abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 juli 2014 @ 20:40:53 #101
279824 Mansjester
City>United
pi_142570114
Uploaden op Strava is gelukt FastFox en dop :)

Gemiddelde hartslag is 155.Merkte wel dat ik best snel richting 155/ 160 ga, volgens mij is dat redelijk hoog. Nu maar even inlezen hoe dat allemaal werkt
pi_142570397
Is er hier mss iemand van fok!-NH die mij een beetje zou willen helpen met een fietsroute voor mij en een maatje?

Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk natuur, zo weinig mogelijk stuiterweggetjes (klinkers :r ) en halverwege de beste appeltaart van NH :P... Nee zonder dollen, ik ken eigenlijk alleen routes langs provinciale wegen enzo.

Probleem wat ik heb is dat ik graag niet op de zelfde plek het zeekanaal over wil steken, en op het kopje wil eindigen (dus buitenhuizen NH in en ijuiden er weer uit, of bij adam NH in en bij buitenhuizen weer uit, etc)... Maar van boven wormerveer naar buitenhuizen ken ik alleen dat pad langs de autoweg, en richting ijmuiden ben ik onbekend...

Iemand met een goede route van 80-100k? Of zelfs een tip?

Ik zit op strava al een beetje te bladeren door jullie routes maar zie bijna door de bomen het bos niet meer.
pi_142570467
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:40 schreef Mansjester het volgende:
best snel richting 155/ 160 ga
Net begonnen met sporten/fietsen? Had ik ook in het begin, was bijna onmogelijk om lager te fietsen.. zeker met tegenwind. Nu blijft ie makkelijk lager.
  maandag 21 juli 2014 @ 20:56:25 #104
279824 Mansjester
City>United
pi_142570937
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:47 schreef muzas het volgende:

[..]

Net begonnen met sporten/fietsen? Had ik ook in het begin, was bijna onmogelijk om lager te fietsen.. zeker met tegenwind. Nu blijft ie makkelijk lager.
Neuh niet echt, jaartje nu ongeveer. Maar ik heb niet echt het geval dat ik diep ga, kom ook zelden echt moe thuis omdat ik wel een beetje weet dat op die manier trainen niet heel veel zin heeft. Maar alsnog is mn hartslag wel redelijk hoog :{
  maandag 21 juli 2014 @ 21:06:03 #105
117107 MarcoD
.........
pi_142571481
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:46 schreef muzas het volgende:
Is er hier mss iemand van fok!-NH die mij een beetje zou willen helpen met een fietsroute voor mij en een maatje?

Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk natuur, zo weinig mogelijk stuiterweggetjes (klinkers :r ) en halverwege de beste appeltaart van NH :P... Nee zonder dollen, ik ken eigenlijk alleen routes langs provinciale wegen enzo.

Probleem wat ik heb is dat ik graag niet op de zelfde plek het zeekanaal over wil steken, en op het kopje wil eindigen (dus buitenhuizen NH in en ijuiden er weer uit, of bij adam NH in en bij buitenhuizen weer uit, etc)... Maar van boven wormerveer naar buitenhuizen ken ik alleen dat pad langs de autoweg, en richting ijmuiden ben ik onbekend...

Iemand met een goede route van 80-100k? Of zelfs een tip?

Ik zit op strava al een beetje te bladeren door jullie routes maar zie bijna door de bomen het bos niet meer.
http://www.strava.com/routes/656793
Zoiets, even snel getekend
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_142572218
Mooi met Tom gefietst vandaag! 76km. Heuvel op en af. De klimmen zijn hier super. Langer dan in Limburg en geen weg is hier vlak. Mooie klimmetjes met haarspeldbochten en vergezichten.

Yankee, idd geen comomeer. Vianden het Como van Luxemburg ;). Morgen bbqen met Tom en zijn meisje..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_142572309
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:06 schreef MarcoD het volgende:

[..]

http://www.strava.com/routes/656793
Zoiets, even snel getekend
Zou alleen iets anders door Alkmaar rijden (of eromheen) en op de Huygendijk het hele stuk boven het water blijven t/m Ursem. Is een bredere weg met veel mooier asfalt.
  maandag 21 juli 2014 @ 21:21:39 #108
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_142572323
Klinkt goed Patroon! Geniet er van 8-)
.
pi_142572482
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:34 schreef Tommeke het volgende:
Vanmiddag een paar uurtjes met Patroon gefietst. Hij had een route gemaakt en we reden al koud meteen een steil klimmetje op haha. Kon 'm geen moment bijhouden, hij rijdt behoorlijk door bergop.

Behalve de laatste klim, een mooie loper. Dat werk ligt me wel. Patty staat daar op strava nu derde op 3 seconden en ik finishte zo'n 10-15 seconden eerder daar. Helaas geen pc bij me om m'n ritje te uploaden, dus het blijft bij een virtuele KOM ;(

Maar wel heerlijk gefietst. Morgen ff met de dames erbij BBQen!
Haha ja, balen dat ik je daar liet rijden. Je zei we zijn er nog lang niet, bleek nog stukje valsplat te zijn. Denk idd zo'n 10sec. Daar ga ik deze week weer heen. Zit meer in :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_142572814
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:40 schreef Mansjester het volgende:
Uploaden op Strava is gelukt FastFox en dop :)

Gemiddelde hartslag is 155.Merkte wel dat ik best snel richting 155/ 160 ga, volgens mij is dat redelijk hoog. Nu maar even inlezen hoe dat allemaal werkt
Misschien een klein testje doen waarmee je je omslagpunt berekent (op de fiets op de weg, 'echt' onderzoek kan later nog. Je krijgt wellicht 100 euro vergoed van de zorgverzekeraar. Kost je dan 50 euro extra!). Dan kan je een beetje kijken of 155 hoog/laag is. Ik vind het vrij hoog, het is minstens je D2 zone. Als je meer dan twee keer per week kan fietsen, raad ik je aan om toch wat langer te fietsen met een lagere hartslag. Je werkt dan aan een basisconditie waar je op de lange termijn veel profijt van zal hebben.

Als reactie op je latere post: niet moe thuiskomen is exact de bedoeling. Maar je lichaam herstelt ook weer niet zo snel als je zou willen, en trainen heeft pas zin zodra je spieren volledig herstelt zijn (supercompensatie). Tip dus: probeer je hartslag tóch iets omlaag te brengen en wat langer te fietsen. Dan herstel je sneller, en kan je dus vaker fietsen.

Hoe vaak fiets je ongeveer?
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
  maandag 21 juli 2014 @ 21:37:04 #111
117107 MarcoD
.........
pi_142573179
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:21 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Zou alleen iets anders door Alkmaar rijden (of eromheen) en op de Huygendijk het hele stuk boven het water blijven t/m Ursem. Is een bredere weg met veel mooier asfalt.
Hoe zou jij dan door Alkmaar rijden want op deze manier ben je er zo doorheen, zonder erg vervelende punten.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_142573497
Top marco! En bedankt voor je tips kees. Alkmaar is idd wel een punt, ben daar 1 keer doorheengefietst en werd daar niet vrolijk van. Maar dat was op een andere manier...
  maandag 21 juli 2014 @ 21:49:20 #113
117107 MarcoD
.........
pi_142573851
Ik fiets best vaak zo door Alkmaar en op deze manier kom je niet door het centrum en kan je eigenlijk met maar 1 stoplicht de 'stad' doorkruisen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  maandag 21 juli 2014 @ 21:49:41 #114
279824 Mansjester
City>United
pi_142573866
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:30 schreef Loekoe het volgende:

[..]

Misschien een klein testje doen waarmee je je omslagpunt berekent (op de fiets op de weg, 'echt' onderzoek kan later nog. Je krijgt wellicht 100 euro vergoed van de zorgverzekeraar. Kost je dan 50 euro extra!). Dan kan je een beetje kijken of 155 hoog/laag is. Ik vind het vrij hoog, het is minstens je D2 zone. Als je meer dan twee keer per week kan fietsen, raad ik je aan om toch wat langer te fietsen met een lagere hartslag. Je werkt dan aan een basisconditie waar je op de lange termijn veel profijt van zal hebben.

Als reactie op je latere post: niet moe thuiskomen is exact de bedoeling. Maar je lichaam herstelt ook weer niet zo snel als je zou willen, en trainen heeft pas zin zodra je spieren volledig herstelt zijn (supercompensatie). Tip dus: probeer je hartslag tóch iets omlaag te brengen en wat langer te fietsen. Dan herstel je sneller, en kan je dus vaker fietsen.

Hoe vaak fiets je ongeveer?
Ja ik ga denk maar met een lagere hartslag rijden, al zal ik dan echt 23 ofzo rijden als ik een hartslag van 140 wil. Maar ik ga het uitvogelen. En ik rij denk 1 keer per week, maar ga nu in de vakantie wat vaker. En ik had nu ook maar oefenrondje van 40 km, over 2 dagen denk 80 ongeveer :)
pi_142574684
Ook ff snel wat getekend, al vat ik je opmerking over IJmuiden/Buitenhuizen niet helemaal ;)

http://www.strava.com/routes/657268
pi_142574740
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:49 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ja ik ga denk maar met een lagere hartslag rijden, al zal ik dan echt 23 ofzo rijden als ik een hartslag van 140 wil. Maar ik ga het uitvogelen. En ik rij denk 1 keer per week, maar ga nu in de vakantie wat vaker. En ik had nu ook maar oefenrondje van 40 km, over 2 dagen denk 80 ongeveer :)
Ja, een snelheid van 23 is helemaal niet zo gek hoor in D1 zone. :-) Als je het veel doet zul je merken dat je snelheid vanzelf omhoog gaat.

Maar zo te zien heb je niet perse de intentie om heel goed afgetraind te geraken omdat je maar eens per week traint. Als ik jou was zou ik dan de zones lekker laten voor wat het is, en als je dan toch op hartslag wil fietsen dit gewoon in de D2 zone te doen. En om het leuk te maken sprintjes tussen door na bochten enzo om zo snel weer in D2 te raken. :)
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_142575318
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:04 schreef ddx het volgende:
Ook ff snel wat getekend, al vat ik je opmerking over IJmuiden/Buitenhuizen niet helemaal ;)

http://www.strava.com/routes/657268
Thnx! Met die opmerking bedoel ik eigenlijk wat er voor al stond, liever niet op het zelfde punt het zeekanaal over :)

De route die jij tekent is toch deels die noordzeeroute? Die heb ik laatst gedaan en dat was best een end klinkers...
  maandag 21 juli 2014 @ 22:17:37 #118
130803 Gripper
Get a grip
pi_142575374
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha ja, balen dat ik je daar liet rijden. Je zei we zijn er nog lang niet, bleek nog stukje valsplat te zijn. Denk idd zo'n 10sec. Daar ga ik deze week weer heen. Zit meer in :D
Patroon de KOM-jager! Je moet wat nu het zomerstop is :P
En lekker BBQ-en met de kippetjes morgen, dolce vita he! Daarvoor hoef je helemaal niet naar Italië. ben jaloers dat ik er niet bij ben. Vooral om die dames hoor, dat fietsen laat me koud dat snappen jullie :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_142575400
Tja je zit vast aan paar punten waar je kanaal over kan.
Idd klinkers, maar erg mooie omgeving.
pi_142576439
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:17 schreef Gripper het volgende:

[..]

Patroon de KOM-jager! Je moet wat nu het zomerstop is :P
En lekker BBQ-en met de kippetjes morgen, dolce vita he! Daarvoor hoef je helemaal niet naar Italië. ben jaloers dat ik er niet bij ben. Vooral om die dames hoor, dat fietsen laat me koud dat snappen jullie :)
:D
  maandag 21 juli 2014 @ 22:41:51 #121
397924 forty-two
Breinfiets
pi_142576750
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Cool :D

Die ga ik halen voor de winter.
Ik heb er voor de gein 1 op m'n stadsfiets. Als je hem koopt om zichtbaar te zijn zou ik hem links laten liggen, voorwaards geeft ie nul licht en wordt je dus niet gezien :) de weerspiegeling in grote raampartijen is natuurlijk wel weer erg vet als je langsrijdt :D
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
  maandag 21 juli 2014 @ 22:45:43 #122
397924 forty-two
Breinfiets
pi_142576955
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:45 schreef poiuytr het volgende:

[..]


- Draadloze overdracht data, vraag is dat die 100¤ waard? hij moet hoe dan ook aan de lader.
Ik ben er nu wel blij mee dat het mogelijk is nu ik in Frankrijk zit en ik met 2 windows xp en 1 vista laptop met geen mogelijkheid verbinding krijg via de usbkabel. Via BT kan ik toch nog routes op m'n garmin zetten en ritjes op strava zetten.
Ik ben trouwens wel uit m'n hum omdat een fietscomputer van ¤400 niet doet wat ie moet doen :(
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
  dinsdag 22 juli 2014 @ 00:10:31 #123
32474 janatwork
...leeg...
pi_142581028
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:38 schreef Gripper het volgende:

[..]

Klopt, wij hebben die helft nu 2x verkend. Vanaf Rotterdam moet je rekenen op rijden in het donker: tussen Gorinchem en Den Bosch rij je veel over donkere dijken, weggetjes tussen de weilanden, etc.
Tussen den Bosch en Oss veel doorgaande wegen, 1 lang parallel fietspad aan de A59. Tussen Oss en de Maas (Bij Ravenstein) ook weer veel donker boerenland. Na Nijmegen rij je bijna alleen nog maar door bebouwde omgeving, en is er altijd straatverlichting.
De posbank tenslotte is een natuurgebied, dus aardedonker.

Ik zou zeker zorgen voor goede verlichting, je kunt er tenslotte niet vanuit gaan dat je de groep die de beste lampjes heeft de hele tijd kan bijhouden. Je moet in ieder geval zelfvoorzienend zijn mocht je gelost worden of pech krijgen. In ieder geval een hoofdlampje wat op je helm kan, zodat je altijd kijkt naar waar je heen wilt.
En anders een lamp op het stuur.
Wat is de route voor die 24 uurs eigenlijk?
eten!!!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 07:35:43 #124
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142585487
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:46 schreef muzas het volgende:
Is er hier mss iemand van fok!-NH die mij een beetje zou willen helpen met een fietsroute voor mij en een maatje?

Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk natuur, zo weinig mogelijk stuiterweggetjes (klinkers :r ) en halverwege de beste appeltaart van NH :P... Nee zonder dollen, ik ken eigenlijk alleen routes langs provinciale wegen enzo.

Probleem wat ik heb is dat ik graag niet op de zelfde plek het zeekanaal over wil steken, en op het kopje wil eindigen (dus buitenhuizen NH in en ijuiden er weer uit, of bij adam NH in en bij buitenhuizen weer uit, etc)... Maar van boven wormerveer naar buitenhuizen ken ik alleen dat pad langs de autoweg, en richting ijmuiden ben ik onbekend...

Iemand met een goede route van 80-100k? Of zelfs een tip?

Ik zit op strava al een beetje te bladeren door jullie routes maar zie bijna door de bomen het bos niet meer.
http://www.strava.com/routes/659226
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_142585888
Tnx. Nou is dat dus op de zelfde plek t kanaal over, maar verder wel bruikbaar. Ga vanmiddag eens wat proberen uit te stippelen met julie tips.

Dat stuk tussen beverwijk en egmond e.d. is klinkervrij? :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')