abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:04:19 #1
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142884321


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond

T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 juli 2014 @ 15:10:34 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142884494
Was een heerlijk dagje om te bezorgen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:13:03 #3
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142884562
Willen er btw nog nog mensen in de OP?


En was prima vandaag inderdaad, weg met die hitte. *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:14:32 #4
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142884611
vandaag was voor het eerst in weken dat ik weer eens een groot stuk met de hond kon lopen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_142888359
Iemand hier enig idee wat ik moet doen als de post al twee dagen gewoon niet is bezorgd? En dan bedoel ik niet dat ik het zelf niet heb bezorgd, maar gewoon in mijn straat.

Vind het een beetje aso dat dat zo maar kan.
  woensdag 30 juli 2014 @ 16:53:07 #6
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142888416
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:51 schreef DesmoD het volgende:
Iemand hier enig idee wat ik moet doen als de post al twee dagen gewoon niet is bezorgd? En dan bedoel ik niet dat ik het zelf niet heb bezorgd, maar gewoon in mijn straat.

Vind het een beetje aso dat dat zo maar kan.
weet je zeker dat het niet bezorgd is? Als in: ben je de enige of hoor je meer mensen erover? Je kan altijd een melding maken bij de klantenservice, kan ook via twitter (hoef je niet te bellen enzo). Dan zoeken ze het uit..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 juli 2014 @ 16:53:21 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142888426
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:51 schreef DesmoD het volgende:
Iemand hier enig idee wat ik moet doen als de post al twee dagen gewoon niet is bezorgd? En dan bedoel ik niet dat ik het zelf niet heb bezorgd, maar gewoon in mijn straat.

Vind het een beetje aso dat dat zo maar kan.
Contact opnemen met de klantenservice
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142888456
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:53 schreef superkimmi het volgende:

[..]

weet je zeker dat het niet bezorgd is? Als in: ben je de enige of hoor je meer mensen erover? Je kan altijd een melding maken bij de klantenservice, kan ook via twitter (hoef je niet te bellen enzo). Dan zoeken ze het uit..
nee buren hebben ook niks gehad. De kans is er nog dat het vandaag komt, maar die acht ik vrij klein. Dan zal ik maar even contact gaan opnemen met de klantenservice.
pi_142888463
Als je echt zeker weet dat er geen bezorger is geweest in die straat, dan kun je het eventueel melden. De twitterafdeling (die hier nog wel eens ter sprake komt.. ;)) is wel makkelijk aan te spreken idd :)

Of werk je ook zelf bij de post? Want dan kun je het natuurlijk ook gewoon bij je leidinggevende melden op zich. Heb ik ook een keer gedaan toen er hier dingen gewoon echt niet goed gingen langere tijd, had echt geen zin om dat via de klantenservice te gaan spelen ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142888489
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:54 schreef DesmoD het volgende:

[..]

nee buren hebben ook niks gehad. De kans is er nog dat het vandaag komt, maar die acht ik vrij klein. Dan zal ik maar even contact gaan opnemen met de klantenservice.
Het is wel zomerdal natuurlijk, erg rustig nu. Zijn er wel folders bezorgd gisteren?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142888678
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Als je echt zeker weet dat er geen bezorger is geweest in die straat, dan kun je het eventueel melden. De twitterafdeling (die hier nog wel eens ter sprake komt.. ;)) is wel makkelijk aan te spreken idd :)

Of werk je ook zelf bij de post? Want dan kun je het natuurlijk ook gewoon bij je leidinggevende melden op zich. Heb ik ook een keer gedaan toen er hier dingen gewoon echt niet goed gingen langere tijd, had echt geen zin om dat via de klantenservice te gaan spelen ;)
Er is gisteren ook geen hah bezorgd en ja, werk zelf ook bij de post. Dat kan ik dan ook wel even proberen, bedankt ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 juli 2014 @ 17:01:03 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142888702
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:00 schreef DesmoD het volgende:

[..]

Er is gisteren ook geen hah bezorgd en ja, werk zelf ook bij de post. Dat kan ik dan ook wel even proberen, bedankt ;)
om welk gebied gaat het ongeveer?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142888731
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

om welk gebied gaat het ongeveer?
Utrecht, wijk 3554A. Post kwam sowieso altijd wel een beetje laat hier, maar gisteren niets en tot op heden vandaag dus ook niets.
pi_142888813
PostNL begint een test met het bezorgen van pakketten op zondag. Dat doet het bedrijf met bestellingen die via webwinkel Coolblue worden gedaan.
PostNL gaat pakketten op zondag bezorgen

Dat maken beide bedrijven woensdag bekend. De proef begint eind augustus en duurt drie maanden.
PostNL zegt het eerste postbedrijf op het Europese contintent te zijn dat landelijk zeven dagen per week pakketten bezorgt. Coolblue is naar eigen zeggen de eerste grote webwinkel die zeven dagen per week pakketjes laat bezorgen.
Het gaat om pakketjes die in Nederland en België bezorgd moeten worden. De dienst is gratis, klanten hoeven er niet extra voor te betalen.
Consumenten die hun bestelling voor zaterdag 23.59 uur gedaan hebben, zouden hun producten dan zondag tussen 12.00 en 18.00 uur in handen moeten krijgen.


"Waarom moet ik wachten tot maandag, terwijl ik juist zondag vrij ben? Het was één van de meest gehoorde vragen van onze klanten. En dat is best logisch, als je bedenkt dat 14,3 procent van je leven een zondag is", zegt directeur en oprichter Pieter Zwart van Coolblue.
Klanten kunnen er ook voor kiezen om een op woensdag besteld product op zondag te laten bezorgen. De webwinkel wil hiermee klanten meer controle geven over het bezorgmoment.

Consumenten kunnen echter niet alles op zondag ontvangen. Abonnementen en grote aankopen zoals televisies en wasmachines worden niet op die dag bezorgd.
Een woordvoerder van PostNL laat aan de NOS weten dat het bedrijf verwacht dat meer webwinkels van de dienst gebruik willen maken. Omdat de kans groter is dat de ontvanger thuis is om zijn pakket te ontvangen, verdient PostNL aan de nieuwe dienst.

Toch zal dat niet direct extra banen opleveren. ''Hetzelfde aantal pakketten wordt nu over meer dagen verspreid. Wat er aan bezorgingen op zondag bijkomt, gaat er bij andere dagen van af."
"Het doel van de test is wel om het aantal pakketten te laten groeien. We hopen dat mensen die nu geen pakketjes laten bezorgen omdat ze toch niet thuis zijn, dat wel gaan doen", zegt de woordvoerder van PostNL tegen NU.nl. In dat geval zouden er in de toekomst wel banen bij kunnen komen.
Naast Coolblue zullen ook Mycom, iCentre en Dixons de dienst gaan gebruiken. Deze bedrijven zullen de optie vanaf september aanbieden. Als de proef succesvol is, zal de dienst begin volgend jaar voor alle webwinkels een optie zijn.

Coolblue beschouwt de nieuwe mogelijkheden niet als een proef. Het bedrijf zal doorgaan met het laten bezorgen van pakketten op zondag, ongeacht of PostNL hiermee doorgaat of niet.
Pakketbedrijven DHL en UPS zeggen tegen de NOS dat ze nog geen concrete plannen te hebben om een dergelijke dienst te gebruiken.

http://www.nu.nl/economie(...)zondag-bezorgen.html
pi_142890346
Ik had vandaag twee wijken met normale hoeveelheid zomerpost, en één wijk met aanzienlijk meer post, waarvan heel veel (tientallen) duidelijk van gisteren of eerder, met of zonder sticker..... daar word ik altijd wat wantrouwend van ;)
  woensdag 30 juli 2014 @ 18:10:17 #16
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142890703
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:04 schreef Patoshik het volgende:
PostNL begint een test met het bezorgen van pakketten op zondag. Dat doet het bedrijf met bestellingen die via webwinkel Coolblue worden gedaan.
PostNL gaat pakketten op zondag bezorgen

Dat maken beide bedrijven woensdag bekend. De proef begint eind augustus en duurt drie maanden.
PostNL zegt het eerste postbedrijf op het Europese contintent te zijn dat landelijk zeven dagen per week pakketten bezorgt. Coolblue is naar eigen zeggen de eerste grote webwinkel die zeven dagen per week pakketjes laat bezorgen.
Het gaat om pakketjes die in Nederland en België bezorgd moeten worden. De dienst is gratis, klanten hoeven er niet extra voor te betalen.
Consumenten die hun bestelling voor zaterdag 23.59 uur gedaan hebben, zouden hun producten dan zondag tussen 12.00 en 18.00 uur in handen moeten krijgen.


"Waarom moet ik wachten tot maandag, terwijl ik juist zondag vrij ben? Het was één van de meest gehoorde vragen van onze klanten. En dat is best logisch, als je bedenkt dat 14,3 procent van je leven een zondag is", zegt directeur en oprichter Pieter Zwart van Coolblue.
Klanten kunnen er ook voor kiezen om een op woensdag besteld product op zondag te laten bezorgen. De webwinkel wil hiermee klanten meer controle geven over het bezorgmoment.

Consumenten kunnen echter niet alles op zondag ontvangen. Abonnementen en grote aankopen zoals televisies en wasmachines worden niet op die dag bezorgd.
Een woordvoerder van PostNL laat aan de NOS weten dat het bedrijf verwacht dat meer webwinkels van de dienst gebruik willen maken. Omdat de kans groter is dat de ontvanger thuis is om zijn pakket te ontvangen, verdient PostNL aan de nieuwe dienst.

Toch zal dat niet direct extra banen opleveren. ''Hetzelfde aantal pakketten wordt nu over meer dagen verspreid. Wat er aan bezorgingen op zondag bijkomt, gaat er bij andere dagen van af."
"Het doel van de test is wel om het aantal pakketten te laten groeien. We hopen dat mensen die nu geen pakketjes laten bezorgen omdat ze toch niet thuis zijn, dat wel gaan doen", zegt de woordvoerder van PostNL tegen NU.nl. In dat geval zouden er in de toekomst wel banen bij kunnen komen.
Naast Coolblue zullen ook Mycom, iCentre en Dixons de dienst gaan gebruiken. Deze bedrijven zullen de optie vanaf september aanbieden. Als de proef succesvol is, zal de dienst begin volgend jaar voor alle webwinkels een optie zijn.

Coolblue beschouwt de nieuwe mogelijkheden niet als een proef. Het bedrijf zal doorgaan met het laten bezorgen van pakketten op zondag, ongeacht of PostNL hiermee doorgaat of niet.
Pakketbedrijven DHL en UPS zeggen tegen de NOS dat ze nog geen concrete plannen te hebben om een dergelijke dienst te gebruiken.

http://www.nu.nl/economie(...)zondag-bezorgen.html
Dit.. Omdat JIJ vrij bent moeten WIJ werken.. Onzin
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142890747
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:10 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Dit.. Omdat JIJ vrij bent moeten WIJ werken.. Onzin
Alternatief is dat je geen baan meer hebt omdat de zooi failliet gaat.

Eindelijk een keer vooruitgang bij de post!
  woensdag 30 juli 2014 @ 18:14:29 #18
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_142890825
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:11 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Alternatief is dat je geen baan meer hebt omdat de zooi failliet gaat.

Eindelijk een keer vooruitgang bij de post!
Ik vind het een egoistische opmerking.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_142891006
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:10 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Dit.. Omdat JIJ vrij bent moeten WIJ werken.. Onzin
1. Is van de pakkettendienst, dus postbezorgers komen niet in beeld.
2. Ze kunnen je niet verplichten om op zondag te werken. Dus het is geen móéten.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_142891194
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:14 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ik vind het een egoistische opmerking.
Ik zal je niet neersabelen, maar niets egoïstisch aan. Is gewoon de huidige tijd, en je moet meegaan met je tijd. Vroeger werkten we ook 7 dagen per week, nu dus weer. Ik zie er geen probleem in. Je gaat maar lekker met je baas overleggen als je het er niet mee eens bent, net als ieder ander normaal werkend mens.
pi_142891441
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:11 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Alternatief is dat je geen baan meer hebt omdat de zooi failliet gaat.

En dan ga je je pakje maar halen, de winkel is tenslotte open op zondag.
pi_142891704
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:56 schreef posje het volgende:
Ik had vandaag twee wijken met normale hoeveelheid zomerpost, en één wijk met aanzienlijk meer post, waarvan heel veel (tientallen) duidelijk van gisteren of eerder, met of zonder sticker..... daar word ik altijd wat wantrouwend van ;)
Nou ik heb wel eens meer als 25 stickers lopen plakken, gewoon omdat ze niet hebben opgelet en ik er van alles uit de autowijk in de bundels had zitten. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142891747
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:13 schreef houdjemond het volgende:
Willen er btw nog nog mensen in de OP?

En was prima vandaag inderdaad, weg met die hitte. *O*
Wat schuift dat? :P

Was idd een lekker dagje, morgen graag weer (heb tassen met HaH).
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_142891907
Ik snap dat van die pakketten op zich wel, samen met al die ophaalpunten kan dit denk ik een prima oplossing zijn voor de werkende mens. Bestel zelf ook veel en hier komen ze ook als ik aan het werk ben :P

Zolang mensen de keuze hebben om wel of niet die dag te werken, is er in mijn ogen niets mis mee. De bezorger hier werkt volgens mij al dinsdag t/m zaterdag, dus als die er bijv geen zondag bij wil snap ik dat ook wel. Maar er zullen er echt wel zijn die het wel willen :)

En ja hier ga je wel naar toe, winkels veelal open op zondag, straks pakjes op zondag. Mensen hebben daar duidelijk behoefte aan en daar spelen ze (logisch) op in.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_142892497
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:47 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Nou ik heb wel eens meer als 25 stickers lopen plakken, gewoon omdat ze niet hebben opgelet en ik er van alles uit de autowijk in de bundels had zitten. :)
Dat snap ik, maar dan krijgt de (fiets)bezorger ze de volgende dag niet terug, als het goed is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')