abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:01:54 #1
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142946587
quote:
AMSTERDAM (AFN) - Telegraaf Media Groep (TMG) lijkt de belangrijkste gegadigde om het krantenbedrijf NRC Media over te nemen. Dat meldde het Financieele Dagblad (FD) vrijdag. TMG heeft volgens de krant, die zich baseert op ingewijden, een bod van 90 miljoen euro uitgebracht.

Dat bod is afgewezen door Egeria, de investeringsmaatschappij die sinds 2010 NRC Media in handen heeft. Maar TMG denkt na over een hoger bod om de uitgever van onder meer NRC Handelsblad toch te kunnen overnemen.

NRC Media staat sinds maart officieel in de etalage. Andere gegadigden om NRC Media over te nemen zijn volgens het FD de redacties van NRC Media, die de hulp van kapitaalkrachtige lezers willen inroepen, en het Belgische Corelio.

Een woordvoerder van TMG gaf vrijdag aan dat het bedrijf niet ingaat op ,,speculaties en geruchten''. TMG onderzoekt alle mogelijkheden met betrekking tot eventuele interessante overnames, stelde hij. Of NRC Media daartoe bijhoort wilde hij niet zeggen.
http://www.telegraaf.nl/d(...)or_NRC_Media___.html
Lijkt me nou niet echt een krant die goed in het portfolio van TMG past :9
Als ze het voor elkaar krijgen vind ik het overigens ook geen goede zaak: je krijgt dat situaties waarin te veel kranten bij te weinig eigenaren horen. Dat is volgens mij niet bevorderend voor de diversiteit van nieuws en opinie.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142946613
Dan hebben we echt geen fatsoenlijke kranten meer straks :(
pi_142946825
En dan krijgen die krijsende debielen het ook voor het zeggen bij een van de weinige kwaliteitskranten? Doe maar niet.
quote:
Andere gegadigden om NRC Media over te nemen zijn volgens het FD de redacties van NRC Media, die de hulp van kapitaalkrachtige lezers willen inroepen
Ik vind dit wel een sympathiek initiatief.
pi_142946863
:r. Oprotten telegraaf
pi_142947478
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:18 schreef Ajacied422 het volgende:
:r. Oprotten telegraaf
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:05:33 #6
862 Arcee
Look closer
pi_142984472
quote:
Youp van 't Hek verlaat NRC bij overname door Telegraaf


Youp van 't Hek stopt met zijn populaire column in NRC Handelsblad zodra de krant in handen komt van de Telegraaf Media Groep (TMG). In dat geval zal hij de krant 'met opgeheven hoofd' verlaten, schrijft hij vandaag in zijn column.

'Er schijnt al een bod te zijn uitgebracht. Een bod dat weliswaar is geweigerd, maar dat hoort bij het spel. Nog een paar miljoen erbij en dan zijn ze eruit. Dan is NRC Handelsblad in handen van de chocoladeletterkrant van wakker Nederland', aldus van 't Hek.

'Natuurlijk zal mijn hoofdredacteur mij dan uitleggen dat het niet meer dan een administratieve kwestie is, dat de journalistieke onafhankelijkheid volkomen gewaarborgd blijft en dat ik uiteraard mag blijven schrijven wat ik wil. En ik zal hem dan uitleggen dat ik dan indirect een collega ben van de gluiperige roddelkont Evert Santegoeds & consorten en dat ik in mijn leven een paar grenzen heb gesteld. Dit is er een van.'

Het Financieele Dagblad meldde gisteren op basis van ingewijden dat TMG een bod van 90 miljoen euro heeft uitgebracht op NRC.

Bron: Volkskrant
pi_142984869
Telegraaf en NRC past dan ook totaal niet bij elkaar.
Het is te hopen voor het NRC dat er niet massaal opzeggingen op de mat ploffen.
Waarom zijn ze trouwens in zo,n potsierlijk pand in Amsterdam gaan zitten ? Voor de lezers maakt het toch geen verschil als ze in het sobere en waarschijnlijk veel goedkopere pand aan de Marten Meesweg waren gebleven .
pi_142984893
Telegraaf is wel koning van de domme investeringen, is het niet? Jaren geleden Hyves, waar ze al ettelijke miljoenen op af hebben moeten schrijven, en nu weer investeren in de papieren oude media, terwijl dat ook al jaar in, jaar uit een aflopende zaak is
pi_142992353
RIP NRC
pi_142992768
DE TELEGRAAF
De Krant Van Zwakker Nederland

Hulde voor Youp trouwens!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_143007032
Alsof McDonald's de Librije overneemt.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_143007816
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:01 schreef DeJori het volgende:

[..]

Lijkt me nou niet echt een krant die goed in het portfolio van TMG past :9
Als ze het voor elkaar krijgen vind ik het overigens ook geen goede zaak: je krijgt dat situaties waarin te veel kranten bij te weinig eigenaren horen. Dat is volgens mij niet bevorderend voor de diversiteit van nieuws en opinie.

90 miljoen voor over? Ik heb er geen ene cent voor over :)
pi_143008028
Grappig die haat tegen De Telegraaf terwijl een groot deel van de berichten in nieuws & achtergronden een link naar telegraaf.nl bevat :P
  zondag 3 augustus 2014 @ 03:51:48 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143008205
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

NRC gaat er dus nu al in kwaliteit op vooruit _O_
Laffe huichelaar
pi_143008864
quote:
8s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:42 schreef DonVincenzo het volgende:
Alsof McDonald's de Librije overneemt.
_O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143008870
NRC = de nieuwe Hyves
#freefrederike
  Forum Admin zondag 3 augustus 2014 @ 05:48:36 #17
232445 crew  Specularium
pi_143008889
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:31 schreef Loveless85 het volgende:
Telegraaf is wel koning
pi_143009091
Selectief quoten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2014 07:24:33 ]
pi_143044397
Als NRC als zelfstandige entiteit binnen TMG kan bestaan is er niks aan de hand. Als dat niet kan vind ik het onwenselijk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:16:12 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143044533
Wat is het probleem?
The Sun en de Times zitten ook bij dezelfde eigenaar.
Bild en Die Welt zitten ook bij dezelfde eigenaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143044553
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het probleem?
The Sun en de Times zitten ook bij dezelfde eigenaar.
Bild en Die Welt zitten ook bij dezelfde eigenaar.
Ik zie het probleem eerlijk gezegd ook niet.

Vind die Youp van 't Hek dan ook een irritante aandachtstrekker, met z'n dramatische gebral in het NRC van afgelopen zaterdag.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143044586
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

Kijk, dat is alvast goed nieuws.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_143045003
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het probleem?
The Sun en de Times zitten ook bij dezelfde eigenaar.
Bild en Die Welt zitten ook bij dezelfde eigenaar.
Precies. Alsof ze de NRC tot een tweede Telegraaf om gaan vormen. :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_143045176
Welke krant is er niet veranderd na een overname? Kijk alleen al hoe de Volkskrant is afgezakt.

Maar goed, je kúnt het een kans geven natuurlijk. Evengoed is de media situatie zoals die is en waartoe die verwordt niet erg wenselijk.
pi_143045465
Alsof de Nederlandse kranten nog niet bagger genoeg waren... :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')