abonnement Unibet Coolblue
pi_146839677
De lk is geweest. Aanhappen doen we helemaal goed, ook zij ziet een prima tongriempje, maar ik heb blijkbaar spruw. ;(. Dat levert pijnlijke borsten en tepels op. Ik ga zo de huisarts bellen voor medicatie.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_146839750
Chanty wat goed!!!

Succes DaD! en vergeet niet je BH en ondergoed op 60c te wassen!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146839928
Oi... :X
wat ook wel fijn is om te gebruiken is Gentiaan Violet, te bestellen bij eurolactatie.net. Dat hoef je maar 1 keer per dag te gebruiken, nystatine na elke voeding. Zorg ook dat jullie beiden behandelt worden, anders besmet je elkaar..

Chanty, fijn zo'n relativerend oor (en oog) van de LK!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146839964
Nystatine is geen fijne spul idd! ik zou voor GV gaan zoals Morretje zegt..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146840176
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:46 schreef bitterend het volgende:
Nystatine is geen fijne spul idd! ik zou voor GV gaan zoals Morretje zegt..
ja?

Ik was er met nystatine en zalf voor me zelf met een paar dagen vanaf.
Later heeft mijn oudste nog eens spruw gehad zoals k het nog nooit bij iemand gezien heb :X weer nystatine en dat verbeterde met het uur. Alleen kreeg ze toen geen bv meer maar goed de eerste keer wel en het moeten smeren in het mondje blijft natuurlijk hetzelfde. Ik vond het niet zo bezwaarlijk eerlijk gezegd.

DaD wat rot zeg -O-
Ook je kolf goed uitkoken en bedenk even wat je met de afgekolfde melk doet, zeker niet invriezen en later weer gebruiken want dan zit je er wellicht weer mee.
:)
pi_146840212
Hier geen zalf maar suspensie met een spuitje aan moeten brengen...echt vies en ze spuugde het steeds uit -O-

Zalf lijkt me dan beter!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146840259
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:56 schreef bitterend het volgende:
Hier geen zalf maar suspensie met een spuitje aan moeten brengen...echt vies en ze spuugde het steeds uit -O-

Zalf lijkt me dan beter!
ja ik had zalf voor mezelf ;) voor baby ook suspensie met spuitje. Dat deed ik in het wangzakje spuiten en op de tong en eventueel nog met een wattenstaafje over de tong enzo uitsmeren. Ging op zich gewoon best ok hier gelukkig.

Ik kreeg wel het advies, van poppedein geloof ik? Om het na elke voeding aan te brengen in plaats van 4 keer per dag. Dat leek mij ook zinniger want die voedingen zijn nu juist zo'n besmet momentje.
:)
pi_146840272
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:07 schreef mignonne het volgende:
Ik zou het ook een beetje aankijken Razz, hoe het gaat. Het allerbelangrijkste is dat jij jezelf/je borsten goed in de gaten houdt. Dus even alert zijn of je koorts krijgt, harde/rode plekken in je borsten, als dat het geval is zéker aan blijven leggen en goed leeg laten drinken. De afbouwschema's die vaak gehanteerd worden zijn vrij rustig en van het heel geleidelijk afbouwen. Vaak gebeurd er niet zoveel spannends als je sneller afbouwt maar met de kanttekening dus dat je t allemaal ff in de gaten moet houden.
Thanks, ik zal er goed op letten. De LK van het CB die ik vanmorgen aan de lijn had zei "de spanning eraf kolven", maar moeten ze dan ook helemaal leeg gekolfd?

Sterkte DAD, spruw lijkt me zo naar :* !
pi_146840445
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:58 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Thanks, ik zal er goed op letten. De LK van het CB die ik vanmorgen aan de lijn had zei "de spanning eraf kolven", maar moeten ze dan ook helemaal leeg gekolfd?

Sterkte DAD, spruw lijkt me zo naar :* !
als je dochter nog bij je drinkt zou ik alleen de spanning eraf kolven als je het echt niet meer houdt, je dochter drinkt ze dan vervolgens wel leeg wsl bij de voeding erna.
Drinkt ze helemaal niet meer dan wel leeg kolven maar dat zou ik proberen te beperken tot 1 keer per dag.

Kan overigens best dat het rap gaat en met een paar dagen afgelopen is dan hoor. Maak nog een paar mooie foto's van baby-aan-de-borst en geniet strakjes van de knusse flesmomentjes :*
:)
pi_146840447
Bedankt voor de adviezen, maar ik ga de lk volgen hoor. :@. Anders word ik gek. Zij gaf ook al het advies om drankje en zalf na elke voeding te gebruiken.

Afgekolfde melk invriezen doe ik sowieso nog niet, ik heb op dit moment alles wat ik kolf nodig om mijn baby mee te voeden.

Ik zit al de hele ochtend te janken, ik voel me zo falen. Baard is net geïrriteerd vertrokken (om een breastflowspeen te halen), hij kon mijn overtrokken reactie even niet meer hebben. :'(.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_146840495
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja ik had zalf voor mezelf ;) voor baby ook suspensie met spuitje. Dat deed ik in het wangzakje spuiten en op de tong en eventueel nog met een wattenstaafje over de tong enzo uitsmeren. Ging op zich gewoon best ok hier gelukkig.

Ik kreeg wel het advies, van poppedein geloof ik? Om het na elke voeding aan te brengen in plaats van 4 keer per dag. Dat leek mij ook zinniger want die voedingen zijn nu juist zo'n besmet momentje.
Ja hebben we zo ook gedaan!

Fijn dat het bij jullie geen probleem was :Y
Het was hier drama dat spul :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146840502
Och DAD, je faalt niet. Jij kan toch niets doen aan spruw? En dat geïrriteerde van Baard herken ik wel uit de eerste weken hier, die hormonen en emoties van ons zijn soms lastig te handelen voor mannen. Gewoon straks rustig uitleggen hoe jij je voelt en dat je even wat knuffels nodig hebt nu. Je doet het supergoed hoor :* !
pi_146840552
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de adviezen, maar ik ga de lk volgen hoor. :@. Anders word ik gek. Zij gaf ook al het advies om drankje en zalf na elke voeding te gebruiken.

Afgekolfde melk invriezen doe ik sowieso nog niet, ik heb op dit moment alles wat ik kolf nodig om mijn baby mee te voeden.

Ik zit al de hele ochtend te janken, ik voel me zo falen. Baard is net geïrriteerd vertrokken (om een breastflowspeen te halen), hij kon mijn overtrokken reactie even niet meer hebben. :'(.
Dikke prima toch!

Je faalt niet, spruw is gewoon een candidaschimmel, dus dikke vette pech. Hopelijk gaat het snel beter na het smeren, en ben je er zo weer vanaf!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146840683
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de adviezen, maar ik ga de lk volgen hoor. :@. Anders word ik gek. Zij gaf ook al het advies om drankje en zalf na elke voeding te gebruiken.

Afgekolfde melk invriezen doe ik sowieso nog niet, ik heb op dit moment alles wat ik kolf nodig om mijn baby mee te voeden.

Ik zit al de hele ochtend te janken, ik voel me zo falen. Baard is net geïrriteerd vertrokken (om een breastflowspeen te halen), hij kon mijn overtrokken reactie even niet meer hebben. :'(.
Och meisje :* dikke knuffel
Wat een rotgevoel is het ook. En dat moederschap dondert ook maar zomaar je wereld binnen en dan van die stomme dingen waar je geen grip op hebt en niets aan kunt doen.
Goed van Baard juist dat hij vertrokken is, wellicht niet leuk voor jou om te zien, maar het is fijner als hij op tijd afstand kan nemen dan wanneer hij zich geïrriteerd op jou af gaat reageren. Uiteindelijk moeten jullie het samen doen, en het kan voor mannen ontzettend frustrerend zijn om zijn vrouw te zien aanmodderen en pijn te zien hebben en dan weinig concreets te kunnen doen, voor hun gevoel dan. Veel mannen beseffen niet hoe hard ze nodig zijn voor het goed laten lopen van borstvoeding. En die borstvoeding is in het begin soms gewoonweg helemaal niet zo leuk en geweldig. Het is verdorie hard werken om elkaar te leren kennen en handigheid te krijgen met aanleggen. En zoiets als spruw of kloven helpt dan niet bepaald :X

Verwen jezelf een beetje de komende dagen, rustig aan doen, goed je advies van je lk opvolgen en dan gaat het echt over een paar dagen beter. En hetzelfde geldt voor Baard, rustig aan komende dagen, komen jullie vanzelf weer in een leuke flow. :*
:)
  donderdag 20 november 2014 @ 14:24:36 #40
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146840972
Och dad wat naar om te lezen. Even een knuffel en hopelijk helpt de medicatie snel :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146841035
Och.. Dikke knuf voor mr & mrs DaD! Niks niet falen, hier kun je niks aan doen! Fijn dat het lek boven is, en hopelijk knapt 't met spulletje snel op :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146841250
+1 ^^
:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146843445
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de adviezen, maar ik ga de lk volgen hoor. :@. Anders word ik gek. Zij gaf ook al het advies om drankje en zalf na elke voeding te gebruiken.

Afgekolfde melk invriezen doe ik sowieso nog niet, ik heb op dit moment alles wat ik kolf nodig om mijn baby mee te voeden.

Ik zit al de hele ochtend te janken, ik voel me zo falen. Baard is net geïrriteerd vertrokken (om een breastflowspeen te halen), hij kon mijn overtrokken reactie even niet meer hebben. :'(.
Goedzo meis, je mag ook geen gentiaan gebruiken op bloedende kloven, dus je gevoel zegt het goed. En verder zo begrijpelijk, je doet je stinkende best en je ziet nog niet het resultaat waar je op had gehoopt. Waar is die knalroze wolk met glitters? Gun jezelf en beeb wat tijd. Dit is niets meer dan gewoon pech. Na het weekend ziet de wereld er alweer heel anders uit!
pi_146843532
Balen DaD! Maar fijn dat de oorzaak nu duidelijk is.

Mijn eerste werkweek (van 4 dagen) zit er bijna op. Heb het overleefd! Moest vandaag buiten de deur zijn en dus naar de locatie mailen of ik ergens kon kolven. Vond ik best nog wel een ding. Maar er werd super op gereageerd en ze hadden een mooie ruimte voor me. Heb alleen net wel m'n halve opbrengst over m'n schoenen gemorst :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 20-11-2014 15:58:59 ]
  donderdag 20 november 2014 @ 15:50:32 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_146843587
DaD :* Hopelijk slaat de medicatie snel aan!
disclaimer
pi_146843682
Aaarghh Amsel, dat is echt niet leuk! Heb je genoeg voorraad?
pi_146843835
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:53 schreef WupWup het volgende:
Aaarghh Amsel, dat is echt niet leuk! Heb je genoeg voorraad?
Nee, maar gelukkig nog 3 dagen voordat ze weer een fles krijgt, dus ik krijg het wel bij elkaar gesprokkeld.

Denk niet dat de vlekken nog uit m'n schoenen gaan ook :')

Zo gek, voordat ze naar het kdv ging dacht ik nog "ach, als ik een dagje niet genoeg bv bij me heb, stoppen ze er maar een fles kv in" maar nu we zover zijn wil ik er opeens alles aan doen om volledig bv te doen.
pi_146844925
DAD, sterkte ermee, en fijn dat de lk de oorzaak heeft gevonden. Vanaf nu gaat het beter!

Amsel, fijn dat het goed gaat, met werk en kolven!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146845144
DaD, succes!
Home is where the O+ is...
pi_146846482
Hoi dames, even een vraag over mijn kolf. Ik heb een medela freestyle, en die gaat niet meer aan :'( nu dnk ik dat de oplader stuk is. Maar kun je daar ook een goedkope (evt universele) oplader voor kopen? 75 euro vind ik een hoop geld. Ik geef overigens zelf geen bv meer maar wil de kolf graag nog gebruiken bij volgende kindjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')