abonnement Unibet Coolblue
pi_144931394
Zouden ze niet ook bewust wachten tot zijn verjaardag met die Super licentie?

17 jaar staat beter dan met 16 jaar zo een ding krijgen. Voor de criticasters dan bedoel ik.

Ik gok dat ie hem op zn verjaardag krijgt en niet nog ervoor.
Tijd zat voor FP1, plus ze geven dat ding dan aan een 17 jarige ipv aan een 16 jarige.

Prima toch? Dattie hem krijgt staat buiten kijf. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:51:11 #277
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_144931845
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als je een stukje terug leest weet dat ik bij de Autoweek College ben met Max en Jos Verstappen. Daar vertelde hij dat.

Ik kijk wel even of ik vanavond wat foto's kan plaatsen. Ben het weekend weg dus verslag wordt volgende week.
ohja sorry dat wist ik wel. Mijn fout
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:09:02 #278
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_144932502
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2014 09:52 schreef Joene het volgende:

[..]

ik stream sport 1 naar m'n tv :)
streamen!? Dat mag toch helemaal niet?! :o
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_144933148
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:09 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

streamen!? Dat mag toch helemaal niet?! :o
Wel als je Sport1Go hebt. Da´s een tientje per maand.
  vrijdag 26 september 2014 @ 20:07:36 #280
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_144934460
Er is een windows 8 app van Sport1 dus zodra je je pc/laptop/tablet op je tv kan krijgen werkt t ook.
Neem aan dat het met iOS ook zo werkt (via de AppleTV)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_144952154
http://www.verstappen.nl/?locatie=album&id=157#6436

Hier wat foto's van die bijeenkomst met Max.

quote:
Gevraagd naar wie er het eerste van het gas af zou gaan, Jos of Max, wanneer beiden in een auto op het rechte stuk op de eerste bocht af zouden stormen, antwoordt Verstappen junior: “Ik denk allebei niet. Ik ken mijn vader en mezelf en dat gaat niet goed komen in die eerste bocht. Ik wil natuurlijk niet van mijn vader verliezen, dus waarschijnlijk zou geen van beiden van het gas af gaan!”
_O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144982245
quote:
Het zijn drukke weken voor Max Verstappen. Naast de twee afsluitende ronden in het FIA Formula 3 European Championship in oktober (op Imola en Hockenheim) staat in november de F3 Macau Grand Prix op het programma. Maar sinds het 16-jarige talent is opgenomen in het Red Bull Junior Team en daarop de aankondiging volgde dat Max per 2015 bij Scuderia Toro Rosso in de Formule 1 debuteert, puilt zijn agenda aan alle kanten uit.

Tussen alle hectiek door neemt Max de moeite om Verstappen.nl bij te praten over de afgelopen weken, die in het teken stonden van de voorbereiding op zijn eerste Formule 1-optreden. Zo was hij half september in Finland, waar zijn fysieke gesteldheid onder de loep werd genomen.
“In Helsinki is onderzocht hoe gezond ik ben. Gelukkig is dat allemaal in orde”, vertelt Max. “Ik ben medisch helemaal doorgelicht met scans en testen. Echt alles is gecheckt. Het medisch team was tevreden met mijn gezondheid en fitheid.”

Daar wordt dan ook zo hard mogelijk aan gewerkt. Max vervolgt: “Zelf houd ik ervan om te hardlopen om fit te blijven. Vanuit Red Bull krijg ik ook hulp in de vorm van trainingen en oefeningen, specifiek op mij gericht. Dat zijn bijvoorbeeld stabiliteitstrainingen en krachtoefeningen.”

De beste training is natuurlijk daadwerkelijk rijden, maar gezien de haken en ogen die eraan kleven om een dag met een Formule 1-auto te testen, gebeurt veel voorbereidend werk in de simulator. Zo heeft Max ondertussen meermaals in de zeer geavanceerde Red Bull Racing simulator bij de fabriek in Milton Keynes “gereden”.

“Inmiddels heb ik twee keer in de simulator in het Red Bull Technology Centre gezeten. Daar ben ik dan de hele dag van ’s ochtends tot ’s avonds aan het rijden. De laatste keer heb ik op Suzuka geoefend, als voorbereiding op de geplande vrijdagtraining. Ik moet zeggen dat het een lastige baan is om onder de knie te krijgen”, doet Max uit de doeken.

De simulator is een enorm apparaat dat middels hydraulische cilinders de illusie wekt alsof er daadwerkelijk over het circuit wordt geracet. Om dat stukje techniek draaiende te houden, zijn minstens een handvol technici in de weer. Max: “Ondanks dat de simulator beweegt, zijn g-krachten moeilijk of niet na te bootsen. Maar wat betreft de acceleratie, wielspin, het gevoel bij het nemen van bochten en de remkracht komt het heel dicht in de buurt van het echte werk.”

Van dat echte werk heeft Max op 10 september voor het eerst mogen proeven, toen hij zijn eerste testdag in een Formule 1 auto afwerkte. Dat was in een Toro Rosso STR7 uit 2012 op de Adria International Raceway. Max: “Als ik de simulator met mijn test in Adria vergelijk, komt er veel overeen. Het grootste verschil was dat ik in de simulator reed met de nieuwe aandrijving, die aan de 2014 reglementen voldoet. Maar ik heb op deze manier goed kunnen wennen aan het stuur, dat hetzelfde is. De knopjes worden op dezelfde wijze bediend en zo vormt de simulator een goede basis voor ik weer aan de slag mag, want ik kan niet wachten tot mijn volgende F1-optreden.”
:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144982638
quote:
14s.gif Op zondag 28 september 2014 15:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

:)
O ja hij moet ook nog F3 races rijden. Je zou het bijna vergeten.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 28 september 2014 @ 15:21:29 #284
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_144982670
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 15:20 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

O ja hij moet ook nog F3 races rijden. Je zou het bijna vergeten.
Nu al zin in Macau _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_144982681
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 15:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nu al zin in Macau _O_
Crashfest in bocht 1. :')
pi_144982985
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 15:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nu al zin in Macau _O_
Wanneer is dat alweer? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144983081
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2014 15:32 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wanneer is dat alweer? :@
Half november.
pi_144983560
quote:
14s.gif Op zondag 28 september 2014 15:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

:)
Zie je, Max zegt het zelf ook, Suzuka is geen makkelijke baan om te leren. Dit komt, zover ik ooit van Button begrepen heb (een van zijn eerste jaren in F1), dat er in de Senna S's een rare flow zit. En deze S curves verpesten is gelijk je hele rondje naar de ***. De links-rechts-links-rechts-links combinatie is niet zuiver. De radius van elke bocht is verschillend en dat maakt het lastig deze combinatie perfect te nemen. Veel coureurs concentreren zich dus het meest op eerste of het 2e deel van de Senna S's naar Dunlop en Degner. Dan heb je nog de hairpin, Spoon, 130R en Casio Triangle (allen uitdagende bochten met moeilijke rempunten, of niet remmen in 130r ??) en dat maakt Suzuka ook juist zo'n bijzonder circuit, niet alleen omdat het in een 8 vorm ligt. En door een Nederlander, H Hugenhotlz, ontworpen is ^O^
pi_144983685
_O_ 130R _O_

8-) Bazenbocht. 8-)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144984224
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2014 15:54 schreef Geralt het volgende:
_O_ 130R _O_

8-) Bazenbocht. 8-)
Niet meer zo zoals vroeger.. uitloop strook zo groot als een tennisbaan en tegenwoordig zijn die auto's zo stevig en aerodynamisch uitgedingest dat ze er fluitend met beschuit doorheen rijden. Ik denk dat Tabac op Monaco nu de meest bazige bocht van de kalender is, enige hoge snelheids bocht die nog echt gelijk word afgestraft.
  zondag 28 september 2014 @ 20:35:27 #291
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_144995578
Degner 1 ram je m ook zo lekker in :P
Gister nog ff goed gegaan in GT6.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145015128
quote:
Max Verstappen op reis naar Japan: Jos Verstappen tempert de verwachtingen

Max Verstappen is met zijn vader Jos Verstappen op weg naar Suzuka, Japan. Vlak voor hun vertrek naar het land van de rijzende zon sprak RaceXpress.nl met Jos Verstappen. Nederlands succesvolste F1-coureur tot nu toe is trots dat Max al zo ver is opgeklommen op de ladder van de autosport. Toch waakt hij ervoor dat de Nederlands fans en media niet te veel verwachten van Max, dat hij in VT1 wel even een snelle tijd op de klokken zet. “Dat is niet reëel. Max moet nog alles leren in de Formule 1. Hij krijgt de kans om kilometers te maken en die moet je pakken. Een snelle rondetijd is niet aan de orde. Daar moeten we ons niet op focussen, dat verwacht Red Bull ook niet”, benadrukt Jos Verstappen tegenover RaceXpress.nl. “Het is professioneler om veel ronden te rijden, het testprogramma van Toro Rosso af te werken, voor feedback zorgen en belangrijk; er vooral van te genieten.”

Alle ogen in de wereld zullen gericht zijn op het debuut van Max in een vrijdagtraining tijdens een Grand Prix. Ook de criticasters, die Max nog te jong vinden, maar ook de grote schare Nederlandse fans. Verstappen senior tempert echter de verwachtingen. En terecht. Max Verstappen is dan een wonderkind, maar om even zonder ervaring in een voor hem gloednieuwe 2014 F1-bolide zomaar een snelle tijd neer te zetten. Dat is niet reëel en niet van belang. Hij is in Japan om meters te maken en om te ervaren, te leren. RaceXpress.nl volgde Max al vanaf zijn vierde jaar toen hij eerste meters in de kart reed. Al die jaren die volgden in de kartsport waren we onder de indruk hoe snel Max zich kon aanpassen in een nieuwe klasse. En meestal als jongste rijder in die desbetreffende klasse tegen jongens met meer ervaring. Na een raketstart in de Formule 3, kan hij zich nu al opmaken voor de eerste Grand Prix meters op een vrijdagtest. Het is slechts een sessie van anderhalf uur. Daarin moet hij eerst de auto leren, waar alle knopjes zitten. Hij moet leren hoe hij om moet gaan met dit type remmen. En ook nog eens om feetback te geven rond de set-up. En ander half uur is dan zo voorbij. Kortom meters maken, leren en genieten. Snelle tijden zijn pas van belang in 2015.

“Laten we Max de tijd geven. Hij moet echt de tijd krijgen om de auto te leren en om te leren wat de Formule 1 inhoudt. Hij hoeft zich nu nog niet te bewijzen”, beaamt Jos Verstappen tegenover RaceXpress.nl. “Snelle rondetijden, daar ligt de focus niet, dat is niet aan de orde. Het is maar anderhalf uur en we mogen geen snelle tijden verwachten. Zoals ik al zei Max moet er lekker van genieten en hij heeft zich nu niet te bewijzen. Dat geldt pas volgend seizoen. Belangrijkste is dat hij kilometers maakt en niet alles riskeert voor een snelle tijd. Je weet niet hoe zwaar de auto zal zijn, wat voor soort banden erop zitten. Toro Rosso draait trouwens een programma waar Max zich aan moet houden.”

“Alles staat in het teken van seizoen 2015. We willen hem zo goed mogelijk voorbereiden en dat wil Red Bull ook. En dat er foutjes gemaakt worden, dat mag. Hij mag foutjes maken daar leert hij van. Max verdient ruimte om te leren. Alles is nieuw voor Max, een nieuwe auto van 2014, allemaal knopjes, nieuwe motor, een nieuw remsysteem, een nieuw team. Hij heeft heel wat handelingen te leren.”

“We gaan nu naar Japan om goed te acclimatiseren. Er is een groot tijdverschil vandaar dat we al die richting op zijn gegaan. Ook willen we de baan te voet verkennen. We willen het toch zo goed mogelijk voorbereiden.”

Eén ding kan Jos Verstappen meegeven worden: in al die jaren karting hebben ze altijd gezorgd dat ze zich zo goed mogelijk voorbereidden op een raceseizoen of op een wedstrijd. En dat geldt in aanloop naar het Grand Prix debuut in 2015 ook zo. De vrijdagtrainingen zijn slechts om ervaring op te doen voor het nieuwe raceseizoen F1 2015 dat van start gaat in Australië!
Ik kan me hier wel in vinden eigenlijk. Je wilt geen al te hoge verwachtingen scheppen.

Zou uiteraard wel ultiem zijn als ie een snel rondje eruit weet te peuren.

Ik heb er zo een zin in *O* *O* *O*
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145015591
quote:
Max Verstappen maakt komende vrijdag zijn debuut in een Grand Prix-weekend. De Nederlander, die dinsdag zijn zeventiende verjaardag viert, neemt bij Scuderia Toro Rosso de eerste vrije training voor de Grand Prix van Japan voor zijn rekening. Zo heeft het Formule 1-team uit Faenza maandag bevestigd.

Verstappen reed drie weken geleden bijna vierhonderd kilometer met een twee jaar oude Formule 1-wagen , tijdens een testdag met Toro Rosso op de Adria International Raceway in Italië. Hiermee kwalificeerde de Limburger zich voor een superlicentie, die inmiddels door de internationale autosportbond FIA is toegekend. Verstappen zal vrijdag tijdens de eerste oefensessie op Suzuka, die om 3.00 uur 's nachts Nederlandse tijd begint, in actie komen met de auto van Jean-Eric Vergne, wiens plek hij na dit seizoen inneemt.

"Ik kijk erg uit naar mijn eerste vrije training in de Formule 1", reageerde Verstappen. "Dit zal een goede voorbereiding zijn op volgend jaar, ook al durfde ik hier een paar maanden geleden nog niet eens van te dromen. Om nu al een oefensessie te kunnen doen, is een droom die uitkomt. Ik ben eerder al eens in Suzuka geweest voor een kartrace op de baan die naast het lange rechte stuk achterop het circuit ligt. Mijn vader heeft er veel gereden en me verteld dat het geen gemakkelijke baan is om op te beginnen. Maar het zal hoe dan ook erg waardevol zijn om vast wat tijd in de auto door te kunnen brengen en met iedereen in het team samen te werken."
Officiele bevestiging van het team dat ie inderdaad gaat rijden en de Super Licentie is toegekend.

*O* Het feest kan beginnen *O*
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145015727
Cool *G*.
జ్ఞ‌ా
pi_145015758
Ff een nieuwe openen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')