abonnement Unibet Coolblue
pi_145579228
Er bestaan ook speciale hoofdpijnpoli's, in het zkh waar ik werken deden de neuroloog en psycholoog dat. Daar werd ook ingezet op omgaan met de pijn, maar ook wat de pijn triggert etc.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:52:46 #202
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_145579775
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:13 schreef danic het volgende:
Ik gooi hier even een vraag in, 5 minuten voor de yoga les dus lees en reageer later.

Ik heb een hele lieve collega waarmee ik naar yoga ga. Terwijl we elkaar onderweg tegenkwamen begon ze te huilen.
Ze heeft versleten nekwervels en daardoor chronische hoofdpijn. Het gebeurd regelmatig dat ze nachten niet slaapt van de pijn en heeft daardoor dan ook weer hyperventilatie.
Ze heeft alles al geprobeerd (artsen, chiropractor, fysiotherapie, acupunctuur enz enz).

Heeft er hier misschien iemand ervaring mee en/of tips die ik met haar kan delen?
Ik heb zo met haar te doen :{
Ik pm je morgen. Maar ten eerste: bukken is me ten strengste verboden, en daarmee zijn mijn yoga dagen ook echt voorbij.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 oktober 2014 @ 20:13:32 #203
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145580623
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:13 schreef danic het volgende:
Ik gooi hier even een vraag in, 5 minuten voor de yoga les dus lees en reageer later.

Ik heb een hele lieve collega waarmee ik naar yoga ga. Terwijl we elkaar onderweg tegenkwamen begon ze te huilen.
Ze heeft versleten nekwervels en daardoor chronische hoofdpijn. Het gebeurd regelmatig dat ze nachten niet slaapt van de pijn en heeft daardoor dan ook weer hyperventilatie.
Ze heeft alles al geprobeerd (artsen, chiropractor, fysiotherapie, acupunctuur enz enz).

Heeft er hier misschien iemand ervaring mee en/of tips die ik met haar kan delen?
Ik heb zo met haar te doen :{
revalidatiearts

Daar ga ik nu naar toe.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_145582052
Ynske, kun je daar ook naar toe als er bijvoorbeeld niet eerst een ongeval oid aan vooraf is gegaan?

Clubsoda, ze weten wat de hoofdpijn triggert. Dat zijn die versleten nekwervels. Alle artsen zeggen tegen haar dat ze niets voor haar kunnen betekenen en dat zeker maar moet leren leven.
Maar het zorgt voor zoveel frustratie en pijn....Ze zou er bijna zelfmoordneigingen van krijgen. Dat zegt ze zelf ook. Maar ze staat gelukkig stevig genoeg in haar schoenen om het niet te doen.
Maar ik word er zo verdrietig van om haar zo te zien.
pi_145593870
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:52 schreef danic het volgende:
Ynske, kun je daar ook naar toe als er bijvoorbeeld niet eerst een ongeval oid aan vooraf is gegaan?

Clubsoda, ze weten wat de hoofdpijn triggert. Dat zijn die versleten nekwervels. Alle artsen zeggen tegen haar dat ze niets voor haar kunnen betekenen en dat zeker maar moet leren leven.
Maar het zorgt voor zoveel frustratie en pijn....Ze zou er bijna zelfmoordneigingen van krijgen. Dat zegt ze zelf ook. Maar ze staat gelukkig stevig genoeg in haar schoenen om het niet te doen.
Maar ik word er zo verdrietig van om haar zo te zien.
*ontlurkt*

Mijn vader heeft ook versleten nek en rug wervels en die is erg geholpen bij en door de pijnpoli. Nou zal het bij iedereen anders zijn maar een keertje laten kijken kan geen kwaad.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_145594436
Ik krijg net een appje dat ze daar al geweest is. Helaas dus ook geen oplossing. ...

Edit: daar kreeg ze de stempel 'chronische spierspanningshoofdpijn'
pi_145594620
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:01 schreef danic het volgende:
Ik krijg net een appje dat ze daar al geweest is. Helaas dus ook geen oplossing. ...

Edit: daar kreeg ze de stempel 'chronische spierspanningshoofdpijn'
Met die diagnose kan een manueel therapeut nog wat doen. Die kijkt naar de houding van de spieren en kan die ook goed los gemasseerd krijgen (kost wel veel behandelingen) en die kan ook oefeningen geven voor jezelf om het los te houden. Ik heb er zelf veel aan gehad.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 09:16:56 #208
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_145594732
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:31 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Ok Dank je wel zal eens kijken of ik eerdaags nog naar België of door de tunnel geraak. En anders van het weekend.

@Danic ik heb geen idee. Osteopathie?
Hema, Marktplaats, prenatal idd.
Let er vooral op dat het zacht is en bij voorkeur overslag. Kleding over die kleine koppies is zo sneu.
Overslag kan ook heel snel uit/open als dat nodig is.
A grand adventure has begun.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 oktober 2014 @ 09:54:16 #209
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145595375
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:52 schreef danic het volgende:
Ynske, kun je daar ook naar toe als er bijvoorbeeld niet eerst een ongeval oid aan vooraf is gegaan?

Clubsoda, ze weten wat de hoofdpijn triggert. Dat zijn die versleten nekwervels. Alle artsen zeggen tegen haar dat ze niets voor haar kunnen betekenen en dat zeker maar moet leren leven.
Maar het zorgt voor zoveel frustratie en pijn....Ze zou er bijna zelfmoordneigingen van krijgen. Dat zegt ze zelf ook. Maar ze staat gelukkig stevig genoeg in haar schoenen om het niet te doen.
Maar ik word er zo verdrietig van om haar zo te zien.
Dit is wat bij ons op de website staat.
RAP is er voor mensen die als gevolg van een ziekte, aandoening, onbegrepen lichamelijke klacht of door een ongeval belemmerd worden in hun functioneren en daardoor niet optimaal kunnen deelnemen aan het maatschappelijk leven.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_145595431
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:54 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dit is wat bij ons op de website staat.
RAP is er voor mensen die als gevolg van een ziekte, aandoening, onbegrepen lichamelijke klacht of door een ongeval belemmerd worden in hun functioneren en daardoor niet optimaal kunnen deelnemen aan het maatschappelijk leven.
Welke website is dat? Klinkt precies zoals haar situatie nu.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 oktober 2014 @ 09:58:08 #211
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145595454
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:56 schreef danic het volgende:

[..]

Welke website is dat? Klinkt precies zoals haar situatie nu.
http://www.rap-zorg.nl/
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:41:25 #212
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145647273
Weekend *O* *O*
Donderdag was er een congres van mijn werk waar mijn afdeling al een jaar lang aan gewerkt had. De hele week knallende koppijn van de stress gehad en veel extra uren gewerkt, maar het ging allemaal goed. En vandaag kreeg ik van mijn leidinggevende een fles champagne als dank >:O
Dat maakt veel goed O-)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_145647309
Proost *O* >:O
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:52:51 #214
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145647647
Laat hem smaken livelink ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_145648083
Proost livelink :). Goed gedaan!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_145651024
tof livelink *O* dattie je smaakt!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:25:06 #217
37843 lady-wrb
kortaf
pi_145675396
Livelink, wat leuk!
*O*
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:49:48 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145675528
Proost Livelink! Goed gedaan. En wat een toffe waardering van je leidinggevende.
Ben je al een beetje bijgetrokken van de stress?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:56:11 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145678100
Ja, de stress is zo goed als weg. Vanochtend werd ik nog wel vroeg wakker met wat hoofdpijn, maar gedurende de dag is hij weggetrokken. Ik ben niet goed in dit soort dingen. Veel te massaal en dan raak ik het overzicht kwijt. Wij stonden bij wat stands en moesten dan uitleg geven aan geinteresseerden. Gelukkig heb ik collega's die dit wel goed kunnen, dus ik heb me ook wel een beetje onzichtbaar gemaakt :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_145678830
Bluh, ik heb in mijn dansacademietijd twee keer een bloedvergiftiging gehad, beginnend met een ontsteking onder mijn voet (blaar waar ik op door gedanst had). En nu heb ik weer zo'n ontsteking. Ik zie nog geen rood streepje, dus niet direct zorgen daarover, maar wel dezelfde pijn.

Lastig -O-
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:20:34 #222
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145679069
Heb je je voet al in een sodabad gedaan, Groofsken. Dat geeft bij mij altijd wel een snelle verlichting van de pijn. Bloedvergiftiging klinkt eng, hou het maar goed in de gaten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_145679169
Nope, heb niks in huis van die orde. Suf, terwijl ik er al vanaf donderdag last van heb. Gisteren leek het wat beter, maar nu is de pijn weer scherper.

Maar dat was inderdaad toen ook wat ik moest doen. Liggen met voet hoog, sodabadjes elke dag en een kuurtje. Zoals ik het begreep was het overigens niet echt een bloedvergiftiging maar een lymfebaanontsteking. Je ziet de ontsteking dan uitbreiden via dat rode streepje zeg maar, en daarom noemen ze het een bloedvergiftiging.
pi_145679368
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 21:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nope, heb niks in huis van die orde. Suf, terwijl ik er al vanaf donderdag last van heb. Gisteren leek het wat beter, maar nu is de pijn weer scherper.

Maar dat was inderdaad toen ook wat ik moest doen. Liggen met voet hoog, sodabadjes elke dag en een kuurtje. Zoals ik het begreep was het overigens niet echt een bloedvergiftiging maar een lymfebaanontsteking. Je ziet de ontsteking dan uitbreiden via dat rode streepje zeg maar, en daarom noemen ze het een bloedvergiftiging.
Biotex in huis? Of groene badedas?
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:30:04 #225
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145679429
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 21:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nope, heb niks in huis van die orde. Suf, terwijl ik er al vanaf donderdag last van heb. Gisteren leek het wat beter, maar nu is de pijn weer scherper.

Maar dat was inderdaad toen ook wat ik moest doen. Liggen met voet hoog, sodabadjes elke dag en een kuurtje. Zoals ik het begreep was het overigens niet echt een bloedvergiftiging maar een lymfebaanontsteking. Je ziet de ontsteking dan uitbreiden via dat rode streepje zeg maar, en daarom noemen ze het een bloedvergiftiging.
heb je ook geen biotex ofzo? Of groene Badedas? (Schijnt ook te helpen)
Misschien een badje met heel veel zout?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')