abonnement Unibet Coolblue
pi_144755042
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
Dinsdag 21:30 is er een uitzending van Vermist over de verdwijning van Kris en Lisanne
Kaart van Baru (gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5

Overzichtskaartje waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 17-9)
http://i1.minus.com/ibccPUElXCOWgA.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-9) :


Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris


Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 21-9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Analyses van de foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoekacties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatieve posts:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144755307
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 15:22 schreef Simba het volgende:
even om de afstand tussen de 2 foto's van Lisanne op de Mirador beter te kunnen zien:



De 2 foto's van Lisanne zijn dus net niet tegen elkaar aan te leggen, er zit een kleine tussenruimte in.
Het lijkt helaas of er een verspringing in de foto's zit, maar dat lijkt zo omdat op de foto die ik gebruikt heb om het tussenstuk op te vullen er bewolking over die top van de berg op de achtergrond hangt.
Dit geeft ook mooi weer hoe het kan dat de ene kant bewolking heeft en de andere bijna niet. Super gedaan.
pi_144755462
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 15:50 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Dit geeft ook mooi weer hoe het kan dat de ene kant bewolking heeft en de andere bijna niet. Super gedaan.
Ja prachtig, maar kan je ook uitleggen waarom de zon van twee verschillende kanten komt?
pi_144756709
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 15:54 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ja prachtig, maar kan je ook uitleggen waarom de zon van twee verschillende kanten komt?
Precies! Daarom blijf ik zeggen dat het spiegelbeeld is. De haren van Lisanne vallen precies hetzelfde (naar één kant) op de twee foto's en de armbandjes blijven waar ze zijn dan. Om dezelfde pols.
pi_144756947
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 15:54 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ja prachtig, maar kan je ook uitleggen waarom de zon van twee verschillende kanten komt?
Omdat er nog meer stukjes tussen moeten maar daar geen foto's van zijn?
pi_144757263
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 16:22 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Omdat er nog meer stukjes tussen moeten maar daar geen foto's van zijn?
Welke stukjes? Het zijn toch complete foto's?
  zondag 21 september 2014 @ 16:53:03 #7
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144758491
Ik heb jouw post prima begrepen, gestaafd door jouw uitwerking ervan mbt de boeken. En laat ik dat nou net een irrelevant item vinden. Het is nota bene je eigen voorbeeld van nieuwe feiten en dan gaat het niet om het voorbeeld? Staaf je nieuwe feiten dan met een voorbeeld dat wel relevant is. Vergt misschien iets meer concentratie...

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 21-09-2014 16:53:58 (voor geruisloos) ]
pi_144759260
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 15:54 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ja prachtig, maar kan je ook uitleggen waarom de zon van twee verschillende kanten komt?
Hoe leidt je dat precies af? Daar ben ik wel benieuwd naar aangezien de zon bijna loodrecht boven L staat (zie rechter foto) en iedere buiging een slagschaduw aan de andere kant kan maken. Je kan in de linkerfoto goed zien dat de slagschaduw meer diffuus is door het wolkendek in tegenstelling tot de rechterfoto, waar deze een scherpere rand heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2014 17:13:57 ]
pi_144760037
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 16:53 schreef Marrije het volgende:
Ik heb jouw post prima begrepen, gestaafd door jouw uitwerking ervan mbt de boeken. En laat ik dat nou net een irrelevant item vinden. Het is nota bene je eigen voorbeeld van nieuwe feiten en dan gaat het niet om het voorbeeld? Staaf je nieuwe feiten dan met een voorbeeld dat wel relevant is. Vergt misschien iets meer concentratie...
Dat de boeken irrelevant zijn doet niets af aan de zoektocht en het resultaat van het feit. We kunnen van te voren niet weten of iets dat nog niet ontdekt is relevant is of niet. Ik heb aangetoond met nieuwe feiten dat de boeken niet relevant zijn, maar dit had net zo goed wel het geval kunnen zijn.

Kortom, er liggen nog zat onontdekte feiten op tafel (soms dus letterlijk), die wel of niet relevant kunnen zijn. Mijn suggestie is dat die feiten ontdekt kunnen worden met dezelfde methode en met een klein beetje inzet. Ik heb immers bewezen dat het kan.

Dat die suggestie niet bij je binnenkomt verklaard misschien meteen waarom je zelf met alles behalve een zoektocht naar feiten bezig bent. Je fantasieën over deze zaak zijn grappig om te lezen, maar ik ben bang dat de antwoorden nooit bij jou vandaan zullen komen. Sterker nog, je loopt ze in de weg door de manier waarop je reageert op de vondst van nieuwe data.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 21-09-2014 17:40:59 ]
pi_144760152
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:11 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Hoe leidt je dat precies af? Daar ben ik wel benieuwd naar aangezien de zon bijna loodrecht boven L staat (zie rechter foto) en iedere buiging een slagschaduw aan de andere kant kan maken. Je kan in de linkerfoto goed zien dat de slagschaduw meer diffuus is door het wolkendek in tegenstelling tot de rechterfoto, waar deze een scherpere rand heeft.
Kijk eens naar haar duim, en de schaduw daarvan.
pi_144760294
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:34 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Ik heb aangetoond met nieuwe feiten dat de boeken niet relevant zijn, maar dit had net zo goed wel het geval kunnen zijn.

Exact. Aantonen dat iets niet relevant is, heeft ook relevantie. Complimenten voor je speurwerk. Een tweede relevantie van zulk speurwerk is dat het anderen kan inspireren. Mij inspireert het in ieder geval.
pi_144760327
oeps - dubbel - excuses
pi_144760377


Foto met de duim komt de zon van links, schaduw van de duim val rechts op haar hand en rug in de zon.
Op de rechter foto komt de zon van rechts achter en is haar schouders (linker) vol in het zonlicht.
  zondag 21 september 2014 @ 17:49:57 #14
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144760483
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 15:50 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Dit geeft ook mooi weer hoe het kan dat de ene kant bewolking heeft en de andere bijna niet. Super gedaan.
Volgens mij zit het anders met de achtergrond. Lisanne staat op 499 weliswaar rechts en op 500 links, maar de achtergrond van 499 (Palo Alto) ligt volgens mij oostelijk (en dus links) van de achtergrond van 500. Recht achter Lisannes hoofd is vaag, op ruim 3 km afstand, de heuvel La Piedra de Lino zichtbaar (bekend van het Casa Pedro verhaal), en de twee hogere bergen rechts (westelijk) daarvan kloppen ook met het 3D-beeld dat je in Google Earth kunt simuleren. De achtergrond van 500 komt daarentegen helemaal niet overeen met het landschap ten oosten van Palo Alto.
(Ik heb de contouren van de Piedra de Lino ingetekend, maar ze zijn op de oorspronkelijke foto ook zichtbaar.)



Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zondag 21 september 2014 @ 17:50:39 #15
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144760510
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:34 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Dat de boeken irrelevant zijn doet niets af aan de zoektocht en het resultaat van het feit. We kunnen van te voren niet weten of iets dat nog niet ontdekt is relevant is of niet. Ik heb aangetoond met nieuwe feiten dat de boeken niet relevant zijn, maar dit had net zo goed wel het geval kunnen zijn.

Kortom, er liggen nog zat onontdekte feiten op tafel (soms dus letterlijk), die wel of niet relevant kunnen zijn. Mijn suggestie is dat die feiten ontdekt kunnen worden met dezelfde methode en met een klein beetje inzet. Ik heb immers bewezen dat het kan.

Dat die suggestie niet bij je binnenkomt verklaard misschien meteen waarom je zelf met alles behalve een zoektocht naar feiten bezig bent. Je fantasieën over deze zaak zijn grappig om te lezen, maar ik ben bang dat de antwoorden nooit bij jou vandaan zullen komen. Sterker nog, je loopt ze in de weg door de manier waarop je reageert op de vondst van nieuwe data.
ja, dat heb je vaker gezegd, dat ik dan beter mijn mond kan houden. Maar dan adviseer ik je maar over mijn posts heen te lezen, want ik blijf hier rondlopen, of ik jou daarbij nou in de weg loop of niet.

Ik denk maar zo dat je niet de eerste bent die naar die boeken heeft gekeken, ik denk maar zo dat als het relevant was dat een ander er al mee was gekomen.

Maar aan jou de eer om met meer van deze feiten als eerste te komen. Succes!
  zondag 21 september 2014 @ 17:53:51 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_144760601
Feit! Ze sliepen in bedden. Ik denk dat we daar ook een aanwijzing in vinden. Zeke in combinatie met de boekkeuze.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 21 september 2014 @ 17:57:29 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_144760704
Dat is welhaast het mooiste boek ooit geschreven! O+

Hopelijk had ze hem uit, want anders knaagt dat toch, me dunkt, in je laatste uurtjes. 8-)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_144760759
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:43 schreef BijDePinken het volgende:

[..]

Exact. Aantonen dat iets niet relevant is, heeft ook relevantie. Complimenten voor je speurwerk. Een tweede relevantie van zulk speurwerk is dat het anderen kan inspireren. Mij inspireert het in ieder geval.
pi_144760818
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 17:50 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja, dat heb je vaker gezegd, dat ik dan beter mijn mond kan houden. Maar dan adviseer ik je maar over mijn posts heen te lezen, want ik blijf hier rondlopen, of ik jou daarbij nou in de weg loop of niet.

Ik denk maar zo dat je niet de eerste bent die naar die boeken heeft gekeken, ik denk maar zo dat als het relevant was dat een ander er al mee was gekomen.

Maar aan jou de eer om met meer van deze feiten als eerste te komen. Succes!
Als m'n onderzoeksmethode en het vinden van nieuwe feiten wordt afgezeken en als irrelevant bestempelt, dan ga ik daar wel even op in ja.

Niemand is de eerste. Kijken is onvoldoende, als je antwoorden wilt hebben moet je zien. En als we er standaard van uit gaan dat er al wel over nagedacht is dan komen we natuurlijk geen stap verder.

Dus nogmaals: Hoe klein de aanwijzingen ook kunnen zijn, er kan nieuwe data mee gevonden worden.
pi_144760930
Perico schreef: zaterdag 20 september 2014 @ 01:29:18

De foto van Lisanne met d'r duimen omhoog kan op de terugweg zijn gemaakt. Dwz, als er met de nummering van de foto's -ook- gerommeld kan worden.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  zondag 21 september 2014 @ 18:05:59 #21
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144760932
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 17:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat is welhaast het mooiste boek ooit geschreven! O+

Hopelijk had ze hem uit, want anders knaagt dat toch, me dunkt, in je laatste uurtjes. 8-)
Ik lees net dat die vertaling van Faber 955 bladzijden telt, en ik weet ook hoe het gaat met boeken die je op vakantie meeneemt. Het is dus maar de vraag of er in Bocas gemiddeld 955/14 = 68 blz. per dag in is gelezen...
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zondag 21 september 2014 @ 18:07:59 #22
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144760998
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:01 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Als m'n onderzoeksmethode en het vinden van nieuwe feiten wordt afgezeken en als irrelevant bestempelt, dan ga ik daar wel even op in ja.

Niemand is de eerste. Kijken is onvoldoende, als je antwoorden wilt hebben moet je zien. En als we er standaard van uit gaan dat er al wel over nagedacht is dan komen we natuurlijk geen stap verder.

Dus nogmaals: Hoe klein de aanwijzingen ook kunnen zijn, er kan nieuwe data mee gevonden worden.
jaja, jouw onderzoeksmethode zal je geen windeieren leggen. Succes!
pi_144761161
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 18:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

jaja, jouw onderzoeksmethode zal je geen windeieren leggen. Succes!
Thanks. ^O^
pi_144761192
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:01 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Dus nogmaals: Hoe klein de aanwijzingen ook kunnen zijn, er kan nieuwe data mee gevonden worden.
Zo begin ik volgens mij al een redelijk goed beeld te krijgen van de lokatie van de nachtfoto's door zoveel mogelijk wat daar wel op te zien op te merken ipv als irrelevant af te doen en alle landschapfoto's uit de omgeving die de revue passeren te scannen op deze elementen. Al doende ben ik steeds meer gaan zien op de nachtfoto's en vallen steeds meer lokaties af.
  zondag 21 september 2014 @ 18:17:38 #25
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144761308
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2014 18:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zo begin ik volgens mij al een redelijk goed beeld te krijgen van de lokatie van de nachtfoto's door zoveel mogelijk wat daar wel op te zien op te merken ipv als irrelevant af te doen en alle landschapfoto's uit de omgeving die de revue passeren te scannen op deze elementen. Al doende ben ik steeds meer gaan zien op de nachtfoto's.
lijkt mij ook relevanter :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')