ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 04-11-2014 22:26:41 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Nu zie ik een ontsporende Thomas de stoomloc. Ik vraag me nu af of hij aan het ontsporen is omdat hij te hard reed (en dat probeert te corrigeren), of dat hij juist te hard aan het corrigeren was en daardoor is gaan ontsporen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ohja, er is vanochtend weer een V250 retour afzender gegaan, de 4815. Die V250 is voor zover mij bekend nooit overgedragen aan NS/NMBS.
Er staan nu nog 3 Italiaanse racemonsters op de Watergraafsmeer, als de afvoer op dit tempo blijft doorgaan zijn die waarschijnlijk binnen 2 weken ook vertrokken.
Op dinsdag 4 november 2014 23:22 schreef James1988 het volgende: Ohja, er is vanochtend weer een V250 retour afzender gegaan, de 4815. Die V250 is voor zover mij bekend nooit overgedragen aan NS/NMBS.
Er staan nu nog 3 Italiaanse racemonsters op de Watergraafsmeer, als de afvoer op dit tempo blijft doorgaan zijn die waarschijnlijk binnen 2 weken ook vertrokken.
Kunnen ze niet naar dezelfde sloper als dat Plan V-schroot?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
1) Trenitalia zou ze willen hebben voor inzet als een soort sprinter op HSL's in Italië 2) De Turken zouden ze willen hebben om alvast HST's te kunnen laten rijden op hun hogesnelheidslijn
Scenario 2 lijkt me onwaarschijnlijk, TCDD heeft daarvoor 7 Velaro's besteld. Ik zie het AnsaldoBreda niet lukken om eerder een V250 te hebben rijden met reizigers dan Siemens.
Ik ga voor scenario 3: Reserve-onderdelen voor Italiaanse magnetrons, auto's en boerenschuurtjes.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 4 november 2014 23:45 schreef JDude het volgende: Ik ga voor scenario 3: Reserve-onderdelen voor Italiaanse magnetrons, auto's en boerenschuurtjes.
In de ochtendmist met de bus van Kirchberg naar Luxemburg Gare aan de overkant het Europees parlement.
Gare de Luxembourg
Vertrekstaat met mijn trein op spoor 9
Treintjes op spoor 3 en 4
Vervangende bussen naar België
Trein naar Norddeich Mole, deze dienst houdt er mee op wanneer dienstregeling 2015 in gaat, altijd al een keer willen doen dus nu moest ik wel met een smerige TGV ervoor
Trein op het spoor ernaast (10) naar Wasserbillig
Bivak voor de komende uren, voorste wagon, rest was allemaal (met tafel) gereserveerd, vooral vanaf Keulen. Geen Bordbistro dus goed ingeslagen in de stationshal.
Verkeerd Fahrplan (ik had 8.20 op zondag, deze was 6.20 doordeweeks)
Schilderijtje in Duitsland
Even van rijrichting veranderen in Koblenz
Eindbestemmming van deze middag.
Zo Labskaus ter versterking van de inwendige mens en daarna bakje koffie en terug naar Utrecht.
Helaas liep de terugreis niet zo goed, geen bistro naar Rheine (Keulen eindstation) en in Rheine geen trein naar Amsterdam, die kwam met 65 minuten vertraging en deze ook zonder bistro In Rheine wat drinken en eten gekocht en staan kletsen met een Sloveens stelletje en een Duitse ruimte-onderzoeker uit Leer. Er stond nog wel een gezelschapstrein even tegenover het vertrekperron van de trein naar Amsterdam.
Uiteindelijk was ik tegen twaalven thuis
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die Centralbahn-trein op de laatste foto zal de Hetzerather Zuiptrein wel zijn. Die gaat op vrijdag vanuit Rheine naar eoa park langs de Moesel met allemaal feestgangers, en komt zondag weer met die gasten terug.
Op woensdag 5 november 2014 00:05 schreef greavy het volgende: Die Centralbahn-trein op de laatste foto zal de Hetzerather Zuiptrein wel zijn. Die gaat op vrijdag vanuit Rheine naar eoa park langs de Moesel met allemaal feestgangers, en komt zondag weer met die gasten terug.
Leuke plaatjes verder.
Thx, dankzij een tip van jou op dit forum trouwens Greavy wist ik dat deze dienst ermee zou stoppen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 5 november 2014 00:06 schreef Dr_Flash het volgende: woowoowoo heleboel foto's Heb je nou Luxemburg - Norddeich _ utrecht geredn?? Hoeveel kilometer is dat??
yep , geen idee hoeveel kilometer.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Thx, dankzij een tip van jou op dit forum trouwens Greavy
Oh, daardoor deze IC helemaal uitgezeten? Ik heb 'm 2x tussen Keulen en Luxemburg uitgezeten, 1x Koblenz - Luxemburg en 2x Luxemburg-Trier. Nooit het hele traject gedaan.
Morgen (oké, nu al vandaag) zal er maar één Lint starten in de spits-omloop van Veolia op de Maaslijn. De 237 is vanavond naar Stadler in Blerick gegaan, en zal - als alles meezit - morgenmiddag weer ingezet worden, en anders donderdag.
Ik snap het niet. Wat klopt er niet aan? Behalve dan die tijdstippen (17:36 moet inderdaad 18:36 zijn natuurlijk, of AL die andere een uur vroeger... wintertijd is wel klok achteruit...)
Hans Ruijter is sinds een paar dagen bezig om time scans te maken van treinen die zijn lens passeren. Simpel houdt het in dat een voorbijrijdende trein van 150 meter zo'n 1200 foto's bevat, die vervolgens gestitcht worden tot een panorama met een resolutie van een schaal van circa 1:10. Dit is met de apparatuur die hij gebruikt mogelijk tot hooguit 200km/h, maar hoe langzamer de trein rijdt, hoe beter het resultaat kan worden. Een constante snelheid is hierbij wel gewenst.
Ik vind het wel aardig. Natuurlijk een oude en beproefde techniek, maar netjes uitgevoerd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Geen stroom, geen treinen in België Toegevoegd: woensdag 5 nov 2014, 10:05 De maatregelen van de Belgische overheid om het stroomtekort tegen te gaan, dreigen het spoornetwerk lam te leggen. Experts van Infrabel, verantwoordelijk voor de landelijke stroomvoorziening, waarschuwen voor een volledige afgelasting van de treinen, meldt de Belgische krant De Morgen.
Als er ergens in België tijdelijk de stroom wordt uitgeschakeld, rijdt er niet alleen in de getroffen zone, maar in heel België geen enkele trein.
De seinhuizen, slagbomen en wissels zijn aangesloten op lokale stroomvoorzieningen. Een trein kan niet rijden zonder seinen of wissel. "Wij adviseren om bij één of meerdere afschakelingen gedurende de hele dag niet te rijden op het hele net. Anders verliezen we het zicht op de treinen", aldus de experts van Infrabel.
Stroomverwachting De Belgische journaals melden sinds deze week naast de weersverwachting ook de stroomverwachting. Het is een onderdeel van een grootscheepse campagne om het elektriciteitsverbruik komende winter terug te dringen en een gebrek aan stroom te voorkomen. Bij code zwart wordt de stroom daadwerkelijk uitgeschakeld.
De Belgische overheid houdt rekening met een stroomtekort omdat er meerdere kernreactoren zijn uitgevallen vanwege scheurtjes in de wanden. België is voor de stroomvoorziening afhankelijk van de kerncentrales. Nu er een stroomtekort dreigt, luidt onder meer het advies: maak meer eenpansgerechten.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Als er een stroomstoring is op een blokpost kun je ook geen treinen laten rijden, maar dan legt men toch ook niet in het hele land de treindienst stil?
Als er een stroomstoring is op een blokpost kun je ook geen treinen laten rijden, maar dan legt men toch ook niet in het hele land de treindienst stil?
Je gaat logica zoeken achter beslissingen in België?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Onderhoud aan energiecentrales en nu vrezen ze een stroomtekort. Ze kunnen natuurlijk ook importeren uit bijvoorbeeld Nederland waar enkele grote pasgebouwde centrales slechts op minimumcapaciteit draaien omdat de stroom elders goedkoper te verkrijgen is. Tijdelijke lokale dips kun je hiermee natuurlijk niet voorkomen, maar toch.