SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer foto's!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fretwork
Acte d'éloquenceNee, wist dat toevallig. Vind dat echt een kloteweg, heb altijd het idee dat de weg plakt ofso, zuigasfalt...quote:Op donderdag 18 september 2014 11:04 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Toevallig was gisteren de Skeuveltijdrit
Ook meegedaan?Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburgerMet tijdrijden heb ik zelf echt niks (meer)
Vroeger wel regelmatig tijdritjes van 10km op clubparcours gedaan (gewoon koersfiets met opzetstuurtje) maar ik voel momenteel echt geen enkele ambitie om voor 10x per jaar een fiets van 4 ruggen of meer te kopen om mezelf eenzaam dubbelgevouwen op te gaan martelen. Waarschijnlijk ben ik te pussyFretwork
Acte d'éloquenceDenk dat bij dit studentenwedstrijdje mensen ook hoogstens een opzetstuurtje hadden, maar gerwinner weet daar vast meer over.Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburgerMeeste wel waarschijnlijk.
Met een frame van bv Planet-X of direct uit China en oude spullen kun je voor veel minder ook best een rappe tijdritfiets bouwen trouwens.Canyon of Rose hebben ook mooie niet zo dure modellen.quote:Op donderdag 18 september 2014 12:12 schreef quinoahipster het volgende:
Meeste wel waarschijnlijk.
Met een frame van bv Planet-X of direct uit China en oude spullen kun je voor veel minder ook best een rappe tijdritfiets bouwen trouwens.2 mensen met tijdritfiets. De triathleten (was samen met triathlon en schaatsvereniging) hadden bijna allemaal tijdritstuurtje, maar denk eigenlijk dat de helft zonder reed.quote:Op donderdag 18 september 2014 12:10 schreef Fretwork het volgende:
Denk dat bij dit studentenwedstrijdje mensen ook hoogstens een opzetstuurtje hadden, maar gerwinner weet daar vast meer over.kaasplankje
Nu met maar 8% vet!Fretwork
Acte d'éloquenceZou dat bij die snelheden ook al zoveel schelen? Lijkt met dat houding veel belangrijker is, of niet?quote:Op donderdag 18 september 2014 13:05 schreef kaasplankje het volgende:
Vooral de wielen maken een tijdritfiets duur. Vol wiel achter, 80mm voor, tubes erop.Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburgerkaasplankje
Nu met maar 8% vet!Nee dat scheelt behoorlijk. Veel minder luchtweerstand. Kweenie hoeveel precies maar stel dat het 3sec. per km is dan heb je over 10km wedstrijd een half minuut gewonnen.quote:Op donderdag 18 september 2014 13:06 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zou dat bij die snelheden ook al zoveel schelen? Lijkt met dat houding veel belangrijker is, of niet?
[ Bericht 8% gewijzigd door kaasplankje op 18-09-2014 13:12:54 ]Fretwork
Acte d'éloquenceDat is wel behoorlijk veel dan inderdaad, nooit gedacht.quote:Op donderdag 18 september 2014 13:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee dat scheelt behoorlijk. Veel minder luchtweerstand. Kweenie hoeveel precies maar stel dat het 3sec. per km is dan heb je over 10km wedstrijd een half minuut gewonnen.Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburgerIk denk dat ik toch liver de tijdritfiets met lage wielen pak dan de koersfiets met hoge. Volgens mij is dat verschil wel groter, maar dat is echt natte vinger werkquote:Op donderdag 18 september 2014 13:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee dat scheelt behoorlijk. Veel minder luchtweerstand. Kweenie hoeveel precies maar stel dat het 3sec. per km is dan heb je over 10km wedstrijd een half minuut gewonnen.Als je een tijdritfiets hebt scheelt het natuurlijk ook dat je veel makkelijker in de juiste houding kan trainen.Tommeke
Hoi.De houding is idd echt het belangrijkste aan een tijdritfiets. Ik kan op m'n koersfiets nooit zo aero zitten als op m'n tijdritfiets.
Verder helpt een hoog voorwiel en een disc echt is mijn ervaring.Mijn god, wat ben ik een debiel
Gisteren toch die nieuwe ketting gemonteerd? Nou heb ik dus de ketting op lengte gemaakt zodat 'ie strak staat op het buitenblad. i.v.m slecht nieuws in de familie moest ik gisterenavond vrij snel weg, dus niet echt meer kunnen testen.
Nu ben ik net thuis van m`n werk, wilde ik alles testen en opruimen. Schakel naar het binnenblad en floep, ketting zo slap als iets.
Het spreekt voor zich: De ketting op maat maken zodat hij strak op het binnenblad ligt. Toch wil ik voor de zekerheid even vragen of ik de ketting zo op de juiste manier door de derailleur heb gehaald:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fretwork
Acte d'éloquencequote:Op donderdag 18 september 2014 15:24 schreef Levitas het volgende:
Mijn god, wat ben ik een debiel
Gisteren toch die nieuwe ketting gemonteerd? Nou heb ik dus de ketting op lengte gemaakt zodat 'ie strak staat op het buitenblad. i.v.m slecht nieuws in de familie moest ik gisterenavond vrij snel weg, dus niet echt meer kunnen testen.
Nu ben ik net thuis van m`n werk, wilde ik alles testen en opruimen. Schakel naar het binnenblad en floep, ketting zo slap als iets.
Het spreekt voor zich: De ketting op maat maken zodat hij strak op het binnenblad ligt. Toch wil ik voor de zekerheid even vragen of ik de ketting zo op de juiste manier door de derailleur heb gehaald:Volgens mij wel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees blij dat hij niet te kort is. SuperProTopTip: Bepaal deze keer hoeveel schakels hij heeft op de juiste lengte, scheelt weer gehannes de volgende keerStilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburgerketting op maat maken is buitenblad en kleinste kransje, dan moeten de derailleurwieltjes loodrecht onder elkaar staankaasplankje
Nu met maar 8% vet!Alle beetje helpen, ook skinsuit en tijdrithelm en shoecovers.quote:Op donderdag 18 september 2014 14:30 schreef Tommeke het volgende:
De houding is idd echt het belangrijkste aan een tijdritfiets. Ik kan op m'n koersfiets nooit zo aero zitten als op m'n tijdritfiets.
Verder helpt een hoog voorwiel en een disc echt is mijn ervaring.kaasplankje
Nu met maar 8% vet!Ja en je moet altijd ff controleren oftie groot/groot en klein/klein kan.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:15 schreef Wielracer het volgende:
ketting op maat maken is buitenblad en kleinste kransje, dan moeten de derailleurwieltjes loodrecht onder elkaar staanIk leg altijd de oude ketting naast de nieuwe. En heb onthouden dat het 52 schakels moeten zijn (bij gelijk blijvende parameters uiteraard)Fretwork
Acte d'éloquenceDe oude is natuuurlijk wel opgerekt he? Bij mij scheelde dat zo al 3 schakels.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:48 schreef muzas het volgende:
Ik leg altijd de oude ketting naast de nieuwe. En heb onthouden dat het 52 schakels moeten zijn (bij gelijk blijvende parameters uiteraard)
Al bleek ik hem wel allang volledig naar de eeuwige jachtvelden geholpen te hebben.Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburgerMijn ketting is al lang en breed vervangen vóór hij drie schakels langer is. En vandaar ook dat ik het aantal schakels heb onthouden.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:52 schreef Fretwork het volgende:
Bij mij scheelde dat zo al 3 schakels.
Ik vervang de ketting altijd zodra e 0,75 van mijn checker er in valt. Zo doe ik 2 kettingen met een cassette.Fretwork
Acte d'éloquenceZo hoort het natuurlijk ook . Ik heb autowrakken gezien in betere staat dan mijn oude ketting. Dat dat ding nooit geknapt is is gelijk de reden dat ik nooit een Staatslot hoef te kopen.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Mijn ketting is al lang en breed vervangen vóór hij drie schakels langer is. En vandaar ook dat ik het aantal schakels heb onthouden.
Ik vervang de ketting altijd zodra e 0,75 van mijn checker er in valt. Zo doe ik 2 kettingen met een cassette.Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburgerDan was 'ie ver heen.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De oude is natuuurlijk wel opgerekt he? Bij mij scheelde dat zo al 3 schakels.
Maar ook toen je oud ketting nog niet opgerekt was had 'ie kennelijk de goeie lengte, en dus het goeie aantal schakels
Ik heb ooit toen ik mijn fiets voor het eerst opbouwde de kettinglengte bepaald. Weet niet eens meer hoe ik dat gedaan heb, maar het werkt nog steeds, zowel met polder- als met bergverzetten
Dus iedere nieuwe ketting doe ik gewoon net zoveel schakels als de oudeditquote:Op donderdag 18 september 2014 16:15 schreef Wielracer het volgende:
ketting op maat maken is buitenblad en kleinste kransje, dan moeten de derailleurwieltjes loodrecht onder elkaar staanMaar ik kan 't mis hebben...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: