mensen die verkeerde borden plaatsen bij zo'n weg.... :| 80 borden er bij maar wel groene streep er op....quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:08 schreef hcwp het volgende:
Mensen die 70 of 80 rijden op een 100-weg. (zoeen met zo'n groene strook tussen de twee rijbanen)
Lol, dit kan je ook wel zelf bedenken. Jij zat foutquote:Op vrijdag 14 november 2014 21:31 schreef Fer het volgende:
Vandaag weer bij een rotonde.
Ik moet driekwart en pak de binnenring, bij de eerste afslag komt een auto van rechts gewoon de rotonde op rijden, terwijl hij mij ziet aankomen. Samen rijden we de rotonde rond richting de afslag waar we beiden af moeten. Ik stuur vroeg en hard uit naar de afslag en hij trapt op zijn rem, gelukkig maar.
Wat als hij niet had geremd en we samen die enkele afslag waren ingekropen, dan zat hij in mijn rechter deur. Had helaas vandaag geen kaartje in mijn dashcam. Wie was er fout?
Jammer dan, jij wisselt van baan dus jouw fout.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:17 schreef Fer het volgende:
Ok, maar hij rijdt in eerste instantie de rotonde op, terwijl hij geen voorrang heeft.
Hij mag jou niet hinderen. En dat doet'ie ook niet als jij op jouw rijstrook blijft en hij niet op die rijstrook komt.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:17 schreef Fer het volgende:
Ok, maar hij rijdt in eerste instantie de rotonde op, terwijl hij geen voorrang heeft.
Jij bent in principe fout. Maar wat ik verkeerstechnisch niet snap is waarom zo'n rotonde in godsnaam tweestrooks gemaakt wordt als de aansluitende wegen maar éénstrooks zijn. Zorg er dan voor dat je altijd met twee auto's de rotonde kan verlaten, en dat na 50 meter geritst wordt naar één strook ofzo. Want op deze manier moet je eigenlijk nooit de binnenste strook pakken.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:53 schreef Fer het volgende:
Waarom zou ik dan ooit nog over die binnenste baan rijden?
De beste manier lijkt mij om als je er niet meteen weer af wil de binnenstrook te nemen en dan voor de afslag die je wil nemen en na de laatste afslag die je over slaat terug te gaan naar de buitenste strook.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:53 schreef Fer het volgende:
Waarom zou ik dan ooit nog over die binnenste baan rijden?
Ligt eraan wanneer je het doet. Als jij van rijstrook verwisselt bij de oprit van rood, is het aan rood om te zorgen dat hij voorrang verleent aan blauw. Blauw rijdt immers op een voorrangsweg en rood heeft haaientanden en verkeerstekens gaan voor verkeersregels (oftewel, het voorrang verlenen van rood staat hoger dan het voorlaten van het overige verkeer bij het doen van een zijdelingse beweging van blauw).quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:00 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De beste manier lijkt mij om als je er niet meteen weer af wil de binnenstrook te nemen en dan voor de afslag die je wil nemen en na de laatste afslag die je over slaat terug te gaan naar de buitenste strook.
En dan is het aan blauw om te zorgen dat hij netjes voor of achter rood terecht komt.
Zo is de binnenste baan vaak aangesloten op 2 uitgaande stroken, je zou dus geen last van elkaar moeten hebben..quote:
Meestal is er een verhoogde rijbaanscheiding, wisselen van rijbaan is in dit geval dus niet mogelijk.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:00 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De beste manier lijkt mij om als je er niet meteen weer af wil de binnenstrook te nemen en dan voor de afslag die je wil nemen en na de laatste afslag die je over slaat terug te gaan naar de buitenste strook.
En dan is het aan blauw om te zorgen dat hij netjes voor of achter rood terecht komt.
Ik denk dat TS het dan wel anders zou tekenen, denk je ook niet?quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:29 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Meestal is er een verhoogde rijbaanscheiding, wisselen van rijbaan is in dit geval dus niet mogelijk.
jij. Dat vertelde we je de vorige keer ook weer.quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:31 schreef Fer het volgende:
Vandaag weer bij een rotonde.
Ik moet driekwart en pak de binnenring, bij de eerste afslag komt een auto van rechts gewoon de rotonde op rijden, terwijl hij mij ziet aankomen. Samen rijden we de rotonde rond richting de afslag waar we beiden af moeten. Ik stuur vroeg en hard uit naar de afslag en hij trapt op zijn rem, gelukkig maar.
Wat als hij niet had geremd en we samen die enkele afslag waren ingekropen, dan zat hij in mijn rechter deur. Had helaas vandaag geen kaartje in mijn dashcam. Wie was er fout?
Eens. Hij had dus al moeten wisselen van rijstrook op de rotonde voordat die ander de mogelijkheid had de rotonde op te komen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
jij. Dat vertelde we je de vorige keer ook weer.
Kan je zien, dat het bij deze rotonde wel een heel rare lijn wordt. Dan zou ik net voor de afslag van blauw een soort 90 graden bocht naar links moeten maken en hem misschien wel in de linkerflank geraakt.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eens. Hij had dus al moeten wisselen van rijstrook op de rotonde voordat die ander de mogelijkheid had de rotonde op te komen.
Ligt heel erg aan de situatie lijkt me. Als jij kunt vermijden om iemand hard te moeten laten remmen door slechts een paar seconden het gas los te laten en achter hem aan te sluiten vind ik dat ook wel netjes. Maar goed, als ik hard rijd en er komt iemand voor me naar links die met 120 inhaalt heb ik daar ook geen problemen mee, zeker niet als diegene weer naar rechts gaat op het moment dat dat kan.quote:Op donderdag 13 november 2014 23:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet de insteek, maar als ik er eentje aan zie komen 'vliegen' in mijn spiegel op 150 meter afstand, en het is voor mij tijd om naar links te gaan, weet ik heus wel dat hij dat stukkie vlot heeft dichtgekacheld, maar als ik vervolgens met hem op nog 100 meter achter me mijn knipper aangooi en hem naar links stuur, heeft ie onderhand nog maar 50 meter, en zulke types gokken er vaak op dat je het door het snelheidsverschil niet durft, en dat blufspelletje verlies je bij mij, want ik heb recht, ik heb ruimte, en dat hij die ruimte binnen 5, 6, 7 seconden dichtreest omdat hij hard rijdt is niet mijn probleem. Het is natuurlijk niet zo dat ik hem er met gevaar voor lijf en leden van ons beiden 20 meter voor hij er is, plompverloren voor pleur, want dat is gewoon debiel natuurlijk. Maar het is aan de andere kant toch zéker niet zo, dat ik niet zou kunnen/mogen inhalen omdat een ander het nodig vindt om fiks te hard te rijden.
Dat soort rotondes zijn een ergernis op zich, die binnenste rijstrook voegt niks toe aan de doorstroming, levert alleen maar gevaarlijke situatie op doordat er op de rotonde van strook moet worden gewisseld. Leg dan gewoon een turbo-rotonde neer.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |