quote:Op maandag 23 juni 2014 12:16 schreef 111210 het volgende:
[..]
dit gaat om cmos sensors, die zitten in bijna alle video camera's, gaat niet om de kwaliteit maar om technische verwerking van het dynamisch bereik
quote:Op maandag 23 juni 2014 12:17 schreef SunChaser het volgende:
Oh we hebben er nog zo een die met statiatiekn en diagrammen komt, ten eerste ligt t aan waar je het voor gebruikt, ten tweede hoe het eruit ziet in het geheel. Als ik een film maak over een nachtelijk bezoek aan een spookhuis dan is 128.000 iso nog acceptabel, of als ik iemand stiekum film tijdens een misdaad. De ene keer is 800 iso al lelijk, de andere keer kom je weg met het uiterste
Je hele reactie klopt niet, zie afbeelding van m'n vorige post.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:19 schreef 111210 het volgende:
[..]
ik gaf alleen een reactie over het dynamisch bereik bij hogere iso waarden dat dit meer wordt, heb zeker niet gezegd dat het er dan beter uit ziet, beter lezen voordat je meteen zo reageert
vanaf 800 ga je in je lowight naar beneden maar in je highlights omhoogquote:Op maandag 23 juni 2014 12:23 schreef Susteren het volgende:
ook op de Arri zie je dat hogere iso's een lagere dynamic range betekenen.
Dat tabel is gemaakt door mensen die maanden lang aan firmware werkten om de dynamic range te verbeteren, die zuigen dat echt niet uit hun duim.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:23 schreef 111210 het volgende:
het is beide een cmos sensor, dus je kan wel wat vergelijken zolang het niet om de kwaliteit gaat)
bij cmos is het over het algemeen zo dat hogere iso waardes een hoger dynamisch bereik betekend, wellicht bij de 5d niet (wat ik vreemd zou vinden) want zowel, sony, canon met de C serie, arri en red geven bij hun technische specificaties aan dat dat wel zo is.
vandaar dat het me sterk lijkt als de 5d dan juist het tegenovergestelde zou zijn.
Juist, dat betekend niet dat de dynamic range verbeterd?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:24 schreef 111210 het volgende:
[..]
vanaf 800 ga je in je lowight naar beneden maar in je highlights omhoog
daarom zeg ik ook dat ik dat vreemd vind omdat dat bij andere camera's het tegenovergestelde isquote:Op maandag 23 juni 2014 12:25 schreef Susteren het volgende:
Dat tabel is gemaakt door mensen die maanden lang aan firmware werkten om de dynamic range te verbeteren, die zuigen dat echt niet uit hun duim.
Laat mij eens één (legitiem) bewijs zien dat een hogere ISO een beter dynamisch bereik zou betekenen? Want volgens mij is dat echt de grootst mogelijke onzin, over welke sensor of merk je het dan ook hebt.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:23 schreef 111210 het volgende:
het is beide een cmos sensor, dus je kan wel wat vergelijken zolang het niet om de kwaliteit gaat)
bij cmos is het over het algemeen zo dat hogere iso waardes een hoger dynamisch bereik betekend, wellicht bij de 5d niet (wat ik vreemd zou vinden) want zowel, sony, canon met de C serie, arri en red geven bij hun technische specificaties aan dat dat wel zo is.
vandaar dat het me sterk lijkt als de 5d dan juist het tegenovergestelde zou zijn.
Vergeet de formfactor niet!quote:Op maandag 23 juni 2014 21:25 schreef Susteren het volgende:
Iemand trouwens al eens aan de AX1 gedacht? Geen verwisselbare objectieven natuurlijk, maar een prima sensor, 60fps 4k ( ),ingebouwde nd filter en een fijn objectief.
verpakt ie glas of bestaat ie uit glas?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:51 schreef hoink581 het volgende:
Iemand tips om een verpakkingsmachine (formaat middelgrote auto) te belichten?
Veel glas.
Bestaat uit glas. Het is een soort glazen kist dus je ziet het proces. Probleem is dat hij in een donkere omgeving staat.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
verpakt ie glas of bestaat ie uit glas?
Daglichtlampen plaatsen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:58 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Bestaat uit glas. Het is een soort glazen kist dus je ziet het proces. Probleem is dat hij in een donkere omgeving staat.
Achtergrond is verpakkingsmateriaal.
Mijn specifieke vraag zou eerder zijn hoe je het een beetje chic kan uitlichten. Tot nu toe heb ik alleen nog maar interviews uitgelicht, dus ik vroeg me af of er een speciale opzet is om zoiets te belichten.quote:
Sja, als je details van de machine filmt kun je t apart belichten maar full frontal is lastigerquote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:01 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Mijn specifieke vraag zou eerder zijn hoe je het een beetje chic kan uitlichten. Tot nu toe heb ik alleen nog maar interviews uitgelicht, dus ik vroeg me af of er een speciale opzet is om zoiets te belichten.
Wat heeft daglicht of tungsten met de grootte van een object in het donker te maken?quote:
Dat t niet meer in t donker isquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:27 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat heeft daglicht of tungsten met de grootte van een object in het donker te maken?
Nee maar wat heeft daglicht of tungsten daarmee te maken? Hij vraagt hoe je het het beste kunt belichten, met wat voor een lichtaccecoires oid. Of dat nu op 5600k of 3200k is doet er totaal niet toe als het toch donker is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |