abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146323574
Antwoorden voor Kris

Panama-borrel Utrecht 7-11

Nieuws
Lisanne is vrijdag 31-10 in besloten kring begraven
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete)
• De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 6

Overzichtskaart - Geruisloos 27-10
http://i4.minus.com/ilmzYhZ5BtuAz.jpg

Belgegevens - Geruisloos 22-10

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 30-10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling
SPOILER
Analyses van de foto's
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens
SPOILER
Nieuwslinks
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris
SPOILER
Zoekacties
SPOILER
Algemene foto's
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten)
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan
SPOILER
Informatie op video
SPOILER
Informatieve posts
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info
SPOILER
pi_146326420
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:11 schreef jackie12 het volgende:
Ja maar Panama heeft deze zaak nooit behandeld dat er een mogelijk misdrijf heeft plaats gevonden en dat gaan ze nu na ruim 7 maanden ook echt niet meer doen.

Alleen geld, heel veel geld kan deze zaak, als er idd een misdrijf heeft plaatsgevonden, misschien ooit nog oplossen.
Precies.

Intuïtie, informatie die vanuit je innerlijk komt moet getoetst kunnen worden.

Die mogelijkheid is er nu nog niet omdat men in Panama geen rekening houdt met een eventueel misdrijf.

Laten we hopen dat het nog eens zover zal komen.
pi_146327223
Uit de excelsheet met het belgedrag valt op te maken dat:

- er op woensdag 2/4 om 13:56u PM een 112/911 noodoproep werd geplaatst met de Galaxy telefoon van
Kris en deze kort contact maakte met een GSM mast
- waarschijnlijk zag de beller een netwerkbereik streepje, en putte hieruit:

a) hoop (dames, of een van beide), want verderop id dagen werd opnieuw die tijd aangehouden, ik denk daarom dan vanaf precies dezelfde plek, of

b) beller (derde partij) checkte of bellen vanaf daar 'kwaad' kon, want dan zou er een location fix kunnen plaatsvinden

- donderdag 3/4 nieuwe poging met Kris' Galaxy om 09:32 naar 911.
Om 13:50, en beide telefoons 16:00 en 16:19 (niet meer naar 112/911)
Ik denk dat de telefoons toen wellicht nog bij elkaar waren ivm. kort op elkaar volgende tijdstippen

- na 3 april ook geen 112/911 intoetspogingen meer

- vrijdag 4/4 Galaxy van Kris wordt aangezet om 04:50 maar de telefoonbatterij is leeg.
Nieuwe aanzetpogingen met de iPhone van Lisanne om 10:16 en 13:42

Er gebeurt die dag 4 april denk ik ergens nog iets, want de volgende dag en de dagen erna wordt er
nog maar 1 keer een PINcode gebruikt.

De 22 jarige Osman V. verdwijnt iig. vrijdag namiddag tegen 18:00u vlakbij de rivier Chiriquicito 11 mijl Oost-Zuid-Oost buiten Boquete. Hij had s middags gezwommen met zijn familie, en moest nog even plassen, terwijl zijn familie al naar boven liep. De rivier stond laag. De volgende dag, zaterdagmiddag 5/4, wordt zijn dode lichaam gevonden in de rivier, net voor 13:00 s midags.

- zaterdag 5/4 nieuwe pogingen met de iPhone om 10:50 (met PIN, Lisanne?) en 13:37 (no pin)

Daarna wordt er dus sowieso geen PIN meer gebruikt. Dat is niet logisch, tenzij daarna alleen Kris nog in
leven was en Lisanne sinds 5 april rond 13:00u al niet meer

Ik zou zeggen dat wie er ook belde, deze dat alle keren bewust vanaf dezelfde plek heeft gedaan:

1) om te proberen iemand te kunnen bereiken vanaf die plek (Kris)
2) om net te doen alsof dit geprobeerd werd (location fix lukte daar toch niet, kon geen kwaad, dwaalspoor)

voor 2) pleit het feit dat er geen moeite meer is gedaan 112/911 in te toetsen, en het vreemde startpatroon s ochtends tussen 10:30 en 11:00u. Het is eerder geopperd: lijkt op iemand zijn werkpauze. Dan in een gebied zonder mobiele dekking, dus ook achter de CD wellicht of Boquetekant verderop, voorbij Palo Alto

Omdat ik mij kan voorstellen dat de dames op 3 april geen PINcode hebben uitgewisseld met elkaar door omstandigheden, zou je kunnen aanvoeren dat na 5 april Kris nog 1 keer de telefoon van Lisanne bediende. Lisanne zou immers haar eigen PIN code wel weten.

Omdat na 5 april geen enkele boodschap, en na 6 april geen oproep meer is gedaan, denk ik dat er van locatie is veranderd. Wellicht had Kris moeite het lichaam van Lisanne alleen achter te laten, of beiden waren vanaf 4 of 5 april al niet meer in leven.

Raar is dat op 11 april toch weer om 10:51 een aanzetpoging wordt gedaan, (zonder 911/112), maar wel weer tussen 10:30 en 11:00u. Na zo veel dagen, lijkt het mij toch zeeeer ongeloofwaardig dat de dames / een van hen dit tijdsblok aanhielden.

Het lijkt eerder logisch dat al vanaf 3 april hun telefoon is afgepakt, PINcode misschien ook wel, ze daarom er ook niet mee konden fotograferen, of een boodschap in konden achterlaten, en de dames toen al zijn overleden. Want er is daarna immers blijkbaar ook geen 112/911 meer ingetoetst. Dus de rest is wmb. pure nep.

En zijn dit wmb. tegelijkertijd de sterkste aanwijzingen die we nu kennen, dat er 2 moorden hebben plaatsgevonden. Gepleegd door een aantal beroepscriminelen. Mannen die het gebied op hun duimpje kennen, daar werken en/of wonen, en er nog steeds vaak komen. Ze waren denk ik ook betrokken bij de zoektochten, en leiden de speurtochten mede bewust weg van het plaats delict. Dat ze daar zo goed in konden slagen wijst op enige intellect, communale status en beleidsinvloed in bepaalde kringen bij Sinaproc of politie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 05-11-2014 13:36:06 ]
pi_146328749
De iPhone was toch van Kris en de Samsung van Lisanne?
pi_146328787
Poekje ik ben het eens dat het "insiders" waren. Ik zelf heb er 3 op het oog en 1 in het bijzonder. Het was volgens mij trouwens de iphone van K en de Samsung van L.
pi_146328894
Contact maken met een gsm-mast probeert de telefoon zodra hij aangezet is. Dat heeft niets te maken met al dan niet bellen. Het is niet zo dat de telefoon pas een mast zoekt zodra je gaat bellen.

Als je met een gsm die aanstaat door NL heen gaat rijden, maakt ie met verschillende masten contact. Het is dus maar de vraag of het contact maken met de gsm-mast gelijktijdig plaats vond met het belletje.
Wat weten we daarvan?
Make my day!
pi_146329125
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:47 schreef gynaika het volgende:

[..]

Precies.

Intuïtie, informatie die vanuit je innerlijk komt moet getoetst kunnen worden.

Die mogelijkheid is er nu nog niet omdat men in Panama geen rekening houdt/wil houden met een eventueel misdrijf.

Laten we hopen dat het nog eens zover zal komen.
pi_146329427
[quote]1s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:12 schreef Poekje01 het volgende:

- er op woensdag 2/4 om 13:56u PM een 112/911 noodoproep werd geplaatst met de Galaxy telefoon van

a) hoop (dames, of een van beide), want verderop id dagen werd opnieuw die tijd aangehouden, ik denk daarom dan vanaf precies dezelfde plek, of

b) beller (derde partij) checkte of bellen vanaf daar 'kwaad' kon, want dan zou er een location fix kunnen plaatsvinden

Ik denk dat de telefoons toen wellicht nog bij elkaar waren ivm. kort op elkaar volgende tijdstippen

- vrijdag 4/4 Galaxy van Kris wordt aangezet om 04:50 maar de telefoonbatterij is leeg.

Er gebeurt die dag 4 april denk ik ergens nog iets, want de volgende dag en de dagen erna wordt er

De 22 jarige Osman V. verdwijnt iig. vrijdag namiddag tegen 18:00u vlakbij de rivier Chiriquicito 11 mijl Oost-Zuid-Oost buiten Boquete. Hij had s middags gezwommen met zijn familie, en moest nog even plassen, terwijl zijn familie al naar boven liep. De rivier stond laag. De volgende dag, zaterdagmiddag 5/4, wordt zijn dode lichaam gevonden in de rivier, net voor 13:00 s midags.

- zaterdag 5/4 nieuwe pogingen met de iPhone om 10:50 (met PIN, Lisanne?) en 13:37 (no pin)

Daarna wordt er dus sowieso geen PIN meer gebruikt. Dat is niet logisch, tenzij daarna alleen Kris nog in

Ik zou zeggen dat wie er ook belde, deze dat alle keren bewust vanaf dezelfde plek heeft gedaan:

2) om net te doen alsof dit geprobeerd werd (location fix lukte daar toch niet, kon geen kwaad, dwaalspoor)

voor 2) pleit het feit dat er geen moeite meer is gedaan 112/911 in te toetsen, en het vreemde startpatroon s ochtends tussen 10:30 en 11:00u. Het is eerder geopperd: lijkt op iemand zijn werkpauze. Dan in een gebied zonder mobiele dekking, dus ook achter de CD wellicht of Boquetekant verderop, voorbij Palo Alto

Omdat ik mij kan voorstellen dat de dames op 3 april geen PINcode hebben uitgewisseld met elkaar door omstandigheden, zou je kunnen aanvoeren dat na 5 april Kris nog 1 keer de telefoon van Lisanne bediende. Lisanne zou immers haar eigen PIN code wel weten.

Omdat na 5 april geen enkele boodschap, en na 6 april geen oproep meer is gedaan, denk ik dat er van locatie is veranderd. Wellicht had Kris moeite het lichaam van Lisanne alleen achter te laten, of beiden waren vanaf 4 of 5 april al niet meer in leven.

Raar is dat op 11 april toch weer om 10:51 een aanzetpoging wordt gedaan, (zonder 911/112), maar wel weer tussen 10:30 en 11:00u. Na zo veel dagen, lijkt het mij toch zeeeer ongeloofwaardig dat de dames / een van hen dit tijdsblok aanhielden.

Het lijkt eerder logisch dat al vanaf 3 april hun telefoon is afgepakt, PINcode misschien ook wel, ze daarom er ook niet mee konden fotograferen, of een boodschap in konden achterlaten, en de dames toen al zijn overleden. Want er is daarna immers blijkbaar ook geen 112/911 meer ingetoetst. Dus de rest is wmb. pure nep.

En zijn dit wmb. tegelijkertijd de sterkste aanwijzingen die we nu kennen, dat er 2 moorden hebben plaatsgevonden. Gepleegd door een aantal beroepscriminelen. Mannen die het gebied op hun duimpje kennen, daar werken en/of wonen, en er nog steeds vaak komen. Ze waren denk ik ook betrokken bij de zoektochten, en leiden de speurtochten mede bewust weg van het plaats delict. Dat ze daar zo goed in konden slagen wijst op enige intellect, communale status en beleidsinvloed in bepaalde kringen

[ Bericht 4% gewijzigd door suddenintuition op 06-11-2014 23:54:10 ]
pi_146329513
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:07 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

he he eindelijk iemand, die het met me eens is, al vele vele topics geleden, heb ik dit exact zo
gezegd, deze laatste alinea van 6 zinnen is zeer belangrijk : met name wat daar door Poekje geschreven wordt :
de laatste 7 woorden, ..`in bepaalde kringen bij Sinaproc of politie `
Al vele maanden inmiddels loop ik hier mee rond, maar ik kreeg niemand mee
vele malen twijfelde ik dan toch ooit, maar steeds kwam ik hier op uit
wat ik ook probeerde, om anders te denken, steeds was dit 1 van de eindconclusies
inmiddels ben ik al verder, maar dat Poekje dit zo schrijft, maakt mijn dag helemaal goed.
We gaan nog zien of ik verder ook gelijk krijg, maar ik ben er bang voor
Al iets uit de berekeningen van vannacht gekomen?
Make my day!
pi_146329929
Als je in staat bent om te lopen, laat je het van de omgeving afhangen (open of hoog gelegen gebied) om te checken of er bereik is.
Dan probeer je dat niet steeds tussen 13.00 en 14.00 uur.
's Nachts is er geen 'telephone usage' geweest, voor mij een teken dat ze 's nachts (in het donker) niet rond gelopen hebben; ook de eerste nacht niet.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_146329945

[ Bericht 55% gewijzigd door suddenintuition op 06-11-2014 23:56:25 ]
pi_146330171
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:20 schreef Lutalo het volgende:
Als je in staat bent om te lopen, laat je het van de omgeving afhangen (open of hoog gelegen gebied) om te checken of er bereik is.
Dan probeer je dat niet steeds tussen 13.00 en 14.00 uur.
's Nachts is er geen 'telephone usage' geweest, voor mij een teken dat ze 's nachts (in het donker) niet rond gelopen hebben; ook de eerste nacht niet.
Ik denk ook dat je daar 's nachts aardig onderkoeld kunt raken.
Make my day!
pi_146330289
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 03:09 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Mij valt deze zin meteen op: Smith Del Rio zegt geen idee te hebben welke van de twee meiden ze in haar dromen zag. 'Ik zie geen gezichten maar alleen lichtgekleurd haar.'

Die kun je vergelijken met de uitspraak van P dat hij niet zeker weet of hij K en L heeft gezien op de Pianista omdat ze allemaal op elkaar lijken die meiden.

Ik pik bij deze zinnen het signaal op dat de persoon zich probeert in te dekken wanneer hij ook wel weet dat hij leugentjes aan het vertellen is. Als hij toch ontmaskerd wordt, kan hij zich daar achter verschuilen. Ik zei toch dat ik niet wist over wie het ging?
Hoeveel jonge vrouwen zijn er die dagen dan - zonder gids- de berg op gegaan?
Hij zal in elk geval wel kunnen weten op welke dag hij dit zag, daarvan kan hij zeker zijn.
pi_146330311
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:25 schreef agter het volgende:

[..]

Ik denk ook dat je daar 's nachts aardig onderkoeld kunt raken.
Te onderkoeld om proberen bereik te krijgen?
Te onderkoeld om te lopen?
pi_146330480
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:28 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Te onderkoeld om proberen bereik te krijgen?
Te onderkoeld om te lopen?
Bereik heb je op een helling, aan de bovenkant. Warmte (en ook water!) zit daar juist niet. Daarvoor moet je richting het dal. Denk ik zo.
Make my day!
pi_146330936
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:32 schreef agter het volgende:

[..]

Bereik heb je op een helling, aan de bovenkant. Warmte (en ook water!) zit daar juist niet. Daarvoor moet je richting het dal. Denk ik zo.
[

Dan waren ze dus op 1 plek/niet vrij in de gelegenheid om op diverse tijden hun 'telephone' te 'usen'?
pi_146331038
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:43 schreef Lutalo het volgende:

[..]

[

Dan waren ze dus op 1 plek/niet vrij in de gelegenheid om op diverse tijden hun 'telephone' te 'usen'?
Ja, dat kan een verklaring zijn. De nachten doorbrengen bij de rivier (je hebt toch water nodig, en het is er warmer). En 's ochtends een stukje bergopwaards gaan om te kijken of je bereik hebt.

Alleen denk ik dat je na een paar dagen niet zoveel puf meer hebt om die bergen op te gaan.
Make my day!
pi_146331340
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:12 schreef Poekje01 het volgende:

En zijn dit wmb. tegelijkertijd de sterkste aanwijzingen die we nu kennen, dat er 2 moorden hebben plaatsgevonden. Gepleegd door een aantal beroepscriminelen. Mannen die het gebied op hun duimpje kennen, daar werken en/of wonen, en er nog steeds vaak komen. Ze waren denk ik ook betrokken bij de zoektochten, en leiden de speurtochten mede bewust weg van het plaats delict. Dat ze daar zo goed in konden slagen wijst op enige intellect, communale status en beleidsinvloed in bepaalde kringen bij Sinaproc of politie.
Hou van zulke stukken zoals je die ontleedt en opschrijft.

Heb t even druk dus heb t even vluchtig gelezen maar met de laatste zinnen ben ik t eens.

Wat ik echter zelf denk, en ik weet t staat haaks op de telefoongegevens, is dat K en L alleen de eerst noodoproepen hebben gedaan.

Op 1 april aan het einde van de middag bellen en dan pas de volgende ochtend weer vind ik onlogisch en nauwelijks te bevatten
pi_146331709

[ Bericht 33% gewijzigd door suddenintuition op 06-11-2014 23:57:31 ]
  woensdag 5 november 2014 @ 15:09:16 #20
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146331859
Of die pincode is gewoon gezien tijdens het intikken. Bijvoorbeeld tijdens het hiken. Er is daar ook een foto gemaakt met een iphone. Kan best dat haar code toen al is gezien terwijl ze m zelf intikte.
pi_146331881
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:46 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, dat kan een verklaring zijn. De nachten doorbrengen bij de rivier (je hebt toch water nodig, en het is er warmer). En 's ochtends een stukje bergopwaards gaan om te kijken of je bereik hebt.

Alleen denk ik dat je na een paar dagen niet zoveel puf meer hebt om die bergen op te gaan.
Vanaf nacht 1 op dezelfde plek - bij de rivier- overnachten en overdag op gezette tijden, een stukje de berg op? Allebei K en L of 1 vd twee?
pi_146332119

[ Bericht 100% gewijzigd door suddenintuition op 06-11-2014 23:42:31 ]
pi_146332121

Raar is dat op 11 april toch weer om 10:51 een aanzetpoging wordt gedaan, (zonder 911/112), maar wel weer tussen 10:30 en 11:00u. Na zo veel dagen, lijkt het mij toch zeeeer ongeloofwaardig dat de dames / een van hen dit tijdsblok aanhielden

Dit stukje is idd erg vreemd! Heeft Kris dan toch Lisanne alleen gelaten en ook de tas bij haar gelaten? Is misschien deze tas (en Lisanne) gevonden en meegenomen door de locale bewoners?
Is misschien Kris daarna wat overkomen? :? :?
pi_146332440
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:28 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Hoeveel jonge vrouwen zijn er die dagen dan - zonder gids- de berg op gegaan?
Hij zal in elk geval wel kunnen weten op welke dag hij dit zag, daarvan kan hij zeker zijn.
Hoeveel groepjes van 2 op K en L lijkende meiden moet je precies op dat tijdstip op de Pianista hebben gepasseerd om niet zeker te weten of ze het echt waren? Ik denk dan 5 groepjes of meer. Dus 10 of meer meiden tussen 12 en 13 uur op de mirador. Drukke boel daar.
pi_146332594
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:28 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hoeveel groepjes van 2 op K en L lijkende meiden moet je precies op dat tijdstip op de Pianista hebben gepasseerd om niet zeker te weten of ze het echt waren? Ik denk dan 5 groepjes of meer. Dus 10 of meer meiden tussen 12 en 13 uur op de mirador. Drukke boel daar.
Ik bedoel maar....

Nou....laten we hem wel een paar uur speling geven; hij heeft iets gezien (niet gepasseerd) wat er op leek, ergens tussen 11 en 3.
;-)

Maakt hij de mooie foto's op z'n facebook - bijna- allemaal zelf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')