abonnement Unibet Coolblue
pi_143616727
quote:
Het lijkt me eerlijker dat wanneer iemand die een orgaan nodig heeft voorrang krijgt wanneer deze persoon zelf al jaren een donorregistratie heeft. Vooral toen deze persoon nog gezond was.

Zou belachelijk zijn als die persoon zelf het niet overleeft omdat het orgaan geschonken wordt aan iemand die alleen maar wil nemen en niet geven. Lekker opportinusitisch. "Ik heb er niets aan, dus waarom zou ik mijn organen afstaan" maar wanneer ze zelf in nood zijn even lekker willen profiteren van de altruïstische medemens.

Stukje rechtvaardigheid.

Hoe denken jullie hier over? Met onderbouwing.

Inb4: Dit is geen ik heb/wil wel/geen donorregistratie topic. Het gaat puur om bovenstaand idee.
pi_143616762
Eens. Belachelijk dat mensen organen niet willen doneren zodra ze dood zijn, net alsof je er dan nog wat aan hebt. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143616771
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:18 schreef GhpH het volgende:

[..]

Rechten zijn een overblijfsel van zelf toegeëigende privileges. (Wil niet zeggen dat daarmee alle wetten slecht zijn maar het is niet omdat iets gewoon 'recht' is dat het dan ondiscussieerbaar is.)
Zeker.
Het is dan ook welk recht of belang je preveleert boven de ander. Iedereen pleasen kan toch niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_143616781
Nee dus niet mee eens, die rechten zijn niet voorniks verworven.
Ik weet niet percies waneer, maar ik denk dat het gros is gekomen naar de tweede wereld oorlog.
pi_143616782
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:22 schreef Rezania het volgende:
Eens. Belachelijk dat mensen organen niet willen doneren zodra ze dood zijn, net alsof je er dan nog wat aan hebt. :')
Moet je eens deel 1 lezen. Allemaal mensen met hun "zelfbeschikkingsrecht" en "baas in eigen lichaam".
pi_143616805
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:23 schreef john2406 het volgende:
Nee dus niet mee eens, die rechten zijn niet voorniks verworven.
Ik weet niet percies waneer, maar ik denk dat het gros is gekomen naar de tweede wereld oorlog.
Oh dus als het een wet is dan is het goed. Anders zou die toch voor niks zijn. :D

Jij krijgt echt een dikke sheeple-sticker van me.
pi_143616831
Geloof me dat heeft hij heus wel gelezen, in grote mate, maar vertel nou eens wat wil je hiermee bereiken?
En kom eens terug op dit.

quote:
Op woensdag 20 augustus 2014 01:14 schreef GhpH het volgende:

[..]

Waarom zou jij meer betaald moeten krijgen voor iets wat vanzelfsprekend is?

Je komt er toch zelf mee voorwat hoortwat zeg je toch als je donor bent heb je meer recht noem je toch.
Nou wel als ik donor wil worden voor een instantie mogen ze ook regelen dat ik minder zorgpremie betaal tijdens mijn leven toch !
pi_143616834
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:23 schreef GhpH het volgende:

[..]

Moet je eens deel 1 lezen. Allemaal mensen met hun "zelfbeschikkingsrecht" en "baas in eigen lichaam".
Baas in eigen lichaam. :') Dan mag ik ook baas genoeg zijn om te zeggen dat alleen mensen die ook donor zijn mijn organen mogen ontvangen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143616866
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Baas in eigen lichaam. :') Dan mag ik ook baas genoeg zijn om te zeggen dat alleen mensen die ook donor zijn mijn organen mogen ontvangen.
Zoniet kom je terug als geest en pest je ze, LOL.
pi_143616876
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:26 schreef john2406 het volgende:
Geloof me dat heeft hij heus wel gelezen, in grote mate, maar vertel nou eens wat wil je hiermee bereiken?
En kom eens terug op dit.

quote:
Op woensdag 20 augustus 2014 01:14 schreef GhpH het volgende:

[..]

Waarom zou jij meer betaald moeten krijgen voor iets wat vanzelfsprekend is?

Je komt er toch zelf mee voorwat hoortwat zeg je toch als je donor bent heb je meer recht noem je toch.
Nou wel als ik donor wil worden voor een instantie mogen ze ook regelen dat ik minder zorgpremie betaal tijdens mijn leven toch !
Voor wat hoort wat
Je geeft organen je krijgt organen. Nee jij wil organen en geld krijgen en het liefst heel blijven zeker.
pi_143616886
je kan ook GEEN donor worden, maar ik geval van nood en illigaal donor bewijs kopen
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_143616894
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Baas in eigen lichaam. :') Dan mag ik ook baas genoeg zijn om te zeggen dat alleen mensen die ook donor zijn mijn organen mogen ontvangen.
Daar heb ik eigenlijk niet op gelet... mag je selectief doneren? Want na dit topic ben ik dat serieus aan het overwegen.
pi_143616895
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:29 schreef GhpH het volgende:

[..]

Voor wat hoort wat
Je geeft organen je krijgt organen. Nee jij wil organen en geld krijgen en het liefst heel blijven zeker.
Volgens mij klopt de volgorde niet in je zin als ik eerst geef hoef ik niet meer te krijgen toch ?
pi_143616907
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij klopt de volgorde niet in je zin als ik eerst geef hoef ik niet meer te krijgen toch ?
Je tekent om later te geven* en je krijgt organen sheez niet zo letterlijk.
pi_143616924
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:29 schreef pionnetje het volgende:
je kan ook GEEN donor worden, maar ik geval van nood en illigaal donor bewijs kopen
illegaal donor bewijs? Als je niet staat ingeschreven daar kom je niet ver met zo'n bewijs.
pi_143616946
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:30 schreef GhpH het volgende:

[..]

Daar heb ik eigenlijk niet op gelet... mag je selectief doneren? Want na dit topic ben ik dat serieus aan het overwegen.
Selectief qua wat je wil doneren wel, niet aan wie je wil doneren helaas.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143616948
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:32 schreef GhpH het volgende:
illegaal donor bewijs? Als je niet staat ingeschreven daar kom je niet ver met zo'n bewijs.
ummm heft er iemand een boekje : het digitale leven in 2014 voor dummies voor deze persoon?
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 01:33:47 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143616956
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Baas in eigen lichaam. :') Dan mag ik ook baas genoeg zijn om te zeggen dat alleen mensen die ook donor zijn mijn organen mogen ontvangen.
Mijn zegen heb je, maar dat geeft een ander nog niet het recht om zonder mijn uitdrukkelijke toestemming in mijn lichaam te gaan shoppen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_143616960
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:29 schreef pionnetje het volgende:
je kan ook GEEN donor worden, maar ik geval van nood en illigaal donor bewijs kopen
:') Wordt gewoon donor, pussy.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143616961
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:23 schreef GhpH het volgende:

[..]

Moet je eens deel 1 lezen. Allemaal mensen met hun "zelfbeschikkingsrecht" en "baas in eigen lichaam".
Lekker respectvol voor de andere mening ^O^
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_143616969
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mijn zegen heb je, maar dat geeft een ander nog niet het recht om zonder mijn uitdrukkelijke toestemming in mijn lichaam te gaan shoppen.
En waarom dan niet? Wat heb jij nog aan je organen als je dood bent?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143616981
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:33 schreef pionnetje het volgende:

[..]

ummm heft er iemand een boekje : het digitale leven in 2014 voor dummies voor deze persoon?
Alsof jij in hun systeem binnen kan komen :') daarbij is die wet nog niet eens van kracht.

Jij kan nog niet eens een zegeltje van de buurtsuper namaken.
pi_143616994
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:31 schreef GhpH het volgende:

[..]

Je tekent om later te geven* en je krijgt organen sheez niet zo letterlijk.
Het niveau is toch dat van ons of niet, zo noemde je het toch ook !
Je lult hoe de wind staat volgens mij !
Neemt niet weg dat je een feit hebt en ik houd er wel van om iemand te judasen !
Maar dan nog mensen rechten zijn er niet voorniks, ik weet niet of dit nou over het zelfbeschikkings recht gaat of hoe het genoemd wordt.
pi_143616995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Lekker respectvol voor de andere mening ^O^
Sinds wanneer is egoïsme een mening?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 01:35:40 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143616998
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:34 schreef Rezania het volgende:

[..]

En waarom dan niet? Wat heb jij nog aan je organen als je dood bent?
Waarom is dat relevant?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')