abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:29:54 #1
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142587721
Laatste updates

De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

De trein zou op het moment stilstaan in Donetsk, het is niet bekend of en wanneer de trein verder zal gaan naar Kharkiv. De OVSE en andere experts zouden niet aan boord van de trein zijn.

Op het moment is er een bijeenkomst van de separatisten en vertegenwoordigers van Malaysian Airlines waar de zwarte dozen overgedragen zouden worden door de separatisten.

In New York is de resolutie, opgesteld door Australië, unaniem aangenomen. De resolutie roept op tot volledige samenwerking en openheid van zaken omtrent het onderzoek van alle landen. Minister Timmermans is aanwezig en hield een emotionele toespraak.
http://www.dumpert.nl/med(...)veiligheidsraad.html


Samenvatting persconferentie Rutte op 21 juli 19:20:

• De trein met lichamen is inderdaad vertrokken, gaat eerst naar Donetsk, zal daarna hopelijk verder rijden naar Kharkiv (10-12 uur reistijd)
• Op de trein zijn ongeveer 200 lichamen
• Eenmaal in Kharkiv zullen de lichamen zo snel mogelijk naar Nederland gebracht worden voor onderzoek en identificatie





Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting



De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:




Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident


Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_142587733
Duurde lang
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:30:23 #3
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142587734
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:23 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Maar dat geldt ook voor Borodai..
Die heeft geen benul van internationaal recht...

Daarom duurde dat gister ook zo lang met die dozen..
Was dat niet Borodai die zijn momentje faam probeerde te pakken, "kijk mij eens netjes de spullen overdragen aan echte officials". Hij wil alleen niets via de Oekraïnse regering doen en Nederland wil of moet alles via de Oekraïnse regering doen. Is natuurlijk ook niet de soepele manier.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:30:25 #4
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142587736
10:12 uur
Wat gebeurt er in Charkov?

Gert-Jan Dennekamp over de waarschijnlijke gang van zaken in Charkov: "De treinreis gaat een stuk snller dan verwacht. De bedoeling is dat de Nederlandse experts toegang krijgen en de lichamen in kisten kunnen leggen zodat ze naar Nederland getransporteerd kunnen worden.

De trein komt aan op militair terrein, afgesloten, ook voor pers. Daar wordt de wagons opengemaakt, de lijkzakken eruit gehaald, en in het gebouw ernaast worden ze gescand, gecontroleerd, geregisteerd, dan worden de lichamen in kisten gelegd en dat leidt tot transport naar Nederland.

Ik begrijp dat die handeling nog wel even duurt. Gaat om veel lichamen. Een Oekraïense minister zei dat er in totaal ruim 280 lichamen in de trien liggen. Die moeten allemaal door scanners. De operatie zal vandaag nog wel even duren. Wanneer vliegtuig vertrekt van Charkov nog onduidelijk."
10:01 uur
Persconferentie Rutte live

Persconferentie zenden we uit op Nederland 1, Radio 1 en NPO Nieuws. Exacte tijdstip volgt.
http://nos.nl/liveblog/67(...)ekraine-dag-zes.html
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  Moderator dinsdag 22 juli 2014 @ 10:30:31 #5
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_142587738
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ook nu nog valt het op dat er zo weinig wordt gezegd over de dubieuze rol van de Oekraïne. Want waarom was het luchtruim niet gesloten.. Ik heb hier nog geen enkel plausibel antwoord op gezien. Het enige plausibele dat ik kan bedenken is dat de Oekraïne willens en wetens civiele vliegtuigen over dit gebied heeft laten vliegen in de hoop dat ze werden neergeschoten, (en misschien deden ze het wel zelf) Oekraïne heeft enorm veel baat bij deze vliegramp. Kortom wat mij betreft ziijn zij hoe dan ook hoofdschuldige.
Omdat boven de Oekraïne het luchtruim volgens de maatschappijen veilig was. Inderdaad raar als je kijkt naar het feit dat er ook Oekraïense vliegtuigen uit de lucht waren geschoten, al voor mh17
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:31:00 #6
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142587755
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:30 schreef PicoMMP het volgende:
Duurde lang
Vond ik ook.. dus heb ik t maar gedaan... ^O^
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_142587781
De trein is er!

quote:
10u28 De trein met lichamen is zojuist aangekomen in Charkov. Dit meldt Reuters.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:32:21 #8
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142587787
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:30 schreef Uccie het volgende:

[..]

Was dat niet Borodai die zijn momentje faam probeerde te pakken, "kijk mij eens netjes de spullen overdragen aan echte officials". Hij wil alleen niets via de Oekraïnse regering doen en Nederland wil of moet alles via de Oekraïnse regering doen. Is natuurlijk ook niet de soepele manier.
Ja precies...
En dat geeft dus precies zn kennis aan...
Het is Maleisisch eigendom.. hij hoort er helemaal niet tussen te zitten
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:32:21 #9
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142587788
Militaire experts bevestigen vermoedens dan het vliegtuig is neergehaald met een BUK (SA-11)

http://bcove.me/9mjqqhgo (via http://www.geenstijl.nl/)

Artikel NYT:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142587789
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:28 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, en dat snappen wij weer niet, waarom die mensen daar dat niet snappen. Dat dat gvd het eerste is dat je regelt, dat die mensen daar niet blijven liggen. Dat was voor mij een veel grotere doorn in het oog, dan de schuldvraag an sich ook. Dat hakt in op de mensenrechten, die je ook hebt als je dood bent wmb.
Putin snapt dat wel, volgens mij.
I´m back.
pi_142587796
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:23 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ja. Onze euro's zijn belangrijker voor de Russen dan het gas voor ons is.
Werkelijk? Rusland zou meer problemen hebben als het 3% van z'n gdp verliest dan Europa als het een derde van z'n gastoevoer verliest?
Je verwacht hopelijk niet dat de schaarste netjes verdeeld zou worden onder de lidstaten, dat bvb België gas gaat opgeven om Polen te helpen?
Hoop maar dat het een zachte winter wordt, of er gaan in oosteuropa heel wat mensen doodvriezen, stikken van CO of omkomen in huisbranden veoorzaakt door geimproviseerde houtkachels.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:33:14 #12
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142587815
10:28 uur
EU-ministers bijeen: extra sancties voor Rusland

Minister Timmermans is vandaag dus bij het overleg van de EU-ministers van Buitenlandse Zaken. Komen er strafmaatregelen en zo ja welke?

Lees meer: Hoe ver gaat EU tegen Rusland?

http://nos.nl/liveblog/67(...)ekraine-dag-zes.html
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:33:25 #13
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_142587818
Pak hier je UI:

pi_142587829
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:30 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Omdat boven de Oekraïne het luchtruim volgens de maatschappijen veilig was. Inderdaad raar als je kijkt naar het feit dat er ook Oekraïense vliegtuigen uit de lucht waren geschoten, al voor mh17
Het sluiten van luchtruimen is een taak van nationale overheden, niet van maatschappijen of andere luchtvaartorganisaties, die zijn slechts uitvoerend. Oekraïne is dus verantwoordelijk voor het niet sluiten van hun luchtruim.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:34:02 #15
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142587832
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:33 schreef WhateverWhatever het volgende:
Pak hier je UI:

[ afbeelding ]
Mag dat in een ander topic? dit is NWS
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:34:08 #16
54408 Parzival
Where it happens
pi_142587837
quote:
Een Russische seperatist heeft tegenover een Italiaanse journalist toegegeven dat zijn militie achter het neerhalen van vlucht MH17 zit.

De militant zou deel uitmaken van de brigade Oplot. In Corriere della Sera vertelt hij hoe ze dachten een vliegtuig van het Oekraïense leger te hebben neergehaald. Op de plek van de crash hadden ze parachutisten verwacht om tegen te vechten, maar in plaats daarvan troffen ze de catastrofe aan.

De man vertelt op het station van Torez hoe hij bij het doorzoeken van de rampplek stuitte op het lichaam van een ongeveer vijfjarig meisje. Toen drong het tot hem door dat ze een burgervliegtuig naar beneden hadden gehaald. "Het was vreselijk", aldus de man.

De militant wil anoniem blijven maar vertelt wel dat hij 31 jaar oud is en in een mijn werkt

(geenstijl)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:34:38 #17
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142587850
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:32 schreef Felixa het volgende:
De trein is er!

[..]

bishopk twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 10:32:36 Reuters reporting the train with #MH17 victims' bodies has arrived in Kharkiv reageer retweet
*O*
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142587852
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:33 schreef WhateverWhatever het volgende:
Pak hier je UI:

[ afbeelding ]
Krijg je die trolls achter je aan hoor :')
Woord.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:34:56 #19
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_142587853
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:27 schreef DeJori het volgende:
Militaire experts bevestigen vermoedens dan het vliegtuig is neergehaald met een BUK (SA-11)

http://bcove.me/9mjqqhgo (via http://www.geenstijl.nl/)

Ondertussen, Timmerfrans in Brussel:

Bertine83 twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 10:18:56 Dutch foreign minister in Brussels: .All options are on the table, including economic sanctions' #Russia #MH17 reageer retweet
Als alle optie op de tafel liggen zal ik pleiten voor sancties tegen het misdadige regime in Kiev.
pi_142587858
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:34 schreef Parzival het volgende:

[..]

(geenstijl)
De bewijzen komen wel. Direct en indirect.
I´m back.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:35:37 #21
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142587866
Welke sancties zijn er al?
Toegevoegd: dinsdag 22 jul 2014, 10:27

Tientallen Russen en separatisten hebben een reisverbod voor de Europa en Amerika. De EU heeft 72 personen op een sanctielijst staan, de VS heeft 92 personen gestraft. Ook de financiële tegoeden van deze personen zijn bevroren. De twee lijsten hebben grote overeenkomsten.

De EU heeft ook maatregelen genomen tegen 22 personen van het oude regime van Janoekovitsj. Ze worden verdacht van het wegsluizen van miljarden euro's aan belastinggeld. Ook zij hebben een reisverbod voor Europa en kunnen niet bij hun geld.

De EU heeft de tegoeden van twee bedrijven op de Krim bevroren. De bedrijven zijn overgenomen door separatisten.
Banken

De VS heeft maatregelen genomen tegen tientallen Russische banken en oliebedrijven. Dat gebeurde een dag voor het neerhalen van de MH17. Onder meer de Gazprombank, Rosneft Oil en Novatek kunnen niet meer terecht op de Amerikaanse kapitaalmarkt.

Europa heeft ook de samenwerkingsprojecten stilgelegd op het gebied van onderwijs en zorg

De VS heeft de tegoeden van acht wapenproducenten bevroren. Amerikaanse bedrijven mogen geen zaken meer doen met onder meer kalasjnikov.

http://nos.nl/artikel/677831-welke-sancties-zijn-er-al.html
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:36:28 #22
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_142587880
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:33 schreef WhateverWhatever het volgende:
Pak hier je UI:

[ afbeelding ]
Mensen die blind de propaganda machine geloven :')

De waarheid zal ergens in het midden liggen. Wij als normale stervelingen zullen de waarheid nooit kunnen vaststellen, daarvoor zijn de belangen te groot.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:36:43 #23
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_142587884
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ook nu nog valt het op dat er zo weinig wordt gezegd over de dubieuze rol van de Oekraïne. Want waarom was het luchtruim niet gesloten.. Ik heb hier nog geen enkel plausibel antwoord op gezien. Het enige plausibele dat ik kan bedenken is dat de Oekraïne willens en wetens civiele vliegtuigen over dit gebied heeft laten vliegen in de hoop dat ze werden neergeschoten, (en misschien deden ze het wel zelf) Oekraïne heeft enorm veel baat bij deze vliegramp. Kortom wat mij betreft ziijn zij hoe dan ook hoofdschuldige.
Mee eens, mja tis een mooie kans om naar Poetin uit te halen hé...
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:36:53 #24
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_142587885
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:32 schreef Felixa het volgende:
De trein is er!

[..]

Ik voel toch een soort van opluchting dat de manipulatie met de lijken nu echt over is. Maar het is een hele wrange opluchting.
pi_142587894
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:32 schreef Felixa het volgende:
De trein is er!

[..]

Eindelijk!
Woord.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')