abonnement Unibet Coolblue
pi_138747519



De Raspberry Pi is een singleboardcomputer gebaseerd op ARM-processors die tegen een minimale prijs wordt vervaardigd en verkocht. De Raspberry Pi werd ontwikkeld aan de Universiteit van Cambridge en is bedoeld voor educatieve doeleinden. De productie is op 10 januari 2012 begonnen.

Alle beschikbare besturingssystemen zijn gebaseerd op Linux. Omdat de Raspberry Pi gebruik maakt van een ARM-processor moeten bestaande Linux-distributies geport worden naar ARM-architectuur. De beschikbare distributies zijn:

• Debian
• Arch Linux
• QtonPi
• Fedora

De eerste concepten ontstonden in 2006 en waren gebaseerd op de Atmel Atmega644-microcontroller. De stichter van de Raspberry Pi Foundation, Eben Upton, wist een groep academici en anderen bijeen te krijgen en enthousiast te krijgen voor het project. Doel was kinderen kennis te laten maken met programmeren op eenvoudige wijze, zonder dat enorme kosten zouden moeten worden gemaakt.
Bron: Wikipedia

Specificaties:



Distributies beschikbaar: http://elinux.org/RPi_Distributions
Enkele mogelijkheden:

• Mediaplayer (XBMC -> Xbian / OpenELEC / Raspbmc)
• Server / NAS
• Retro game-systeem d.m.v. emulators
• Pirate Box
• Fileserver
• Mailserver

Officiële verkoopadressen (houd rekening met lange wacht- en verzendtijden):

Farnell
RS Components

Let op! De Raspberry Pi is alleen het circuitboard, je moet zelf zorgen voor behuizing en accessoires in indien gewenst.

pi_138747558
Hallo allen,

ik ben op de hoogte van de "SD cards that function with Raspberry Pi" list. Nu ik recentelijk ineens een 'kernel panic' error heb gekregen terwijl ik NET mijn complete library prachtig had ingesteld met OpenELEC wil ik dus toch op zoek naar een perfect, snel, en stabiel functionerende SD kaart voor mijn Pi met OpenELEC. Ik heb de kernel panic gekregen op een 16 GB "Duracell Class 6 SDHC ProPhoto 150x" SD kaart die altijd prima functioneerde. Deze heb ik wel een keer op straat gevonden, en ziet er wat beschadigd uit, dus misschien is ie gewoon 'op' geraakt.

Als vervanging/backup heb ik een jaar geleden ook een Transcend SDHC Card Class 10, 8 GB (TS8GSDHC10) besteld. Deze werkt lekker snel (veel sneller merkbaar in het menu van XBMC dan die Duracell), en staat dus ook als "working" in die Raspberry Pi SD card functionality list. Deze kaart vertoont echter kuren: als ik XBMC aan laat staan op bijv. een filename die langer is dan x aantal tekens (dus dat ie begint te scrollen), dan loopt het menu soms vast en is het enige wat nog rest het resetten van de Pi. Ik weet niet waar dit aan kan liggen (hitteproductie, kaart die niet goed is?), maar het probleem heb ik met de Duracell kaart dus niet. OpenELEC versies zijn exact hetzelfde, en beide ook clean install.

Nu de hamvraag:

Welke SD kaart functioneert nu het BESTE, SNELSTE, en STABIELSTE met de Raspberry Pi en OpenELEC? Ik las positieve verhalen over Samsung? Of is misschien die kaart die uit de Raspberry Pi store komt http://swag.raspberrypi.o(...)ts/noobs-8gb-sd-card, aan te raden? Vind ik alleen zo gek, want: dat is een microSD kaartje in een adapter (?) Wel lekker handig, want ik heb nog een aantal microSD kaartjes ook liggen, maar het gaat zo tegen mijn gevoel in dat een microSD kaart + adapter beter zou functioneren dan een dedicated SD(HC) kaartje.

Ik hoop dat iemand mij hier mee zou kunnen helpen. Ik wil gewoon een fijne, snelle kaart (ik denk dat 8 GB voldoende is, of misschien zelfs wel 4 GB). Minimaal Class 6 qua snelheid (of maakt dat praktisch niet uit?). Deze kaart moet het gewoon blijven doen, want ik heb een enorme library die prachtig werkt indien goed ingesteld :9~ , maar een crime is om helemaal in te stellen. :'(

I love my Pi, maar dan moet ie het wel (blijven) doen! 8)
  donderdag 10 april 2014 @ 23:08:32 #3
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138748297
Geen idee of OE het ook doet maar ik zou eerder inversteren in een goede USB 3.0 stick en een SD kaart die alleen voor de boot nodig is, dat is zelfs nog veel sneller.

Qua SD kaart zou ik kijken naar een goede Sandisk / Samsung kaart (class 10) zijn over het algemeen wel betrouwbaar.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 10 april 2014 @ 23:24:30 #4
397867 KevinnFtw
4e jaars ICT student
pi_138749183
Ik heb sinds kort een Raspberry Pi, en heb 2 SD kaarten (één voor RaspBMC, en één voor Raspbian).

De SD kaart die ik voornamelijk gebruik is deze (is al wel een paar jaartjes oud en normaal gesproken bedoelt voor een HD videocamera) maar functioneert in ieder geval tot nu toe gewoon prima.

De prijs van deze SD kaart ligt tegenwoordig rond de 13 euro bij online shops, maar er zullen ook vast wel nieuwe varianten op de markt zijn.

[ Bericht 14% gewijzigd door KevinnFtw op 10-04-2014 23:25:50 (toevoeging prijs) ]
pi_138752222
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 23:08 schreef RobertNL het volgende:
Geen idee of OE het ook doet maar ik zou eerder inversteren in een goede USB 3.0 stick en een SD kaart die alleen voor de boot nodig is, dat is zelfs nog veel sneller.
Goede tip!

* devzero vraagt zich af hoeveel mensen puppet gebruiken om snel een nieuwe SD kaart in gebruik te nemen en zich niet druk te maken over configuratie files :P
pi_138752274
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 23:08 schreef RobertNL het volgende:
Geen idee of OE het ook doet maar ik zou eerder inversteren in een goede USB 3.0 stick en een SD kaart die alleen voor de boot nodig is, dat is zelfs nog veel sneller.

Qua SD kaart zou ik kijken naar een goede Sandisk / Samsung kaart (class 10) zijn over het algemeen wel betrouwbaar.
Echt waar? Dat is het overwegen ook wel waard. En hoe stel je dat in dan met OpenELEC, want je library bewaart ie dan op de USB stick lijkt me? Dat lijkt me trouwens ook een stuk minder gevoelig voor corruptie e.d.! (multiple win!)
pi_138753343
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 00:57 schreef devzero het volgende:

[..]

Goede tip!

* devzero vraagt zich af hoeveel mensen puppet gebruiken om snel een nieuwe SD kaart in gebruik te nemen en zich niet druk te maken over configuratie files :P
Niet veel, denk niet dat mensen een management server hebben draaien puur om een radpberry eens per jaar te voorzien van een OS.

Puppet is leuk als je meerdere servers moet beheren.
  vrijdag 11 april 2014 @ 09:34:37 #8
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138755057
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 01:02 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Echt waar? Dat is het overwegen ook wel waard. En hoe stel je dat in dan met OpenELEC, want je library bewaart ie dan op de USB stick lijkt me? Dat lijkt me trouwens ook een stuk minder gevoelig voor corruptie e.d.! (multiple win!)
Ja, alleen de boot files staan dan op de USB dacht ik. Voor de rest is het USB.
Was al de eerste hit op Google, vast meer te vinden :D.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 11 april 2014 @ 10:25:19 #9
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_138756205
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 23:08 schreef RobertNL het volgende:
Geen idee of OE het ook doet maar ik zou eerder inversteren in een goede USB 3.0 stick en een SD kaart die alleen voor de boot nodig is, dat is zelfs nog veel sneller.
een paar weken geleden ook deze setup gemaakt met een USB3 8gb van Philips. Stond versteld van het snelheids verschil van het RaspBMC menu. Films worden rapper geladen, Icefilms laadt de serie/film lijsten veel sneller. Alleen maar voordelen imho. Zonder te overclocken was de USB al veel sneller dan een overclockte SD-installatie. Maar als ik nu wil overclocken dan wordt de PI instabiel en doet ie elke keer een reboot als ik omschakel van tuner naar het HDMI kanaal.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_138757459
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 10:25 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

een paar weken geleden ook deze setup gemaakt met een USB3 8gb van Philips. Stond versteld van het snelheids verschil van het RaspBMC menu. Films worden rapper geladen, Icefilms laadt de serie/film lijsten veel sneller. Alleen maar voordelen imho. Zonder te overclocken was de USB al veel sneller dan een overclockte SD-installatie. Maar als ik nu wil overclocken dan wordt de PI instabiel en doet ie elke keer een reboot als ik omschakel van tuner naar het HDMI kanaal.
Welke Philips 8 GB USB 3.0 stick heb je gekocht?
Waarom trouwens een USB 3.0 stick, de Raspberry Pi heeft toch gewoon een 2.0 USB connector? (ik heb één van de allereerste lichtingen). Welke SD kaart raden jullie aan bij een dergelijke (OpenELEC op USB) setup?
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:15:22 #11
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138757718
USB 3.0 omdat de meeste 2.0 sticks trager zijn en dus nog niet het maximale er uit halen.
Met een USB 3.0 ben je vrij zeker dat je stick een schrijf/leessnelheid heeft die de USB 2.0 verbinding vol trekt ;).

Zou gewoon een Sandisk 8GB class 10 kaartje kopen, verder maakt het type daarbij niet zo heel veel uit denk ik.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138759489
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:15 schreef RobertNL het volgende:
USB 3.0 omdat de meeste 2.0 sticks trager zijn en dus nog niet het maximale er uit halen.
Met een USB 3.0 ben je vrij zeker dat je stick een schrijf/leessnelheid heeft die de USB 2.0 verbinding vol trekt ;).
Read wel, maar write zit meestal rond de 10-15 MB/s, kortom ruim onder de max. throughput van USB2. Of je moet echt een high-end stick kopen.
quote:
Zou gewoon een Sandisk 8GB class 10 kaartje kopen, verder maakt het type daarbij niet zo heel veel uit denk ik.
Altijd minstens voor class 10 gaan inderdaad. Helaas zegt dat alleen iets over de sequentiele schrijfsnelheid, in de random access time (wat eigenlijk veel belangrijker is) schijnt gigantisch veel verschil te zitten per merk/type SD-kaart. En helaas is dat niet of nauwelijks terug te vinden, dus da's een beetje een gok.
pi_138760774
Eens kijken of ik de (stof happende) Pi met camera board kan omtoveren naar een snapsnot camera.

Ofwel bij beweging een foto (of meerdere) maken. Ophangen bij de voordeur. Alleen netwerk en stroom is nog een probleem.
Zal geen vaste oplossing zijn (gewoon een project, meer niet) dus waarschijnlijk gewoon een stroomkabel vanuit m'n raam leggen.
Netwerk zit niets anders op dan een wifi-dongle; dus waarschijnlijk de Edimax EW-7811Un ergens proberen op te scharrelen (een bekende dongle die geen extra voeding nodig heeft).
Gelukkig is de voordeur vlakbij de router dus wifi zal niet zo'n probleem zijn.

Oh, en het geheel moet ik dan nog in een of andere behuizing proppen...
  vrijdag 11 april 2014 @ 13:33:19 #14
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_138762135
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:04 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Welke Philips 8 GB USB 3.0 stick heb je gekocht?
gekregen met Sinterklaas :P
En het is deze.

quote:
Waarom trouwens een USB 3.0 stick, de Raspberry Pi heeft toch gewoon een 2.0 USB connector? (ik heb één van de allereerste lichtingen). Welke SD kaart raden jullie aan bij een dergelijke (OpenELEC op USB) setup?
Op aanraden van de community een 3.0, omwille van de reden die RobertNL dus zei.:)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_138764031
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:33 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

gekregen met Sinterklaas :P
En het is deze.

[..]

Op aanraden van de community een 3.0, omwille van de reden die RobertNL dus zei.:)
quote:
De USB stick heeft een moderne kleur gecombineerd met wit en geeft licht als deze in gebruik is.
Wow!
pi_138780713
Sandisk 32GB microsd kaart + adapter kost nog geen 15 eurotjes meer, mag ik vragen waarom iedereen voor kleinere kaartjes gaat? :D
Just say hi!
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:50:37 #17
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138781376
Ik heb er een 4GB kaartje in, meer heb ik niet nodig aangezien de PI boot vanaf een SSD :P
Waarom 15 uitgeven als je ook met 3 of 4 euro het zelfde bereikt :P.

SSD is overkill ja, maar die had ik nog liggen :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 11 april 2014 @ 23:30:40 #18
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138783260
Update Rasp-i-p cam:
SPOILER: Onderdelen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hudige staat:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Uiterlijk
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lens moet dus nog binnen komen, dan zou ik hem in elkaar kunnen zetten.
De IR leds moet ik ook nog even bestellen. Zit er sterk over te denken om die leds via een lichtsensor te laten werken (ingebouwd in de IR lamp), en de IR cut op tijd te laten schakelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertNL op 12-04-2014 00:38:56 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138788391
Ziet er goed uit! vraagje ;) die voeding van 12v naar 5v? is dat een gewone buck converter waarbij de inkomende spanning variabel is? kan het namelijk niet van de ebay pagina aflezen? of moet deze 12v hebben en niet bv 7 of meer? :D
Just say hi!
  zaterdag 12 april 2014 @ 13:25:44 #20
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_138794136
Ik ben een noob op dit gebied. Ik heb wel een vraagje: kun je met zo'n apparaatje en ee schermpje een pc maken waar je mee kunt browsen en een beetje tekstverwerken? Mijn laptop is namelijk gestolen, en deze krijg ik maar niet terug van het OM dus ik zoek een goedkope oplossing voor tijdelijk. Daarna wil ik hem dan als mediaspeler of nas ofzo gebruiken
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_138795233
@slaveloos; dan is dit zeker GEEN optie... ;) al kun je het geen wat je vraagt er komt toch best wel wat meer bij kijken. Je draait geen Windows maar Linux en een beetje kennis van Linux is dan wel een pré
Just say hi!
  zaterdag 12 april 2014 @ 14:25:23 #22
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_138795320
is het dan linux zonder GUI?
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  zaterdag 12 april 2014 @ 15:24:53 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_138796320
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:25 schreef slaveloos het volgende:
is het dan linux zonder GUI?
Met GUI. Als je een monitor of tv met HDMI ingang hebt, kun je er prima op browsen (met Chromium bijvoorbeeld) en tekstverwerken (met LibreOffice). Geen snelheidsmonster maar prima bruikbaar, vergelijk het met een smartphone.

Je moet wel zin hebben om Linux te leren; wil je snel aan de slag met je bestaande applicaties zonder gezeik dan kan je misschien beter een cheap-ass Windows minisysteem ergens vinden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 12 april 2014 @ 16:04:55 #24
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_138797016
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:24 schreef eleusis het volgende:

[..]

Met GUI. Als je een monitor of tv met HDMI ingang hebt, kun je er prima op browsen (met Chromium bijvoorbeeld) en tekstverwerken (met LibreOffice). Geen snelheidsmonster maar prima bruikbaar, vergelijk het met een smartphone.

Je moet wel zin hebben om Linux te leren; wil je snel aan de slag met je bestaande applicaties zonder gezeik dan kan je misschien beter een cheap-ass Windows minisysteem ergens vinden.
o zo'n raspberry pi lijkt me wel leuk om mee te prutsen als ik ooit mijn laptop nog terug zie tenminste. Ik ga het gewoon eens proberen, Zo moeilijk kan Linux toch niet zijn, als je het alleen gebruikt om applicaties te openen.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_138820629
Hallo mensen,
Bij deze wil ik met jullie delen mijn versie van OpenELEC voor de raspberry pi.
Volledige installatie duurt 10 minuten (zonder downloaden en uitpakken) en 7 toetsaanslagen.
Na afloop heb je een dualboot van Raspbian & OpenELEQ 3.95.4.
De partities op zowel SD als USB worden tijdens installatie aangepast om de volledige grootte van zowel SD als USB te benutten,
eindelijk kun je optimaal gebruik maken van beiden!
Voor Raspbian heb ik berryboot gebruikt waarmee je makkelijk je eigen/aangepaste images kunt toevoegen.
Hiervoor heb je kpartx & squashfs-tools nodig, beiden zijn al op Raspbian geïnstalleerd.
Op Raspbian start X11VNC automatisch op bij het opstarten & pi's ipnr wordt hard-op voorgelezen.
OpenELEQ is volledig geconfigureerd met 4 afzonderlijke profielen, elk met hun eigen database en eigen thema .
3 profielen zijn in het nederlands (bij de eerste keer opstarten kan systeem-taal veranderd worden, maar database van deze drie profielen is grotendeels in het nederlanders, om dat te veranderen moet er opnieuw gescanned worden en dat kan ff duren, als je engels wil: beter maak je een nieuw profiel.
Alle profielen hebben iStream volledig geïntegreerd en geconfigureerd.
Allen behalve het engelse profiel hebben ook hun eigen abonnementen.
Standaard skin is confluence revamp met een paar kleine tweaks.
Laat me weten wat je ervan vindt!
screenshots

vereisten :
- Raspberry Pi (bij voorkeur Model B )
- SD-kaart (1GB minimaal , bij voorkeur 4 GB of meer & Class 10 )
- USB-Flashdrive (1GB minimaal, liefst 8GB of meer & USB3.0 )
- Toetsenbord of laptop/PC/Mobiel waarop je VNC kan draaien
- Win32Diskimager
- SDFormatter

instructies:
- Formatteer SD & USB met SDFormatter
- Download & extract OpenELEQ.zip
- Schrijf OpenELEQ.img naar zowel SD als USB met Win32Diskimager
- Doe SD & USB in pi , VERWIJDER ALLE ANDERE SCHIJFSTATIONS! Boot de pi en wacht tot je het bureaublad ziet ( 1 minuut )
- Open LXTerminal (klik "LXTerminal" of druk op "F4").
Je kan ook SSH/VNC gebruiken, ipnr zal worden voorgelezen tijdens het opstarten.
SSH-user/password op Raspbian = pi / raspberry
VNC-wachtwoord Raspbian = raspberry
- Druk 1x op pijl-omhoog of type: "./1-resize-sd" en enter.
- Wacht op het bureaublad na reboot (2 minuten).
- Open LXTerminal (klik "LXTerminal" of druk op "F4").
Je kan ook SSH/VNC gebruiken, ipnr zal worden voorgelezen tijdens het opstarten.
SSH-user/password op Raspbian = pi / raspberry
VNC-wachtwoord Raspbian = raspberry
- Druk 2x op pijl omhoog of type: "./2-make-dualboot" en enter
- Wacht tot OpenELEQ geheel opgestart is (7 minuten).
- Klaar. Veel plezier!

Extra Info :
- SSH-user/password op Raspbian = root/openelec
- Tweaks aan het systeem:
CEC-name = "OpenELEQ" en is configurrerbaar
Ethernet tethering ingeschakeld (niet geactiveerd, om te activeren en voor meer informatie zie hier
Verie gewijzigd naar OpenELEQ 3.95.4 (unofficial)
- Tweaks aan de skin (Confluence Revamp voor Gotham) :
Aangepaste font (OpenDyslexicAlta)
Systemsectie onzichtbaar (bereikbaar vanuit Home door op "play" te drukken)
Favorieten-knop onzichtbaar (bereikbaar vanuit elke locatie door op "rood" te drukken)
Power-knop onzichtbaar (aangepast bootmenu in favorieten onder "iBoot" of druk op "s" op het toetsenbord, hier kun je ook van profiel wisselen of Raspbian booten)
Films-sectie heeft Foto & Programma addons in plaats van Video & Programma addons
Thema's (Blauw = Masterprofile, Rood = Partnerprofile, Groen = Kidsprofile, Geel = Englishprofile )
- iStream set- up
139 actieve abonnementen
275 films in de bibliotheek (IMDB-Top250 + nieuwste 3D)
Xunity directory opgenomen
De meeste 3D/FullHD/HD secties van verschillende afspeellijst toegevoegd als bron
- Diversen
Laatste Librtmp inbegrepen .
Schakel naar Raspbian in minder dan een minuut (iBoot in favorieten)
IMDB-watchlist in favorieten, pas urxxxxxxx aan naar je eigen (of gewenste) imdb-id, watchlist moet op public staan!
XBMC Online TV (Uitzending gemist)
Sneltoetsen vanuit Home (teletekst = Home):
terugspoelen = weer
afspelen = instellingen
vooruitspoelen = systeeminfo
kanaalomlaag = addonbrowser
kanaalomhoog = configuratie
subtitle = profielen
teletekst = bestandsbeheer
rood = favorieten
groen = video
geel = muziek
blauw = foto's
zeven = master profiel
acht = partner profiel
negen = kinderen profiel
nul = engels profiel

[ Bericht 0% gewijzigd door Quihico op 13-04-2014 11:57:07 (typefouten corrigeren) ]
pi_138864694
iemand hier toevallig ervaring met het installeren van een usb videograbber op een raspberry pi?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_138875202
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:52 schreef Quihico het volgende:
Hallo mensen,
Spam?

Na aanmelding 1 post plaatsen met meerdere links en dubieuze .zip bestanden?

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
Eens kijken of ik de (stof happende) Pi met camera board kan omtoveren naar een snapsnot camera.

Ofwel bij beweging een foto (of meerdere) maken. Ophangen bij de voordeur. Alleen netwerk en stroom is nog een probleem.
Zal geen vaste oplossing zijn (gewoon een project, meer niet) dus waarschijnlijk gewoon een stroomkabel vanuit m'n raam leggen.
Netwerk zit niets anders op dan een wifi-dongle; dus waarschijnlijk de Edimax EW-7811Un ergens proberen op te scharrelen (een bekende dongle die geen extra voeding nodig heeft).
Gelukkig is de voordeur vlakbij de router dus wifi zal niet zo'n probleem zijn.

Oh, en het geheel moet ik dan nog in een of andere behuizing proppen...
*O*

Up and running. Bij beweging wordt er zowel een foto gemaakt als een video...geloof ik.
Threshold stond vrij laag en zijn er dus heel veel files aangemaakt.
Kijk net even; 1171 files (videos en foto's) :')

Heb het nu op 1024*720 staan (deelbaar door 16 schijnt beter te zijn) met 15fps en CPU usage schommelt rond de 55-98% voor Motion alleen. Live feed zit flinke vertraging in ook.

Dus gooi je kant-en-klare 720P/1080P IP-camera nog niet weg; een Raspberry Pi is dus nog niet geschikt voor dit doel.
Bewegingsdetectie, filmen en streamen is dus (nog) zwaar voor de Pi.
Misschien als het zover komt dat Motion in de gaten houdt of er beweging is en deze dan het Raspivid command aanstuurt dat het dan nog eens een 720p/1080p IP-camera kan worden.
  maandag 14 april 2014 @ 19:27:58 #28
327191 RobertNL
For your gear.
pi_138876445
resultaten zijn wat wisselend met dit soort setups. Denk dat 720P stream naar NAS moet gaan lukken maar we gaan het zien :D. Motion zelf boeit mij niet zo veel, dat kan mijn NAS ook wel :P.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_138876694
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:27 schreef RobertNL het volgende:
resultaten zijn wat wisselend met dit soort setups. Denk dat 720P stream naar NAS moet gaan lukken maar we gaan het zien :D. Motion zelf boeit mij niet zo veel, dat kan mijn NAS ook wel :P.
Als je bewegingsdetectie niet door de Pi laat doen kan resultaat inderdaad beter worden.
Ik kon immers probleemloos een 1080p 30fps netwerkstream opzetten (bekabeld).

Maar dit is voor mij ook gewoon wat uitproberen. Wil de CPU van m'n NAS hier liever niet voor gebruiken...
pi_138900869
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:56 schreef Iemand91 het volgende:
Spam?

Na aanmelding 1 post plaatsen met meerdere links en dubieuze .zip bestanden?
Mijn excuses, kan me voorstellen dat het zo overkomt maar het is geen spam.
Ik lees dit forum al wat langer maar had nog geen account en dus ook geen posts.
Ik ben wat actiever op andere fora, grotendeels over xbmc/openelec en de raspberry pi.
De 1e link gaat naar wat screenshots.
Het zip-bestand bevat enkel een image voor de raspberry pi die ik voor mezelf en familie & vrienden gebruik en waarmee je de pi als mediacenter en pc kunt gebruiken.
De andere link gaat naar een forum met meer info over het bridgen van ethernet en wifi op de pi (errug handig).
Ik gebruik deze image dagelijks en met veel plezier en wilde dat graag delen.
pi_138901935
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:27 schreef Quihico het volgende:

[..]

Mijn excuses, kan me voorstellen dat het zo overkomt maar het is geen spam.
Ik lees dit forum al wat langer maar had nog geen account en dus ook geen posts.
Ik ben wat actiever op andere fora, grotendeels over xbmc/openelec en de raspberry pi.
De 1e link gaat naar wat screenshots.
Het zip-bestand bevat enkel een image voor de raspberry pi die ik voor mezelf en familie & vrienden gebruik en waarmee je de pi als mediacenter en pc kunt gebruiken.
De andere link gaat naar een forum met meer info over het bridgen van ethernet en wifi op de pi (errug handig).
Ik gebruik deze image dagelijks en met veel plezier en wilde dat graag delen.
gebruik jij ook een usb tv grabber?
ik ben namelijk bezig om een ambilight systeem van mijn RPI te maken maar krijg die usb tv video grabber niet aan de praat.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_138903988
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
gebruik jij ook een usb tv grabber?
Ik heb er ergens nog wel een liggen...
Kweet het exacte type niet maar hij ziet er in mijn herinnering uit als een van deze. Zal hem zo een zoeken en kijken of ik em aan d praat krijg.
Welke heb jij precies?
En heb je die nodig om ambi-light te maken?
Ik meen dat je ws2801 ledstrips op de gpio aan kan sluiten en dan zijn er meerdere addons beschikbaar voor XBMC/OpenELEC/RASPBMC, toch?
pi_138912101
Jeuj, de motion.conf wat verbeterd. Vreemd genoeg stond threshold* op 100 waardoor dat ding dus elke seconde een foto zat te maken. 2217 om precies te zijn. :')

Anywho; threshold verhoogd (naar 1500), resolutie even lager gezet naar 640*480 voor testing purposes en zo lijkt het al heel wat. Bij voldoende beweging een keurige foto (welke kun je zelf kiezen; best, first enz.) en een filmpje.

Best geinig zo. :P

* Threshold: minimum aantal pixels dat moet veranderen (door beweging bijvoorbeeld) om camera in te laten schakelen.
pi_138933521
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:22 schreef Iemand91 het volgende:
Best geinig zo. :P
RaspiMJPEG al geprobeerd? Heeft ook een webinterface gemaakt. Werkte goed toen ik probeerde maandje geleden...
pi_138941340
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:41 schreef Quihico het volgende:

[..]

Ik heb er ergens nog wel een liggen...
Kweet het exacte type niet maar hij ziet er in mijn herinnering uit als een van deze. Zal hem zo een zoeken en kijken of ik em aan d praat krijg.
Welke heb jij precies?
En heb je die nodig om ambi-light te maken?
Ik meen dat je ws2801 ledstrips op de gpio aan kan sluiten en dan zijn er meerdere addons beschikbaar voor XBMC/OpenELEC/RASPBMC, toch?
als je ambilight wilt gebruik tijdens tv kijken heb je inderdaad zo'n grabber nodig.

ik heb zelf deze: New Easycap 4 Channel 4CH USB 2.0 DVR Video Audio Capture Adapter Card


en ik probeer hem op raspbmc te installeren en heb inderdaad ook een ws2801 digitale led strip.
zonder die grabber kun je alleen ambilight gebruiken bij films die je op de pi afspeelt.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_138942703
Ik ben op zoek naar een hdmi -> vga adapter om retro games ook weer te geven op een ouderwets pauperbeeldscherm voor extra retro gevoel ;). Ik las ergens dat je dan een speciaal type nodig hebt, maar het is me niet helemaal duidelijk of dat echt zo is. Iemand die hier meer over weet? :)
pi_138942705
Iemand al een DC motor gehangen aan zijn rPi? Ik wil binnenkort eens experimenteren, heb voor nu een breadboard, jumper wires, resistors en een servo motor gekocht. Zal wel 3 weken duren voordat het binnen is.... zoek dus nog een DC motor
pi_138942764
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:40 schreef Bluurgh het volgende:
Ik ben op zoek naar een hdmi -> vga adapter om retro games ook weer te geven op een ouderwets pauperbeeldscherm voor extra retro gevoel ;). Ik las ergens dat je dan een speciaal type nodig hebt, maar het is me niet helemaal duidelijk of dat echt zo is. Iemand die hier meer over weet? :)
Kost je wel 30 euro, als het nier meer is. Signaal moet namelijk omgezet worden.
pi_138943040
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:42 schreef xaban06 het volgende:
Kost je wel 30 euro, als het nier meer is. Signaal moet namelijk omgezet worden.
Kheb er een in gebruik van adafruit website, plaatje hier, was 20 $ maar met verzendkosten zit je idd rond 30 eur. Beter ff op dealextreme zoeken, wel opletten dat het niet alleen kabel is, dus ook convert of convertion als zoekterm, zijn vanaf 8/9 euro te krijgen, verzenden gratis maar wel weken wachten...
pi_138943234
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:00 schreef sjoemie1985 het volgende:
ambilight wilt gebruik tijdens tv kijken heb je inderdaad zo'n grabber nodig.
Aha, ok.. Ja, weet je, ik kijk al jaar of 3 helemaal geen kabel meer, downloadde eerst alles automatisch met nieuwsgroepen maar ben nu alleen maar aan het streamen, ik vind het ideaal. Heb zelf een philips 3d tv met ambilight dus nog niet noodzakelijk bezig geweest met ledstrips. Lijkt me wel leuk om monitortje met ambilight te maken voor de kids, zou mooi in de schouw passen...
Jouw usb-grabber heeft component ingang, niet? Dus FullHD signaal mogelijk? Ik heb de mijne nog niet gelocaliseerd maar kweet bijna zeker dat die geen component had...
pi_138943322
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:40 schreef xaban06 het volgende:
Iemand al een DC motor gehangen aan zijn rPi? Ik wil binnenkort eens experimenteren, heb voor nu een breadboard, jumper wires, resistors en een servo motor gekocht. Zal wel 3 weken duren voordat het binnen is.... zoek dus nog een DC motor
Geen ervaring met een DC motor aan een Pi, maar DC motors zijn vrij eenvoudig. Met PWM kun je de snelheid regelen. Houd wel het stroomverbruik in de gaten; wat grotere DC motors kunnen snel meer verlangen dan je pi kan leveren en als je een model hebt wat >5v nodig heeft, dan zul je al snel een motor driver nodig hebben, ook een stuk makkelijker als je beide kanten op wil draaien. Maar misschien is het wel een leuk experiment om zelf een driver te maken met een paar transistors.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:01:22 #42
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138943407
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:22 schreef Iemand91 het volgende:
Jeuj, de motion.conf wat verbeterd. Vreemd genoeg stond threshold* op 100 waardoor dat ding dus elke seconde een foto zat te maken. 2217 om precies te zijn. :')

Anywho; threshold verhoogd (naar 1500), resolutie even lager gezet naar 640*480 voor testing purposes en zo lijkt het al heel wat. Bij voldoende beweging een keurige foto (welke kun je zelf kiezen; best, first enz.) en een filmpje.

Best geinig zo. :P

* Threshold: minimum aantal pixels dat moet veranderen (door beweging bijvoorbeeld) om camera in te laten schakelen.
Niet de foto's opslaan op je SD, heb er al ééntje naar de bliksum geholpen op deze manier.
pi_138943647
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:56 schreef Quihico het volgende:

[..]

Aha, ok.. Ja, weet je, ik kijk al jaar of 3 helemaal geen kabel meer, downloadde eerst alles automatisch met nieuwsgroepen maar ben nu alleen maar aan het streamen, ik vind het ideaal. Heb zelf een philips 3d tv met ambilight dus nog niet noodzakelijk bezig geweest met ledstrips. Lijkt me wel leuk om monitortje met ambilight te maken voor de kids, zou mooi in de schouw passen...
Jouw usb-grabber heeft component ingang, niet? Dus FullHD signaal mogelijk? Ik heb de mijne nog niet gelocaliseerd maar kweet bijna zeker dat die geen component had...
die van mij heeft 4 van die gele composiet aansluitingen en 1 witte.
die gele is dus analoog.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_138948981
Snap niet dat ze er geen spdif in het mobi hebben. Nu ben je wel erg afhankelijk van je tv.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_138949477
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:56 schreef spierbal het volgende:
Snap niet dat ze er geen spdif in het mobi hebben. Nu ben je wel erg afhankelijk van je tv.
Khad ook graag spdif gezien... Is trouwens wel te krijgen met HifiBerry maar ben je weer 30 EUR lichter.
Als je je pi graag of veel voor muziek gebruikt is volumio wellicht iets?
pi_138949617
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:09 schreef sjoemie1985 het volgende:
die gele is dus analoog.
self-duh, natuurlijk: 4-channel, dus 4x composite..
pi_138953728
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:56 schreef spierbal het volgende:
Snap niet dat ze er geen spdif in het mobi hebben. Nu ben je wel erg afhankelijk van je tv.
Dat zou erg mooi zijn, maar zal waarschijnlijk de Pi een stukje duurder maken.
pi_138962084
quote:
Op woensdag 16 april 2014 18:13 schreef Quihico het volgende:
Khad ook graag spdif gezien... Is trouwens wel te krijgen met HifiBerry maar ben je weer 30 EUR lichter.
Als je je pi graag of veel voor muziek gebruikt is volumio wellicht iets?
Er zijn goedkopere alternatieven.

Volumio is inderdaad geweldig. ^O^
pi_138969976
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:39 schreef Treinhomo het volgende:
Er zijn goedkopere alternatieven.
Dat ziet er goed uit, en voor een kwart van de prijs van HifiBerry, Bijna te cheap om te laten liggen..
pi_138970802
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:18 schreef Quihico het volgende:

[..]

self-duh, natuurlijk: 4-channel, dus 4x composite..
maar ik had ook al gelezen dat deze volgens mij niet helemaal door arm-processors ondersteunt wordt :( dus ik denk dat ik een andere moet bestellen. ;(
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_138972734
Is er een makkelijke manier om een nes emulator erop te draaien? Of een atari 5200?
pi_138977090
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:00 schreef blessed19 het volgende:
Is er een makkelijke manier om een nes emulator erop te draaien? Of een atari 5200?
Yep, begin eens hier.
Retropie is echt een aanrader voor retro-gaming. De gpio-adapter is redelijk simpel zelf te maken en niet vereist: als je breadboard en wat draadjes hebt liggen is het ook een kwestie van half uurtje om je oude controllers op de gpio aangesloten te krijgen. Je kan ook gewoon voor usb/draadloze-controllers gaan natuurlijk.
pi_138977497
quote:
Op donderdag 17 april 2014 09:02 schreef Quihico het volgende:
Dat ziet er goed uit, en voor een kwart van de prijs van HifiBerry, Bijna te cheap om te laten liggen..
Ik heb 'm dus ook niet laten liggen.
pi_138977770
quote:
6s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:50 schreef Treinhomo het volgende:
'm dus ook niet laten liggen.
Mooi, want ik wilde wat erover vragen: staat dat ie USB1.1 compatible is, maak dat iets uit/merk je daar iets van? En kun je hem makkelijk vastmaken? Heb je toevallig een foto? Als ie in mijn case past, bestel ik hem meteen...
pi_138978225
quote:
Op donderdag 17 april 2014 13:59 schreef Quihico het volgende:
Mooi, want ik wilde wat erover vragen: staat dat ie USB1.1 compatible is, maak dat iets uit/merk je daar iets van? En kun je hem makkelijk vastmaken? Heb je toevallig een foto? Als ie in mijn case past, bestel ik hem meteen...
In je case gaat-ie (zonder dremelen) niet passen.
Met een beetje handigheid kun je 'm er wel bovenop schroeven. Ik heb 'm gewoon los naast de raspberry liggen.
Van die compatibiliteit heb ik niks gemerkt; kwestie van inpluggen en gáán.

pi_138999531
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:36 schreef Quihico het volgende:

[..]

Yep, begin eens hier.
Retropie is echt een aanrader voor retro-gaming. De gpio-adapter is redelijk simpel zelf te maken en niet vereist: als je breadboard en wat draadjes hebt liggen is het ook een kwestie van half uurtje om je oude controllers op de gpio aangesloten te krijgen. Je kan ook gewoon voor usb/draadloze-controllers gaan natuurlijk.
Ah! En de xbox controllerset een usb dongel kunnen daarvoor makkelijk gebruikt worden? ik ga me maar eens inlezen.
pi_139009568
http://www.dx.com/p/jtron(...)-276224#.U1EJG_l_uSo

Zou je hiermee een auto kunnen laten rijden? Er worden 5 stuks geleverd, draaiend op 3.7V, precies goed voor mijn accu. Een 4-wiel aangedreven auto? :P
  vrijdag 18 april 2014 @ 18:48:47 #58
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_139019548
Denk dat je servos daar beter voor kan gebruiken. Die heb en meer kracht doordat ze een overbrenging hebben met tandwielen. Weet niet of die dat ook heeft.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_139020735
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:04 schreef devzero het volgende:

[..]

Dat zou erg mooi zijn, maar zal waarschijnlijk de Pi een stukje duurder maken.
tsja, veel films hebben dts als geluidsbron. Als het signaal dan via hdmi in de tv komt en je stuurt hem door naar je surround systeem ben je wel erg afhankelijk of je tv dts ondersteunt. Zo niet is de Pi erg waardeloos.

Hoe veel meer zou het kosten dan denk je om spdif toe te voegen?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_139020829
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:13 schreef Quihico het volgende:

[..]

Khad ook graag spdif gezien... Is trouwens wel te krijgen met HifiBerry maar ben je weer 30 EUR lichter.
Als je je pi graag of veel voor muziek gebruikt is volumio wellicht iets?
dat valt echt mee. Nee ik ben niet op zoek, had hem wel op het oog maar geen spdif was een afknapper omdat mijn tv zelf geen dts ondersteunt.

Zelf een htpc gebouwd, wilde ik eigenlijk toch al om gewoon alles op te kunnen met downloaden e.d. Want ik heb geen nas oid.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_139021509
Iedereen raspberrypi.org al in de favorieten?
: toekomstige desktop for raspbian, ziet er goed uit..
, soort van siri for raspberry, klinkt vet...
van LEGO
pi_139024325
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:24 schreef spierbal het volgende:

[..]

tsja, veel films hebben dts als geluidsbron. Als het signaal dan via hdmi in de tv komt en je stuurt hem door naar je surround systeem ben je wel erg afhankelijk of je tv dts ondersteunt. Zo niet is de Pi erg waardeloos.

Hoe veel meer zou het kosten dan denk je om spdif toe te voegen?
Het zal geen schokkend bedrag zijn, maar op een $35 ding is $5-10 al snel een hoop voor iets wat niet zo heel veel mensen zullen gebruiken (is denk ik de veronderstelling van de pi designers).
pi_139027120
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:24 schreef spierbal het volgende:

[..]

tsja, veel films hebben dts als geluidsbron. Als het signaal dan via hdmi in de tv komt en je stuurt hem door naar je surround systeem ben je wel erg afhankelijk of je tv dts ondersteunt. Zo niet is de Pi erg waardeloos.

Hoe veel meer zou het kosten dan denk je om spdif toe te voegen?
reciever met hdmi poorten _O_
pi_139035252
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:17 schreef xaban06 het volgende:
http://www.dx.com/p/jtron(...)-276224#.U1EJG_l_uSo

Zou je hiermee een auto kunnen laten rijden? Er worden 5 stuks geleverd, draaiend op 3.7V, precies goed voor mijn accu. Een 4-wiel aangedreven auto? :P
Denk persoonlijk dat die een te laag koppel hebben bij jouw snelheid.

Met een goede overbrenging misschien wel mogelijk.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_139035397
Zijn hier ook mensen die hun Raspberry Pi hebben ge 'hacked' en dan doel ik voornamelijk op het minder stroom verbruiken? zoals de chip verwijderen van LAN/USB? vervangen van de lineaire regelaar voor een geschakelde versie? of hoe ze dat ook willen noemen? :D

http://www.briandorey.com(...)el-A-vs-Model-B.aspx

[ Bericht 18% gewijzigd door Chandler op 19-04-2014 01:57:27 ]
Just say hi!
pi_139036119
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 01:51 schreef Chandler het volgende:
Zijn hier ook mensen die hun Raspberry Pi hebben ge 'hacked' en dan doel ik voornamelijk op het minder stroom verbruiken? zoals de chip verwijderen van LAN/USB? vervangen van de lineaire regelaar voor een geschakelde versie? of hoe ze dat ook willen noemen? :D

http://www.briandorey.com(...)el-A-vs-Model-B.aspx
Door. }:|

Niet 'voor', niet 'met'.
'Vervangen door' en niks anders.

TaalNazi FTW. *O*
pi_139036129
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 03:37 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Door. }:|

Niet 'voor', niet 'met'.
'Vervangen door' en niks anders.

TaalNazi FTW. *O*
en dat op de vroege ochtend! *) Bedankt! :+ maar als je nu nog even inhoudelijk op mijn vraag reageert, zou 't helemaal cool zijn. B-)
Just say hi!
pi_139036145
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 03:40 schreef Chandler het volgende:
En dat op de vroege ochtend! *) Bedankt! :+ maar als je nu nog even inhoudelijk op mijn vraag reageert, zou 't helemaal cool zijn. B-)
Ik heb koelprofieltjes geplakt.
Dat vond ik al spannend genoeg. :@
pi_139036164
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 03:44 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ik heb koelprofieltjes geplakt.
Dat vond ik al spannend genoeg. :@
Haha, maar snap het wel *) nu nog 1 chipje los föhnen! :)
Just say hi!
pi_139042841
Grappig dingetje wel die Pi :)

Maar iedereen gebruikt het zo'n beetje als xbmc media speler?
Of nog iemand die er iets leuks mee in elkaar heeft geflanst?
Do what you love, love what you do!
pi_139043497
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:33 schreef kree het volgende:
Grappig dingetje wel die Pi :)

Maar iedereen gebruikt het zo'n beetje als xbmc media speler?
Of nog iemand die er iets leuks mee in elkaar heeft geflanst?
Ik lees mijn slimme meter uit en maak hier een grafiek van.



Is nog buggy, moet het een en ander nog fixen.

/edit
Laatst een hoop elektronica spullen besteld terwijl ik nog nooit een multimeter heb gehad of aangeraakt :D Ik zie wel hoe ver ik kom. Doel is om een bestuurbaar auto (of wellicht boot of heli) te maken.
pi_139043652
Leuk hoor, krijg altij zin om een te gaan knutselen dan ermee.
Misschien eens eentje bestellen.

Voor een media speler lijkt het me ook nog wel handig en goedkoop.
Maar zou met wireless moeten dan.
En mijn laatste aanvaring met linux en wireless was nou niet echt positief te noemen :')

Maar ok, dat is al een tijdje terug, tegenwoordig gaat het geloof ik wat beter met ondersteuning.
Do what you love, love what you do!
pi_139044086
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:11 schreef kree het volgende:
Leuk hoor, krijg altij zin om een te gaan knutselen dan ermee.
Misschien eens eentje bestellen.

Voor een media speler lijkt het me ook nog wel handig en goedkoop.
Maar zou met wireless moeten dan.
En mijn laatste aanvaring met linux en wireless was nou niet echt positief te noemen :')

Maar ok, dat is al een tijdje terug, tegenwoordig gaat het geloof ik wat beter met ondersteuning.
Plug and play. Nou ja, misschien even apt-get install <driverpakket>, maar zo veel werk is dat dus niet.
pi_139044657
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:11 schreef kree het volgende:
Maar zou met wireless moeten dan.
En mijn laatste aanvaring met linux en wireless was nou niet echt positief te noemen :')
Met OpenELEC is het met elk wifi-stickie wat ik heb geprobeerd (4) idd plug&play, soms moet je bij 1e keer opstarten wat lang wachten voor ie mogelijk netwerken laat zien en soms krijg je bij 1e verbindingspoging een foutmelding maar 2e keer is bij mij altijd raak.
Met die image die ik recent geshared heb kun je je wifi en ethernet bridgen:
Dus dan maakt je pi verbinding via wifi en kan die verbinding delen via zijn ethernetpoort. Heb ik momenteel in gebruik om tv te updaten of voor die zeldzame momenten dat ik de smartfunctie wil gebruiken.
pi_139047915
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:11 schreef kree het volgende:
Leuk hoor, krijg altij zin om een te gaan knutselen dan ermee.
Misschien eens eentje bestellen.
Meteen doen, zul je echt geen spijt van krijgen.
Is bij meeste mycoms direct af te halen. Ethernet-kabel/wifi-dongle, HDMI-kabel, USB adapter en USB-microUSB-kabel heb je allemaal waarschijnlijk wel nog ergens liggen (anders cheap bij action/euroland ofzo). Beetje TV heeft CEC en dan kun je meteen aan de slag als mediaspeler, als jouw TV USB-poort heeft, zou je die als power kunnen gebruiken maar dat werkt niet altijd goed, als het wel werkt is het wel vet handig want dan kun je je pi uit/aanzetten door je tv uit/aan te zetten.
Krijg je van mij tegen verzendkosten (1EUR) een IR-receiver met 3 draadjes en een IR-ledje, kun je al meteen willekeurig welke ir-afstandbediening die je nog hebt liggen gebruiken (iedereen heeft een favoriete afstandbediening, toch?)
Als je zelf dan nog een NPN-transistor (2N2222 of BC548) en twee weerstandjes (10Kilo ohm & 330 ohm) weet te scoren (uit oude apparatuur of kopen, is centenwerk) kun je ook nog gaan IR-blasten oftewel al je apparatuur met een ir-afstandbediening gaan bedienen dmv je pi ^O^
pi_139051307
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:33 schreef kree het volgende:
Grappig dingetje wel die Pi :)

Maar iedereen gebruikt het zo'n beetje als xbmc media speler?
Of nog iemand die er iets leuks mee in elkaar heeft geflanst?
Onderwatercamera, case is bijna klaar, python scripting ook, nu nog het laad gedeelte van mijn zonnepaneel + klok module & GPS en klaar ben ik :P
Just say hi!
pi_139057538
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:22 schreef Chandler het volgende:

[..]

Onderwatercamera, case is bijna klaar, python scripting ook, nu nog het laad gedeelte van mijn zonnepaneel + klok module & GPS en klaar ben ik :P
waterdichte case?

Ik zie dat ze bestuurbare boten maken, ik vraag me af hoe ze alles droog houden, jij een idee?
pi_139057667
Gewoon een IP67 projectdoosje.
pi_139057767
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:55 schreef xaban06 het volgende:

[..]

waterdichte case?

Ik zie dat ze bestuurbare boten maken, ik vraag me af hoe ze alles droog houden, jij een idee?
Ik heb een PMMA buis waar ik een lens in heb laten lijmen met een dop die er in/overheen valt met daartussen een rubber en spanners om het geheel dicht te spannen, zal later eens wat foto's van m'n projectje laten zien :@
Just say hi!
  maandag 21 april 2014 @ 20:00:11 #80
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_139120160
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:04 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik lees mijn slimme meter uit en maak hier een grafiek van.

[ afbeelding ]

Is nog buggy, moet het een en ander nog fixen.

/edit
Laatst een hoop elektronica spullen besteld terwijl ik nog nooit een multimeter heb gehad of aangeraakt :D Ik zie wel hoe ver ik kom. Doel is om een bestuurbaar auto (of wellicht boot of heli) te maken.
Voor een boot/heli raad ik je een arduino aan. Die zijn wat geschikter voor hardware aan te sturen. Je kan ook een arduino processor aansturen met de rpi dan heb je de reken kracht van de pi met de hardware kracht van een arduino gecombineerd. Gertboard is een leuke extensie hiervoor.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_139130986
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:58 schreef KomtTijd... het volgende:
Gewoon een IP67 projectdoosje.
Het gaat mij meer om de as/propeller en boot zelf.

De motor zit in een behuizing, waar de as uitsteekt met aan het uiteinde een propellor. Op de plek waar de as uit de behuizing uitsteekt heb je logischerwijs een opening. Hoe maak je die waterdicht :) maar dit is redelijk offtopic zo.
pi_139131055
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 20:00 schreef Lon3 het volgende:

[..]

Voor een boot/heli raad ik je een arduino aan. Die zijn wat geschikter voor hardware aan te sturen. Je kan ook een arduino processor aansturen met de rpi dan heb je de reken kracht van de pi met de hardware kracht van een arduino gecombineerd. Gertboard is een leuke extensie hiervoor.
Mja, misschien voor later. Ik doe voor het eerst iets echt met electronica, om nou zonder enig kennis gelijk een hardware bordje te kopen... :) Eerst even leren hoe weerstandjes, diodes, capacitors enzo werken :)
pi_139138893
Kom je vanzelf wel achter. Arduino is echt super, en inderdaad een veel praktischer basis als je servo's e.d. wilt aansturen.

En bij de lokale modelbouwzaak hebben ze vast wel een geschikte keerring voor je schroefas :)
pi_139147374
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:17 schreef KomtTijd... het volgende:
Kom je vanzelf wel achter. Arduino is echt super, en inderdaad een veel praktischer basis als je servo's e.d. wilt aansturen.
Het mooie met een arduino is dat je voor een paar dollar een atmega 8 of 328p op ebay kunt kopen en zonder veel hardware (je hoeft niet eens een crystal te gebruiken als je met 8mhz kunt werken) je arduino project op kunt draaien . Maar goed, dat is meer voor het arduino topic.
pi_139147899
Losse Atmega's kopen is onzin joh. voor 2-3 dollar heb je een Pro Mini, voor 6-7 dollar een Pro Micro. Ideaal voor embedded projectjes.
pi_139151037
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:41 schreef KomtTijd... het volgende:
Losse Atmega's kopen is onzin joh. voor 2-3 dollar heb je een Pro Mini, voor 6-7 dollar een Pro Micro. Ideaal voor embedded projectjes.
Voor het geld moet je het inderdaad niet doen.
  donderdag 24 april 2014 @ 14:52:08 #87
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_139215317
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:22 schreef devzero het volgende:

[..]

Het mooie met een arduino is dat je voor een paar dollar een atmega 8 of 328p op ebay kunt kopen en zonder veel hardware (je hoeft niet eens een crystal te gebruiken als je met 8mhz kunt werken) je arduino project op kunt draaien . Maar goed, dat is meer voor het arduino topic.
Ik zit vooral mobiel op FOK. Maar is er een arduino topic?
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_139216386
Goedendag mensen.
Gisteren OpenELEQ 3.95.6 gedeeld via xunitytalk.
Voor wie het wil proberen:
Download OpenELEQ.zip
OpenELEQ 3.95.4 Screenshots
OpenELEQ 3.95.6 Screenshots
Meer info, vragen & discussie (engels)

Ik ben vooral benieuwd naar reacties op de nieuwe addons/opties zoals
-LazyTV (standaard uitgeschakeld omdat het pas goed werkt als je een kijk-historie hebt opgebouwd/geimporteerd met Trakt of iets dergelijks. Als LazyTV ingeschakeld is duurt het na opstarten wel ff om je database in te lezen, 5 a 10 minuten denk, maar ik vind dat het wel waard)
-SuperFavourites (vervangt in OpenELEQ de reguliere XBMCfavorieten nagenoeg helemaal)
-IMDB-(watch)lists in favorieten.
-Direct vanuit een IMDB-lijst 10 films aan je bibliotheek toevoegen met een paar klikken.
-Cronupdate for iStream-abo's
pi_139332835
Man Builds DIY Cellphone Using Raspberry Pi
Photographer and software engineer Dave Hunt has posted an article about his most recent project: a DIY cellphone based on a Raspberry Pi (he calls it a PiPhone). It has a touchscreen dialing interface for making calls, and it's built with off-the-shelf components. The total bill of materials clocks in at about $158: $40 for the rPi, $35 for the 320x240 touchscreen, $15 for the LiPo battery, $48 for the GSM module, and about $20 for miscellaneous other minor parts.

Hunt says, '[The GSM/GPRS module] allow us to send standard AT commands to it to make calls, hang up, send texts, data etc. Overall a very clever module. Towards the bottom of the white PCB, you can see the SIM Card, which allows the module to associate with my local GSM network, and it’s using a regular prepaid SIM card, bought in my local phone store for ¤10. Below the GSM module, you can see the on.off switch and a DC-DC converter, which converts the 3.7volts from the LiPoly battery to 5volts needed by everything else.' He points out that the phone is not terribly practical, but it's a neat project. Hunt has done several others, including turning the Raspberry Pi into a controller for time-lapse photography. He'll be publishing the code he wrote for the PiPhone next week.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 28 april 2014 @ 11:49:06 #91
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_139335590
Eindbaas he, die telefoon :)

Ik heb m'n zooi besteld om de gpio pinnen uit te gaan proberen, uiteindelijk is het de doelstelling dat het gaat draaien in een machinale opstelling. Als de afzuigers afslaat (betekend machine is klaar) dat hij dan automatisch de machine en compressor uitgeschakeld worden. Ook moet dit op afstand te bedienen zijn en wil ik kijken of wr een mogelijkheid is om dit allemaal op te statten op afstand
Tadumtiedum.
pi_139344725
Raspberry Pi compleet bij 1dayfly vandaag.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_139345256
Erg tof gemaakt dit, Ook door een Nederlander. Gebruikt een Raspberry pi, een monitor en een one way spiegel (Die je altijd bij de politie series ziet :P )



http://michaelteeuw.nl/po(...)-result-of-the-magic
pi_139345983
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Raspberry Pi compleet bij 1dayfly vandaag.
Interssant. Dat is een beetje een goeie prijs als je kijkt naar alles wat he erbij krijgt?

Of met alles los kopen goedkoper?
Do what you love, love what you do!
pi_139346299
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:47 schreef MineraalWater het volgende:
Erg tof gemaakt dit, Ook door een Nederlander. Gebruikt een Raspberry pi, een monitor en een one way spiegel (Die je altijd bij de politie series ziet :P )

[ afbeelding ]

http://michaelteeuw.nl/po(...)-result-of-the-magic
Ik denk dat je meer van dat soort projecten zult zien in de toekomst. nytlabs deed een tijdje geleden ook al zoiets.
pi_139354820
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Raspberry Pi compleet bij 1dayfly vandaag.
Trouwens wat moet ik me hierbij voorstellen?
quote:
1. Standaard pakket (700 mHz): vanaf ¤52,95
• Raspberry Pi model B moederbord en behuizing
• Integral 4GB class10 SDHC kaart inclusief
• XBMC (RaspBMC) pre-install
• High speed HDMI (1m) en netwerk kabel (2m)

2. Turbo pakket (950 mHz): vanaf ¤69,95
• Raspberry Pi model B moederbord en behuizing
• Integral 4GB class10 SDHC kaart inclusief
• XBMC (RaspBMC) pre-install (alleen voor opstarten)
• USB kaart 8 GB max 80 mbit/sec voor snellere leessnelheden
is beide zelfde dingetje toch :?
Do what you love, love what you do!
pi_139354886
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:32 schreef kree het volgende:

[..]

Trouwens wat moet ik me hierbij voorstellen?

[..]

is beide zelfde dingetje toch :?
USB-stick erbij, daar draait het besturingsysteem vanaf, ipv de flashcard.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_139354894
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:32 schreef kree het volgende:

[..]

Trouwens wat moet ik me hierbij voorstellen?

[..]

is beide zelfde dingetje toch :?
Ja, zit alleen wat snellere USB stick bij. Deze Pi is zeg maar standaard hoger gezet.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_139354948
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 17:13 schreef kree het volgende:

[..]

Interssant. Dat is een beetje een goeie prijs als je kijkt naar alles wat he erbij krijgt?

Of met alles los kopen goedkoper?
Als je echt gaat hobbyen en je eigen case en sd card wilt en zo, dan is dit geen goede keus. Maar als je meteen alles helemaal kant en klaar wil hebben denk ik dat dit wel een aardig dingetje is.

Ik zelf wacht nog even tot ze echt echt goedkoop worden. :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_139355015
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ja, zit alleen wat snellere USB stick bij. Deze Pi is zeg maar standaard hoger gezet.
Dus in feite is het gewoon softwarematig overclocked omdat die usb stick die hogere snelheid wel aan kan in tegenstelling tot het sd kaartje?
Do what you love, love what you do!
pi_139355067
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:37 schreef kree het volgende:

[..]

Dus in feite is het gewoon softwarematig overclocked omdat die usb stick die hogere snelheid wel aan kan in tegenstelling tot het sd kaartje?
Ik geloof niet dat je die dingen per sé samen moet zien. Hij is en overgeclocked en er zit een snelle usb stick bij. Dat maakt de performance in het algemeen wat beter, maar of je er echt bizar veel van gaat merken weet ik niet.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 28 april 2014 @ 22:01:06 #102
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_139356147
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:38 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je die dingen per sé samen moet zien. Hij is en overgeclocked en er zit een snelle usb stick bij. Dat maakt de performance in het algemeen wat beter, maar of je er echt bizar veel van gaat merken weet ik niet.
mijn persoonlijke ervaring is dat het wel zo is.
een USB3 installatie is bij mij on-overclocked sneller dan een standaard sd-installatie die overclocked is. En ja, dat is wel degelijk zeer merkbaar en zit zeker niet tussen mijn oren ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_139357799
Nouja het komt er dus gewoon op neer dat je E17,- meer betaald voor de usb-stick, de rest is allemaal zelf te doen of in te stellen.

Ik twijfel nog een beetje, ik zie het mezelf toch voornamelijk als xbmc mediaspeler gebruiken+evt wat linux programmeer dingetjes of andere simpel softwarematig werk.
Niet echt iets met hardware in de planning.

Nu kwam hier laatst ook eens voor bij die android stick ofzo voorbij?
Ben de naam even kwijt, in hoeverre vergelijkt dat zich dan met elkaar?
Do what you love, love what you do!
pi_139361353
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:47 schreef MineraalWater het volgende:
Erg tof gemaakt dit, Ook door een Nederlander. Gebruikt een Raspberry pi, een monitor en een one way spiegel (Die je altijd bij de politie series ziet :P )

[ afbeelding ]

http://michaelteeuw.nl/po(...)-result-of-the-magic
Gaaf.

Maar ik zou niet graag nog zo'n scherm hebben te branden à 22 watt.
Tuurlijk; je kunt vast zo scripten dat het 's nachts uitstaat en overdag (als je weg bent) ook, en/of misschien iets met een bewegingssensor - hoewel dat i.c.m. boottime niet handig is - maar toch...
pi_139363340
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Gaaf.

Maar ik zou niet graag nog zo'n scherm hebben te branden à 22 watt.
Tuurlijk; je kunt vast zo scripten dat het 's nachts uitstaat en overdag (als je weg bent) ook, en/of misschien iets met een bewegingssensor - hoewel dat i.c.m. boottime niet handig is - maar toch...
Je kunt het scherm toch uitschakelen? en aanzetten tijdens 'beweging' met een PIR module oid? en aan de andere kant, je wil niet weten hoeveel stroom je gebruikt terwijl je niet thuis bent. Standby van apparaten etc :P
Just say hi!
pi_139363349
Is er trouwens hier iemand die zijn RPI Model A kwijt wil? tegen een kleine vergoeding? :D
Just say hi!
pi_139368121
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 22:01 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

mijn persoonlijke ervaring is dat het wel zo is.
een USB3 installatie is bij mij on-overclocked sneller dan een standaard sd-installatie die overclocked is. En ja, dat is wel degelijk zeer merkbaar en zit zeker niet tussen mijn oren ;)
I stand corrected. :) Dus wellicht de meerprijs ook nog wel waard.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:18:09 #108
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_139370149
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:33 schreef kree het volgende:
Nouja het komt er dus gewoon op neer dat je E17,- meer betaald voor de usb-stick, de rest is allemaal zelf te doen of in te stellen.

met de RaspBMC installeren hoef je niets in te stellen, 1 vinkje extra en alles wordt vanzelf geregeld .
Let wel: pak een usb3. Ondanks dat de RasPi maar usb2 heeft is het toch verstandiger om een 3 te pakken als de ¤17 extra teveel zou zijn en je een goedkoper stickje kan regelen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_139371613
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 01:38 schreef Chandler het volgende:
Je kunt het scherm toch uitschakelen? en aanzetten tijdens 'beweging' met een PIR module oid? en aan de andere kant, je wil niet weten hoeveel stroom je gebruikt terwijl je niet thuis bent. Standby van apparaten etc :P
Kan, maar hoe lang is de boot time? Met andere woorden; ben je al niet lang de ruimte uit voordat dat ding klaar is?
pi_139371931
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Kan, maar hoe lang is de boot time? Met andere woorden; ben je al niet lang de ruimte uit voordat dat ding klaar is?
De meeste schermen geven binnen een seconde wel beeld als je de stekker erin steekt.
pi_139373179
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:09 schreef KomtTijd... het volgende:
De meeste schermen geven binnen een seconde wel beeld als je de stekker erin steekt.
Las het even te snel; ik bedoel hoe lang is de boot time van een Raspberry voordat die alle informatie juist toont.
Ik zou dan niet alleen het scherm uitschakelen maar ook de Raspberry. En die heeft wel tijd nodig.
pi_139376111
Voor die 3 watt? De gemiddelde magnetron heeft meer standby-verbruik.
pi_139376521
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Kan, maar hoe lang is de boot time? Met andere woorden; ben je al niet lang de ruimte uit voordat dat ding klaar is?
Ik zei alleen maar't scherm uit doen, de rest niet ;)
Just say hi!
  dinsdag 29 april 2014 @ 19:46:27 #114
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_139385903
Zo, mn spulletjes zijn binnen!
Heb het al gepresteerd om met de GPIO pinnen een ledje aan te sturen en te laten knipperen!

Nu wil ik eens uit gaan zoeken hoe ik met een knopje iets kan inputten, zodat er van een andere GPIO pin de output veranderd.
Tadumtiedum.
pi_139393386
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:03 schreef KomtTijd... het volgende:
Voor die 3 watt? De gemiddelde magnetron heeft meer standby-verbruik.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:17 schreef Chandler het volgende:
Ik zei alleen maar't scherm uit doen, de rest niet ;)
Da's waar.

Maar zag tijdje geleden wat ons stroomverbruik is, dan begin je dergelijke dingen op te merken en probeer je nog meer apparatuur wat te voorkomen :P ...
pi_139400367
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:09 schreef Iemand91 het volgende:
Da's waar.

Maar zag tijdje geleden wat ons stroomverbruik is, dan begin je dergelijke dingen op te merken en probeer je nog meer apparatuur wat te voorkomen :P ...
Snap ik heel goed, zou het liefst bij ons thuis een paar schakelaars willen hebben zodat ik bv bepaalde kamers in 1x kan afsluiten van't stroom (ivm besparing) zonder eerst bergen met stekkers uit stopcontacten te trekken maar helaas..
Just say hi!
  woensdag 30 april 2014 @ 02:10:14 #117
104871 remlof
Europees federalist
pi_139401369
M'n 3W Pi vervangt al 49 dagen m'n 200W Intel quadcore als webserver en weerstation.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
pi@pandora ~ $ uptime
 02:05:47 up 49 days, 52 min,  1 user,  load average: 0.15, 0.06, 0.06
pi@pandora ~ $ df -h
Filesystem      Size  Used Avail Use% Mounted on
rootfs           15G  2.1G   13G  15% /
/dev/root        15G  2.1G   13G  15% /
devtmpfs        235M     0  235M   0% /dev
tmpfs            49M  224K   49M   1% /run
tmpfs           5.0M     0  5.0M   0% /run/lock
tmpfs            98M     0   98M   0% /run/shm
/dev/mmcblk0p1   56M   19M   38M  34% /boot
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:08:14 #118
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_139443363
Dat python en gpio is helemaal niet zo lastig! Heb inmiddels al een aantal kleine dingetjes gebouwt met een buzzer,
Lichtsensor en knopjes :D
Tadumtiedum.
pi_139443853
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 00:52 schreef Chandler het volgende:

[..]

Snap ik heel goed, zou het liefst bij ons thuis een paar schakelaars willen hebben zodat ik bv bepaalde kamers in 1x kan afsluiten van't stroom (ivm besparing) zonder eerst bergen met stekkers uit stopcontacten te trekken maar helaas..
Je bedoelt je meterkast? :P
pi_139444119
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:36 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Je bedoelt je meterkast? :P
Ja zoiets maar dan niet in de meterkast :P onze meterkast zet namelijk gelijk meerdere kamers uit ;)
Just say hi!
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:05:48 #121
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_139444350
Is er ook een leuk youtube filmpje/forum thread waarin allerlei creatieve ideeën opgesomd staan die je met de PI kan maken? Plus wat output examples zeg maar.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:16:52 #122
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_139444618
Zijn d'r zat, gewoon zoeken op Google!
Tadumtiedum.
pi_139445051
Ik draai raspbian op een RPi
maar nu moet ik een scriptje automatisch laten starten bij het inschakelen van de PI
ik heb dat op zich voor elkaar maar bij het starten van de pi blijft hij tijdens het booten hangen op dat script wat hij uit moet voeren.
In plaats van door te booten naar de login van de pi
maar het geen wat dat script moet doen werkt dan wel.

Is namelijk voor het door sturen van AIS antenne gegevens.
Maar het zou dus mooi zijn als hij gewoon door boot naar de login van raspbian.

iemand misschien een idee.?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:15:58 #124
104871 remlof
Europees federalist
pi_139446239
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik draai raspbian op een RPi
maar nu moet ik een scriptje automatisch laten starten bij het inschakelen van de PI
ik heb dat op zich voor elkaar maar bij het starten van de pi blijft hij tijdens het booten hangen op dat script wat hij uit moet voeren.
In plaats van door te booten naar de login van de pi
maar het geen wat dat script moet doen werkt dan wel.

Is namelijk voor het door sturen van AIS antenne gegevens.
Maar het zou dus mooi zijn als hij gewoon door boot naar de login van raspbian.

iemand misschien een idee.?
Door een & achter de aanroep van je script te zetten, dan draai je het op de achtergrond. Als je dat op de commandline doet krijg je ook meteen de prompt weer terug.

Zie http://www.cyberciti.biz/(...)e-run-in-background/
pi_139446423
thanks ik ga er naar kijken :) ^O^
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_139446680
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Door een & achter de aanroep van je script te zetten, dan draai je het op de achtergrond. Als je dat op de commandline doet krijg je ook meteen de prompt weer terug.

Zie http://www.cyberciti.biz/(...)e-run-in-background/
ik doe het nu nog via sudo update-rc.d naamscript defaults
maar waar moet ik die aanroeping van het script plaatsen dan?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_139447016
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 00:52 schreef Chandler het volgende:
Snap ik heel goed, zou het liefst bij ons thuis een paar schakelaars willen hebben zodat ik bv bepaalde kamers in 1x kan afsluiten van't stroom (ivm besparing) zonder eerst bergen met stekkers uit stopcontacten te trekken maar helaas..
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:36 schreef KomtTijd... het volgende:
\Je bedoelt je meterkast? :P
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:52 schreef Chandler het volgende:
Ja zoiets maar dan niet in de meterkast :P onze meterkast zet namelijk gelijk meerdere kamers uit ;)
Geschakelde stopcontacten. ^O^
pi_139462981
Nou ook maar eentje besteld, wat ik er precies mee ga doen weet ik nog niet.
Zit eens te bladeren op dat raspberry forum, wie weet kom ik nog wat leuks tegen :P
Do what you love, love what you do!
pi_139527212
Ok pakketje gehad.
Alleen nu staat er openelec voorgeinstalleerd op, werkt prima allemaal daar niet van.
Maar ik wil er een beetje mee klooien ook.

Welk operating system is dan handig?
In principe wil ik er ook wel xbmc op, maar onderhand ook kunnen werken met apt-get etc linux style en dat ondersteund openelec niet.
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 3 mei 2014 @ 19:32:49 #130
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_139528190
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 19:05 schreef kree het volgende:
Ok pakketje gehad.
Alleen nu staat er openelec voorgeinstalleerd op, werkt prima allemaal daar niet van.
Maar ik wil er een beetje mee klooien ook.

Welk operating system is dan handig?
In principe wil ik er ook wel xbmc op, maar onderhand ook kunnen werken met apt-get etc linux style en dat ondersteund openelec niet.
Je kan toch ssh'en met open-elec?
  zaterdag 3 mei 2014 @ 19:50:18 #131
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_139528760
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 19:05 schreef kree het volgende:
Ok pakketje gehad.
Alleen nu staat er openelec voorgeinstalleerd op, werkt prima allemaal daar niet van.
Maar ik wil er een beetje mee klooien ook.

Welk operating system is dan handig?
In principe wil ik er ook wel xbmc op, maar onderhand ook kunnen werken met apt-get etc linux style en dat ondersteund openelec niet.
User: root
Password: openelec
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_139529227
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 19:32 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je kan toch ssh'en met open-elec?
Klopt dat lukt ook, maar als ik bv apt-get probeer dan krijg ik een balbal verhaal van niet supported door open elec gebruik XBMC etc.

Weet trouwens niet of dit een standaard versie is of een custom van de winkel waar het ding vandaan komt
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 3 mei 2014 @ 23:01:33 #133
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_139537222
Probeer ipv apt-get eens aptitude
Tadumtiedum.
pi_139539501
quote:
Op donderdag 1 mei 2014 11:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik doe het nu nog via sudo update-rc.d naamscript defaults
maar waar moet ik die aanroeping van het script plaatsen dan?
Misschien begrijp ik het helemaal verkeerd hoor.
Maar als je op die manier een script aanroept is het niet vreemd dat-ie niet doorstart; dan staat-ie te wachten op je wachtwoord.
pi_139552356
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 23:01 schreef Djurres het volgende:
Probeer ipv apt-get eens aptitude
Die ga ik nog even proberen.
Heb een backup van het sd-kaartje gemaakt zoals ik hem kreeg, met openelec dus.
Gisteren nog even geklooid met de verschillende operating systems zonder echt iets te bereiken, gewoon even kijken hoe het allemaal werkt enzo.

Heb wel een soort van iets wat ik werkend wil krijgen.
Ik heb hier namelijk draadloos internet wat ik oppik van een paar huizen verder, speciaal WIFI schotel-achtig antennetje gebruik ik daarvoor, die zit nu op m'n laptop.

Maar ik wil eigenlijk die Raspberry als een soort wireless-wireless bridge gebruiken daarvoor.
Dus die antenne die nu op m'n laptop zit op die raspberry en dan ook de bijgeleverde usb-adapter op de raspberry.

Dus het moet dan zo gaan werken.
speciale antenne (is ook rtl usb geval) ---> Raspberry ---> USB wifi dongle

Dan moet ik dus die eerste verbinding laten maken met het accespoint van de buren, dan moet die dat internet delen op de dongle die dan weer voor mij als accespoint gaat werken voor alles wat ik hier binnenshuis heb.

Moet gewoon kunnen volgens mij er is in ieder geval genoeg te vinden om vanaf je ethernet een hotspot te maken.

Maargoed moet me er even in verdiepen hoe allemaal.
Lijkt mij trouwens toch maar Raspbmc daarvoor te gebruiken, die geeft volgens mij meer mogelijkheden als openelec.

Of raspbian, maar dan zou ik even moeten kijken hoe en wat met xbmc daarvoor.
Do what you love, love what you do!
  zondag 4 mei 2014 @ 20:36:38 #136
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_139561370
Sorry, maar maak ik hier uit op dat je het wifi van de buren gebruikt om te kunnen internetten? :')
Tadumtiedum.
pi_139563795
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 20:36 schreef Djurres het volgende:
Sorry, maar maak ik hier uit op dat je het wifi van de buren gebruikt om te kunnen internetten? :')
Yep :')
Do what you love, love what you do!
pi_139563829
Ongelofelijke schraper
pi_139564237
Haha dat is het niet. Heb geen eigen adres dus kan geen abo nemen.
Verhuurders willen hun internet niet delen. Ook niet als ik ervoor betaal.
Bij buren gevraagd ook tegen betaling maar nee.

Tijd Vodafone 3G stick gehad veels te duur.
Ziggo wifispots code geleend. Die ontvang ik namelijk wel. Net te weinig berijk voor een goede verbinding.

Ok out of opties dan. Dus toen heb ik de wpa2 code maar gekraakt. Geen idee van wie ik nu internet leen.
Maar het werkt in ieder geval.

Gebruik t ook niet om extreem te downloaden. Dus die paar kb die ik leen merken ze niks van.

Echt netjes is het niet. Had liever een eigen abonnement maar dat kan dus niet. En de particuliere huur is hoog zat dus ik 'neem' dit maar gewoon. Verder tja :')
Do what you love, love what you do!
pi_139565644
Iemand ervaring met deze dingen ?

http://www.ebay.com/itm/T(...)&hash=item1c3e96ecdf



Verkleinen de SDkaart, tot onder de helft, en gebruikt een microSDkaart als medium

Ik wil deze gebruiken, icm een USBstick voor XBMC
  zondag 4 mei 2014 @ 22:02:41 #141
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_139567015
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:25 schreef kree het volgende:
Haha dat is het niet. Heb geen eigen adres dus kan geen abo nemen.
Verhuurders willen hun internet niet delen. Ook niet als ik ervoor betaal.
Bij buren gevraagd ook tegen betaling maar nee.

Tijd Vodafone 3G stick gehad veels te duur.
Ziggo wifispots code geleend. Die ontvang ik namelijk wel. Net te weinig berijk voor een goede verbinding.

Ok out of opties dan. Dus toen heb ik de wpa2 code maar gekraakt. Geen idee van wie ik nu internet leen.
Maar het werkt in ieder geval.

Gebruik t ook niet om extreem te downloaden. Dus die paar kb die ik leen merken ze niks van.

Echt netjes is het niet. Had liever een eigen abonnement maar dat kan dus niet. En de particuliere huur is hoog zat dus ik 'neem' dit maar gewoon. Verder tja :')
Vind het een beetje :').
Maarja, er is vast wel een manier om een RPi om te toveren naar een accespoint.
Iets als dit.
http://www.glennklockwood.com/sa/rpi-wifi-bridge.php
Tadumtiedum.
  zondag 4 mei 2014 @ 22:03:20 #142
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_139567044
En trouwens, je leent geen MB's want je geef ze niet terug. Dus probeer jezelf niet recht te praten.
Tadumtiedum.
pi_139568084
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:03 schreef Djurres het volgende:
En trouwens, je leent geen MB's want je geef ze niet terug. Dus probeer jezelf niet recht te praten.
Jaja weet t. ;)

Zodra het zou kunnen regel ik het wel zelf. Voor nu moet t maar even zo.

Zal die link eens doorlezen. :)
Do what you love, love what you do!
pi_139568124
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:25 schreef kree het volgende:
Haha dat is het niet. Heb geen eigen adres dus kan geen abo nemen.
Verhuurders willen hun internet niet delen. Ook niet als ik ervoor betaal.
Bij buren gevraagd ook tegen betaling maar nee.

Tijd Vodafone 3G stick gehad veels te duur.
Ziggo wifispots code geleend. Die ontvang ik namelijk wel. Net te weinig berijk voor een goede verbinding.

Ok out of opties dan. Dus toen heb ik de wpa2 code maar gekraakt. Geen idee van wie ik nu internet leen.
Maar het werkt in ieder geval.

Gebruik t ook niet om extreem te downloaden. Dus die paar kb die ik leen merken ze niks van.

Echt netjes is het niet. Had liever een eigen abonnement maar dat kan dus niet. En de particuliere huur is hoog zat dus ik 'neem' dit maar gewoon. Verder tja :')
https://www.robinmobile.nl/producten

opgelost
pi_139571848
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:25 schreef kree het volgende:
Haha dat is het niet. Heb geen eigen adres dus kan geen abo nemen.
Verhuurders willen hun internet niet delen. Ook niet als ik ervoor betaal.
Bij buren gevraagd ook tegen betaling maar nee.

Tijd Vodafone 3G stick gehad veels te duur.
Ziggo wifispots code geleend. Die ontvang ik namelijk wel. Net te weinig berijk voor een goede verbinding.

Ok out of opties dan. Dus toen heb ik de wpa2 code maar gekraakt. Geen idee van wie ik nu internet leen.
Maar het werkt in ieder geval.

Gebruik t ook niet om extreem te downloaden. Dus die paar kb die ik leen merken ze niks van.

Echt netjes is het niet. Had liever een eigen abonnement maar dat kan dus niet. En de particuliere huur is hoog zat dus ik 'neem' dit maar gewoon. Verder tja :')
ik had ook zo'n buurman. Dus heb zijn verkeer getapt en een aantal van zijn account onderschept, misbruikt en vervolgens verwijderd.
:]
pi_139572327
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 23:26 schreef wootahH het volgende:

[..]

ik had ook zo'n buurman. Dus heb zijn verkeer getapt en een aantal van zijn account onderschept, misbruikt en vervolgens verwijderd.
Dat zie ik ze nog niet zo snel doen hier.
Blijft versleutelde data, ok hij zal dat wel weer kunnen decoderen, maar ga er niet van uit.

Anyway beetje oftopic dit allemaal ;)
Do what you love, love what you do!
  maandag 5 mei 2014 @ 11:26:09 #147
202616 sjoemie1985
i believe!
pi_139579053
quote:
6s.gif Op zondag 4 mei 2014 00:09 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Misschien begrijp ik het helemaal verkeerd hoor.
Maar als je op die manier een script aanroept is het niet vreemd dat-ie niet doorstart; dan staat-ie te wachten op je wachtwoord.
heb jij eventueel een andere manier om het script automatisch op te starten zo gauw ik de pi inschakel en dat hij dan ook gewoon naar het inlog scherm gaat?

is het ook mogelijk hem gewoon op een 2e tty scherm automatisch te laten starten?
zodat ik op tty1 andere dingen kan doen?
waaronder bijvoorbeeld het scrip stoppen als dat nodig is?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_139579959
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:44 schreef PestPiloot het volgende:
Iemand ervaring met deze dingen ?

http://www.ebay.com/itm/T(...)&hash=item1c3e96ecdf

[ afbeelding ]

Verkleinen de SDkaart, tot onder de helft, en gebruikt een microSDkaart als medium

Ik wil deze gebruiken, icm een USBstick voor XBMC
Yup, werkt perfect icm 16/32gb kaartjes ;) gebruik het zelf in een compacte case, scheelt weer een paar cm! *)
Just say hi!
pi_139579965
quote:
Op maandag 5 mei 2014 11:26 schreef sjoemie1985 het volgende:
heb jij eventueel een andere manier om het script automatisch op te starten zo gauw ik de pi inschakel en dat hij dan ook gewoon naar het inlog scherm gaat?
(...)
Hier staan wat manieren beschreven om een script als root te draaien; dan heb je sudo niet meer nodig.
pi_139580142
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:26 schreef sjoemie1985 het volgende:
heb jij eventueel een andere manier om het script automatisch op te starten zo gauw ik de pi inschakel en dat hij dan ook gewoon naar het inlog scherm gaat?
Net dit gevonden Getting a Python script to run in the background (as a service) on boot voor eigen doeleinden maar lijkt me ook erg handig voor jou ;)

quote:
is het ook mogelijk hem gewoon op een 2e tty scherm automatisch te laten starten?
zodat ik op tty1 andere dingen kan doen?
waaronder bijvoorbeeld het scrip stoppen als dat nodig is?
Als je doelt op de terminal, uhuh, dat kan, zelf doe ik dat ook, 1tje open met filebeheer, 1tje open om te 'editen' en zelfs 1tje openen om uit te voeren ;) (ivm scripten, testen, etc :P )
Just say hi!
  maandag 5 mei 2014 @ 13:42:47 #151
202616 sjoemie1985
i believe!
pi_139582308
oke cool :)

nog een puntje:
Als je een pi opstart en pas later een beeldscherm er aan hangt kan het dan kloppen dat hij deze niet ziet?
Of kan dat komen omdat ik een dvi naar hdmi kabel gebruik?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_139583615
hdmi_force_hotplug=1 aanzetten in je config.txt
  maandag 5 mei 2014 @ 14:57:45 #153
202616 sjoemie1985
i believe!
pi_139584473
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 12:08 schreef Chandler het volgende:

[..]

Net dit gevonden Getting a Python script to run in the background (as a service) on boot voor eigen doeleinden maar lijkt me ook erg handig voor jou ;)

[..]

Als je doelt op de terminal, uhuh, dat kan, zelf doe ik dat ook, 1tje open met filebeheer, 1tje open om te 'editen' en zelfs 1tje openen om uit te voeren ;) (ivm scripten, testen, etc :P )
ik kom er nog niet helemaal uit wat ik precies in dat script moet zetten.
moet ik bij DIR verwijzen naar de plek van mijn script dus \etc\init.d\aisdispatcher ???

en moet ik achter de naam van mijn script dan ook nog .py zetten?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_139585991
Ik heb trouwens nog zoiets liggen

Kijken wat ik daar nog mee kan :P
Do what you love, love what you do!
pi_139586059
Een arduino in een case?
pi_139586358
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Een arduino in een case?
Geen idee eigenlijk, volgens mij is het andere hardware.
Heb dit gebruikt met Labview vroeger.
Op Windows weliswaar via USB, maar ik kom iig een post tegen daar op het forum dat het ook werkend te krijgen is met de Rpi.

Leuk om even mee te kloten, moet me eens verdiepen in Python ook.
Heb daar verder geen ervaring mee wel met C, C+ en C#
en assembler :r

Maargoed basis zal wel een beetje hetzelfde zijn.
Do what you love, love what you do!
  maandag 5 mei 2014 @ 16:05:51 #157
202616 sjoemie1985
i believe!
pi_139586363
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 12:08 schreef Chandler het volgende:

[..]

Net dit gevonden Getting a Python script to run in the background (as a service) on boot voor eigen doeleinden maar lijkt me ook erg handig voor jou ;)

[..]

Als je doelt op de terminal, uhuh, dat kan, zelf doe ik dat ook, 1tje open met filebeheer, 1tje open om te 'editen' en zelfs 1tje openen om uit te voeren ;) (ivm scripten, testen, etc :P )
het volgende zou dus bij het booten moet worden uitgevoerd als service.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
#!/bin/bash
#
# chkconfig: 345 80 20
# Description: ais dispatcher
# processname: aisdispatcher
# pidfile: /var/run/aisdispatcher
#
# some things that run always
touch /var/lock/aisdispatcher

case "$1" in
        start)
          sudo /home/ais/aisd -t -h 10.0.1.197 -p 6001 -H 127.0.0.1:6000,data.aishub.net:2244,wanip:8051,wanip:8051 -x 96 -y 10 -v -S /home/aiskml -X 4 -z=no
          exit 0
          ;;
        *)
          echo "Hello system"
          exit 1
          ;;
        esac
exit $RETVAL
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_139599753
Sjoemie; geen idee, mijn kennis van linux/bash en python is zeer beperkt ;)
Just say hi!
pi_139600721
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Een arduino in een case?
http://labjack.com/u12
  dinsdag 6 mei 2014 @ 09:03:38 #160
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_139610710
Ik ben me aan het verdiepen in python en het is een best wel gebruiksvriendelijke taal en accepteerd veel 'fouten' wat betreft spaties en tekens, lijkt wel t een en ander op php met z'n if/else statements e.d
Tadumtiedum.
pi_139612322
Python is best een leuke taal idd. Maar als je het hebt over "if/else" lijken alle talen op elkaar.

@chandler: Bash zou ik me niet te veel in verdiepen, dat is zó ongelooflijk gebruiksonvriendelijk! Leuk om een paar commando's uit te voeren maar zodra je voorwaardes of loops oid wilt gebruiken zou ik toch echt een gebruiksvriendelijker scripttaal naar keuze adviseren.
pi_139612494
shit, mijn pi reageert niet meer op SSH of via webinterface.. :(

vanmiddag maar even aan een beeldscherm hangen....
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:34:18 #163
202616 sjoemie1985
i believe!
pi_139623312
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:45 schreef Chandler het volgende:
Sjoemie; geen idee, mijn kennis van linux/bash en python is zeer beperkt ;)
oke jammer
dacht dat je misschien wel wist wat ik waar moet in zetten. :)
heb er zelf namelijk ook weinig verstand van ik doe het ook maar via google :)
maar zulke dingen zijn altijd weer net iets anders dan zoals het bij je zelf staat :)

maar misschien dat iemand anders weet hoe het moet???
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:35:16 #164
202616 sjoemie1985
i believe!
pi_139623354
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:36 schreef mschol het volgende:
shit, mijn pi reageert niet meer op SSH of via webinterface.. :(

vanmiddag maar even aan een beeldscherm hangen....
gekoppeld via ethernet kabel?
dan kijken of die het nog doet :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_139625436
Ik ben weer door een paar operating systems heen.
Nu had ik eerst OpenElec, werkt wel redelijk.
Raspbmc geprobeerd maar die is extreem traag als je het mij vraagt
Raspbian werkte gewoon goed, maar dat was zonder xbmc erop.

Is wel allemaal vanaf SD kaart
Do what you love, love what you do!
pi_139626974
Heb het in ieder geval wel voor elkaar om een niet-powered USB schijf te laten werken zonder extra hub yeeeuh :P
Do what you love, love what you do!
pi_139628033
De nieuwe openelec 4 met xbmc 13 werkt echt als een zonnetje op de pi.
:]
pi_139628337
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 19:09 schreef wootahH het volgende:
De nieuwe openelec 4 met xbmc 13 werkt echt als een zonnetje op de pi.
Die heb ik nog niet geprobeerd, neem aan dat die update naar gotham 13 van het weekend was.
Overgins heb nu raspbmc opnieuw geinstalleerd en die werkt nu wel ok.

Had ook eerst die hubwizzard gebruikt van xbmchub, die heeft waarschijnlijk ook een hoop zooi geinstalleerd waardoor het zo traag was.

Nu maar eens 1voor1 proberen met addons.

Welke gebruiken jullie allemaal?
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 6 mei 2014 @ 19:17:16 #169
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_139628425
-=edit2=- Dan maar even van de gelegenheid gebruik maken :P

- Mashup
- Icefilms
- P2P-streams
- Navi-X
- Fia Formula 3 app (door een FOK! user gemaakt)
- DTM app (door diezelfde FOK! user :P )

Eigenlijk vanalles om films, series en TV te streamen :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_139629560
Heeft iemand hier al eens gespeeld met een pcDuino (v3)? Gezien de specs iets sneller dan een rPi (dual core 1 Ghz, 4GB flash onboard + microSD slot, 1080P, wifi op de kaart) en draait ubuntu, maar ook 2x de prijs van een pi.

pi_139630743
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:35 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

gekoppeld via ethernet kabel?
dan kijken of die het nog doet :)
geen idee uiteindelijk wat er nou aan de hand was..

alleen pwr led brandde en voor de rest niks..
ik heb de stroom er maar even afgehaald en opnieuw aangesloten, en toen deed hij het weer zonder problemen :')
gelukkig is het maar een aanklooi apparaatje :P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:01:54 #172
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_139634314
Iemand enig idee? Ik krijg mijn WLAN niet aan de praat:

dmesg:
1
2
3
4
5
[    2.905591] usb 1-1.2: New USB device found, idVendor=0df6, idProduct=0077
[    2.905643] usb 1-1.2: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber                                                                                                  =3
[    2.905662] usb 1-1.2: Product: 802.11n WLAN Adapter
[    2.905679] usb 1-1.2: Manufacturer: Realtek
[    2.905694] usb 1-1.2: SerialNumber: 00e04c000001

1
2
3
4
Bus 001 Device 002: ID 0424:9512 Standard Microsystems Corp.
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 003: ID 0424:ec00 Standard Microsystems Corp.
Bus 001 Device 004: ID 0df6:0077 Sitecom Europe B.V.
Ik draai de laatste openelec 4.0.

ifconfig:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr B8:27:EB:DF:F5:F5
          inet addr:192.168.1.71  Bcast:192.168.1.255  Mask:255.255.255.0
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:3715 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:2365 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:3133502 (2.9 MiB)  TX bytes:286659 (279.9 KiB)

lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:65536  Metric:1
          RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:0 (0.0 B)  TX bytes:0 (0.0 B)
pi_139643559
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
oke jammer
dacht dat je misschien wel wist wat ik waar moet in zetten. :)
heb er zelf namelijk ook weinig verstand van ik doe het ook maar via google :)
maar zulke dingen zijn altijd weer net iets anders dan zoals het bij je zelf staat :)

maar misschien dat iemand anders weet hoe het moet???
Was te proberen hé, ik doe ook veel opzoeken via zoekmachines, niet alleen google. Maar leer daar gelijk ook een nieuwe taal bij, best pittig al zeg ik't zelf maar iedere dag leren we weer wat... straks kunnen we het anderen uitleggen ;) :+
Just say hi!
pi_139703649
Er schiet mij nog een idee te binnen voor de Pi.

Ik heb namelijk een synthesizer
Yamaha s90es


En een simpel dingetje voor aan de computer.
M-audio Keyrig 49


Ok voor degene die er een beetje wat van weten, normaal laat je die instrumenten communiceren via midi. (dus oftewel wat je speelt op de ene kun je via midi door sturen naar de andere en dan door middel van Midi-kanaal zones. etc bijvoorbeeld een geluid van de andere keboard gebruiken)

Nu is het zo, die M-audio heeft alleen een USB midi uitgang de S90 heeft zowel de USB als de standaard DIN midi aansluitingen..
Op de M-audio zit geen interne sound generator, dus ofwel gebruik je die met een laptop en een VST host om er dus geluid uit te krijgen.

Dan dus waar de Rpi misschien wat kan doen.
als ik nu de twee keyboards via USB aansluit op de Rpi dan zouden ze dus in theorie de MIDI data naar de Rpi kunnen sturen.

Eigenlijk zou de Rpi dan als een bridge moeten werken, dus alleen de midi data doorsturen van de ene keboard naar de andere.
Aangezien er uit de m-audio zelf dus geen geluid komt hoeft het zelfs maar 1 richting op te werken.
Dus zo:

M-audio (USB) --> Rpi --> (USB) yamaha s90

Dan zou ik dus de twee keyboards kunnen koppelen met midi zonder extra laptop, alleen de PI ertussen.

Iemand enig idee in wat voor richting ik nu moet gaan zoeken om zoiets werkend te krijgen??

Ik weet dat de M-audio een soort van common midi heeft dus oftewel dat zou plug and play kunnen/moeten? zijn.
Voor de yamaha is normaal wel een driver nodig, ben er niet zeker van of dat ook zo werkt.
En dan ga ik uit van windows en een laptop.

Volgens mij is het linux programma Jack oid dan 'the way to go'
Maar heb daar totaal geen ervaring mee.

Vond ook nog dit
http://alsa.opensrc.org/AlsaMidiOverview

[ Bericht 1% gewijzigd door kree op 08-05-2014 17:26:46 ]
Do what you love, love what you do!
pi_139927634
Meerdere mensen die met openelec 4 en xbmc 13 de 1channel plugin niet kunnen downloaden?
Probeer het nu al 3 dagen op alle mogelijke manieren ;(
pi_140208256
Ik weet dat dit een Pi topic is, en dat er ook een android stick/box topic is, maar ik plaats
het nog maar hier in de hoop dat iemand ervaring met beide heeft.

Ik was ervan overtuigd dat ik een Raspberry Pi wou bestellen, vanwege de tweakbaarheid.
Maar hoogstwaarschijnlijk zal ik hem toch uitsluitend gaan gebruiken om XBMC te draaien,
dus komt daar niet veel van :')
Als ik alle componenten bestel kom ik denk ik op pak hem beet ¤ 65,- uit.

Nu stuitte ik toevallig op deze android player, die maar twee tientjes duurder is:

http://www.sossolutions.n(...)-m6-android-mx2.html

Nu is mijn vraag: is de android speler de betere keus als het puur en alleen om XBMC gaat ?
  woensdag 21 mei 2014 @ 16:47:08 #177
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_140209145
http://www.geekbuying.com(...)?sort=1&c=1008&v=146
Een nieuwe S802(-H) zou mijn keuze zijn.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 21 mei 2014 @ 19:41:45 #178
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_140215440
Vergeet niet dat de pi misschien minder MHz heeft maar wel hardware decoden van de film files. Daar kan een snelle processor aan onderuit gaan als die dat softwarematig moet decoden.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_140222336
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 16:47 schreef shiznuts het volgende:
http://www.geekbuying.com(...)?sort=1&c=1008&v=146
Een nieuwe S802(-H) zou mijn keuze zijn.
Ziet er goed uit, maar ik wil liever iets in Nederland bestellen. Heb voor mijn telefoon bijna 50 euro nsb kosten moeten betalen onlangs :'(
pi_140637970
Hey iedereen!

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar mijn post gaat wel over de RPi. Alleen niet over mediacenters e.d. ;p
Ik bedacht me net dat ik hier nog zo'n lichtschakelaar setje met afstandsbediening heb liggen waar ik al heel lang niets mee doe. Het lijkt mij wel leuk om deze op de Pi aan te sluiten zodat ik via het netwerk mijn lichten kan schakelen (of iets anders, maar weet niet precies hoeveel W die dingen aankunnen).

Heeft iemand een tip voor me hoe ik het beste kan beginnen? Ben echt een leek op het gebied van draadjes solderen en die GPIO pinnetjes...
En ja, ik google ook. Maar daarnaast vroeg ik me dus af of mensen hier mij wat kennis willen/kunnen bijbrengen :)
pi_140638296
3.3V van de GPIO 50mA
5V 750mA

Hangt er een beetje vanaf wat je er precies op wil aansluiten
Do what you love, love what you do!
pi_140638517
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:53 schreef kree het volgende:
3.3V van de GPIO 50mA
5V 750mA

Hangt er een beetje vanaf wat je er precies op wil aansluiten
Toen ik de afstandsbediening van het setje open maakte, zat dit er in

Sorry, ik ben echt een enorme leek met dit :')
Het lijkt me alleen enorm vet :D

quote:
Dankje, ik had nog niet eens op Tweakers gekeken... logische plek om even te zoeken, achteraf gezien
pi_140638610
Die afstandsbediening moet je lekker dicht laten joh. Die zendertjes staan voor nog geen euro op ebay.

http://www.ebay.com/itm/4(...)&hash=item5406c478e7
zoiets. Met nog een ontvanger erbij ook.
pi_140638617
Je kunt die schakelaartjes eruit halen en dan (met een relais ertussen) die schakelen met je GPIO
Do what you love, love what you do!
pi_140638818
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:03 schreef KomtTijd... het volgende:
Die afstandsbediening moet je lekker dicht laten joh. Die zendertjes staan voor nog geen euro op ebay.

http://www.ebay.com/itm/4(...)&hash=item5406c478e7
zoiets. Met nog een ontvanger erbij ook.
Dat is inderdaad een stuk beter, dankje :) Klooien met die afstandsbediening is ook veel gedoe...

quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:03 schreef kree het volgende:
Je kunt die schakelaartjes eruit halen en dan (met een relais ertussen) die schakelen met je GPIO
Dat zou kunnen ja, maar ik denk dat de optie van KomtTijd makkelijker zal zijn. Niettemin bedankt ;)
pi_140638873
Dat denk ik ook :)
Do what you love, love what you do!
pi_140638952
Enige waar ik mijn Rpi nu voor gebruik is een remote server (torrent, sync etc)
Heb het hele plan om die keyboards te koppelen met midi maar even laten varen.
Vrij ingewikkeld allemaal.
Do what you love, love what you do!
pi_140639023
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:16 schreef kree het volgende:
Enige waar ik mijn Rpi nu voor gebruik is een remote server (torrent, sync etc)
Heb het hele plan om die keyboards te koppelen met midi maar even laten varen.
Vrij ingewikkeld allemaal.
Ik heb tot nu toe de Pi alleen maar gedraaid als webserver.
Dingen koppelen is inderdaad een stuk ingewikkelder.
Maar als ik zie wat sommigen ermee doen... _O_ _O_
pi_140639085
Yep, het is trouwens allemaal redelijk te doen, zolang het stap voor stap ergens beschreven staat.
Wil je echt zelf er bijzondere dingen mee doen, moet je toch een beetje meer van linux en vooral de hele werking ervan weten.

Maar het is sowieso een grappig dingetje om mee te kloten zelfs al doe je verder niks met hardware.
Dat bittorrent sync is ook handig.
Makkelijk synchroniseren op je mobiel enzo dmv QR code.

Die kun je makkelijk installeren met apt-get ook :)
http://raspberrypihelp.ne(...)torrent-sync-bitsync
Do what you love, love what you do!
pi_140639247
Als het stap voor stap ergens staat, wel. :)

Sync ziet er wel grappig uit ja, misschien dat ik dat eens uit zal proberen.
pi_140639313
Do what you love, love what you do!
pi_141078160
Banana Pi

Voor een deel compatible met Raspberry Pi.


• Allwinner A20 SoC (Cortex-A7 dual-core CPU, with Mali-400MP2 GPU).
• 1GiB DDR3 SDRAM
• SD slot (maximum 64GB),
• 7-pin SATA data port (with a separate power connector), supporting maximum 1 TB hard drive.
• HDMI 1080p/CVBS output.
• 10/100/1000 Ethernet connector, with LEDs.
• 2x USB Host, 1x USB OTG, 1x CSI camera connector.
• 26 extended pins including I²C, SPI, UART, CAN bus
• Power and Reset switches mounted on board.
• Onboard IR receiver
• Microphone-In
• Ø3.5mm Audio Jack
• Expects 5V/2A source to microUSB connector.
• Dimensions: 9.2cm × 6cm
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_141118696
1Ghz zonder overclocken en gigabit ethernet kunnen misschien interessant zijn; vraag me af of je de volledige bandbreedte kunt gebruiken.
pi_141139249
Ik heb een rPi liggen, wat LEDs besteld, een breadboard gekocht, weerstandjes, kabels, DC-motors en een servo.

Ik wil een soort van RC auto bouwen.

Echter waarmee doe je de aansturing?
pi_141143730
De GPIO poorten neem ik aan? Maar ik gok dat je dan nog wel een DAC oid nodig hebt?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_141143953
Om DC-motors aan te sturen zul je iets van een motorcontroller nodig hebben. De afstandsbediening zou je via Wifi of Bluetooth kunnen doen met een USB-dongeltje, of met een Xbee of andere radiozender/ontvanger.
pi_141149935
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 19:09 schreef wootahH het volgende:
De nieuwe openelec 4 met xbmc 13 werkt echt als een zonnetje op de pi.
Subtitlescript is zo ongelofelijk kut baggertraag geworden, dat ik op 12 ben blijven zitten.
pi_141150178
Kan ik een rasberry kopen en deze gaan gebruiken als NAS?

Werkt het als ik deze in mn netwerk hang en hem dmv een USB Hdd laat functioneren als NAS?
pi_141150558
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:52 schreef PeterRusso het volgende:
Kan ik een rasberry kopen en deze gaan gebruiken als NAS?

Werkt het als ik deze in mn netwerk hang en hem dmv een USB Hdd laat functioneren als NAS?
Ja. Wil je een meer functionele NAS (downloaden en parren/rarren bijvoorbeeld) is hij wel lachwekkend traag. Verder haal je max 10mbps aan transferrate.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2014 14:02:33 ]
pi_141150565
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:52 schreef PeterRusso het volgende:
Kan ik een rasberry kopen en deze gaan gebruiken als NAS?

Werkt het als ik deze in mn netwerk hang en hem dmv een USB Hdd laat functioneren als NAS?
Dat kan, waar je even naar moet kijken is de snelheid van disk-transfers.

Mijn ervaring is dat dat redelijk traag gaat (wellicht omdat die USB poorten gedeeld zijn met de ethernetpoort, zelfde controller ofzo)

Weet eigenlijk niet of dit bij iedereen zo is?, of dat het gewoon ligt aan hoe ik de hele boel heb geinstalleerd enzo
Het is vooral een beetje om mee te klooien voor mij en heb ook niet echt een vergelijk.
Do what you love, love what you do!
pi_141150573
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:02 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ja. Wil je een meer functionele NAS (downloaden en parren/rarren bijvoorbeeld) is hij wel lachwekkend traag. Verder haal je max 10mbps aan transferrate.
Nee dat hoeft niet. Gaat puur om opslag eigenlijk.
pi_141150579
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:02 schreef PeterRusso het volgende:

[..]

Nee dat hoeft niet. Gaat puur om opslag eigenlijk.
Dan, ja.
pi_141150610
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:02 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Dan, ja.
Kun je mij wat aanraden?
pi_141150698
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:03 schreef PeterRusso het volgende:

[..]

Kun je mij wat aanraden?
Een Raspberry Pi met Raspbian. 8-)
pi_141150860
processor is vrij simpel over te clocken naar 1 Ghz :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 16 juni 2014 @ 21:43:21 #207
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_141175017
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:52 schreef PeterRusso het volgende:
Kan ik een rasberry kopen en deze gaan gebruiken als NAS?

Werkt het als ik deze in mn netwerk hang en hem dmv een USB Hdd laat functioneren als NAS?
Zoals Helpmefok al zegt: het is traag, mede omdat er geen gigabitadapter aanwezig is, maar het stroomverbruik is echt waanzinnig laag.
De Pi levert niet heel veel vermogen, wat met oudere usb-hdd's wel eens problemen geeft. Als je geen telefoonlader over hebt kan je overwegen zowel de pi als je HD via een powered usb-hub te voeden.

Bij mij draait de Pi onafgebroken, de HD stop ik dmv een cronjob na twee minuten inactiviteit. Als je kan leven met de traagheid is het een prima en zowel in aanschaf als gebruik een goedkope optie.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_141625361
Ik heb een Raspberry pi met openelec erop. Werkt prima allemaal.

Nu wil ik deze product nemen van SMD https://pimultimedia.luon(...)pfain85mejvc9t92ekb3 hier zit een USB 3.0 stick en een Micro SD die er niet uit steekt en er zitten standaard aantal addons bij. Heeft iemand hier ervaring en is deze sneller dan zonder USB stick??

Zijn er nog die een cooling fan op de Raspberry PI voor de koeling voor overclocking of is een koelrip voldoende?
pi_142255265
Waarschijnlijk nieuwe versie van de Raspberry Pi:

Introducing The Raspberry Pi B+
quote:
It looks like Element 14 screwed up a single shipment, because some lucky soul just received an unreleased model of Raspberry Pi. If you can believe the silkscreen, it’s called the Raspberry Pi Model B+, and while we have no idea what the chipset is, the layout and peripherals look pretty cool.

From the looks of it, this new board features four USB ports, a new, 40-pin GPIO header, and more screw holes that will allow you to secure this to anything. The analog video out is gone, and the SD card connector – a weak point of the original design – might be replaced with a microSD connector. Oh, every Raspi case that has ever been made? They won’t work.

Without booting this Raspi B+ there’s no way of knowing what the chipset is on this new board. The smart money is on the entire SOC being the same: basically, what you’re looking at is the same as a Raspberry Pi Model B, only with a few more ports.

There is no clue when these improved Raspis will be available, but the word “soon™” will probably appear on the Raspberry Pi blog shortly.

Thanks [John] for the tip.
Data sheet PDF: hier.
Kortom; zelfde hardware maar wat aanpassingen aan de in/outputs;

- meer USB-poorten (4 stuks)
- nieuwe GPIO header
- schroefgaten
- aangepaste analog out; (3.5mm audio en analoog video gecombineerd)
- aangepaste SD card houder

  zondag 13 juli 2014 @ 22:54:12 #210
306371 zerokil
psvunited
pi_142263502
Jammer dat er nog geen fatsoenlijke Netflix mogelijkheid is.
pi_142294246
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:54 schreef zerokil het volgende:
Jammer dat er nog geen fatsoenlijke Netflix mogelijkheid is.
Dat is sowieso op Linux nog erg jammer.

Ik heb wel eens gesproken met een Netfliz-medewerker, hij vertelde me dat er wel gekeken wordt naar Linux omdat het een aardige markt blijkt te zijn.
pi_142294331
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 20:43 schreef Iemand91 het volgende:
Waarschijnlijk nieuwe versie van de Raspberry Pi:

Introducing The Raspberry Pi B+

[..]

Data sheet PDF: hier.
Kortom; zelfde hardware maar wat aanpassingen aan de in/outputs;

- meer USB-poorten (4 stuks)
- nieuwe GPIO header
- schroefgaten
- aangepaste analog out; (3.5mm audio en analoog video gecombineerd)
- aangepaste SD card houder

[ afbeelding ]
Goed nieuws ^O^ Beetje jammer van die processor had eigenlijk wel een nieuwe verwacht maargoed. Misschien ga ik die ook nog een keertje halen voor mij op de kamer IPV de woonkamer :)
  maandag 14 juli 2014 @ 21:36:21 #213
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_142300624
Deze upgrade is voornamelijk handig als je de Pi wil gebruiken als minicomputer. Met muis/toetsenbord zijn de standaard twee poorten al vol, dan heb je ook nog eens externe opslag nodig.
Mooie aanpassingen (als het nu wel mogelijk is om zonder powered usb-hub een harde schijf aan te sluiten), maar ik ga er geen nieuwe voor kopen. Een cubieboard of banana is dan een betere optie.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_142301183
Ik heb sinds een paar maandjes een Pi met xbmc erop. Echter is die nogal traag geworden als ik bij apps door het menu ga. Dit is nogal een groot verschil ivm het begin.
Weet iemand waar dat aan kan liggen en hoe het op te lossen is?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 00:05:12 #215
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_142308331
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:47 schreef knight18 het volgende:
Ik heb sinds een paar maandjes een Pi met xbmc erop. Echter is die nogal traag geworden als ik bij apps door het menu ga. Dit is nogal een groot verschil ivm het begin.
Weet iemand waar dat aan kan liggen en hoe het op te lossen is?
Heb je al de nieuwste versie van xbmc er op? Sinds ik die er op heb is het echt een stuk sneller in de menu's zelfs zonder overclocken. Zeker een aanrader die upgrade, heb ook het gevoel dat de pi een stuk stabieler is. Geworden daardoor.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_142309396
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:
Deze upgrade is voornamelijk handig als je de Pi wil gebruiken als minicomputer. Met muis/toetsenbord zijn de standaard twee poorten al vol, dan heb je ook nog eens externe opslag nodig.
Mooie aanpassingen (als het nu wel mogelijk is om zonder powered usb-hub een harde schijf aan te sluiten), maar ik ga er geen nieuwe voor kopen. Een cubieboard of banana is dan een betere optie.
HD aansluiten kan gewoon, moet je ff een draadje solderen vanaf de voeding, heb ik ook gedaan.
Alleen inpluggen veroorzaakt wel een reboot door het spanningsdipje.
Do what you love, love what you do!
pi_142363946
Belgische start-up komt met Raspberry Pi-concurrent
De Belgische start-up DPTechnics heeft onder de naam DPT Board een compact moederbordje ontwikkeld op basis van de Qualcomm Atheros AR9331-soc. Het DPT Board moet volgens de initiatiefnemers in het Belgische onderwijs benut gaan worden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_142364046
BrickPi Bookreader
Wouldn’t it be nice of someone read you a book aloud when you were feeling lazy to read it yourself?
Have you ever wanted to get that Kindle Book into another format, or just copy the text?
Have you ever wanted to get all of your highlights or notes off your Kindle?

In this project we make an ebook reading robot with the BrickPi. We use the BrickPi to control the LEGO Mindstorms to turn the pages, a RaspberryPi camera to take pictures of each page, and the Raspberry Pi to convert the text to speech. The result is an e-book reader that can store text, search for selected text, or read the ebook aloud to you.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 16 juli 2014 @ 19:51:25 #220
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_142372845
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:34 schreef Aether het volgende:
Belgische start-up komt met Raspberry Pi-concurrent
De Belgische start-up DPTechnics heeft onder de naam DPT Board een compact moederbordje ontwikkeld op basis van de Qualcomm Atheros AR9331-soc. Het DPT Board moet volgens de initiatiefnemers in het Belgische onderwijs benut gaan worden.
Concurrentie is altijd goed. Door de dubbele ethernetaansluiting en wifi (en zeker door openWRT) is een router-toepassing de meest logische. Ik gebruik mijn Pi headless en ik vind het een groot gemis dat de gpu niet helemaal uitgezet kan worden. 16MB is veel voor iets dat je niet gebruikt, zeker als je maar 512MB tot je beschikking hebt. Wat zou het mooi zijn als er meer keuze is uit miniboardjes, zodat je iets precies op maat kan kopen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_142385396
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 15:37 schreef Aether het volgende:
BrickPi Bookreader
Wouldn’t it be nice of someone read you a book aloud when you were feeling lazy to read it yourself?
Have you ever wanted to get that Kindle Book into another format, or just copy the text?
Have you ever wanted to get all of your highlights or notes off your Kindle?

In this project we make an ebook reading robot with the BrickPi. We use the BrickPi to control the LEGO Mindstorms to turn the pages, a RaspberryPi camera to take pictures of each page, and the Raspberry Pi to convert the text to speech. The result is an e-book reader that can store text, search for selected text, or read the ebook aloud to you.

Haha prachtig hoe ingewikkeld kun je het maken.. :)

Wel een leuk projectje om te doen maar het is volslagen zinloos natuurlijk :P
Do what you love, love what you do!
pi_142419807
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 19:51 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Concurrentie is altijd goed. Door de dubbele ethernetaansluiting en wifi (en zeker door openWRT) is een router-toepassing de meest logische. Ik gebruik mijn Pi headless en ik vind het een groot gemis dat de gpu niet helemaal uitgezet kan worden. 16MB is veel voor iets dat je niet gebruikt, zeker als je maar 512MB tot je beschikking hebt. Wat zou het mooi zijn als er meer keuze is uit miniboardjes, zodat je iets precies op maat kan kopen.
Tsja, de rPI is goedkoop omdat cpu&gpu op 1 chip zitten en helemaal uitschakelen zal niet gaan omdat je de GPU nodig hebt om te booten. Een minimale kernel maken (bv geen usb en ethernet support als je wifi gebruikt) zal ook wel wat vrij geheugen geven, maar als je die 16MB echt nodig hebt dan zul je waarschijnlijk toch naar iets anders moeten kijken. Hoewel de meeste boardjes die ik ken (bv beagle bone black, intel galileo) ook maar 512MB ram hebben.
pi_142472488
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een oplossing met pi, misschien dat iemand hier tijd en kennis genoeg heeft om zoiets te kunnen bouwen.

Ben bereid om er voor te betalen, hoorde dat het voor 100 euro ofzo al te doen moet zijn.
In dit geval krijg je van mij het dubbele, alles wat goedkoper kan dan 100 plus de 100 extra is voor jezelf.

Mocht het duurder zijn dan 100 wil ik wel een andere deal maken.

Meer info: DIG / Digitale temperatuur meter en klok voor zwembad
Via velleman is zo'n display in ieder geval te koop, de overige pi apparatuur en dingetjes zouden dan erbij gekocht moeten worden.

Iemand die me kan en wil helpen?
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_142480396
Ik zou het willen proberen. Maarja net nieuwe baan gevonden. Ga er niet aan toekomen helaas.
Do what you love, love what you do!
pi_142487661
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:49 schreef kree het volgende:
Ik zou het willen proberen. Maarja net nieuwe baan gevonden. Ga er niet aan toekomen helaas.
Helaas.

Ik heb iemand nodig die het pi gedeelte voor mij kan doen.
Dus het bord, met een kleine behuizing zodat het niet open ligt onder in de meterkast.
2 sensors kan ik wel krijgen, moet alleen zoeken naar de juiste met een gevoeligheid van 0,1c ipv 0,5c en het display kan ik zo kopen.

Het moeten trouwens wel radiografische sensoren zijn, althans voor de watertemp. We hebben nauwelijks mogelijkheid om een kabel weg te werken, alleen evt onder de vlonder maar dat lijkt ons niets.
Degene die we hadden is ook radiografisch.

Het in elkaar bouwen is het punt ook nog niet, maar software matig dat sensor A water temp is, sensor B lucht temp, en een klok continu laten afwisselen. Ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen.

En aangezien rPi ongelofelijk veel kan, zit ik er misschien ook aan te denken om extra dingen toe te voegen ooit. Denk aan barometer of hygrometer.

Nog mooier zou zijn om het chloor gehalte en ph waarde te kunnen meten. Maar die sensoren zijn zover ik weet giga duur. We gebruiken nu een kitje met druppels (goedkoopste oplossing).

Maar goed dat is allemaal niet belangrijk.
Water temp en klok, om de paar seconde af laten wisselen. Dat is prio 1.
Indien mogelijk ook buiten temp en uiteindelijk de andere dingen.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_142489206
Met radiografisch ga je het trouwens wel moeilijker maken. Denk aan batterijen ofzo voor de voeding.

Als het enigszins kan is met kabel makkelijker.
Do what you love, love what you do!
pi_142492013
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 20:00 schreef kree het volgende:
Met radiografisch ga je het trouwens wel moeilijker maken. Denk aan batterijen ofzo voor de voeding.

Als het enigszins kan is met kabel makkelijker.
Alleen batterijen die op de sensor zitten. Maar die kunnen we best vervangen om de xx tijd.

Kabel is makkelijker in 1e instantie, maar die moet je wel wegwerken.
Dat betekend in dit geval gat in tuinhuisje maken, hele vlonder er uit. kabel er onder door (evt nog stukje afgraven) richting put van pomp, en daar komt de sensor op een leiding (er zit een stuk leiding die gevoelig is voor temp, dus temp leiding = temp water, daar komt sensor tegen aan geplakt).
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_142537910
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 21:19 schreef bambino het volgende:

[..]

Alleen batterijen die op de sensor zitten. Maar die kunnen we best vervangen om de xx tijd.

Kabel is makkelijker in 1e instantie, maar die moet je wel wegwerken.
Dat betekend in dit geval gat in tuinhuisje maken, hele vlonder er uit. kabel er onder door (evt nog stukje afgraven) richting put van pomp, en daar komt de sensor op een leiding (er zit een stuk leiding die gevoelig is voor temp, dus temp leiding = temp water, daar komt sensor tegen aan geplakt).
Dan zou je misschien eens moeten kijken naar die draadloze weerstations.
Maar geloof me met een kabeltje leggen ben je toch sneller klaar denk ik.

Anders zit je weer met een sensor (digitaal of analoog) omzetten naar een rf-transmitter een receiver weer omzetten en dan een Rpi.

Het kan trouwens allemaal wel, maar ok een stapje ingewikkelder dan :)
Do what you love, love what you do!
pi_142543979
En moet dat allemaal weergegeven worden op een webpagina ofzo? Hoe zie je dat voor je?
  maandag 21 juli 2014 @ 10:04:47 #230
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142544986
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 09:11 schreef KomtTijd... het volgende:
En moet dat allemaal weergegeven worden op een webpagina ofzo? Hoe zie je dat voor je?
Hij had het over...
quote:
een 4 cijferig display (7 segment) van 20x55
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_142547540
Dan los je het toch op met een arduino'tje? (of 2, als het draadloos moet)

-edit-
scriptje om temperatuur van meerdere sensoren om de beurt weer te geven op een 7-seg display heb ik eventueel zo liggen.

[ Bericht 49% gewijzigd door KomtTijd... op 21-07-2014 11:57:28 ]
pi_142547568
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:20 schreef kree het volgende:

[..]

Dan zou je misschien eens moeten kijken naar die draadloze weerstations.
Maar geloof me met een kabeltje leggen ben je toch sneller klaar denk ik.

Anders zit je weer met een sensor (digitaal of analoog) omzetten naar een rf-transmitter een receiver weer omzetten en dan een Rpi.

Het kan trouwens allemaal wel, maar ok een stapje ingewikkelder dan :)
Draadloze weerstations zijn ruk. we hebben er nu een paar gehad. Zo'n klein ding dobbert dan in het water, en meet de temp dus in de bovenste laag.

Als de zon er op staat geeft die dus altijd 1,5 graad ong. te hoog aan.

En omzetten naar transmitter zou niet nodig hoeven te zijn.
De sensor die we hadden (kleine zilveren buis met daaraan een klein stukje dat batterijen heeft en transmitter) was ook draadloos. Dus het bestaat wel.

Receiver stukje zou dan op rPI kunnen.

Maar dan moet ik het nog wel zien te vinden.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_142772613
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 27 juli 2014 @ 18:28:02 #234
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_142785017
Ik heb net een B+ besteld. Ik ben benieuwd naar de performance :)
pi_142786146
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2014 18:28 schreef Tijn het volgende:
Ik heb net een B+ besteld. Ik ben benieuwd naar de performance :)
Ik dacht dat de cpu/gpu en memory het zeflde zijn gebleven en er een paar extra feature aan toegevoegd (extra USB ports en wat meer GPIO ports) en dat performance dus het zelfde zou moeten zijn als het B model. Waar verwacht je betere prestaties in?
  zondag 27 juli 2014 @ 19:18:45 #236
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142786422
Ik heb mijn Pi inmiddels ook binnen. Het is een 2e hands, maar dat is prima om wat mee te experimenteren en uit te proberen. Nu moet ik alleen nog een voeding zoeken en een USB-hub met voeding. Iemand een idee waar die een beetje goedkoop te vinden zijn?
  zondag 27 juli 2014 @ 19:20:56 #237
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_142786481
quote:
5s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:10 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik dacht dat de cpu/gpu en memory het zeflde zijn gebleven en er een paar extra feature aan toegevoegd (extra USB ports en wat meer GPIO ports) en dat performance dus het zelfde zou moeten zijn als het B model. Waar verwacht je betere prestaties in?
Nee, dat bedoel ik niet. Ik heb nog nooit een Raspberry Pi gehad en ben überhaupt benieuwd naar de performance!
  zondag 27 juli 2014 @ 19:25:39 #238
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_142786640
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:18 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik heb mijn Pi inmiddels ook binnen. Het is een 2e hands, maar dat is prima om wat mee te experimenteren en uit te proberen. Nu moet ik alleen nog een voeding zoeken en een USB-hub met voeding. Iemand een idee waar die een beetje goedkoop te vinden zijn?
Een powered USB-hub heeft genoeg kracht om een harddisk én je Pi te voeden.
MediaMarkt of Mycom zijn in de meeste grote plaatsen aanwezig, onder twee tientjes heb je al een hub.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zondag 27 juli 2014 @ 19:27:34 #239
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_142786702
quote:
2s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. Ik heb nog nooit een Raspberry Pi gehad en ben überhaupt benieuwd naar de performance!
Hangt ervan af waarvoor je hem gebruikt. De Pi kan makkelijk HD-video aan (door hardware decodering). Ik gebruik hem zelf als NAS/printserver/mediaserver, dat gaat prima.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zondag 27 juli 2014 @ 19:34:50 #240
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_142786980
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:27 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Hangt ervan af waarvoor je hem gebruikt. De Pi kan makkelijk HD-video aan (door hardware decodering). Ik gebruik hem zelf als NAS/printserver/mediaserver, dat gaat prima.
Ik ben van plan 'm te gebruiken om e-mail te verwerken. Ik heb een idee voor een spelletje dat je speelt via e-mail en de Raspberry Pi moet de binnenkomende mailtjes bekijken en op basis van de inhoud de juiste reactie terugsturen. Ik denk dat ik het in PHP ga schrijven, tenzij blijkt dat dat om de een of andere reden te zwaar is. Maar zo'n storm zal het ook wel weer niet lopen qua gebruikers :P
  zondag 27 juli 2014 @ 19:40:00 #241
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_142787152
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:34 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik ben van plan 'm te gebruiken om e-mail te verwerken. Ik heb een idee voor een spelletje dat je speelt via e-mail en de Raspberry Pi moet de binnenkomende mailtjes bekijken en op basis van de inhoud de juiste reactie terugsturen. Ik denk dat ik het in PHP ga schrijven, tenzij blijkt dat dat om de een of andere reden te zwaar is. Maar zo'n storm zal het ook wel weer niet lopen qua gebruikers :P
Toevallig ben ik ook met iets dergelijks bezig. Ik wil een alternatieve vorm van 'port knocking'. Als ik een mail naar mezelf (een schaduwadres) stuur, dan zet hij ssh open voor het adres dat ik in die mail heb staan.

Een script gebaseerd op deze gebruik ik voor verzenden.
Voor ontvangen gebruik ik imap_open (werkt ook als de server alleen pop3 ondersteunt, maar dan kan je niet alle functies gebruiken)
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zondag 27 juli 2014 @ 19:40:40 #242
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_142787181
Leuk idee met dat mail spel kijk wel uit met je provider. Die letten tegenwoordig op aantal uitgaande mail. Meer als X mail op een dag versturen is een ban.

Heb het zelf recent gehad :P
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  zondag 27 juli 2014 @ 19:43:30 #243
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_142787293
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:40 schreef Lon3 het volgende:
Leuk idee met dat mail spel kijk wel uit met je provider. Die letten tegenwoordig op aantal uitgaande mail. Meer alsdan X mail op een dag versturen is een ban.

Heb het zelf recent gehad :P
Dat is het risico van automatisering. Er zijn ook gratis mailaanbieders die pop/imap ondersteunen. Het spel kijkt waarschijnlijk naar extra info in de header om je te identificeren.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zondag 27 juli 2014 @ 19:52:34 #244
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_142787665
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:40 schreef Lon3 het volgende:
Leuk idee met dat mail spel kijk wel uit met je provider. Die letten tegenwoordig op aantal uitgaande mail. Meer als X mail op een dag versturen is een ban.

Heb het zelf recent gehad :P
Ik denk dat ik de Pi vooral gebruik voor het lezen van de mails en het bepalen van de juiste reactie. Het sturen van mails laat ik denk ik aan Mandrill over, daar mag je 10.000 mails per maand gratis mee versturen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 27-07-2014 20:07:50 ]
  zondag 27 juli 2014 @ 19:58:12 #245
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142787878
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:25 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Een powered USB-hub heeft genoeg kracht om een harddisk én je Pi te voeden.
MediaMarkt of Mycom zijn in de meeste grote plaatsen aanwezig, onder twee tientjes heb je al een hub.
Maar ik las ergens dat je met een powered hub die is aangesloten op je Pi, je Pi zelf niet kunt/mag voeden?
  zondag 27 juli 2014 @ 20:07:42 #246
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_142788188
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:58 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Maar ik las ergens dat je met een powered hub die is aangesloten op je Pi, je Pi zelf niet kunt/mag voeden?
Bij mij draait het al maanden zo.
Adapter > USB-hub power in
USB-hub > Pi (voeding) , USB-naar-micro-usb
Pi (USB) > USB-hub

Waar heb je het dan gelezen? Misschien kan je voor alle zekerheid de stroomlijnen die UIT je Pi gaan afschermen met plakband, maar volgens mij is dat niet nodig.
Als je een usb-harde schijf gebruikt kan je die het beste aansluiten op de hub, of met een y-kabel, aan de Pi én de hun

Maar, als je de Pi op je tv aansluit, zonder harde schijf, kan je hem ook vanuit een usb-poort van je tv voeden.

De huidige Pi's hebben nogal een stroomprobleem, waardoor je niet te veel uit de usb-poorten kan trekken. Een toetsenbord en muis is geen probleem, maar een harddisk trekt heeft meer vermogen nodig dan de pi kan leveren.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zondag 27 juli 2014 @ 20:31:48 #247
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142789475
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:07 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Bij mij draait het al maanden zo.
Adapter > USB-hub power in
USB-hub > Pi (voeding) , USB-naar-micro-usb
Pi (USB) > USB-hub

Waar heb je het dan gelezen? Misschien kan je voor alle zekerheid de stroomlijnen die UIT je Pi gaan afschermen met plakband, maar volgens mij is dat niet nodig.
Als je een usb-harde schijf gebruikt kan je die het beste aansluiten op de hub, of met een y-kabel, aan de Pi én de hun

Maar, als je de Pi op je tv aansluit, zonder harde schijf, kan je hem ook vanuit een usb-poort van je tv voeden.

De huidige Pi's hebben nogal een stroomprobleem, waardoor je niet te veel uit de usb-poorten kan trekken. Een toetsenbord en muis is geen probleem, maar een harddisk trekt heeft meer vermogen nodig dan de pi kan leveren.
Ik dacht dat het een redelijk officiële bron was, maar ik kan er nu eigenlijk niks over terug vinden. Ik heb geen idee waar ik het toen gelezen heb.
En dat van het vermogen over de USB poort van de Pi wist ik. Vandaar dat ik een USB hub met voeding wou. Ik ben van plan het zo aan te sluiten als dat jij zegt.
pi_142791670
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 19:58 schreef AdoraBelle het volgende:
Maar ik las ergens dat je met een powered hub die is aangesloten op je Pi, je Pi zelf niet kunt/mag voeden?
Aangezien de pi geen data verwacht op zijn usb-voedingspoort lijkt me dat je hem gewoon kunt aansluiten op dezelfde hub. Het probleem is meer dat je powered hubs hebt en powered hubs. Ik heb bv een hub die op 2 poorten iets van 2A kan leveren, tenzij de hub ziet dat er een computer aan zijn "uplink" hangt en het standaard poorten worden met 500 mA als limiet. 500 mA kan te weinig zijn en je pi kan instabiel worden.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:20:28 #249
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_142862249
Ik heb m'n Raspberry Pi binnen en hij doet het _O_

Echt te cool, dit _O_
pi_142862501
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:20 schreef Tijn het volgende:
Ik heb m'n Raspberry Pi binnen en hij doet het _O_

Echt te cool, dit _O_
_O_
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:27:51 #251
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_142862612
Ik ga 'm als server gebruiken, dus ik heb even alle GUI-gerelateerde packages eraf gegooid. Scheelt toch een goeie 1.3 GB :)

Alleen de behuizing die ik had besteld zat er niet bij 8)7
pi_142866478
Iemand nog handige tips voor als je de pi als headless server gebruikt.
Ik had al.
-web
-bittorrent (transmission)
-owncloud
-bittorrent sync

Beetje de exotische dingen die leuk zijn om mee te klooien en tegelijkertijd nog een soort van nut hebben zoek ik :)

Wat ook nog leuk is is om hem dus headless aan te sluiten met HDMI en dan via de command line YouTube afspelen. Of bv soundcloud of andere streams pipen naar omxplayer.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 31 juli 2014 @ 17:25:42 #253
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_142926857
Ik heb onderstaande Raspberry al een tijdje in huis, bevalt goed maar oh wat is het traag.. Gebruik em alleen om films te kijken.. Alles laad zo langzaam.
Nu lees ik dat dat 'normaal' is, maar is er een mogelijkheid om 'm wat sneller te krijgen?
Ik ben een leek wat betreft overclocken :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142927219
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 17:25 schreef Mubassie het volgende:
Ik heb onderstaande Raspberry al een tijdje in huis, bevalt goed maar oh wat is het traag.. Gebruik em alleen om films te kijken.. Alles laad zo langzaam.
Nu lees ik dat dat 'normaal' is, maar is er een mogelijkheid om 'm wat sneller te krijgen?
Ik ben een leek wat betreft overclocken :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je eigen films laden traag? Draai je de laatste versie van openelec?
:]
  donderdag 31 juli 2014 @ 18:15:21 #255
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_142928152
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 17:37 schreef wootahH het volgende:

[..]

je eigen films laden traag? Draai je de laatste versie van openelec?
Nee ik stream films, dat gaat soepel. Maar voor ik eens een film draaiende heb.. De menu's zijn zo traag
pi_142930981
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 18:15 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Nee ik stream films, dat gaat soepel. Maar voor ik eens een film draaiende heb.. De menu's zijn zo traag
Vergeet niet: het is een ARM-processor, single core, 700MHz. Dat video lekker draait komt door hardwaredecoding van de GPU op de Pi.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  donderdag 31 juli 2014 @ 19:56:42 #257
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_142931248
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:48 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Vergeet niet: het is een ARM-processor, single core, 700MHz. Dat video lekker draait komt door hardwaredecoding van de GPU op de Pi.
Wat je zegt is abracadabra voor mij :p
Ik wil snel een filmpje op kunnen zetten, maar door de menu's scrollen duurt me zo lang
pi_142938747
Dat overklocken is heel simpel via die command line tool. En volgens mij zit die setting zelfs in het menu van openelec of raspbmc.

En vanaf een Usb stick runnen schijnt heel erg te helpen. Maar heb me daar niet in verdiept dus kan ik je niet verder mee helpen.
Do what you love, love what you do!
pi_142989885
XBMC Is Getting a New Name – Introducing Kodi 14
http://xbmc.org/introducing-kodi-14/
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 15:38:19 #260
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_142990824
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 17:25 schreef Mubassie het volgende:
Ik heb onderstaande Raspberry al een tijdje in huis, bevalt goed maar oh wat is het traag.. Gebruik em alleen om films te kijken.. Alles laad zo langzaam.
Nu lees ik dat dat 'normaal' is, maar is er een mogelijkheid om 'm wat sneller te krijgen?
Ik ben een leek wat betreft overclocken :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit het begon van dit eigenste topic:
DIG / Raspberry Pi: Een goedkope miniPC (mediacenter) #8

;)


quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:58 schreef kree het volgende:
En vanaf een Usb stick runnen schijnt heel erg te helpen. Maar heb me daar niet in verdiept dus kan ik je niet verder mee helpen.
En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het wel degelijk helpt, zeker als je een USB3.0 stock gebruikt die de volle 100% van de poort gebruikt ondanks dat de Pi maar een 2.0 poort heeft 14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_143194740
Kodi, wat een kut naam.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_143197312
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
Kodi, wat een kut naam.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:40:09 #263
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_143212384
Trouwens het lukt me niet echt om Nederlandse film te vinden. Staan die er überhaupt op? En welke Add-on?
pi_143212860
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:40 schreef Mubassie het volgende:
Trouwens het lukt me niet echt om Nederlandse film te vinden. Staan die er überhaupt op? En welke Add-on?
Ja is lastig. Navi X heeft er wel een paar geloof
ik
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:05:25 #265
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_143213364
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 20:51 schreef WalkerOfTheDay het volgende:

[..]

Ja is lastig. Navi X heeft er wel een paar geloof
ik
werkt die weer? Heeft maanden stil gelegen wegens server updaten en toen het team erachter een paar weken geleden bekend maakte dat de boel weer draaide begon de add-on vreemd te doen en liep die telkens vast :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_143214053
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:05 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

werkt die weer? Heeft maanden stil gelegen wegens server updaten en toen het team erachter een paar weken geleden bekend maakte dat de boel weer draaide begon de add-on vreemd te doen en liep die telkens vast :{
Bij bij werkt hij. Er is wel een nieuwe versie dacht ik.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:13:57 #267
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143216314
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143766464
Mijn rpi heeft t begeven ofzo :')

Krijg alleen nog maar een rood powerlampje.

Paar andere SD's gebruikt. Zelfde verhaal.
Nu las ik dat het wellicht die polyfuse kan zijn. Dus ok heb hem maar van de spanning afgehaald en hoop dat t zich automatisch reset. Kan een paar dagen duren blijkbaar
Do what you love, love what you do!
pi_143767012
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:52 schreef kree het volgende:
Mijn rpi heeft t begeven ofzo :')

Krijg alleen nog maar een rood powerlampje.

Paar andere SD's gebruikt. Zelfde verhaal.
Nu las ik dat het wellicht die polyfuse kan zijn. Dus ok heb hem maar van de spanning afgehaald en hoop dat t zich automatisch reset. Kan een paar dagen duren blijkbaar
Had je hem overclocked/overvoltaged ?
Ook al andere voeding gebruikt?
Jammer, maar voor 31 euro heb je een nieuwe (B+-model is standaard tegenwoordig)

==edit==
het schijnt inderdaad weken te kunnen duren voor een polyfuse zichzelf repareert.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_143767106
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:11 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Had je hem overclocked/overvoltaged ?
Ook al andere voeding gebruikt?
Jammer, maar voor 31 euro heb je een nieuwe (B+-model is standaard tegenwoordig)
Hij stond op 900mHz dacht ik.
Had er xbian op staan. Het hele probleem is trouwens ontstaan toen ik een paar keer de voeding eraf trok omdat het vastliep.
Dacht eerst zal wel corrupte image of sd zijn.
Maar die heb ik dus al verandert.

En ja verder zijn ze toch niet duur. Maar hoop dat ie het toch weer gaat doen.

Andere voeding zou ik nog kunnen proberen hoewel ik niet denk dat dat het probleem is.
Moet ik even zoeken of ik hier nog wat heb liggen met micro Usb. ;)
Do what you love, love what you do!
pi_143767297
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:15 schreef kree het volgende:

[..]

Hij stond op 900mHz dacht ik.
Had er xbian op staan. Het hele probleem is trouwens ontstaan toen ik een paar keer de voeding eraf trok omdat het vastliep.
Dacht eerst zal wel corrupte image of sd zijn.
Maar die heb ik dus al verandert.

En ja verder zijn ze toch niet duur. Maar hoop dat ie het toch weer gaat doen.

Andere voeding zou ik nog kunnen proberen hoewel ik niet denk dat dat het probleem is.
Moet ik even zoeken of ik hier nog wat heb liggen met micro Usb. ;)
zie ook mijn edit, laat anders een tijdje liggen

Ik heb zelf grote problemen gehad met de sd-kaart. Na een reset wilde hij niet meer opstarten, bleek uiteindelijk aan de sd-kaart te liggen. Corrupt, maar dat is gekomen doordat hij geen goed contact meer maakte (trekt nog wel eens krom door warmte, bekend probleem). In de nieuwe Pi is dit opgelost door een micro-sd te gebruiken.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zondag 24 augustus 2014 @ 13:01:32 #272
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_143768390
Heb ook regelmatig een probleempje met een (softwarematige) reboot dat ie gewoonweg niet meer wilt opstarten. Voorheen dacht ik ook dat het aan mijn image lag, maar uiteindelijk bleek het toch mijn voeding te zijn. 1A voeding zou dat normaal gezien gewoon geregeld moeten krijgen, maar 1x in de zoveel tijd wilt ie dan niet opstarten, hang ik 'm dmv een usb-kabel aan de TV en dan start ie wel op weer normaal op :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_143773448
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:01 schreef Sinister-D- het volgende:
Heb ook regelmatig een probleempje met een (softwarematige) reboot dat ie gewoonweg niet meer wilt opstarten. Voorheen dacht ik ook dat het aan mijn image lag, maar uiteindelijk bleek het toch mijn voeding te zijn. 1A voeding zou dat normaal gezien gewoon geregeld moeten krijgen, maar 1x in de zoveel tijd wilt ie dan niet opstarten, hang ik 'm dmv een usb-kabel aan de TV en dan start ie wel op weer normaal op :{
Dat heb ik ook wel eens inderdaad. Dan brand alleen het rode liedje en verder doet hij niks. Over het algemeen heb ik hem 24/7 aan staan, maar toch irritant.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 24 augustus 2014 @ 17:27:31 #274
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_143778917
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:16 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens inderdaad. Dan brand alleen het rode liedje en verder doet hij niks. Over het algemeen heb ik hem 24/7 aan staan, maar toch irritant.
Idd dat dus. Hier ook 24/7. Maar om de ~2 weken doe ik eens een reboot om te zien of die een update doet, en dan wordt de library ook volledig geupdate. En dan wilt het weleens voorkomen jah...
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_143783667
Die van mij draait inmiddels 61 dagen. Ik probeer zo weinig mogelijk te resetten.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_143783945
Ik heb het inmiddels weer geprobeerd maar blijf de rode led houden. De groene brand heel zwakjes.

Ik ga toch nog een andere image proberen.
Do what you love, love what you do!
pi_143784365
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:20 schreef kree het volgende:
Ik heb het inmiddels weer geprobeerd maar blijf de rode led houden. De groene brand heel zwakjes.

Ik ga toch nog een andere image proberen.
Heb je het ook met een ander kaartje gebrobeerd? Als de pi de SD kaart niet kan lezen (fout op de kaart, los contactje) dan is dat heel lastig uit te zoeken omdat de ARM core nog niet geactiveerd is op dat punt en dus zelfs een console kabel niets zal laten zien.
pi_143794565
quote:
9s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:31 schreef devzero het volgende:

[..]

Heb je het ook met een ander kaartje gebrobeerd? Als de pi de SD kaart niet kan lezen (fout op de kaart, los contactje) dan is dat heel lastig uit te zoeken omdat de ARM core nog niet geactiveerd is op dat punt en dus zelfs een console kabel niets zal laten zien.
Met 2 kaartjes, maar wel met dezelfde image, zal het nog eens proberen met een andere van de week.
Voor nu staat ie even uit.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:03:30 #279
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_143853614
He allemaal,

Ik moet voor mijn opleiding een Raspberry Pi model B rev.2.0 hebben, maar ik vind op de websites die mij worden geadviseerd alleen maar de Raspberry Pi model B +. Is dat hetzelfde? Of niet?
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:22:45 #280
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_143854194
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:03 schreef Rockiejj het volgende:
He allemaal,

Ik moet voor mijn opleiding een Raspberry Pi model B rev.2.0 hebben, maar ik vind op de websites die mij worden geadviseerd alleen maar de Raspberry Pi model B +. Is dat hetzelfde? Of niet?
nee, de B+ is het "geupdate 2014" model zogezegd. 4 usb poorten, micro-sd ipv SD-card, minus analoog video, en nog zo wat.....

Hier het verschil, en tevens koop mogelijkheid ;)
http://www.sossolutions.n(...)-versie-20-0001.html

http://www.sossolutions.n(...)-versie-20-0001.html
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:55:29 #281
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_143855284
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

nee, de B+ is het "geupdate 2014" model zogezegd. 4 usb poorten, micro-sd ipv SD-card, minus analoog video, en nog zo wat.....

Hier het verschil, en tevens koop mogelijkheid ;)
http://www.sossolutions.n(...)-versie-20-0001.html

http://www.sossolutions.n(...)-versie-20-0001.html
Oja thanks!
Dan nog een vraagje, er staat Voeding minimaal 1A en USB micro snoer, maar is het dan en en? want op sos solutions kan ik bij voeding niet voor allebei kiezen..
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_143855493
Enig idee waarom ze zo specifiek zijn over de formfactor? De B+ is namelijk absoluut de betere keus als je er een moet kiezen.

Als ik jou was zou ik voor een B+ gaan, als De formfactor echt een probleem zou zijn mag je 'm zo ruilen met mijn rev2 (256mb) :7.

-edit- die voedingen van SOS zullen wel een vaste snoer hebben als er geen losse kabel bij zit
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:06:38 #283
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_143855731
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:00 schreef KomtTijd... het volgende:
Enig idee waarom ze zo specifiek zijn over de formfactor? De B+ is namelijk absoluut de betere keus als je er een moet kiezen.

Als ik jou was zou ik voor een B+ gaan, als De formfactor echt een probleem zou zijn mag je 'm zo ruilen met mijn rev2 (256mb) :7.

-edit- die voedingen van SOS zullen wel een vaste snoer hebben als er geen losse kabel bij zit
Nee, dit is het enige wat ik heb opgekregen:

Raspberry Pi model B rev.2.0 (512 mb) + behuizing
SD kaart minimaal 4 GB
HDMI kabel c.a. meter om raspberry op beeldscherm aan te sluiten
Voeding minimaal 1A en USB micro snoer
Korte RJ45 ethernetkabel

Ik heb nu dit:
http://prntscr.com/4got7q
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_143855810
SOS levert een netadapter met micro usb aansluiting, is dus 1 geheel..
pi_143856401
Als je zelf de behuizing moet regelen lijkt het me helemaal onzin nog een rev2 te kopen.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:26:02 #286
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_143856489
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:08 schreef mschol het volgende:
SOS levert een netadapter met micro usb aansluiting, is dus 1 geheel..
Oke, dus die 1A via stopcontact is goed?
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:26:19 #287
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_143856502
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:23 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je zelf de behuizing moet regelen lijkt het me helemaal onzin nog een rev2 te kopen.
Ja leg dat maar uit aan de Hogeschool..
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_143861011
Hoezo, je moet 'm zelf kopen toch?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:24:20 #289
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_143861251
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:26 schreef Rockiejj het volgende:

[..]

Ja leg dat maar uit aan de Hogeschool..
Koop gewoon de B+. Er is echt totaal geen reden om voor een oud model te gaan, grote kans dat je docenten het niet eens doorhebben.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:32:12 #290
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_143861694
Nu zul je zien dat ie straks op school een test moest doen waarbij die de hdmi niet kan aansluiten en de analoge uitgangen moet hebben :') staat ie daar mooi omdat jullie hem de B+ laten kopen "omdat het toch niets uitmaakt" :{

Edit: blijkbaar heeft de b+ wel composiet uit via een 3.5mm jack :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_143866556
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:26 schreef Rockiejj het volgende:

[..]

Oke, dus die 1A via stopcontact is goed?
:Y
Hier werkt dat 2x zonder problemen
  donderdag 28 augustus 2014 @ 21:25:37 #292
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_143931185
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:18 schreef KomtTijd... het volgende:
Hoezo, je moet 'm zelf kopen toch?
Ja, maar voor de Hogeschool..
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  donderdag 28 augustus 2014 @ 21:26:38 #293
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_143931247
Maar goed, de B+ is dus hetzelfde als de B v2.0, alleen beter?
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  donderdag 28 augustus 2014 @ 21:38:50 #294
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_143931860
quote:
99s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:26 schreef Rockiejj het volgende:
Maar goed, de B+ is dus hetzelfde als de B v2.0, alleen beter?
De B+ heeft:

- 2 extra USB-ports
- microSD ipv gewone SD
- meer GPIO's

That's it. De CPU enzo is precies hetzelfde.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 21:54:04 #295
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_143932708
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

De B+ heeft:

- 2 extra USB-ports
- microSD ipv gewone SD
- meer GPIO's

That's it. De CPU enzo is precies hetzelfde.
Extra is altijd goed.
MicroSD ipv SD maakt voorderest niet uit en meer GPIO's is ook alleen maar positief. Ik neem wel de B+, thanks!
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_143932732
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

De B+ heeft:

- 2 extra USB-ports
- microSD ipv gewone SD
- meer GPIO's

That's it. De CPU enzo is precies hetzelfde.
Je vergeet het belangrijkste: Een betere voeding

Maar idd, qua chipset e.d. 100% compatible (want gewoon precies het zelfde).

quote:
99s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:54 schreef Rockiejj het volgende:

[..]

Extra is altijd goed.
MicroSD ipv SD maakt voorderest niet uit en meer GPIO's is ook alleen maar positief. Ik neem wel de B+, thanks!
Dat het Micro is maakt idd niet heel veel uit, maar de SD-socket op de oude dingen is gewoon moeilijk brak. Al schijnt de MicroSD socket van de B+ ook niet erg degelijk te zijn, daar krijg je iig geen kromme/gebroken SD-kaartjes van.

[ Bericht 36% gewijzigd door KomtTijd... op 28-08-2014 23:02:00 ]
pi_144094942
Voordat ik verder ga zoeken of het mogelijk is vraag ik het eerst de experts.

Is het mogelijk om naast xbmc ook popcornhour te draaien op de RPi?
pi_144456516
quote:
9s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:31 schreef devzero het volgende:

[..]

Heb je het ook met een ander kaartje gebrobeerd? Als de pi de SD kaart niet kan lezen (fout op de kaart, los contactje) dan is dat heel lastig uit te zoeken omdat de ARM core nog niet geactiveerd is op dat punt en dus zelfs een console kabel niets zal laten zien.
Update: inmiddels weer even tijd gehad om er mee te kloten.

Mijn Pi werkt weer, bleek dat ik het SD kaartje wat meer tegen de contactjes moest aandrukken (bekend probleem)

Stukje papier onder in de behuizing gepropt en weer dicht geschroefd en hij draait weer als een zonnetje :P
Do what you love, love what you do!
  zondag 21 september 2014 @ 22:22:16 #299
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_144772042
Eventjes hier vragen omdat er nergens anders een topic loopt met gedegen kennis van XBMC (draaiend op een RasPi).
Ik probeer op mijn homescreen een knop bij te maken, een zoals "series" "speelfims" enzo...
Deze how-to beschrijft onderaan de pagina netjes hoe dat moet. http://wiki.xbmc.org/inde(...)me_screen_skin_files Ipv een knop "kids" heet het bij mij "kinderfilms". De knop verschijnt in mijn home scherm, alles goed tot nu.
De verwijzing (special://blablabla/playlist.xsp) welke ik heb gegeven bij <onclick> is die van een smart playlist, gemaakt zoals hier beschreven: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Smart_Playlist.
Onder de knop "kinderfilms" staan nu inderdaad films die aan de playlist gekoppeld staan. Maar: enkel de films die de IMDB scraper herkend. Er staan een aantal Studio 100 films tussen die niet op IMDB staan, en die verschijnen dus ook niet in die lijst. Aangezien ik het de vrouw graag makkelijk wil maken als de kleine Bumba wilt kijken zoek ik dus naar een oplossing :P
Ik heb o.a. al andere scrapers geprobeerd, maar tevergeefs. Enkele google-searches leverde mij enkel resultaten op waarbij er telkens gerefereerd wordt naar die smart playlist. Zelf heb ik al wat lopen prutsen aan source.xml en home.xml waarbij ik geprobeerd heb om rechtstreekse koppelingen te maken, maar dat eindigde ook op niets. Xbmc forum heb ik reeds ook al afgestruind inde Confluence sectie, maar dat leverde enkel Costum Mod skins op....
Iemand nog suggesties of zelf al zoiets gelijkaardig geprobeerd? :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 21-09-2014 22:37:48 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_144772846
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 22:22 schreef Sinister-D- het volgende:
Eventjes hier vragen omdat er nergens anders een topic loopt met gedegen kennis van XBMC (draaiend op een RasPi).
XBMC kan dus geen informatie vinden van bepaalde films en daardoor worden deze ook niet getoond?
Dan zelf .nfo bestanden maken.
Hoeft niet zo heel uitgebreid, op zich kan <title></title> en <plot></plot> al genoeg zijn.
  maandag 22 september 2014 @ 17:09:40 #301
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_144793971
En dicht dan maar :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')