abonnement Unibet Coolblue
pi_143954936
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.



Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif

En weer open.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_143954962
N34
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:00:19 #3
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_143955318
Groepen jongeren in een auto die met 5 of 6 man in de auto zitten en de bestuurder die vergeet de koplampen bij te stellen waardoor ze meer omhoog dan op de weg schijnen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_143955357
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:00 schreef fathank het volgende:
Groepen jongeren in een auto die met 5 of 6 man in de auto zitten en de bestuurder die vergeet de koplampen bij te stellen waardoor ze meer omhoog dan op de weg schijnen.
idd, erg hinderlijk, die idioten moeten toch ook wel zien dat hun lichtbundels de hemel proberen te verlichten :'(
life happens while you're pusing the throttle.
pi_143955394
Links rijden omdat je over 1 kilometer linksaf moet :')
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:02:46 #6
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_143955406
quote:
18s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:47 schreef Tunafish het volgende:
N34
Immer terechte klacht _O_
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:06:27 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_143955546
De flitser die bij het grote kruispunt van de N325 (Gelredome) staat vanaf de John Frost Brug. Max snelheid is daar 50, 3 banen die overgaan in de A325. Als het rustig is rij je daar makkelijk te hard en als het groen is kun je zo doorrijden en voor je het weet weer een bon te pakken. Je zou bijna hopen dat het druk is zodat je in ieder geval weer in de ankers moet voor die flitspaal. Ik kom er regelmatig rond 05:30 langs en dan is er natuurlijk geen hond op de weg. Al 2 keer een bekeuring te pakken gehad :')

Deze dus, al staat er tegenwoordig zo'n digitale paal.

https://www.google.nl/map(...)hnkJ95aVxVhj-bQA!2e0
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_143955699
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:02 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Immer terechte klacht _O_
Lol, ben zelfs gestopt met werken in Groningen (woonde destijds in Emmen) vanwege die hel.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:11:33 #9
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_143955748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:10 schreef JDx het volgende:

[..]

Lol, ben zelfs gestopt met werken in Groningen (woonde destijds in Emmen) vanwege die hel.
Dat meen je niet :o :')
Wat je wel zou kunnen doen is via Emmen -> Hoogeveen (A28) -> Groningen
Maar dat is wel een stuk om natuurlijk :')
Emmenaren *O* :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_143955795
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:11 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Dat meen je niet :o :')
Wat je wel zou kunnen doen is via Emmen -> Hoogeveen (A28) -> Groningen
Maar dat is wel een stuk om natuurlijk :')
Emmenaren *O* :')
Werkte later in Assen, lekker via Schoonoord, Schoonloo, Grolloo enzo, heerlijk relaxed.

Woon nu al 3 jaar in de randstad.

Emmen _O_ :') :D toch stiekem wel _O_
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:15:19 #11
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_143955876
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:12 schreef JDx het volgende:

[..]

Werkte later in Assen, lekker via Schoonoord, Schoonloo, Grolloo enzo, heerlijk relaxed.

Woon nu al 3 jaar in de randstad.

Emmen _O_ :') :D toch stiekem wel _O_
Ah chill :D
Meh ik heb het niet zo op Emmen, en al helemaal niet op de gemeente Emmen :r
Geef mij maar Zwolle ofzo O+
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_143955907
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:15 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ah chill :D
Meh ik heb het niet zo op Emmen, en al helemaal niet op de gemeente Emmen :r
Geef mij maar Zwolle ofzo O+

De gemeente niet nee, maar ik bedoel gewoon de rust en ruimte van dat hele gebied, sta hier altijd in de file, vertraagde trams en treinen, drukte, criminaliteit, bah.

Altijd druk op de weg, mensen die niet doorrijden op de linkerbaan, ergernissen volop.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:17:11 #13
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_143955957
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:16 schreef JDx het volgende:

[..]

De gemeente niet nee, maar ik bedoel gewoon de rust en ruimte van dat hele gebied, sta hier altijd in de file, vertraagde trams en treinen, drukte, criminaliteit, bah.

Altijd druk op de weg, mensen die niet doorrijden op de linkerbaan, ergernissen volop.
Ja als je het op die manier bekijkt is Emmen dan wel fijn :Y
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:23:57 #14
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_143956206
Ik steek over, zie rode pijl. Van de andere kant komt een auto aanrijden die rechtsaf wil slaan (gele pijl). Ik ben al bijna de hele weg over wanneer ze dat wil gaan doen, dus zij slaat rechtsaf en moet vol op de rem. Daarop krijg ik een toeter en ' wat doe je nou????'-gebaar.



Waar heeft die muts haar rijbewijs vandaan?
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_143956255
Oh, dat stuk heb ik meestal geen problemen meer met die weg als ik Emmen voorbij ben. Ik ga er altijd met de motor langs, en dan is het bij Hardenberg iedere keer weer plezier met al die spoorvorming, vijf verschillende lappen asfalt naast elkaar per strook en soort-van-opgevulde gaten in de weg. Rotstuk. Voor de rest is het ook kut, maar dan ligt de weg zelf er tenminste fatsoenlijk bij en stoor ik me vooral aan de eeuwig durende doorgetrokken streep -O-
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_143956512
Mensen die niet in hun spiegels kijken op de snelweg en de auto zomaar naar links knallen. Nu heb ik geen supersnelle Lamborghini, maar kan me voorstellen dat het ergerlijk is voor snelle-auto-eigenaren als ze onbeperkt hard mogen op de Duitse snelweg en er is weer zo'n idioot die niet kijkt en z'n (of haar) auto ervoor gooit.
pi_143957219
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die niet in hun spiegels kijken op de snelweg en de auto zomaar naar links knallen. Nu heb ik geen supersnelle Lamborghini, maar kan me voorstellen dat het ergerlijk is voor snelle-auto-eigenaren als ze onbeperkt hard mogen op de Duitse snelweg en er is weer zo'n idioot die niet kijkt en z'n (of haar) auto ervoor gooit.
Dit is nog veel irritanter voor mensen met een (relatief) langzame auto, om dan op snelheid te komen duurt weer een halve eeuw.

Ik moet zeggen dat het wel even opletten is in Duitsland als je er een tijdje niet bent geweest. In Nederland komt er vrijwel nooit iemand met 200 voorbij, in Duitsland moet je wel drie keer kijken hoe snel ze er aan komen :P
pi_143957838
@pizza boom
De zijkant en achterkant niet. Dus de zon in mijn gezicht en zijkanten en achter beslagen aan de buitenkant.
pi_143957899
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die niet in hun spiegels kijken op de snelweg en de auto zomaar naar links knallen. Nu heb ik geen supersnelle Lamborghini, maar kan me voorstellen dat het ergerlijk is voor snelle-auto-eigenaren als ze onbeperkt hard mogen op de Duitse snelweg en er is weer zo'n idioot die niet kijkt en z'n (of haar) auto ervoor gooit.
Over het algemeen letten ze in Duitsland wel wat beter op. Dan nog rem ik ik wel wat af voordat ik een auto voorbij knal met 200+ en als ik maximaal ga dan alleen op een volledig lege weg.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:46:42 #20
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143960560
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:14 schreef KeesBromfiets het volgende:
@pizza boom
De zijkant en achterkant niet. Dus de zon in mijn gezicht en zijkanten en achter beslagen aan de buitenkant.
Dat wisser je toch even met een los wissertje of met je hand ofzo? En ja, ik ben ook wel ingestapt zonder, maar na een paar honderd meter op o.a. een 50 weg is het bij mij gewoon eraf gewaaid aan de buitenkant.
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:17 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Over het algemeen letten ze in Duitsland wel wat beter op. Dan nog rem ik ik wel wat af voordat ik een auto voorbij knal met 200+ en als ik maximaal ga dan alleen op een volledig lege weg.
Wat mij 2 weken terug heel erg op viel is dat je met 150-160 iedereen voorbij blaast, vooral de Nederlanders en als je dan in een van de Baustelles komt en dus keurig 85 op de teller gaat doen waar 80 toegestaan, dan knallen zij jou allemaal voorbij. 8)7 Was me ook nog niet eerder opgevallen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_143961242
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die niet in hun spiegels kijken op de snelweg en de auto zomaar naar links knallen. Nu heb ik geen supersnelle Lamborghini, maar kan me voorstellen dat het ergerlijk is voor snelle-auto-eigenaren als ze onbeperkt hard mogen op de Duitse snelweg en er is weer zo'n idioot die niet kijkt en z'n (of haar) auto ervoor gooit.
Zeer irritant ja. Zijn Nederlanders met hun sleurhut in Duitsland erg goed in.
Kom je met 220 aanrijden, gaan ze last minute een vrachtwagen inhalen...
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:17:02 #22
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_143961478
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:46 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat wisser je toch even met een los wissertje of met je hand ofzo? En ja, ik ben ook wel ingestapt zonder, maar na een paar honderd meter op o.a. een 50 weg is het bij mij gewoon eraf gewaaid aan de buitenkant.

[..]

Wat mij 2 weken terug heel erg op viel is dat je met 150-160 iedereen voorbij blaast, vooral de Nederlanders en als je dan in een van de Baustelles komt en dus keurig 85 op de teller gaat doen waar 80 toegestaan, dan knallen zij jou allemaal voorbij. 8)7 Was me ook nog niet eerder opgevallen.
Duitsers?
Mijn ervaring is juist dat Duitsers zich enorm goed aan snelheden houden bij wegwerkzaamheden.
Sowieso..hoe Duitsers rijden _O_
Altijd zo vriendelijk om een baantje op te schuiven wanneer het mogelijk is als je aan het invoegen bent O+
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  FOK!fotograaf vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:23:07 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143961708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:17 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Duitsers?
Mijn ervaring is juist dat Duitsers zich enorm goed aan snelheden houden bij wegwerkzaamheden.
Sowieso..hoe Duitsers rijden _O_
Altijd zo vriendelijk om een baantje op te schuiven wanneer het mogelijk is als je aan het invoegen bent O+
Nee, vooral Nederlanders. Dacht dat dat wel duidelijk was, niet dus.
Probleem in Duitsland met invoegen is trouwens ook dat de invoegstroken behoorlijk kort zijn.

Gister ook zo'n mooie, vrachtwagen schuift de vluchtstrook op zodat de autos hem voorbij kunnen (bocht die met een vrachtwagen echt met 50 gedaan moet worden). Blijven ze erachter hangen en bij de invoegstrook vooral op zijn bumper hangen, waardoor je met 60 invoegt. 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:30:36 #24
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_143961931
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, vooral Nederlanders. Dacht dat dat wel duidelijk was, niet dus.
Probleem in Duitsland met invoegen is trouwens ook dat de invoegstroken behoorlijk kort zijn.

Gister ook zo'n mooie, vrachtwagen schuift de vluchtstrook op zodat de autos hem voorbij kunnen (bocht die met een vrachtwagen echt met 50 gedaan moet worden). Blijven ze erachter hangen en bij de invoegstrook vooral op zijn bumper hangen, waardoor je met 60 invoegt. 8)7
Dat begrijp ik wel. vaak zat snijdt men bochten af bij op- en afritten. Link om dan in te gaan halen.
Dat bumperhangen blijft wel oerdom :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_143961965
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:08 schreef starla het volgende:

[..]

Zeer irritant ja. Zijn Nederlanders met hun sleurhut in Duitsland erg goed in.
Kom je met 220 aanrijden, gaan ze last minute een vrachtwagen inhalen...
Maar mevrouw, 220 is ook wel erg onverantwoord!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')