Ja de rem zit door de achterbrug heen, dit is trouwens een foto van de voorvork.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:12 schreef Gripper het volgende:
Au das lelijk. Ik zou denken, t materiaal is daar over het algemeen wel vrij dik, want de rem zit daar ook door de achterbrug heen.
Idd maar wel ff vragen voor de zekerheid.
Thx, er zit 1 lastig stukje in, 2 haakse bochtjes met veel grind op de weg en over twee rechte stukken is de weg vrij slecht.quote:En rap tijdritje! Dat rondje is niet eens heel makkelijk toch.
quote:Op zondag 27 juli 2014 23:01 schreef forty-two het volgende:
Ik ontdekte gisteren dat m'n 130km ritje door de Bourgogne en de Beaujolais me duur is komen te staan.
Ik weet dat een fiets maar een gebruiksmiddel is maar dit doet toch wel pijn, de voorvork en de achterbrug zijn zwaar gehavend door het rijden over vers asfalt met ingestrooid scherp grind.
Spijt komt altijd achteraf...
[ afbeelding ]
Voor de zekerheid bij de FM checken of dit nog kwaad kan qua sterkte van het carbon.
Vandaag wel een lekker dagje gehad, eerste dag terug in NL na 2 weken Frankrijk (met te weinig fietsactiviteit).
Ik wilde graag een keer het tijdritrondje van CS030 (lokale wielrenclub in Utrecht) rond de Rijnenburgpolder rijden om te zien of ik daar een nette tijd voor mezelf kon neerzetten.
Over 11km 39,5 p/u gemiddeld gereden, niet slecht voor dit ouwe hobbelpaard
Daarna nog een beetje rondgezworven en genoten van het lekkere weer.
http://www.strava.com/activities/171549898
's Avonds deze fraaie fles, die ik bij E. Leclerc in Frankrijk op de kop getikt had, met een flinke bak nasi en goed gezelschap van m'n vriendin soldaat gemaakt.
[ afbeelding ]
Garmin 1000? Daar hebben ze navigatiefuncties wel echt naar voren gebracht.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:15 schreef kaasplankje het volgende:
Kijk zoon Garmin is goed in van te voren een route erin zetten, en dan die gaan rijden. Als je random gaat navigeren van A naar B is ie best traag met berekenen.
Ga wel effe die mio checken binnenkort, het zal toch iets voor volgend jaar zijn. Intussen blijf ik een beetje meelezen erover.quote:Op maandag 28 juli 2014 07:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Garmin 1000? Daar hebben ze navigatiefuncties wel echt naar voren gebracht.
Hij laat het aantal bekertjes zien die je hebt.quote:Op zondag 27 juli 2014 21:05 schreef So_Surreal het volgende:
Waarom laat mijn Strava niet het totaal aantal gereden segmenten zien in de feed bij deze activity ?
http://www.strava.com/activities/171559476
quote:Op zondag 27 juli 2014 23:01 schreef forty-two het volgende:
Ik ontdekte gisteren dat m'n 130km ritje door de Bourgogne en de Beaujolais me duur is komen te staan.
Ik weet dat een fiets maar een gebruiksmiddel is maar dit doet toch wel pijn, de voorvork en de achterbrug zijn zwaar gehavend door het rijden over vers asfalt met ingestrooid scherp grind.
Spijt komt altijd achteraf...
[ afbeelding ]
Voor de zekerheid bij de FM checken of dit nog kwaad kan qua sterkte van het carbon.
Vandaag wel een lekker dagje gehad, eerste dag terug in NL na 2 weken Frankrijk (met te weinig fietsactiviteit).
Ik wilde graag een keer het tijdritrondje van CS030 (lokale wielrenclub in Utrecht) rond de Rijnenburgpolder rijden om te zien of ik daar een nette tijd voor mezelf kon neerzetten.
Over 11km 39,5 p/u gemiddeld gereden, niet slecht voor dit ouwe hobbelpaard
Daarna nog een beetje rondgezworven en genoten van het lekkere weer.
http://www.strava.com/activities/171549898
's Avonds deze fraaie fles, die ik bij E. Leclerc in Frankrijk op de kop getikt had, met een flinke bak nasi en goed gezelschap van m'n vriendin soldaat gemaakt.
[ afbeelding ]
Klopt dat aantal calorieën ongeveer wel trouwens ?quote:Op maandag 28 juli 2014 07:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij laat het aantal bekertjes zien die je hebt.
Hele grove indicatie.quote:Op maandag 28 juli 2014 08:10 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Klopt dat aantal calorieën ongeveer wel trouwens ?
Mwah. Tis een soort van inschatting. Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Hangt van zo veel dingen af. Strava ziet niet hoe de wind stond, in wat voor groep je reed, hoe hard je banden waren etc etc etcquote:Op maandag 28 juli 2014 08:10 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Klopt dat aantal calorieën ongeveer wel trouwens ?
Bij mij staat beide.quote:Op maandag 28 juli 2014 08:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah. Tis een soort van inschatting. Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Hangt van zo veel dingen af. Strava ziet niet hoe de wind stond, in wat voor groep je reed, hoe hard je banden waren etc etc etc
En bij mij staat het in kj, niet in cal.
Merk je nou significant verschil of ist een beetje een wassen neus?quote:Op maandag 28 juli 2014 08:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gisteren naar de Maasvlakte 2 gefietst, ik blijf me verbazen over hoe uitgestrekt/gigantisch de havens nou eigenlijk zijn.
Ook een mooi nieuw strand daar trouwens.
Voor het eerst op mn nieuwe 25 mm bandjes trouwens. Niks mis mee.
Op klinkers en slecht asfalt vond ik het echt merkbaar beter rijden ja. Op goed lopend asfalt kon ik geen verschil merken.quote:Op maandag 28 juli 2014 08:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Merk je nou significant verschil of ist een beetje een wassen neus?
Is het niet veel handiger om dat gewoon op gevoel te doen? Met zowel lopen als met fietsen merk ik het vanzelf, met name aan de ademhaling, als ik in het rood kom en daar moet je dus onder zien te blijven. Geen idee welke hartslag bij mij dat precies is. In ieder geval boven de 170 in mijn geval.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:14 schreef Levitas het volgende:
Ik ga vanavond eens een test doen om mijn omslagpunt te bepalen. Ik heb dat tijdens het hardlopen altijd al eens willen doen, want je kunt dan veel specifieker trainen. Helaas was dat met mijn blessure gevoeligheid niet zo verstandig en is het er nooit van gekomen.
Maar jij kan ook zonder hartslagmeter bepalen of je in d1, d2 of d3 zit dus?quote:Op maandag 28 juli 2014 08:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is het niet veel handiger om dat gewoon op gevoel te doen? Met zowel lopen als met fietsen merk ik het vanzelf, met name aan de ademhaling, als ik in het rood kom en daar moet je dus onder zien te blijven. Geen idee welke hartslag bij mij dat precies is. In ieder geval boven de 170 in mijn geval.
Ook dat lukt me best aardig. Ik loop meestal wel met hartslagmeter maar ga niet constant op mijn horloge kijken en ga ook geen waarschuwingen instellen. Maar het is natuurlijk makkelijker te bepalen of je in het rood loopt dan of je in zone d2 of d3 zit.quote:Op maandag 28 juli 2014 08:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar jij kan ook zonder hartslagmeter bepalen of je in d1, d2 of d3 zit dus?
Ondertussen kan ik dat wel redelijk, maar in het begin kon ik dat zeker niet. En ook nu zit ik er bij controle op mn hartslagmeter nog wel eens naast.
Ja, na een tijdje raak je er wel bedreven in, maar ik denk dat het niet "handiger is om dat gewoon op gevoel te doen" als je net begint. Beginners rijden bijna standaard met te hoge hartslag rond.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:04 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ook dat lukt me best aardig. Ik loop meestal wel met hartslagmeter maar ga niet constant op mijn horloge kijken en ga ook geen waarschuwingen instellen. Maar het is natuurlijk makkelijker te bepalen of je in het rood loopt dan of je in zone d2 of d3 zit.
Het ging om het bepalen van het omslagpunt. Mijns inziens kan dat juist beter op gevoel dan met die beschreven methode.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, na een tijdje raak je er wel bedreven in, maar ik denk dat het niet "handiger is om dat gewoon op gevoel te doen" als je net begint. Beginners rijden bijna standaard met te hoge hartslag rond.
Zo doe ik het ook altijd op mijn werk, gewoon op gevoel ipv meten.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het ging om het bepalen van het omslagpunt. Mijns inziens kan dat juist beter op gevoel dan met die beschreven methode.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |