De 787 en de 350 hebben verschillende optima in bereik, aantal passagiers en cargo. Het vliegen met twee types is aan de ene kant lastig maar aan de andere kant wel een manier om de leveranciers scherp te houden. De vraag is wel waarom het maar 7 stuks A350's betreft, dat lijkt wat weinig voor rendabele operatie.quote:Op zondag 7 december 2014 00:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, wel jammer. Ben meer van de Airbussen.
Wat is het idee van KLM om zowel 787 als A350 te gaan vliegen? Dit zijn toch vergelijkbare toestellen?
Ben wel benieuwd naar de details!quote:Op zondag 7 december 2014 01:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heeft ook niet veel gescheeld.
Zeker als je leest over de rest van het vliegtuig en de inzittenden (details noem ik dus maar niet)
Kort gezegd was er niets meer van over van zowel het toestel en de inzittenden; grootste lichaamsdelen waren voeten in schoenen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 08:54 schreef leolinedance het volgende:
Ben wel benieuwd naar de details!
Bron.quote:A Boeing 757-236PCF cargo plane of Yakutia Airlines made an emergency return to Magadan, Russia.
Flight R3-9990 took off from runway 28 at Magadan at 10:30 UTC. As it was climbing through 6000 feet, about seven minutes after takeoff, the main cargo door opened.
An emergency return to Magadan was performed. The aircraft landed safely on runway 10 at 10:55 UTC.
Damn, dat je als verantwoordelijke strikt bent in hoe de service is ok, maar dit.quote:INCHEON - Korean Air staat bekend als een kwaliteitsmaatschappij. Maar een hoge manager van de Zuid-Koreaanse maatschappij ging afgelopen vrijdag behoorlijk ver in het streven om dat zo te houden. Een purser werd door haar van boord gezet vanwege het verkeerd opdienen van nootjes in First Class.
Heather Cho (40), dochter van de bestuursvoorzitter van Korean Air en zelf verantwoordelijk manager voor in-flight service, zat in een First Class-stoel van een Airbus A380 die op het punt stond te vertrekken vanaf New York JFK naar het Zuid-Koreaanse Incheon.
Cho wond zich echter op over de manier waarop de nootjes door een crewlid werden geserveerd: in een zakje en niet zoals het hoort op een schaaltje. Daarop vroeg ze de purser of de flight attendant wel volgens de voorschriften handelde.
Kleine vertraging
Toen de purser deze vraag niet direct kon beantwoorden, beval Cho hem onmiddellijk van boord te gaan. Omdat de push-back al had plaatsgevonden moest het toestel terugtaxiën naar de gate. De A380 vertrok daarna alsnog naar Zuid-Korea, waar het met een vertraging van ‘slechts’ elf minuten arriveerde.
Korean Air heeft de zaak in onderzoek. De luchtvaartmaatschappij heeft tegen de Korea Times verklaard dat het Cho’s taak is om de servicekwaliteit aan boord te controleren. Maar de Koreaanse autoriteiten willen weten of Cho niet de luchtvaartwetgeving heeft overtreden; ook al is ze een hoge manager, als passagier had Cho niet het recht om een crewlid van boord te zetten. Volgens Korean Air stond de gezagvoerder – de feitelijke baas aan boord - achter de beslissing.
Cho heeft inmiddels haar vertrek als manager voor cabinezaken aangekondigd, maar blijft wel actief bij de luchtvaartmaatschappij. De vader van Heather Cho is Cho Yang-ho, bestuursvoorzitter en Chief Executive van Korean Air.
Schijnbaar zijn ze met 20 minuten vertraging vertrokken en dus met 11 minuten vertraging geland.quote:Op woensdag 10 december 2014 03:31 schreef Sparqq het volgende:
De gezagvoerder heeft flink gas geven om zijn vertraging goed te maken.
En zoals Sparqq al zei; zet dat ook nog eens in de context van de Aziatische cultuur met ondergeschikten, en dan weet je 100% zeker dat zo'n gezagsvoerder het helemaal niet in zijn hoofd haalt om z'n mond open te trekken.quote:Op woensdag 10 december 2014 11:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat de gezagvoerder gehoor gaf aan haar tirade (ze schijnt flink geschreeuwd te hebben) kun je ook wel raden waarom. Een van de hoogstgeplaatste personen in je bedrijf en de dochter van de CEO...
quote:Op woensdag 10 december 2014 15:04 schreef Thetallguy het volgende:
De eerste A350 zou aanstaande zaterdag worden afgeleverd, aan Qatar. Is nu uitgesteld 'until further notice'. Benieuwd of dit aan Airbusnof Qatar ligt, bij de A380 hadden ze ook al een klein akkefietje onderling.
Zeker een dikke livery! Nu wil ik hem nog in het daglicht zien.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:07 schreef Sunri5e het volgende:
[ afbeelding ]
Dikke livery van Icelandair zeg
quote:Airbus staakt mogelijk productie A380
Vliegtuigmaker Airbus staakt mogelijk de productie van de A380 nadat het dit jaar niet is gelukt een koper te vinden voor de superjumbo.
De Europese vliegtuigmaker erkende woensdag dat het zich heeft verkeken op de markt voor het toestel. 2014 is het eerste jaar waarin het Airbus niet is gelukt een nieuwe koper te vinden voor de A380.
Het heeft wel een toezegging van een leasemaatschappij voor de aanschaf van twintig vliegtuigen, maar het doorgaan van die order is allerminst zeker. Onlangs annuleerde het Japanse Skymark Airlines een bestelling van zes vliegtuigen, waardoor het orderboek van de A380 flinterdun blijft.
De ontwikkelingskosten van de A380, die ondertussen zeven jaar in productie is, bedroegen circa 25 miljard dollar (circa 20,1 miljard euro). Airbus zal naar verluidt quitte spelen op het toestel in de jaren 2015 tot en met 2017. Voor 2018 en daarna is dat niet zeker. Daarmee dreigt de A380 een kostbare misstap te worden voor het concern.
Keuze
Volgens financieel topman Harald Wilhelm van Airbus staat het concern voor de keuze. Of het stopt met de productie van het vliegtuig, of het gaat op zoek naar een nieuwe zuinigere motor waarmee het toestel levensvatbaarder wordt.
Luchtvaartmaartschappij Emirates is vooralsnog de enige trouwe klant. Dat concern bestelde tot nu toe 140 vliegtuigen. Veel andere maatschappijen kiezen vaak voor een kleinere en zuinigere variant. Die zitten sneller vol en zijn minder afhankelijk van de lengte van een landingsbaan.
Volgens topman Alexandre de Juniac van Air France-KLM is de A380 een fantastisch toestel. ''Maar wel voor de juiste bestemmingen", zo gaf hij aan. De Frans-Nederlandse maatschappij zou naar verluidt de laatste twee van het dozijn dat is besteld, willen omzetten in een order voor kleinere modellen.
Winstwaarschuwing
Airbus gaf ook een winstwaarschuwing af. De vliegtuigmaker verwacht dat het resultaat in 2016, na groei in het huidige en komende jaar, zal stabiliseren. In 2017 en 2018 zal het pas weer stijgen.
Ook denkt het bedrijf dat het moeilijk wordt geld te genereren omdat het moet investeren, onder meer in een reorganisatie bij de militaire tak van het bedrijf. Daarnaast bleek de overdracht van het eerste toestel van het type A350 XWB aan Qatar Airways, zonder opgaaf van redenen, uitgesteld.
Het aandeel Airbus kelderde woensdag ruim 10 procent op de beurs in Parijs, de sterkste koersdaling voor het concern in jaren.
Bij de A380 zou de reden zijn geweest dat het tapijt niet goed zou zijn en nu bij de A350 zou de reden zijn dat de ruimte tussen de wc-pot en de wc-bril te groot zou zijn.....quote:Op woensdag 10 december 2014 15:04 schreef Thetallguy het volgende:
De eerste A350 zou aanstaande zaterdag worden afgeleverd, aan Qatar. Is nu uitgesteld 'until further notice'. Benieuwd of dit aan Airbusnof Qatar ligt, bij de A380 hadden ze ook al een klein akkefietje onderling.
TRV / Vragen over vliegen #35 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op woensdag 10 december 2014 21:06 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand een idee wanneer Arkefly hun planning voor het zomerseizoen vrijgeeft?
PH-TFL eind november in Charleston:quote:SCHIPHOL - Arkefly's tweede Boeing 787-8 Dreamliner landt vrijdagmorgen rond 10.00 uur op Schiphol. Dat bevestigt de luchtvaartmaatschappij aan Luchtvaartnieuws.nl. Het toestel met de registratie PH-TFL wordt door de Arkefly-bemanning overgevlogen vanuit North Charleston in South Carolina. Het is nog niet bekend op welke baan het nieuwe toestel gaat landen.
Arkefly is de eerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij die met de Boeing 787 vliegt. De eerste Dreamliner landde 5 juni op Schiphol. De derde en laatste Dreamliner voor Arkefly arriveert naar verwachting in maart 2015. Eind 2015 zal ook KLM haar eerste exemplaar ontvangen.
De Boeing 787’s vervangen bij Arke de Boeing 767. De nieuwe toestellen worden voornamelijk ingezet op vluchten tussen Schiphol en de ABC-eilanden.
Luchtvaartnieuws.nl doet vrijdagochtend samen met RTV Noord-Holland verslag van de aankomst van de tweede Arkefly-Dreamliner op Schiphol.
757 of vliegt Icelandair daar niet meer mee?quote:Op woensdag 10 december 2014 17:07 schreef Sunri5e het volgende:
[ afbeelding ]
Dikke livery van Icelandair zeg
Ja. De 757 is zelfs het enige type waar Icelandair mee vliegtquote:Op donderdag 11 december 2014 19:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
757 of vliegt Icelandair daar niet meer mee?
Ze hebben volgens mij alleen maar 757's in dienst.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
757 of vliegt Icelandair daar niet meer mee?
Geen filmliefhebbers in de zaal? Vond persoonlijk dat verhaal van Korean Airlines helemaal intrigerend...quote:
Filmliefhebbers? Heb ik niet opgelet?quote:Op donderdag 11 december 2014 23:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Geen filmliefhebbers in de zaal? Vond persoonlijk dat verhaal van Korean Airlines helemaal intrigerend...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |