toch nog iets te zeggen of is het helemaal een loze kreet?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 november 2014 @ 21:38:52 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_146882478
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 21:23 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

En de praktijk? Lijkt zo'n CE labeltje toch nog iets te zeggen of is het helemaal een loze kreet?
In de praktijk zullen alle grote fabrikanten er strikt aan voldoen. De wat kleinere zullen vooral de veiligheidsaspecten wel redelijk voor elkaar hebben, de milieuvereisten wat minder. En bij seizoensspullen zoals kerstmeuk denk ik dat 80% of meer niet voldoet.
  zaterdag 22 november 2014 @ 13:12:52 #36
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_146896055
heb tablet en telefoon gekocht alsmede allerhande randapparatuur (www.ibuygou.com) . Top kwaliteit, top prijs en 0,0 klachten (zou eens kijken naar Xiaomi en Oppo bv). Wat een lacher dit :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_146896828
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:12 schreef Michielos het volgende:
heb tablet en telefoon gekocht alsmede allerhande randapparatuur (www.ibuygou.com) . Top kwaliteit, top prijs en 0,0 klachten (zou eens kijken naar Xiaomi en Oppo bv). Wat een lacher dit :D
Oppo idd ^O^ Smartphone van gekocht. Werkt perfect, high-end specs voor een mid-range prijs. Heb hem nu dik een jaar en nog 0,0 klachten :)
  zaterdag 22 november 2014 @ 16:53:19 #38
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_146901510
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:44 schreef MAHL het volgende:

[..]

Oppo idd ^O^ Smartphone van gekocht. Werkt perfect, high-end specs voor een mid-range prijs. Heb hem nu dik een jaar en nog 0,0 klachten :)
ik Xiaomi, werkt ook gewoon boven verwachting. Natuurlijk als je zo een Apple kloon koopt of een neppe Samsung heb je nog steeds een degelijk iets voor de prijs.. maar het is kwalitatief gezien gewoon geen Apple of een Samsung. Maar de gevestigde chinese merken zijn echt totaal niet te vergelijken met "chinese namaak", dat is gewoon a quality stuff.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')