abonnement Unibet Coolblue
pi_140937497
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:52 schreef Felixa het volgende:
Wat ben ik blij dat ik gisteren naar het concert in Wenen ben geweest! Wat een avond... Ik snapte al niet waarom hij nou naar Oostenrijk of all places ging voor een concert maar nu snap ik het. Prince+Weens publiek=ware liefde! Wat een stomende, zwetende, kolkende mensenmassa was dat in de golden circle. Alles werd luidkeels meegezongen, sowieso deed het publiek alles net even wat langer mee dan anders (handen klappen, armen zwaaien etc). Hij was zelf ook duidelijk in zijn nopjes. Controversy heb ik nooit beter gehoord en zijn gegil bij The Beautiful Ones ging door merg en been. Ik weet niet meer hoe vaak ie terug kwam voor nog een toegift... Volgens mij veegde hij op een gegeven moment, toen hij van het podium liep, zelfs een paar traantjes weg. Setlist ook super met oa Empty Room, Bambi en Sometimes It Snows In April. En het publiek mee laten scanderen, daar leent Vienna zich ook lekker voor. Vieeeeeeenna! Topavond! Tikkeltje beter nog dan Amsterdam. Absolute buitenklasse. Ik ben gelukkig en blij. :-)
Wauw, super vet! Gelijk een paar dagen vakantie van gemaakt?

Ik hoop dat er een bootleg van komt! Ben benieuwd hoe het publiek dan te horen is :P
pi_140966509
Ja meteen een weekend de toerist uitgehangen, al viel dat niet mee want het was 33 graden. :')
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 juni 2014 @ 12:46:28 #28
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_141196234
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:18 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

Je schijnt ze ook als cockring te kunnen gebruiken. :9
Ehhh, hmmm, ehhh, psst, hoe krijg je ze weer af?
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:54:15 #29
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_141196439
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:46 schreef Days-Of-Wild het volgende:

[..]

Ehhh, hmmm, ehhh, psst, hoe krijg je ze weer af?
Onder heel koud water houden totdat 'ie krimpt en dan doorknippen (het bandje, niet je piemel)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  Redactie Frontpage maandag 23 juni 2014 @ 22:38:31 #30
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_141471135
Nieuw album! Nog nieuwer dan het laatste nieuwe, dat overigens ook niet uitgebracht is/wordt. Blijft een feestje die man.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_141471921
quote:
A late-night taste of Prince's new music

Article by: JON BREAM Updated: June 23, 2014 - 10:01 AM
He offered samples of a funky solo album but expressed frustration with the slow-grinding wheels of the record business.

Prince marches to his own time. We’ve known that for years.

His guy called late Saturday night while I was reviewing the Bruno Mars concert at Xcel Energy Center: Prince wants to play you his new album tonight.

When you arrive at Paisley Park, you switch to Prince time. After nearly an hour’s wait, I was ushered into Studio B about 1 a.m. All three members of 3rdEyeGirl were there, as well as two of their spouses, who work for Prince, plus Prince’s road manager and a reporter from Fox 9. But no Prince.

This is a new Prince album, not to be confused with the one he made with 3rdEyeGirl, “Plectrum Electrum,” which hasn’t been released. The ever-prolific Rock Hall of Famer hasn’t issued an album in the United States since 2009.

My next two hours at Paisley Park would be filled with funk, frustration and funny lines — all courtesy of Prince.

Engineer/producer Joshua Welton, husband of 3rdEyeGirl drummer Hannah Ford Welton, sat at the Studio B console, pushing the buttons. The long, opening tune, “The Gold Standard,” was percolating electro-funk, an update of classic Prince with a lyric that referenced the notions of “wild and rude” from his previous days. The second selection was a complex electronic discourse that was hard to grasp first time around.

Suddenly, the phone rang. It was Prince. Via speaker phone, we chatted. He said he believed in albums, not singles: “I’ve finally got something that is a cohesive statement.”

He didn’t mention the album’s title or release date. But he did discuss the difficulties of getting in contact with top executives at Warner — his old label, with which he signed a new deal this spring — and complained about how slowly wheels turn in the record business.

“Every No. 1 song, every Top 10 song, every song in the Top 40 is at least six months old,” he said. “We should be able to make music and put it out now.”

He also carped about radio, wondering if program directors really direct their programs. “I don’t need to be on the radio,” he said. “I’ve been on the radio all my life.” But he wants to hear new, young artists on the radio.

Those are old complaints from Prince. At least he was happy that this new project was made without a record label looking over his shoulder. The album was recorded mostly with just him and Welton, whom he touted as a rising producer.

Prince explained that the next song, “This Could Be Us,” was inspired by a meme of him and Apollonia riding on a motorcycle, clearly a scene taken from the 1984 movie “Purple Rain.” It’s a joyful ballad with some ecstatic Prince vocalizing.

The ensuing number was a remix of “Funk ’n’ Roll,” a single he made with 3rdEyeGirl this year. Funkier and nastier than the original, it lived up to the title.

After hearing me praise his new recording, Prince asked if I had any money in my pocket and would I spend it on his new album.

“I spent most of it at Bruno Mars,” I said. “But I have plastic.”

“We don’t take plastic around here,” he said.

Rapping with Rita

Ever impatient, Prince asked Welton to play a tune they made recently with British pop sensation Rita Ora. It’s a rare rap song on which the music was as aggressive and menacing as the rapping.

Prince talked about the urgency of releasing that tune because with Ora “time is money.” As a celebrity with lots of endorsements, she makes money walking out of the house wearing a certain kind of makeup or sunglasses, he explained.

Before Prince invited everyone to go to another room to watch a video of his recent Paris performance with 3rdEyeGirl, our ever-gracious but unseen host asked if anyone was hungry. The answer around the room was “No.”

“Good,” he said. “Then I don’t have to come cook for you again.”
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_141476582
Duet met Rita Ora mag van mij weg blijven van de plaat, als hij ooit echt uit gaat komen.
  Redactie Frontpage dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:51:46 #33
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_143857419
Niemand enthousiast over de nieuwe CDs :')
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_143857981
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:51 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Niemand enthousiast over de nieuwe CDs :')
Eigenlijk niet zo. Zijn nieuwe werk kan mij vaak maar matig bekoren. Live vind ik hem geniaal, maar verder hoor ik het wel als het beschikbaar is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:08:59 #35
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143858066
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet zo. Zijn nieuwe werk kan mij vaak maar matig bekoren. Live vind ik hem geniaal, maar verder hoor ik het wel als het beschikbaar is.
Ja dat, behalve dan dat ik niet eens download :')
Ik hoor de live versies wel verschijnen.
Clouds was op de radio, ik schaamde me dood :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:20:05 #36
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_143858518
Leuk dat er EINDELIJK nieuwe albums komen. Ik ga zo even het nieuwe "clouds" op Deezer beluisteren. Verrassend trouwens hoe snel dit nummer op Deezer staat.
Ik denk ook niet dat ik de platen ga kopen, als ik ze ook gewoon op streaming heb.

Mening over clouds volgt...

PS; eigenlijk vind ik het absurd.De man maakt als twintiger enkele zeer volwassen klinkende albums (ik denk specifiek aan mijn persoonlijke favorieten Parade en SoT), maar nu vind ik het vaak muziek van een puber met net haar op zijn...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_143858820
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:08 schreef oh-oh het volgende:

Ja dat, behalve dan dat ik niet eens download :')
Ik hoor de live versies wel verschijnen.
Clouds was op de radio, ik schaamde me dood :')
Voor de goede orde: met beschikbaar doel ik niet op illegaal downloaden oid... Ik ben nog van het kopen van muziek.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:50:14 #38
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143859791
Laydown vind ik wel echt een tof nr trouwens!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:50:32 #39
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143859801
Oh en Funknroll ook!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:54:21 #40
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_143863005
Clouds nu een paar keer gehoord. Gewoon lekkere albumtrack, maar niet echt een single. Niets mis mee,
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:17:44 #41
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_143864341
Ik heb het nieuwe nummer Clouds geluisterd en daar wordt ik niet echt vrolijk van. Weer zo'n afgezaagd en saai R&B deuntje, net als Breakfast Can Wait.

Het lijkt wel of Prince sinds Emancipation (Big White Mansion, Somebody, Somebody) steeds vaker van dit soort ´standaard´ R&B-liedjes maakt en waarom? Om nog mee te kunnen doen met de Ushers en Rihanna's van deze tijd?
Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
pi_143867315
Volgens mij valt er best nog wat te maken van veel nieuwe nummers, live klinken ze IMO vaak al een stuk beter. Een top-producer zou wonderen doen, maar Prince wil het per se allemaal zelf doen. er was een tijd dat het goed werkte en hij de toon zetten, maar dat is heel lang geleden.
pi_143870407
Clouds is best een tof nummer. kwa tekst stelt het weinig voor. maar de sound van het nummer, is wel erg fijn.
Ben benieuwd naar de 2 nieuwe albums. kijk er in elk geval erg naar uit. eindelijk weer eens nieuwe platen.
  Redactie Frontpage vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:42:30 #44
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_143967686
Hij moet inderdaad eens niet zo eigenwijs zijn en een producer erbij nemen. Hij zal vast t nummer van Susan Rogers nog wel ergens hebben. Live klinkt het altijd een stuk beter, waarom kan hij het dan niet zo opnemen, met datzelfde gevoel?
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_143971198
Wat is er mis met R&B doen? Call my name is een van mijn favoriete nummers van Prince.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:30:26 #46
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_143975984
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat is er mis met R&B doen? Call my name is een van mijn favoriete nummers van Prince.
Veel van de tegenwoordige R&B heeft nog maar weinig met de originele R&B uit de jaren 50 en 60 te maken: dat was een vaak rauwe mix van soul en blues.

Wanneer ik het ´nu´ over R&B heb, bedoel ik van die gladgestreken, voorspelbare R&B waar nu de hitparade mee vol staat. Eigenlijk is het meer een soort pop met wat soul en hip-hop elementjes, maar zonder de 'echte' soul die die oude soul-platen vaak wel hadden.
Wat mij betreft is het 'fout' gegaan in het midden van de jaren negentig, toen je bands als New Edition en artiesten als Toni Braxton en Mariah Carey kreeg. R&B werd toen steeds meer plastic en inwisselbaar, mede door die vervelende uithalen (kijk eens hoeveel octaven ik kan zingen), standaard-achtergrondkoortjes en voorspelbare teksten.

Wanneer ik naar Prince kijk, maak ik onderscheid tussen 'soul-nummers' van hem en R&B nummers: Adore vind ik bijvoorbeeld een geweldig nummer in traditionele soul-stijl, hoewel er ook meerdere typische Prince-gekkigheidjes in zitten (het gebruik van de harp, dat engelenkoor op het eind) en ondanks de drummachine klinkt het nog steeds lekker organisch.
Latere nummers als Dark, Willing and Able en On the Couch vind ik ook meer soul dan R&B. Call my Name vind ik een redelijk nummer: ook in de oude soul-stijl, maar iets te gelikt en voorspelbaar naar mijn smaak.

Op Emancipation kreeg je opeens nummers die klonken als de R&B in de hitparade: meer 'plastic' qua productie, met die voorspelbare achtergrondkoortjes en gewoon minder 'soulvol' wat mij betreft.
Daarna begon hij steeds vaker nummers te maken als The Greatest Romance, Incense and Candles, Chocolate Box e.d. Tja.. als ik naar een plaat van Chris Brown of Rihanna wil luisteren dan koop ik die wel, maar ik hoor het liever niet in de muziek van Prince.
Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
pi_144907751


Prince is Prince
standaarddrinker
  vrijdag 26 september 2014 @ 09:52:03 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_144917086
PE en AOA staan al op Deezer!

Heb net PE kunnen beluisteren. Eerste indruk is positief: het klinkt tenminste als een coherent album en niet als een verzameling losse nummers. Deze Funk 'n Roll versie bevalt me ook beter.
OK, Hannah zingt op aardig wat nummers, maar ikzelf heb daar geen probleem mee.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:57:10 #49
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_144932082
Zo, effe spotify luisteren nu.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:29:19 #50
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_144933201
Is AOA een direct vervolg op The Gold Experience ofzo?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')