abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 27 februari 2014 @ 18:56:07 #126
382129 crew  Donna
pi_137208553
Mooie warme kleuren!
pi_137208608
quote:
12s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:47 schreef Awaly het volgende:
Kleurtjes uitzoeken voor m´n meerjarenplan om een granny square deken/sprei te maken :D

[ afbeelding ]
Leuke kleuren :D
pi_137208644
quote:
12s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:47 schreef Awaly het volgende:
Kleurtjes uitzoeken voor m´n meerjarenplan om een granny square deken/sprei te maken :D

[ afbeelding ]
Toffe kleuren _O_
pi_137208691
Leuk! Een aantal heb ik ook in een ripple :Y
  Moderator donderdag 27 februari 2014 @ 18:59:18 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_137208695
quote:
12s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:47 schreef Awaly het volgende:
Kleurtjes uitzoeken voor m´n meerjarenplan om een granny square deken/sprei te maken :D

[ afbeelding ]
Mooi!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_137209823
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:06 schreef trui het volgende:
leuk idee van die draadjes voor vogelnestjes, creado! al heb ik wel eens gelezen dat je daar mee moest uitkijken maar ik heb geen idee meer waarom.
Acryl is kunststof dus sowieso niet goed om in de natuur te brengen (sommige vogels eten het zelfs op en dan blokkeert hun spijsvertering) en stukken groter dan een halve cm kunnen heel lelijk om vogelteentjes gaan zitten. Ik heb in Barcelona eens een duif gevangen om een klein stukje acryl, dat in piepkleine draadjes uiteengeplozen was, van zn poot te priegelen. Het zat zo strak omheen dat ie er al mank van liep. ;(

Katoen lijkt me minder risicovol, maar ik doe het zelf voor de zekerheid maar gewoon helemaal niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Spring op 27-02-2014 19:26:33 ]
pi_137210984
In de avond met zwart garen haken is normaal niet te doen hier, maar nu heb ik een hobbylampje geďmproviseerd :D


Hele mooie kleuren voor in je deken Awaly O+

Sarabi, leuke sleutelhanger! Hoeveel ga je er maken?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_137212352
Crea Beef!
Ik heb zo'n klemlamp. Die kan ik op de vensterbank vastzetten.

Mijn dochter (de grootste poezenfan die er is) had in een boekje zitten bladeren en kwam er een kat tegen. Die moest ik maken..


Ik vind m niet zo goed gelukt.. Zij was er superblij mee :D

Ben vandaag met Jip begonnen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_137212805
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 19:21 schreef -Spring het volgende:

[..]

Acryl is kunststof dus sowieso niet goed om in de natuur te brengen (sommige vogels eten het zelfs op en dan blokkeert hun spijsvertering) en stukken groter dan een halve cm kunnen heel lelijk om vogelteentjes gaan zitten. Ik heb in Barcelona eens een duif gevangen om een klein stukje acryl, dat in piepkleine draadjes uiteengeplozen was, van zn poot te priegelen. Het zat zo strak omheen dat ie er al mank van liep. ;(

Katoen lijkt me minder risicovol, maar ik doe het zelf voor de zekerheid maar gewoon helemaal niet.

oohhh wat erg en zielig! :o
Ik moet even aan de slag! o|O
By DMB
pi_137213514
Hoi lieve haaksters!

Ik ben best wel een beetje een handwerkster, en ik kán ook wel haken, maar nu wil ik iets haken waarvan ik geen idee heb hoe. Het komt uit een boekje, en het idee is dat het een netje wordt waar je bijvoorbeeld plastic tassen in kan doen. Het probleem wat ik voornamelijk heb is dat ik de instructies niet goed begrijp. De complete instructies:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn verwarring zit vooral in het begin, er wordt wel uitgelegd wat de verschillende steken zijn, zoals de lossen en vaste en halve vaste. Maar er staat niets over ringen haken :P, en ik heb dus ook geen idee hoe dat moet. Ook raak ik een beetje verward wat nou precies de stokjes en de toeren zijn.

Ter verduidelijking; zoiets wordt het:
maar dan een stuk langer! (Volgens het plaatje in het boek althans)
  donderdag 27 februari 2014 @ 20:46:01 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137214461
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:11 schreef Vicky het volgende:
Crea Beef!
ha, dat klinkt heel mooi! O+ :D

leuk katje, vick!
in de haak.
  donderdag 27 februari 2014 @ 20:50:16 #137
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137214692
ladygrey, volgens mij bedoelen ze in dat patroon dat je 50 lossen maakt, en dan vastmaken aan de 1e losse zodat je een rondje hebt. de eerstvolgende ronde haak je dan steeds door in 't midden van de ring te steken, dus niet in de steken prutsen maar gewoon onder de lossen door. Daar maak je 48 stokjes (waarvan 't eerste stokje een 'nepstokje' van 3 lossen is). aan 't eind weer sluiten met een halve vaste. de volgende ronde haak je TUSSEN de stokjes uit de vorige toer (dus weer niet in de bovenkant van de steek, zoals meestal gebruikelijk is).
in de haak.
pi_137215696
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:50 schreef trui het volgende:
ladygrey, volgens mij bedoelen ze in dat patroon dat je 50 lossen maakt, en dan vastmaken aan de 1e losse zodat je een rondje hebt. de eerstvolgende ronde haak je dan steeds door in 't midden van de ring te steken, dus niet in de steken prutsen maar gewoon onder de lossen door. Daar maak je 48 stokjes (waarvan 't eerste stokje een 'nepstokje' van 3 lossen is). aan 't eind weer sluiten met een halve vaste. de volgende ronde haak je TUSSEN de stokjes uit de vorige toer (dus weer niet in de bovenkant van de steek, zoals meestal gebruikelijk is).
ja dat denk ik ook ;). suc6 ladygrey
By DMB
pi_137216077
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:11 schreef Vicky het volgende:
Crea Beef!
Ik heb zo'n klemlamp. Die kan ik op de vensterbank vastzetten.

Mijn dochter (de grootste poezenfan die er is) had in een boekje zitten bladeren en kwam er een kat tegen. Die moest ik maken..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind m niet zo goed gelukt.. Zij was er superblij mee :D

Ben vandaag met Jip begonnen
[ afbeelding ]
Leuk hoor! Lijkt wel een ballerina rokje op de foto's

misschien is het een tipje, misschien heb je er niets aan..
Maar ik zou een kleinere haaknaald nemen (of minder vullen) Zodat je de inhoud van het buikje niet ziet.

Het kan ook door de foto komen natuurlijk :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_137216161
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:13 schreef Dottey het volgende:

[..]

Leuk hoor! Lijkt wel een ballerina rokje op de foto's

misschien is het een tipje, misschien heb je er niets aan..
Maar ik zou een kleinere haaknaald nemen (of minder vullen) Zodat je de inhoud van het buikje niet ziet.

Het kan ook door de foto komen natuurlijk :D
heb m met een 3,5 gemaakt.
denk idd te vol gedaan..

Hoorde eigenlijk niet met rokje maar dochterlief wilde een roze rokje :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_137216286
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:14 schreef Vicky het volgende:

[..]

heb m met een 3,5 gemaakt.
denk idd te vol gedaan..

Hoorde eigenlijk niet met rokje maar dochterlief wilde een roze rokje :)
Ik gebruik zelf vaak voor katoen een 2 of 2,5 voor sommige katoentjes een 3.
ligt net een beetje aan het merk.

Keuze van dochters gaan boven eigen keuzes O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_137216733
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:17 schreef Dottey het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf vaak voor katoen een 2 of 2,5 voor sommige katoentjes een 3.
ligt net een beetje aan het merk.

Keuze van dochters gaan boven eigen keuzes O+
ik haak eigenlijk alleen maar met Catania. En dan altijd met 3,5 :D
ik zal eens met een slagje kleiner haken..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_137216916
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:24 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik haak eigenlijk alleen maar met Catania. En dan altijd met 3,5 :D
ik zal eens met een slagje kleiner haken..
Ja, kijk eens naar het verschil :D Wil je niets opleggen hoor ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_137217544
Ah, dat verduidelijkt wel het een en ander ja! Ik ga eens even aan de slag :P
pi_137218272
Ik haak nu ook met Catania en naald maat 2,5 en dat is mooi dicht :) Hij is wel leuk, het poesje O+
Even een lelijke flitsfoto om de dichtheid goed te laten zien:
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_137218854
Netjes en strak Beef!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_137221170
Catania met 2,5 idd :Y Alleen als ik het bewust losser wil (bijvoorbeeld voor opzet lossen) gebruik ik 3. :)

Hij is wel schattig dat poesje :Y
pi_137224988
Leuke dingen gezien. O+ Ik ben even niet bezig met haken want momenteel een warhoofd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137225694
Heel veel sterkte met je kat trovey ;( :*
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_137225911
Oei sterkte inderdaad, wat een narigheid :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')