abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:50:04 #226
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145694217
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Juist, als je de keuze hebt qua budget tussen een snellere processor of een SSD, neem een SSD
Idd, een CPU vanaf de zeg i5 generatie is echt overal snel zat voor tegenwoordig. Natuurlijk is ook daar sneller altijd beter, maar dat merk je alleen bij hele intensieve applicaties echt. Een SSD maakt alles zoveel sneller.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_145694332
http://tweakers.net/nieuw(...)nwaarschijnlijk.html

Kijk, en daarom ben ik fan van Apple
Die snappen het tenminste wel
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:06:46 #228
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145694540
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:56 schreef BlauweSporttas het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)nwaarschijnlijk.html

Kijk, en daarom ben ik fan van Apple
Die snappen het tenminste wel
Mwah, ik vind vooral dat ze dingen niet blind uitbrengen om maar de eerste te zijn, als ze iets implementeren werkt het ook daadwerkelijk.

Maar om nou keihard te beweren dat het er nooit zal komen, ik moet het nog zien als de hele wereld het wil. Daarom begrijp ik nooit waarom topmensen dit soort dingen blaten als een vaststaand feit.

Ik vind het ook niet echt wat toevoegen hoor, mijn vader heeft ook zo'n HP all in one met touchscreen,maar gebruikt het echt nooit, het werkt wel, maar je pootjes zijn erg snel moe.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_145694775
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een SSD is de beste investering die je kan maken
Die zit er al in.

:')
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:23:38 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145694980
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:47 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ik zou even wachten tot de refresh komend voorjaar, dan komen er snellere gpu's uit die het 5k scherm pas echt fatsoenlijk aan kunnen sturen.

Deze nieuwe imac zou ik alleen kopen als je of geld teveel hebt en per se het nieuwste moet hebben, of er nu echt onmiddelijk een nodig hebt.

Hou er ook rekening mee dat de 5k imac niet als extern scherm te gebruiken is, wat bij de oude imac wel kon. Dat was wel een toffe feature geweest.
Ik ga hem zeker nu niet kopen, mijn huidige iMac doet alles wat ik wil nog prima. Wordt pas vervangen als het echt nodig is.
Wil ook nog op vakantie en een nieuw terras leggen, een nieuwe badkamer, etc etc, geld kan je maar 1 keer uitgeven en is eindig. Maar het blijft een geile iMac
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145695005
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mwah, ik vind vooral dat ze dingen niet blind uitbrengen om maar de eerste te zijn, als ze iets implementeren werkt het ook daadwerkelijk.

Maar om nou keihard te beweren dat het er nooit zal komen, ik moet het nog zien als de hele wereld het wil. Daarom begrijp ik nooit waarom topmensen dit soort dingen blaten als een vaststaand feit.

Ik vind het ook niet echt wat toevoegen hoor, mijn vader heeft ook zo'n HP all in one met touchscreen,maar gebruikt het echt nooit, het werkt wel, maar je pootjes zijn erg snel moe.
Ik vind het vooral goed dat ze hun focus op het trackpad leggen, dat blijf ik echt een van de beste inventies vinden :) Het werkt heel natuurlijk en je krijgt ook minder last van een 'muis-hand'.
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:25:03 #232
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145695026
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:24 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Ik vind het vooral goed dat ze hun focus op het trackpad leggen, dat blijf ik echt een van de beste inventies vinden :) Het werkt heel natuurlijk en je krijgt ook minder last van een 'muis-hand'.
Ja, die werkt echt prima. Sowieso waarom werken touchpads van Dells, zoals op mijn werk, gewoon voor geen meter vergeleken met die van Apple?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_145697357
Weet iemand hoe ik bij numbers cellen op Valuta mode kan zetten?
pi_145697482
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:32 schreef davedavy het volgende:
Weet iemand hoe ik bij numbers cellen op Valuta mode kan zetten?


Het lijkt er trouwens op dat Monity de resterende batterij van mijn toetsenbord niet helemaal correct leest. Is dat bij jullie ook zo?



[ Bericht 10% gewijzigd door J.Appleseed op 19-10-2014 14:01:02 ]
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:58:19 #235
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_145698247
brianstucki twitterde op vrijdag 17-10-2014 om 20:10:01 Confirmed: RAM in the new Mac mini is not user accessible. Hard drive can be replaced/upgraded, though not keeping warranty. reageer retweet
New 2014 Mac Mini Has Soldered RAM, Not User Replaceable

-O- |:( :X
pi_145698401
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:58 schreef Junkie het volgende:
brianstucki twitterde op vrijdag 17-10-2014 om 20:10:01 Confirmed: RAM in the new Mac mini is not user accessible. Hard drive can be replaced/upgraded, though not keeping warranty. reageer retweet
New 2014 Mac Mini Has Soldered RAM, Not User Replaceable

-O- |:( :X
Ik ben er niet laaiend enthousiast over dat Apple die kant op gaat... verkort de levensduur van zo'n apparaat toch wel aanzienlijk, of je moet al voor de full-specced versie gaan :{
En natuurlijk wordt zoiets dan ook een stuk moeilijker te repareren. RAM slecht geworden? Helaas, dat wordt een nieuw moederbord! Vooral leuk als dat buiten de garantie gebeurt.

Ik ben prima tevreden met mijn "dikke" MacBook Pro, vind het niet echt belangrijk om 't ding zo dun mogelijk te hebben maar ik vind het wel erg fijn dat ik in de toekomst er een 1TB SSD en 16GB RAM in kan prikken zonder dat ik daarvoor een hele nieuwe computer moet kopen.
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:10:12 #237
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_145698666
En Apple + HDD fabrikanten moeten eens de Thunderbolt HDD's betaalbaar maken.
Of een (betaalbare) ThunderBolt-HDD-casing op de markt brengen.

Zeker nu ook FireWire 800 weg is uit de MacMini en iMac. (En volgens mij ook de hele MacBook line)


(Edit: Owh, en waar blijft die externe videokaart voor een MacBook. Zodat je thuis ff lekker kan gamen.)
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:11:37 #238
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145698712
Dat is idd wel gewoon echt irritant, in de laptops snap ik het nog deels, en een Mac Mini is natuurlijk gewoon een laptop in een doosje zonder scherm, maar RAM uitbreiden zou echt altijd mogelijk moeten zijn op desktops.

Sowieso is niet alles even geslaagd deze refresh, de iPad mini 3 is wel een beetje vreemd om het vriendelijk te zeggen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_145698776
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:10 schreef Junkie het volgende:
Zeker nu ook FireWire 800 weg is uit de MacMini en iMac. (En volgens mij ook de hele MacBook line)
Je hebt natuurlijk altijd nog de 13-inch non-retina MacBook Pro, die sinds 2012 al niet meer is geüpdate :+

quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:10 schreef Junkie het volgende:
(Edit: Owh, en waar blijft die externe videokaart voor een MacBook. Zodat je thuis ff lekker kan gamen.)
Ja, daar heb je dan toch echt de 15-inch MacBook Pro van ¤ 2 500 voor nodig :')
Zou wel leuk zijn als ik een externe videokaart op mijn laptop zou kunnen aansluiten, nu je het zegt. Thunderbolt ondersteunt dat blijkbaar wel heb ik begrepen.
pi_145698797
Na de Yosemite installatie vandaag wil Safari niet meer opstarten :(
Dwz hij staat wel actief maar verschijnt niet in beeld. Opnieuw opstarten helpt niet.
Zit nu op Firefox, en word daar niet echt vrolijk van. Iemand met een oplossing?
pi_145698827
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:14 schreef fliert het volgende:
Na de Yosemite installatie vandaag wil Safari niet meer opstarten :(
Dwz hij staat wel actief maar verschijnt niet in beeld. Opnieuw opstarten helpt niet.
Zit nu op Firefox, en wordt daar niet echt vrolijk van. Iemand met een oplossing?
Hij is ook actief in de menubalk? Klik eens op Window > Zoom, misschien dat 'ie gewoon buiten beeld is.
pi_145698943
Dank je J.Appleseed.
In de menubalk staat hij actief, zoomen helpt niet
pi_145699004
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:18 schreef fliert het volgende:
Dank je J.Appleseed.
In de menubalk staat hij actief, zoomen helpt niet
Normaal gezien kon je Safari ook "resetten", maar die optie staat er nu niet meer zie ik net. Wat gebeurt er wanneer je onder Safari > Clear History and Website Data selecteert?
pi_145699017
Toch!
Nogmaals dank.
Dat wordt wel even wennen qua vormgeving
pi_145699029
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:21 schreef fliert het volgende:
Toch!
Nogmaals dank.
Dat wordt wel even wennen qua vormgeving
^O^ Klopt, maar die opaque menubalk is wel supersexy, daar wen je wel aan :9~
pi_145699187
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:10 schreef Junkie het volgende:
Zeker nu ook FireWire 800 weg is uit de MacMini en iMac. (En volgens mij ook de hele MacBook line)
Je hebt ook van die verloopkabeltjes zoals deze.

De Macbook Pro non-retina heeft wel firewire trouwens.

Maarja, kost ook weer 30 euro. Je wordt wel echt helemaal uitgekleed, alles vast gesoldeerd zodat je 'm meteen al met veel RAM moet kopen, SSD's voor Macbook air e.d. zijn Apple specifiek en dus niet makkelijk verkrijgbaar en wil je gebruik maken van firewire/ethernet/extern beeldscherm dan moet je een speciaal verloopkabeltje hebben a 30 euro.

Je doet er niks tegen, gelukkig heb ik de non-retina die nog wel uit te breiden is :)
pi_145699820
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:27 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Je hebt ook van die verloopkabeltjes zoals deze.

De Macbook Pro non-retina heeft wel firewire trouwens.

Maarja, kost ook weer 30 euro. Je wordt wel echt helemaal uitgekleed, alles vast gesoldeerd zodat je 'm meteen al met veel RAM moet kopen, SSD's voor Macbook air e.d. zijn Apple specifiek en dus niet makkelijk verkrijgbaar en wil je gebruik maken van firewire/ethernet/extern beeldscherm dan moet je een speciaal verloopkabeltje hebben a 30 euro.

Je doet er niks tegen, gelukkig heb ik de non-retina die nog wel uit te breiden is :)
http://eshop.macsales.com/shop/SSD/OWC
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:53:48 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145699889
Firewire is gewoon geflopt en thunderbolt gaat hard die kant op.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:56:12 #249
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_145699959
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Firewire is gewoon geflopt en thunderbolt gaat hard die kant op.
Naja, geflopt... Hele generaties video-camera's vertrouwden er op wat beeldoverdracht bedtreft. Pas sinds solid state geheugen gemeengoed is bij camera's is men van FireWire afgestapt.
pi_145700172
quote:
Ik zeg daarom ook dat ze niet makkelijk verkrijgbaar zijn, ze zijn er wel ja (niet echt goedkoop trouwens).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')