abonnement Unibet Coolblue
pi_144149919
Lekker gefietst vandaag! Klein rondje aangezien mevrouw en ik vandaag 3 jaar bij elkaar zijn :)

Afijn, rijd ik midden in Bergen op het voetpad (wegwerkzaamheden) met een rustig tempo van Max 15 km P/u omdat er ook tegenliggers aankwamen. Komt een vrouw met een kindje achterop aanfietsen. Ik merk al dat het fout ging want die vrouw was niet aan het opletten, ik nog roepen aan de kant, oppassen! Naar links gaan kon ik niet ivm een heg/bomen. Knalt ze zo tegen me aan.. kindje op de grond en huilen, gelukkig niks aan de hand.

Mja omdat ik in een pakkie sta met een racefiets keken omstanders mij gelijk scheef aan. Riep gelijk maar dat het niet mij schuld was dat zei zo op mijn helft reed en ik niet kon uitwijken. Gelukkig bevestigde de vrouw dit en ging hun aandacht weg..

Ik heb toen gelijk eventjes alles nagekeken of er dingen aanliepen of scheef waren, maar gelukkig niet :) ook geen schade want was zelf niet gevallen.

Voelde me wel een beetje bedreigt, dus morgen even naar de FM voor een fietspompje :D
pi_144150167
Met 15km/uur had je toch wel kunnen stoppen? Met veel hogere snelheden maak ik nog liever een noodstop dan een mogelijke botsing. Fout ligt dan wel bij de andere partij maar met een kind er bij kan je maar beter geen risico nemen.
pi_144150211
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dan wordt het Power2max of Quark. De laatste kan ik misschien voor inkoop krijgen via een kennis. Ik wil hem graag omdat mijn nieuwe trainert aangeeft dat hij mij met een vermogensmeter nog beter kan begeleiden...Mijn vriendin zei dat ik het zelf moest weten maar verklaarde mij wel voor gek :')

Train je nu ook gericht op hartslag en schema's?
Dat zijn dus hele crankstellen. De meter van Stages lijkt mij zelf wel makkelijk. Hoef je alleen de linkercrank te verwisselen, met het grote nadeel dus dat je alleen links meet.

Ben nu het boek "Training and racing with a power meter" aan het lezen van Allen en Coggan. Vind het niet super boeiend, maar zie zeker het nut er wel van in om een power meter aan te schaffen, maar komt voor mij op z'n vroegst 2016.

Heb wel een hartslagmeter, maar ik heb besloten om niet met schema's te trainen om twee redenen. Wie zegt dat de schema's goed zijn? En ik kan niet goed een maand vooruit plannen, terwijl je zo'n schema eigenlijk al voor een jaar wil maken (die je altijd kan aanpassen natuurlijk). Dit is mijn eerste seizoen wielrennen, dus eigenlijk eerst maar kijken of ik het überhaupt leuk vind. Heb vanaf februari superveel trainingskoersjes gereden, waar ik veel van geleerd heb, maar nu train ik ook wel vaker gerichter alleen. Duurtraining en herstel let ik wel op m'n hartslag, maar voor interval is dat wat lastiger (loopt achter zoals je weet). Heb wel een paar keer interval training gedaan, maar dat was op een openbaar circuitje na elke bocht aantrekken en dan weer uit laten lopen bijvoorbeeld.

Lang verhaal. :r

quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:09 schreef Ericr het volgende:
Wegen hier in de omgeving zijn zeker niet overal even super, tezamen met mijn 90kg zal dat ook wel een rol spelen maar de Service Course was toch echt een stuk minder duurzaam onder gelijke omstandigheden t.o.v. de 4000S die ik er eerst op had. Vond alleen de 4000S niet genoeg grip hebben.
Naja, tijdens een criterium heb je ook niet echt ideaal wegdek. :P maar omstandigheden hebben wel invloed. Service Course heeft inderdaad meer grip, ze plakken aan de weg. Volgende band die ik ga uitproberen is de Vredestein Senso, maar dat zal waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door FastFox91 op 03-09-2014 21:41:32 ]
pi_144151477
Trainen op hf is minder goed dan vermogen, maar zeker niet onmogelijk. Met hf kan je ook prima progressie boeken. Je kan ook wel op hf interval doen, maar je moet niet als een gek je hf omhoog knallen. Dat kan ook rustiger en zorgen dat je weerstand het gehele blok wat gelijk voelt.

Als je niet op schema traint incl interval blokken etc nauwkeurig opvolgen, is een pm kopen weggegooid geld. Je moet namelijk adhv je vermogenszones een plan (laten) maken hoe je je seizoen gaat indelen en daar je trainingen op afstemmen. Daarbij moet je wel 3-4x per jaar je zones opnieuw vaststellen omdat die nogal verschuiven bij progressie of achteruitgang, itt hf zones die vrij vast staan.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_144151617
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:31 schreef Ericr het volgende:
Met 15km/uur had je toch wel kunnen stoppen? Met veel hogere snelheden maak ik nog liever een noodstop dan een mogelijke botsing. Fout ligt dan wel bij de andere partij maar met een kind er bij kan je maar beter geen risico nemen.
Nja ging iets harder dan 15km p/u, niet veel hoor. Het gebeurde allemaal binnen enkele secondes, ging zoveel mogelijk naar rechts en bleef roepen. Hier in de stad schrikken mensen als je roept en worden ze "wakker". Helaas gebeurde dit niet. Heb ook nog niet super veel ervaring met dit soort situaties, dus leer er ook van. Weet niet of ik het had kunnen voorkomen door af te stappen.
pi_144151817
Fietsclinic gedaan. Wel grappig,.. Beetje onwennig maar toch wat bruikbare tips op kunnen doen.

Rijden wel wat pannekoeken tussen :')

En ik faal in een 'compact peloton' vertrouw die idioten naast me voor geen kak en word daardoor dus zelf ook nerveus...

Ben volgens mij van dit groepje wel een van de snellere :D

[ Bericht 0% gewijzigd door muzas op 03-09-2014 22:09:04 ]
pi_144151915
Heenweg wind pal in mn snuffert :(

Door westerpark heen is een goede tip geweest KanoBoy, scheelt echt!

Terugweg toch maar wat gas gegeven, want van die paar bochtjes ben ik ook niet moe geworden.
  woensdag 3 september 2014 @ 22:10:40 #133
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144152143
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:02 schreef muzas het volgende:
Fietsclinic gedaan. Wel grappig,.. Beetje onwennig maar toch wat bruikbare tips op kunnen doen.

Rijden wel wat pannekoeken tussen :')

En ik faal in een 'compact peloton' vertrouw die idioten naast me voor geen kak en word daardoor dus zelf ook nerveus...

Ben volgens mij van dit groepje wel een van de snellere :D
Het is soms wel eng ja in een peleton. Zeker als het allemaal dicht op je af komt. Kwestie van vertrouwen en wennen.
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:05 schreef muzas het volgende:
Heenweg wind pal in mn snuffert :(

Door westerpark heen is een goede tip geweest KanoBoy, scheelt echt!

Terugweg toch maar wat gas gegeven, want van die paar bochtjes ben ik ook niet moe geworden.
En in de zomer kan je daar heel goed naar studente's kijken :9
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_144152298
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
Het is soms wel eng ja in een peleton. Zeker als het allemaal dicht op je af komt. Kwestie van vertrouwen en wennen.
Nou jah, die brug... Daar omhoog begonnen ze te slingeren als apen, en trekken net die laatste meters omhoog niet door.. Waardoor ik (er achter) moet kappen met trappen... Meh... Maar goed, dat heb je met een groep beginnelingen.
pi_144152326
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:14 schreef muzas het volgende:

[..]

Nou jah, die brug... Daar omhoog begonnen ze te slingeren als apen, en trekken net die laatste meters omhoog niet door.. Waardoor ik (er achter) moet kappen met trappen... Meh... Maar goed, dat heb je met een groep beginnelingen.
Dat heb je daar in de koers ook als je achterin zit.
in a crowd you lose humanity
pi_144152448
Ja dat is dus een eye-opener van vandaag. Vind het heel benauwend als er link en rechts van e allemaal van die shakende sturen héél dichtbij komen. Wil namelijk niet zo graag op mn bek.

Mjah. volgende week weer. Hopelijk dan iets meer fietsen, want het was nu wel veel gelul en 3 keer door een bochtje.
  FOK!fotograaf woensdag 3 september 2014 @ 22:22:16 #137
145146 Andyy
pi_144152676
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En in de zomer kan je daar heel goed naar studente's kijken :9
Ik kan dat dagelijks :6
  woensdag 3 september 2014 @ 22:23:49 #138
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_144152754
Even een fijne na hard werken op de tacx.

Patroon ik ga ook binnenkort een powermeter kopen waarschijnlijk. Denk zelf aan een stages. Betaalbaar en nog eens van fiets te wisselen mocht ik dat willen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 3 september 2014 @ 22:31:07 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144153034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:14 schreef muzas het volgende:

[..]

Nou jah, die brug... Daar omhoog begonnen ze te slingeren als apen, en trekken net die laatste meters omhoog niet door.. Waardoor ik (er achter) moet kappen met trappen... Meh... Maar goed, dat heb je met een groep beginnelingen.
daar moet je gewoon vooraanrijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 3 september 2014 @ 22:32:33 #140
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144153087
Nieuwe ketting eindelijk erop. Gelijk even een rondje van twee uur eraan geplakt. Muhlenberg blijft een kutding :(
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_144156184
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:32 schreef Fretwork het volgende:
Nieuwe ketting eindelijk erop. Gelijk even een rondje van twee uur eraan geplakt. Muhlenberg blijft een kutding :(
Gisteren daar ook overheen gefietst, eerste keer dat ik op de 39-30 fietste :o
pi_144158768
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dan wordt het Power2max of Quark. De laatste kan ik misschien voor inkoop krijgen via een kennis. Ik wil hem graag omdat mijn nieuwe trainert aangeeft dat hij mij met een vermogensmeter nog beter kan begeleiden...Mijn vriendin zei dat ik het zelf moest weten maar verklaarde mij wel voor gek :')

Train je nu ook gericht op hartslag en schema's?
Misschien als tussenoplossing de intervaltrainingen etc op de trainer te doen icm trainerroad oid? Heb begrepen dat dat virtual power vrij goed werkt.
pi_144159904
Waarom geen PowerTap?
pi_144160055
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 07:34 schreef Tommeke het volgende:
Waarom geen PowerTap?
Moet ik in een wiel laten vlechten. Vind in de crank wel handig dat je gewoon wielen kunt wisselen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_144160140
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:14 schreef muzas het volgende:

[..]

Nou jah, die brug... Daar omhoog begonnen ze te slingeren als apen, en trekken net die laatste meters omhoog niet door.. Waardoor ik (er achter) moet kappen met trappen... Meh... Maar goed, dat heb je met een groep beginnelingen.
Je hoeft niet helemaal in t midden te rijden, je kan ook beetje meer links of rechts in het peloton gaan zitten.
Haters gonna hate.
pi_144160143
Ik zou ook een Powermeter nemen die in het cranck zit. Zag pas nog pedalen waar ze in zitten.
Haters gonna hate.
  donderdag 4 september 2014 @ 08:23:06 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144160221
Garmin vector?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 4 september 2014 @ 08:27:48 #148
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_144160264
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:47 schreef gerwinner het volgende:

[..]

Gisteren daar ook overheen gefietst, eerste keer dat ik op de 39-30 fietste :o
Kloteweg is het, met die steentjes. Eerste keer 39-25, dat was eigenlijk te zwaar. Toen nog een keer op mijn kleinste blad opgereden maar toen waren mijn benen al verrot.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_144160288
quote:
99s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:13 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Je hoeft niet helemaal in t midden te rijden, je kan ook beetje meer links of rechts in het peloton gaan zitten.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

daar moet je gewoon vooraanrijden.
Die posities werden gewisseld, is een clinic dus de meeste situaties zijn gesimuleerd. Maar idd, dat soort positie-tips en dingetjes krijg je daardoor wel duidelijk mee.
pi_144160420
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:23 schreef kanovinnie het volgende:
Garmin vector?
Polar heeft ze ook. Je kan nu zelfs 1 pedaal kopen (voor ongeveer de helft van de prijs) en het wattage doet hij dan automatisch x 2.

Alsnog duurder dan stages though.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')