abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 13 mei 2014 @ 17:51:37 #201
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_139912755
quote:
ik zeg NEEN. je kan je aandacht maar op 1 ding tegelijk richten
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 mei 2014 @ 18:01:20 #202
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139913005
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 10:53 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat zou ik wel willen. Maar werkt OS X al met ARM?
Ja
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:02 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Je weet dat een intel chip nog steeds rondjes om een arm loopt (http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-2635QM-vs-Apple-A7). Je zult grotere ipads krijgen maar echt geen arm macbook (kun je al de software opnieuw schrijven want wie zit er op een uitgekleden Photoshop versie te wachten).
De A7 is al vergelijkbaar met een C2D. De A7 tov een A6 was iets van een factor 2 sneller. Wie weet wat de A8 al niet kan. En aangezien OSX heel goed met multi-cores kan omgaan zou je voor een macbook natuurlijk een quadcore A8 kunnen krijgen.

En hoezo een uitgekleede versie van photoshop? Als OSX gecompiled is voor ARM is dat nergens voor nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 13-05-2014 19:12:27 ]
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:38:58 #203
368300 FredVleespet
Say my Name
pi_139914126
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:51 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

ik zeg NEEN. je kan je aandacht maar op 1 ding tegelijk richten
Ik zou het wel willen. Soms is het wel handig om een browser open te hebben en tegelijk twitter/pages/kalender om maar iets te noemen.
pi_139914326
quote:
Benieuwd of de iPad 2 dan nog ondersteund wordt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:46:42 #205
368300 FredVleespet
Say my Name
pi_139914396
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:44 schreef Aether het volgende:

[..]

Benieuwd of de iPad 2 dan nog ondersteund wordt.
Misschien wel iOS8 maar zonder splitscreen. iPad mini word ook nog verkocht en die is gelijk aan de iPad2, zou dus vreemd zijn als die iOS8 al niet meer krijgt.
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:51:20 #206
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_139937177
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:01 schreef Swetsenegger het volgende:

En hoezo een uitgekleede versie van photoshop? Als OSX gecompiled is voor ARM is dat nergens voor nodig.
Erhm Nee. Je compilt de code (voor elke applicatie die je wilt daaien dus niet alleen het os) altijd voor een platform en ARM is een ander platform dan x86. Dus nee dat gaat niet zo maar draaien. Verder is elke nieuwe Intel chip (en geheugen controller) 10X (!!!) zo snel. Daarnaast staat Intel ook niet stil. I serie chip worden ook steeds zuiniger EN sneller.

En waar ga je deze langzame macbook voor gebruiken? Kun je net zo goed een ipad met keyboard gebruiken. Ja de batterij gaat dan 3 dagen mee maar je moet ook overal 10x zolang op wachten wil je hem als vervanger van je huidige macbook (incl bij behorden apps) willen gebruiken.


BTW: de C2D is 4x zo snel als een A7 http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core2-Duo-E8400-vs-Apple-A7
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 mei 2014 @ 14:08:20 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139945312
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:51 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Erhm Nee. Je compilt de code (voor elke applicatie die je wilt daaien dus niet alleen het os) altijd voor een platform en ARM is een ander platform dan x86. Dus nee dat gaat niet zo maar draaien.
Eh ja, je denkt niet dat apple dan nieuwe SDK uitbrengt waarin je dat relatief eenvoudig kan doen. Ze hebben al vaker een architectuur change gehad,

quote:
Verder is elke nieuwe Intel chip (en geheugen controller) 10X (!!!) zo snel. Daarnaast staat Intel ook niet stil. I serie chip worden ook steeds zuiniger EN sneller.
Je baseert je nog steeds op wat er NU is.

quote:
En waar ga je deze langzame macbook voor gebruiken? Kun je net zo goed een ipad met keyboard gebruiken. Ja de batterij gaat dan 3 dagen mee maar je moet ook overal 10x zolang op wachten wil je hem als vervanger van je huidige macbook (incl bij behorden apps) willen gebruiken.
Wederom ge je er vanuit dat het langzaam is. Daarnaast denk ik dat het overgrote deel van de MBA's gebruikt worden voor een beetje tekstverwerken, mailen en surfen en misschien wat php ontwikkeling en licht photoshopwerk. Dat kan ondertussen allemaal al in een browser op een PC van 6 jaar oud.

quote:
Intel core2duo geekbench 3: 2090
Apple A7 geekbenche 3: 2564

http://browser.primatelabs.com/processor-benchmarks
http://www.computingcompendium.com/p/arm-vs-intel-benchmarks.html
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:36:13 #208
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_139946342
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[quote]
Eh ja, je denkt niet dat apple dan nieuwe SDK uitbrengt waarin je dat relatief eenvoudig kan doen. Ze hebben al vaker een architectuur change gehad,
Ja en hoe lang duurde het toen alles recht getrokken was? Het is echt wat meer werk dan even een nieuwe SDK downloaden.

quote:
Je baseert je nog steeds op wat er NU is.
En jij vergeet dat Intel net zo hard aan het ontwikkelen is. Als je een chip krijgt van Intel die een fractie meer stroom verbruikt maar 10x zo snel is dan weet ik het wel

quote:
Wederom ge je er vanuit dat het langzaam is. Daarnaast denk ik dat het overgrote deel van de MBA's gebruikt worden voor een beetje tekstverwerken, mailen en surfen en misschien wat php ontwikkeling en licht photoshopwerk. Dat kan ondertussen allemaal al in een browser op een PC van 6 jaar oud.

Dus voor het zelfde geld ja met minder genoeg nemen. Zullen vast mensen zijn maar veel zullen het er zeker niet worden. Je koopt een Mac met het vooruitzicht dat hij over 4 jaar nog snel is. Als je nu al met achterstand begint. Het toepassen van een filter zal op de ARM echt langer gaan duren dan op de Intel.
Wat is volgens jou dan de uniek selling point van de Macbook met ARM?


We zullen het wel zien maar het verschil tussen een ipad en een macbook met arm is wat mij betreft te klein als ik toch maar beetje ga internetten. Want de macbook gaat echt meer kosten dan een ipad. Zeker tegen de 1000 euro aan.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_139947371
Denk dat dit het juiste topic is voor deze vraag:

Heb sinds 2 jaar een iPhone en sinds gisteren een iPad. Alles lekker syncen, maar op mijn iPad komen maar iets van 25 foto's van mijn iPhone (alleen de meest recente). Nou las ik ergens iets dat foto's niet langer dan 1 maand in iCloud zitten en daarna dus niet meer gesynced worden. Dit was echter een oude post op een forum, dus ik vraag me af in hoeverre dat nog steeds het geval is..

Hoe krijg ik het beste al mijn foto's van iPhone naar iPad, dus niet alleen de meest recente?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 mei 2014 @ 15:11:57 #210
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139947434
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:36 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Ja en hoe lang duurde het toen alles recht getrokken was? Het is echt wat meer werk dan even een nieuwe SDK downloaden.
Dat ging verdomd snel. Ik kan me niet herinneren uberhaupt rosetta nodig gehad te hebben.

quote:
En jij vergeet dat Intel net zo hard aan het ontwikkelen is. Als je een chip krijgt van Intel die een fractie meer stroom verbruikt maar 10x zo snel is dan weet ik het wel
Maar dat weet je niet. Vooralsnog gebruiken ze veel meer stroom en heeft Apple met de A7 in 2 jaar tijd enorme performance sprongen gemaakt tot het niveau dat ze een arm processor hebben met dezelfde performance als een late 2010 macbook.

quote:
Dus voor het zelfde geld ja met minder genoeg nemen. Zullen vast mensen zijn maar veel zullen het er zeker niet worden. Je koopt een Mac met het vooruitzicht dat hij over 4 jaar nog snel is. Als je nu al met achterstand begint. Het toepassen van een filter zal op de ARM echt langer gaan duren dan op de Intel.
Wat is volgens jou dan de uniek selling point van de Macbook met ARM?
Hoezo voor hetzelfde geld :? De arm procs zijn vele malen goedkoper dan intel procs

quote:
In particular, Wang noted that the processor in a MacBook Air is estimated to account for 22 percent of the notebook's bill of materials. In contrast, the processor in a 128-gigabyte iPad is estimated to represent just 4 percent of the total cost to Apple.
USP zal een fanless volledig stille notebook zijn die minder warm wordt, welke native iOS apps EN OSX zou kunnen draaien voor een significant lagere prijs. Zelfs wanneer je een quadcore A8 zou bouwen zou de prijs lager kunnen liggen en performance op par.

quote:
We zullen het wel zien maar het verschil tussen een ipad en een macbook met arm is wat mij betreft te klein als ik toch maar beetje ga internetten. Want de macbook gaat echt meer kosten dan een ipad. Zeker tegen de 1000 euro aan.
Dat denk ik niet want dat kost de huidige 13"MBA.

[ Bericht 1% gewijzigd door Swetsenegger op 14-05-2014 16:36:45 ]
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:21:56 #211
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_139955669
Ik ga een cd met mp3's branden :o dat is echt lang geleden, maar mijn nieuwe auto heeft geen fm ontvangst maar wel cd, ik kan me niet herinneren dat ik de brander eerder heb gebruikt in mijn mbp :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:26:50 #212
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_139955862
Hoe brand ik muziek uit itunes op een cd ?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 mei 2014 @ 19:36:11 #213
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:46:29 #214
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_139959397
quote:
2s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:26 schreef DaMook het volgende:
Hoe brand ik muziek uit itunes op een cd ?
Damn, is het alweer 2004? :o
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator woensdag 14 mei 2014 @ 21:04:27 #215
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_139960173
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Damn, is het alweer 2004? :o
mn vaders auto uit 2011 had geen standaard aux jack dus ja. (daarvoor dus die CD :') )
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:21:50 #216
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_139975311
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat ging verdomd snel. Ik kan me niet herinneren uberhaupt rosetta nodig gehad te hebben.

[..]

Maar dat weet je niet. Vooralsnog gebruiken ze veel meer stroom en heeft Apple met de A7 in 2 jaar tijd enorme performance sprongen gemaakt tot het niveau dat ze een arm processor hebben met dezelfde performance als een late 2010 macbook.

[..]

Hoezo voor hetzelfde geld :? De arm procs zijn vele malen goedkoper dan intel procs

[..]

USP zal een fanless volledig stille notebook zijn die minder warm wordt, welke native iOS apps EN OSX zou kunnen draaien voor een significant lagere prijs. Zelfs wanneer je een quadcore A8 zou bouwen zou de prijs lager kunnen liggen en performance op par.

[..]

Dat denk ik niet want dat kost de huidige 13"MBA.
Wat je mist op ARM is visualisatie. Dus vergeet maar Parallels of Virtualbox (binnen ons bedrijf noodzakelijk als je met Mac werkt), dus ook geen overgangsfase. Je zit met de apps die er op dat moment zijn.

Dat de performance on par is misschien mogelijk hoewel ik het erg betwijfel maar als ik nu een laptop koop moet hij ook nog de komende releases van software snel zijn (maw software wordt steeds zwaarder omdat de hardware het toestaat, zie je oude iphones en computers die steeds langzamer worden).
Dus hij moet sneller zijn dan wat ik nu heb. Niet wat even langzaam is als paar jaar geleden.
De prijs van een ipad 128gb kost ook al 750 euro. Met groter scherm en alu behuizing wordt hij niet goedkoper (meer dan 200 euro) dan de huidige macbook air.

Voor werk is fangeluid (zou niet weten wanneer ik er echt ooit last van had) en warmte echt een non issue evenals ipad apps die ik zou missen of stroom (de nieuwe air gaat met gemak een werkdag mee).

Het mooi van de ipad is de afmeting voor de dingen waarvoor je hem gebruikt.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 mei 2014 @ 17:46:20 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139989916
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:21 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Wat je mist op ARM is visualisatie. Dus vergeet maar Parallels of Virtualbox (binnen ons bedrijf noodzakelijk als je met Mac werkt), dus ook geen overgangsfase. Je zit met de apps die er op dat moment zijn.
Je gaat toch ook geen bedrijfsapplicaties draaien op een instap mac.

quote:
Dat de performance on par is misschien mogelijk hoewel ik het erg betwijfel maar als ik nu een laptop koop moet hij ook nog de komende releases van software snel zijn (maw software wordt steeds zwaarder omdat de hardware het toestaat, zie je oude iphones en computers die steeds langzamer worden).
Ik heb ruim 4 jaar met mijn vorige macbook gedaan, met alle software up to date en ik had niet het idee dat hij onwerkbaar traag was na. Je blijft uit het oog verliezen dat dit een goed presterende laptop is voor thuisgebruik Niet voor business. Daar is een pro voor.
quote:
De prijs van een ipad 128gb kost ook al 750 euro. Met groter scherm en alu behuizing wordt hij niet goedkoper (meer dan 200 euro) dan de huidige macbook air.
Ik zou niet weten waarom niet. Als een processor $ 40,- of $ 200,- kost maakt nogal een verschil.

quote:
Voor werk is fangeluid (zou niet weten wanneer ik er echt ooit last van had) en warmte echt een non issue
Fijn. Nogmaals, het is geen werkloptop. En iedereen die SMC fancontrol heeft draaien snapt waarom lagere temperaturen een winst is.

quote:
evenals ipad apps die ik zou missen of stroom (de nieuwe air gaat met gemak een werkdag mee).

Het mooi van de ipad is de afmeting voor de dingen waarvoor je hem gebruikt.
Vind jij :)
pi_139990428
Hooi,

Ik zag dat de Macbook Air's een drop hadden qua prijs dus dit lijkt me het moment om te gaan kopen met de afgelopen update van vorige maand. Mijn vraag is, is de standaard I5 en 4GB RAM genoeg als je bijv. niet aan dingen zoals video bewerking, foto bewerking etc doet?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 mei 2014 @ 18:18:46 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139990835
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:01 schreef davedavy het volgende:
Hooi,

Ik zag dat de Macbook Air's een drop hadden qua prijs dus dit lijkt me het moment om te gaan kopen met de afgelopen update van vorige maand. Mijn vraag is, is de standaard I5 en 4GB RAM genoeg als je bijv. niet aan dingen zoals video bewerking, foto bewerking etc doet?
Alleen surfen, videootje kijken, beetje tekstverwerken? Ja... meer dan zat.
  donderdag 15 mei 2014 @ 18:19:02 #220
230788 n8n
Pragmatisch
pi_139990846
Video bewerken minimaal 8gb, foto ook wel tenzij je daarnaast vrijwel niks open wilt hebben staan.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  Moderator donderdag 15 mei 2014 @ 18:20:26 #221
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_139990887
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:01 schreef davedavy het volgende:
Hooi,

Ik zag dat de Macbook Air's een drop hadden qua prijs dus dit lijkt me het moment om te gaan kopen met de afgelopen update van vorige maand. Mijn vraag is, is de standaard I5 en 4GB RAM genoeg als je bijv. niet aan dingen zoals video bewerking, foto bewerking etc doet?
Ligt eraan wat voor videobewerking. 4K materiaal op fcp X is iets anders dan 1080p op imovie
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 mei 2014 @ 18:27:49 #222
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139991062
Hij doet NIET aan video en foto bewerking....
  donderdag 15 mei 2014 @ 18:34:57 #223
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139991225
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:01 schreef davedavy het volgende:
Hooi,

Ik zag dat de Macbook Air's een drop hadden qua prijs dus dit lijkt me het moment om te gaan kopen met de afgelopen update van vorige maand. Mijn vraag is, is de standaard I5 en 4GB RAM genoeg als je bijv. niet aan dingen zoals video bewerking, foto bewerking etc doet?
Ja. De i5 sowieso. Alleen ik zou zelf redeneren dat als je 1000-1200 euro uitgeeft die 100 euro voor 8GB geheugen geen slechte investering is. Heb al jaren 8GB in m'n machine zitten, ik doe geen videobewerking of iets dergelijks, maar alsnog nooit spijt gehad van de upgrade.
  Eindredactie Games donderdag 15 mei 2014 @ 18:36:52 #224
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_139991277
Mijn Macbook Pro van meer dan 7 jaar (waarvan ik al twee keer de fans heb vervangen en de batterij letterlijk 2 keer in grote is toegenomen :P ) en mijn Netbook zijn wel aan vervanging toe. Nu zat ik naar de Air te kijken en 128 gig is genoeg. Maar hoeveel gigabyte neemt een schone OSX installatie in? :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Moderator donderdag 15 mei 2014 @ 18:37:45 #225
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_139991308
quote:
4s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:36 schreef donald_dick het volgende:
Mijn Macbook Pro van meer dan 7 jaar (waarvan ik al twee keer de fans heb vervangen en de batterij letterlijk 2 keer in grote is toegenomen :P ) en mijn Netbook zijn wel aan vervanging toe. Nu zat ik naar de Air te kijken en 128 gig is genoeg. Maar hoeveel gigabyte neemt een schone OSX installatie in? :P
5 ong.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')