Okee, thanks.quote:Op maandag 10 november 2014 21:12 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Ja je hebt een visum nodig en je moet door de douane.
http://travel.state.gov/c(...)-waiver-program.html
Nee, dat is alleen bij P+R's die bij Utrecht, Amsterdam en nog wat andere steden liggen. Dan kan je ook meteen goedkoop met het OV verder. Bij de P+R's bij een station kan je als vaste klant van NS dan vaak wel weer goedkoper parkeren.quote:
Duidelijk. Ik ga even een kaart voor m'n NS E-ticket voor m'n pa regelen dan.quote:Op maandag 10 november 2014 22:32 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, dat is alleen bij P+R's die bij Utrecht, Amsterdam en nog wat andere steden liggen. Dan kan je ook meteen goedkoop met het OV verder. Bij de P+R's bij een station kan je als vaste klant van NS dan vaak wel weer goedkoper parkeren.
Maar dat parkeerterrein bij Hoofddorp lijkt een stuk makkelijker; van daar kan je vrijwel elke minuut met bus of trein naar Schiphol. Vanaf Nieuw Vennep maar 2x/uur
Tuurlijk kan niemand dat raden Ik bedoel meer of mensen ervaringen hebben in voorgaande jaren als ze in December vlogen Maar achteraf gezien inderdaad een vraag die niet echt beantwoord kan wordenquote:Op dinsdag 11 november 2014 13:45 schreef kanovinnie het volgende:
Ben je serieus met die vraag? Hoe moeten wij weten of het dan zulk slecht weer is dat de vluchten geannuleerd worden?
Oh fuck, verkeerde idd.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:47 schreef static het volgende:
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #30
En? Vond je het wat?quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:19 schreef static het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt een stuk beter, dank je.
Morgen weer naar HK.
De kans op annulering op deze specifieke dag is natuurlijk onbekend, dat hangt echt van de omstandigheden af, maar de kans op annulering bij dergelijke korte vluchten met een frequentie van meerdere vluchten per dag is wel wat groter dan dat er één vlucht zou zijn, want indien noodzakelijk kan door het samenvoegen van vluchten en mensen die daardoor afzien van een vlucht het aantal vluchten wel verminderd worden. Wel zal men over het algemeen proberen wel de vluchten zo uit te voeren dat iedereen die wil ook daadwerkelijk mee kan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij vliegen 21 december richting Londen vanaf Amsterdam met Easy-Jet. Nu weet ik dat het weer rond die tijd best wel wisselvallig kan zijn. Hoe groot is de kans dat vrij korte vluchten ( Ams-Londen duurt 40 minuten ofzo ) geannuleerd worden vanaf schiphol? Hoe bang moeten we daarvoor zijn?
Hopen dat het weer mee valt dan we vliegen pas eind van de middag, dus als die vertraging heeft wordt het vrij laat..ervan uitgaande dat er later op de dag nog wel andere vluchten gaan dan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:15 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De kans op annulering op deze specifieke dag is natuurlijk onbekend, dat hangt echt van de omstandigheden af, maar de kans op annulering bij dergelijke korte vluchten met een frequentie van meerdere vluchten per dag is wel wat groter dan dat er één vlucht zou zijn, want indien noodzakelijk kan door het samenvoegen van vluchten en mensen die daardoor afzien van een vlucht het aantal vluchten wel verminderd worden. Wel zal men over het algemeen proberen wel de vluchten zo uit te voeren dat iedereen die wil ook daadwerkelijk mee kan.
Afgelopen jaar viel het door het relatief zachte winter weer wel mee met het aantal annuleringen, maar in februari van vorig jaar heb ik op kosten van Easyjet 2 maal in een hotel kunnen slapen, 1 x in Amsterdam en 1 x in Geneve.
Wel een belangrijke tip, wanneer je vlucht bijvoorbeeld een aantal uur vertraagd is en men geeft dat op de eigen website of in de Easyjet App aan betekent dit niet dat de check in deadline wordt aangepast, nee, die blijft gelijk in Amsterdam en je moet dus conform de oorspronkelijke vertrektijd inchecken.
Dit heeft alles te maken met het contract wat Easyjet op Amsterdam heeft met de afhandelaar, maar het geeft nogal een wrange smaak, ik had daar zelf niet direct last van, maar het is natuurlijk wel een beetje gek dat de afhandelaar doodleuk aangeeft dat ze niets voor je kunnen betekenen als de vlucht 4 uur vertraagd is en je bent nog 3 uur voor vertrek aanwezig.
Wel mooi dat toen bij de gate er werd aangegeven dat desbetreffende passagiers voor de te grote handbagage moest bijbetalen op het moment van aan boord gaan dat er uiteindelijk iemand besloot dat dat toch niet zo'n goed idee was en men kosteloos de bagage alsnog aan boord nam.
Hoe was het op de laatste MD-11 vlucht?quote:Op maandag 10 november 2014 22:36 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik ga even een kaart voor m'n NS E-ticket voor m'n pa regelen dan.
Op naar de MD-11!
Bedankt!
Erg gaaf; en enorm mooi hoe KLM dat geregeld heeft. Kudos aan KLM!.quote:
Geen duidelijk antwoord maar wel een indicatie: Ik vlieg al sinds 2007 elk jaar rond die tijd naar Nederland en terug: Één keer bijna een annulering gehad. Mijn vlucht was die dag de eerste niet geannuleerde vlucht, uiteindelijk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij vliegen 21 december richting Londen vanaf Amsterdam met Easy-Jet. Nu weet ik dat het weer rond die tijd best wel wisselvallig kan zijn. Hoe groot is de kans dat vrij korte vluchten ( Ams-Londen duurt 40 minuten ofzo ) geannuleerd worden vanaf schiphol? Hoe bang moeten we daarvoor zijn?
Dankje! Zat al te vrezen na een vorige post dat er veel geannuleerd word. Wil liever wel die dag nog in Londen aankomenquote:Op woensdag 12 november 2014 09:49 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Geen duidelijk antwoord maar wel een indicatie: Ik vlieg al sinds 2007 elk jaar rond die tijd naar Nederland en terug: Één keer bijna een annulering gehad. Mijn vlucht was die dag de eerste niet geannuleerde vlucht, uiteindelijk.
Maar ik vloog wel altijd met echte airlines ipv Sleazyjet gevalletjes.
Die kans groeit wel met de kans op veel sneeuw, maar het gebeurt vaak genoeg gewoon niet nee. Kun je altijd nog over gaan stressen als de weerberichten die week toch nog omslaan ofzo.quote:Op woensdag 12 november 2014 09:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dankje! Zat al te vrezen na een vorige post dat er veel geannuleerd word. Wil liever wel die dag nog in Londen aankomen
Ben sowieso een stresser, zelfs nu al een beetje. Maar gaat vast goed komen. Vooral gezien het maar een heel klein afstandje is. Gewoon site van luchthaven in gaten houden enzo.quote:Op woensdag 12 november 2014 10:00 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Die kans groeit wel met de kans op veel sneeuw, maar het gebeurt vaak genoeg gewoon niet nee. Kun je altijd nog over gaan stressen als de weerberichten die week toch nog omslaan ofzo.
de ottoman aan de raam-kant is net ff wat fijner, maar de 'kleine' is ook wel te doen. Ik heb de nieuwe WBC nu 2 keer gevlogen en full flat is wat mij betreft wel 'the way to go'quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:05 schreef static het volgende:
Redelijk. Zeker een verbetering, maar het 'voeteneind' zit zo raar inelkaar dat je er zowat spontane horrelvoetjes van krijgt.
Dat plankje tegen de stoel daarvoor, daar gaat het voeteneind tegenaan.
[ afbeelding ]
Deze Full flat is inderdaad erg prettig maar ik onderschrijf static's commentaar. Echt lekker slapen op je rug is lastig omdat je voeten bij elkaar worden gehouden. Op mijn zij kon ik uiteindelijk wel slapen maar dan nog heb je het gevoel dat je voeten 'vastzitten'. De raamkant is dan inderdaad een betere optie: zeker 1A heeft een erg grote ottoman.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:18 schreef var.fok het volgende:
[..]
de ottoman aan de raam-kant is net ff wat fijner, maar de 'kleine' is ook wel te doen. Ik heb de nieuwe WBC nu 2 keer gevlogen en full flat is wat mij betreft wel 'the way to go'
Dan is die wel héél klein. Ik vond het zo onprettig dat ik niet full-flat ging.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |