abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:33:44 #1
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143441111
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:41:39 #2
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143441316
Met de laatste vraag:

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:39 schreef Loj het volgende:
Ik ben ff op zoek naar meningen, ik kom er ff niet uit en vriendje heeft geen mening ;)

Ik moet een matrasje hebben voor m'n ledikant.
Ik heb voor m'n dreumes anderhalf jaar geleden een aerosleepmatrasje + dekmatrasje gekocht. (Ik "kende" een bijna dreumes die aan wiegendood is overleden).
Nu kan m'n dreumes nog niet in een peuterbedje dus er komt een tweede ledikantje (voor nog een half jaartje)
Ledikantje komt van de Ikea. Maar wat zouden jullie nu doen..

Baby op aerosleepmatras+dekmatrasje en voor de dreumes een ikeamatras
Dreumes op aerosleep houden, ikeamatrasje voor baby
Voor baby nieuw aerosleepmatras+dekmatrasje kopen
Alleen een dekmatrasje kopen voor de baby op ikea matras..

Keuzes! (En daar ben ik zo slecht in)
Eigenlijk hebben we niet zoveel geld, maar goed veiligheid is het belangrijkst natuurlijk :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143441655
Loj, ik zou voor dreumes een gewoon ikeamatras doen en de aerosleep houden voor de baby. Ik ben geen aerosleepfan, maar als je het een fijner idee vindt dan zou ik het voor de baby gebruiken. Hoe oud is Ow als nr 2 geboren wordt? Oud genoeg om zonder aerosleep te 'kunnen' toch? :)
pi_143441785
Wat ik in die situatie gedaan heb een maand of acht geleden is een nieuw ikea matrasje gekocht voor de baby met een aerosleep dekmatrasje en hoeslakentje. Nu peuter over is naar een peuterbed ligt de baby op het duurdere matrasje wat peuter eerst had.
De reden waarom baby op het ikeamatras is omdat die nog licht gewicht is en omdat het maar voor een maand of 4-6 zou zijn.

Wel beiden op aerosleep. Niet eens perse voor wiegendoodpreventie maar ook dat bij doorlekken/spugen de aerosleep gewoon in de was kan en niet het matras meteen vies is.

Nu peuter in een peuterbedje ligt, ligt baby in het bedje dat bij de babykamer hoort met het duurdere matrasje. Met een aerosleep. Het andere aerosleep topmatrasje heb ik nu op reserve liggen als de een in de was is. (Is ook een klein beetje beschadigd aan de onderkant. Dus was ook niet de moeite om te verkopen ofzo)

Ikeabedje en matras ondertussen weer doorverkocht.

Maar wat eerder ook gezegd werd, je moet doen waar je jezelf goed bij voelt
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:04:41 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_143441916
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:33 schreef Moppert het volgende:
Moet je flesjes uitkoken?
Ja :)
Maar: hoe maak je ze weer droog? Met een theedoek? En zo ja: maakt dat het uitkoken dan niet ongedaan doordat die theedoek niet gekookt is?
Of laten drogen aan de open lucht?
censuur :O
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:07:55 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143442012
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja :)
Maar: hoe maak je ze weer droog? Met een theedoek? En zo ja: maakt dat het uitkoken dan niet ongedaan doordat die theedoek niet gekookt is?
Of laten drogen aan de open lucht?
Laten drogen op een rekje of een hydrofiel.
KuikenGuppy
pi_143442216
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja :)
Maar: hoe maak je ze weer droog? Met een theedoek? En zo ja: maakt dat het uitkoken dan niet ongedaan doordat die theedoek niet gekookt is?
Of laten drogen aan de open lucht?
Theedoek of hydrofiele luier heet strijken
pi_143442261
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:15 schreef xibalba het volgende:

[..]

Theedoek of hydrofiele luier heet strijken
Oh, echt nog nooit gedaan hoor. :') Dat droogt ook prima als de theedoek niet gestreken is.
pi_143442279
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja :)
Maar: hoe maak je ze weer droog? Met een theedoek? En zo ja: maakt dat het uitkoken dan niet ongedaan doordat die theedoek niet gekookt is?
Of laten drogen aan de open lucht?
Als je een magnetronstrerilisator gebruikt blijft het steriel zolang je hem dicht houdt, dus meestal hou ik hem zo lang mogelijk dicht.

En anders idd op een rekje.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:22:18 #10
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143442399
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja :)
Maar: hoe maak je ze weer droog? Met een theedoek? En zo ja: maakt dat het uitkoken dan niet ongedaan doordat die theedoek niet gekookt is?
Of laten drogen aan de open lucht?
Met een hydrofiel afdrogen of zo laten opdrogen.
pi_143442412
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:16 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, echt nog nooit gedaan hoor. :') Dat droogt ook prima als de theedoek niet gestreken is.
Dat is meer voor het 'dood'strijken van bacteriën dat het gestreken 'moet'
Ik leg ze ook op een ongestreken theedoek hoor. En laten drogen aan de lucht plus zo snel mogelijk de dop erop.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:24:35 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143442461
KuikenGuppy
pi_143442501
Volgens m'n kraamhulp was uitkoken/steriliseren al weer achterhaald, gewoon in heet water uitwassen of in de vaatwasser zou voldoende zijn.
Heb dus bij de tweede misschien een of twee keer in de sterilisator gehad. Maar na het afwassen (of na de sterilisator) laat ik alles gewoon op een rekje uitdruipen
pi_143442550
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:22 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dat is meer voor het 'dood'strijken van bacteriën dat het gestreken 'moet'
Ik leg ze ook op een ongestreken theedoek hoor. En laten drogen aan de lucht plus zo snel mogelijk de dop erop.
Dat begreep ik wel hoor ;)
pi_143442594
Loj, ik zou ook voor je dreumes een matrasje kopen en je baby op de aerosleep laten slapen.
pi_143442598
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:26 schreef hilliebillie het volgende:
Volgens m'n kraamhulp was uitkoken/steriliseren al weer achterhaald, gewoon in heet water uitwassen of in de vaatwasser zou voldoende zijn.
Heb dus bij de tweede misschien een of twee keer in de sterilisator gehad. Maar na het afwassen (of na de sterilisator) laat ik alles gewoon op een rekje uitdruipen
+1 :Y Mijn kraamzorg vertelde hetzelfde.
pi_143442707
Tnx voor de reacties :)
Ik ben soms zo blij met jullie :)

Ik heb net de bestelling aan vriendje doorgegeven, een ikeamatrasje erbij en dan ga ik nog ff heel hard nadenken of ik een extra dekmatrasje bestel...
Ow is dan 1 jaar en 9 maanden dus zou idd best zonder moeten kunnen :)

Tnx!

Oh en +1 op GotC en Hillie, zelfs in het ziekenhuis zeiden ze hetzelfde!
pi_143442763
Bij M hebben we zijn flesjes echt tot aan zijn 1e verjaardag ongeveer uitgekookt.
Bij de meiden spoelden we de flesjes gewoon ff af met heet water.... :')
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:44:22 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143442973
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:37 schreef Kyara het volgende:
Bij M hebben we zijn flesjes echt tot aan zijn 1e verjaardag ongeveer uitgekookt.
Bij de meiden spoelden we de flesjes gewoon ff af met heet water.... :')
Er wordt hier inmiddels ook aan de vloer en de kat gelikt, dus waarom zou ik flessen dan nog wel steriel willen proberen te krijgen :')

De kolf ben ik trouwens wel wat strenger op, die bewaar ik ook in de koelkast.
KuikenGuppy
pi_143443146
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er wordt hier inmiddels ook aan de vloer en de kat gelikt, dus waarom zou ik flessen dan nog wel steriel willen proberen te krijgen :')

De kolf ben ik trouwens wel wat strenger op, die bewaar ik ook in de koelkast.
Moest hier best om lachen! En ja wat herkenbaar :D
pi_143443266
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er wordt hier inmiddels ook aan de vloer en de kat gelikt, dus waarom zou ik flessen dan nog wel steriel willen proberen te krijgen :')

De kolf ben ik trouwens wel wat strenger op, die bewaar ik ook in de koelkast.
_O- kinderen, ik hou ervan.
pi_143443290
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er wordt hier inmiddels ook aan de vloer en de kat gelikt, dus waarom zou ik flessen dan nog wel steriel willen proberen te krijgen :')

De kolf ben ik trouwens wel wat strenger op, die bewaar ik ook in de koelkast.
:D

Hier lurkten soms 3 kinderen aan dezelfde fles. Die dan ook nog even onder de bank rolde... Ik denk dat ze hun bacteriën wel binnen hebben gekregen :D
pi_143443445
Goed voor de weerstand :P
pi_143445050
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er wordt hier inmiddels ook aan de vloer en de kat gelikt, dus waarom zou ik flessen dan nog wel steriel willen proberen te krijgen :')

De kolf ben ik trouwens wel wat strenger op, die bewaar ik ook in de koelkast.
+1 _O-

Ik ben de halve dag bezig te voorkomen dat ze plukjes uit de katten trekt en in haar mond stopt :{
Home is where the O+ is...
pi_143445132
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:54 schreef Cwen het volgende:

[..]

+1 _O-

Ik ben de halve dag bezig te voorkomen dat ze plukjes uit de katten trekt en in haar mond stopt :{
+1 feest der herkenning :D En dat maffe beest staat het nog toe ook want kind en kind is tof!
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:05:12 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_143445383
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:15 schreef xibalba het volgende:

[..]

Theedoek of hydrofiele luier heet strijken
Een strijkplank is een van de grootste bronnen van bacterien die je in huis hebt. Heet of niet, dat zou ik dan weer niet doen.
censuur :O
pi_143445519
Oh kijk, daarom zijn mijn kinderen dus nooit ziek. Ik strijk nooit :+
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:20:49 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143445924
Hydrofielen en theedoeken moet je sowieso niet strijken als je wilt dat ze goed absorberend blijven.

En weerstand :9 Krijgt ze hier ook genoeg oO<
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:26:34 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143446097
Hydrofielen strijk ik altijd, anders worden ze zo kreukelig :@ :').
KuikenGuppy
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:29:14 #30
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143446173
Netjes was uithangen ftw! En strak opvouwen ^O^
pi_143446190
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een strijkplank is een van de grootste bronnen van bacterien die je in huis hebt. Heet of niet, dat zou ik dan weer niet doen.
Ik denk dat dat wel meevalt.
pi_143446203
Ze komen best aardig uit de droogtrommel. Maar ik gebruik sowieso niet zoveel hydrofielen eigenlijk. Ben er niet zo lyrisch over als sommigen :@
pi_143446860
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:30 schreef Kyara het volgende:
Ze komen best aardig uit de droogtrommel. Maar ik gebruik sowieso niet zoveel hydrofielen eigenlijk. Ben er niet zo lyrisch over als sommigen :@
O+!

Trouwen? ^)
pi_143446950
Als iemand nog een stapel hydrofieldoeken v/d Hema wil.. :P Ik heb er minstens 10 die niet meer gebruikt worden.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:52:58 #35
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143487942
Hoi!

Vanaf wanner slaapt jullie kroost in een slaapzakje? F. Slaapt eigenlijk allen lekker als ze goed ingestopt is, maar sinds een week of 2 gaat er eigenlijk geen nacht meer voorbij zonder dat ik meerdere keren een discobaby terug onder de dekens moet zien te krijgen omdat ze alles losschopt en vervolgens flink gaat liggen feesten. In de wieg maakte ik me daar niet zo druk over, omdat ze daar zo lekker precies in paste dat ze écht niet onder de dekentjes kon verdwijnen. Maaaaaar: sinds vandaag staat het ledikant bij ons ( *O* het past, het past!) en iets in me zegt dat daarmee ook de dekentjes tot het verleden behoren, want dit is wel een bedje waar ze met liefde doorheen dweilt.

Dus nu. Slaapzak. Heeeeel licht gevoerd. Wat doe je aan? Wat niet? Lakentje erover (want toch in te stoppen) of vooral niet? Shoot!

Oh en nu ik hier toch ben: wanneer zetten jullie het ledikant omlaag? De spijlen van de wieg waren hoger en hoewel ze heus nog niet ver komt vind ik dit maar eng :o
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_143488956
Haai!
Onze F ging met een maand of 4 in een slaapzak denk ik. Toen in een pyjamashirt (broek lijkt me niet lekker) en een gevoerde zak, met kort opgemaakt bedje en een dekentje. Dat was einf afgelopen jaar dus koud. Nu slaapt ze in een licht gevoerde (soort tussenzak, geen zomer geen winter) onder een lakentje. Ik vind het fijn om haar lekker in te stoppen en zij lijkt dan ook lekkerder te slapen. Ze heeft nu ook een shirt aan met lange mouwen. Als het wat warmer is laat ik die als eerste weg. Als het nog warmer is een zomerslaapzak, en anders in romper onder een lakentje. Lekker lang verhaal weer he :P :D


O zie nu de tweede vraag pas. Die van ons ging omlaag zodra F kon opdrukken. Ze ging dan gluren over de spijlen heen. Ondanks dat ze niets anders kon vond ik het niet fijn en ben ik van mening better safe than sorry, dus omlaag. Box hebben we toen ook 1 tikkie lager gezet!
pi_143489383
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:52 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi!

Vanaf wanner slaapt jullie kroost in een slaapzakje? F. Slaapt eigenlijk allen lekker als ze goed ingestopt is, maar sinds een week of 2 gaat er eigenlijk geen nacht meer voorbij zonder dat ik meerdere keren een discobaby terug onder de dekens moet zien te krijgen omdat ze alles losschopt en vervolgens flink gaat liggen feesten. In de wieg maakte ik me daar niet zo druk over, omdat ze daar zo lekker precies in paste dat ze écht niet onder de dekentjes kon verdwijnen. Maaaaaar: sinds vandaag staat het ledikant bij ons ( *O* het past, het past!) en iets in me zegt dat daarmee ook de dekentjes tot het verleden behoren, want dit is wel een bedje waar ze met liefde doorheen dweilt.

Dus nu. Slaapzak. Heeeeel licht gevoerd. Wat doe je aan? Wat niet? Lakentje erover (want toch in te stoppen) of vooral niet? Shoot!

Oh en nu ik hier toch ben: wanneer zetten jullie het ledikant omlaag? De spijlen van de wieg waren hoger en hoewel ze heus nog niet ver komt vind ik dit maar eng :o
Ledikant heeft bij ons in de kamer gestaan tot 30 maanden O+

Slaapzak vanaf een maand of 4 en bedje ging om laag rond 8-9 maanden!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:33:30 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143489392
S ligt al maaaaaaaanden in een slaapzak :+. Sinds hij 3 maanden is, ofzo? En daarover altijd een lakentje en als het frisser is (zoals nu) een deken.
KuikenGuppy
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:35:17 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143489448
Over onder de dekens verdwijnen maak ik me totaal geen zorgen trouwens, het ledikant is kort opgemaakt en S kruipt liefst naar boven.
KuikenGuppy
pi_143489513
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:33 schreef Burdie het volgende:
S ligt al maaaaaaaanden in een slaapzak :+. Sinds hij 3 maanden is, ofzo? En daarover altijd een lakentje en als het frisser is (zoals nu) een deken.
Ik dacht dat dat afgeraden werd, een deken over een slaapzak?
Make my day!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:38:20 #41
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143489550
Mijn S. ligt ook sinds ze 3 maand was in een slaapzak zonder deken.
Ze draait alle kanten op dus als het kouder is een dubbele slaapzak.

Omdat ze niet zo vlot is staat het bed n8g niet naar beneden.
pi_143489559
M lag met een week of 2, 3 al in een slaapzak. Met romper en jumpsuit in de dunne of met romper in de halfdikke. Wij hebben in de zomer een vrij warm huis.
Nooit met laken of deken erbij trouwens.

Oh en bed naar beneden met 5 maanden. Hij ging met 6 zelf zitten, dus wel zo veilig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:40:29 #43
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143489625
Heerlijk he, bitter? Ik heb m'n vent eindelijk zover dat z'n meisje (maar welke :9 *) ) echt nog niet klaar is voor die eigen kamer. Maar de wieg werd zo zachtjes aan echt een tikje te krap :') ( snifsnotter, m'n baby, wat doe je?)

Maar een lakentje erover is niet heel gek dus? Mooi! Dit is ook een licht gevoerde. Die echte 1laags vond ik zo zielig (want in de veronderstelling dat de dekens echt weg zouden gaan).

En dat wij nog laat zijn joh :D, tot voor kort sliep ze heerlijk onder haar dekentjes (maar ze gaat allen k-o haat bed in, want zelf inslapen is nog niet aan de orde)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kimpossible op 16-08-2014 20:45:00 (Typo) ]
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:42:41 #44
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143489695
Kim,

Dat gedweil dat ken ik inmiddels wel :D.. Vanaf dag 1 slaapt ze in een slaapzakje!
Vanaf het moment dat het meiske hier zeker 3.5 maand was heb ik haar inmiddels in elke denkbare positie in bed zien slapen en uit bed gehaald! Een lakentje trapt ze woest van zich af, dus alleen een slaapzakje nu hier. Met deze temperaturen slaapt ze alleen met slaapzak en lange mouw romper. Als het wat kouder is, dan een shirtje erbij aan!

Ze maakt er hier wel een feestje van als ze wakker is, dan hoor je ineens: eheeee ahaaaaa! Het klinkt bijna als zingen! O+
Het enige nadeel van met het slaapzakje slapen is, is dat als ze echt goed wakker is haar beentjes vaak hard tegen de spijlen 'aan slaat' ze heeft ook een lekkere blauwe plek op der knie! :{

Slaapt F. bij jullie op de kamer?
Zo te lezen wel, hier slaapt mop vanaf dag 1 op haar eigen kamertje, ik moest er niet aan denken dat ze bij ons sliep ( :@) aangezien mevrouwtje nog wel eens ligt te gillen als ze slaapt! :o :X

[ Bericht 2% gewijzigd door Rijstebuiltje op 16-08-2014 20:48:37 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_143489771
Goed van je vent ^O^ R slaapt op het moment boven op ons bed O+

Ze draagt sinds 6 maanden geen slaapzak meer..wil ze niet! maar inderdaad we deden soms een lakentje over de zomerslaapzak.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:48:49 #46
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143489863
Rijst :D

Ja, ik moet er echt niet aan denken dat ze op haar eigen kamer ligt. Veel te bang dat onze spuugbal stikt in d'r eigen spuug of dat ik er niet ben om te helpen als ze me nodig heeft óf de wat praktischere kant: dat ik 20 x per nacht heen en weer moet omdat ik er dan niet op tijd ben om haar vanuit 'halfwakker' weer in slaap te sussen en ze dus helemaaaal wakker wordt.

Maar ik ben dan ook lichtelijk paranoia O-)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:08:42 #47
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143490563
Owja, jullie F. is een spugertje .. Is het nog steeds zo heavy joh?! Sterkte! :*
Hier iemand een dametje dat nauwelijks spuugt :@ .. En als het wel zo is, dan is het echt een straaltje..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:19:04 #48
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143490944
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:08 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Owja, jullie F. is een spugertje .. Is het nog steeds zo heavy joh?! Sterkte! :*
Hier iemand een dametje dat nauwelijks spuugt :@ .. En als het wel zo is, dan is het echt een straaltje..
Ja, eigenlijk meer 'weer' want het ging een tijdje aardig. Maar nu even niet ;( gelukkig wordt ze er niet meer zo megaverdrietig van als eerst. Komt wel goed!

Maar voor de volgende moet je het me toch ff leren, hoe je ze zo goed afwerkt vanbinnen :p
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:25:27 #49
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143491246
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:19 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk meer 'weer' want het ging een tijdje aardig. Maar nu even niet ;( gelukkig wordt ze er niet meer zo megaverdrietig van als eerst. Komt wel goed!

Maar voor de volgende moet je het me toch ff leren, hoe je ze zo goed afwerkt vanbinnen :p
Ik ben echt aangenaam verrast hoe onze dame het doet, ondanks dat ze dysmatuur was.. :) ..

En over de afwerking, je mag der zo hebben.. O+ ze heeft een ogen en wimpers daar zeg je heb ik jou daar tegen O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_143498849
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:25 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik ben echt aangenaam verrast hoe onze dame het doet, ondanks dat ze dysmatuur was.. :) ..

En over de afwerking, je mag der zo hebben.. O+ ze heeft een ogen en wimpers daar zeg je heb ik jou daar tegen O+
Ja, maar dat heeft de mijne ook en daar komt ook een heleboel spuug uit :P

Ik ga de Sleepy Wings eens uitproberen volgende week, want hier ook een zwaaierd. Nu ligt hij overigens heel strak ingestopt onder een laken en zo'n fluffy Koeka deken, die kan overdwars in z'n ledikant en zit strakker dan alleen een laken. Alleen in een slaapzak is gegarandeerd elk uur wakker en zwaaien.

En heel begrijpelijk van het lekker naast je slapen O+
pi_143500622
Slaapzakje hier ook vanaf 3 maanden :) Geen laken of deken eroverheen ivm het hele bed door gaan.

En alles ging naar beneden zodra hij ging zitten.
pi_143501234
Een dubbele slaapzak? Dat heb ik nog nooit gezien.


Het ligt hier gewoon aan het weer. Dikke slaapzak, dunne slaapzak, pyjama korte mouw of lange mouw, wel of geen broekje..

Ons bedje heeft 3 standen. Hij ging 1 stap omlaag toen we zagen dat zoon zijn benen steeds op de rand zwiepte.
pi_143501465
Slaapzak vanaf ca 5 maanden, toen bleef ze niet meer liggen op haar plek.
Ze slaapt graag warm, dus dat wordt komende winter een uitdaging.

Bed omloog toen ze zich optrok met 7 maanden. Het stond naast m'n bed dus ik zag haar toch wel voor ze zou vallen.
Home is where the O+ is...
pi_143501547
Slaapzak hier al vrij snel, tweede week ofzo. Was nogal een kouwkleumpje (nou ja beetje dan) icm met lakentje en dekentje. Zo kon ze zich goed op temp houden zonder kruiken en lag ze lekker geborgen. Op een gegeven moment rond de 4-5 maand denk ik lakentje weg gehaald, dekentje al iets eerder, omdat ze d'r hele bed door ging incl onder d'r lakentje.
De oudste heeft een paar maanden ingebakerd gelegen. En die heeft daarna altijd in slaapzak icm lakentje en evt dekentje gelegen. Die was gewend stil te liggen met slapen. En die ligt nu nog steeds redelijk stil in bed. (Alleen draaien op de plaats maar niet verschuiven door z'n bed).
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:04:57 #55
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143502203
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 08:36 schreef Cwen het volgende:
Slaapzak vanaf ca 5 maanden, toen bleef ze niet meer liggen op haar plek.
Ze slaapt graag warm, dus dat wordt komende winter een uitdaging.

Bed omloog toen ze zich optrok met 7 maanden. Het stond naast m'n bed dus ik zag haar toch wel voor ze zou vallen.
Wollen of flanellen pyjama en Combisleeper deden hier de truc, 2 winters een succes :). Hier wil E niet warm slapen maar het was op haar kamertje soms maar 13 graden :X
pi_143502488
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:04 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wollen of flanellen pyjama en Combisleeper deden hier de truc, 2 winters een succes :). Hier wil E niet warm slapen maar het was op haar kamertje soms maar 13 graden :X
Combisleeper? Ga ik googlen!
Home is where the O+ is...
  zondag 17 augustus 2014 @ 11:13:14 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143503231
Oja, kuiken heeft ook nog een tijd lang in een koeka slaapzak geslapen. Vanaf een paar weken was dat al.
KuikenGuppy
  zondag 17 augustus 2014 @ 11:16:19 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143503292
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:27 schreef Cwen het volgende:

[..]

Combisleeper? Ga ik googlen!
"De Combi Sleeper® is de enige originele gepatenteerde vierseizoenen baby- en kinderslaapzak."

"It's amazing Jim!"
KuikenGuppy
  zondag 17 augustus 2014 @ 11:17:38 #59
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143503323
Puckababy the bag is ook zo tof O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_143503473
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:17 schreef Kimpossible het volgende:
Puckababy the bag is ook zo tof O+
Daar slaapt meneer hier in sinds een week, bij 5 weken dus in de slaapzak
(ziet eruit alsof hij een grijs bontjasje aanheeft :') )
  zondag 17 augustus 2014 @ 11:35:46 #61
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143503819
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:22 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Daar slaapt meneer hier in sinds een week, bij 5 weken dus in de slaapzak
(ziet eruit alsof hij een grijs bontjasje aanheeft :') )
Ja die newborn is helemaal te snoezig! Die daarop volgt is een 4 seizoenen van 7 mnd tot 2,5 jaar. Ik wil um!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_143544432
Ik heb ook een vraag :) Als onze baby zich aan z'n planning houdt, wordt-ie in november geboren. Winterkindje dus! Nu vraag ik me af of het 'nodig' is om een winterjas/buitenvest-achtige te kopen in 56, omdat hij daar waarschijnlijk hartstikke snel uit groeit en 2 winterjassen voor z'n eerste 3/4 winter een beetje... veel is. Is inpakken in een lekker warm dekentje als we naar buiten gaan ook voldoende, of ben ik dan voor kerst al een ontaarde moeder? ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:02:48 #63
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143544486
J. is van januari, en wij hadden een lekker warme voetenzak voor in de wagen/maxicosi van Wallaboo. Hij paste er in tot hij overging naar de wandelwageninzet ipv wieg, superding! Vestjes en jasjes in minimaat vond ik echt ondingen (om aan te frutten, arm kind).
pi_143544507
Wallaboo O+ O+ Ik heb er 1 te koop :)
pi_143544533
Zoon is in maart geboren met sneeuw. Wij hadden wel een winterjasje. Gewoon 1 bij Zeeman. Verder gewoon een dik vest zonder capuchon als jasje. In de maxicosi zat een Koeka voetenzak waar hij dan nog in lag.
pi_143544562
Een vest is vaak wel makkelijker aan te krijgen dan een winterjas.
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:08:24 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143544590
Onze zoon kwam ook in maart, maar vol in lente-achtige temperaturen :P. Hij was in februari verwacht, dus we hadden heel veel jassen etc. gekocht en gekregen. Ik heb ze allemaal ongedragen weg kunnen leggen :+.
KuikenGuppy
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:10:36 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_143544640
Ik heb 1 vestachtig jasdingetje in 50/56 gekocht voor mijn oktoberbaby, voor het geval we in het ziekenhuis bevallen en het koud is. De rest kan ik altijd nog aanschaffen als het nodig blijkt!

En ik heb een maxi cosi voetenzak voor de maxi cosi, ik heb namelijk vernomen dat die warmer zijn dan koeka's en dergelijke :Y
disclaimer
pi_143544763
Mijn zoon is van augustus en 'versleet' drie winterjassen in de eerste winter (nouja, hij groeide eruit). We hebben wel heerlijk veel met hem gewandeld (ook dik pak sneeuw, destijds) dus een dikke winterjas en een ski-pak waren geen overbodige luxe.
Professioneel gifmenger.
pi_143544796
Mijn baby van eind januari heeft geen jasjes gehad. Wel vestjes. Ik zorgde er altijd voor dat ik extra kleding en een dekentje bij me had. En omdat ik haar altijd in de draagdoek meenam, in plaats van in een wagen, bleef ze op die manier ook warm door dicht tegen me aan te zijn. In de eerste maand had ze het zelfs eerder te warm dan te koud. Maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren, zoals je ook niet weet of het een strenge of zachte winter zal zijn. Zoals SQ doet, lijkt me handig.

Overigens heb ik ook geen voetenzak voor de mc gehad. Daar heb ik het ook altijd gewoon met een dekentje gedaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143544858
Ohja, in de draagboek deed ik zijn jasje vaak niet dicht, anders werd ie gaargestoofd.
Professioneel gifmenger.
pi_143544900
Ik heb ook even een vraagje...

Zit nu naar de aapies schoentjes te kijken. De voetjes van I zijn nu 10 cm, en ik kan kiezen uit s (11 cm), m (12 cm), l (13 cm). Ik heb eigenlijk niet echt een idee hoe hard die voetjes groeien. Als ik voor s kies, is ze daar dan niet heel snel uit?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143544905
Ik heb 2 :') berenpakken van de H&M klaarliggen, twee verschillende maten.
Lekker warm, geen opkruipende jasjes/truitjes en broekjes, heb bij mijn nichtje gezien afgelopen jaar dat ze verdraaid handig zijn, dus worden ze doorgeschoven deze kant op.
pi_143544968
ik had een redelijk ruim vallend jasje in maat 56 en daar heeft ze de hele winter mee gedaan (begin november geboren)

en dat van die aapies schoentjes zat ik ook mee Franny, wou van die gevoerde laarsjes bestellen..maar geen idee welke maat ik zou moeten pakken

denk dat ik toch voor de M zou gaan in jou geval
pi_143545108
Zolang kindjes niet kunnen lopen, wordt wel aangeraden zachte schoentjes (eerder slofjes) te kopen. Dat zou beter zijn voor de ontwikkeling van de voetjes. Ik zou ze liever passend kopen, dan verlies je ze hopelijk wat minder vaak. Anders denk je voordelig uit te zijn door wat grotere te kopen en dan mag je alsnog opnieuw shoppen.
Professioneel gifmenger.
pi_143545234
Die aapjes zijn ook meer slofjes: http://baby-schoenen.nl/winkel/product_info.php/products_id/393

Ja, het verliezen van die dingen is wel een punt. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143546403
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb 1 vestachtig jasdingetje in 50/56 gekocht voor mijn oktoberbaby, voor het geval we in het ziekenhuis bevallen en het koud is. De rest kan ik altijd nog aanschaffen als het nodig blijkt!

En ik heb een maxi cosi voetenzak voor de maxi cosi, ik heb namelijk vernomen dat die warmer zijn dan koeka's en dergelijke :Y
Dat is idd het handigste om te doen: Tzt kijken :)

Ik vond de Maxi Cosi voetenzakken juist koeler dan het Wallaboo schaap, maar zal ongetwijfeld persoonlijke voorkeur zijn.
pi_143547378
Mijn eindnovember-kindje werd vervoerd met een vestje in een niet al te warme voetenzak. In de doek was het romper + berenpakje.
pi_143548501
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:23 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb ook even een vraagje...

Zit nu naar de aapies schoentjes te kijken. De voetjes van I zijn nu 10 cm, en ik kan kiezen uit s (11 cm), m (12 cm), l (13 cm). Ik heb eigenlijk niet echt een idee hoe hard die voetjes groeien. Als ik voor s kies, is ze daar dan niet heel snel uit?
Ik zit ook naar slofjes te kijken en als je even kunt wachten staan er ook heel veel op Ebay, met of zonder plaatje en echt leer. Bijvoorbeeld: http://stores.ebay.nl/Mini-Feet-Shoes
pi_143548543
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:39 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik zit ook naar slofjes te kijken en als je even kunt wachten staan er ook heel veel op Ebay, met of zonder plaatje en echt leer. Bijvoorbeeld: http://stores.ebay.nl/Mini-Feet-Shoes
+1!

Overigens heeft Ellie de S nooit aangekund - maar die heeft dan ook mt 21 al nu. Ik zou wel voor S gaan.
Home is where the O+ is...
pi_143548882
Stomme vraag misschien maar wanneer trek je die slofjes aan bij die kleintjes? :@
Ik heb een paar staan voor M maar steeds als ik het aandoe vind ik het er zo stom uitzien en doe ik ze weer uit. Hier altijd sokken, dikkere sokken of sokslof als het koud is en anders blote voeten.
Zijn die slofjes fijn als ze echt meer (vooral buiten) gaan lopen?
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:50:13 #82
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143551511
Slofjes (hier leren hoge aapies 'laarsjes' met bont) als het buiten fris wordt? Hier had J. ze in de winter buiten altijd aan (in draagzak en wagen), en ook op kdv. Binnen vaak alleen sokken. De aapies kreeg J. zelf niet uit, dat was wel een voordeel!
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:56:12 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143551808
Slofjes: als het koud is.
Wij zijn tegenwoordig van de 'slofschoentjes', die krijgt kuiken niet zelf uit.
KuikenGuppy
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:58:01 #84
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143551894
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:49 schreef Mabawa. het volgende:
Stomme vraag misschien maar wanneer trek je die slofjes aan bij die kleintjes? :@
Ik heb een paar staan voor M maar steeds als ik het aandoe vind ik het er zo stom uitzien en doe ik ze weer uit. Hier altijd sokken, dikkere sokken of sokslof als het koud is en anders blote voeten.
Zijn die slofjes fijn als ze echt meer (vooral buiten) gaan lopen?
Wij hebben die ook maar zelden gebruikt eigenlijk. Als het niet te koud was meestal blote voeten, anders dikke sokken met antislip. Als ik me niet vergis is dat ook juist goed voor de motoriek.
pi_143552066
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:58 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wij hebben die ook maar zelden gebruikt eigenlijk. Als het niet te koud was meestal blote voeten, anders dikke sokken met antislip. Als ik me niet vergis is dat ook juist goed voor de motoriek.
Ja dat laatste dacht ik ook inderdaad. Dat is denk ik ook de reden dat ik ze altijd weer uitdoe :P

Slofsokken vind ik trouwens wel fijn als het echt koud is. Bedoel jij die ook Burdie, of is dat weer iets anders? (Foto??)
pi_143552106
Hier wel aapies maar vooral voor buiten. Ik vond het er persoonlijk een beetje sneu uitzien om een kind van 9 a 10 maanden naar buiten te nemen met alleen sokken aan. Schoentjes van H&M, Prenatal etc verloor hij steeds. En aapies bleven wel zitten *G*

Hier natuurlijk ook late lopers, dat scheelt misschien ook wel.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:04:29 #87
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143552228
Buiten deed ik meestal ook wel schoentjes aan, maar toen hij nog niet liep maakte t me niet zoveel uit welke, hij zat toch in de draagzak dan.

Toen hij ging lopen (met 15 maanden, dus ook niet zo snel) Shoesme en na een tijdje wisselde ik die ook wel af met gewone h&m schoenen. Voel ik even of de zool meebuigt en ook weerstand biedt.
pi_143552472
M liep pas een half jaar later ;)
En dragen deed ik toen ook al niet meer. Nou ja, 2 in mijn buik en later een baby op mijn buik. M zat in de wagen. En met de voetenzak maakte het me ook niet heel erg uit hoor. Maar nu blijkt dat M sowieso wel moeilijke voeten heeft (hoge wreef) dus het is dan echt zoeken naar iets wat wel aan blijft.

(ben je eindelijk met 3 kinderen de deur uit, kun je weer een schoen gaan zoeken... dat idee :X heb ook duct tape overwogen....)
pi_143552994
Oh dat is dan inderdaad wel goed om naar te kijken, dat ze niet makkelijk uitgaan. Nou ik ben benieuwd hoe lang nog voor ik echt op zoek moet naar buitenschoeisel.
pi_143553092
In de draagdoek vond ik slofjes niet nodig (zit ook niet lekker, gok ik zo), maar wandelend in de fietskar (daar zat hij in het autostoeltje in) of in de auto deed ik ze nog wel eens aan.
Professioneel gifmenger.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:38:54 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143553779
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:01 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja dat laatste dacht ik ook inderdaad. Dat is denk ik ook de reden dat ik ze altijd weer uitdoe :P

Slofsokken vind ik trouwens wel fijn als het echt koud is. Bedoel jij die ook Burdie, of is dat weer iets anders? (Foto??)
Wij hebben niet van die lelijke gele :+ maar op deze foto zie je wel wat ik bedoel:



Ik las inderdaad dat het beter in voor de voetjes om gewoon sokken of blote voeten te doen, dus die schoentjes bewaren we vooral voor buiten.
KuikenGuppy
pi_143556512
I heeft de afgelopen maanden vooral blote voetjes gehad. Maar nu het kouder wordt, lijken slofjes me toch wel fijn, vooral als ze in de draagzak/doek zit.

Dot, bedankt voor de tip!

Ik vind alleen al die plaatjes en dingetjes erop altijd stom. :+ . Heb ik ook met sokjes. Ik wil geen teksten, stippeltjes, streepjes, figuurtjes enz. maar gewoon effen. Is nog best lastig te vinden soms.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143556953
Tip voor effen slofjes: geboorteslofjes.nl en dan de budgetslofjes. Kan je zelf de kleur(en) kiezen.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:04:59 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143557010
Wij hebben effen sokjes van de primark.
KuikenGuppy
pi_143557050
Wij waren heeeel erg fan van babypaws.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_143557062
Ah, bedankt voor de tips.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:35:11 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143876493
Vraagje. Luuf, werkt dat bij een verstopt neusje? En als ik neusspray zoek voor mijn zesmaander, welke moet ik dan hebben? Ik hebvannacht uit het neigimedicijnkastje gepakt, een fysiologische zoutoplossing met grapefruitolie, maar daar stond op vanaf 1 jaar. Ik weet dat mijn man in de kraamweek neusspray heeft gekocht, maar twijfel of dat deze was?
Verder nog tips voor een verkouden baby?
KuikenGuppy
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:43:19 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143876756
Is het nodig extra vitamine c te geven? Of moet ik zelf meer vitamine c eten?
KuikenGuppy
pi_143876920
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:35 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Luuf, werkt dat bij een verstopt neusje? En als ik neusspray zoek voor mijn zesmaander, welke moet ik dan hebben? Ik hebvannacht uit het neigimedicijnkastje gepakt, een fysiologische zoutoplossing met grapefruitolie, maar daar stond op vanaf 1 jaar. Ik weet dat mijn man in de kraamweek neusspray heeft gekocht, maar twijfel of dat deze was?
Verder nog tips voor een verkouden baby?
Een ui onder het bedje leggen!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:49:43 #100
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143876949
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:48 schreef L-E het volgende:

[..]

Een ui onder het bedje leggen!
Werkt echt, maar je gordijnen stinken wel een week naar ui :(

Luuf werkte hier trouwens ook bij neusverkoudheid, t stroomde er uit. Een hier gewoon zwitsal neusspray, is zoutoplossing...
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:50:35 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143876974
Burdie, beetje melk in t neusje druppelen helpt ook goed! Voor verder in de nacht idd Luuf en/of een ui onder t bedje.
pi_143877063
Ohja, melk in het neusje. Dat helpt hier nog het beste.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:57:28 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143877215
Bedankt! Ik ga zo even naar de drogist voor luuf :) Neus snuiten en leegzuigen is het allerverschrikkelijkste wat je kan overkomen (aldus kuiken) dus ik ben benieuwd hoe het gaat met druppeltjes melk :Y).
KuikenGuppy
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:45:41 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143884634
Nog even iets anders. Als je op vakantie gaat naar de zon, moet de baby dan ook nog extra vitamine D? Zijn daar schema's voor of iets?
KuikenGuppy
pi_143885054
Ik zou gewoon doorgaan met de druppels, Burdie. Ik neem aan dat je je baby niet de halve dag bloot laat zonnebaden, dus de extra opname door zonlicht zal verwaarloosbaar zijn
pi_143886061
En ik zou de druppels dan weer niet meenemen. Je eigen vit d status zal omhoog gaan, en dat krijgt je baby dus ook al via de bv, en die van je kleintje ook. Er is maar een klein beetje zonlicht nodig, elke dag 5min helemaal bloot is genoeg dacht ik, dus met indirect zonlicht zonder ingesmeerd te zijn gaat het ook al omhoog.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 27 augustus 2014 @ 18:30:19 #107
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143889285
Klinkt echt als een verstandig plan, oningesmeerd in de zon? ^O^ 8)7

Als die vit D druppels in de dagelijkse routine zitten, zou ik dat lekker zo laten. J vond ze lekker, dus dat was het probleem hier ook niet, meer dat ik het soms vergeet...
pi_143889700
Dat zeg ik volgens mij niet.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_143946615
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:30 schreef mousemicky het volgende:
Klinkt echt als een verstandig plan, oningesmeerd in de zon? ^O^ 8)7

Ze heeft het over indirect zonlicht he..

Ik geloof dat ik ze ook niet mee zou nemen hoor. Om de redenen die Morretje noemt dus.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:34:26 #110
381212 Gulara
From the future
pi_143950276
Als je genoeg zonlicht krijgt is vitamine D inderdaad niet nodig. Hier (Australië) krijgen kinderen het dan ook niet. Een paar minuutjes zonlicht zonder bescherming op handjes of voetjes is voldoende.
En dat kan heel makkelijk zonder te verbranden hoor. ;)
pi_143954084
Hoe ik het begrepen heb kan een baby t/m vier jaar nog niet voldoende vit d halen uit zonlicht ongeacht of het kind veel buiten in de zon is of niet. Ik zou dus gewoon door gaan met de routine. Maar weet niet meer waar ik dat gelezen of gehoord heb..

(Daarentegen kon ik op vakantie de vit d druppels niet gevonden krijgen in de tas en hebben de kinderen ook 4 dagen geen druppels gehad) foutje.
pi_143954255
Maar is extra veel vitamine D heel gevaarlijk? Of heb je dan gewoon 'very expensive piss'?
pi_143954436
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:25 schreef Limone het volgende:
Maar is extra veel vitamine D heel gevaarlijk? Of heb je dan gewoon 'very expensive piss'?
Ik las laatst dat je lichaam een bepaalde hoeveelheid kan opslaan, dus dat alles wat meer is dan die hoeveelheid gewoon simpelweg niet wordt opgeslagen. Ik las dit op een ander forum en heb de betrouwbaarheid niet gecontroleerd ;)
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:33:10 #114
5428 crew  miss_sly
pi_143954485
Kinderen tot vier jaar hebben voor de groei en de celdeling meer vitamine d nodig dan ze uit zonlicht of voeding kunnen halen. Daarom is het advies tot vier jaar altijd aan te vullen met druppels.

Vitamine D is een in vetoplosbare vitamine, dus je plast het te veel niet uit, maar een teveel aan vitamine D heb je niet gauw.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_143954652
Het advies van de vitamine D is ook omhoog gegaan, sinds ze adviseren om kinderen goed in te smeren als ze naar buiten gaan. Dan is het ook logisch dat ze minder vitD aan gaan maken. Ik geloof dat kinderen wel genoeg aan zouden maken als ze genoeg buiten zijn, maar door dat smeren en het advies om tussen 12-15 uur binnen te blijven is er een kans dat ze iets te weinig aanmaken. Die dosering is dus ook voor de zekerheid, bij blanke kindjes tussen de 1-4 jaar..

Ik geef het zelf in de zomer niet, in de winter probeer ik het niet te vergeten :P
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:41:04 #116
5428 crew  miss_sly
pi_143954766
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:37 schreef Deepfreeze het volgende:
Het advies van de vitamine D is ook omhoog gegaan, sinds ze adviseren om kinderen goed in te smeren als ze naar buiten gaan. Dan is het ook logisch dat ze minder vitD aan gaan maken. Ik geloof dat kinderen wel genoeg aan zouden maken als ze genoeg buiten zijn, maar door dat smeren en het advies om tussen 12-15 uur binnen te blijven is er een kans dat ze iets te weinig aanmaken. Die dosering is dus ook voor de zekerheid, bij blanke kindjes tussen de 1-4 jaar..

Ik geef het zelf in de zomer niet, in de winter probeer ik het niet te vergeten :P
Zo doen wij het ook. We beginnen weer nu de r weer in de maand komt ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:06:13 #117
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_143955538
Is t advies ook veranderd voor blanke kinderen ouder dan vier jaar?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:53:57 #118
381212 Gulara
From the future
pi_143971438
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:20 schreef hilliebillie het volgende:
Hoe ik het begrepen heb kan een baby t/m vier jaar nog niet voldoende vit d halen uit zonlicht ongeacht of het kind veel buiten in de zon is of niet. Ik zou dus gewoon door gaan met de routine. Maar weet niet meer waar ik dat gelezen of gehoord heb..

(Daarentegen kon ik op vakantie de vit d druppels niet gevonden krijgen in de tas en hebben de kinderen ook 4 dagen geen druppels gehad) foutje.
Kan wel, mits er genoeg zon is. En dat hoeft dus ook echt geen uren te zijn.
  maandag 1 september 2014 @ 15:42:16 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144064433
Vraagje... Is de stokke kinderstoel moeilijker om in te zien dan bijvoorbeeld de IKEA stoel? S kan maar maar een paar minuten goed in de triptrap zitten, maar in de IKEA kinderstoel bij mijn schoonouders zat hij heel lang netjes rechtop zonder moe te worden. Of doen wij iets fout?
KuikenGuppy
  maandag 1 september 2014 @ 15:53:50 #120
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144064826
Als je het over de trip trap hebt.. ja!!
De stokke steps is weer veel makkelijker en zorgt ervoor dat het nog betere ondersteuning heeft.

Mijn R. kon ook absoluut niet zitten in de tripp trapp in heel veel andere stoelen ook niet overigens.
Tewrwijl hij al wel uit zichzelf kan gaan zitten en goed kan zitten.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 1 september 2014 @ 15:57:49 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_144064960
Waar ligt dat aan?
(ik zoek nog argumenten tègen de tripp trapp :@)
disclaimer
  maandag 1 september 2014 @ 16:04:57 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144065228
Ok dank je Moppert, dan haal ik binnenkort zelf ook nog even een IKEA stoel :)
KuikenGuppy
  maandag 1 september 2014 @ 16:09:34 #123
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144065446
ik kan alleen vertellen waarom dat bij ons zo was en waarom wij voor de stokke steps hebben gekozen.
Het zitvlak is nogal smal en hij is nogal dik en heeft echt volledige ondersteuning nodig van knie tot bil. dat heeft hij niet bij de tripp trapp
(en dan is de trip trap dus een plankje en de stokke steps ondersteunt ook de onderbenen goed en zijn rug past ook niet mooi in het babyding van de tripp trap hij is wel in de breedte heel wijd dus dan zakt hij naar links en naar rechts.

de stokke steps heeft een instelbare rugleuning die je dichterbij of juist verder weg kan zetten.
Het is een echt heel fijn zitje. en heeft beter geplaatste gordels

De ikea was beter dan de tripptrapp maar vonden we nog niet prettig genoeg voor R.



Hier zie je de rugleuning zonder inzet van beide :)



En wat wij dus fijn vinden is de baby inzet halverwege



[ Bericht 13% gewijzigd door Moppert op 01-09-2014 16:18:49 ]
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 1 september 2014 @ 16:20:26 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_144065864
Thanks! Ik vind m ook mooier :D
disclaimer
  maandag 1 september 2014 @ 16:21:57 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144065935
Het plankje bij de triptrap is dus vlgs mij om die reden verstelbaar. ;) Die kan je dus naar voren en naar achteren schuiven om de zitting breder te maken en voor de juiste ondersteuning te zorgen.
Met de baby-inzet/rugleuning zaten die van ons er prima in en zakten verder niet opzij.

Maar dat neemt de lelijkheid er niet van weg. Als je hem lelijk vindt tenminste. :+
***
  maandag 1 september 2014 @ 16:25:51 #126
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144066087
Ja, werkt idd geweldig :) maar niet met de babyset :D

Iig niet met de nieuwe baby set.

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 1 september 2014 @ 16:27:07 #127
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_144066147
Ook geen probleem met zitten in de triptrap en ze gaat nog maar zelfden zelf zitten.

Sq je hebt altijd gezegd dat je hem niet mooi vindt? Lijkt me reden genoeg toch?
  maandag 1 september 2014 @ 16:28:15 #128
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_144066191
De nieuwe Stokkestoel heeft de zelfde struikelpoten als die van de ikea :')

Hier komt gewoon weer een TripTrapp als B5 blijft zitten. Ik heb er nog nooit spijt van gehad ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 1 september 2014 @ 16:28:26 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_144066198
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:27 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ook geen probleem met zitten in de triptrap en ze gaat nog maar zelfden zelf zitten.

Sq je hebt altijd gezegd dat je hem niet mooi vindt? Lijkt me reden genoeg toch?
nou, met de recente schoonouderperikelen ben ik iets kritischer geworden als ik mijn battles pick zeg maar :') Dus "niet mooi" is dan geen argument. "Niet goed voor 't jong" maakt meer indruk :+
disclaimer
  maandag 1 september 2014 @ 16:31:00 #130
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144066324
Mijn schoonouders wilde ook alleen maar een stoel voor ons kopen als het de tripp trapp was :D
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:28 schreef Vlindur het volgende:
De nieuwe Stokkestoel heeft de zelfde struikelpoten als die van de ikea
Ja dat is wel jammer maar hij staat een stuk steviger dus ik sleep deze niet zo erg mee als ik met de ikea wel deed :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 1 september 2014 @ 16:32:08 #131
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_144066363
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:31 schreef Moppert het volgende:
Mijn schoonouders wilde ook alleen maar een stoel voor ons kopen als het de tripp trapp was :D

[..]

Ja dat is wel jammer maar hij staat een stuk steviger dus ik sleep deze niet zo erg mee als ik met de ikea wel deed :D
_O- _O- _O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 1 september 2014 @ 16:35:35 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144066485
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:25 schreef Moppert het volgende:
Ja, werkt idd geweldig :) maar niet met de babyset :D

Iig niet met de nieuwe baby set.

[ afbeelding ]
Ow... -O- die kende ik niet. Die van ons had dat leren dingetje en daar had je dat probleem idd niet mee. Lekker handig zo. :?

Is dit niet mee te bewegen dan eventueel?
***
pi_144066510
Ik schuif met het plankje gewoon naar voren. Dan zit dat ding tussen de benen in een aandere hoek.

We hebben hier nu 3 stoelen staan. De trip trap, de ikea en een dapper stoel. Ook een erg fijne stoel trouwens.
De ikea stoel staat buiten nu. Die gebruiken we met t buiten eten.
pi_144066743
Iemand bekend met een Baby Dan stoel?

Die hebben we namelijk een gekregen, maar ik vind hem niet zo en er moet een nieuw leertje in, we hebben geen verkleiner en hij moet geschilderd ofzo worden, want het zitplankje is helemaal beschadigd. En voordat we er veel moeite in gaan stoppen terwijl hij sowieso heel vervelend is O-)

  maandag 1 september 2014 @ 16:46:09 #135
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144066888
Dot: Die stoel had een eetzaak bij ons in de buurt.. doodeng vond ik dat ding.. alle afstanden te groot.
Mijn oudste was er binnen 2 tellen ondersteboven en achterstevoren in.
(als het echt dezelfde is.. maar zo op de foto oogt het wel dezelfde)

En nee BE dat gaat dus niet meer zo als wij willen. Volgens stokke is het een verbetering maar ik zie het niet zo. :+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 1 september 2014 @ 17:01:55 #136
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_144067472
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:42 schreef Dot. het volgende:
Iemand bekend met een Baby Dan stoel?

Die hebben we namelijk een gekregen, maar ik vind hem niet zo en er moet een nieuw leertje in, we hebben geen verkleiner en hij moet geschilderd ofzo worden, want het zitplankje is helemaal beschadigd. En voordat we er veel moeite in gaan stoppen terwijl hij sowieso heel vervelend is O-)

[ afbeelding ]
Volgens mij vind je er niks positiefs aan, lekker weer doorschuiven en een stoel naar keuze kopen ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_144068550
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:01 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Volgens mij vind je er niks positiefs aan, lekker weer doorschuiven en een stoel naar keuze kopen ^O^
Ja, maar ik voel me dan zo ondankbaar :')

Misschien iets voor een weggeefgroep O-)
  maandag 1 september 2014 @ 18:01:55 #138
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_144069198
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 17:42 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, maar ik voel me dan zo ondankbaar :')

Misschien iets voor een weggeefgroep O-)
Sja, hoe intensief contact heb je met ze? Zouden we weten dat je een andere in gebruik hebt? Anders zou je nog kunnen zeggen dat je hem gewoon in gebruik hebt :7
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_144092741
hoi, lekkere domme vraag hier, maar: mijn box is 88 bij 74 cm. wat voor formaat boxkleed moet er dan in? ik zie niks in die maat en ik meen me te herinneren dat de randen ook iets op horen te staan, maar een kleed van 1 bij 1 meter lijkt me gewoon raar staan in zo'n (blijkbaar kleine) box :@
Kwak
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:16:26 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_144092774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:15 schreef kwakz0r het volgende:
hoi, lekkere domme vraag hier, maar: mijn box is 88 bij 74 cm. wat voor formaat boxkleed moet er dan in? ik zie niks in die maat en ik meen me te herinneren dat de randen ook iets op horen te staan, maar een kleed van 1 bij 1 meter lijkt me gewoon raar staan in zo'n (blijkbaar kleine) box :@
Als je een kleed van 1x1 meter hebt staan de randjes toch maar resp. 6 en 13 cm op? Dat is niet zo hoog ;)
disclaimer
pi_144092802
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Als je een kleed van 1x1 meter hebt staan de randjes toch maar resp. 6 en 13 cm op? Dat is niet zo hoog ;)
rekenen was al nooit mijn sterkste kant :')
Kwak
pi_144092845
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:15 schreef kwakz0r het volgende:
hoi, lekkere domme vraag hier, maar: mijn box is 88 bij 74 cm. wat voor formaat boxkleed moet er dan in? ik zie niks in die maat en ik meen me te herinneren dat de randen ook iets op horen te staan, maar een kleed van 1 bij 1 meter lijkt me gewoon raar staan in zo'n (blijkbaar kleine) box :@
mij lijkt een domme vraag of je je kind ondersteboven als een vleermuis in de box moet hangen meid.

heb me er ook rot om gezocht en volgensmij zijn er wel 90x75 boxkleden. Het is even zoeken maar ze zijn er
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:23:36 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_144092964
Ik zie de meeste zachte kleden trouwens als 80x100 cm. En de plastieken 75x95 - dat kan wel een uitdaging worden.
disclaimer
pi_144093008
ik wil een stoffen kleed :Y

en DnD moet dat niet dan? :@
Kwak
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:25:32 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_144093018
Oh, na opzoeken van mijn standaard box:

Afmetingen
Buitenmaat: 100 x 79 x 85 cm
Binnenmaat: 92 x 71 cm

Dus ook ik moet mijn plastieken standaard kleed in mijn standaard box frotten. :')

Ik heb trouwens een plastieken en een stoffen. Dubbellaags, mocht de stoffen ondergekotst worden heb ik een backup :')
disclaimer
pi_144093029
Ik had hetzelfde dilemma destijds bij het aanschaffen van een boxkleed :D
En ja hij is iets te groot hier, en nee het stoort niet dat je een paar opstaande randjes hebt (zo kan ik nog net een paar pootjes van meneer binnen de box houden doordat ze tegen het randje van het kleed liggen ipv door de spijlen steken :') )
pi_144093043
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:25 schreef kwakz0r het volgende:
ik wil een stoffen kleed :Y

en DnD moet dat niet dan? :@
hihi.

maar kwak, waarom maak je er zelf niet eentje? Jij bent hartstikke creatief en zo kun je het precies zo maken als je zelf wilt
pi_144093105
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:26 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

hihi.

maar kwak, waarom maak je er zelf niet eentje? Jij bent hartstikke creatief en zo kun je het precies zo maken als je zelf wilt
eerlijk? :@ ik heb er geen puf meer voor...

beetje met vilt knutselen en wat haken en breien als ik de rust vind is leuk, maar een heel ding gaan naaien... pfffffff

misschien gaan we voor een matras en dan wil ik er hoezen voor naaien van stof die we nog hebben... en ik wil sowieso 1 kleed kopen en dan misschien wel een tweede maken, die dingen zullen toch wel ondergekotst worden ook idd...
Kwak
pi_144093188
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

eerlijk? :@ ik heb er geen puf meer voor...

beetje met vilt knutselen en wat haken en breien als ik de rust vind is leuk, maar een heel ding gaan naaien... pfffffff

misschien gaan we voor een matras en dan wil ik er hoezen voor naaien van stof die we nog hebben... en ik wil sowieso 1 kleed kopen en dan misschien wel een tweede maken, die dingen zullen toch wel ondergekotst worden ook idd...
ook al pufloos dus. Ik krijg ook helemaal niks meer voor elkaar. Alleen maar lieve kleine kleertjes wassen O+
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:33:41 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144093247
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:25 schreef kwakz0r het volgende:
ik wil een stoffen kleed :Y

en DnD moet dat niet dan? :@
Dat wilde ik ook per se. Met als gevolg dat ik nu altijd wel een boxkleed te wassen heb, en dat kuiken alsnog steeds op het hout ligt omdat hij het kleed wegschopt :')
KuikenGuppy
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:33:52 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_144093252
Ik heb nog steeds de illusie dat ik in mijn verlof 1 ledikantdeken, 3 mutsen en zes paar slofjes ga haken :')

Al is dat ook het enige dat ik nog moet, en als ik eenmaal het tempo te pakken heb gaat dat ook best goed. (Ik heb na mijn minder goede periode eind vorig jaar een deken van 140x210 in twee weken afgehaakt - en toen was ik niet eens fulltime vrij). Dus ik ga het toch gewoon proberen 8-)
disclaimer
pi_144268592
Ik heb (op de kraamborrel van iemand anders) 2 rompertjes gekregen van een tante. Heel lief, ben er ook wel blij mee. Maar nou de vraag. Het zijn overslagrompertjes, en de knoopjes zijn zo sterk. Hoe krijg ik dat open zonder het meteen stuk te scheuren?
  zondag 7 september 2014 @ 13:05:37 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_144268783
Vaak is het net een bepaalde manier van trekken waardoor het makkelijker gaan. En naarmate het vaker gebruikt wordt zal het ook makkelijker gaan lijkt me?

Blijven oefenen ;)
  dinsdag 16 september 2014 @ 12:37:48 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144582928
Nog even terug komend op de kinderstoelvraag van laatst, welke stoel hebben jullie en waarom? We zoeken iets ter overbrugging tot kuiken echt goed in de tripptrapp kan zitten. Hij zit nu in een chicco (we zijn op vakantie) en daar zit hij heel goed in. Het ding is alleen aartslelijk... (maar dat vind ik van bijna alle stoelen :+)
KuikenGuppy
pi_144584908
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 12:59 schreef Risu het volgende:
Ik heb (op de kraamborrel van iemand anders) 2 rompertjes gekregen van een tante. Heel lief, ben er ook wel blij mee. Maar nou de vraag. Het zijn overslagrompertjes, en de knoopjes zijn zo sterk. Hoe krijg ik dat open zonder het meteen stuk te scheuren?
In elk geval zorgen dat je de naad vasthoudt, anders krijg je gegarandeerd gaatjes naast de knoop.

Burdie onze zit heel goed in de tripptrapp, we hebben het kussen er laatst zelfs uitgehaald omdat dat meer irritant was dan helpend. Die schelen toch niet zoveel in leeftijd (hier 8 mnd)?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 16 september 2014 @ 13:51:02 #156
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144585196
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:37 schreef Burdie het volgende:
Nog even terug komend op de kinderstoelvraag van laatst, welke stoel hebben jullie en waarom? We zoeken iets ter overbrugging tot kuiken echt goed in de tripptrapp kan zitten. Hij zit nu in een chicco (we zijn op vakantie) en daar zit hij heel goed in. Het ding is alleen aartslelijk... (maar dat vind ik van bijna alle stoelen :+)
Heb je het nieuwe model TrippTrapp? Daar zou hij wel gewoon in moeten kunnen zitten hoor. Mijn kinders zaten daar ook al vrij jong in, met het voetenplankje hoog en met kussenset.
pi_144585315
Nou, heb ik ook nog een vraag. Moet ik voor m'n babywasjes speciaal neutraal wasmiddel kopen, of kan ik ook gewoon m'n eigen waspoeder gebruiken? Wasverzachter gebruik ik sowieso niet :9
  dinsdag 16 september 2014 @ 13:56:44 #158
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144585361
Je mag gewoon wasmiddel gebruiken. Neutral kan als je dat een fijner idee vindt of als jullie een erg gevoelige huid hebben en bang zijn dat t kindje dat ook krijgt. Maar ik zou gewoon wasmiddel doen en eventueel overstappen als je het idee hebt dat er een reactie is.
  dinsdag 16 september 2014 @ 13:58:17 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_144585399
Ja, zo ga ik het denk ik ook doen. Overgevoeligheid en allergieën zitten aan beide kanten niet in de familie, dus ik durf dat wel aan :Y
disclaimer
pi_144586872
Wij doen 't andersom. Eerst een pak neutraal gekocht en nu bijna o, en dan over op gewoon middel. Dan heeft ze het meest milde middel op de pasgeboren huid. Geen idee of de tolerantie van dat soort middeltjes omhoog gaat hoor, maar vond het wel overtuigend klinken :P
pi_144587534
Kraam adviseerde ons alles met eigen wasmiddel te doen maar zonder wasverzachter. Als ik wel wasverzachter wilde dan neutrale.

Ik wil sowieso wasverzachter dus gebruik daar wel neutrale voor. Kleertjes zijn nu lekker zacht O+ en ruiken maar heel licht naar wasmiddel.
Kwak
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:15:47 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144587719
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:51 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Heb je het nieuwe model TrippTrapp? Daar zou hij wel gewoon in moeten kunnen zitten hoor. Mijn kinders zaten daar ook al vrij jong in, met het voetenplankje hoog en met kussenset.
Nee een oud model en ik vind dat hij er niet goed in zit (zes maanden, Vanyel). Ik zie hier op vakantie hoeveel beter hij in de Chicco Polly zit, dus wil echt nog iets anders voor nu.
KuikenGuppy
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:17:16 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144587761
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:09 schreef kwakz0r het volgende:
Kraam adviseerde ons alles met eigen wasmiddel te doen maar zonder wasverzachter. Als ik wel wasverzachter wilde dan neutrale.

Ik wil sowieso wasverzachter dus gebruik daar wel neutrale voor. Kleertjes zijn nu lekker zacht O+ en ruiken maar heel licht naar wasmiddel.
Scheutje azijn maakt de boel ook zacht O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:18:16 #164
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144587786
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee een oud model en ik vind dat hij er niet goed in zit (zes maanden, Vanyel). Ik zie hier op vakantie hoeveel beter hij in de Chicco Polly zit, dus wil echt nog iets anders voor nu.
E zat in het aller begin heel goed in de Ikea kinderstoel, beter dan in de tripp trapp
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:24:01 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144587970
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:18 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

E zat in het aller begin heel goed in de Ikea kinderstoel, beter dan in de tripp trapp
Die is uit het assortiment gehaald -O-
KuikenGuppy
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:29:07 #166
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144588129
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Die is uit het assortiment gehaald -O-
Niet :o!

-O-

De laatste keer dat ik bij Ikea Haarlem was (week of 2/3 terug denk ik) lagen er nog heel veel. Ik ben nu niet echt meer in staat om er heen te gaan helaas, anders had ik er een voor je gehaald
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:34:06 #167
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144588281
Huh? Die ikeastoelen die iedereen heeft bedoel je? :o
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:36:05 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_144588349
Misschien komt die nog terug als iets anders? Ze hebben de bladen nog wel namelijk. EXPEDIT werd ook ineens KALLAX en ik kan ook nergens een bevestiging vinden dat ie voorgoed weg is?
disclaimer
pi_144590306
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:37 schreef Burdie het volgende:
Nog even terug komend op de kinderstoelvraag van laatst, welke stoel hebben jullie en waarom? We zoeken iets ter overbrugging tot kuiken echt goed in de tripptrapp kan zitten. Hij zit nu in een chicco (we zijn op vakantie) en daar zit hij heel goed in. Het ding is alleen aartslelijk... (maar dat vind ik van bijna alle stoelen :+)
Wij hadden hetzelfde en hebben gewoon die goedkope van de ikea genomen, en dan ook met dat kussentje erbij. Vind het ook niet mooi, maar het werkt wel. I zit nu ook al een stuk beter in de tripptrapp, maar twee stoeltjes in huis is geen overbodige luxe vind ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144590345
Oh, is die niet meer te koop?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144590390
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Die is uit het assortiment gehaald -O-
Whut? Nee, dat kan niet! Hij staat in de catalogus nota bene!
Home is where the O+ is...
pi_144591190
Als je op de site kijkt, dan kun je nog wel onderdelen van het stoeltje kopen, zoals de poten (!), het kussentje, het blad, maar niet het zitkuipje. Vreemd.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80279946/
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144591640
:o :o
Dat moet verboden zijn!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_144591754
oh die stoel! ja mijnes zaten daar ook goed in.
Ik brak alleen steeds mn nek over die &*^#^@ poten :') :D wel fijn stoeltje en goed schoon te houden. Voor een volgende koop ik weer zoiets denk ik ipv zo'n supersonische stoel met van alles dr op en dr aan. En die lellikke tripptrapps zijn ook niet aan mij besteed.
:)
pi_144592061
Noh, hier is ie ook weg. Wat stom! Die stoel vind je echt overal, zelfs de meerste cafés hebben 'm!
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:46:06 #176
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144592481
Wij hebben er een bij de oma, eentje bij de opa en oma en twee voor ons zelf. :@
En dan ook nog twee Tripptrapp stoelen. O+
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:48:42 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144592555
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:22 schreef mignonne het volgende:
oh die stoel! ja mijnes zaten daar ook goed in.
Ik brak alleen steeds mn nek over die &*^#^@ poten :') :D wel fijn stoeltje en goed schoon te houden. Voor een volgende koop ik weer zoiets denk ik ipv zo'n supersonische stoel met van alles dr op en dr aan. En die lellikke tripptrapps zijn ook niet aan mij besteed.
oooh! Ik bedenk me ineens hoe die oude breuk op mijn voet-foto is ontstaan. :X
Wij hadden de houten tafelstoelen van Ikea. Die poten steken ook zo uit.

Maar balen dat ie er niet meer is. Komt er een vervanger wellicht?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:11:20 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144595269
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:05 schreef Franny_G het volgende:
Als je op de site kijkt, dan kun je nog wel onderdelen van het stoeltje kopen, zoals de poten (!), het kussentje, het blad, maar niet het zitkuipje. Vreemd.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80279946/
Dan komt 'ie hopelijk weer terug...
KuikenGuppy
pi_144595427
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Die is uit het assortiment gehaald -O-
Hier lagen er nog heel veel.
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:28:43 #180
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144596083
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:21 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij: Er komt/is een nieuwe versie. Het kan best zijn dat op dit moment niet alle leveringen volledig naar wens verlopen waardoor ze de keuze hebben gemaakt het product nog niet op, of tijdelijk van, internet te zetten/te halen.
En Bartjebart weet bijna alles :P
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 16 september 2014 @ 20:08:42 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144597846
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:28 schreef Moppert het volgende:

[..]

En Bartjebart weet bijna alles :P
:Y O+
KuikenGuppy
pi_144599573
Andere praktische graag: In hoeverre moet ik mijn 5 weken oude baby panisch uit de zon houden? Vandaag liep ik met haar in de kinderwagen en de zon scheen in haar gezichtje. En toen bedacht ik me opeens dat een parasolletje misschien wel een goed idee zou zijn tegen de echt felle zon :@ Maar af een toe een zonnestraal op haar gezicht moet geen probleem zijn toch? Want een beetje zon is toch ook best lekker soms O+
  dinsdag 16 september 2014 @ 20:56:10 #183
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_144600223
Ik heb nog zo'n Ikea stoel gratischgggg af te halen staan
Info via pm/dm svp
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_144600325
Ja. vind/vond ik ook best lastig, Amsel. Iedereen gaat daar toch anders mee om, geloof ik. Ik zelf smeer haar gezichtje dan wel even in. En een hoedje op.

Ik heb ook een vraagje. Misschien niet meer echt een baby-gerelateerde vraag.. Maar wat zijn nu echt handige traphekjes voor een beetje leuke prijs?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144600906
Directe zon zou ikzelf zo veel mogelijk vermijden. Met een beetje zonlicht is inderdaad helemaal niks mis, maar dan liever niet recht in haar gezicht :P Parasolletje of hoedje op scheelt ook al veel :Y
pi_144601624
Ikea klemhekjes hebben we hier! Mijn lief heeft een fobie voor boren :P.
Maar die mogen officieel alleen beneden de trap, niet bovenaan

Qua zon ben ik niet zo panisch. Een zonnestraal kan echt geen kwaad, beetje zon met wandelen ook niet. Ik smeerde wel in toen ze zo klein was, maar als we nu een half uurtje gaan wandelen doe ik dat niet meer (armen).
Hoedje van juni tot september, zon is nu toch minder sterk. We wonen niet in Afrika, zeg maar...
En dan heeft Ellie rood haar + bijbehorende huid, maar verbrand is ze echt nog niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cwen op 17-09-2014 16:54:50 ]
Home is where the O+ is...
pi_144604940
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:43 schreef Amsel het volgende:
Andere praktische graag: In hoeverre moet ik mijn 5 weken oude baby panisch uit de zon houden? Vandaag liep ik met haar in de kinderwagen en de zon scheen in haar gezichtje. En toen bedacht ik me opeens dat een parasolletje misschien wel een goed idee zou zijn tegen de echt felle zon :@ Maar af een toe een zonnestraal op haar gezicht moet geen probleem zijn toch? Want een beetje zon is toch ook best lekker soms O+
Mijn zoon moest er niks van hebben, directe zon op zijn gezicht.
Kinderen onder de 2 missen de toplaag van dode huidcellen die oudere kinderen en volwassenen wel hebben. Daardoor verbranden ze ZEEEEER snel. Ik heb mijn kind tot 2 jaar altijd volledig in de schaduw gehouden. Maar smeren deed ik dan weer niet zo vaak... onlogisch, zie ik nu.


En een traphekje hebben we helemaal niet gehad. Uk kreeg pas interesse in de trap toen hij veilig naar boven en beneden kon klauteren.
Professioneel gifmenger.
pi_144612667
Voor lange wandelingen zou ik sowieso smeren of een parasolletje doen hoor. Maar voor even op en neer naar de supermarkt? Nu steek ik bij felle zon dan gewoon even de straat over zodat we aan de schaduwkant lopen, maar soms ontkom je niet aan een beetje zon. En ze leek het zonnetje voor zo even wel lekker te vinden vandaag, dus daarom vroeg ik het me af :)
pi_144613866
Wat leuk dat ze er van geniet, Amsel. De mijne vindt de zon volgens mij niet heel prettig. Ik las ook dat je baby's eigenlijk zonnebrilletjes op moet zetten, omdat het anders schadelijk is voor de oogjes.
Maar dat doe ik niet. Wel voorkom ik dus dat ze langer dan een paar minuten in volle zon zit/ligt. En dat ze in de zon een hoedje of petje op heeft, waardoor haar oogjes ook wat afgeschermd zijn.

Geniet ze van het mooie weer nog deze week! O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144613912
Wij hebben een traphekje van de prenatal. Kostte 35 euro, makkelijk op te hangen en makkelijk open te maken met een hand! Dat was voor mij wel een vereiste want ik kan niet altijd veel kracht zetten.
  woensdag 17 september 2014 @ 08:44:38 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144614282
Mijn baby is bruin geworden op vakantie :'). Wel altijd zo veel mogelijk in de schaduw gehouden en evt een hoedje/petje op en altijd goed ingesmeerd met een hoge factor. Zijn zonnebril wil hij pertinent niet langer dan drie minuten op (dan trekt hij hem zelf af :') ) dus dat was leuker in theorie dan in praktijk :+.
In Nederland ben ik er wat makkelijker in overigens, voor een korte wandeling zou ik daar ook niet smeren. Ik zorg dan wel dat hij zo veel mogelijk in de schaduw is, met evt een parasolletje. Hij vond zon ook niet leuk, ik ben benieuwd of dat straks is veranderd.
Ik ben zelf als baby tijdens een dagje Scheveningen zo enorm verbrand dat ik daarna een paar dagen met koorts op bed moest blijven, dus ben er wel redelijk op gespitst.
KuikenGuppy
pi_144615171
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:06 schreef aapieannie het volgende:
Wij hebben een traphekje van de prenatal. Kostte 35 euro, makkelijk op te hangen en makkelijk open te maken met een hand! Dat was voor mij wel een vereiste want ik kan niet altijd veel kracht zetten.
Is het dan ook niet makkelijk te openen voor een kind?
pi_144615289
Hmnja, ik wil mijn beeb zo veel mogelijk uit de zon houden, en zo weinig mogelijk smeren. Dus een zonnekapje op de wagen en een zonnehoedje in de doek. En in de schaduw lopen als het kan.
Ik kan zelf slecht tegen de zon, dus wil er mee oppassen. Al was mijn moeder vrij panisch, en is dat misschien ook een reden dat ik slecht tegen de zon kan. Geen idee. Maar zo'n huidje van 7 weken oud in de zon, wil ik niet.

Traphekjes moeten we ook maar eens aan gaan denken. We hebben een open trap in de huiskamer, zowel naar boven als beneden. En mijn man is ook niet van het boren, haha :P
pi_144616196
Ik hou zelf helemaal niet zo van de zon en kan er ook niet zo goed tegen, dus ik was al helemaal verbaasd dat kind zo'n gezicht trok van "hè lekker" :D
  woensdag 17 september 2014 @ 12:24:41 #195
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_144619436
Wij gaan binnenkort voor de eerste keer zwemmen met onze 6 maanden oude dametje..

Is er iets wat jullie praktisch vonden?
Op de arm? Een zwemband waar ze lekker in kan spartelen met haar beentjes? In bad gaan is thuis al een feest, dus ik ben benieuwd hoe ze zwemmen gaat vinden :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 17 september 2014 @ 12:34:09 #196
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144619750
Wij hadden zo'n zwemband waar ze in kon zitten, dat vond ze wel leuk :Y Maar het leukste was gewoon lekker kliederen in het pierebadje met papa of mama *O*
pi_144620014
Pierebadje idd! Vanaf dat hij kon zitten was dat da bomb! *O*
Daarvoor beetje in zo'n band of zelf vasthouden.
pi_144621149
Ik vind het zelf het fijnste om de baby in de hand te houden, dan hebben ze de meeste bewegingsvrijheid en kunnen ze lekker spetteren en spartelen. De oudste heb ik ook nog redelijk veel in een swimtrainer gehad. Daar kunnen ze ook lekker bij het water en zelf een beetje rond zwemmen.

Zon babyfloat ben ik helemaal niet zo van. De afstand tussen jou en je kind is best groot, de baby zit alleen maar met z'n benen in het water en kan amper met z'n handen in het water om te spelen of te spetteren. En 'vaak' zijn ze ook nog eens zo groot dat een baby er diep in zit en dus amper over de rand kan kijken of dat ze er half scheef in zitten.

Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik ben er zelf geen voorstander van ;)
  woensdag 17 september 2014 @ 13:40:17 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144621757
Swimtrainer! Wij kunnen S geen groter plezier doen dan hem daar in doen :).
KuikenGuppy
  woensdag 17 september 2014 @ 13:45:36 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144621905
Oh dat ziet er wel leuk uit ja, die swimtrainer :Y De bezwaren die hillie noemt over de babyfloat vond ik niet onoverkomelijk maar ze zijn wel terecht ja....
pi_144622233
Zwemmen met baby O+ Daar kijk ik ook zo naar uit! Vanaf wanneer mag dat?

Enneh... Hoe werkt dat met zwemluiers enzo? En hoe ga je ermee om als je baby per ongeluk toch een ongelukje heeft in het water? :@
pi_144622266
Omdoen en heel hard rennen naar wc of verschoonplek.
Dat doe ik tenminste.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_144622600
Na de eerste inentingen, toch? Bij ons zwembad staat 3 maanden als ondergrens. Wij hebben (afkloppen) nog nooit poepincidenten in het zwembad gehad. Met zwemluiers is het idee dat het binnenboord blijft, maar geen idee of dat ook echt zo werkt :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 september 2014 @ 14:13:03 #204
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144622750
Wanneer je zelf wil. Veel zwembaden hebben verschillende regels 6, 8 of 12 weken lees je het meest.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 17 september 2014 @ 14:29:19 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144623326
Bij ons in het zwembad hebben ze 'zwemles' vanaf 3 maanden. Super leuk om te doen met je mini, echt een aanrader!
KuikenGuppy
pi_144624699
Wij gaan over een paar weekjes naar zo'n bungalowpark en dan heeft ze net haar eerste inentingen gehad. Dan gaan we eens kijken hoe het pierebadje bevalt. Maar ik vind het hele idee van dunne bv-poep in zo'n zwemluier dus best spannend :@
  woensdag 17 september 2014 @ 15:19:15 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_144625173
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:06 schreef Amsel het volgende:
Wij gaan over een paar weekjes naar zo'n bungalowpark en dan heeft ze net haar eerste inentingen gehad. Dan gaan we eens kijken hoe het pierebadje bevalt. Maar ik vind het hele idee van dunne bv-poep in zo'n zwemluier dus best spannend :@
dat zal toch wel loslopen? Je spendeert toch geen uren in het zwembad met zo'n kleintje en poepen doen ze toch ook niet doorlopend? Komt vast helemaal goed O+
disclaimer
pi_144625261
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:06 schreef Amsel het volgende:
Wij gaan over een paar weekjes naar zo'n bungalowpark en dan heeft ze net haar eerste inentingen gehad. Dan gaan we eens kijken hoe het pierebadje bevalt. Maar ik vind het hele idee van dunne bv-poep in zo'n zwemluier dus best spannend :@
Dat is wel een groot voordeel van 1x per 4 dagen poepen. Hadden we een discussie: ach hij heeft 2 dagen geleden nog gepoept, dus we hoeven geen zwemluier aan te doen vandaag :+.

En wat SQ zegt, zwemmen is heel vermoeiend en ivm temperatuur was een half uurtje zo rond de 3 maanden wel het maximum.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144626599
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat zal toch wel loslopen? Je spendeert toch geen uren in het zwembad met zo'n kleintje en poepen doen ze toch ook niet doorlopend? Komt vast helemaal goed O+
L poepte bij voorkeur in het zwembad. Een keer merkte ik het pas doordat een vader met een vies gezicht naar de bruine streep op het glijbaantje keek. :')
pi_144626612
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:45 schreef LadyBlack het volgende:
Oh dat ziet er wel leuk uit ja, die swimtrainer :Y De bezwaren die hillie noemt over de babyfloat vond ik niet onoverkomelijk maar ze zijn wel terecht ja....
De bezwaren zijn inderdaad niet onoverkomelijk hoor, en ook ieder z'n ding.
Ik werk zelf in een zwembad en we verkopen zelf ook babyfloats. Maar wat ik er van zie hoef ik er geen voor m'n kind.
(Heb het bij de oudste wel geprobeerd trouwens maar die dat daar maar in te zitten/hangen, terwijl hij in een swimtrainer of los op de hand het grootste plezier had)

En qua zwemluiers, meestal gaat dat wel goed, maar je moet wel direct gaan verschonen bij poep, als je het niet direct in de gaten hebt kan het al te laat zijn.
Ligt ook erg aan het soort ontlasting dat het kind heeft trouwens. Bij m'n oudste gaat het bijna altijd fout :{ maar die heeft nooit hele vaste ontlasting, en in het water wordt dat dus meteen dun en als je pech hebt komt dat er dus vrij snel uit (en verschonen is dan ook een ramp, want vermengt met water loopt het er dus uit als je hem neer legt }:| )
En daarbij poept hij ook nog eens bijna altijd als we gaan zwemmen :{
Bij de jongste gaat het altijd goed, die heeft vaste ontlasting en die blijft dus ook goed in de zwemluier.

Maar zonder zwemluier is een no-go.. Dat is echt een bende :r

En waar ik zelf geen ervaring mee heb zijn die zwembroekjes met ingebouwde zwemluier. Ik verwacht dat het er best goed in opgevangen wordt, maar lijkt me zon gedoe om die schoon te maken, als je ook nog een baby onder de poep hebt, of je baby hebt schoon gepoetst, maar alleen een vieze zwembroek die je nog moet schoonwassen (als je alleen bent dan, anders valt het wellicht mee).
Maar wat ik al zeg, heb daar verder zelf geen ervaring mee (plus je moet die naar beneden uit doen als een onderbroekje en kun je dus niet aan de zijkant openscheuren als een wegwerp zwemluier)

Ohja excuses voor de details :9
pi_144626952
Qua leeftijd zou ik niet (veel) eerder gaan dan 3 maanden. Ivm inentingen, maar ook qua temperatuur kunnen ze voor die tijd nog veel minder hebben, en natuurlijk ook ivm drukte en prikkels.

Ik zou niet zo zeer kiezen voor het pierebadje, maar eerder voor een bad waar je zelf kunt staan en de baby dus lekker kan drijven (als er een bad aanwezig is dat niet al te koud is tenminste anders misschien niet doen). En als ie zelf kan zitten of kruipen het pierebadje.

En denk aan een omslagdoek mee naar het badje te nemen, zie toch nog vaak mensen die dat vergeten en dan met natte baby nog een eindje moeten lopen.. Maar dit is wellicht ten overvloede :P
pi_144627064
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Is het dan ook niet makkelijk te openen voor een kind?
Je moet 2 knopjes tegelijk indrukken en dan kan het hendeltje pas open. Mn nichtje heeft vanmorgen een uur geprobeerd maar die krijgt het niet los
pi_144628593
Hilliebillie wasbare zwemluiers hebben ook vaak klittenband of drukkers.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_144628869
Ik ga ook altijd 'los' zwemmen met Ellie, zonder band of vleugeltjes. Vinden we allebei veel fijner. Zo'n swimtrainer vond ik er wel ok uit zien, maar te duur :@.

Ze vindt het trouwens heerlijk los, zit ook op 'zwemles' en dat is zooooo leuk O+.
Merk trouwens wel dat ik de enige ouder in ons zwembad ben die z'n kind <5 zonder vleugeltjes, bandjes of drijvers in het 1.40 en zelfs het grote bad meeneemt.

En het 1.30/ 1.40 bad is idd het leukste :Y al is het pierenbadje hier ook een hit.
Home is where the O+ is...
  woensdag 17 september 2014 @ 17:04:17 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_144628974
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:02 schreef -Spring het volgende:

[..]

L poepte bij voorkeur in het zwembad. Een keer merkte ik het pas doordat een vader met een vies gezicht naar de bruine streep op het glijbaantje keek. :')
wat een vies kind O+
disclaimer
pi_144647784
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:54 schreef Vanyel het volgende:
Hilliebillie wasbare zwemluiers hebben ook vaak klittenband of drukkers.
Ah dat wist ik dus niet, heb ze nooit van dichtbij bekeken :@

En bandjes zou ik pas doen vanaf dat ze kunnen lopen. Dan pas kunnen ze er over het algemeen pas goed op (leren) drijven, de beentjes moeten wel bewegen anders zakt het kind alsnog naar de bodem. En vanaf die tijd heb je de kans dat je een keer met je ogen knippert en je kind het bad in loopt/springt waar ie niet kan staan
pi_144648761
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:01 schreef Cwen het volgende:
Ik ga ook altijd 'los' zwemmen met Ellie, zonder band of vleugeltjes. Vinden we allebei veel fijner. Zo'n swimtrainer vond ik er wel ok uit zien, maar te duur :@.

Ze vindt het trouwens heerlijk los, zit ook op 'zwemles' en dat is zooooo leuk O+.
Merk trouwens wel dat ik de enige ouder in ons zwembad ben die z'n kind <5 zonder vleugeltjes, bandjes of drijvers in het 1.40 en zelfs het grote bad meeneemt.

En het 1.30/ 1.40 bad is idd het leukste :Y al is het pierenbadje hier ook een hit.
Ik kreeg de laatste keer daar te horen dat de vleugels om moesten... Ow wordt te groot denk ik :(
(Ik denk bereid je alvast voor ;) )
pi_144654172
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:01 schreef Cwen het volgende:
Ik ga ook altijd 'los' zwemmen met Ellie, zonder band of vleugeltjes. Vinden we allebei veel fijner. Zo'n swimtrainer vond ik er wel ok uit zien, maar te duur :@.

Ze vindt het trouwens heerlijk los, zit ook op 'zwemles' en dat is zooooo leuk O+.
Merk trouwens wel dat ik de enige ouder in ons zwembad ben die z'n kind <5 zonder vleugeltjes, bandjes of drijvers in het 1.40 en zelfs het grote bad meeneemt.

En het 1.30/ 1.40 bad is idd het leukste :Y al is het pierenbadje hier ook een hit.
Hier mag dat niet: een kind zonder zwemdiploma moet altijd bandjes om hebben. Misschien ben jij wel de enige ouder die die regel niet kent :P ;)
pi_144654969
Ik heb die bandjes bij E geprobeerd maar ze waren nog veel te groot voor dr armpjes, ze werd er pisnijdig van, en wilde er absoluut niet mee het water in. Dus toen zijn we gewoon met haar op de arm het zwembad ingegaan (1.20m).

Hopelijk passen ze de volgende keer wel, want ze begint te lopen en dan vind ik t wel echt tricky.
pi_144655960
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:24 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb die bandjes bij E geprobeerd maar ze waren nog veel te groot voor dr armpjes, ze werd er pisnijdig van, en wilde er absoluut niet mee het water in. Dus toen zijn we gewoon met haar op de arm het zwembad ingegaan (1.20m).

Hopelijk passen ze de volgende keer wel, want ze begint te lopen en dan vind ik t wel echt tricky.
Hoe kunnen ze te groot zijn eigenlijk? Dat is dan toch een kwestie van harder opblazen? Of zijn er meerdere maten (en heb ik gewoon stomtoevallig de juiste gekocht)?
Professioneel gifmenger.
pi_144656852
Ik hang toch nog steeds op die (mogelijke) ongelukjes in het zwembad. Stél nou dat madam dus een grote boodschap doet en het sijpelt de zwemluier uit en het water in... Wat doe je dan met de troep in het water? Snel weglopen en boos naar een andere baby kijken alsof die het heeft gedaan? :+
pi_144656865
Er zijn verschillende maten :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_144657040
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:24 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb die bandjes bij E geprobeerd maar ze waren nog veel te groot voor dr armpjes, ze werd er pisnijdig van, en wilde er absoluut niet mee het water in. Dus toen zijn we gewoon met haar op de arm het zwembad ingegaan (1.20m).

Hopelijk passen ze de volgende keer wel, want ze begint te lopen en dan vind ik t wel echt tricky.
Ow wordt ook telkens pisneidig als ik de bandjes om doe...
Ik doe ze nu niet opgeblazen om, dat werkt wel :)

Ik deed trouwens alsof ik de bandjes regel ook niet kende..
Waarschijnlijk wordt Ow nu echt te groot ;)
  donderdag 18 september 2014 @ 14:28:34 #224
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144658501
Voor kinderen zijn er idd heel veel maatjes in bandjes en de meeste winkels verkopen de kleinere maatjes niet.


Wij hebben nu de kinderen groter zijn voor hun puddle jumpers. Lekker zacht en enorm fijn om een kindje heen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144658655
Ik zie nu dat ik inderdaad veel te grote bandjes heb :') van de Hema en de enige maat die daar bij staat is vanaf 3 jaar...
pi_144659244
Naast een goede maat moet je zwembandjes nat maken en over natte armen aan doen. Dat gaat veel makkelijker. En hier ook zwembandjes verplicht inderdaad. Behalve bij 'zwemles' dan verplicht af.
Poep in zwemluier 1 keer gehad maar toen was hij al wat ouder en het bleef dus zitten (denk ik :s) ).
pi_144794607
Snotneuzen voor dummies;

M'n dreumes heeft al bijna 3 weken een snotneus, het loopt er soms uit.. Neusspray etc helpt niks. Iemand de gouden tip?
  maandag 22 september 2014 @ 17:34:30 #228
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144794738
Doorspoelen met een monodose en uitzuigen?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144795281
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 17:34 schreef Moppert het volgende:
Doorspoelen met een monodose en uitzuigen?
Hij zit niet verstopt, het is gewoon héél veel snot wat er uit komt.
  maandag 22 september 2014 @ 19:20:42 #230
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_144798194
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 17:53 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hij zit niet verstopt, het is gewoon héél veel snot wat er uit komt.
Dat is eigenlijk al een teken dat het goed los zit hè.. Ik zou m af en toe zijn neus goed laten leegsnuiten als hem dat een beetje lukt :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_144798287
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 19:20 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk al een teken dat het goed los zit hè.. Ik zou m af en toe zijn neus goed laten leegsnuiten als hem dat een beetje lukt :)
Snuiten lukt helaas nog niet, maar ik blijf aan het poetsen zo :D

Hij is 1 week verstopt geweest, en nu heeft hij al bijna twee weken een loopneus.. Vorige verkoudheden duurden maximaal een week.
  maandag 22 september 2014 @ 19:27:35 #232
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144798521
Ik zou niet laten snuiten juist want je hebt het risoco dat kinderen door verkeerde snuit techniek het zo de holtes in jagen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 22 september 2014 @ 19:58:45 #233
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_144799948
Ik heb me ook lens gezocht naar kleine zwemvleugels, uiteindelijk gevonden bij intersport in Eindhoven, dure Speedo bandjes maat 0-2 jaar. Op bol.com hadden ze ze ook zag ik later, van een ander merk geloof ik.
  maandag 22 september 2014 @ 20:21:39 #234
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144800863
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 19:58 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb me ook lens gezocht naar kleine zwemvleugels, uiteindelijk gevonden bij intersport in Eindhoven, dure Speedo bandjes maat 0-2 jaar. Op bol.com hadden ze ze ook zag ik later, van een ander merk geloof ik.
Die van Bema die bol.com heeft worden ook door bart smit en intertoys verkocht dus zo ver hoef je niet te zoeken ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 22 september 2014 @ 20:23:34 #235
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_144800949
Ik wou ze begin juli, overal geweest, waarschijnlijk uitverkocht toen.... De grote maten waren natuurlijk ruim voorradig...
pi_144801371
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 14:53 schreef Zolena het volgende:
Naast een goede maat moet je zwembandjes nat maken en over natte armen aan doen. Dat gaat veel makkelijker. En hier ook zwembandjes verplicht inderdaad. Behalve bij 'zwemles' dan verplicht af.
Poep in zwemluier 1 keer gehad maar toen was hij al wat ouder en het bleef dus zitten (denk ik :s) ).
Zwembandjes al opgeblazen omdoen. :N Jeugdtrauma hier. Ook nat werkt t niet geweldig.
Ik blaas 1 kant op, doe het bandje om de arm en blaas dan de andere op. Uk vertelt mij dan ook nog wanneer het bandje hard genoeg is. :Y O+
Professioneel gifmenger.
pi_144802742
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 20:35 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zwembandjes al opgeblazen omdoen. :N Jeugdtrauma hier. Ook nat werkt t niet geweldig.
Ik blaas 1 kant op, doe het bandje om de arm en blaas dan de andere op. Uk vertelt mij dan ook nog wanneer het bandje hard genoeg is. :Y O+
Zo doe ik het ook idd!
Werkt het beste vind ik!
pi_144814851
Ik ben gewoon te lui om ze elke week weer op te blazen. Maar ik moet zeggen dat hij nou ook goed meewerkt en ik er handig in geworden ben. Hij heeft ze zo om, zonder drama.
Toen hij nog baby was gingen we alleen maar naar de 'zwemles' dat is zonder bandjes en daarna was hij moe. Nu wil hij erna nog spelen, dus moeten dan de bandjes om maar dat was dus pas vanaf 18 maanden ofzo.
pi_144823770
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:53 schreef L-E het volgende:

[..]

Hier mag dat niet: een kind zonder zwemdiploma moet altijd bandjes om hebben. Misschien ben jij wel de enige ouder die die regel niet kent :P ;)
Oh, ik wéét 't wel, maar ik vind zwembandjes afschuwelijk. Dus zolang het zonder mag, prima. Doen we 't lekker zo. Wat ik daarna ga doen zie ik wel.
Home is where the O+ is...
pi_144825735
Ik weet niet zo goed in welk topic dit hoort, dus maar even hier :) Als iemand een betere plek weet?

Ik kwam dit tegen: http://www.almondella.com/. Boxen met eco spulletjes voor je kind, aangepast aan de leeftijd en met een thema. Ik vind de inhoud van de voorbeeldboxen erg leuk, maar weet niet of ik 45 euro per maand ervoor over heb. Sommige zien eruit alsof het idd waard is en bij andere vind ik het wat karig.

Heeft iemand dit al eens besteld?
pi_144826494
Aiden is 16 maanden en ben nog steeds niet met hem gaan zwemmen. :@
Terwijl hij het vast geweldig vindt.
Maar ik vind het een eng idee ook met poepen en alles. Maar toch snel doen want ik voel mij toch niet zo goed dat ik zoiets ook nog niet gedaan heb. ;(
pi_144828383
Dot, als ik zo de inhoud bekijk, dan was Daan met sommige dingen eerder dan je die box geleverd krijgt. (Zoals zelf eten, blokken stapelen en alsof bakken). Dus dan is het wel zonde van je geld..
pi_144828625
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:32 schreef vencodark het volgende:
Aiden is 16 maanden en ben nog steeds niet met hem gaan zwemmen. :@
Terwijl hij het vast geweldig vindt.
Maar ik vind het een eng idee ook met poepen en alles. Maar toch snel doen want ik voel mij toch niet zo goed dat ik zoiets ook nog niet gedaan heb. ;(
Isa poept 4x per dag, maar nog nooit tijdens het zwemmen! Als hij regelmatig poept, ga je toch anders gewoon na een luier? Bij ons hebben ze een extra warm bad voor kleine kindjes dat op bepaalde tijden open is. En een apart deel voor babies met 10 cm water en allemaal waterspeeltjes en fonteintjes O+ Gezellig met je man op zondagochtend een uurtje :)
Sarcasme. Herken het.
pi_144828840
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Dot, als ik zo de inhoud bekijk, dan was Daan met sommige dingen eerder dan je die box geleverd krijgt. (Zoals zelf eten, blokken stapelen en alsof bakken). Dus dan is het wel zonde van je geld..
Ja, die 6 maanden box met een badcape en hydrofielen vond ik ook niet heel relevant meer, maar de 2/3 maanden box leek me dan wel weer leuk met dat broekje erbij. Ik hou gewoon van verrassingen :)

Maar liever wel wat goedkopere verrassingen O-)
pi_144845549
Spuit 11 over het zwemmen:
Onze vent (van nu 7 maanden) vindt het geweldig. Wij gaven eerst alleen een zwembroekje aan, hij poepte toen nog om de dag en altijd op hetzelfde tijdstip. Nu hij hapjes krijgt poept ie bijna non stop dus nu gaat de zwemluier aan. De zwemluier houdt alleen de poep tegen, niet de plas, eigenlijk best een vies idee....

Na de inentingen is meer een richtlijn omdat ze dan meestal oud genoeg zijn, de inentingen an sich hebben niets met het zwemmen te maken. Wij zijn voor het eerst met hem gaan zwemmen toen hij 4 maanden was. Daarvoor was hij steeds of verkouden of het kwam niet uit om een andere reden. We hebben geen les gehad maar zijn zelf aan de gang gegaan. Babyzwemmen is hier exact tijdens zijn ochtendslaapje.

Hij vindt het overigens geweldig, maar dat vindt hij van alles met water. De badkamer is na zijn badje ook veranderd in een zwembad :)
  woensdag 24 september 2014 @ 12:46:50 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_144850934
Extreme noob vraag: hoe test je een kruik? :')
disclaimer
pi_144851063
Water erin doen, dichtdraaien en even heen en weer rollen/laten liggen? Als ie lekt is het niet goed :P
  woensdag 24 september 2014 @ 12:54:05 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_144851163
Okee, dan heb ik het goed gedaan :D Tnx!
disclaimer
pi_144851185
Vullen op de aangegeven manier en dan neerleggen. Kijken of hij na een tijdje heeft gelekt.
pi_144851196
Ow, te laat! :-)
  woensdag 24 september 2014 @ 13:07:42 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144851540
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 09:12 schreef exode het volgende:
De zwemluier houdt alleen de poep tegen, niet de plas, eigenlijk best een vies idee....
Je wilt niet weten hoeveel mensen er gewoon in het zwembad plassen :o :D ;( :').
KuikenGuppy
pi_144851555
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoeveel mensen er gewoon in het zwembad plassen :o :D ;( :').
Nee zeg dat nou niet....;)
pi_144851571
D'r zit niet voor niets chloor in :Y)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 24 september 2014 @ 13:08:35 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144851572
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:08 schreef exode het volgende:

[..]

Nee zeg dat nou niet....;)
De zee dan. Daar plassen vissen ;(.
KuikenGuppy
  woensdag 24 september 2014 @ 13:08:39 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_144851577
Daarom zit er ook zo veel chloor in :Y)
disclaimer
pi_144851590
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:54 schreef Stormqueen het volgende:
Okee, dan heb ik het goed gedaan :D Tnx!
Rollen over een theedoek heeft de kraamzorg ons geleerd :)
  woensdag 24 september 2014 @ 13:09:10 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_144851592
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

De zee dan. Daar plassen vissen ;(.
daar poepen ze zelfs :r
disclaimer
  woensdag 24 september 2014 @ 13:11:28 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144851662
Ik heb nog nooit een kruik getest :@.
Maar mini heeft gewoon onze kruik gekregen. Ik geloof dat we die welgeteld drie keer hebben gebruikt :').
KuikenGuppy
pi_144851699
Neeee, ik ga nooit meer zwemmen ;)

Ik weet nog dat we de eerste keer met hem gingen zwemmen en ik aan de mevrouw bij de kassa vroeg: is een zwemluier verplicht of mag het in zwembroekje? Die vrouw vroeg: is hij al zindelijk? Dus ik zeg: hij is 4 maanden...Ze gaf als antwoord: dan moet een zwemluier anders plast ie in het water. Die ogen toen ik zei 'een zwemluier houdt geen plas tegen'. priceless. Haar manager hoorde het allemaal aan en riep toen naar ons: hij mag gewoon in een zwembroekje hoor, als het maar een strakke is. :)
  woensdag 24 september 2014 @ 13:14:29 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_144851732
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:11 schreef Burdie het volgende:
Ik heb nog nooit een kruik getest :@.
Maar mini heeft gewoon onze kruik gekregen. Ik geloof dat we die welgeteld drie keer hebben gebruikt :').
mijn kruik komt uit 1979, ik loop liever geen risico :+
disclaimer
  woensdag 24 september 2014 @ 13:16:15 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144851776
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

mijn kruik komt uit 1979, ik loop liever geen risico :+
Ik kan niet uitsluiten dat de mijne niet minstens net zo oud is. Volgens mij komt 'ie nog uit het ouderlijk huis en heeft de halve familie er met koude pootjes tegenaan gelegen O+.
Maar we dwalen af, hij doet het ;).

Overigens had ik ook zo'n rubberen kruik voor tijdens de bevalling. Is heel erg nuttig geweest O+ O+ O+.
KuikenGuppy
pi_144854968
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 13:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

daar poepen ze zelfs :r
En heb je wel eens bedacht hoe en waar vissen zich voortplanten? :+
Professioneel gifmenger.
  woensdag 24 september 2014 @ 14:55:20 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_144855229
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:49 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

En heb je wel eens bedacht hoe en waar vissen zich voortplanten? :+
bij elke hap zeewater de exquise smaakexplosie van vissenpis, feces en zeevruchtenzaad O+
disclaimer
  maandag 29 september 2014 @ 11:43:32 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145013539
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:37 schreef Burdie het volgende:
Nog even terug komend op de kinderstoelvraag van laatst, welke stoel hebben jullie en waarom? We zoeken iets ter overbrugging tot kuiken echt goed in de tripptrapp kan zitten. Hij zit nu in een chicco (we zijn op vakantie) en daar zit hij heel goed in. Het ding is alleen aartslelijk... (maar dat vind ik van bijna alle stoelen :+)
Nou *tromgeroffel* we zijn toch voor een Chicco gegaan :').
We konden deze voor een appel en een ei aanschaffen, en deze was in een kleur die nog bij ons interieur past ook. Kuiken zit er in als een vorst op zijn troon, een hele goede aankoop geweest O+.
KuikenGuppy
pi_145013647
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou *tromgeroffel* we zijn toch voor een Chicco gegaan :').
We konden deze voor een appel en een ei aanschaffen, en deze was in een kleur die nog bij ons interieur past ook. Kuiken zit er in als een vorst op zijn troon, een hele goede aankoop geweest O+.
Pics or it didn't happen! O+
Professioneel gifmenger.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:49:10 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145357307
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:46 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Pics or it didn't happen! O+
Sorry, geen pics van kuiken online :@ ;).

Andere vraag aan krulleboljongensmama's: wanneer ging je voor het eerst iets aan dat haar doen? Kuiken krijgt nu aan beide kanten boven zijn oren wat krullen, en daarmee lijkt hij soms net een meisje :@ :'). Ik doe er soms wat crème in als gel, maar dat blijft natuurlijk ook niet heel lang zitten. Het is verder nog echt babyhaar, dus heel dun. Het lijkt me wat te veel van het goede om hiermee naar de kapper te gaan, en knippen kan ik zelf ook. Maar ik wil voor hem een krullenbos, geen kort koppie. Tips?
KuikenGuppy
pi_145357540
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:06 schreef Amsel het volgende:
Wij gaan over een paar weekjes naar zo'n bungalowpark en dan heeft ze net haar eerste inentingen gehad. Dan gaan we eens kijken hoe het pierebadje bevalt. Maar ik vind het hele idee van dunne bv-poep in zo'n zwemluier dus best spannend :@
:D!
Worry is a misuse of imagination
pi_145357548
Ha, daar zit ik ook mee. Aardige bos krullen hier O+. Gaan binnenkort wel ff naar de kapper, krullen vereisen altijd wel een bepaalde techniek wb knippen geloof ik? Ik durf het iig niet :+.
Doen er niks in btw.


Dit is op een weinig-krullen-dag :9
pi_145357659
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:43 schreef Amsel het volgende:
Andere praktische graag: In hoeverre moet ik mijn 5 weken oude baby panisch uit de zon houden? Vandaag liep ik met haar in de kinderwagen en de zon scheen in haar gezichtje. En toen bedacht ik me opeens dat een parasolletje misschien wel een goed idee zou zijn tegen de echt felle zon :@ Maar af een toe een zonnestraal op haar gezicht moet geen probleem zijn toch? Want een beetje zon is toch ook best lekker soms O+
Is in september ook de zon niet al minder sterk?
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:03:15 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145357753
T!! O+ wat zit ie daar tof *O*
pi_145357958
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:03 schreef LadyBlack het volgende:
T!! O+ wat zit ie daar tof *O*
In z'n troon :7 O+
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:45:35 #272
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145359086
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:56 schreef GotC het volgende:
Supercool jochie hier...
Ah, wat een stoere vent. En leuk vest, die had ik ook. Maar die heb je niet van mij toch? Of wel?

J. is vandaag toevallig naar de kapper geweest voor de vierde keer in zijn 21 maanden :o . Hier stijl haar, maar dat zelf knippen is echt heel moeilijk, een keer mis, en je ziet t meteen been there, done that :'(
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:58:41 #273
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145361361
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Sorry, geen pics van kuiken online :@ ;).
Andere vraag aan krulleboljongensmama's: wanneer ging je voor het eerst iets aan dat haar doen? Kuiken krijgt nu aan beide kanten boven zijn oren wat krullen, en daarmee lijkt hij soms net een meisje :@ :'). Ik doe er soms wat crème in als gel, maar dat blijft natuurlijk ook niet heel lang zitten. Het is verder nog echt babyhaar, dus heel dun. Het lijkt me wat te veel van het goede om hiermee naar de kapper te gaan, en knippen kan ik zelf ook. Maar ik wil voor hem een krullenbos, geen kort koppie. Tips?
Tot anderhalf heb ik niks aan het haar van V gedaan, dat is ook te zien op de foto's :@ . Nu pak ik eigenlijk altijd het botte schaartje dat bij de nagelknipset in zat en knip het te lange deel onder de douche, de onderkant en de zijkanten van de oren wel strak. De kruin, achterkant en van zij bovenop doe ik dan altijd wat korter, zodat de krullen bovenop sowieso blijven. Daar wat langer is geen ramp, wat dat krul ik altijd met de mousse die ik zelf ook in doe.

Wat ook een held was toen V wat kleiner was, is die nep tondeuse van de teleshopping. Die nu ook bij de marskramer enzo ligt. Hele happen gaan er niet snel uit door het opzetstukje en het heeft een kleine en een wat grotere kant. Nadeel is wel dat het gewoon geen stevig ding is en volgens de recensies wat kan trekken aan de haartjes (geen last mee gehad).

Het scheef knippen heb ik ook nog nooit last van gehad, want het krult toch wel, dus is niet zichtbaar :P .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 13:03:18 #274
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145361515
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_145937588
ik hou van dit topic, net al helemaal doorgelezen (ben nog niet eens zwanger) en supertips, maar ook deze dummie heeft een vraag :+

Kan je met een kleintje in een draagzak (ergonomisch ofcourse, bondolino op het oog :Y ) je fiets aan de hand meenemen? Op de instructievideo lijkt het mogelijk, maar toch vraag ik het liever na. Ik woon namelijk op 15 minuten lopen van een goed en leuk kdv. Hummel zou daar 3 dagen in de week heen gaan. We hebben 1 auto, die vriend gebruikt voor werk. Ik fiets naar mn werk. Als vriend kleintje zou halen of brengen, kan dat dus gewoon met de maxi cosi, maar ik zou graag halen/brengen met de draagzak (en dus fiets aan de hand van en naar huis). Reden hiervoor is dat als ik naar huis moet fietsen, wagen ophalen en terug, ik ontzettend in tijdnood zou komen! Daarnaast vind ik wandelwagens gigantische ondingen waar ik ook eigenlijk geen plek voor heb in huis. En dragen lijkt me O+.

ik zie dat ik er een heel verhaal van heb gemaakt, excuus. Hormonen maken je zo onzeker! :X
Gek? kan je dat eten?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:34:49 #276
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145937739
Ja hoor, dat gaat prima! Zo vaak gedaan.

Overigens fietste ik ook met draagzak maar daar zijn de meningen over verdeeld.
pi_145937862
Kan probleemloos qs :Y ik deed het ook toen muppet nog niet mee op de fiets kon.
pi_145937867
+1 op alles :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145937906
Spees, Ophelia en Morretje: _O_

M'n rationele verstand wat betreft babybeslissingen ligt al een tijdje in de goot, dank voor de bevestiging! Fietsen met de kleine lijkt me eng/gevaarlijk :@ Vandaar het lopen met de fiets aan de hand.
Gek? kan je dat eten?
pi_145938178
zeg mama's hoe zit het eigenlijk met bijvoeding? mag rijstebloem al met 3 mnd?
Saar vreet dr handen zowat op, smakt luid en komt heel vaak n uur te vroeg voor de fles....
#advies?
S. 2014
J. 2016
pi_145938262
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja hoor, dat gaat prima! Zo vaak gedaan.

Overigens fietste ik ook met draagzak maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Dat heb ik een keer per ongeluk gedaan (zo'n moment van 'Waar is mijn kind eigenlijk' Oh HIJ ZIT NOG IN DE DOEK EN IK FIETS AL HAHA :') ) maar dat vond ik eng joh! Had het gevoel dat ik helemaal geen controle meer had over de fiets ofzo. Ik ben er niet principieel op tegen, maar ik zelf durf het niet, heb ik gemerkt.
pi_145938318
Ik doe het alleen met kind op de rug. Dan voelt het eigenlijk veiliger dan in een stoeltje.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_145938370
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
zeg mama's hoe zit het eigenlijk met bijvoeding? mag rijstebloem al met 3 mnd?
Saar vreet dr handen zowat op, smakt luid en komt heel vaak n uur te vroeg voor de fles....
#advies?
Ik vind dat bijvoeden voor 6 maanden niet een goed idee, maar daarover verschillen de meningen. Geen ervaring met rijstebloem overigens. Ze zit al aan het maximum aantal flessen, neem ik aan?
pi_145938398
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:50 schreef Vanyel het volgende:
Ik doe het alleen met kind achterop. Dan voelt het eigenlijk veiliger dan in een stoeltje.
Dat gevoel had ik toen ook, kon alleen niet rugknopen :') .
pi_145938498
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:51 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik vind dat bijvoeden voor 6 maanden niet een goed idee, maar daarover verschillen de meningen. Geen ervaring met rijstebloem overigens. Ze zit al aan het maximum aantal flessen, neem ik aan?
5x 180/6.
S. 2014
J. 2016
pi_145938517
De mijne is in het water gevallen, kan ik hem weer droog laten worden door hem uit elkaar te halen en in de zon te leggen?
Het is nu donker, de verwarming misschien?
Twiddel
pi_145938567
Geen droogtrommel?
pi_145938608
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

5x 180/6.
Is dat het maximum? Ik ben er niet bekend mee :P
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:56:13 #289
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145938611
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:48 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat heb ik een keer per ongeluk gedaan (zo'n moment van 'Waar is mijn kind eigenlijk' Oh HIJ ZIT NOG IN DE DOEK EN IK FIETS AL HAHA :') ) maar dat vond ik eng joh! Had het gevoel dat ik helemaal geen controle meer had over de fiets ofzo. Ik ben er niet principieel op tegen, maar ik zelf durf het niet, heb ik gemerkt.
:+ goeie visual van de paniek!

En grappig dat verschil, ik had er juist een heel zeker gevoel bij! Als je dat niet hebt moet je het sowieso niet doen denk ik :s)
pi_145938633
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:55 schreef Kyara het volgende:
Geen droogtrommel?
maakt teveel herrie, zit met huisbewoners helaas.
Twiddel
pi_145938811
GM, nu heb ik hier toevallig een (ongeopend) pak rijstebloem staan, en die is vanaf 4 maanden. Maar ben zelf ook geen voorstander van bijvoeden voor de 6 maanden :@

Als je voed op verzoek, kom je dan heel erg boven het maximum uit?

Voeding voor hongerige baby's als je structureel boven het maximum uit komt misschien?
pi_145939004
kleine vreetzak heeft al forte voeding.... maar ze is op t moment ook heel druk aan t ontwikkelen dus ik kijk t nog wel n paar dagen aan.
S. 2014
J. 2016
pi_145939059
Zou het dan idd even aankijken of het iets structureels is of een groei-/ontwikkelingspurtje :Y
pi_145939103
Je kan ook grotere fles geven (Nikki doet dat ook), maar zou zeker niet zomaar rijstebloem geven bij 3 mnd.
Rond die periode ontdekken ze hun handjes ook dus vandaar dat ze erop kauwen :)
pi_145939209
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
kleine vreetzak heeft al forte voeding.... maar ze is op t moment ook heel druk aan t ontwikkelen dus ik kijk t nog wel n paar dagen aan.
Ik zou het zo lang mogelijk uitstellen.
Mocht je kindje ooit iets van een voedselallergie oid ontwikkelen, dan kun je het in elk geval jezelf niet kwalijk nemen... Anders blijf je mss met een rotgevoel zitten.
Make my day!
pi_145939288
Ik had zelf ook al t idee dat t nog te vroeg is, daarom mn vraag :)
maar ik kijk t nog even aan idd. bedankt.
S. 2014
J. 2016
pi_145939738
Gm, hier ook een vreetbeertje en wij gaven kleinere flessen zodat we er 6 konden geven op een dag. Grotere flessen gingen er ook wel in, maar dit voelde voor ons beter :) Uiteindelijk nooit rijstebloem gegeven.
pi_145939771
Of johannesbroodpitmeel/nutriton. Dat valt niets nader bijvoeding.Dat werkte toen chris 6a7x180/6 flessen forte wilde hebben ronde de 3 maand :Y)
pi_145947414
Ik heb bij dreumes ook nutriton heel ff geprobeerd, maar hij kreeg er krampjes van.
Je kan ook een beetje spelen met de hoeveelheid flessen he.
Ik van hem wel eens 4 flessen van 180/6 en 2 van 90/3 :)
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:17:53 #300
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_145977530
Wat is een beetje goede temperatuur voor een babykamer in de wintermaanden? Dame is nu 7 maanden en het is nu zo'n 20.5 graden op haar kamertje :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_145978742
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wat is een beetje goede temperatuur voor een babykamer in de wintermaanden? Dame is nu 7 maanden en het is nu zo'n 20.5 graden op haar kamertje :)
Tussen de 16 en 18 graden wordt aangeraden als slaapkamertemperatuur.
Liever niet boven de 18.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')